Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420105 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3450 på: April 22, 2015, 20:48:06 »
The Guardian denne gangen:

Confusion reigns at Leeds United amid Massimo Cellino’s continued absence

While the owner takes his enforced break, the club has been embroiled in some chaotic incidents that threaten to undo the progress made under Neil Redfearn
• Cellino says he had nothing to do with pull-outs
 
 Massimo Cellino is unlikely to return to Leeds this season and says he does not know who is deciding things in his absence. Photograph: Huw Evans/REX Shutterstock

James Riach
@James_Riach
Wednesday 22 April 2015 18.01 BST Last modified on Wednesday 22 April 2015 18.03 BST

“I’m banned, I’m not talking to anyone,” says Massimo Cellino, the Leeds United owner, following a trip to Portugal while another storm brews around his bereft club. “I wish I could know,” the Italian continues, when asked who is making the decisions without him. “That’s the problem, nobody is making the decisions. That’s the truth.”

The thing is, decisions have been made at Leeds, a club whose default position these days seems to be turmoil. The suspension of the assistant manager, Steve Thompson, last month ranks at the top of an unsavoury list of recent developments which have undermined the coach, Neil Redfearn, to a remarkable extent.

The withdrawal of six players before Saturday’s defeat at Charlton Athletic is another example of the chaos. All those players involved – signed in the last year by Cellino – cited injuries, but more than a few eyebrows have been raised. The club attempted to explain the situation by releasing a statement on Sunday evening, at the same time that Lewis Cook, their 18-year-old midfielder, was named Championship apprentice of the year at the Football League awards. Some timing.

Cellino has been banned by the League since January after he avoided paying import duty on a yacht in Sardinia, a first-grade conviction in Italy that resulted in failure of the organisation’s owners’ and directors’ test. He will return at the end of the season yet, during his hiatus, the club had been making significant progress on the pitch as Redfearn’s young team of local talent assured Championship safety from a previously perilous position.

Things have changed somewhat and Leeds have lost five successive matches since Thompson’s suspension. Cellino has returned to the city and visited Elland Road last week, while the chairman, Andrew Umbers, has been running the day-to-day operations. Umbers assisted Ken Bates when brokering the sale of Leeds to the Bahrain-based investment bank Gulf Finance House Capital in 2013, and was appointed as chairman by Cellino who said in January: “Andrew has personally worked tirelessly with me in restructuring the football club from May 2014 and shares the same goals, strategy and insights that I do.”

Under the Football League rules Cellino, the former Cagliari owner, is barred from acting as a “relevant person” at Leeds. The league says a relevant person “means in respect of any club any individual person (and not any entity) operating the powers that are usually associated with the powers of a director of a company ... any ‘chief executive’ officer, ‘general manager’, ‘chief operating officer’ or any other person undertaking any duties which would objectively be considered to be equivalent to those roles; any person appointed by those with control over the club to represent their interests in the management of the club; and a person who exercises or is able, legally or beneficially, to exercise control over the affairs of the club”.

Cellino has not been attending Leeds games and has spent the majority of his ban at home in Miami. The club have asked the league to grant him special dispensation to attend the final match of the season at home to Rotherham United, and the organisation’s chief executive, Shaun Harvey, who occupied the same role at Leeds under Bates, will consider the request and make a recommendation to the board.

However, the question remains: who has been calling the shots at Leeds? Nobody is taking responsibility for the unpalatable decisions and, in particular, there has been little explanation given for Thompson’s suspension.

According to Umbers, it was the sporting director, Nicola Salerno, who made the call. Salerno – brought to the club by Cellino last year and responsible for the myriad foreign imports – signed a letter that was handed to Thompson outlining his dismissal, but in the aftermath he left the club and returned to Italy, with Cellino saying he had resigned. The League Managers’ Association is representing Thompson, but will not yet speak publicly about the situation.

Umbers has insisted the suspension of Thompson was Salerno’s decision. “Steve Thompson had one boss, Nicola Salerno. That boss decided that Steve Thompson was not going to be part of our setup,” Umbers told the Yorkshire Evening Post. “The issues that Nicola Salerno had privately and professionally with Steve Thompson were issues that led him to make that decision.”

Regarding the mass player withdrawal last week – which Redfearn described as a “freakish set of events” – the club insists those involved were all injured. Marco Silvestri was one and his father, Claudio, claimed on social media that the goalkeeper and his team-mate Mirco Antenucci were legitimately injured but the others – Giuseppe Bellusci, Dario Del Fabro, Souleymane Doukara and Edgar Cani – carried out “a stupid protest”.

It has all left Redfearn isolated at a club where he has spent six years, nurturing young talent in an academy that has produced a promising crop of players who have established themselves well this season. The fear is that Cook, Alex Mowatt, Sam Byram and Charlie Taylor will leave while the club burns, and they will surely be more vulnerable if Redfearn departs at the end of the season.

The situation certainly warrants scrutiny but the Football League chairman, Greg Clarke, said there are limitations as to the organisation’s powers. “We have banned him [Cellino] until the end of the season. He can’t go to the games, he can’t act in a way to be seen as relevant at the club. We monitor all our clubs to comply with our rules. But we don’t have anyone hanging outside the front doors with cameras, we’re not the KGB. We can only act on objective facts. Facts are hard to come by at the moment,” said Clarke.

“We spend a lot of time investigating clubs. But Massimo Cellino has not been going to games. I’ve had the conversation with him personally that if he does not behave in the spirit of the ruling we will go after him again. We have no facts, what we can’t do is infer things.”

It remains to be seen, meanwhile, if Cellino intends to sell the club on his return. The Italian has further tax allegations against him in Sardinia and an investigation into alleged misuse of public funds relating to Cagliari’s Quartu Sant’Elena stadium. He denies wrongdoing.

Cellino is a figure who has divided opinion since his takeover last year. However, the tide is seemingly turning against him, with the away support at Charlton voicing their vehement objection to his ownership.

Such is the turmoil at a club that had appeared to be heading for calmer waters. Instead, the Cellino soap opera gathers renewed pace, even when he is away.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3451 på: April 23, 2015, 19:01:15 »
Kanskje å pisse i motvind her. Men klubben hadde det mye bedre med Bates som eier. Eneste minuset var da at det var en skjult gjeldspost, og at Unge spillere ble solgt, uten at salget genererte forsterkning av lagt.
men hvis jeg skal være ærlig med meg selv. Er det ikke akkurat slik Cellino driver også

Sterke ord fra forumets kanskje nest største Bateshater.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3452 på: April 23, 2015, 19:17:42 »
Kanskje å pisse i motvind her. Men klubben hadde det mye bedre med Bates som eier. Eneste minuset var da at det var en skjult gjeldspost, og at Unge spillere ble solgt, uten at salget genererte forsterkning av lagt.
men hvis jeg skal være ærlig med meg selv. Er det ikke akkurat slik Cellino driver også

Sterke ord fra forumets kanskje nest største Bateshater.
Ja, jeg er rystet over Håkon... ;)

Eriksen55

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3453 på: April 23, 2015, 23:30:09 »
Må nesten beklage til lojo jeg! Syntes han har vært veldig ensporet i kritikken av Cellino, syntes at det begynte å bli latterlig hvor ofte den surmagede kritikken ble nevnt...Jeg har sagt  i fra ved noen anledninger og gitt noen stikk! 

Men det viser seg lojo, må innrømme at du har rett. Det var nok drømmen om å endelig lykkes som tok meg, at jeg ville så inderlig at dette skulle bli bra! :) :)

Nå stiller jeg meg bak deg. Han kommer til å ruinere klubben fullstendig! Den korrupte  italienske mafia bossen må ut, bort og vekk!

Han har gjort at min tro på klubben er på tidenes bunnivå. Alle glede med å følge dem er borte. 

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3454 på: April 23, 2015, 23:38:04 »
Kanskje å pisse i motvind her. Men klubben hadde det mye bedre med Bates som eier. Eneste minuset var da at det var en skjult gjeldspost, og at Unge spillere ble solgt, uten at salget genererte forsterkning av lagt.
men hvis jeg skal være ærlig med meg selv. Er det ikke akkurat slik Cellino driver også

Sterke ord fra forumets kanskje nest største Bateshater.
Ja, jeg er rystet over Håkon... ;)
Da kan du bare gjette hvem jeg rater som den største!  ;D
Jon R.

lojosang

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3455 på: April 24, 2015, 01:45:06 »
Må nesten beklage til lojo jeg! Syntes han har vært veldig ensporet i kritikken av Cellino, syntes at det begynte å bli latterlig hvor ofte den surmagede kritikken ble nevnt...Jeg har sagt  i fra ved noen anledninger og gitt noen stikk! 

Men det viser seg l

ojo, må innrømme at du har rett. Det var nok drømmen om å endelig lykkes som tok meg, at jeg ville så inderlig at dette skulle bli bra! :) :)

Nå stiller jeg meg bak deg. Han kommer til å ruinere klubben fullstendig! Den korrupte  italienske mafia bossen må ut, bort og vekk!

Han har gjort at min tro på klubben er på tidenes bunnivå. Alle glede med å følge dem er borte. 

ENDELIG var det min tur å ha rett!  ;D  >:(  :'(
 ;D

Sliter med å velge smily.

Men det har sjelden vært lettere å spå om framtida,da. Wikipedia lyver sjelden.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest

Annesj

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3457 på: April 24, 2015, 11:53:00 »
Spiller ingen rolle hvem som er manager/coach i den forfatningen skuta er i nå. Apatien har tatt meg... ::)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

HåvardK

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3458 på: April 24, 2015, 12:28:12 »
Må nesten beklage til lojo jeg! Syntes han har vært veldig ensporet i kritikken av Cellino, syntes at det begynte å bli latterlig hvor ofte den surmagede kritikken ble nevnt...Jeg har sagt  i fra ved noen anledninger og gitt noen stikk! 

Men det viser seg l

ojo, må innrømme at du har rett. Det var nok drømmen om å endelig lykkes som tok meg, at jeg ville så inderlig at dette skulle bli bra! :) :)

Nå stiller jeg meg bak deg. Han kommer til å ruinere klubben fullstendig! Den korrupte  italienske mafia bossen må ut, bort og vekk!

Han har gjort at min tro på klubben er på tidenes bunnivå. Alle glede med å følge dem er borte. 

ENDELIG var det min tur å ha rett!  ;D  >:(  :'(
 ;D

Sliter med å velge smily.

Men det har sjelden vært lettere å spå om framtida,da. Wikipedia lyver sjelden.

Hadde akkurat samme inntrykk som Eleonora. Legger meg langflat, lojo - det viser seg at du hadde evig rett.

Når det er sagt: Det heter vel smiley? Med e?

lojosang

Sv:
« Svar #3459 på: April 24, 2015, 12:43:38 »
Smaili
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3460 på: April 24, 2015, 17:16:12 »
Må nesten beklage til lojo jeg! Syntes han har vært veldig ensporet i kritikken av Cellino, syntes at det begynte å bli latterlig hvor ofte den surmagede kritikken ble nevnt...Jeg har sagt  i fra ved noen anledninger og gitt noen stikk! 

Men det viser seg l

ojo, må innrømme at du har rett. Det var nok drømmen om å endelig lykkes som tok meg, at jeg ville så inderlig at dette skulle bli bra! :) :)

Nå stiller jeg meg bak deg. Han kommer til å ruinere klubben fullstendig! Den korrupte  italienske mafia bossen må ut, bort og vekk!

Han har gjort at min tro på klubben er på tidenes bunnivå. Alle glede med å følge dem er borte. 

ENDELIG var det min tur å ha rett!  ;D  >:(  :'(
 ;D

Sliter med å velge smily.

Men det har sjelden vært lettere å spå om framtida,da. Wikipedia lyver sjelden.

Synes nok det er litt tidlig å kappe ballene av Cellino og utrope deg til fremtidsorakel...Jeg avventer til å se hva fyren gjør frem til sesongstart. Hvis alt er kaos, de beste spillerne solgt, et par tapte rettsaker for Cellino, og italiensk rask har kommet inn, så skal jeg hylle deg som en utmerket spåmann ;) Frem til da holder jeg meg borte fra hylekoret med dommedagsprofeter! ;)
Vi får se folkens, kanskje supporterne kan påvirke kjeltringen i positiv retning...? Time vill sjåvv!

samadhi

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3461 på: April 24, 2015, 17:56:47 »
Enig med DHY her.

Cellino har gjort mye rart i det meste han har gjort.
En del spørsmålstegn til spillerkjøp, behandling av managare, ikke tilbakekjøp av ER, suspendert osv.

Likevel så virker det som at Cellino er klar for å komme tilbake og forbereder seg på ny sesong.
Bare rykter ennå, men står allerede om ny manager og speiding av nye spillere i meida.

Selv om klubben er i kaos føler jeg det skal så lite for at ting skal bedre seg.
F.eks;
Vi ansetter en ny manager, f.eks Jimmy Floyd. Han får med seg Redfearn som assistent.
Vi signerer ny kontrakt med unggutta. Rydder opp i stallen, kvitter oss med dødvekt og henter inn 4-5 nye kvalitetsspillere.
Kjøper tilbake ER.

Det hadde vært en ivertfall vært en god start for å vinne tilbake tillit og verdig både for seg selv og klubben.
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3462 på: April 24, 2015, 17:59:03 »
Hvis Redfearn må gå. Ja da forsvinner han fra klubben. Tror aldri at han nedverdiger seg til å bli assistentmanager igjen. Og akademiet er historie for hans del

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3463 på: April 24, 2015, 18:08:14 »
Hvis Redfearn må gå. Ja da forsvinner han fra klubben. Tror aldri at han nedverdiger seg til å bli assistentmanager igjen. Og akademiet er historie for hans del
Det måtte komme!  :D
Jeg er enig med yngstebror Berger. :)

Neil har 'vokst fra' akademiet nå - og at han nå vil prøve seg på seniornivå (noe han vel ble sitert på i høst) gjelder nok, Leeds eller ikke Leeds. Prosessene som har vært har nok også gjort at det blir ehh vanskelig å fortsette i klubben under dagens regime. Barnsley (også en tidligere klubb) eller lignende ligger nok for hans føtter...

Du verden så mye som ville ha løst seg om Cellino takket for seg. I motsetning til Peter har jeg tro på at Variety & co hoster opp nok penger. :)
- om de bare får lov til å kjøpe.*

skurker har en tendens til å selge til skurker :( (jamf. Bates via GFH til Massimo)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3464 på: April 26, 2015, 14:02:34 »


Dave Cocker @CockerDave 
  ·   Apr 24   
Hey Cellino, we are one of only 3 #lufc families who have a World Cup Winners Medal, now f**k off out of Leeds!


Og, ja, han er sønn av Les  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

AndyMathie

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3465 på: April 27, 2015, 11:16:10 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...
We are Leeds and we are proud of it!

Eriksen55

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3466 på: April 27, 2015, 12:11:58 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!

AndyMathie

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3467 på: April 27, 2015, 14:20:45 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)
We are Leeds and we are proud of it!

Trulsaren

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3468 på: April 27, 2015, 15:11:36 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)
Bates?  ::)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

AndyMathie

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3469 på: April 27, 2015, 17:00:53 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)
Bates?  ::)

Bates ja stemmer han var jo ikke kjeltring i det hele tatt ;p
We are Leeds and we are proud of it!

DenHviteYeboah

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3470 på: April 27, 2015, 17:12:46 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)
Bates?  ::)

Bates ja stemmer han var jo ikke kjeltring i det hele tatt ;p
Nei, det var jo faktisk noen som mente det....

Hallgeir *

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3471 på: April 27, 2015, 17:18:25 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)

Her er to:

Olav Thon og han bergenseren som har gitt støtte økonomisk til Brann og i de senere år til Tromsø. Jeg husker dessverre ikke navnet.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3472 på: April 27, 2015, 17:40:41 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Når det gjelder det å ha pumpet penger inn i klubben, kan jeg være enig med deg. Ingen har støttet klubben mer de siste 10 år når det gjelder økonomi, enn det Cellino har gjort.

Men der slutter det positive. Klubben vår blir brukt som hans egen egotripp. Han er totalt utilregnelig i styre og stell, og han ansetter trenere til venstre og sparker dem like fort til høyre. Ansettelsene hans har vært hodeløse, men han måtte krype til korset og ansette Redfearn da han innså at de to foregående hadde vært en katastrofe. Samtidig prøver han å innynde seg blant fansen ved å drikke øl sammen med dem og sitte sammen med dem på tribunen. Sånt kaller jeg dobbeltmoral.

De aller fleste som før var positive til Cellino, har nå vendt han ryggen. Selv var jeg meget skeptisk fra første stund, men jeg gav han ut 2014 å overbevise meg om at han hadde noe å fare med.

Du må bare se i øynene at hylekoret faktisk har rett. Bates var en slu kjeltring som klarte å sno seg unna det aller meste av sine lovbrudd. Cellino har gått i felle etter felle, og nå blir han dømt for sine forbrytelser. Det virker faktisk ganske amatørmessig.
« Siste redigering: April 27, 2015, 17:42:33 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3473 på: April 27, 2015, 18:06:30 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)

Her er to:

Olav Thon og han bergenseren som har gitt støtte økonomisk til Brann og i de senere år til Tromsø. Jeg husker dessverre ikke navnet.
Trond "TIL" Mohn...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3474 på: April 27, 2015, 18:16:33 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Inntil for litt siden så var jeg enig med deg. Har klamret meg fast lenge i drømmen om at dette blir bra..men det viste seg at MC er et stort mareritt! Han kommer aldri til å lykkes med Leeds. Listen over ting han har gjort, hva som har skjedd i Leeds under hans regime begynner å bli lang, plusser du på alle kjeltringstrekene på privaten så ser du at dette ikke er en mann som gjør Leeds noe annet enn skade!


En utfordring til deg. Nevn en riking som ikke er kjeltring?! Bare en holder ;-)

Her er to:

Olav Thon og han bergenseren som har gitt støtte økonomisk til Brann og i de senere år til Tromsø. Jeg husker dessverre ikke navnet.
Trond "TIL" Mohn...

Thon og Mohn. Økonomiske tvillinger.  8)
Super Leeds since 1968

Ove

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3475 på: April 27, 2015, 18:45:05 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...

Når det gjelder det å ha pumpet penger inn i klubben, kan jeg være enig med deg. Ingen har støttet klubben mer de siste 10 år når det gjelder økonomi, enn det Cellino har gjort.
Helt enig. Både når det gjelder å pumpe inn penger men også i å ha redusere kostnadene, fra små ting som matpakker på treningsfeltet til flyreisene til Bates.

Men der slutter det positive. Klubben vår blir brukt som hans egen egotripp. Han er totalt utilregnelig i styre og stell, og han ansetter trenere til venstre og sparker dem like fort til høyre. Ansettelsene hans har vært hodeløse, men han måtte krype til korset og ansette Redfearn da han innså at de to foregående hadde vært en katastrofe.

Enig med deg i dette også.

Samtidig prøver han å innynde seg blant fansen ved å drikke øl sammen med dem og sitte sammen med dem på tribunen. Sånt kaller jeg dobbeltmoral.
Her er jeg ikke enig. Tror ikke det er dobbeltmoral. Tror han lever i nuet og ønsker å glede seg over seire sammen med andre.

De aller fleste som før var positive til Cellino, har nå vendt han ryggen. Selv var jeg meget skeptisk fra første stund, men jeg gav han ut 2014 å overbevise meg om at han hadde noe å fare med.

Du må bare se i øynene at hylekoret faktisk har rett. Bates var en slu kjeltring som klarte å sno seg unna det aller meste av sine lovbrudd. Cellino har gått i felle etter felle, og nå blir han dømt for sine forbrytelser. Det virker faktisk ganske amatørmessig.

Enig i at dette absolutt er amatørmessig. Manglende skatteinnbetaling på bil og båt. Mange opptrer amatørmessig, tar med litt for mye taxfree-varer, legge på litt i et forsikringsoppgjør eller kjøre litt for fort.

Hva som skjer til neste år vet jeg ikke, men jeg mener faktisk at vi trengte noe nytt nå. Var drittlei av investorer som satt på gjerdet og gjennomførte due dilligence etter due dilligence, og som aldri handlet, og ikke minst innkjøp av avdankede britiske spillere.  Vi har en del spennende spillere, aldri har vel flere talenter fått sjansen, så alt er ikke helsvart.
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3476 på: April 27, 2015, 21:35:09 »
Beste eieren vi har hatt på et tiår og hylekoret har aldri vært større! Merkelig situasjon...
Sier mer om de eierne vi har hatt siste 10 år enn om MC. Søppel er søppel enten den kommer fra Monaco, Gulfen eller Cagliari.

Erik M

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3477 på: April 27, 2015, 22:42:42 »
Spiller ingen rolle hvem som er manager/coach i den forfatningen skuta er i nå. Apatien har tatt meg... ::)

Det er det som er virkelig jævlig.  Jeg er helt uinteressert i spekulasjoner om nye spillere og eventuelt ny coach.  Spiller ingen rolle.

"Alle rikinger er kjeltringer".  Det er selvsagt ikke rett.  Thon og Mohn er det ingen grunn til å frikjenne - de kjøper seg goodwill - Because they can afford it!   Ren sti har vel ingen av de to.  Uansett, dette er virkelig beside the point...

Cellinos kjeltringstreker er ikke mer enn et veldig stort uromoment som forstyrrer en allerede hardt prøvet klubb. Det store problemet er at han ikke har peiling - IKKE PEILING - på hvordan en klubb som Leeds skal drives og bygges opp igjen.  

Cellino har, som Trond Mohn, arvet sitt imperium og er så rik at han kan leke seg og prøve og feile og tape masse penger uten at det betyr en dritt.  Pappas konsern ruller og går videre uansett og tjener pengene.  For tiden leker han med vårt Leeds United - en klubb som ikke tåler mer kødd nå.  
« Siste redigering: April 27, 2015, 23:11:38 av Erik M »
 

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3478 på: April 28, 2015, 01:39:23 »
MC har ALT å bevise! Er lei av alle de fagre løftene og "klubbbygging" etter innfallsmetoden hans. Kaos fra a til å har vært fellesnevneren i hans første, og kanskje siste sesong i klubben vår.  Talk is cheap!  :(
Jon R.

sportcarl1

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3479 på: April 28, 2015, 07:28:44 »
Spiller ingen rolle hvem som er manager/coach i den forfatningen skuta er i nå. Apatien har tatt meg... ::)

Det er det som er virkelig jævlig.  Jeg er helt uinteressert i spekulasjoner om nye spillere og eventuelt ny coach.  Spiller ingen rolle.

"Alle rikinger er kjeltringer".  Det er selvsagt ikke rett.  Thon og Mohn er det ingen grunn til å frikjenne - de kjøper seg goodwill - Because they can afford it!   Ren sti har vel ingen av de to.  Uansett, dette er virkelig beside the point...

Cellinos kjeltringstreker er ikke mer enn et veldig stort uromoment som forstyrrer en allerede hardt prøvet klubb. Det store problemet er at han ikke har peiling - IKKE PEILING - på hvordan en klubb som Leeds skal drives og bygges opp igjen.  

Cellino har, som Trond Mohn, arvet sitt imperium og er så rik at han kan leke seg og prøve og feile og tape masse penger uten at det betyr en dritt.  Pappas konsern ruller og går videre uansett og tjener pengene.  For tiden leker han med vårt Leeds United - en klubb som ikke tåler mer kødd nå.  

jag är beredd att ge honom en säsong till, hanlyckades ju ganska bra i Cagliari, Watford som  gick upp har slående likheter med LU, 4 managers denna säsongen. 24 utländska spelare,italienska ägare och de har ju lyckats med sitt bygge, skillnaden är ju att de har klassanfallare och yttrar med klass, så det är där vi skall bygga