Skrevet av Emne: EX-Head-coach: Dave Hockaday  (Lest 103075 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #240 på: Juli 21, 2014, 22:10:09 »
At jeg ikke har spesielt stor tro, betyr ikke at mannen ikke skal få en sjanse. Jeg mener det er en feilansettelse, men håper jeg tar grundig feil.

Langt fra sikker på at han sitter på benken når jeg står på Elland Road 20 sept.

Jeg er også skeptisk!

Hookaday gjør at mange bekymrer seg for nedrykk, men det er heldigvis noen klubber i vår divisjon som virkelig er ute å kjører, som Blackpool og Birmingham. Vi er på en real opptur kontra flere lag, selv om Hookaday ikke gir mange positive vibrasjoner.

Derby går rett opp sammen med Cardiff!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #241 på: Juli 21, 2014, 22:36:58 »



McD hadde en super CV og mislyktes totalt. Jeg er heller ikke overbevist eller begeistret over Hockaday, men gi nå mannen en sjanse. Ingen tvil om at Hockaday kommer til å få sparken meget fort hvis det ikke funker fra starten av sesong og da er det Benito som kommer...

Ikke umulig det, nei. Kanskje hele greia er en "snik-ansettelse" av Carbone. Celliono: "Vi forsøkte med en britisk trener, men det fungerte dessverre ikke!!. Derfor får Carbone jobben".

Han slipper derfor stempel som "Italia-mafiaen" hvis alt går galt.
« Siste redigering: Juli 21, 2014, 22:39:28 av Josch »

lojosang

Sv: Sv: Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #242 på: Juli 21, 2014, 23:16:36 »



McD hadde en super CV og mislyktes totalt. Jeg er heller ikke overbevist eller begeistret over Hockaday, men gi nå mannen en sjanse. Ingen tvil om at Hockaday kommer til å få sparken meget fort hvis det ikke funker fra starten av sesong og da er det Benito som kommer...

Ikke umulig det, nei. Kanskje hele greia er en "snik-ansettelse" av Carbone. Celliono: "Vi forsøkte med en britisk trener, men det fungerte dessverre ikke!!. Derfor får Carbone jobben".

Han slipper derfor stempel som "Italia-mafiaen" hvis alt går galt.
Mener jeg leste at Carbone mangler trenerutdanningen som kreves for å være manager i England? Men det kan jo hende han rekker å ta kursene før Hock får fyken.
- Leif Olav

Jon R

Sv: Sv: Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #243 på: Juli 21, 2014, 23:22:58 »



McD hadde en super CV og mislyktes totalt. Jeg er heller ikke overbevist eller begeistret over Hockaday, men gi nå mannen en sjanse. Ingen tvil om at Hockaday kommer til å få sparken meget fort hvis det ikke funker fra starten av sesong og da er det Benito som kommer...

Ikke umulig det, nei. Kanskje hele greia er en "snik-ansettelse" av Carbone. Celliono: "Vi forsøkte med en britisk trener, men det fungerte dessverre ikke!!. Derfor får Carbone jobben".

Han slipper derfor stempel som "Italia-mafiaen" hvis alt går galt.
Mener jeg leste at Carbone mangler trenerutdanningen som kreves for å være manager i England? Men det kan jo hende han rekker å ta kursene før Hock får fyken.

"Trener" ikke "manager" dvs head coach på papiret men i realiteten divisjonens dårligst betalte "manager". Fiffig måte å spare penger og omgå krav om formelle kvalifikasjoner.  ;)
Jon R.

baste

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #244 på: Juli 22, 2014, 00:07:06 »
Trur dette forumet er gjennomsyret av negative tanker og meninger. Spent på om noen har trua på Leeds i år, selv med Dave Hockaday ved roret?

Æ har nu litt trua  :D

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #245 på: Juli 22, 2014, 00:34:15 »
Trur dette forumet er gjennomsyret av negative tanker og meninger. Spent på om noen har trua på Leeds i år, selv med Dave Hockaday ved roret?

Æ har nu litt trua  :D

Omformuler gjerne til " sunn skepsis inntil det motsatte er bevist", baste! Fortsatt har vi lite konkret  å evaluere Hockaday etter, med unntak av CVen hans. Den vil raskt være glemt den dagen vi begynner å vinne fotballkamper under Hockadays ledelse!  ;)

Cellino har gjort en kjempejobb med økonomien. Nå ønsker vi alle at han gjør det samme med det sportslige, både på kortere og lengre sikt!  Det er lett å bli begeistret av å høre på mannen, men han får ihvertfall meg ned på bakken når han omtaler Hunt og Morison som potensielt viktigste spillere kommende sesong! Jeg er redd han undervurderer nivået i championship som han selv innrømmer å ikke kjenne så godt. Mye vil hvile på 56 årige Hockadays skuldre som kommer til å kjenne presset om å levere fra første spark på ballen.  Urealistisk høye forventninger og blind "støtte" til alt som sies og gjøres har jeg ikke tro på at vil hjelpe han,  like lite som negative karakteristikker og forhåndsdømming basert på tidligere (mangel på) meritter.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #246 på: Juli 22, 2014, 12:09:02 »
Mye er skrevet om Hockadays inkompetanse. Men han har faktisk trenet Watford til opprykk, MKDons, Leicester og Southampton.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Dave_Hockaday

Det er i hvert fall mer enn de fleste her inne.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #247 på: Juli 22, 2014, 13:00:25 »
Mansfield i kveld. Det nærmer seg seriestart, og kanskje første indikasjon på hvordan ståa er....
 

Leedsfan

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #248 på: Juli 22, 2014, 13:42:31 »
Mye er skrevet om Hockadays inkompetanse. Men han har faktisk trenet Watford til opprykk, MKDons, Leicester og Southampton.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Dave_Hockaday

Det er i hvert fall mer enn de fleste her inne.  :)

Det er vel en manager som har tatt det meste av skryten?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Pinter

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #249 på: Juli 22, 2014, 14:46:54 »
Er optimistisk! Lenge siden sist jeg satt med denne gode følelsen  :)

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #250 på: Juli 25, 2014, 08:05:47 »
Mange utenfor klubben har mye å si om både Hockaday og Assistenten Junior Lewis. Akkurat nå er det en ny twitter-kampanje for å få dem ut. Til og med Phil Hay har svart på spørsmål om dem.

Phil Hay
@ephemeraljoy @tdski_LUFC you mean Hockaday/Lewis? I've got obvious misgivings but they've hardly been in the door two minutes

Phil Hay
@ephemeraljoy @tdski_LUFC my honest view is that I don't see the rationale behind the appointment but equally, I'm not the oracle.




Wooton og spillerne har også en mening:

Wootton completed the final half-hour at Mansfield, a period in which Liam Hearn scored twice and earned Mansfield a 2-0 win.

Hockaday dismissed the result as “not significant” and Wootton spoke highly of United’s head coach a month on from Hockaday’s surprising appointment.

“He knows what he wants,” Wootton said. “He’s very meticulous and he likes to get the details right. The lads have taken to him and you can see that in the performances.

“He’s said to us that we’re playing for the shirt now, for the first game of the season. That’s good and it’s up to us to do that.”
« Siste redigering: Juli 25, 2014, 08:12:25 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #251 på: Juli 25, 2014, 09:55:52 »
A Hock a day keeps the top signings away... ;D ;D ;D

Cherry

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #252 på: Juli 25, 2014, 10:15:17 »
Mange utenfor klubben har mye å si om både Hockaday og Assistenten Junior Lewis. Akkurat nå er det en ny twitter-kampanje for å få dem ut. Til og med Phil Hay har svart på spørsmål om dem.

Phil Hay
@ephemeraljoy @tdski_LUFC you mean Hockaday/Lewis? I've got obvious misgivings but they've hardly been in the door two minutes

Phil Hay
@ephemeraljoy @tdski_LUFC my honest view is that I don't see the rationale behind the appointment but equally, I'm not the oracle.




Wooton og spillerne har også en mening:

Wootton completed the final half-hour at Mansfield, a period in which Liam Hearn scored twice and earned Mansfield a 2-0 win.

Hockaday dismissed the result as “not significant” and Wootton spoke highly of United’s head coach a month on from Hockaday’s surprising appointment.

“He knows what he wants,” Wootton said. “He’s very meticulous and he likes to get the details right. The lads have taken to him and you can see that in the performances.

“He’s said to us that we’re playing for the shirt now, for the first game of the season. That’s good and it’s up to us to do that.”

Spilte seg vel rett ut a skjorta,  Våtten da... Siste 30. Min og 2 baklengs ;D
 

Sydhagen

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #253 på: Juli 25, 2014, 10:33:58 »
A Hock a day keeps the top signings away... ;D ;D ;D

Morsom den  ;D

Men tror nok ikke at Hockaday har noe med signeringer å gjøre. Der er det Cellino og Salerno som kjører showet. Og det som betyr noe er deres evne til å lokke spillere til klubben.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #254 på: Juli 25, 2014, 11:56:34 »
A Hock a day keeps the top signings away... ;D ;D ;D

Morsom den  ;D

Men tror nok ikke at Hockaday har noe med signeringer å gjøre. Der er det Cellino og Salerno som kjører showet. Og det som betyr noe er deres evne til å lokke spillere til klubben.
Poenget er at profesjonelle foppallspillere som Viviani som spiller på et høyt nivå-Serie A, La Liga eller lignenende: tror dere virkelig at en non League trener de aldri har hørt om virker som en magnet?
Dette spiller en rolle, selv om mange her inne kommer med alle slags unnskyldninger og forklaringer på at det ikke spiller noen rolle ;)

Sydhagen

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #255 på: Juli 25, 2014, 12:03:02 »
A Hock a day keeps the top signings away... ;D ;D ;D

Morsom den  ;D

Men tror nok ikke at Hockaday har noe med signeringer å gjøre. Der er det Cellino og Salerno som kjører showet. Og det som betyr noe er deres evne til å lokke spillere til klubben.
Poenget er at profesjonelle foppallspillere som Viviani som spiller på et høyt nivå-Serie A, La Liga eller lignenende: tror dere virkelig at en non League trener de aldri har hørt om virker som en magnet?
Dette spiller en rolle, selv om mange her inne kommer med alle slags unnskyldninger og forklaringer på at det ikke spiller noen rolle ;)

Tror neppe de har hørt så mye om de fleste managere i PL heller for å være helt ærlig...Kun de største sternene.
Hockaday er ikke så uerfaren som du vil frem til. I rollen som sjefstrener så har han blant annet tatt Watford til PL.
Dette er ikke et forsvar av ansettelsen av Hockaday, men vil bare ha frem at alt er ikke så svart/hvitt som du like å fremstille det.
Jeg er selv skeptisk til Hockaday, men vil se noen ligakamper før jeg feller en dom. Det som er viktig å se da er at Leeds faktisk spiller fotball. Det har vi vel ikke gjort siden Grayson sine dager.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #256 på: Juli 25, 2014, 13:20:30 »
är tämligen säker på att cellino och Hock diskuterar vilka spelartyper som behövs, sedan är det Cellino som värvar in dom förser dem med kontrakt, däremot är det  nog hock som håller i träning laguttagning och coachning,
 

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #257 på: Juli 25, 2014, 14:08:21 »
är tämligen säker på att cellino och Hock diskuterar vilka spelartyper som behövs, sedan är det Cellino som värvar in dom förser dem med kontrakt, däremot är det  nog hock som håller i träning laguttagning och coachning,


Enkelt og greit.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv:
« Svar #258 på: Juli 25, 2014, 14:11:47 »
Jeg tror faktisk såpass på intelligensen til den jevne fotballspiller at jeg mistenker de, eller agenten deres evner å bruke Google og finne resultatene Hockaday og Cellino har oppnådd. Og disse er ikke direkte imponerende for noen av dem.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #259 på: Juli 25, 2014, 16:09:44 »
Jeg tror faktisk såpass på intelligensen til den jevne fotballspiller at jeg mistenker de, eller agenten deres evner å bruke Google og finne resultatene Hockaday og Cellino har oppnådd. Og disse er ikke direkte imponerende for noen av dem.

Så da mister de ønsket til å bli bedre, de bare kapitulerer?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #260 på: Juli 25, 2014, 18:52:33 »
är tämligen säker på att cellino och Hock diskuterar vilka spelartyper som behövs, sedan är det Cellino som värvar in dom förser dem med kontrakt, däremot är det  nog hock som håller i träning laguttagning och coachning,

Det er ikke lenger noen hemmelighet at Hockaday er involvert i alle nye signeringer.  Både han og Cellino sier "ja"  før nye spillere kommer inn døra ref  Hockaday.

“....I identify positions where I feel we need strengthening, I talk to the president and we come up with names together. “We then look into it and if it’s two ‘yeses’, we move on it. "

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-hockaday-confident-new-faces-will-gel-1-6738484

Jon R.

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #261 på: Juli 25, 2014, 19:09:00 »
Jeg tror faktisk såpass på intelligensen til den jevne fotballspiller at jeg mistenker de, eller agenten deres evner å bruke Google og finne resultatene Hockaday og Cellino har oppnådd. Og disse er ikke direkte imponerende for noen av dem.

Så da mister de ønsket til å bli bedre, de bare kapitulerer?

De kapitulerer ikke. De finner seg andre jaktmarkeder.  ;)

CV en til Cellino er vel forøvrig ikke så aller verst, lojo? Og ser man bak den noe forvirrende trener/ manager termenologien, er ikke Hockadays CV så halvgæærn den heller?  Det bildet som tegner seg av hans rolle i Leeds  er vel en slags mellomting av "coach" og " manager " og nå altså Salerno som "sportsdirektør" over han igjen? Øverst i hierarkiet troner så Cellino som president/manager/eier og involverer seg i det meste på godt og vondt?  ???

Jeg er ikke akkurat superoptimist men utelukker heller ikke at denne modellen kan fungere!  ( Med andre ord helgardering i tilfelle noen leser denne tråden om et år. )
Jon R.

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #262 på: Juli 25, 2014, 19:59:10 »
är tämligen säker på att cellino och Hock diskuterar vilka spelartyper som behövs, sedan är det Cellino som värvar in dom förser dem med kontrakt, däremot är det  nog hock som håller i träning laguttagning och coachning,

Det er ikke lenger noen hemmelighet at Hockaday er involvert i alle nye signeringer.  Både han og Cellino sier "ja"  før nye spillere kommer inn døra ref  Hockaday.

“....I identify positions where I feel we need strengthening, I talk to the president and we come up with names together. “We then look into it and if it’s two ‘yeses’, we move on it. "

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-hockaday-confident-new-faces-will-gel-1-6738484


var ju det jag skrev, men jag är tämeligen säker att han haft väldigt dålig koll på alla spelare från serie a och b, känns som de är handplockade av cellino, säkert har dock sagt vilka spelartyper han vill ha in. gillar den nya upplägget med cellino som huvudansvarig,
 

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #263 på: Juli 25, 2014, 20:12:21 »
är tämligen säker på att cellino och Hock diskuterar vilka spelartyper som behövs, sedan är det Cellino som värvar in dom förser dem med kontrakt, däremot är det  nog hock som håller i träning laguttagning och coachning,

Det er ikke lenger noen hemmelighet at Hockaday er involvert i alle nye signeringer.  Både han og Cellino sier "ja"  før nye spillere kommer inn døra ref  Hockaday.

“....I identify positions where I feel we need strengthening, I talk to the president and we come up with names together. “We then look into it and if it’s two ‘yeses’, we move on it. "

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-hockaday-confident-new-faces-will-gel-1-6738484


var ju det jag skrev, men jag är tämeligen säker att han haft väldigt dålig koll på alla spelare från serie a och b, känns som de är handplockade av cellino, säkert har dock sagt vilka spelartyper han vill ha in. gillar den nya upplägget med cellino som huvudansvarig,

Du skrev "temmelig sikker"..... :)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #264 på: Juli 25, 2014, 20:32:55 »


Du skrev "temmelig sikker"..... :)

...han er nok "garantert muligens" temmelig sikker...  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Sv: Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #265 på: Juli 25, 2014, 21:28:00 »
Jeg tror faktisk såpass på intelligensen til den jevne fotballspiller at jeg mistenker de, eller agenten deres evner å bruke Google og finne resultatene Hockaday og Cellino har oppnådd. Og disse er ikke direkte imponerende for noen av dem.

Så da mister de ønsket til å bli bedre, de bare kapitulerer?
Hæ?
Eh... Økseskaft?
Hva er det du spør om her, egentlig?

For jeg antar du IKKE mener å si at alternativet italienske spiller har til å gå til Leeds er å aldri bli dårligere fotballspillere?
- Leif Olav

lojosang

Sv:
« Svar #266 på: Juli 25, 2014, 21:29:09 »
Neida, Jon. Sammenlignet med Souness har jo Cellino en Kjempe-cv! :-)
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #267 på: Juli 25, 2014, 22:16:36 »


Du skrev "temmelig sikker"..... :)

...han er nok "garantert muligens" temmelig sikker...  :D
eller det unika svenska ordet "lagom" säker
 

baste