Skrevet av Emne: EX-Spiller: Soulemayne Doukara  (Lest 55756 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #150 på: Mars 06, 2017, 12:43:55 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.
 

Leedsfan

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #151 på: Mars 06, 2017, 14:07:28 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Men han klarer å holde på ballen når vi trenger det, en ving "targetman" som gjør en "usynlig" jobb.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #152 på: Mars 06, 2017, 14:40:12 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Men han klarer å holde på ballen når vi trenger det, en ving "targetman" som gjør en "usynlig" jobb.

rart du sier akkurat dette. Jeg er faktisk av stikk motsatt oppfatning..mener han blir bemerkelsesverdig lett i sånne "holde på ballen situasjoner", og blir til tider veldig lett fratatt ball. Dette har forbløffet meg i lengre tid nå, styrke/tyngde tatt i betraktning.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #153 på: Mars 06, 2017, 14:44:04 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Men han klarer å holde på ballen når vi trenger det, en ving "targetman" som gjør en "usynlig" jobb.

Enig med deg.
I enkelte kamper har han en merkverdig evne til å klare å holde på ballen i "umulige" situasjoner. Setter pris på hans bidrag på vingen.

Men fremover mener jeg at det bør satses på Roofe og Pedraza. Litt merkelig i mine øyne at Roofe litt ute nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

eros

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #154 på: Mars 06, 2017, 15:21:40 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Men han klarer å holde på ballen når vi trenger det, en ving "targetman" som gjør en "usynlig" jobb.

rart du sier akkurat dette. Jeg er faktisk av stikk motsatt oppfatning..mener han blir bemerkelsesverdig lett i sånne "holde på ballen situasjoner", og blir til tider veldig lett fratatt ball. Dette har forbløffet meg i lengre tid nå, styrke/tyngde tatt i betraktning.

Rart du sier "rart du sier akkurat dette".
Mulig vi ikke har sett de samme kampene, men jeg har vært imponert over Duke sin evne til å beholde ball når han har vært oppspillpunkt, det er ofte lettere å ta fra han ballen når han blir rettvendt, mye pga manglende fart og at han blir løpt opp og ikke skjermer ballen like godt når han er på løp med ball.
Mer enn en gang overlappet han i forsvar for Berardi når han hadde tatt et løp, og jobber godt som fremskutt forsvarer i etablert forsvar, så jeg skjønner ikke all kritikken han får her inne. 

Jeg skjønner godt at GM bruker Duke i tette fysiske kamper fremfor f.eks Pedraza og Roofe, ja, vi mister fart, men når pasningene fra tilrettelegger går i hytt og pine så taper vi ikke så mye på det. Når midtbanen fungerer bedre og kampen får satt seg så kan de raske vingene komme inn og løpe fra slitne forsvarere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

B_Ød

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #155 på: Mars 06, 2017, 15:27:18 »
han får ikke "all kritikk" av meg, men må innrømme stor frustrasjon på fredag...og det gikk mye på ham ja.
Men...kanskje tv'n min bør byttes ut  ;)
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #156 på: Mars 06, 2017, 15:28:26 »
han får ikke "all kritikk" av meg, men må innrømme stor frustrasjon på fredag...og det gikk mye på ham ja.
Men...kanskje tv'n min bør byttes ut  ;)

Såg du på rett kamp?  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

berlin

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #157 på: Mars 06, 2017, 15:37:04 »
Duke er råsterk i kroppen. Det er flere plusser enn minuser ved han, mener jeg. Alle kan ha dårlige kamper selvsagt,
og det gjelder også duke.

Reaney

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #158 på: Mars 06, 2017, 15:54:43 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1

Dennis

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #159 på: Mars 06, 2017, 16:55:25 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Det gjorde det ikke på Jansson heller de første tjue i hælja, uten at det heller representerer resten av sesongen.

Doukara er en frustrerende spiller. Kan være meget god, like ofte er han utrolig svak. Jeg hadde fullstendig avskrevet han inntil i høst, men nå er han en fin lagspiller. Har andre ferdigheter enn flere av de andre kantspillerne, samtidig som han er eneste reelle back up til Wood slik laget spiller.

Forventer Monk en tett kamp, bruker han Dallas/Doukara og ikke tre lette(re) i Roofe, Hernandez og Pedraza/Barrow. Hernandez' kreativitet er man nesten nødt å ha med, selv om han blir helt borte i flere kamper, da må man kompensere.
« Siste redigering: Mars 06, 2017, 17:01:06 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #160 på: Mars 06, 2017, 20:16:37 »
han får ikke "all kritikk" av meg, men må innrømme stor frustrasjon på fredag...og det gikk mye på ham ja.
Men...kanskje tv'n min bør byttes ut  ;)

Såg du på rett kamp?  ;D

Jeg så samme kamp som han. Doukara elendig bortsett fra et flott fremspill til Phillips.
 

Xern

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #161 på: Mars 06, 2017, 22:56:26 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1
Og den var viktig. Hernandez blir fredet for å komme med slike pasninger i ny og ne, hvorfor blir ikke Douk det samme denne gangen?  :) Ser jo såklart at antallet ganger det skjer er forskjell på, men..
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #162 på: Mars 06, 2017, 22:58:30 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1
Og den var viktig. Hernandez blir fredet for å komme med slike pasninger i ny og ne, hvorfor blir ikke Douk det samme denne gangen?  :) Ser jo såklart at antallet ganger det skjer er forskjell på, men..

Har sett kampen igjen. Pablo er virkelig veik og elendig! Douk var ikke så aller verst, men kreativ er han ikke!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #163 på: Mars 06, 2017, 23:16:54 »
Doukara velges like ofte for de defensive kvaliteten som de offensive. Når man spiller 4-2-3-1 kreves mye og hard forsvarsarbeid av vingene. Når man spiller med Hernandez, kreves enda mer.

Så ikke ut mot Birmingham som de defensive kvalitetene var allverden.

Men han klarer å holde på ballen når vi trenger det, en ving "targetman" som gjør en "usynlig" jobb.

rart du sier akkurat dette. Jeg er faktisk av stikk motsatt oppfatning..mener han blir bemerkelsesverdig lett i sånne "holde på ballen situasjoner", og blir til tider veldig lett fratatt ball. Dette har forbløffet meg i lengre tid nå, styrke/tyngde tatt i betraktning.

Fotballen og fotballsupportere er rare. Eneste forklaringen til vårt motsatte syn:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #164 på: Mars 07, 2017, 08:12:08 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1
Og den var viktig. Hernandez blir fredet for å komme med slike pasninger i ny og ne, hvorfor blir ikke Douk det samme denne gangen?  :) Ser jo såklart at antallet ganger det skjer er forskjell på, men..

Har sett kampen igjen. Pablo er virkelig veik og elendig! Douk var ikke så aller verst, men kreativ er han ikke!
Så kampen i opptak etter at jeg hadde lest oppdateringer her på forumet, og kom vel egentlig til samme konklusjon. Dog må det sies at ingen av disse to akkurat profiterer på dårlig underlag.

Dennis

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #165 på: Mars 07, 2017, 08:57:21 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1
Og den var viktig. Hernandez blir fredet for å komme med slike pasninger i ny og ne, hvorfor blir ikke Douk det samme denne gangen?  :) Ser jo såklart at antallet ganger det skjer er forskjell på, men..

Her er du på ballen. Enkelte spillere fredes helt for feil, mens hos andre påpekes hver eneste.

Det er uansett verken nytt her, for Leeds' eller andre lags fans. Riser og roser man som fortjent er man på riktig vei. 
Marching on together!

B_Ød

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #166 på: Mars 07, 2017, 09:19:09 »
Uten "Duke´s" geniale "chip" til Phillips hadde det aldri blitt 2-1

spekulasjoner...jeg er ikke istand til å stille meg bak denne.
Ups & Ups!!

HåvardK

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #167 på: Mars 19, 2017, 11:04:38 »
Flott innhopp i går. Dragningen som førte til straffesparket, inkludert det å sørge for å komme seg de nødvendige centimetrene foran motspiller, er det få andre som matcher i denne divisjonen. Når han henter frem slike ting, er han gull verdt for oss.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #168 på: Mars 30, 2017, 14:32:21 »
http://www.footballinsider247.com/leeds-contract-twist-25-year-old-ace-makes-revelation-regarding-current-deal/

Doukara har skrevet under ny kontrakt med klubben. Egentlig rart når vi ikke vet hvilken divisjon vi er i neste sesong. Hvis vi greier det utenkelige å rykke opp, ja da er han ikke god nok som stallfyll engang. Men i Championship god nok for stallen

Bjorn

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #169 på: Mars 30, 2017, 14:53:27 »
http://www.footballinsider247.com/leeds-contract-twist-25-year-old-ace-makes-revelation-regarding-current-deal/

Doukara har skrevet under ny kontrakt med klubben. Egentlig rart når vi ikke vet hvilken divisjon vi er i neste sesong. Hvis vi greier det utenkelige å rykke opp, ja da er han ikke god nok som stallfyll engang. Men i Championship god nok for stallen

Whatever. .

Bra med the Duke videre!
Marching On! 4276

Leedsfan

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #170 på: Mars 30, 2017, 15:07:18 »
http://www.footballinsider247.com/leeds-contract-twist-25-year-old-ace-makes-revelation-regarding-current-deal/

Doukara har skrevet under ny kontrakt med klubben. Egentlig rart når vi ikke vet hvilken divisjon vi er i neste sesong. Hvis vi greier det utenkelige å rykke opp, ja da er han ikke god nok som stallfyll engang. Men i Championship god nok for stallen

Hvis han drar etter sesongen så vil han koste en ny klubb noen kroner, hadde ikke denne kontrakten blitt signert så hadde han gått gratis. Doukara er jo verdt noen millioner, så da må jo dette være en bra ting?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bjorn

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #171 på: Mars 30, 2017, 17:31:34 »
http://www.footballinsider247.com/leeds-contract-twist-25-year-old-ace-makes-revelation-regarding-current-deal/

Doukara har skrevet under ny kontrakt med klubben. Egentlig rart når vi ikke vet hvilken divisjon vi er i neste sesong. Hvis vi greier det utenkelige å rykke opp, ja da er han ikke god nok som stallfyll engang. Men i Championship god nok for stallen

Hvis han drar etter sesongen så vil han koste en ny klubb noen kroner, hadde ikke denne kontrakten blitt signert så hadde han gått gratis. Doukara er jo verdt noen millioner, så da må jo dette være en bra ting?

Noen tenker jo ikke på annet enn penger så for dem må jo millioner være helt topp.  :o
Marching On! 4276

Leedsfan

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #172 på: April 08, 2017, 12:24:39 »
Denne karen må starte i dag!

Souleymane Doukara's win percentages (all comps) this season:

62% when started
61% games played (incl. sub apps)
48% win rate without him
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #173 på: April 08, 2017, 18:13:55 »
Gjorde det helt greit som innbytter også.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #174 på: April 29, 2017, 22:50:11 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #175 på: April 29, 2017, 22:52:24 »
Ingen tvil om målet mot Forest heller. Det måtte bli Doukara.
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #176 på: August 22, 2017, 10:04:06 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #177 på: August 22, 2017, 10:57:28 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.

I tilfelle er det ting på gang. Og Doukara må vi bli kvitt den dagen vi har muligheten. Har Roofe uansett, bøttet inn mål som spiss på Oxford.

stian

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #178 på: August 22, 2017, 11:26:07 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.

I tilfelle er det ting på gang. Og Doukara må vi bli kvitt den dagen vi har muligheten. Har Roofe uansett, bøttet inn mål som spiss på Oxford.

Enig. Får vi 2,5 mill for Doukara bør vi selge, så lenge timingen ikke blir helt hinsides. Hvis Doukara får gå tyder det på at vi har spillere på vei inn før helgen.

Når Wood/Taylor/Doukara genererer såpass mye penger får Christiansen mulighet til å hente spillere som passer inn i spillestilen. Det er liten tvil om at det er behov for en targetman i Championship, men slik målene har kommet til nå kan det godt være at Roofe er aktuell som spiss. Hadde vært artig om han etablerte seg en gang for alle i elleveren. En par mål i kveld og mot Forest til helgen så er "The Roofe on fire"!

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #179 på: August 22, 2017, 11:28:10 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.

I tilfelle er det ting på gang. Og Doukara må vi bli kvitt den dagen vi har muligheten. Har Roofe uansett, bøttet inn mål som spiss på Oxford.

Enig. Får vi 2,5 mill for Doukara bør vi selge, så lenge timingen ikke blir helt hinsides. Hvis Doukara får gå tyder det på at vi har spillere på vei inn før helgen.

Når Wood/Taylor/Doukara genererer såpass mye penger får Christiansen mulighet til å hente spillere som passer inn i spillestilen. Det er liten tvil om at det er behov for en targetman i Championship, men slik målene har kommet til nå kan det godt være at Roofe er aktuell som spiss. Hadde vært artig om han etablerte seg en gang for alle i elleveren. En par mål i kveld og mot Forest til helgen så er "The Roofe on fire"!

Kan godt selge Doukara. men ikke stol på Roofe. Litt forskjell fra Oxford og opp en divisjon. Roofe vil aldri bli en målsnik for Leeds