Skrevet av Emne: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?  (Lest 8982 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Med en ny italiensk eier i Cellino, en eier som ønsker å styre det meste sjøl, er det ingen overraskelse at stallen langsomt fylles opp av spillere med nasjonaliteter utenfor de britiske øyer.

Etter mange års "bytting" av britiske spillere innad i divisjonen vi spiller i, eller kjøp fra lavere divisjoner, virker det som om kontinentet og spesielt Italia er vårt nye handlemarked. Jeg ser selvfølgelig ikke noe galt i det.

Likevel kommer jeg til å reagere dersom vi plutselig, om et år eller to, "våkner opp" til et Leeds United så godt som fri for briter.

Hvor bør vi sette grensen for hvor mange "utlendinger" som er akseptabelt for laget vårt?
Super Leeds since 1968

Tom S

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #1 på: Juli 15, 2014, 15:02:35 »
Ingen grense.
Så lenge det er kvalitet på bana kan det vere fra 0 og oppover med "ikkje britiske", sånn eg ser det.
COME ON LEEDS !!

sportcarl1

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #2 på: Juli 15, 2014, 15:03:28 »
vill ju inte leeds skall bli ett nytt Arsenal, kan vi ha en stomme på 3-4 spelare från egna leden i förstaelvan är jag nöjd och kanske 7-8 i truppen, om de övriga är från italien storbrittanien frankrike argentina spelar mig inte så stor roll, viktigaste är att de har leedshjärta och att de tillför något, är trött på överbetalda föredettingar som vi haft de sista 10 åren som ser LU som sista steget innan pensioneringen
 

B_Ød

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #3 på: Juli 15, 2014, 15:19:03 »
ja det er et godt spørsmål. Er sannelig ikke sikker på hva jeg mener om det. Spørs om jeg ikke må si meg enig med Tom og Carl på denne..en viss kvalitet og med hjerte for klubben, da spiller det liten rolle for meg hvor på kloden de måtte komme fra.  :D
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #4 på: Juli 15, 2014, 15:29:25 »
Mange nok?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Derrick

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #5 på: Juli 15, 2014, 15:40:12 »
Som det blir nevnt i et tidligere innlegg : Ingen grense. Dersom det fører til at vi ikke nødvendigvis rykker opp (noe vi heller ikke gjør kommende sesong) men i hvert fall ender på øvre halvdel og har kommet et skritt i riktig retning kan alle spillerne gjerne komme fra Burma for min del.

nord

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #6 på: Juli 15, 2014, 16:22:48 »
Nationalitet har ingen betydning, sålænge de opfører sig ordentligt og spiller flot fodbold ;-)
 

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #7 på: Juli 15, 2014, 16:59:40 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #8 på: Juli 15, 2014, 17:22:13 »
I utgangspunktet ønsker jeg meg flest mulig spillere med hjertet i Leeds. Disse finner vi vel helst i egen juniorstall, og i Leeds og omegn. Men man må vel innse at et profesjonelt fotballag også inneholder spillere med et rent profesjonelt forhold til klubben. Hvor disse kommer fra er egentlig revnende likegyldig, så lenge de gjør en god jobb. Den eneste fordelen med briter og irer kontra andre nasjonaliteter er at kultur og språk ikke utgjør noe problem.
Hekta på Leeds siden 1974

Forever Whites

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #9 på: Juli 15, 2014, 17:43:45 »
Etter at vi nå har tilbragt 10 sesonger utenfor det gjeveste selskap er det ikke dette spørsmålet som bekymrer meg mest.  Rykker vi opp igjen må vi gjerne gjøre det med bare utlendinger på laget for min del. Men selvsagt er det ekstra kjekt hvis noen av spillerne er lokale gutter.
Medlem 94237

Promotion 2010

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #10 på: Juli 15, 2014, 17:52:41 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Håkon

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #11 på: Juli 15, 2014, 18:45:28 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)

Vet ikke om du skriver dette for å provosere eller du mener det, men jeg synest vi ikke må ta Leeds United ut av den engelske kulturen og totalopplevelsen. Det gir en fordel å ha en Howsen, Milner eller Byram synest no jeg. Men klart vi må tilbake til PL, men ikke for en hver pris. Vi kan jo f eks selge stadion navnet, selge klubb navnet og selge emblemet osv. Alt har vel sin pris og penger er makt.
Leeds for alltid

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #12 på: Juli 15, 2014, 21:38:04 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)

Med forbehold om seriøsiteten i det du skriver.....

Da jeg ble Leeds-supporter i 1968, var laget ( som du også skriver) et av de store i Europa. Jeg ønsker også at vi skal bli en klubb å regne med igjen.

I motsetning til deg, ønsker jeg ikke at klubben skal "prostituere seg" for å oppnå det målet. Det finnes garantert en middelvei, og jeg aksepterer gjerne at det tar et par år ekstra.

Jeg blir faktisk litt oppgitt over en slik holdning - eller trist om du vil.

Heldigvis tror jeg ikke vi får oppleve kun spillere som har pizza eller pasta som favorittretter i Leeds.  ;)
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #13 på: Juli 15, 2014, 22:31:46 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)

Med forbehold om seriøsiteten i det du skriver.....

Da jeg ble Leeds-supporter i 1968, var laget ( som du også skriver) et av de store i Europa. Jeg ønsker også at vi skal bli en klubb å regne med igjen.

I motsetning til deg, ønsker jeg ikke at klubben skal "prostituere seg" for å oppnå det målet. Det finnes garantert en middelvei, og jeg aksepterer gjerne at det tar et par år ekstra.

Jeg blir faktisk litt oppgitt over en slik holdning - eller trist om du vil.

Heldigvis tror jeg ikke vi får oppleve kun spillere som har pizza eller pasta som favorittretter i Leeds.  ;)

som jag skrev tidigare så kan vi ha en förstaelva med 3-4 från egna leden är jag nöjd, alltså är de uppfostrade i egna ledet slår ens hjärta lite extra för dom, i övrigt bryr jag mig inte om de kommer från cagliari, manchester, hull eller siena, huvudsaken att de tillför något och  förstår vad det innebär att spela för klubben, för mig är det inte det viktigaste att komma upp till PL så fort som möjligt och till vilket pris som helst, blir lite äcklad över klubbar som vi konkurerat med  tex Cardiff och QPr hur de dopar sig ekonomiskt
« Siste redigering: Juli 15, 2014, 22:46:40 av sportcarl1 »
 

sportcarl1

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #14 på: Juli 15, 2014, 22:49:37 »
tycker det även är en liten sak i rätt riktning att representerar man leeds så skall man i framtiden bo i Leeds, gäller alla spelare, även tränaren, och selliono själv.ingen stor sak men ändå bra.  arenan skall tillhöra klubben, åker vi  buss så skall det vara klubbens buss, handlar om identitet.
 

baste

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #15 på: Juli 15, 2014, 22:51:57 »
Er ikke agentene og lønningene de krever for Engelske spiller ett del- problem?
Hvis jeg har forstått det, er lønnsnivået i England langt høyere en i Italia. Dvs at vi kan lokkke bedre spillere til Leeds, for en billigere penge.

Jeg ønsker ikke ett "Italiensk" Leeds lag , men gjerne en "Zola" eller to på laget

Alt med måde, sa bruura.. eller noe slikt  ;D

We are LEEDS  ;D

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #16 på: Juli 15, 2014, 22:57:15 »
tycker det även är en liten sak i rätt riktning att representerar man leeds så skall man i framtiden bo i Leeds, gäller alla spelare, även tränaren, och selliono själv.ingen stor sak men ändå bra.  arenan skall tillhöra klubben, åker vi  buss så skall det vara klubbens buss, handlar om identitet.

Enig. Tiltaket er prisverdig og gir klubben identitet.

Og vi blir identitetsløse dersom stallen blir "fylt opp" av italienere, franskmenn, sveitsere ...........

Må presisere at dette IKKE handler om rasisme.
Super Leeds since 1968

Andersen

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #17 på: Juli 15, 2014, 23:20:16 »
Spiller ingen rolle for meg ! Det er klubben som er i hjertet mitt, må vi ha en haug med italienere ispedd en og annen engelsk, irsk, skotsk, walisisk spiller på laget, så ok. Det er spennende denne modellen MC innfører i klubben ! Ja hvorfor ikke prøve noe nytt!? 10 år har vi feilet i klubben , med trenere , eiere , spillere . Jeg sier velkommen til alle som vil prøve å få klubben opp igjen i det gode selskap. Hvorfor skal vi alltid holde oss til den erkeengelske måten å drive en klubb på ? Nye ideer tas i mot mot opprykk for klubben vår ! :)

Cannavaro

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #18 på: Juli 16, 2014, 00:36:17 »
Tror ikke dette er tall bestemt.  Vi må regne med et lite inntog av italienske spillere nå ettersom Cellino mener de er billigere å kjøpe, og litt billigere å drifte lønnsmessig.  Det som er utfordringen her, er vel at det danner seg "klikker" sosialt utenfor banen, men med dagens profesjonalitet blant spillerne bør det gå greit tenker jeg.  Akademiet vårt skal vi fortsatt satse på, og det er der Carbone skal legge inn sin drivkraft og entusiasme.  I stallen nå har vi Mowatt,Lees, Cairns, Dawson, C.Taylor, Killock, Walters, Byram og Cook som alle er akademiprodukter.  Det er greit nok med noen utlendinger inn som forhåpentligvis løfter generell standard i stallen, det hjelper.  Vi har alltid stort sett hatt innslag av egne talenter, og det fortsetter.  Er derfor ikke redd utviklinga nå med med italienere inn.  Cellino vil også være opptatt av å dyrke frem egne talenter, bra for klubben og entusiasme rundt laget.  En annen vinkling er jo også motivasjonen for de yngre gutta ; som ser at at flere fra akademiet får sjansen.  Litt britisk og italiensk, la oss håpe det blir en fin cocktail i år.
MFLU - Miracles For Leeds United

Torpe-do

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #19 på: Juli 16, 2014, 01:28:37 »
Beklager om det jeg skriver allereder er blitt skrivet - jeg har ikke fått lest hele tråden. Denne foreløbige lange, lange tråden  :D

Vi må ha gode nok spillere til å komme oss der vi ønsker å være. Punkutm.

Om de skulle komme fra Leeds / Vårt eget akademi er bare en bonus. En stor bonus, vel og merke, men fremdeles kun en bonus.

Jeg tror nok det går an å bygge en sjel i laget, en kjerne, om du vil, uten en viss prosentandel med engelskmenn / locals. Se heller etter stikkord som lojalitet, klubbfølelse og kampvilje enn nasjonalitet og opphav. Er vel påståelig lettere å oppnå gitte stikkord med en local, men det blir en annen diskusjon. Jeg slenger ut Radebe som et eksempel på at det går an å vise slike kvaliteter uten å komme fra England / Leeds. Sjeldnere, ja, men fremdeles mulig :)

Ideelt sett skulle vi hatt vår "egen" Gerrard, Terry, Lennon, McManaman, Fowler og Owen. Men sånn er det ikke.

Nå må se til h*$&#&*e å få rævva i gir og komme oss videre oppover i systemet. For svarte s*%%"#"*n.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #20 på: Juli 16, 2014, 10:38:14 »
Italienere er det i hele verden og de fleste store byer har "littelø Italy" lignende områder. Kanskje dette blir Elland Road for vår del.......ser egentlig ikke en grense for antall, heller kvalfikasjoner!! Blør du for drakta er du velkommen!! Uansett bakgrunn!!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #21 på: Juli 16, 2014, 11:00:12 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)

Med forbehold om seriøsiteten i det du skriver.....

Da jeg ble Leeds-supporter i 1968, var laget ( som du også skriver) et av de store i Europa. Jeg ønsker også at vi skal bli en klubb å regne med igjen.

I motsetning til deg, ønsker jeg ikke at klubben skal "prostituere seg" for å oppnå det målet. Det finnes garantert en middelvei, og jeg aksepterer gjerne at det tar et par år ekstra.

Jeg blir faktisk litt oppgitt over en slik holdning - eller trist om du vil.

Heldigvis tror jeg ikke vi får oppleve kun spillere som har pizza eller pasta som favorittretter i Leeds.  ;)



For å sette det litt på spissen så kan jeg gå å se på Rochdale for å få se 'the Good Ole English game'. Det finnes sikkert 60 klubber i ligasystemet som kan regnes i denne kategorien, men hvorfor skal Leeds United være sånn?

Mitt Leeds er noe jeg vil være stolt av, og som jeg kan se på flere av Europas fineste arenaer. Da trenger vi ikke overbetalte dårlige engelske spillere. Da trenger vi flair og innspill av internasjonale storheter. Gjerne ispedd spillere fra eget akademi, men ikke britisk for enhver pris.

UP we go!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #22 på: Juli 16, 2014, 17:12:12 »
Dette avsnittet fra en artikkel i Sports Witness , falt i smak. Nicola Salerno sier akkurat det jeg ønsker.  "A British core".   :)

In recent weeks the West Yorkshire have been busy in the transfer market but there main concentration has been in Italy were they have been linked with a number of Serie A and B players. There have been some arrivals from Italy in the past week but sporting director Nicola Salerno has stated that he still wants to have a British core in the squad rather than just brining in fellow countrymen. With this latest transfer activity it seems they have stuck to this objective by targeting Hudson.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #23 på: August 20, 2014, 22:17:02 »
Etter de første innleggene må jeg innrømme at jeg er litt overrasket over at det nesten ikke finnes motforestillinger mot et "International-Leeds". Finnes det ingen "nasjonalfølelse" tilbake? Skal vi bli et 100% kjøpelag som flere klubber i PL?

Hvorfor skal vi da bruke penger på å satse på egne talenter? Hvor mange home growns tror dere vi får se på banen framover?

Hva med klubbens "sjel"? Skal vi bruke alle midler, la meg kalle dem "umoralske", for å oppnå suksess?

Vi kan ikke sette et tak på hvor mange "ikke-britiske" spillere vi kan ha i stallen, pga regler innen EU (tror jeg), men selv er jeg for en kvote på minst fem fra de britiske øyer i enhver startoppstilling i Storbritannia.

Se hvordan det har gått med f.eks. landslaget til England etter at øya ble invadert av "utlendinger". Talentene slipper ikke til som tidligere, og resultatene er deretter.

Jeg tror jeg kommer til å miste mye av klubbfølelsen uten solide innslag av briter på laget. La oss håpe at det ikke går så galt som det scenariet.

Det er for meg revnende likegyldig hvem som spiller for klubben. Da jeg begynte som supporter var klubben blant verdens beste.
Jeg mener at det skal oppnås igjen koste hva det vil koste, ikke-briter eller briter.  Og suksess koster!

Min klubbfølelse er til Leeds United, ikke til England!

Nasjonalfølelsen har jeg til Norge.

 :)

Med forbehold om seriøsiteten i det du skriver.....

Da jeg ble Leeds-supporter i 1968, var laget ( som du også skriver) et av de store i Europa. Jeg ønsker også at vi skal bli en klubb å regne med igjen.

I motsetning til deg, ønsker jeg ikke at klubben skal "prostituere seg" for å oppnå det målet. Det finnes garantert en middelvei, og jeg aksepterer gjerne at det tar et par år ekstra.

Jeg blir faktisk litt oppgitt over en slik holdning - eller trist om du vil.

Heldigvis tror jeg ikke vi får oppleve kun spillere som har pizza eller pasta som favorittretter i Leeds.  ;)



For å sette det litt på spissen så kan jeg gå å se på Rochdale for å få se 'the Good Ole English game'. Det finnes sikkert 60 klubber i ligasystemet som kan regnes i denne kategorien, men hvorfor skal Leeds United være sånn?

Mitt Leeds er noe jeg vil være stolt av, og som jeg kan se på flere av Europas fineste arenaer. Da trenger vi ikke overbetalte dårlige engelske spillere. Da trenger vi flair og innspill av internasjonale storheter. Gjerne ispedd spillere fra eget akademi, men ikke britisk for enhver pris.

UP we go!   :)

Føler det er på tide å trekke fram denne tråden igjen...

"Mitt Leeds er noe jeg vil være stolt av, og som jeg kan se på flere av Europas fineste arenaer. Da trenger vi ikke overbetalte dårlige engelske spillere. Da trenger vi flair og innspill av internasjonale storheter. Gjerne ispedd spillere fra eget akademi, men ikke britisk for enhver pris."

Nei, vi trenger ikke dårlige engelske spillere, men trenger vi et dusin middelmådigheter fra Italia? Har inntrykk av at klubben fylles opp av slike akkurat nå. De er ikke akkurat hentet fra de øverste hyllene.

Det er greit å ha vyer om en ny storhetsperiode (hvem ønsker ikke det), men nå virker det som om Cellino
vil vise oss at lommeboka er veldig dyp.

Jeg liker ikke retningen innkjøpspolitikken synes å ha tatt. Og også Hockaday har kastet seg på kjøpebølgen.

Til hans forsvar er han vel pålagt å hoppe når han får beskjed om det,
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #24 på: August 20, 2014, 22:39:49 »
Tror vi trenger 2-3 måneder på å finne ut om det er middelmådigheter eller virkelige gode spillere vi har fått tak i.

Svaret er sikkert: En god blanding.
MOT

Hallgeir *

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #25 på: August 20, 2014, 23:08:05 »
Tror vi trenger 2-3 måneder på å finne ut om det er middelmådigheter eller virkelige gode spillere vi har fått tak i.

Svaret er sikkert: En god blanding.

Det har du sikkert rett i. Ting tar tid.

Men mitt poeng var: Skal vi fylle stallen med 15 nye spillere, de fleste fra Italia, for å finne ut at fire holder mål?

Hva tenker spillerne fra akademiet, de som er i ferd med å ta steget opp?

Jeg vet at Leeds United ikke er verdens fotballnavle for øyeblikket, men det burde være mulig å få tak i bedre kvalitet enn det som vi tilsynelatende står med hittil blant nyervervelsene.

Wilco overtalte Strachan. Vi var slett ikke noe storlag på den tiden heller.

Vi trenger kvalitet, ikke kvantitet og mere stallfyll.
Super Leeds since 1968

flynn

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #26 på: August 21, 2014, 09:57:39 »
Jeg prøvde meg på en tilsvarende diskusjon i en annen tråd, og fikk stort sett motforestillinger. Men, jeg er altså enig med deg Hallgeir! Denne Antenucci som kom i går er muligens et scoop. Men, han kan også være en halvgammel lykkejeger, hvor det viser seg at den meget middelmådige CV'en faktisk representerer hans egentlige kvalitet. Tar opp plass i stallen, får lønn, og bidrar med fint lite annet enn å sutre over alt regnet i England før han går tilbake til serie B i mai.

Jo da, det kunne like gjerne skjedd med en britisk spiller også det, men hvorfor ikke satse på at en av unggutta kunne fått de mulighetene Mirco nå vil få?

Silvestre og Doukara virker å være forsterkninger. Benedicic virker spennende på sikt. Resten av de utenlandske nykommerne er jeg meget usikker på nytten av, og da regner jeg Bianchi inn i denne gjengen.

Jeg noterer meg at Hallgeir, lojosang og Jon R (tror jeg?) er på mitt parti her. Så vil tiden vise hvem som blir bønnhørt, og hvem som fikk "mest rett"!

Annesj

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #27 på: August 21, 2014, 10:21:14 »
Jeg syns ihvertfall Cook burde får mer tid på bekostning av Tonge. Langt mer potensiale i Cook. Tonge gjør noe bra innimellom men langt mer fremtid i Cook som kan gagne laget i langt større grad på sikt enn Tonge som definitivt ikke vil bli noe bedre enn han er pra idag.



Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #28 på: August 21, 2014, 10:49:36 »
Jeg syns ihvertfall Cook burde får mer tid på bekostning av Tonge. Langt mer potensiale i Cook. Tonge gjør noe bra innimellom men langt mer fremtid i Cook som kan gagne laget i langt større grad på sikt enn Tonge som definitivt ikke vil bli noe bedre enn han er pra idag.

Kan tenkes at støtteapparatet er forsiktige med å matche Cook. Se hva som skjedde med Byram for to sesonger siden - langvarig skade etter hardkjøret. Det samme skjedde med Mowatt, selv om han nå alt er tilbake i full trening.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Hvor mange "ikke-britiske" spillere bør vi ha i Leeds United ?
« Svar #29 på: August 21, 2014, 11:06:29 »
Jeg syns ihvertfall Cook burde får mer tid på bekostning av Tonge. Langt mer potensiale i Cook. Tonge gjør noe bra innimellom men langt mer fremtid i Cook som kan gagne laget i langt større grad på sikt enn Tonge som definitivt ikke vil bli noe bedre enn han er pra idag.

Kan tenkes at støtteapparatet er forsiktige med å matche Cook. Se hva som skjedde med Byram for to sesonger siden - langvarig skade etter hardkjøret. Det samme skjedde med Mowatt, selv om han nå alt er tilbake i full trening.

auren

Sant. Forsåvidt enig i det  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds