Skrevet av Emne: Ex-spiller: Gaetano Berardi  (Lest 131024 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #270 på: August 27, 2018, 12:38:50 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
Jeg har vært svært kritisk til Berardi, men det har utelukkende vært pga hans manglende disiplin, ikke pga fotballferdighetene. Så langt kan det se ut som om han har lært seg å tøyle temperamentet, men jeg blir overrasket hvis det ikke koker over en eller annen gang. Håper det blir en stund til.
Enda godt det bare er temperamentet. Hadde vært verre dersom det hadde vært manglende ferdigheter.

Ingen grunn til at det skal koke nå om dagen. Eksamen for kokepunktet kommer når motgangen melder seg. Hvis Bielsa så alle kampene i fjor, så tipper jeg at dette har vært et tema. Nå virker han veldig balansert, måtte det vare  :)

Borge

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #271 på: August 27, 2018, 12:41:23 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
Det er vel ikke unaturlig at oppfatningen av spillere endres når de kvaliteten på det de leverer endres? :)
Det Berardi leverte i fjor, spesielt på kortfronten var under enhver kritikk etter min oppfatning og jeg syntes ikke han spilte særlig bra heller.
I år har han vært god i sin nye rolle, og fortjener ros for det.
Enkelt og greit ;)
Borge

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #272 på: August 27, 2018, 12:42:19 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
Jeg har vært svært kritisk til Berardi, men det har utelukkende vært pga hans manglende disiplin, ikke pga fotballferdighetene. Så langt kan det se ut som om han har lært seg å tøyle temperamentet, men jeg blir overrasket hvis det ikke koker over en eller annen gang. Håper det blir en stund til.
Enda godt det bare er temperamentet. Hadde vært verre dersom det hadde vært manglende ferdigheter.

Ingen grunn til at det skal koke nå om dagen. Eksamen for kokepunktet kommer når motgangen melder seg. Hvis Bielsa så alle kampene i fjor, så tipper jeg at dette har vært et tema. Nå virker han veldig balansert, måtte det vare  :)
Lettere å holde seg rolig når ting går bra. Har ikke vært mye kort på Leeds. Det skle vel litt ut mot Swansea.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #273 på: August 30, 2018, 13:18:50 »
Louisa Wade

I will never get bored of looking at this picture. If Berardi can take on Crouch, anything is possible.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #274 på: August 31, 2018, 23:53:49 »
Mark Wilson

Berardi leaves the ground on crutches. Right knee heavily bandaged. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #275 på: September 01, 2018, 00:22:37 »
Mark Wilson

Berardi leaves the ground on crutches. Right knee heavily bandaged. #lufc

Tragisk! vår klart beste stopper til nå. Blir han lenge ute, er det muligheter på free agent markedet.

Det blir et hull å fylle. 2 bra stoppere igjen i Cooper og Pontus, men passninger bakfra og hurtighet mister vi.

sportcarl1

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #276 på: September 01, 2018, 06:14:42 »
Mark Wilson

Berardi leaves the ground on crutches. Right knee heavily bandaged. #lufc

Tragisk! vår klart beste stopper til nå. Blir han lenge ute, er det muligheter på free agent markedet.

Det blir et hull å fylle. 2 bra stoppere igjen i Cooper og Pontus, men passninger bakfra og hurtighet mister vi.
Dock vinner vi i huvudsstyrkan. Ayling, Cooper, Jansson och Douglas är en av seriens bästa backlinje
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #277 på: September 01, 2018, 09:12:19 »
Mark Wilson

Berardi leaves the ground on crutches. Right knee heavily bandaged. #lufc



Adam Pope

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #278 på: September 02, 2018, 17:15:15 »
Kommet noe informasjon om hvilken skade og hvor lenge ute?

Viktig at han kommer tilbake raskt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #279 på: September 02, 2018, 20:54:59 »
Kommet noe informasjon om hvilken skade og hvor lenge ute?

Viktig at han kommer tilbake raskt.

Ingenting
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #280 på: September 03, 2018, 18:52:13 »
Stephen Foster

Lol at Berardi going out on a night out in his full #lufc kit


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #281 på: September 03, 2018, 19:35:14 »
Stephen Foster

Lol at Berardi going out on a night out in his full #lufc kit




Hehe - herleg kar!  ;D

Bromancer

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #282 på: September 03, 2018, 20:27:43 »
100% Leeds!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #283 på: Oktober 08, 2018, 21:51:22 »
Gaetano Berardi to step up Leeds United comeback with Marcelo Bielsa facing dilemma

Phil HayPublished: 13:21
 Leeds United defender Gaetano Berardi set to step up comeback following Luke Ayling dismissal.
Leeds United defender Gaetano Berardi set to step up comeback following Luke Ayling dismissal.
Updated: 14:38 Monday 08 October 2018

Gaetano Berardi will bid to put himself in the frame for a recall during the international break with Leeds United head coach Marcelo Bielsa facing a dilemma at right-back after Luke Ayling’s red card.


Ayling has been issued with a one-match ban by the Football Association following his dismissal against Brentford on Saturday and will serve his suspension when Leeds visit Blackburn Rovers in two weeks’ time.

The defender was sent off in injury-time during a 1-1 draw at Elland Road after incurring a second booking and he will drop out of Bielsa’s starting line-up for the first time since the start of the Championship season.

Bielsa has Jamie Shackleton available as alternative and used the 19-year-old at right-back against Swansea City in August after an injury to Liam Cooper saw Ayling switch to the centre of defence but Ayling’s absence could bring the more experience Berardi back into the team if he comes safely through the next fortnight.

Leeds United Podcast - Inside Elland Road: Fan Q&A special - Brentford, referees and any news Phil?

Bielsa lost Berardi to a knee injury sustained against Middlesbrough before the last international break and Berardi has spent a month recovering from that set-back.

Leeds, however, are hoping to involve him in an Under-23s match against Burnley at Elland Road this Friday with a view to warming him up for a possible comeback at Ewood Park.

Berardi is a recognised full-back but has played as a central defender under Bielsa so far in one of a number of positional changes invoked by United’s head coach since his appointment in June.

Ayling has been Bielsa’s pick on the right side of defence but the loss of Leeds’ first-choice right-back comes just days after regular left-back Barry Douglas suffered a hamstring strain.

Douglas is a doubt for the trip to Blackburn on October 20 but Bielsa could have Berardi, Pablo Hernandez and Kemar Roofe back for that fixture after their recent spells on the sidelines.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jaho

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #284 på: Oktober 10, 2018, 00:54:02 »
Han var med i match day troppen mot Brentford. Kom ut av bussen med resten av spillerne med bag og det hele.. Var nok med
i tilfelle skader på de i selve kamptroppen på oppvarminga, eller at Pontus fikk en hastetelefon fra fødeavdelinga..

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #285 på: Oktober 10, 2018, 13:55:51 »
Berardi har spilt 6 av 12 kamper i CC i år.

De kampene han har spilt har vi 4 seiere, 2 uavgjorte og 0 tap.

Uten 2 seiere, 3 uavgjorte og 1 tap.

Tilfeldig? Mest sansynlig..men jeg tror Berardi er savnet.


 Han er best av de stopperne vi har med ballen i beina og hans evne til å komme fremover med en konstruktiv og forløsende passning. Han ruver ikke på samme måte i duelspillet som de to andre. Han vinner ikke like mange dueller, men han taper heller ikke veldig mange flere. Han er god på å gå i kropp i stedet. Jeg mener han er god til å bryte foran spissene, både langs bakken og når han går opp i duell med fart. Enorm spenst på mannen. Han gir oss mulighet til en del kontring i hver kamp. I tilegg er farten han innehar sårt trengt. Pontus og Cooper litt seigere der..
 Skal bli fint å få han tilbake. Nå først som høyreback, deretter som stopper. Hvem av Pontus og Cooper som må ut vet jeg ikke. Men sånn som Pontus har spilt ville jeg valgt han som Berardis partner. Når det er sagt så var Berardi og Cooper bunnsolide og vi slapp til veldig lite sjanser. Det viktigste er uansett at vi får litt bedre dekning på stopperplass og høyreback. Berardi med selvtillit kan kanskje kjempe om plassen med Ayling?


Killa

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #286 på: Oktober 10, 2018, 14:38:03 »
Berardi har spilt 6 av 12 kamper i CC i år.

De kampene han har spilt har vi 4 seiere, 2 uavgjorte og 0 tap.

Uten 2 seiere, 3 uavgjorte og 1 tap.

Tilfeldig? Mest sansynlig..men jeg tror Berardi er savnet.


 Han er best av de stopperne vi har med ballen i beina og hans evne til å komme fremover med en konstruktiv og forløsende passning. Han ruver ikke på samme måte i duelspillet som de to andre. Han vinner ikke like mange dueller, men han taper heller ikke veldig mange flere. Han er god på å gå i kropp i stedet. Jeg mener han er god til å bryte foran spissene, både langs bakken og når han går opp i duell med fart. Enorm spenst på mannen. Han gir oss mulighet til en del kontring i hver kamp. I tilegg er farten han innehar sårt trengt. Pontus og Cooper litt seigere der..
 Skal bli fint å få han tilbake. Nå først som høyreback, deretter som stopper. Hvem av Pontus og Cooper som må ut vet jeg ikke. Men sånn som Pontus har spilt ville jeg valgt han som Berardis partner. Når det er sagt så var Berardi og Cooper bunnsolide og vi slapp til veldig lite sjanser. Det viktigste er uansett at vi får litt bedre dekning på stopperplass og høyreback. Berardi med selvtillit kan kanskje kjempe om plassen med Ayling?

+1

Cherry

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #287 på: Oktober 10, 2018, 15:52:01 »
Berardi har spilt 6 av 12 kamper i CC i år.

De kampene han har spilt har vi 4 seiere, 2 uavgjorte og 0 tap.

Uten 2 seiere, 3 uavgjorte og 1 tap.

Tilfeldig? Mest sansynlig..men jeg tror Berardi er savnet.


 Han er best av de stopperne vi har med ballen i beina og hans evne til å komme fremover med en konstruktiv og forløsende passning. Han ruver ikke på samme måte i duelspillet som de to andre. Han vinner ikke like mange dueller, men han taper heller ikke veldig mange flere. Han er god på å gå i kropp i stedet. Jeg mener han er god til å bryte foran spissene, både langs bakken og når han går opp i duell med fart. Enorm spenst på mannen. Han gir oss mulighet til en del kontring i hver kamp. I tilegg er farten han innehar sårt trengt. Pontus og Cooper litt seigere der..
 Skal bli fint å få han tilbake. Nå først som høyreback, deretter som stopper. Hvem av Pontus og Cooper som må ut vet jeg ikke. Men sånn som Pontus har spilt ville jeg valgt han som Berardis partner. Når det er sagt så var Berardi og Cooper bunnsolide og vi slapp til veldig lite sjanser. Det viktigste er uansett at vi får litt bedre dekning på stopperplass og høyreback. Berardi med selvtillit kan kanskje kjempe om plassen med Ayling?

+1

Ayling var grusomt dårlig mot Brentford, og nå må han jo sone - så da ligger vel HB åpen for Berra igjen...om ikke Bielsa velger Shackleton.
 

stian

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #288 på: Oktober 10, 2018, 15:56:05 »
Berardi har spilt 6 av 12 kamper i CC i år.

De kampene han har spilt har vi 4 seiere, 2 uavgjorte og 0 tap.

Uten 2 seiere, 3 uavgjorte og 1 tap.

Tilfeldig? Mest sansynlig..men jeg tror Berardi er savnet.


 Han er best av de stopperne vi har med ballen i beina og hans evne til å komme fremover med en konstruktiv og forløsende passning. Han ruver ikke på samme måte i duelspillet som de to andre. Han vinner ikke like mange dueller, men han taper heller ikke veldig mange flere. Han er god på å gå i kropp i stedet. Jeg mener han er god til å bryte foran spissene, både langs bakken og når han går opp i duell med fart. Enorm spenst på mannen. Han gir oss mulighet til en del kontring i hver kamp. I tilegg er farten han innehar sårt trengt. Pontus og Cooper litt seigere der..
 Skal bli fint å få han tilbake. Nå først som høyreback, deretter som stopper. Hvem av Pontus og Cooper som må ut vet jeg ikke. Men sånn som Pontus har spilt ville jeg valgt han som Berardis partner. Når det er sagt så var Berardi og Cooper bunnsolide og vi slapp til veldig lite sjanser. Det viktigste er uansett at vi får litt bedre dekning på stopperplass og høyreback. Berardi med selvtillit kan kanskje kjempe om plassen med Ayling?

+1

Ayling var grusomt dårlig mot Brentford, og nå må han jo sone - så da ligger vel HB åpen for Berra igjen...om ikke Bielsa velger Shackleton.

Ayling hadde en uvanlig svak kamp mot Brentford, men har over lang tid vist at han er vår klart beste høyreback, særlig offensivt. Vurderer Berardi som en klart svakere høyreback enn Ayling, men vi har ikke sett Berardi der i Bielsa-systemet så hvem vet. Veldig spent på hva han får til, men forventer ikke at han blir noen klassisk overlapps-back med det første.

Runar

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #289 på: Oktober 10, 2018, 17:33:12 »
Dallas fikk jo høyrebacken mot Birminham når Ayling gikk inn å spilte stopper i andreomgang.

Når Bielsa vurderer han som alternativ på venstreback da Douglas er ute, så er han vel aktuell på motsatt side også?

 

samadhi

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #290 på: Januar 01, 2019, 19:12:11 »
Fikk ikke med meg dette, men var visst Berardi som jublet sammen med Jansson og Alioski på 1-2 scoringen. Han, Cooper og Dallas satt med bortefansen. Herlig type  8)
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #291 på: Januar 01, 2019, 19:15:08 »
Berardi trengs tilbake. Uunnværlig med sin "Never say die"-holdning og oppofrende spillestil.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #292 på: Januar 01, 2019, 22:37:56 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #293 på: Januar 21, 2019, 22:25:09 »
Beren Cross

The club are telling us they hope it's just a strain for Berardi and will know more in the morning. As I said, he did walk fairly freely from the dugout at half-time. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #294 på: Januar 21, 2019, 22:26:14 »
Leeds United sweating on Gaetano Berardi's latest injury after hobbling off in under-23 fixture

Swiss defender was making his first appearance since late October in Premier League Cup clash with Southampton

Gaetano Berardi sits injured during the Championship match at Elland Road on Wednesday, October 24, 2018 between Leeds United and Ipswich Town
Gaetano Berardi sits injured during the Championship match at Elland Road on Wednesday, October 24, 2018 between Leeds United and Ipswich Town(Image: Mike Egerton/PA Wire)
Gaetano Berardi has Leeds United sweating over his fitness after hobbling off before half-time in Monday night’s under-23 fixture at Tadcaster Albion.

The 30-year-old started the 7pm kick-off in his first match since October 24’s victory over Ipswich Town in the Championship.

Berardi suffered a serious hamstring injury and was originally billed as a returner in late February, but as with many players this season, he has defied the odds.

Leeds United under-23s highlights: Casilla debuts and Berardi limps off in Whites 3-2 win

The Swiss started at right-back and came through the opening 40 minutes without too many problems, but was forced to limp off in the 45th minute.

Jamie Shackleton replaced Berardi as he took his place in the dugout alongside head of medicine and performance Rob Price.

The early hope is the injury is nothing more than a strain, but the club will know more on Tuesday morning.

Carlos Corberan’s Whites won the match against Southampton 3-2 with goals from Aapo Halme, Hugo Diaz and Ryan Edmondson.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #295 på: Januar 21, 2019, 22:29:30 »
Rob Jones
Beradi hopes he’s going to be ok for Saturday #lufc #mot @HJones1610

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Killa

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #296 på: Januar 23, 2019, 11:34:41 »
Tweet fra Phil Hay nå nettopp:

Gaetano Berardi set to miss Rotherham game but scans yesterday showed no significant damage. Club expect him to meet his original comeback date of early-mid February:

Litt mer info her:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-gaetano-berardi-set-to-miss-rotherham-clash-but-scans-allay-fears-of-significant-set-back-1-9552329
« Siste redigering: Januar 23, 2019, 11:38:30 av Killa »

Cherry

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #297 på: Januar 23, 2019, 13:19:59 »
Tweet fra Phil Hay nå nettopp:

Gaetano Berardi set to miss Rotherham game but scans yesterday showed no significant damage. Club expect him to meet his original comeback date of early-mid February:

Litt mer info her:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-gaetano-berardi-set-to-miss-rotherham-clash-but-scans-allay-fears-of-significant-set-back-1-9552329


Gode nyheter!
 

Killa

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #298 på: Januar 23, 2019, 13:29:58 »
Tweet fra Phil Hay nå nettopp:

Gaetano Berardi set to miss Rotherham game but scans yesterday showed no significant damage. Club expect him to meet his original comeback date of early-mid February:

Litt mer info her:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-gaetano-berardi-set-to-miss-rotherham-clash-but-scans-allay-fears-of-significant-set-back-1-9552329


Gode nyheter!

Jepp! Jeg føler vi trenger den godeste Berra i godt slag utover vinteren/ våren....

berlin

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #299 på: Januar 23, 2019, 17:51:58 »
Tweet fra Phil Hay nå nettopp:

Gaetano Berardi set to miss Rotherham game but scans yesterday showed no significant damage. Club expect him to meet his original comeback date of early-mid February:

Litt mer info her:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-gaetano-berardi-set-to-miss-rotherham-clash-but-scans-allay-fears-of-significant-set-back-1-9552329


Gode nyheter!

Jepp! Jeg føler vi trenger den godeste Berra i godt slag utover vinteren/ våren....

Det er jammen sikkert og visst. Kanskje ikke verdens beste spiller, men går i krigen for Leeds, og gir oss en option i midtforsvaret, slik at Phillips kan spille sin vante rolle. Hvis han ikke har glemt det da. Det var i hvertfall et par kamper jeg nøt å se autoriteten Phillips hadde.