Skrevet av Emne: Treningskamp: vs Chesterfield @ Proact Stadium, lørdag 26/7 2014, kl 16.00  (Lest 15271 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Chesterfield v Leeds United: Coach prepares to turn up heat

Leeds United head coach David Hockaday will give a clear indication of his plans for the first game of the new season by fielding his strongest line-up away at Chesterfield on Saturday.

Hockaday is set to reveal the current pecking order in United’s squad this weekend after vowing to “increase the intensity” of pre-season on the back of a midweek defeat to Mansfield Town.

Leeds were beaten 2-0 at Field Mill on Tuesday night, losing to two second-half goals from Liam Hearn and failing to overcome a League Two side who included four trialists in their squad.

Hockaday defended United’s performance, saying the result was “not significant”, but he will put pressure on his players on Saturday by telling them the starting side he fields at Chesterfield’s Proact Stadium is the team which he presently intends to use away to Millwall on August 9.

Leeds are four games into their pre-season schedule – including a match played amongst United’s players in Italy after a friendly against Romanian side Viitorul Constanta was cancelled – and Hockaday said: “Come Saturday, I now need to put out my strongest XI, use the squad and only change it only slightly because we’ve got three friendlies left. I know what the team will be.

“I want to be getting my best players as I see them three 90-minute games before Millwall. We’ll turn up the intensity.

“At this time the team has to be my strongest. It’s a fight for the jersey. I’ll give 11 people a jersey on Saturday and then it’s up to them to keep it.

“I’ve got to pick what I see as my strongest team and that nucleus is what we’ll build on for Millwall.”

Hockaday lost strikers Noel Hunt and Lewis Walters to injury in the early stages of Tuesday’s match and neither player will be fit to play at Chesterfield.

Midfielder Alex Mowatt, who struggled for fitness in the early stages of the summer, is fully recovered from a problem of his own and looks likely to be given a run-out with United’s Under-21s this weekend.

But Hockaday is expected to give a debut to newly-signed right-back Gaetano Berardi against Chesterfield after opting not to field the Switzerland international in the defeat to Mansfield.

More than 20 players have been used by Leeds’ head coach in pre-season, with goalkeeper Paddy Kenny the only senior professional to be excluded from United’s matches. Leeds want to remove Kenny from their wage bill after signing two other keepers, Marco Silvestri and Stuart Taylor.

“Everybody’s been given a chance,” Hockaday said.

“One thing the players can all say is that everyone who’s been fit has been given a chance in the games so far.”

Hockaday, meanwhile, insisted again that he was not downhearted by United’s defeat to Mansfield, saying critical mistakes had cost Leeds a game they should have won.

“The result’s not significant,” he said. “I’ve been in pro football for 40 years so I don’t like losing games, nobody does, but it’s not significant. We made mistakes for their goals and before that I could never see them scoring.

“Team-wise we looked strong and competitive. The final third is where it needs to happen and where we need to work.”

phil.hay@jpress.co.uk
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Og det sterkeste mannskapet bør gruse Chesterfield siden Hockaday  "turns up the heat"!!!
Yeboahs vitne

lojosang

Og det sterkeste mannskapet bør gruse Chesterfield siden Hockaday  "turns up the heat"!!!

Man vinner vel ikke fotballkamper i badstua?  8)
- Leif Olav

Furu

Treningskampene til nå i år har vært gedigne skuffelser. Vi har ikke akkurat feidd over de antatt svakere lagene. Jeg gremmes.
I dag skal vi stille med «vårt » sterkeste mannskap, det strammer seg til - nå er det alvor.

Vel det blir spennende å se. Håpar de vil vise NOE av spill, samhold, innsats og personlig dyktighet som er til å bygge videre på.

Jeg avventer kampen med begrunnet skepsis!   :-\

Xern

Treningskampene til nå i år har vært gedigne skuffelser. Vi har ikke akkurat feidd over de antatt svakere lagene. Jeg gremmes.
I dag skal vi stille med «vårt » sterkeste mannskap, det strammer seg til - nå er det alvor.

Vel det blir spennende å se. Håpar de vil vise NOE av spill, samhold, innsats og personlig dyktighet som er til å bygge videre på.

Jeg avventer kampen med begrunnet skepsis!   :-
16-0 mot det første laget, og det er ikke å feie over motstanderen? :D og den andre kampen ble Leeds vs Leeds, og siste kampen var en skuffelse.

Men vi har ivertfall feidd over en av lagene :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Furu

Treningskampene til nå i år har vært gedigne skuffelser. Vi har ikke akkurat feidd over de antatt svakere lagene. Jeg gremmes.
I dag skal vi stille med «vårt » sterkeste mannskap, det strammer seg til - nå er det alvor.

Vel det blir spennende å se. Håpar de vil vise NOE av spill, samhold, innsats og personlig dyktighet som er til å bygge videre på.

Jeg avventer kampen med begrunnet skepsis!   :-
16-0 mot det første laget, og det er ikke å feie over motstanderen? :D og den andre kampen ble Leeds vs Leeds, og siste kampen var en skuffelse.

Men vi har ivertfall feidd over en av lagene :D


Sent from my iPhone using Tapatalk


Lag og lag, fru Blom   ;D

Kato

Treningskampene til nå i år har vært gedigne skuffelser. Vi har ikke akkurat feidd over de antatt svakere lagene. Jeg gremmes.
I dag skal vi stille med «vårt » sterkeste mannskap, det strammer seg til - nå er det alvor.

Vel det blir spennende å se. Håpar de vil vise NOE av spill, samhold, innsats og personlig dyktighet som er til å bygge videre på.

Jeg avventer kampen med begrunnet skepsis!   :-
16-0 mot det første laget, og det er ikke å feie over motstanderen? :D og den andre kampen ble Leeds vs Leeds, og siste kampen var en skuffelse.

Men vi har ivertfall feidd over en av lagene :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er defintivt ikke å feie over motstanderen. Det er en vits.
 

Promotion 2010

Bekymret for denne:

Hock: Vårt beste lag.

Dette vil legge press på en barbert stall uten de store kvalitetene.

Hvem skal ta tak? Tonge?  Norris? Murphy?
Hvem skal legge opp til mål? Får vi se  Byram på kanten? Hva med venstre kant?
Hvem skal skåre? Morison  ☺ ? Kanskje Smith om han får ballen på lissa?

Bekymret for at vi ikke er linken til betydelige forsterkninger.

The Hock klarer ikke dette alene?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Bekymret for denne:

Hock: Vårt beste lag.

Dette vil legge press på en barbert stall uten de store kvalitetene.

Hvem skal ta tak? Tonge?  Norris? Murphy?
Hvem skal legge opp til mål? Får vi se  Byram på kanten? Hva med venstre kant?
Hvem skal skåre? Morison  ☺ ? Kanskje Smith om han får ballen på lissa?

Bekymret for at vi ikke er linken til betydelige forsterkninger.

The Hock klarer ikke dette alene?

jag är mest nyfiken på de nya spelarna hur bra de är, och var han kommer nyttja Byram och vem som kommer ta vänsterbacken
 

Promotion 2010

realalemadras 
What would otherwise be a meaningless pre-season warm up exercise at Chesterfield today has suddenly turned into something that determines the short term future of the club and sets the tone for the season ahead.

Another defeat and/or poor performance from his 'strongest' team leaves Hock in the dock and confirms the Vivianicamps concerns and those of any other prospective 'quality' signings.

No pressure then
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Alltid så lett å gjøre vurderinger på hva som gikk bra/dårlig etter at kamper spilt.

Her er noen ord om slik jeg tror dagens kamp vil utarte seg:

Resultater og uttalelser denne uken har stilt spørsmålstegn ved kvaliteten i dagens mannskap. Et på papiret sterkt Leeds-lag virker revansjesugne og styrer kampen mot Chesterfield fra start. Vi er robuste bakover, og slipper ikke Chesterfield til en sjanse i første omgang. Vi har mye possession, men sliter med penetreringen på siste tredjedel. Orken er bra, men mangelen på kvalitet lyser. Andre omgang fortsetter som første. Vi styrer kampen, og slipper Chesterfield til kun to farligheter etter overganger, men Silvestri reddet pent. Kampen åpner seg noe opp, og vi skaper et par tre store sjanser siste 2o min. Avgjørelsen faller ved at Byram tas innenfor 16-meteren, 5 minutter før slutt, Morison stjeler straffen, og blir matchvinner.

Hockaday er strålende fornøyd med seieren, og sier på pressekonferansen etter kampen at vi er godt i rute, men jobber videre for å forsterke laget.

Ståa er at vi ser brukbare ut bakover, men er helt hjelpeløse fremover på banen. Looking short of goals som de sier på øya.
 

Sydhagen

Alltid så lett å gjøre vurderinger på hva som gikk bra/dårlig etter at kamper spilt.

Her er noen ord om slik jeg tror dagens kamp vil utarte seg:

Resultater og uttalelser denne uken har stilt spørsmålstegn ved kvaliteten i dagens mannskap. Et på papiret sterkt Leeds-lag virker revansjesugne og styrer kampen mot Chesterfield fra start. Vi er robuste bakover, og slipper ikke Chesterfield til en sjanse i første omgang. Vi har mye possession, men sliter med penetreringen på siste tredjedel. Orken er bra, men mangelen på kvalitet lyser. Andre omgang fortsetter som første. Vi styrer kampen, og slipper Chesterfield til kun to farligheter etter overganger, men Silvestri reddet pent. Kampen åpner seg noe opp, og vi skaper et par tre store sjanser siste 2o min. Avgjørelsen faller ved at Byram tas innenfor 16-meteren, 5 minutter før slutt, Morison stjeler straffen, og blir matchvinner.

Hockaday er strålende fornøyd med seieren, og sier på pressekonferansen etter kampen at vi er godt i rute, men jobber videre for å forsterke laget.

Ståa er at vi ser brukbare ut bakover, men er helt hjelpeløse fremover på banen. Looking short of goals som de sier på øya.
Blir spennende å se om denne blir sann :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

TK20

The Hock har satt seg selv litt under press før denne kampen, tøft gjort!

Hvis vi leverer er det topp stemning. Hvis "vårt antatt sterkeste lag" taper har han kommet litt skjevt ut. Uansett bare preseason, viktig å huske det.

Husker Tottenham under Ramos. Med Modric og Bale i spissen herjet de i preseason, banka Roma borte og virket uovervinnelige. Tok to poeng på de første åtte i ligaen og Ramos var ferdig. Jeg er fristet til å si at preseason ikke handler om _noe_ annet enn fitness.

Furu

MU har vel en litt annen innstilling  ;)  ::)
« Siste redigering: Juli 26, 2014, 14:30:52 av Furu »

Furu

Preseason må da dreie seg om å vise seg frem, yte alt for å spille seg til en plass på laget - og for laget å skaffe seg selvtillit til alvoret begynner?????

Eller hur?

Leedsfan

Pre-season handler om fitness, teambuilding, "pusle deler av puslespillet" og positive hendelser man kan bygge videre på!

I august skal puslespillet bli helt og vi skal være slagkraftige.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

@PhilHayYEP: The XI: Silvestri, Byram, Wootton, Pearce, Warnock, Murphy, Cook, Austin, Morison, Smith, White. #lufc


@PhilHayYEP: We reckon 4-3-3 with Morison, Smith and White up top.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Var ju Inte direkt detta lag jag trodde vi skulle starta med, känns ju mest som en fortsättning av förra säsongen, hur som helst lycka till Hock det är du värd
 

Furu

Subs: S.Taylor, C.Taylor, Lees, Berardi, Bianchi, Tonge, Norris, Dawson, Doukara - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/zw94odzhmziy1p6llbpafcmez/title/chesterfield-live!?#sthash.0SYGd7Wk.dpuf

Hallgeir *

C'field nesten i ledelsen der. Hjemmelaget har vært best så langt.
Super Leeds since 1968

Furu

New signing Marco Silvestri started the game in goal whilst other new additions Gaetano Berardi, Tommaso Bianchi and Souleymane Doukara began on the bench. Youngster Chris Dawson earned a spot on the bench having not been involved at Guiseley or Mansfield. - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/zw94odzhmziy1p6llbpafcmez/title/chesterfield-live!?#sthash.0SYGd7Wk.dpuf

Xern

Hva er det som skjer? >:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Preseason må blant annet handle om en iboende trang til å vise seg verdig en plass i førsteellveren!! De som ikke viser interesse for det bør selges unna snarest mulig og en del av de som er borte var vel sånne folk tipper jeg. Mulig det er sagt i en tråd men er Kebe borte? Intet savn i så fall!
MOT folkens! Vi går en sesong i møte uten å ha peiling på nivået laget er kapable til å holde  ::)
Yeboahs vitne

Furu


sportcarl1

Preseason må blant annet handle om en iboende trang til å vise seg verdig en plass i førsteellveren!! De som ikke viser interesse for det bør selges unna snarest mulig og en del av de som er borte var vel sånne folk tipper jeg. Mulig det er sagt i en tråd men er Kebe borte? Intet savn i så fall!
MOT folkens! Vi går en sesong i møte uten å ha peiling på nivået laget er kapable til å holde  ::)
och var har du varit och vilken pejling har du på läget, kan ju upplysa dig om att det är flera månader sedan kebe försvann, och tack och lov har även stewart försvunit, ingen lär sakna dom
 

Kickthemdown

@PhilHayYEP: The XI: Silvestri, Byram, Wootton, Pearce, Warnock, Murphy, Cook, Austin, Morison, Smith, White. #lufc


@PhilHayYEP: We reckon 4-3-3 with Morison, Smith and White up top.
Ã… hjelp. Det er helt sykt svakt.

Sleivind

@PhilHayYEP: The XI: Silvestri, Byram, Wootton, Pearce, Warnock, Murphy, Cook, Austin, Morison, Smith, White. #lufc


@PhilHayYEP: We reckon 4-3-3 with Morison, Smith and White up top.
Ã… hjelp. Det er helt sykt svakt.

Sykt svak er det ikke, men svakt er det! Og det vises jo igjen i spillet. I følge Hay er det dårlige greier, spillerne vet ikke helt hvordan de skal spille!

Lover godt for fortsettelsen, kjenner jeg blir litt mer skeptisk for hver dag som går.

sportcarl1

@PhilHayYEP: The XI: Silvestri, Byram, Wootton, Pearce, Warnock, Murphy, Cook, Austin, Morison, Smith, White. #lufc


@PhilHayYEP: We reckon 4-3-3 with Morison, Smith and White up top.
Ã… hjelp. Det er helt sykt svakt.
funkat bättre med 442, morison och white gav smith för lite stöd i första halvlek
 

sportcarl1

Doukara in för smith,