Skrevet av Emne: EX-Spiller: Lewis Cook  (Lest 150891 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #180 på: November 28, 2015, 02:20:22 »
Uansett vi får se om Cook er like dårlig mot QPR og om han er like dårlig som mot Rotherham så har Jon R, Kato og alle dere andre som er enige med Jon R og Kato rett i at det ikke var så lurt å kritisere han.

Jeg tror derimot at det var helt rett og at vi får se en langt friskere Cook mot QPR! Som sakt tiden vil vile hvem som har rett nå i dette tilfelle. La oss puste med magen å vente å se :)

Hvorfor er det så viktig at noen skal ha rett og noen skal ha feil?

For jeg er vel vant til å alltid ha rett så da er det blitt viktig for meg i alle fall. Når jeg tenker etter så er det egentlig ikke så nøye ;)
*LOL*! Du må sjekke hva du selv har skrevet de siste åra Anders! Start med Buckley tråden!  ;D
Jon R.

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #181 på: November 28, 2015, 21:44:25 »
Uansett vi får se om Cook er like dårlig mot QPR og om han er like dårlig som mot Rotherham så har Jon R, Kato og alle dere andre som er enige med Jon R og Kato rett i at det ikke var så lurt å kritisere han.

Jeg tror derimot at det var helt rett og at vi får se en langt friskere Cook mot QPR! Som sakt tiden vil vile hvem som har rett nå i dette tilfelle. La oss puste med magen å vente å se :)

Hvorfor er det så viktig at noen skal ha rett og noen skal ha feil?

For jeg er vel vant til å alltid ha rett så da er det blitt viktig for meg i alle fall. Når jeg tenker etter så er det egentlig ikke så nøye ;)

Da tok du feil da.... For første gang.

Ingen tro på denne Evans. Bare prat.
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #182 på: Desember 24, 2015, 13:41:45 »
Ã…rets beste talent i Championship Norge:

24. desember: Lewis Cook
Ingen jul uten talentkåring. Som vanlig vil julekalenderen være en kåring av de 24 største talentene i Championship. Eirik Aase vil presentere en ny spiller for hver dag frem til julaften. For å være en del av vurderingen må spilleren være født i 1994 eller senere. Spilleren må samtidig være eid av en av klubbene som spiller i Championship. Det vil si at lånespillere som for eksempel Tom Lawrence og Josh Murphy ikke er med i kåringen. Unntaket er dersom spilleren som er på lån, kommer fra en annen klubb i Championship. Kåringen fra forrige sesong kan du se her.

1.plass:
Navn: Lewis Cook
Alder: 18 år (03.02.1997)
Posisjon: Midtbanespiller
Klubb: Leeds United
Kamper/Mål i årets Championship: 19/0

Etter nøye vurdering og mye frem og tilbake, har jeg til slutt endt opp med Lewis Cook som det største talentet i Championship. Den unge midtbanespilleren tok Championship med storm forrige sesong, til tross for at han da bare var 17 år gammel. Han har nå blitt 18 år gammel, og allerede har han over 50 kamper i Championship for Leeds United.

Supertalentet kommer fra Yorkshire og er én av mange talentfulle gutter som har tatt steget opp fra Leeds Uniteds akademi de siste årene. Så lenge han har vært hos The Peacocks har han hele tiden måttet måle seg med mye eldre spillere. Da han var 15 år gammel spilte han for U18-laget, og i fjor høst kom gjennombruddet på førstelaget.

Etter en imponerende sesongoppkjøring fikk Cook sin debut allerede i sesongåpningen forrige sesong. Med imponerende arbeidskapasitet og oppofrende spill i begge ender av midtbanen, er det vanskelig å ikke like den unge spilleren. Likevel er det de tekniske ferdighetene som tar pusten fra en. Av og til ser det ut som om han bare limer ballen fast til føttene, og dermed får han en enkel oppgave med å passere motspillere.

Cook stakk av med prisen for årets unge spiller i Leeds United forrige sesong, og forhåpentligvis har han god plass til flere priser på peishyllen hjemme. Han har allerede fått en haug med landskamper for diverse ungdomslandslag hos England, og i høst scoret han sitt første mål for Leeds United på seniornivå. Det skjedde i en kamp mot Doncaster Rovers i ligacupen, og i den kampen fikk han også sitt første røde kort for førstelaget.

Hvis man skal sette fingeren på en ting ved Lewis Cook som kan forbedres, må det være at man gjerne kan forvente litt flere mål og målgivende pasninger fremover på banen. Det er jeg dog ikke i tvil om at vi vil få se snart. Gutten er tross alt bare 18 år gammel.

http://championshipnorge.com/?p=9879



I tillegg Mowatt på 4.plass og Phillips på 18.plass!


« Siste redigering: Desember 24, 2015, 13:45:48 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #183 på: Januar 16, 2016, 18:59:27 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Lundewhites

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #184 på: Januar 16, 2016, 19:30:50 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.

JEG trur at han som så mange andre lider av at Leeds tilsynelatende ikke har en kampplan i det hele tatt. Ja utenom å slå så mange pasninger som mulig fram og tilbake på banen fram til det  kanskje kommer en åpning eller vi bare slår en langball til slutt. Ser ingen felles presshøyde eller noen kollektiv samhandling i det hele tatt. Når han da ikke har en sterk leder med seg på banen, så er det ikke lett for en 18 åring.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #185 på: Januar 16, 2016, 19:41:51 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.
Han er ikke i form pluss spiller i feil posisjon? Cook opererte nesten som en spiss i dag eller divisjonens minst målfarlige " attacking midfielder" ? Ville helst sett Cook og Murphy bytte plass. Cook har vist at han kan briljere i en dypere rolle enn han har nå. Murphy på sin side har vist at han kan score mål de ytterst få gangene han har fått lov til å spille "10er rollen" eller lignende.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #186 på: Januar 16, 2016, 19:47:28 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.
spela match in match  hela säsongen ut och man är bara 18 år så får man nog räkna med en formsvacka kommer,
 

Kai

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #187 på: Januar 16, 2016, 22:19:41 »
Ville helst sett Cook og Murphy bytte plass. Cook har vist at han kan briljere i en dypere rolle enn han har nå. Murphy på sin side har vist at han kan score mål de ytterst få gangene han har fått lov til å spille "10er rollen" eller lignende.

Helt enig.

Cherry

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #188 på: Januar 17, 2016, 00:06:37 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.
Han er ikke i form pluss spiller i feil posisjon? Cook opererte nesten som en spiss i dag eller divisjonens minst målfarlige " attacking midfielder" ? Ville helst sett Cook og Murphy bytte plass. Cook har vist at han kan briljere i en dypere rolle enn han har nå. Murphy på sin side har vist at han kan score mål de ytterst få gangene han har fått lov til å spille "10er rollen" eller lignende.

Når vi har såpass tynn tropp som nå, hvorfor ikke prøve Sloth og / eller Bianchi??  Cook er ikke offensivt sterk, han er en jordfreser som stykker opp og bryter på midten for oss-  bør ligge foran Bridcutt.
Mowatt virker ute av det igjen, Murphy er seriens beste tversoverpasningsspiller uten fremdrift...så prøv noen andre da vel!!
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #189 på: Januar 17, 2016, 00:11:43 »
Er han bare sliten eller er han LEI?

Har et dårlig kroppsspråk om dagen, er av og på hele tiden. Ikke vært mye god heller på en god stund.
Han er ikke i form pluss spiller i feil posisjon? Cook opererte nesten som en spiss i dag eller divisjonens minst målfarlige " attacking midfielder" ? Ville helst sett Cook og Murphy bytte plass. Cook har vist at han kan briljere i en dypere rolle enn han har nå. Murphy på sin side har vist at han kan score mål de ytterst få gangene han har fått lov til å spille "10er rollen" eller lignende.

Når vi har såpass tynn tropp som nå, hvorfor ikke prøve Sloth og / eller Bianchi??  Cook er ikke offensivt sterk, han er en jordfreser som stykker opp og bryter på midten for oss-  bør ligge foran Bridcutt.
Mowatt virker ute av det igjen, Murphy er seriens beste tversoverpasningsspiller uten fremdrift...så prøv noen andre da vel!!

Hvorfor er Sloth i Leeds? Er ikke han en offensiv midtbanespiller? Enig, test han ut og finn ut hvor han står. Er han dårlig så er det vel bare å sende han på dør via lån, salg eller bare gi han bort. Mulig han har så høy lønn at han ikke vil dra?

Uansett så må det skje noe med det offensive bidraget fra midtbanen!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #190 på: Januar 30, 2016, 18:38:41 »
Hear from Lewis Cook on @bbcleeds soon. He's given his best assurance that he's staying! #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #191 på: Januar 30, 2016, 22:09:44 »
Hear from Lewis Cook on @bbcleeds soon. He's given his best assurance that he's staying! #lufc


The 18-year-old has been discussing his Leeds future.

Lewis Cook says he'll 'definitely' be staying at Leeds United this January, according to BBC Radio Leeds.

Time is running out if anyone wants to prise the teenager away from Elland Road.

But anything can happen on Deadline Day and Cook's quality is there for all to see both in the Championship and top flight.

Asked by the BBC whether he'll still be at Leeds next Saturday, however, the 18-year-old responded confidently: "Definitely!"

Cook's talent is such that there will likely be Premier League interest in him for some time to come.

At the same time, though, Leeds' recent form - and the freedom the teenager was given against Bolton - will encourage the playmaker and suggest to him he could still achieve plenty by staying at United.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #192 på: Januar 30, 2016, 22:14:40 »
Hear from Lewis Cook on @bbcleeds soon. He's given his best assurance that he's staying! #lufc


The 18-year-old has been discussing his Leeds future.

Lewis Cook says he'll 'definitely' be staying at Leeds United this January, according to BBC Radio Leeds.

Time is running out if anyone wants to prise the teenager away from Elland Road.

But anything can happen on Deadline Day and Cook's quality is there for all to see both in the Championship and top flight.

Asked by the BBC whether he'll still be at Leeds next Saturday, however, the 18-year-old responded confidently: "Definitely!"

Cook's talent is such that there will likely be Premier League interest in him for some time to come.

At the same time, though, Leeds' recent form - and the freedom the teenager was given against Bolton - will encourage the playmaker and suggest to him he could still achieve plenty by staying at United.

Gruer meg til deadline day.
 

Kickthemdown

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #193 på: Januar 30, 2016, 22:34:39 »
Hear from Lewis Cook on @bbcleeds soon. He's given his best assurance that he's staying! #lufc
Har jo helt fantastisk lite å si med tanke på at han uansett forsvinner til sommeren.

Square Ball

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #194 på: Januar 31, 2016, 14:23:34 »
Endelig var Cook sitt gamle jeg i gårdsdagens kamp.Mener han kommer mye bedre til sin rett
nå med Dia/Bridcutt til å rydde bak seg.Nå får han brukt kreftene sine på offensive raid og
skape ubalalanse hos motstanderen da han kan dra av både en og to motspillere.Mangler som
mange har nevnt den lure nest siste pasningen og avslutteregenskaper,men gutten har ikke en
gang fylt 19,har mye gå på

Ser flere drar Battylikheter,men da må jeg ha mistet fotballbrillene.Trur en henger seg opp i
avslutterevner da.Batty var best på egen banehalvdel,mens Cook ganske enkelt er det på
motstanderhalvdel.Cook spiller og med altfor stor risiko i spillet sitt(foreløbig) til å være noen
holding spiller.Han er heller ingen spesiell god tackler,som var Battys styrke.Batty spilte var
veldig pasningsikker,men slo hele tiden  korte10-15 meters pasninger,og overlot kreativitet og mål
til midtbane kollegaer som GaryMac og Strachan.

Syns Cook har vært svak en lengre periode,men er kanskje på vei mot en ny formtopp med "nye"
midtbanekollegaer."Dessverre "ser ut til at han er for viktig til og hviles,han er jo på landslagsoppdrag
i hver championshippause og.Bournemouth?Jeg ler,atskillig bedre lag kommer nok på banen

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #195 på: Januar 31, 2016, 14:34:18 »
Bridcutt og "Dave" som sittende midtbanespillere, ryddegutter som kan spille fotball. Tullball at vi ikke trengte en slik spiller selv om vi har mange sentrale midtbanespillere fra før.

Nå spilte vel Cook bra i sin "frie-rolle" foran de og Mowatt skal nok få lov til å spille i en rolle som passer til draktnummeret sitt når han er frisk og rask igjen!

Om Cook forsvinner i sommer så tror jeg vi kan ha en "gem" i Mowatt om han får en full og skadefri sesong med færre defensive forpliktelser.

Vi trenger kanskje en målgarantist der fremme i tillegg, men Mowatt er farlig på skuddhold!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #196 på: Januar 31, 2016, 14:54:08 »
Bridcutt og "Dave" som sittende midtbanespillere, ryddegutter som kan spille fotball. Tullball at vi ikke trengte en slik spiller selv om vi har mange sentrale midtbanespillere fra før.

Nå spilte vel Cook bra i sin "frie-rolle" foran de og Mowatt skal nok få lov til å spille i en rolle som passer til draktnummeret sitt når han er frisk og rask igjen!

Om Cook forsvinner i sommer så tror jeg vi kan ha en "gem" i Mowatt om han får en full og skadefri sesong med færre defensive forpliktelser.

Vi trenger kanskje en målgarantist der fremme i tillegg, men Mowatt er farlig på skuddhold!!

Tror ikke Cook forsvinner hvis det fortsetter slik som det er nå, hvorfor skulle han forsvinne?

Cook og Mowatt kan dele på å være offensiv midtbanespiller, men er for å hente inn en ny en av Hoolahan kvalitet da jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at Mowatt er av super kvalitet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #197 på: Januar 31, 2016, 17:47:27 »
Endelig var Cook sitt gamle jeg i gårdsdagens kamp.Mener han kommer mye bedre til sin rett
nå med Dia/Bridcutt til å rydde bak seg.Nå får han brukt kreftene sine på offensive raid og
skape ubalalanse hos motstanderen da han kan dra av både en og to motspillere.Mangler som
mange har nevnt den lure nest siste pasningen og avslutteregenskaper,men gutten har ikke en
gang fylt 19,har mye gå på

Ser flere drar Battylikheter,men da må jeg ha mistet fotballbrillene.Trur en henger seg opp i
avslutterevner da.Batty var best på egen banehalvdel,mens Cook ganske enkelt er det på
motstanderhalvdel.Cook spiller og med altfor stor risiko i spillet sitt(foreløbig) til å være noen
holding spiller.Han er heller ingen spesiell god tackler,som var Battys styrke.Batty spilte var
veldig pasningsikker,men slo hele tiden  korte10-15 meters pasninger,og overlot kreativitet og mål
til midtbane kollegaer som GaryMac og Strachan.

Syns Cook har vært svak en lengre periode,men er kanskje på vei mot en ny formtopp med "nye"
midtbanekollegaer."Dessverre "ser ut til at han er for viktig til og hviles,han er jo på landslagsoppdrag
i hver championshippause og.Bournemouth?Jeg ler,atskillig bedre lag kommer nok på banen



Batty er min favoritt spiller gjennom tidene og du tar fullstendig feil av Batty!!!!

Han var både kreativ og hadde masse offensive bidrag. Det må man ha  om man skal være Premier League`s beste holding midtbane spiller! Noe Batty var suverent. Ã…rets spiller når Blackburn vant serien foran Shearer. Ã…rets spiller i Newcastle når Newcastle nesten vant ligaen.
 
Det du sier om Batty er det andre enn Leeds supportere pleier å si, men vet ikke vi Leeds supportere om kvalitetene til Batty!?  ???
We are Leeds and we are proud of it!

Runar

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #198 på: Januar 31, 2016, 19:14:50 »
Endelig var Cook sitt gamle jeg i gårdsdagens kamp.Mener han kommer mye bedre til sin rett
nå med Dia/Bridcutt til å rydde bak seg.Nå får han brukt kreftene sine på offensive raid og
skape ubalalanse hos motstanderen da han kan dra av både en og to motspillere.Mangler som
mange har nevnt den lure nest siste pasningen og avslutteregenskaper,men gutten har ikke en
gang fylt 19,har mye gå på

Ser flere drar Battylikheter,men da må jeg ha mistet fotballbrillene.Trur en henger seg opp i
avslutterevner da.Batty var best på egen banehalvdel,mens Cook ganske enkelt er det på
motstanderhalvdel.Cook spiller og med altfor stor risiko i spillet sitt(foreløbig) til å være noen
holding spiller.Han er heller ingen spesiell god tackler,som var Battys styrke.Batty spilte var
veldig pasningsikker,men slo hele tiden  korte10-15 meters pasninger,og overlot kreativitet og mål
til midtbane kollegaer som GaryMac og Strachan.

Syns Cook har vært svak en lengre periode,men er kanskje på vei mot en ny formtopp med "nye"
midtbanekollegaer."Dessverre "ser ut til at han er for viktig til og hviles,han er jo på landslagsoppdrag
i hver championshippause og.Bournemouth?Jeg ler,atskillig bedre lag kommer nok på banen



Batty er min favoritt spiller gjennom tidene og du tar fullstendig feil av Batty!!!!

Han var både kreativ og hadde masse offensive bidrag. Det må man ha  om man skal være Premier League`s beste holding midtbane spiller! Noe Batty var suverent. Ã…rets spiller når Blackburn vant serien foran Shearer. Ã…rets spiller i Newcastle når Newcastle nesten vant ligaen.
 
Det du sier om Batty er det andre enn Leeds supportere pleier å si, men vet ikke vi Leeds supportere om kvalitetene til Batty!?  ???

Batty er din favorittspiller sier du og henviser til at han ble årets spiller i når Blackburn vant serien, det høres rart ut når han spilte mindre enn 10 kamper den sesongen Blackburn vant serien.

Ellers er jeg enig med deg, og helt uenig med han som tror at Cool er en offensivemidtbanespiller
 

sportcarl1

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #199 på: Januar 31, 2016, 21:32:01 »
Endelig var Cook sitt gamle jeg i gårdsdagens kamp.Mener han kommer mye bedre til sin rett
nå med Dia/Bridcutt til å rydde bak seg.Nå får han brukt kreftene sine på offensive raid og
skape ubalalanse hos motstanderen da han kan dra av både en og to motspillere.Mangler som
mange har nevnt den lure nest siste pasningen og avslutteregenskaper,men gutten har ikke en
gang fylt 19,har mye gå på

Ser flere drar Battylikheter,men da må jeg ha mistet fotballbrillene.Trur en henger seg opp i
avslutterevner da.Batty var best på egen banehalvdel,mens Cook ganske enkelt er det på
motstanderhalvdel.Cook spiller og med altfor stor risiko i spillet sitt(foreløbig) til å være noen
holding spiller.Han er heller ingen spesiell god tackler,som var Battys styrke.Batty spilte var
veldig pasningsikker,men slo hele tiden  korte10-15 meters pasninger,og overlot kreativitet og mål
til midtbane kollegaer som GaryMac og Strachan.

Syns Cook har vært svak en lengre periode,men er kanskje på vei mot en ny formtopp med "nye"
midtbanekollegaer."Dessverre "ser ut til at han er for viktig til og hviles,han er jo på landslagsoppdrag
i hver championshippause og.Bournemouth?Jeg ler,atskillig bedre lag kommer nok på banen



Batty er min favoritt spiller gjennom tidene og du tar fullstendig feil av Batty!!!!

Han var både kreativ og hadde masse offensive bidrag. Det må man ha  om man skal være Premier League`s beste holding midtbane spiller! Noe Batty var suverent. Ã…rets spiller når Blackburn vant serien foran Shearer. Ã…rets spiller i Newcastle når Newcastle nesten vant ligaen.
 
Det du sier om Batty er det andre enn Leeds supportere pleier å si, men vet ikke vi Leeds supportere om kvalitetene til Batty!?  ???
en krigare och bra defensivt, men framåt kreativt och målmässigt nej, det kreativa stod i första hand strachan och mcallister för som jag minns det
 

HåvardK

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #200 på: Februar 01, 2016, 09:10:18 »
Bridcutt og "Dave" som sittende midtbanespillere, ryddegutter som kan spille fotball. Tullball at vi ikke trengte en slik spiller selv om vi har mange sentrale midtbanespillere fra før.

Nå spilte vel Cook bra i sin "frie-rolle" foran de og Mowatt skal nok få lov til å spille i en rolle som passer til draktnummeret sitt når han er frisk og rask igjen!

Om Cook forsvinner i sommer så tror jeg vi kan ha en "gem" i Mowatt om han får en full og skadefri sesong med færre defensive forpliktelser.

Vi trenger kanskje en målgarantist der fremme i tillegg, men Mowatt er farlig på skuddhold!!

Tror ikke Cook forsvinner hvis det fortsetter slik som det er nå, hvorfor skulle han forsvinne?


Kanskje først og fremst fordi han spiller på en klubb som er en middelhavsfarer i Championship. Lite utviklingsmuligheter for et så stort talent. Vi må nå ikke ta helt av selv om vi slo ut Bolton i cupen.

Kato

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #201 på: Februar 01, 2016, 09:14:39 »
Bridcutt og "Dave" som sittende midtbanespillere, ryddegutter som kan spille fotball. Tullball at vi ikke trengte en slik spiller selv om vi har mange sentrale midtbanespillere fra før.

Nå spilte vel Cook bra i sin "frie-rolle" foran de og Mowatt skal nok få lov til å spille i en rolle som passer til draktnummeret sitt når han er frisk og rask igjen!

Om Cook forsvinner i sommer så tror jeg vi kan ha en "gem" i Mowatt om han får en full og skadefri sesong med færre defensive forpliktelser.

Vi trenger kanskje en målgarantist der fremme i tillegg, men Mowatt er farlig på skuddhold!!

Tror ikke Cook forsvinner hvis det fortsetter slik som det er nå, hvorfor skulle han forsvinne?

Cook og Mowatt kan dele på å være offensiv midtbanespiller, men er for å hente inn en ny en av Hoolahan kvalitet da jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at Mowatt er av super kvalitet.

1. Fordi han sikkert 5-6 dobler lønna i PL

2. Fordi han får sjansen til å spille på det høyeste nivå.

3. Fordi han er god nok for

4. Fordi klubber er interesserte.

5. Fordi spillertypen sikkert passer bedre i PL enn i traktordivisjonen.

6. Fordi han kommer seg bort fra hengemyra

Man kan jo heller spørre: hvorfor skulle han ikke forsvinne?

Og eneste svaret jeg kan finne er:

1. Han vil gi noe igjen til klubben som har fostret han opp

2. Han er ennå så ung at det passer å bli litt til

3. De 7000 på Reebok/Macron stadium  i går.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 09:16:46 av Kato »
 

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #202 på: Februar 01, 2016, 09:55:00 »
Bridcutt og "Dave" som sittende midtbanespillere, ryddegutter som kan spille fotball. Tullball at vi ikke trengte en slik spiller selv om vi har mange sentrale midtbanespillere fra før.

Nå spilte vel Cook bra i sin "frie-rolle" foran de og Mowatt skal nok få lov til å spille i en rolle som passer til draktnummeret sitt når han er frisk og rask igjen!

Om Cook forsvinner i sommer så tror jeg vi kan ha en "gem" i Mowatt om han får en full og skadefri sesong med færre defensive forpliktelser.

Vi trenger kanskje en målgarantist der fremme i tillegg, men Mowatt er farlig på skuddhold!!

Tror ikke Cook forsvinner hvis det fortsetter slik som det er nå, hvorfor skulle han forsvinne?

Cook og Mowatt kan dele på å være offensiv midtbanespiller, men er for å hente inn en ny en av Hoolahan kvalitet da jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at Mowatt er av super kvalitet.

1. Fordi han sikkert 5-6 dobler lønna i PL

2. Fordi han får sjansen til å spille på det høyeste nivå.

3. Fordi han er god nok for

4. Fordi klubber er interesserte.

5. Fordi spillertypen sikkert passer bedre i PL enn i traktordivisjonen.

6. Fordi han kommer seg bort fra hengemyra

Man kan jo heller spørre: hvorfor skulle han ikke forsvinne?

Og eneste svaret jeg kan finne er:

1. Han vil gi noe igjen til klubben som har fostret han opp

2. Han er ennå så ung at det passer å bli litt til

3. De 7000 på Reebok/Macron stadium  i går.

Jeg er jo ikke uenig i det, men han spiller som du skriver på laget han elsker og samtidig har han en viktig rolle.
De "bli" grunnene du nevner overskygger nok alle de "dra" grunnene du nevner. Hvorfor skal han reise?

Unge Lewis sier det selv:

"Lewis Cook has dismissed the possibility of a dramatic exit from Leeds United today, insisting he will not be involved in the scramble leading up to FIFA’s 11pm transfer deadline.

United’s highly-rated teenager spoke out about his future after a month in which he was linked with a multi-million move to the Premier League.

Cook has attracted persistent interest from Bournemouth during the January window but the south coast club are yet to meet Leeds’ valuation and appeared to have admitted defeat in their pursuit of the midfielder.

Both Leeds head coach Steve Evans and owner Massimo Cellino have claimed repeatedly that Cook, who is under contract at Elland Road for another 18 months, would not be sold in this window and the England Under-19 international said he was committed to remaining with United after Saturday’s FA Cup win at Bolton Wanderers.

“I’m 18 and playing most games,” said Cook, who saw fellow academy product Sam Byram leave for West Ham United in a £3.7m move last month.

“It’s great for me developing and I feel like I’m learning a lot. Hopefully I can push on my game a little bit further.

“Some people make that choice (to move to the Premier League at a young age) and it doesn’t always work out for them. At the moment I feel like I’m enjoying my football. Leeds are a big club as it is. I love playing for Leeds at the moment.” Cook was adamant that he would still be a United player when Saturday’s Championship clash with Nottingham Forest arrived, saying: “Definitely. I’ll be here.”

Byram’s exit from Elland Road was widely expected after the right-back turned down an offer to extend a contract which expired at the end of this season but Cook’s future was seen as a more serious test of United’s resolve.

Asked about speculation surrounding him and how he would feel amid deadline-day coverage, Cook said: “I won’t pay attention to it. I’m a Leeds United player. I like watching it, it’s a good part of the day, but I’m a Leeds player.

“Maybe for some people it might be a bit disruptive but not really for me. I just focus on my game and playing for Leeds. That’s it.” Evans said on Thursday that he expected Cellino to refuse all offers for prominent members of his first-team squad and he remains hopeful that new players will arrive before the January deadline passes this evening.

United have completed three deals so far, extending Liam Bridcutt’s loan from Sunderland, signing Mustapha Carayol on a temporary basis from Middlesbrough and paying £575,000 to take Toumani Diagouraga from Brentford, but Evans has so far failed to add a new striker to his squad.

Leeds failed with a bid of £300,000 for Barnsley forward Sam Winnall on Thursday and Evans indicated that an approach to sign Fraizer Campbell on loan had been rejected by Crystal Palace.

Barnsley’s board were angered by United’s offer for Winnall but Evans defended the bid and said Leeds would not be returning with an improved valuation.

“We had a bid rejected,” Evans said. “There’s been some insulting comments come out of South Yorkshire about our bid. We thought it was in confidence.

“Nothing to do with the player, he’s decent player, but I’m not going to talk about him anymore. We’ll not be going back for him.

“But am I thinking we’ll add to the group? Yes. Nothing surprises you. We could add three, we could add none. We’ve certainly got three in mind.”

Cook, meanwhile, paid tribute to a huge travelling crowd of 6,630 after goals from Souleymane Doukara and Diagouraga earned a 2-1 win at Bolton and carried Leeds into the FA Cup’s fifth round.

“They were unbelievable in the support they gave us,” Cook said. “I can’t believe the turnout. It was an unbelievable feeling for us on the pitch and they never stopped singing all the way through.”"

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #203 på: Februar 01, 2016, 10:07:40 »
Per idag har Cook det best i Leeds både personlig og utviklingsmessig.
Det skjønner han selv.

Cook forsvinner nok fra Leeds etterhvert, men ikke før han er klar for det.
Eneste som kan hindre at han forlater Leeds er at Leeds rykker opp i 2017.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Toumani Diagouraga
« Svar #204 på: Februar 01, 2016, 10:09:45 »
Per idag har Cook det best i Leeds både personlig og utviklingsmessig.
Det skjønner han selv.

Cook forsvinner nok fra Leeds etterhvert, men ikke før han er klar for det.
Eneste som kan hindre at han forlater Leeds er at Leeds rykker opp i 2017.

Tror du har helt rett!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

clarke

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #205 på: Februar 01, 2016, 10:46:28 »
Lewis Cook, vårt største talent og mest verdifulle spiller (?) ranket som chapionships 539.beste spiller! http://www.squawka.com/football-player-rankings#performance-score#player-stats#english-football-league-championship|season-2015/2016#all-teams#all-player-positions######01/07/2015#02/02/2016#season#61#all-matches#total#total

Vil svært gjerne beholde ham likevel jeg ;)
SuperLeeds

Jon R

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #206 på: Februar 01, 2016, 21:55:20 »
Lewis Cook, vårt største talent og mest verdifulle spiller (?) ranket som chapionships 539.beste spiller! http://www.squawka.com/football-player-rankings#performance-score#player-stats#english-football-league-championship|season-2015/2016#all-teams#all-player-positions######01/07/2015#02/02/2016#season#61#all-matches#total#total

Vil svært gjerne beholde ham likevel jeg ;)
Det er forskjell på potensiale og prestasjoner. Tror gjerne det er noen hundretalls spillere som har prestert bedre enn Cook denne sesongen.  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #207 på: Februar 03, 2016, 19:22:55 »
Wishing a very happy birthday to #lufc midfielder @lewiscook_ - 19 today!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #208 på: Februar 03, 2016, 23:02:03 »
Lewis Cook
Thankyou for all the kind messages
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Spiller: Lewis Cook
« Svar #209 på: Februar 20, 2016, 18:42:54 »
Ikke til å kjenne igjen.

Veik, sjanseløs en mot en, svak pasningkvalitet.

Greit nok at det varierer for unggutta, men nå er det en skikkelig hengemyr.