Skrevet av Emne: Ex-spiller: Giuseppe Bellusci  (Lest 170593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Superfan

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #150 på: Oktober 23, 2014, 19:32:18 »
Hendelsen:

http://youtu.be/Bgu_jMekRn0
Ja, nå ble jeg skikkelig overbevist om at Bellusci har gjort noe galt. Ikke rart det blir krig i verden.

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #151 på: Oktober 30, 2014, 19:22:09 »
Det var en celticspelare idag  som fick 7 machers avstängning för att mot sitt nekande skrikit "black cunt" till en motspelare
 

lojosang

Sv: Sv: Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #152 på: Oktober 30, 2014, 23:43:04 »
Hendelsen:

http://youtu.be/Bgu_jMekRn0
Stygg sak. Da tenker jeg selvsagt på idioten på benken i spøtevest og med press i grådressbuksa. Folk som klink edru går i dress og slips utenom begravelse og konfirmasjon kan man ikke stole på.
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Sv: Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #153 på: Oktober 31, 2014, 19:40:59 »
Hendelsen:

http://youtu.be/Bgu_jMekRn0
Stygg sak. Da tenker jeg selvsagt på idioten på benken i spøtevest og med press i grådressbuksa. Folk som klink edru går i dress og slips utenom begravelse og konfirmasjon kan man ikke stole på.
Trønder, du og, ventle...
Hekta på Leeds siden 1974

Milou

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #154 på: November 01, 2014, 07:35:41 »
Om jeg kaller noen neger eller sotrør er jeg da rasist?

Om Bellusci har sagt noe i de baner, bør han holde hendene opp å si at det ikke er akseptabelt å beklage, men å lage noe større nummer av det enn det ser jeg ingen grunn til.

Jeg er ikke antisemtitt om jeg sier "jævla jøde" til noen i en provoserende setting...

Rio har vel uttalt i forbindelse med Terry saken; at det ikke hadde vært noen big deal om Terry bare hadde beklaget det han sa, Rio vet at Terry ikke er rasist, men det at han nektet for hele greien gjorde alt mye større enn det hadde trengt å være...

Liker dårlig slike saker som dette, i verstefall blåses det opp til noe som er vanskelig å kontrollere...


Heilt einige i dette. Rasisme skal tas på alvor, men å bruke eit uttrykk som kan oppfattast som rasistisk i ein oppheta situasjon er for meg bagatellmessig samanlikna med å stenga folk ute frå arbeidsmarknaden, nekte adgang på nattklubbar eller elles stenge folk ute sosialt pga av hudfarge eller rase. Dessverre er det slik at det første er mykje lettare å bevise, slik at ein lar dette bli symbolsaker for eit større problem. På ein måte forståeleg viss ein ser det frå synspunktet til dei som blir utsett for dette, men dessverre er eg redd at det også bidrar til å dekke over det som er det eigentlege proglemet.

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #155 på: November 01, 2014, 14:00:23 »
Om jeg kaller noen neger eller sotrør er jeg da rasist?

Om Bellusci har sagt noe i de baner, bør han holde hendene opp å si at det ikke er akseptabelt å beklage, men å lage noe større nummer av det enn det ser jeg ingen grunn til.

Jeg er ikke antisemtitt om jeg sier "jævla jøde" til noen i en provoserende setting...

Rio har vel uttalt i forbindelse med Terry saken; at det ikke hadde vært noen big deal om Terry bare hadde beklaget det han sa, Rio vet at Terry ikke er rasist, men det at han nektet for hele greien gjorde alt mye større enn det hadde trengt å være...

Liker dårlig slike saker som dette, i verstefall blåses det opp til noe som er vanskelig å kontrollere...


Heilt einige i dette. Rasisme skal tas på alvor, men å bruke eit uttrykk som kan oppfattast som rasistisk i ein oppheta situasjon er for meg bagatellmessig samanlikna med å stenga folk ute frå arbeidsmarknaden, nekte adgang på nattklubbar eller elles stenge folk ute sosialt pga av hudfarge eller rase. Dessverre er det slik at det første er mykje lettare å bevise, slik at ein lar dette bli symbolsaker for eit større problem. På ein måte forståeleg viss ein ser det frå synspunktet til dei som blir utsett for dette, men dessverre er eg redd at det også bidrar til å dekke over det som er det eigentlege proglemet.
rasism skall det vara nolltolerans mot på plan, men sedan undrar man lite  när man jämför straffen,  skriker man jäkla nigger så kan man få typ 7 matchers avstängning, skallar  man någon får man  högst 3 matcher
 

raggen

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #156 på: Desember 22, 2014, 21:57:47 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/leeds-spiller-anmeldt-for-rasisme/8523643.html




så glad som er FA er i leeds er vel saken tapt allerede >:( >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #157 på: Desember 22, 2014, 22:31:46 »
Denne saken hadde jeg glemt... Tullete av Bellusci!! :-(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #158 på: Desember 22, 2014, 23:25:04 »
Leeds United player Giuseppe Bellusci has been charged with misconduct for a breach of FA Rule E3 which is alleged to have occurred during the fixture between Norwich City and Leeds United on October 21 2014.

It is alleged Bellusci used abusive and/or insulting words towards Cameron Jerome, of Norwich City FC, contrary to Rule E3(1).

It is further alleged that this breach of Rule E3(1) is an “Aggravated Breach” as defined in Rule E3(2), as it included a reference to ethnic origin and/or colour and/or race.

Bellusci has until 2 January 2014 to respond.


Read more at http://www.thefa.com/news/governance/2014/dec/giuseppe-bellusci-charged#K8QigQXeOCJS0I1V.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #159 på: Desember 22, 2014, 23:26:00 »
NEWS
STATEMENT: GIUSEPPE BELLUSCI
Club statement regarding United defender…

PUBLISHED 22 DECEMBER 2014 AT 10:00


 564 3015GIUSEPPE BELLUSCI
United defender Giuseppe Bellusci has been charged by The FA for an incident relating to October 21 at Carrow Road.

The incident relates to an altercation involving Norwich City striker Cameron Jerome which occurred during the first half of our 1-1 draw with the Norfolk side.

Giuseppe Bellusci has until January 2 2015 to respond to the charge.

The player has consistently made it clear to the club that he did not use racist language. The club understands that there is no third party evidence supporting Mr Jerome’s allegation. Accordingly, the player will be contesting the charge.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/1hidlsxws2yr51qlkw3xmcf5vs/title/statement-giuseppe-bellusci#sthash.z7eLDdpK.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #160 på: Desember 23, 2014, 00:01:48 »
Rasisme eller ikke. Dettte er uansett en belastning for Leeds United og Bellusci. Ingen andre har hørt hva som ble sagt, og han blånekter. Da blir det vanskelig å dømme Bellusci 8)

Cherry

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #161 på: Desember 23, 2014, 08:16:18 »
Hvordan kan man dømme utifra bevis her da...?
Ingen 3rd party skal /har hørt /sett noe som helst...kun de 2 som kranglet?

Er i mot all slags rasisme, men det må da finnes bevis i saken , hvis man skal bli dømt!
Hva kan straffen bli da...?  Fikk ikke med meg dette...
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #162 på: Desember 23, 2014, 09:13:58 »
Hvordan kan man dømme utifra bevis her da...?
Ingen 3rd party skal /har hørt /sett noe som helst...kun de 2 som kranglet?

Er i mot all slags rasisme, men det må da finnes bevis i saken , hvis man skal bli dømt!
Hva kan straffen bli da...?  Fikk ikke med meg dette...

Var det ikke en Celticspiller som fikk 7 kamper for samme påstand?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #163 på: Desember 23, 2014, 10:25:43 »

Hvordan kan man dømme utifra bevis her da...?
Ingen 3rd party skal /har hørt /sett noe som helst...kun de 2 som kranglet?

Er i mot all slags rasisme, men det må da finnes bevis i saken , hvis man skal bli dømt!
Hva kan straffen bli da...?  Fikk ikke med meg dette...
Helt enig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Superfan

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #164 på: Desember 26, 2014, 00:32:00 »
Ser ut som Leeds-avdelingen i forbundet har klart å komne opp med nye høns utav fjær. Og i tillegg optimal timing - midt i andre kriser og etter å ha ventet i 2 måneder. Nok suksesshistorie. Bellusci blir sikkert dømt, og må fratre som midtstopper fram til 1. april 2015.

Berntv

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #165 på: Desember 26, 2014, 11:43:35 »
Denne saken hadde jeg glemt... Tullete av Bellusci!! :-(

auren
Oh Gary Gary! Herregud som eg savner Gary Speed.
« Siste redigering: Desember 26, 2014, 11:46:15 av Berntv »

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #166 på: Desember 26, 2014, 11:53:07 »
Denne saken hadde jeg glemt... Tullete av Bellusci!! :-(

auren
Oh Gary Gary! Herregud som eg savner Gary Speed.
Velkommen på forumet :) her kan det gå hardt for seg, så ikke ta deg nær av det :) ;D
Vi savner alle Speed, og vi savner sårt kvaliteten til spillerne han hadde rundt seg!

auren

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #167 på: Januar 21, 2015, 09:20:23 »
Nytt rødt kort på Bellusci. Holdt på å bli den store syndebukken i går kveld. Er han rett og slett god nok for Leeds? Vi kan ikke spille med en stopper som får 3-4 røde kort gjennom en sesong, og taper så mange hodedueller som han gjør. Forhåpentligvis kommer Sol Bamba og tar plassen hans. Er du fortsatt like forelsket i fyren, kato?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #168 på: Januar 21, 2015, 09:24:08 »
Direkte rødt er vel 3 kamper.

Plusser vi på straff for rasisme...som ikke er avklart ennå, så ser vi vel ikke ham før neste sesong! ?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sterland

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #169 på: Januar 21, 2015, 09:30:48 »
Nytt rødt kort på Bellusci. Holdt på å bli den store syndebukken i går kveld. Er han rett og slett god nok for Leeds? Vi kan ikke spille med en stopper som får 3-4 røde kort gjennom en sesong, og taper så mange hodedueller som han gjør. Forhåpentligvis kommer Sol Bamba og tar plassen hans. Er du fortsatt like forelsket i fyren, kato?

auren

Det er vel mer at han tok kortet for laget, da spissen var alene igjennom. Greit rødt, men fy f.. for en avgjørelse å blåse straffe. Forseelsen skjedde minst en meter utenfor:( Av de kampene jeg har sett, har han vært vår beste midtstopper.

J-R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #170 på: Januar 21, 2015, 09:48:40 »
Synest han er god og rolig med ball og vi trenger sånne som han!
Også god til å ta med ball fremover!
Men viss han ikke kan legge bort alt dette tullet med kort etc, så hjelper det ikke ! Da koster han oss for mange poeng iløpet av en sesong!
Her har Redders og co en jobb å gjøre....

Jostein.

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #171 på: Januar 21, 2015, 10:00:13 »
Heilt greit rødt kort av bellusci, hørtest litt mer tåpelig ut på radioen igår. Han tar en for laget, bare synd at dommeren har glemt brillene hjemme, for det var utenfor!
Leeds Carajo!

Kato

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #172 på: Januar 21, 2015, 10:15:22 »
Nytt rødt kort på Bellusci. Holdt på å bli den store syndebukken i går kveld. Er han rett og slett god nok for Leeds? Vi kan ikke spille med en stopper som får 3-4 røde kort gjennom en sesong, og taper så mange hodedueller som han gjør. Forhåpentligvis kommer Sol Bamba og tar plassen hans. Er du fortsatt like forelsket i fyren, kato?

auren

Nå er jeg relativt trygg på min sexualitet, men jeg innrømmer jeg er svak for Bellusci. Selvsagt er det for mye kort, men jeg tror ikke det er tilfeldig at han er den eneste av italienerne som spiller nå.

I en tabloid verden er det lett å fokusere på hans røde i går. Men les litt inngående om kampen, så tror jeg bildet er noe mer nyansert. Blant annet hindret han flere scoringer med "last-ditch-tackles".

Jeg registrerer Redfearn prioriterer han foran tidligere kaptein Pearce (selv når han plukker ut krigermannskap), det er neppe helt uten grunn.
 

Kato

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #173 på: Januar 21, 2015, 10:15:52 »
Direkte rødt er vel 3 kamper.

Plusser vi på straff for rasisme...som ikke er avklart ennå, så ser vi vel ikke ham før neste sesong! ?

Eventuelt en kamp for Professional foul?
 

Sterland

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #174 på: Januar 21, 2015, 10:18:16 »
Direkte rødt er vel 3 kamper.

Plusser vi på straff for rasisme...som ikke er avklart ennå, så ser vi vel ikke ham før neste sesong! ?

Eventuelt en kamp for Professional foul?

Husk vi prater Leeds her.. 3 matcher bankers

Jon R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #175 på: Januar 21, 2015, 13:20:34 »
Min oppsummering fra tidlig i høst står ved lag:  En spiller med opplagte kvaliteter men dessverre også for mange svakheter.

Det bor nok mer "fotballspiller" i Bellusci en noen annen stopper vi har hatt de senere åra. Dessverre er han udisiplinert og skuffende svak i duellspillet ved dødballer i mot, noe som veies opp i noen grad av evnen til å sette inn viktige taklinger og klareringer i avgjørende øyeblikk. Usympatisk opptreden i mange situasjoner trekker ytterligere ned i min bok, hos andre er nok akkurat det et pluss...(ref "Dirty Leeds" imaget som mange liker å identifisere seg med)

Når det gjelder læringskurven er jeg ikke overbevist om at den har vært veldig bratt. At han er et av to førstevalg handler nok like mye om mangel på kvalitet i troppen som jevnt gode prestasjoner.

Jeg er fortsatt ikke overbevist...
Jon R.

Kato

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #176 på: Januar 21, 2015, 13:23:46 »
Min oppsummering fra tidlig i høst står ved lag:  En spiller med opplagte kvaliteter men dessverre også for mange svakheter.

Det bor nok mer "fotballspiller" i Bellusci en noen annen stopper vi har hatt de senere åra. Dessverre er han udisiplinert og skuffende svak i duellspillet ved dødballer i mot, noe som veies opp i noen grad av evnen til å sette inn viktige taklinger og klareringer i avgjørende øyeblikk. Usympatisk opptreden i mange situasjoner trekker ytterligere ned i min bok, hos andre er nok akkurat det et pluss...(ref "Dirty Leeds" imaget som mange liker å identifisere seg med)

Når det gjelder læringskurven er jeg ikke overbevist om at den har vært veldig bratt. At han er et av to førstevalg handler nok like mye om mangel på kvalitet i troppen som jevnt gode prestasjoner.

Jeg er fortsatt ikke overbevist...

Kjøper argumentasjonen. Det største minuset er at han har vært for mye involvert der han definitivt ikke skulle vært involvert.

Potensialet er stort, om han får bort en del av det over nevnte rusket. Passer bedre i PL?
 

auren

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #177 på: Januar 21, 2015, 13:24:21 »
Synes han var svak ved flere anledninger i klippet med høydepunkter lagt i "Mål fra kampene"-tråden. Han må jo være treigere enn Tom Lees? Flytt inn Wootton når han har karantene og la Berardi bekle backplassen. Tror ikke vi blir svakere da, tvert om...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #178 på: Januar 21, 2015, 13:28:21 »
skulle inte varit straff, hur som helst kan jag inte med bellusci ändå, han har varit invecklad i för mycket negativt, tjafs med domare, tröjdragningar filmningar etc, och nu den påstådda rasismanklagelsen, ut med honom i sommar
 

Andersen

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #179 på: Januar 21, 2015, 13:33:23 »
Av mangel på andre stoppere er vel Belluci et klart valg da ? Han tok et rødt kort for resten av laget i går ! Sraffen skulle vel ikke vært idømt ! Belluci felte spilleren klart på utsiden av 16 meteren Så i retferdighetens tegn gikk ballen i tverra i stedet !  Må ha noe flaks vi også ! Belluci har et holdnings problem ! håper Redders klarer å plukke det av italieneren ,