Skrevet av Emne: Spiller: Liam Cooper  (Lest 118072 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #210 på: September 13, 2017, 18:19:42 »
Det er jo både en tydelig strategi og en sikkerhet i å gi Cooper ny kontrakt nå; han går ikke gratis, og vi har en midstopper i backup/rotasjon. Det skal ikke gis bort spillere ser det ut til, særlig ikke med så mange utskiftninger, og det er godt å se.
Jeg er nesten helt 100% sikker på at Cooper kommer til å danne stopperpar i lag med Jansson denne sesongen. Og jeg tror det blir bra.

Truffet bra med denne hittil Xern  :D ;)
Cooper jo en annen spiller under Christensen.... Tillit gjør no med 'en
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #211 på: September 13, 2017, 18:22:36 »
Det er jo både en tydelig strategi og en sikkerhet i å gi Cooper ny kontrakt nå; han går ikke gratis, og vi har en midstopper i backup/rotasjon. Det skal ikke gis bort spillere ser det ut til, særlig ikke med så mange utskiftninger, og det er godt å se.
Jeg er nesten helt 100% sikker på at Cooper kommer til å danne stopperpar i lag med Jansson denne sesongen. Og jeg tror det blir bra.

Truffet bra med denne hittil Xern  :D ;)
Cooper jo en annen spiller under Christensen.... Tillit gjør no med 'en

Klokketro er vel det man kan si om en sånn spådom. Hadde aldri trodd det selv.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #212 på: September 14, 2017, 07:31:16 »
Twitter er full av gullkorn:

David Letterman
Sir Isaac Newton was only 23 when he discovered the law of gravity.


Joe Bilbey
Thomas Christiansen was only 44 when he turned Liam Cooper into Paolo Maldini.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #213 på: September 14, 2017, 07:44:09 »
Twitter er full av gullkorn:

David Letterman
Sir Isaac Newton was only 23 when he discovered the law of gravity.


Joe Bilbey
Thomas Christiansen was only 44 when he turned Liam Cooper into Paolo Maldini.


Glimrende svart!  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #214 på: September 14, 2017, 09:14:46 »
Leeds United captain Liam Cooper is expected to be passed fit for Saturday’s trip to Millwall as the club begin the challenge of defending their position at the top of the Championship.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/team-news-leeds-united-defender-passed-fit-to-face-millwall-1-8752067
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #215 på: September 25, 2017, 19:04:07 »
Wayne Gardiner

#LUFC captain Liam Cooper called up by Scotland to face Slovakia and Slovenia

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #216 på: September 25, 2017, 19:17:22 »
Det er jo både en tydelig strategi og en sikkerhet i å gi Cooper ny kontrakt nå; han går ikke gratis, og vi har en midstopper i backup/rotasjon. Det skal ikke gis bort spillere ser det ut til, særlig ikke med så mange utskiftninger, og det er godt å se.
Jeg er nesten helt 100% sikker på at Cooper kommer til å danne stopperpar i lag med Jansson denne sesongen. Og jeg tror det blir bra.
Jeg er 100% sikker på at du tar feil. Både det med at han spiller fast og at det blir bra. Vi bør og skal sikte høyere enn Cooper for å rykke opp. Samme gruppen som Dallas, Sakho, Antonsson - Sikkert veldig hyggelige karer og habile fotballspillere men bare ikke gode nok til å spille fast for at vi skal ta det neste steget. Meget kapabel squad-player er Cooper.
Ikke av det beste Alta har uttalt. Men så innrømmer jeg gjerne feilen enn sålenge. Cooper ser rett og slett ut som en PL-stopper. Rolig med ballen, plasserer seg riktig, vinner alt av dueller... For en helt syk forvandling..  ???

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #217 på: September 25, 2017, 19:17:26 »
Walmot

Gordon Strachan admits he made a mistake by leaving out Liam Cooper from his last Scotland squad #LUFC


https://mobile.twitter.com/WALM0T33/status/912299356484702208/video/1

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #218 på: September 27, 2017, 02:17:50 »
Liam Cooper

Embarrassed and disappointed with myself! I've let my team mates and the fans down tonight.. Not good enough and not acceptable.. 1/2

Stick with us, we have an unbelievable team backed up by unbelievable support.. Massive game next week.. #MOT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #219 på: September 27, 2017, 13:26:45 »
Liam Cooper

Embarrassed and disappointed with myself! I've let my team mates and the fans down tonight.. Not good enough and not acceptable.. 1/2

Stick with us, we have an unbelievable team backed up by unbelievable support.. Massive game next week.. #MOT

Mener det er viktig å gjøre så godt vi kan i det å "la Cooper glemme" dette, at det ikke går i hodet på ham. Han har hatt en god utvikling i forhold til forårets sesong, og mye av dette ligger muligens mentalt. Kapteinen må ikke bli usikker!

Xern

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #220 på: September 27, 2017, 17:23:43 »
Liam Cooper

Embarrassed and disappointed with myself! I've let my team mates and the fans down tonight.. Not good enough and not acceptable.. 1/2

Stick with us, we have an unbelievable team backed up by unbelievable support.. Massive game next week.. #MOT

Mener det er viktig å gjøre så godt vi kan i det å "la Cooper glemme" dette, at det ikke går i hodet på ham. Han har hatt en god utvikling i forhold til forårets sesong, og mye av dette ligger muligens mentalt. Kapteinen må ikke bli usikker!
Litt uheldig involvering på siste kortet i en ellers katastrofal førsteomgang hvor samtlige på laget var bånn i bøtta. Cooper kan ikke, og skal ikke ta skylden for gårsdagens tap alene.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #221 på: September 27, 2017, 17:59:45 »
Daily Mirror gir Coops 2 poeng på børsen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #222 på: September 27, 2017, 22:50:12 »
Liam Cooper

Embarrassed and disappointed with myself! I've let my team mates and the fans down tonight.. Not good enough and not acceptable.. 1/2

Stick with us, we have an unbelievable team backed up by unbelievable support.. Massive game next week.. #MOT

Mener det er viktig å gjøre så godt vi kan i det å "la Cooper glemme" dette, at det ikke går i hodet på ham. Han har hatt en god utvikling i forhold til forårets sesong, og mye av dette ligger muligens mentalt. Kapteinen må ikke bli usikker!
Litt uheldig involvering på siste kortet i en ellers katastrofal førsteomgang hvor samtlige på laget var bånn i bøtta. Cooper kan ikke, og skal ikke ta skylden for gårsdagens tap alene.

Han trenger ikke ta skylda for tapet, men han må bære skylda for det røde kortet helt alene. Det første gule er en hodeløs tofotstakling med knottene i legghøyde. Det er bra at han går foran og viser at det skal trykkes til, men det blir for dumt å gjøre det på den måten. Det andre gule er enda dummere. Han vet at han allerede har gult og går knallhardt til i en situasjon hvor han har sikkert 20 bedre alternativer.

Vi må forvente bedre vurderingsevne fra vår kaptein enn det der. Skjerpings, Coop!

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #223 på: Oktober 28, 2017, 10:57:32 »
Cooper får gjennomgå på Twitter. Hver gang Leeds taper, dukker de sedvanelig syndebukkene opp. Leeds-fans, verdens beste fans? Ikke mye United hver gang vi taper.
https://thisisfutbol.com/2017/10/blogs/championship/leeds-fans-rip-into-cooper/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #224 på: Oktober 28, 2017, 11:56:49 »
Cooper får gjennomgå på Twitter. Hver gang Leeds taper, dukker de sedvanelig syndebukkene opp. Leeds-fans, verdens beste fans? Ikke mye United hver gang vi taper.
https://thisisfutbol.com/2017/10/blogs/championship/leeds-fans-rip-into-cooper/
Tåper!!!
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #225 på: Oktober 28, 2017, 13:20:34 »
Cooper får gjennomgå på Twitter. Hver gang Leeds taper, dukker de sedvanelig syndebukkene opp. Leeds-fans, verdens beste fans? Ikke mye United hver gang vi taper.
https://thisisfutbol.com/2017/10/blogs/championship/leeds-fans-rip-into-cooper/
Tåper!!!


Ikke mye United her inne heller!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #226 på: Desember 11, 2017, 10:52:48 »
Synes denne karen fortjener litt skryt. Før tenkte jeg krise hver gang jeg så han i lagoppstillingen. Han kunne gjøre store og små blemmer i hver kamp, mest irriterende var de unødvendige frisparkene han lagde i farlige posisjoner.

Denne karen har blitt solid, kanskje ikke bunnsolid, men duger absolutt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #227 på: Desember 11, 2017, 15:25:28 »
Coper holder greit nivå, men vi trenger bedre stopper hvis vi skal rykke opp neste sesong. Tror dessverre at denne sesongen snart er kjørt

Bjorn

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #228 på: Desember 11, 2017, 15:33:18 »
Coper holder greit nivå, men vi trenger bedre stopper hvis vi skal rykke opp neste sesong. Tror dessverre at denne sesongen snart er kjørt

For å vinne ligaen, så er den kanskje det.. Men opprykk er jo absolutt innen rekkevidde. Hva det gjelder Cooper, så holder han bra nivå i Championship. Vi får se hva som skjer.
Marching On! 4276

Promotion 2010

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #229 på: Desember 23, 2017, 00:12:14 »
From Hull City boy wonder to Leeds United captain: How bitter rejection was the making of Liam Cooper - Hul...

Liam Cooper has no cause for regrets. At 26 he is the captain of Leeds United and under contract until 2021. A handful of Scotland call-ups are yet to bring a first senior cap but there is a quiet optimism he can press those international claims as a Premier League footballer in 2018-19.

This is undeniably a career on an upward curve yet for all Cooper has achieved in the five years since leaving Hull City, a reunion with his hometown club will forever trigger questions of what might have been.


Cooper was once the golden boy of City’s academy. A senior debut for the Tigers came at the age of 16 before a first professional contract was signed on the day of his 17th birthday. As an 18-year-old he was earning his Premier League stripes up against Liverpool and Fernando Torres at Anfield.


Within three years, however, Cooper was no longer a City player. Unable to convince Steve Bruce he was worthy of a long-term future at the KCOM Stadium, an initial loan move to Chesterfield became permanent in January 2013.

“I was gutted at the time,” said Cooper, speaking to the Mail ahead of tomorrow’s clash at Elland Road. “I’d been with Hull since I was 11 but leaving when I did made me a better person and a better player.”

Liam Cooper is flanked by manager Phil Brown (left) and chairman Paul Duffen (right) after signing his first professional deal in August 2008(Image: Hull Daily Mail/Peter Harbour)
None can argue with that conclusion. Helping Chesterfield back to League One in 2013-14, Cooper rebuilt his reputation and won himself a £750,000 move to Leeds, a club where he has now played over 100 league and cup games.

“I've no regrets,” added Cooper. “I did everything I could to try and stay with Hull. Even when I thought it was coming to an end, I was still training hard hoping that something would change.


“My Dad always says to me ‘That’s football, son’. I've moved on and I’d like to think I've proved a few people wrong.”

The name at the top of that list has always been Bruce. City’s most successful boss was quick to make his mind up on Cooper when arriving in Hull in the summer of 2012. Rather than placing faith in a homegrown product, Bruce opted to recruit the experience of son Alex and Abdoulaye Faye.

“I saw it right from the start of pre-season,” explained Cooper. “Steve was the manager and he brought Alex in. We were the same position and it’s just one of those things. I could see it coming.

(Image: Hull Daily Mail/Simon Renilson)
“He’d tried sending me out on loan to Portsmouth early in the season. We were playing Doncaster away in the League Cup and Stephen Clemence came to the back of the bus to tell me I was off the next day and reporting to Portsmouth.

“I made it clear I didn't want that because I wanted to speak with my family and my agent. Then I went to speak with Steve on the Thursday and he couldn't believe that I wanted to turn down the loan move to Portsmouth.

“It wasn't right for me at the time and I didn't want to just head out somewhere for a month or two. I wanted to stay and fight for my place. That didn't work out. I couldn't get back in the team and a few months later I went off to Chesterfield.”

Asked if Bruce had spoke to him since, Cooper added: “No. I spoke with Clem when we played Aston Villa this season but I wouldn't go out of my way to speak with (Bruce). It’s one of those things in football. It happens.”

If Cooper feels aggrieved, it is perhaps with good reason. The 2011-12 season had ended with him starting seven straight Championship games but the final day trip to West Ham United, a 2-1 defeat, eventually proved to be his 17th and final appearance for the Tigers as Nick Barmby was sacked days later.

“I’d come back off loan in the January (at Huddersfield) and I thought I was establishing myself,” he said.

“I’d been patient coming up through the system and I was loving every minute of it.

“Nick Barmby was really good with me. I enjoyed my longest run in the team under him. He took a great pride in developing the young lads.

“There was me and Sonny Bradley at the time. We played together away at Millwall and he made a point of saying afterwards that we had a great chance. He instilled a lot of confidence in us.

Liam Cooper in action against West Ham United in April 2012, his final appearance in a Hull City shirt
“I was gutted for Nick when he left. The end of that season was great for me and I thought I was coming into my own. I didn't want that season to end.

“It was a sucker punch when the news came out that Nick was leaving. Every footballer will tell you it’s hard to know what’s around the corner. You have to play the hand you've been dealt.”

Cooper has certainly done that. A first full season with Chesterfield ended with him being named in the League Two PFA Team of the Year and 18 “unbelievable” months at the Proact Stadium ended with his big move to Leeds United in August 2014.

A fourth season at Elland Road brings another reunion with City tomorrow, a fixture he will always relish. “It’s one I look out for but it’s probably more my Dad than me,” added Cooper, who still lives in Brough.

“My Dad has still got a bit of... I wouldn't say hatred but a bit of bad blood from when Hull let me go. I've still got a lot friends who are Hull fans as well and it’s nice to try and get one over on them.”

Liam Cooper faced a baptism of fire in the Premier League when part of a Hull City side beaten 6-1 at Liverpool on his debut
Cooper’s only ambitions tomorrow will be to secure a win that could see Leeds celebrating Christmas in the top six but there is still an inevitable interest in the hometown club he left behind in 2013.

“I still hope they do well but not this weekend,” said Cooper. “It’s a struggle making that transition back to the Championship but they’re still a good side. We’ll have to play well.”

And the wider perceptions of City in 2017-18? “I’d like to say it’s the same club I left but the fans do feel a lot more distant now compared to the time I was there,” he said.

“Back then it was very much a family club and I don’t quite get that feeling anymore. Some of my friends are refusing to go and watch now so that’s sad.

“I look back to the play-off final in 2008 and it was an unbelievable mood around the club. A brilliant day for the whole city. People will always have fond memories of those days but they seem a long time ago now. For whatever reason things have changed and we’ll look to use that to our advantage.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #230 på: Januar 01, 2018, 19:02:27 »
Veldig god kamp i dag. Og for en fantastisk takling! Risky, men meget bra timet. Viktig i det oppbyggende spillet når han tar ballen med seg over midtbanen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #231 på: Januar 02, 2018, 00:40:33 »
MOM i dag IMO.  :D
Jon R.

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #232 på: Januar 20, 2018, 17:36:09 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #233 på: Januar 20, 2018, 18:58:53 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående

RoarG

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #234 på: Januar 20, 2018, 19:01:29 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående
OK. Hvem vil du ha i stedet? Berardi?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #235 på: Januar 20, 2018, 19:03:22 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående
OK. Hvem vil du ha i stedet? Berardi?

Gi det til Wiedwald f.eks.

Xern

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #236 på: Januar 20, 2018, 19:48:35 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående
OK. Hvem vil du ha i stedet? Berardi?

Gi det til Wiedwald f.eks.
Hvem som har best lederevne på banen har nok trenerteamet bedre kontroll på enn vi har. Er enig i at Cooper var svært dårlig i dag, men å knekke selvtilliten til fyren ved å røske fra han kapteinsbindet vil trolig være dumt for både Cooper og lagmoralen.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #237 på: Januar 20, 2018, 20:13:55 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående

Du er ekspert i å krisemaksimere uansett hva det skal være. Cooper har hatt en god sesong så langt, men du vil kappe hodet av han etter at han i denne kampen har en off day og mister hodet i et splittet sekund.

Du kan mye bedre enn dette, Håkon!
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #238 på: Januar 20, 2018, 20:23:59 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående

Du er ekspert i å krisemaksimere uansett hva det skal være. Cooper har hatt en god sesong så langt, men du vil kappe hodet av han etter at han i denne kampen har en off day og mister hodet i et splittet sekund.

Du kan mye bedre enn dette, Håkon!

Mye sies i affekt og blodtrykket er høyt etter sånne kamper. Forøvrig lite enig i slike betegnelser, men velger å påpeke at det heter imbesil...
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Spiller: Liam Cooper
« Svar #239 på: Januar 20, 2018, 20:32:40 »
Etter å ha sett Coopers mange rare inngripener, og med et rødt kort i dag. Da spør jeg meg. Hvem inbisile tilbakestående person gir han kapteinsbåndet. Han bør på grunn av hans inngripener i kampene miste den omgående

Du er ekspert i å krisemaksimere uansett hva det skal være. Cooper har hatt en god sesong så langt, men du vil kappe hodet av han etter at han i denne kampen har en off day og mister hodet i et splittet sekund.

Du kan mye bedre enn dette, Håkon!

Mye sies i affekt og blodtrykket er høyt etter sånne kamper. Forøvrig lite enig i slike betegnelser, men velger å påpeke at det heter imbesil...

Håkon kommer med slike utspill like ofte MELLOM kamper som like etter.

Han skal ha et STORT pluss for at han aldri lar seg provosere, uansett hva som skrives. Det er det ikke alle som mestrer.

Der er du blant de beste, Håkon.  :)
Super Leeds since 1968