Skrevet av Emne: En varslet renessanse  (Lest 22930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

En varslet renessanse
« på: August 13, 2014, 15:59:52 »
Massimo Cellino varslet en renessanse og den kommer tidligere enn mange av oss forventet.

Nå ser det ut til at Cellino fikk litt hastverk med å forsterke laget etter den forsmedlige kampen mot Millscum.

I dag ser det ut til at vi signerer:
- Liam Cooper(22 år), en meget lovende midstopper.
- Giuseppe Bellusci (24 år), midstopper og en tidligere u-21 landslagsspiller for Italia med nesten 100 kamper i Serie-A.
- "Billy" Sharp (28 år), en født målscorer som vi har vært linket til i nesten 10 år.

Fra før har Cellino signert: Silvestri (keeper), Taylor (keeper), Berardi (forsvarer), Benedičič (midtbane), Bianchi (midtbane), Ajose (angrep) og Doukara (angrep).

Ut porten har disse forsvunnet: Ashdown, Pugh, Drury, Brown, Diouf,  Green, Ariyibi, Varney, Stewart, Peltier, Zaliukas, Lees og McCormack.

Jeg vil påstå at vi ikke kommer til å savne noen av de som har gått ut av porten foruten Ross, og han er et stort tap. Derimot så vil trolig flere av de nye spillerne forsterke oss, spørsmålet er hvor mye..

Etter sesongen er flere av disse på vei ut, da de har utgående kontrakter: Kenny, White,  Warnock,  Thompson,  Austin,  Tonge,  Norris,  Hunt, Smith og Poleon.

De eneste som er verdt å beholde er Smith. Når resten forsvinner så vil det bli plass til enda flere gode Cellino-kjøp.

Cellino varslet en renessanse og det ser jammen ut som han gir oss en også. Når han kjøper tilbake Elland Road før november så er vi nesten der vi skal være, klar for opprykkskamp i sesongen 2015-16..

Forza Leeds!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Magnificent7

Sv: En varslet renessanse
« Svar #1 på: August 13, 2014, 16:09:45 »
Renessanse - 100% spot on! Go Cellino - forza Leeds!

Sydhagen

Sv: En varslet renessanse
« Svar #2 på: August 13, 2014, 18:25:56 »
Er ekstremt positiv med tanke på fremtiden :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #3 på: August 13, 2014, 18:38:42 »
Vi kommer til å tape kamper, men vi er nå på vei.. Hvis ikke Hockaday klarer å få disse gutta til å spille sexy fotball så kommer det en annen Coach/Manager!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bjorn

Sv: En varslet renessanse
« Svar #4 på: August 13, 2014, 18:45:33 »
Aaahh. Befriende.
 ;D
Marching On! 4276

Sydhagen

Sv: En varslet renessanse
« Svar #5 på: August 13, 2014, 18:49:55 »
Vi kommer til å tape kamper, men vi er nå på vei.. Hvis ikke Hockaday klarer å få disse gutta til å spille sexy fotball så kommer det en annen Coach/Manager!
Ja, det kommer nok til å være ustabile prestasjoner de nærmeste ukene, men i Oktober/November bør vi se et mer stabilt godt lag på banen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Sv: En varslet renessanse
« Svar #6 på: August 13, 2014, 21:21:17 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Sv: En varslet renessanse
« Svar #7 på: August 13, 2014, 21:27:38 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.
innerbackar var nödvändigt, och ytterligare en anfallare är bara att tacka och ta emot
 

Gufrias

Sv: En varslet renessanse
« Svar #8 på: August 13, 2014, 22:23:32 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.
innerbackar var nödvändigt, och ytterligare en anfallare är bara att tacka och ta emot
Sant alt ihop. Jeg er veldig glad for å slippe å stole på at Morison og Hunt skal levere målene i år.
Hekta på Leeds siden 1974

oivindh

Sv: En varslet renessanse
« Svar #9 på: August 13, 2014, 22:28:18 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.
innerbackar var nödvändigt, och ytterligare en anfallare är bara att tacka och ta emot
Sant alt ihop. Jeg er veldig glad for å slippe å stole på at Morison og Hunt skal levere målene i år.
Grøss.. Selv om jeg innbiller meg at Morison har litt mer å gå på...

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #10 på: August 13, 2014, 22:33:29 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.
innerbackar var nödvändigt, och ytterligare en anfallare är bara att tacka och ta emot
Sant alt ihop. Jeg er veldig glad for å slippe å stole på at Morison og Hunt skal levere målene i år.
Grøss.. Selv om jeg innbiller meg at Morison har litt mer å gå på...

Jeg har trua på Morison!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: En varslet renessanse
« Svar #11 på: August 13, 2014, 23:22:33 »
Det har jeg også. Tror han er en altfor undervurdert spiller.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

samadhi

Sv: En varslet renessanse
« Svar #12 på: August 14, 2014, 07:59:18 »
Når hadde vi sist en eier som handlet umidellbart når ting ikke er godt nok?

Tenker med tilbake til GHF og Bates med transfervinduer med lovnader og forhåpninger uten at noe skjedde. Løsningen var som regel middelmådige spillere fra PL på lån.

Cellino åpner pengesekken, og tetter hullene i systemet uten å nøle.

Kjenner at mye av tvilen jeg har hatt til prosjekt Cellino har forsvunnet i løpet av uka  :)
marching on together,
derudaf forever...

eros

Sv: En varslet renessanse
« Svar #13 på: August 14, 2014, 09:07:06 »
Bra tråd Kenneth.

Uvanlig positiv stemning, har snudd siste uka og gleder meg til å stå på John Charles lørdag. Håper fortsatt på en Delort og/eller en kantspiller med flair og god innleggsfot. Støtter også utsagnet om å få inn et defensivt anker på midten som kan dekke opp for offensive vingbacks. En de Jong eller tilsvarende hadde gjort mye.

lojosang

Sv: En varslet renessanse
« Svar #14 på: August 14, 2014, 09:21:01 »
Det har jeg også. Tror han er en altfor undervurdert spiller.

Med en prislapp på ca 3 millioner pund er han vel snarere en altfor overvurdert spiller.  :)
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #15 på: August 14, 2014, 10:56:20 »


Så bytter vi ut Ajose med Agard = voila!

Eneste jeg er litt redd for er at det blir litt spedt på sentral midtbane. Hvis vi hadde styrt kampene og vært farlige fremover så kanskje det holder..

I tøffe bortekamper kunne man byttet Smith med Austin og spilt han som DM. Warnock/Berardi kunne spilt i stedet for Taylor!

Det ser jo helt sykt bra ut med tanke på at vi var i krise deluxe for bare 6 måneder siden!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: En varslet renessanse
« Svar #16 på: August 14, 2014, 11:04:19 »
Når hadde vi sist en eier som handlet umidellbart når ting ikke er godt nok?

Tenker med tilbake til GHF og Bates med transfervinduer med lovnader og forhåpninger uten at noe skjedde. Løsningen var som regel middelmådige spillere fra PL på lån.

Cellino åpner pengesekken, og tetter hullene i systemet uten å nøle.

Kjenner at mye av tvilen jeg har hatt til prosjekt Cellino har forsvunnet i løpet av uka  :)

Helt enig. Jeg har vært av de mest skeptiske. Og mener tråden jeg laget i etterkant av kampen hadde livets rett. Nå vises det handlingskraft. Ting ser bare på noen dager bedre ut. Men det tar nok tid før vi ser resultatet av ukens handling og handlekraft.

Kan hende i den store sammenhengen, at resultatet og prestasjonen mot Millwall er det beste som kunne skjedd oss.
 

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #17 på: August 14, 2014, 11:13:16 »
Når hadde vi sist en eier som handlet umidellbart når ting ikke er godt nok?

Tenker med tilbake til GHF og Bates med transfervinduer med lovnader og forhåpninger uten at noe skjedde. Løsningen var som regel middelmådige spillere fra PL på lån.

Cellino åpner pengesekken, og tetter hullene i systemet uten å nøle.

Kjenner at mye av tvilen jeg har hatt til prosjekt Cellino har forsvunnet i løpet av uka  :)

Helt enig. Jeg har vært av de mest skeptiske. Og mener tråden jeg laget i etterkant av kampen hadde livets rett. Nå vises det handlingskraft. Ting ser bare på noen dager bedre ut. Men det tar nok tid før vi ser resultatet av ukens handling og handlekraft.

Kan hende i den store sammenhengen, at resultatet og prestasjonen mot Millwall er det beste som kunne skjedd oss.

Helt enig.

Vi kommer til å tape kamper, det kommer til å ta tid før ting funker. Tror ikke Hockaday vet som burde spille fra start og hvilken formasjon. Det beste som kan skje er at vi vinner de to neste kampene og spiller på oss selvtillit, da kan alt skje denne sesongen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: En varslet renessanse
« Svar #18 på: August 14, 2014, 13:55:50 »
Når hadde vi sist en eier som handlet umidellbart når ting ikke er godt nok?

Tenker med tilbake til GHF og Bates med transfervinduer med lovnader og forhåpninger uten at noe skjedde. Løsningen var som regel middelmådige spillere fra PL på lån.

Cellino åpner pengesekken, og tetter hullene i systemet uten å nøle.

Kjenner at mye av tvilen jeg har hatt til prosjekt Cellino har forsvunnet i løpet av uka  :)

Helt enig. Jeg har vært av de mest skeptiske. Og mener tråden jeg laget i etterkant av kampen hadde livets rett. Nå vises det handlingskraft. Ting ser bare på noen dager bedre ut. Men det tar nok tid før vi ser resultatet av ukens handling og handlekraft.

Kan hende i den store sammenhengen, at resultatet og prestasjonen mot Millwall er det beste som kunne skjedd oss.

Helt enig.

Vi kommer til å tape kamper, det kommer til å ta tid før ting funker. Tror ikke Hockaday vet som burde spille fra start og hvilken formasjon. Det beste som kan skje er at vi vinner de to neste kampene og spiller på oss selvtillit, da kan alt skje denne sesongen!

Nå henger det snart bare en stor bjelle på Coachen vår - og da mener jeg ikke buss!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En varslet renessanse
« Svar #19 på: August 14, 2014, 14:11:37 »
Det er søren så en må klype seg i armen dette her, overveldende for oss utsultede fans å foholde oss til, men deilig!!! Gjennomføringskraft så det holder, Massimo Cellino er en tøffing rett og slett!!
Yeboahs vitne

Erik M

Sv: En varslet renessanse
« Svar #20 på: August 14, 2014, 14:55:02 »
Det er et stykke igjen til renessansen, men jeg tror katastrofen kan avblåses nå. Millwallkampen var heldigvis så dårlig at den resulterte i panikkhandel.

Og det ligger vel i begrepet "panikkhandel" at renessansen kanskje utsettes noe, ret og slett. 

Jeg er ikk emd hverken på katastrofe eller renessanse begrepene.  Cellion viser at han har penger, er villig til å bruke dem og har handlingskraft.  Deilig med flere nye interessante spillere inn, selvsagt.

Handlekraft er viktig.  Det som er enda viktigere er om beslutninger og handlinger er riktige og går i en og samme retning - og ikke i hytt og pine.  Det vi trenger nå er å få denne grupp til å jobbe for hverandre, jobbe hard sammen og utvikle den rette spillestilen for Leeds.  Har vi rett sammensatt spillergruppe til det?  Har vi rett trenerteam til å få til dette?

Jeg vet ikke.
« Siste redigering: August 14, 2014, 15:02:16 av Erik M »
 

B_Ød

Sv: En varslet renessanse
« Svar #21 på: August 14, 2014, 15:01:09 »
Når hadde vi sist en eier som handlet umidellbart når ting ikke er godt nok?

Tenker med tilbake til GHF og Bates med transfervinduer med lovnader og forhåpninger uten at noe skjedde. Løsningen var som regel middelmådige spillere fra PL på lån.

Cellino åpner pengesekken, og tetter hullene i systemet uten å nøle.

Kjenner at mye av tvilen jeg har hatt til prosjekt Cellino har forsvunnet i løpet av uka  :)

Helt enig. Jeg har vært av de mest skeptiske. Og mener tråden jeg laget i etterkant av kampen hadde livets rett. Nå vises det handlingskraft. Ting ser bare på noen dager bedre ut. Men det tar nok tid før vi ser resultatet av ukens handling og handlekraft.

Kan hende i den store sammenhengen, at resultatet og prestasjonen mot Millwall er det beste som kunne skjedd oss.

Helt enig.

Vi kommer til å tape kamper, det kommer til å ta tid før ting funker. Tror ikke Hockaday vet som burde spille fra start og hvilken formasjon. Det beste som kan skje er at vi vinner de to neste kampene og spiller på oss selvtillit, da kan alt skje denne sesongen!

Nå henger det snart bare en stor bjelle på Coachen vår - og da mener jeg ikke buss!   ;)

hva mener du med bjelle(r) da?
Ups & Ups!!

Andersen

Sv: En varslet renessanse
« Svar #22 på: August 14, 2014, 20:10:33 »
Om det blir en renesansse denne sesongen gjenstår å se ! Vi kommer til å tape en del kamper er jeg redd for fremover før laget får satt seg ! tipper laget rundt 10- 16 plass i mai neste år . Håper gutta gjør tipset mitt til skamme ! MC har en 2 års plan , men er bare helt magisk hvor mange nye spennende spillere vi har fått de siste ukene ! De siste sesongene har vi kjøpt lånt avdanka spillere som har nådd karrieretoppen og var på full fart nedover! Nei, dette lover godt , om ikke 14/15 sesongen så i hverfall  2016 sesongen !  :) ,

baste

Sv: En varslet renessanse
« Svar #23 på: August 14, 2014, 20:17:32 »
Det har skjedd mye riktig den siden Messimo omsider fikk ta over klubben. Økonomien var enda dårligere enn han fryktet, derfor har det tatt tid. Elland Road skal kjøpes tilbake, egen spillebuss skal kjøpes. 10 spillere er kommet inn, og flere vil komme i januar, om det trengs.

Nei, jeg har trua på at vi kommer oss til PL med denne galingen og pengene hans.

MOT

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #24 på: August 28, 2014, 14:50:47 »
Renessansen lar vente på seg. Det er også vanskelig å holde seg positiv.

Det vi trenger er en seier på lørdag, 2-3 nye spillere inn (Adryan, Faroni og Montenegro?) og en vel anvendt 2-ukers pause.

Jeg vet ikke om jeg er dum og naiv, men jeg har tro på at de spillerne som er hentet har et potensialet til å bli mye bedre enn de som har vært der bare de får litt tid og postive opplevelser ute på banen.

Om Hockaday er rett mann tviler jeg på, men hvem er egentlig en rett mann for denne jobben med alle de nye spillerne og den uroen rundt klubben som aldri gir seg?

Det å være Leedsfan koster krefter!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: En varslet renessanse
« Svar #25 på: August 28, 2014, 15:53:14 »
Klart renessansen lar vente på seg. Et lag med så mange nye spillere er umulig å samspille på 1-2-3. Dessuten skulle jeg ønske de var halvparten så mange og dobbelt så gode.
Hekta på Leeds siden 1974

Torpe-do

Sv: En varslet renessanse
« Svar #26 på: August 28, 2014, 22:12:10 »
Renessansen lar vente på seg. Det er også vanskelig å holde seg positiv.

Det vi trenger er en seier på lørdag, 2-3 nye spillere inn (Adryan, Faroni og Montenegro?) og en vel anvendt 2-ukers pause.

Jeg vet ikke om jeg er dum og naiv, men jeg har tro på at de spillerne som er hentet har et potensialet til å bli mye bedre enn de som har vært der bare de får litt tid og postive opplevelser ute på banen.

Om Hockaday er rett mann tviler jeg på, men hvem er egentlig en rett mann for denne jobben med alle de nye spillerne og den uroen rundt klubben som aldri gir seg?

Det å være Leedsfan koster krefter!

Jeg tror også dette laget har mer i seg enn det vi har sett så langt. Få inn noen krefter i klubben med større taktisk kapasitet enn hva DH hadde, samt en ving og to til for å spre spillet mer. Etter mitt skjønn er det alt vi mangler. Vinger. (Og med det håper jeg selvsagt ikke Elland Road blir omdøpt ;) )

Som du sier, litt positivitet, smaken av seier, flyt og selvtillit. Etter det jeg har sett mangler vi utfordrerne, de som tørr. Enten måker vi ballen opp til Smith, eller så triller vi ball på midtbanen til vi mister den. Og utfordrerne kan godt være allerede er i stallen, om positiviteten og selvtilliten kommer på plass.

lojosang

Sv:
« Svar #27 på: August 30, 2014, 03:09:01 »
Jeg tror dette laget kunne overleve i Serie B hvis ikke Massivo Feillino hadde føkka det opp. I Wankership? Vettskremt.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv:
« Svar #28 på: August 30, 2014, 08:18:02 »
Jeg tror dette laget kunne overleve i Serie B hvis ikke Massivo Feillino hadde føkka det opp. I Wankership? Vettskremt.
Og dette baserer du på 5 spilte kamper...jaja

Leedsfan

Sv: En varslet renessanse
« Svar #29 på: August 30, 2014, 09:38:00 »
Renessansen lar vente på seg. Det er også vanskelig å holde seg positiv.

Det vi trenger er en seier på lørdag, 2-3 nye spillere inn (Adryan, Faroni og Montenegro?) og en vel anvendt 2-ukers pause.

Jeg vet ikke om jeg er dum og naiv, men jeg har tro på at de spillerne som er hentet har et potensialet til å bli mye bedre enn de som har vært der bare de får litt tid og postive opplevelser ute på banen.

Om Hockaday er rett mann tviler jeg på, men hvem er egentlig en rett mann for denne jobben med alle de nye spillerne og den uroen rundt klubben som aldri gir seg?

Det å være Leedsfan koster krefter!

Jeg tror også dette laget har mer i seg enn det vi har sett så langt. Få inn noen krefter i klubben med større taktisk kapasitet enn hva DH hadde, samt en ving og to til for å spre spillet mer. Etter mitt skjønn er det alt vi mangler. Vinger. (Og med det håper jeg selvsagt ikke Elland Road blir omdøpt ;) )

Som du sier, litt positivitet, smaken av seier, flyt og selvtillit. Etter det jeg har sett mangler vi utfordrerne, de som tørr. Enten måker vi ballen opp til Smith, eller så triller vi ball på midtbanen til vi mister den. Og utfordrerne kan godt være allerede er i stallen, om positiviteten og selvtilliten kommer på plass.

Jeg håper og tror du har rett.

Kommer det inn en manager som gir klubben håp og spillerne begynner å vinne kamper så kan alt skje.

Det har kanskje kommet litt mange inn, men å tro at det ikke er flere skikkelige forsterkninger i forhold til de som har gått ut er naivt (eller kanskje det er jeg som er naiv?).
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.