Skrevet av Emne: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)  (Lest 2456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« på: August 29, 2019, 17:00:35 »
Carlisle United FC
@officialcufc

 Very best wishes to youth scholar Josh Galloway as he makes the move to
@LUFC
 ... more details here
 
Club News
BREAKING: Young midfielder heads to Leeds
Championship front runners sign up youth second year
Just now

Carlisle United Football Club can confirm that second-year youth scholar Josh Galloway has today signed for Championship outfit Leeds United for an undisclosed fee.
Glasgow-born Galloway, 18 in January, joined United’s academy system at under-10 level and was another who caught the eye as he went on throguh the age groups to earn a two-year scholarship.
He featured heavily during this summer’s pre-season schedule with the first team and started the friendly fixtures against Fleetwood Town and Tranmere Rovers here at Brunton Park.

Yet to make a first team senior appearance, he has been closely watched by scouts from clubs at higher levels of the football pyramid, sparking this move to capture his signature by the Championship table-toppers.
This transfer remains subject to the clearance of all necessary paperwork.

https://www.carlisleunited.co.uk/news/2019/august/breaking-midfielder-heads-to-leeds/
« Siste redigering: August 29, 2019, 17:22:09 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #1 på: August 29, 2019, 17:03:06 »


Glasgow born midfielder Josh Galloway, 18 in January
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #2 på: August 29, 2019, 17:07:45 »
waccoe:
A lot of their fans saying he was a standout player during pre-season.

Saw them comments. They're all annoyed he wasn't given a pro contract as we won't have paid much for him as a scholar.

We’ve sold a few academy kids for money this summer ... it’s obviously some thing we are Looking at... they make it - it’s a bonus to us as buy em cheap ... have them a couple a seasons u23’s and sell them if they don’t break thru. 
Our selling point is the opportunity we give youth ... they don’t get what we offer anywhere !!!
I can understand it perfectly 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #3 på: August 29, 2019, 17:14:03 »
Kjenner vel McCarron, da? Begynner å få mange unge midtbanespillere etterhvert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #4 på: August 29, 2019, 18:18:07 »

Leeds United land signature of highly-rated Carlisle United youngster

Joe Urquhart Published: 15:08   Thursday 29 August 2019

Carlisle United have announced youngster Josh Galloway has agreed scholar terms with Leeds United for an undisclosed fee.
The 17-year-old midfielder will make the move immediately to Thorp Arch and becomes the second Cumbrians academy product to join the club this summer.


Galloway is a highly-rated midfielder who can play in the centre or out wide and featured for Carlisle throughout pre-season under boss Steven Pressley.

The youngster failed to make a competitive appearance for the club, and has now put pen to paper on a scholarship deal with the Whites.

United also announced the capture of Liam McCarron earlier this summer from the Brunton Park outfit on a three-year deal for an undisclosed fee.
The 18-year-old winger has joined Carlos Corberan's Under-23s squad initially following the switch.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/leeds-united-land-signature-of-highly-rated-carlisle-united-youngster-1-9963722?fbclid=IwAR2RQKU6AESt8ikDmKVJoU8DMstC8cmbrf_gybxRGRe1TkgJPShxkir40lE

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #5 på: August 29, 2019, 18:24:03 »
Carlisles manager, Steven Pressley, frustrert over overgangen. Mener unge spillere får kontrakter for lett for tida. "I hans dager" måtte man fortjene en kontrakt.

https://www.bbc.com/sport/football/49515578

Men vi kjenner vel igjen følelsen av å miste unge talenter til "de store klubbene"?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #6 på: August 29, 2019, 21:19:05 »
Carlisles manager, Steven Pressley, frustrert over overgangen. Mener unge spillere får kontrakter for lett for tida. "I hans dager" måtte man fortjene en kontrakt.

https://www.bbc.com/sport/football/49515578

Men vi kjenner vel igjen følelsen av å miste unge talenter til "de store klubbene"?

Dette er 'kjeden' med å miste spillere til klubber lenger oppe i divisjonssystemet, ja.

Man får et inntrykk av Josh' kvaliteter når en hører Carlislemanageren:

We got caught up in another manager's press conference today: we've signed 17-year-old scholar Josh Galloway, a midfielder who hasn't made his debut was impressive in pre-season, from Carlisle for an undisclosed fee; you might remember we took winger Liam McCarron from them for our Under-23s over the summer. At that point Carlisle were very happy with us, and talking about being loaned players in return; their manager Steven Pressley isn't best chuffed anymore, although he's not mad at us, he's mad at the system.
It's a long old rant, and I don't think he's wrong; the gist is that he wants Carlisle fans to at least get a glimpse of the players they're producing; that they're having to offer even slightly promising scholars a contract to try to put off bigger clubs, meaning youngsters don't have to earn a contract anymore ("In my day..."); if you don't do that, you lose the player and get a pittance from a tribunal; he thinks Galloway is taking a backwards step because even though our youth development is very good, he was close to Carlisle's first team, and would have developed faster by playing league football; "That's what the system is creating and it's incredible, it's not right ... We're forced into these things and that's what kind of angers me just now." 
(Chapman, 2019)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #7 på: August 30, 2019, 12:45:21 »
Begynner å bli mange unge talenter på den midtbanen nå: Galloway, Bogusz, Shackleton, McCalmont, Hudson, Hughes, Leak-Blunt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #8 på: August 30, 2019, 14:07:39 »
Begynner å bli mange unge talenter på den midtbanen nå: Galloway, Bogusz, Shackleton, McCalmont, Hudson, Hughes, Leak-Blunt.
Hvordan kàn du utelate Nohan Kenneh ;) #størstetalentetavdealletrorjeg
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #9 på: August 30, 2019, 14:26:33 »
Begynner å bli mange unge talenter på den midtbanen nå: Galloway, Bogusz, Shackleton, McCalmont, Hudson, Hughes, Leak-Blunt.
Hvordan kàn du utelate Nohan Kenneh ;) #størstetalentetavdealletrorjeg
Ups & ups
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjella

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #10 på: August 30, 2019, 15:03:29 »
Og ikke glem Jack Jenkins (17). Synes han var meget god i preseason da han fikk prøve seg på mot York - eller var det Guisley ? Nevnte at han hadde noe Lee Bowyer over seg her på forumet da....selvfølgelig overdrevet - men sentral midtbanespiller med meget godt driv.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #11 på: August 30, 2019, 15:11:53 »
Og ikke glem Jack Jenkins (17). Synes han var meget god i preseason da han fikk prøve seg på mot York - eller var det Guisley ? Nevnte at han hadde noe Lee Bowyer over seg her på forumet da....selvfølgelig overdrevet - men sentral midtbanespiller med meget godt driv.
Litt overraskende for meg så fikk han mye spilletid på andrelaget i pre season.  Kommer vel fra fjorårets U18 antar eg - et lag eg ikkje følger så nøye...

Men som du sier, han gjorde det bra i pre season, fikk tillit og tok vare på muligheten tydeligvis.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #12 på: August 30, 2019, 15:42:05 »
Ja. Han har vært i Leeds hele veien. Synes det er særdeles mange gode unge nå - på stopperplass feks synes jeg både Casey og Cresswell ser veldig bra ut - Casey spilte jo også endel preseason og "tok for seg" bra mot spillere som var 10-15 år eldre. Og virket godt teknisk skolert. Begge riktig størrelse for en midtstopper...Håper Cresswell blir i klubben selv om far nylig ble trener i Middelsbro (?)

Jeg er jo ikke helt god....når det gjelder å følge med på de unge lovende - fulgte også på U15/16 på internett tv når de spilte cup i Nord Irland nylig. Sønnen til Seb Carole overbeviste stort som spiss. Hurtighet og dragninger. Men da ser vi nok 2022/23 før han evt banker på døren til A-laget...Halvnorske Morten Spencer (15) var forøvrig bestemann på midtbanen og markerte seg med flere sugende tacklinger (noen litt sene), god ballfordeling og fin frisparkfot.
« Siste redigering: August 30, 2019, 16:45:29 av kjella »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #13 på: August 30, 2019, 15:47:05 »
Ja. Han har vært i Leeds hele veien. Synes det er særdeles mange gode unge nå - på stopperplass feks synes jeg både Casey og Cresswell ser veldig bra ut - Casey spilte jo også endel preseason og "tok for seg" bra mot spillere som var 10-15 år eldre. Og virket godt teknisk skolert. Begge riktig størrelse for en midtstopper...

Jeg er jo ikke helt god....når det gjelder å følge med på de unge lovende - fulgte også på U15/16 på internett tv når de spilte cup i Nord Irland nylig. Sønnen til Seb Carole overbeviste stort som spiss. Hurtighet og dragninger. Men da ser vi nok 2022/23 før han evt banker på døren til A-laget...

De er viktig at du deler den kunnskapen du får med å følge disse lagene vettu :)
(Ja, jeg vet du har skrevet litt om det i den senere tid. Bra! :) )
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #14 på: August 30, 2019, 15:51:05 »
Og ikke glem Jack Jenkins (17). Synes han var meget god i preseason da han fikk prøve seg på mot York - eller var det Guisley ? Nevnte at han hadde noe Lee Bowyer over seg her på forumet da....selvfølgelig overdrevet - men sentral midtbanespiller med meget godt driv.
Her glemte jeg visst både Kenneh og Jenkins :-[. En enda tettere midtbane, altså. Alle disse slår nok ikke igjennom på A-laget. Ekstra pinlig å glemme Jenkins. Tross alt trådstarter på han.
« Siste redigering: August 30, 2019, 15:54:11 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjella

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #15 på: August 30, 2019, 16:33:19 »
Ellers kan jeg anbefale denne siden - om dere ikke har fått den med dere. Her er det en kar som oppdaterer info jevnlig om den yngste spillerstallen og er rimelig oppdatert på ut/inn av spillere....

https://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_F.C._Reserves_and_Youth_Team

Ser han akkurat har fått med seg Carole junior med fornavn Keenan. Har hørt at han har en yngre bror i akademiet også..
« Siste redigering: August 30, 2019, 16:42:56 av kjella »

RoarG

Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #16 på: August 30, 2019, 16:47:14 »
Ellers kan jeg anbefale denne siden - om dere ikke har fått den med dere. Her er det en kar som oppdaterer info jevnlig om den yngste spillerstallen og er rimelig oppdatert på ut/inn av spillere....

https://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_F.C._Reserves_and_Youth_Team

Ser han akkurat har fått med seg Carole junior med fornavn Keenan. Har hørt at han har en yngre bror i akademiet også..
Takk. Finner jo ingenting på hjemmesidene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Josh Galloway (U18 evt U23)
« Svar #17 på: August 30, 2019, 16:57:40 »
Siste ordvekslingene er for relevante til å ligge gjemt i en spillertråd.  :)
Om et døgn eller så overfører eg de til ehh U18-tråden er vel mer riktig enn U23 vil jeg mene...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan