Skrevet av Emne: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?  (Lest 4291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« på: September 17, 2014, 08:31:11 »
Argumentet med å beholde Neil Redfearn i akademiet er godt det, men ikke godt nok.

Nå skal det sies at jeg tror timingen for Redfearns midlertidige overtakelse var helt optimal for han. Cellino så seriestarten, fikk en solid wake-up-call, og reagerte umiddelbart. Redfearn fikk roret, med en del gode spillere inn døren sammen med han.

Vi er ikke i himmelen, et godt stykke fra faktisk, når man ser på de siste førsteomgangene. Men det blir fort glemt når andreomgangene gjør at vi kommer tilbake på bortebane, ja sågar vinner en midtukekamp borte for første gang på nesten tre år. Ja da bryr vi oss fint lite om at vi var svake før pause.

Gjennom tv-ruta har vi nå i to kamper sett at vi plutselig har fått spillere med bedre ferdigheter. Doukara var kanskje banens beste i går. Vi har på knallkort tid blitt langt mer spillende, vel mye spillende for noen. Plutselig har vi en midtstopper som kan gå opp og knalle et frispark i krysset fra 25 meter. Når hadde vi sist det? En Doukara som er stor, sterk, og blir litt å slite med for enhver championship-forsvarer. En Antenucci som ser ut som en natural born goalscorer. Masse unggutter som sprudler.

Og best av alt. Det kommer mer. Del Fabro, Montenegro, Adryan, og Benedicic. Vi har ikke sett snurten til noen av dem enda. Tenk den stallen vi plutselig har fått.

Midt oppe i dette, en Redfearn. Som slipper unggutta til. Som virker å ha en klar plan på hvordan vi skal spille, som gammel sentral midtbanespiller selv. Som bytter riktig, tydeligvis er glimrende i garderoben i pausene, og som har ypperlige vurderinger etter kamp. Ikke bare standardfjas, med fokus på dårlige dommere.

Kan vi flytte han ned igjen, når toget nå er i fart? Nei for all del, Cellino. Det trengs ingen andre tanker akkurat nå. Har Redfearn vært litt heldig? Ja kanskje det, men de gode har flaks.

Nå har du bare en ting å gjøre Cellino, sitte musestille.
« Siste redigering: September 17, 2014, 08:44:22 av Kato »
 

auren

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #1 på: September 17, 2014, 08:42:49 »
God å se deg optimistisk igjen kato  :)

Jeg er langt i fra solgt enda. Synes ikke det er en klar plan over hverken spillet eller formasjonen. Vi mangler gjennombruddskraft, fart og vidde i spillet. Bare en god Silvestri hindret et stortap i går, og et øyeblikks magi fra Bianchi/Doukara og et sykt dødballmål fra Bellusci. Vi satte ikke Bmouth-forvaret under skikkelig press en eneste gang, selv om vi lå under i 1 time.

I forhold til etterkamps-intervjuer, så er det jo lett å fremstå bra i medgang etter 2-1-0 på de tre siste. Det blir fort fokus på dommere i motgang, uansett om du heter McDermott eller Guardiola. 

Men at potensialet er der i stallen er det ingen tvil om! Det blir ikke nedrykk, og det kan fort bli play-off strid. Men det er neste sesong vi virkelig skal være helt i toppen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #2 på: September 17, 2014, 08:47:23 »
God å se deg optimistisk igjen kato  :)

Jeg er langt i fra solgt enda. Synes ikke det er en klar plan over hverken spillet eller formasjonen. Vi mangler gjennombruddskraft, fart og vidde i spillet. Bare en god Silvestri hindret et stortap i går, og et øyeblikks magi fra Bianchi/Doukara og et sykt dødballmål fra Bellusci. Vi satte ikke Bmouth-forvaret under skikkelig press en eneste gang, selv om vi lå under i 1 time.

I forhold til etterkamps-intervjuer, så er det jo lett å fremstå bra i medgang etter 2-1-0 på de tre siste. Det blir fort fokus på dommere i motgang, uansett om du heter McDermott eller Guardiola. 

Men at potensialet er der i stallen er det ingen tvil om! Det blir ikke nedrykk, og det kan fort bli play-off strid. Men det er neste sesong vi virkelig skal være helt i toppen!

auren

Du har et viktig og godt poeng på dette med bredden i spillet. Det savner jeg også. Derfor er jeg litt sugen på en ny venstreback. Warnock er solid, har vært stødig defensivt (og en redningsmann flere ganger). Men det blir altfor tynt offensivt.

Med den spillestilen vi legger opp til, MÃ… backene være mobile og bidra offensivt. På høyresiden tror jeg Berardi/Byram løser floken. Men jeg ser ikke det samme potensialet på vestresiden.

Skulle så gjerne sett en ny Tony Dorigo der.
 

Xern

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #3 på: September 17, 2014, 08:57:51 »
Cellino kan og bør vrake Redfearn, i og med at du ikke får et godt lag av en god trener, men et godt trenerteam. Redfearn har fungert fantastisk i akademiet og som assistenttrener så lenge, og det å skofle på ham trenerjobben for så å gi ham sparken senere er noe av det jeg frykter mest. Det å gi ham akademijobben tilbake når trenerjobben hans ikke holder mål lengre kommer heller ikke til å gjøre samme nytten, da ting endrer seg dramatisk når du får et så mye større ansvar i ryggsekken.

Det viktigste for Cellino nå er å beholde Redfearn i trenerteamet, for han gjør jobben han gjør der fantastisk bra!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #4 på: September 17, 2014, 09:12:44 »
Cellino kan og bør vrake Redfearn, i og med at du ikke får et godt lag av en god trener, men et godt trenerteam. Redfearn har fungert fantastisk i akademiet og som assistenttrener så lenge, og det å skofle på ham trenerjobben for så å gi ham sparken senere er noe av det jeg frykter mest. Det å gi ham akademijobben tilbake når trenerjobben hans ikke holder mål lengre kommer heller ikke til å gjøre samme nytten, da ting endrer seg dramatisk når du får et så mye større ansvar i ryggsekken.

Det viktigste for Cellino nå er å beholde Redfearn i trenerteamet, for han gjør jobben han gjør der fantastisk bra!

Men når vi nå er havnet i en slags tidlig flytsone, hva vil det bety å komme inn med et nytt fjes? Med helt nye ideer og planer.

Nå vet du hva du har, men ikke hva du får.

I tillegg aner jeg at Redfearn har svæt lyst på denne jobben. Nå kan det bli en nedtur å vende ned igjen.
« Siste redigering: September 17, 2014, 09:15:16 av Kato »
 

Xern

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #5 på: September 17, 2014, 09:28:10 »
Cellino kan og bør vrake Redfearn, i og med at du ikke får et godt lag av en god trener, men et godt trenerteam. Redfearn har fungert fantastisk i akademiet og som assistenttrener så lenge, og det å skofle på ham trenerjobben for så å gi ham sparken senere er noe av det jeg frykter mest. Det å gi ham akademijobben tilbake når trenerjobben hans ikke holder mål lengre kommer heller ikke til å gjøre samme nytten, da ting endrer seg dramatisk når du får et så mye større ansvar i ryggsekken.

Det viktigste for Cellino nå er å beholde Redfearn i trenerteamet, for han gjør jobben han gjør der fantastisk bra!

Men når vi nå er havnet i en slags tidlig flytsone, hva vil det bety å komme inn med et nytt fjes? Med helt nye ideer og planer.

Nå vet du hva du har, men ikke hva du får.

I tillegg aner jeg at Redfearn har svæt lyst på denne jobben. Nå kan det bli en nedtur å vende ned igjen.
Men om han da feiler, mister vi ikke da en gigantisk ressurs? Selv om han da eventuelt skulle fått gamlejobben tilbake så blir det ikke det helt samme, fordi du er en mislykket headcoach?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Annesj

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #6 på: September 17, 2014, 09:36:18 »
Vanskelig situasjon dette nå. Tipper Cellino også muligens klør seg litt i toppen. Mitt syns er ihvertfall at vi bør la Redders fortsette i akademiet. Den jobben er enormt viktig for klubben. Men som redders har uttalt etter samtaler med cellino så blir hans rolle fremover mer retta inn mot 1 laget uansett enn tidligere år. Så han blir ikke borte fra 1 laget ettersom jeg har fortstått selv når en ny man kommer inn. Men dette er vrient. Laget er i fremgang og nytt fjes inn da kan skape unødvendig uro akkurat nå. Det blir en sjanse å ta. Jeg mener man bør ta den sjansen. Det kan bli himmel eller helvete etterpå.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

samadhi

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #7 på: September 17, 2014, 09:43:22 »

Og best av alt. Det kommer mer. Del Fabro, Montenegro, Adryan, og Benedicic. Vi har ikke sett snurten til noen av dem enda. Tenk den stallen vi plutselig har fått.



Har naturlig nok store forventinger til Adryan.
Regner med han har vært med på de to første borteturene for å se og lære den engelske fotballen og kulturen.

Tipper han får sin debut når vi er tilbake på Elland Road til helga.
marching on together,
derudaf forever...

auren

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #8 på: September 17, 2014, 09:47:18 »
For å svare på topic: Redfearn er for viktig for akademiet at han a) kan bli sparket (eller: med Cellinos historikk VET vi at han blir sparket om få mnd og så kastet ut av klubben). Eller b) blir sparket, men fortsetter i klubben med langt i fra samme autoritet. Et alternativ er jo c) blir ikke sparket og fører oss til PL, CL, ligagull og gull og grønne skoger. Jeg velger selvsagt c!  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #9 på: September 17, 2014, 09:48:18 »
Vanskelig situasjon dette nå. Tipper Cellino også muligens klør seg litt i toppen. Mitt syns er ihvertfall at vi bør la Redders fortsette i akademiet. Den jobben er enormt viktig for klubben. Men som redders har uttalt etter samtaler med cellino så blir hans rolle fremover mer retta inn mot 1 laget uansett enn tidligere år. Så han blir ikke borte fra 1 laget ettersom jeg har fortstått selv når en ny man kommer inn. Men dette er vrient. Laget er i fremgang og nytt fjes inn da kan skape unødvendig uro akkurat nå. Det blir en sjanse å ta. Jeg mener man bør ta den sjansen. Det kan bli himmel eller helvete etterpå.
Slik var hans rolle sammen med BMD ja, men jeg har ikke sett noen uttalelser nå i den senere tid som understøtter dette (kan selvfølgelig ha oversett det)...

På meg virker Redders' uttalelser den siste uka at han nok godt kan tenke seg å prøve seg i head coach-rollen, men siden Cellino helst vil ha ham en plass han vet han funker så aksepterer han dette...

Jeg er som Kato redd for hvordan nåværende flyt blir med en ny head coach som nok vil ha andre idèer - og ikke kjenner unggutta slik Redders gjør...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

nord

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #10 på: September 17, 2014, 10:26:06 »
Vi må således håpe at Redders ikke vinder mere. Fulham mangler sikkert en ny træner :'(. Måske får han flere andre gode tilbud ::)
 

Leedsfan

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #11 på: September 17, 2014, 11:05:19 »
Vi har også 5 vinnbare kamper på rad nå før en tøff bortekamp mot Norwich.

Angående Redfearn og videre ansettelse som head coach så tror jeg det kan være lurt å bytte til noe enda bedre nå snart. Redfearn har nok hatt tillit hos Cellino, men nå har den vokst igjennom taket. Jeg tror Redfearn får det han vil fremover og vil være en superb link mellom seniorene og juniorene.

Vi skulle strengt tatt liggget under med 2-3 mål til pause i går. Det som har reddet oss i det siste har vært kvaliteten på spillerne. Nå trenger vi en skikkelig trener med pondus som får det hele til å ta helt av!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #12 på: September 17, 2014, 12:00:47 »
Vi har også 5 vinnbare kamper på rad nå før en tøff bortekamp mot Norwich.

Angående Redfearn og videre ansettelse som head coach så tror jeg det kan være lurt å bytte til noe enda bedre nå snart. Redfearn har nok hatt tillit hos Cellino, men nå har den vokst igjennom taket. Jeg tror Redfearn får det han vil fremover og vil være en superb link mellom seniorene og juniorene.

Vi skulle strengt tatt liggget under med 2-3 mål til pause i går. Det som har reddet oss i det siste har vært kvaliteten på spillerne. Nå trenger vi en skikkelig trener med pondus som får det hele til å ta helt av!

Jeg synes også vi bør sende noen varme tanker til Dave Hockaday for hans fokus på fysikk og utholdenhet i pre-season. Det var nesten naturstridig hvordan vi tok over kampen i 2 omgang, etter at våre spillere hadde løpt i mellom og jaget ball uten å få tak i den de første 45 . Jeg og mange andre var litt kritisk til pre-season opplegget, men kampbildet mot Bham og Bmouth tilsier at vi nå får godt betalt for det harde arbeidet som ble nedlagt i juli.  :)
Jon R.

sportcarl1

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #13 på: September 17, 2014, 12:42:26 »
Vi har også 5 vinnbare kamper på rad nå før en tøff bortekamp mot Norwich.

Angående Redfearn og videre ansettelse som head coach så tror jeg det kan være lurt å bytte til noe enda bedre nå snart. Redfearn har nok hatt tillit hos Cellino, men nå har den vokst igjennom taket. Jeg tror Redfearn får det han vil fremover og vil være en superb link mellom seniorene og juniorene.

Vi skulle strengt tatt liggget under med 2-3 mål til pause i går. Det som har reddet oss i det siste har vært kvaliteten på spillerne. Nå trenger vi en skikkelig trener med pondus som får det hele til å ta helt av!

Jeg synes også vi bør sende noen varme tanker til Dave Hockaday for hans fokus på fysikk og utholdenhet i pre-season. Det var nesten naturstridig hvordan vi tok over kampen i 2 omgang, etter at våre spillere hadde løpt i mellom og jaget ball uten å få tak i den de første 45 . Jeg og mange andre var litt kritisk til pre-season opplegget, men kampbildet mot Bham og Bmouth tilsier at vi nå får godt betalt for det harde arbeidet som ble nedlagt i juli.  :)
några varma och tacksamma tankar dessutom till Cellino för utomordentligt bra värvningar
 

nord

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #14 på: September 17, 2014, 12:45:58 »
Man kan sige at den positive "Hockaday effekten" i form af fysik og kondition begynder at vise sig ;D   
 

Kato

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #15 på: September 17, 2014, 13:05:59 »
Vi har også 5 vinnbare kamper på rad nå før en tøff bortekamp mot Norwich.

Angående Redfearn og videre ansettelse som head coach så tror jeg det kan være lurt å bytte til noe enda bedre nå snart. Redfearn har nok hatt tillit hos Cellino, men nå har den vokst igjennom taket. Jeg tror Redfearn får det han vil fremover og vil være en superb link mellom seniorene og juniorene.

Vi skulle strengt tatt liggget under med 2-3 mål til pause i går. Det som har reddet oss i det siste har vært kvaliteten på spillerne. Nå trenger vi en skikkelig trener med pondus som får det hele til å ta helt av!

Jeg synes også vi bør sende noen varme tanker til Dave Hockaday for hans fokus på fysikk og utholdenhet i pre-season. Det var nesten naturstridig hvordan vi tok over kampen i 2 omgang, etter at våre spillere hadde løpt i mellom og jaget ball uten å få tak i den de første 45 . Jeg og mange andre var litt kritisk til pre-season opplegget, men kampbildet mot Bham og Bmouth tilsier at vi nå får godt betalt for det harde arbeidet som ble nedlagt i juli.  :)

Nja, både ja og nei på denne. Det var vel kun 4 av spillerne som startet første kamp mot Millwall, som også startet i går (inkludert keeper Silvestri).

Så det er vel ikke all verdens av de som spilte fra start i går som har vært med gjennom hele pre-season. Hjelpt litt har sikkert hardkjøret, men spørs hvor mye.
 

Jon R

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #16 på: September 17, 2014, 13:18:59 »
Vi har også 5 vinnbare kamper på rad nå før en tøff bortekamp mot Norwich.

Angående Redfearn og videre ansettelse som head coach så tror jeg det kan være lurt å bytte til noe enda bedre nå snart. Redfearn har nok hatt tillit hos Cellino, men nå har den vokst igjennom taket. Jeg tror Redfearn får det han vil fremover og vil være en superb link mellom seniorene og juniorene.

Vi skulle strengt tatt liggget under med 2-3 mål til pause i går. Det som har reddet oss i det siste har vært kvaliteten på spillerne. Nå trenger vi en skikkelig trener med pondus som får det hele til å ta helt av!

Jeg synes også vi bør sende noen varme tanker til Dave Hockaday for hans fokus på fysikk og utholdenhet i pre-season. Det var nesten naturstridig hvordan vi tok over kampen i 2 omgang, etter at våre spillere hadde løpt i mellom og jaget ball uten å få tak i den de første 45 . Jeg og mange andre var litt kritisk til pre-season opplegget, men kampbildet mot Bham og Bmouth tilsier at vi nå får godt betalt for det harde arbeidet som ble nedlagt i juli.  :)

Nja, både ja og nei på denne. Det var vel kun 4 av spillerne som startet første kamp mot Millwall, som også startet i går (inkludert keeper Silvestri).

Så det er vel ikke all verdens av de som spilte fra start i går som har vært med gjennom hele pre-season. Hjelpt litt har sikkert hardkjøret, men spørs hvor mye.

Hele gårsdagens midtbane var vel med fra starten av pre-season eller kom til sånn ca rundt første treningskamp? I tillegg til Silvestri, Warnock og Pearce og etterhvert Doukara?
Jon R.

Erik M

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #17 på: September 17, 2014, 15:29:04 »
La Redfearn stå for den viktige kontinuiteten i klubben og la en annen innta the hot seat.  Hans kunnskaper og erfaringer vil være tilgjengelig for øvrige manager/coach team så han er ikke tapt for A-laget.  Overtar han head coach jobben permanent er han tapt for klubben - bare et tidsspørsmål.
 

nord

Sv: Kan du vrake Redfearn nå, Cellino?
« Svar #18 på: September 17, 2014, 16:07:29 »
Filosofien her er altså: "Hvis jeg vælger dig så mister jeg dig" og "Hvis jeg vælger en anden så beholder jeg dig" - Det er sku ikke nemt, at vælge  :D