Skrevet av Emne: EX-manager/head coach: Darko Milanic  (Lest 101203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #150 på: September 24, 2014, 13:54:33 »
Hva vil eventuellt poengtrekk og nekt av FA til å signe nye spillere i klubben føre til av arbeidsforhold for Milanic ? Dette kan bli et cenario fremover !? :-\

nord

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #151 på: September 24, 2014, 14:21:29 »
Don´t worry be happy - det sker ikke  ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #152 på: September 24, 2014, 14:42:43 »
Hva vil eventuellt poengtrekk og nekt av FA til å signe nye spillere i klubben føre til av arbeidsforhold for Milanic ? Dette kan bli et cenario fremover !? :-\
Skal Molde få poengtrekk fordi Røkke har en båt i USA som han burde ha betalt skatt for til USA i 2008???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #153 på: September 24, 2014, 14:45:51 »
Poengtrekk blir det nok ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Furu

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #154 på: September 24, 2014, 15:20:22 »
For første gang på lange tider er jeg faktisk optimist  ;D

Spiller vi hele kamper slik vi har gjort i de siste 2.omgangene, så blir det minst kvallik!  :D

Jon R

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #155 på: September 24, 2014, 15:32:29 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)





Da husker han dårlig....

Både under Macca og i Championship 2010/2011 under Grayson spilte vi hurtig fotball, men bevegelser uten ball og pasningsspill som kunne gå igjennom bakken...

Begge disse hadde lag som en sjelden gang hadde høyt nivå, det hadde Warnock i cupens også. Problemet var det vanvittige lave nivået under press. Graysons lag tapte seg nesten ut av opprykket i 2010, mens McAllister alltid har Histon.

Ã…rets lag har dradd seg opp fra Hockadayperioden med enorm innsats og vilje til å sentre motstanderne ut av stil og kamp. Det er kvalitet.

 :)

???

Skjerven snakker om 1 kamp med kvalitetsfotball, kampene før der var vel ikke akkurat et fyrverkeri.

Macca sitt lag spilte med stor offensiv kvalitet, men dessverre ikke så stor defensiv i mnd før alt gikk til hvelvete. Grayson sitt lag var ubeseiret nesten halve sesongen i League One og definitivt etter av de offensivt beste lagene i Championship året etterpå.

Warnock var aldri i nærheten av dette i noen av sine cupkamper, selv om vi hadde innsats.

Det at vi har spilt 1,5 kamp med pasninger av en viss kvalitet og da har slått Ian Harte og Lee Peltier med brukbar margin gjenspeiler nødvendigvis at dette er det beste laget Leeds har hatt siden CL...

Da tror jeg fallhøyden blir stor om du tror det.

Kilkenny, Johnson og Howson, sammen med Snodgrass, Becchio og Gradel var nok fortsatt farligere enn hva Bianchi, Cook og Austin er sammen med Sloth, Antenucci og Doukara - enn så lenge

Veldig enig med deg, Runar! Forhåpentligvis er Skjerven og promos "briller" beskrivende for laget om noen mnd, men så langt har vi kun spilt en god kamp denne sesongen slik jeg ser det. Vi har blitt overkjørt i for mange av denne sesongens omganger til å slå på stortromma riktig ennå... ;)

Jeg hadde også valgt Kilkenny, Johnson, Howson, Snodgrass, Becchio og Gradel hvilken dag som helst sammenlignet med hva våre nye gutter har vist så langt, alle kamper sett under et.

Men: De nye ser muligens enda bedre ut på dette steget i Leeds karierren enn hva de overnevnte herrene gjorde på samme tid. Jeg ser derfor ikke bort i fra at jeg tenker annerledes etter denne sesongen. Time will show.  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #156 på: September 24, 2014, 15:37:24 »
Hva vil eventuellt poengtrekk og nekt av FA til å signe nye spillere i klubben føre til av arbeidsforhold for Milanic ? Dette kan bli et cenario fremover !? :-\

Stallen er mer en stor nok og forhåpentligvis god nok til at det blir null problem, spesielt siden akademiet produserer gull for tiden. Husk at flere av de nye ikke har debutert ennå og development laget har sikkert 5-6 kandidater som banker hardt på døren til a-laget.

Transfer embargo er absolutt realistisk, men kun for en begrenset tid. Poengtrekk kan jeg ikke se at vil skje, basert på hvordan f eks Man shitty og Chelski har blitt behandlet i tilsvarende saker.
Jon R.

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #157 på: September 24, 2014, 19:32:49 »
Jeg må innrømme at jeg har ønsket en utenlandsk trener og eier til Leeds over flere år nå. Endelig er vi der. Tiden med Ken Bates (som jeg trodde skulle bli positiv) og britiske managere bragte mest skuffelser bortsett fra perioden med  Grayson. Jeg mener Cellino har gjort så mye riktig at vi bør tilgi ham ansettelsen av Hockaday. Sett i etterkant burde nok Redfearn ledet laget i sesongstarten. Det hadde gitt mindre støy og tapene i starten ville lettere blitt akseptert. 8)

Med tanke på eiersiden, ledelse, spillerstall, trenerteam, ungdomssatsing og tabellposisjon så er ikke
Leeds så ille stilt akkurat nå. Hvor var vi i januar 2014?? Kaos! Jeg mener en plass blant de 6-7  beste er fullt mulig denne sesongen.
Laget bør bare bli bedre utover i sesongen eller...? 8)

Jeg føler at Redfearn blir en slags backup som overtar  i tilfelle Milanic mislykkes. En god følelse.
« Siste redigering: September 24, 2014, 19:34:29 av Josch »

auren

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #158 på: September 24, 2014, 20:06:50 »
Jeg må innrømme at jeg har ønsket en utenlandsk trener og eier til Leeds over flere år nå. Endelig er vi der. Tiden med Ken Bates (som jeg trodde skulle bli positiv) og britiske managere bragte mest skuffelser bortsett fra perioden med  Grayson. Jeg mener Cellino har gjort så mye riktig at vi bør tilgi ham ansettelsen av Hockaday. Sett i etterkant burde nok Redfearn ledet laget i sesongstarten. Det hadde gitt mindre støy og tapene i starten ville lettere blitt akseptert. 8)

Med tanke på eiersiden, ledelse, spillerstall, trenerteam, ungdomssatsing og tabellposisjon så er ikke
Leeds så ille stilt akkurat nå. Hvor var vi i januar 2014?? Kaos! Jeg mener en plass blant de 6-7  beste er fullt mulig denne sesongen.
Laget bør bare bli bedre utover i sesongen eller...? 8)

Jeg føler at Redfearn blir en slags backup som overtar  i tilfelle Milanic mislykkes. En god følelse.

Jeg føler at dette er en statement som har kommet hver bidige sesong med Leeds, og hver gang skjer det motsatte; vårsesongen er complete shit. Men denne gangen tror og håper jeg du har rett.  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #159 på: September 24, 2014, 20:19:13 »
Jeg må innrømme at jeg har ønsket en utenlandsk trener og eier til Leeds over flere år nå. Endelig er vi der. Tiden med Ken Bates (som jeg trodde skulle bli positiv) og britiske managere bragte mest skuffelser bortsett fra perioden med  Grayson. Jeg mener Cellino har gjort så mye riktig at vi bør tilgi ham ansettelsen av Hockaday. Sett i etterkant burde nok Redfearn ledet laget i sesongstarten. Det hadde gitt mindre støy og tapene i starten ville lettere blitt akseptert. 8)

Med tanke på eiersiden, ledelse, spillerstall, trenerteam, ungdomssatsing og tabellposisjon så er ikke
Leeds så ille stilt akkurat nå. Hvor var vi i januar 2014?? Kaos! Jeg mener en plass blant de 6-7  beste er fullt mulig denne sesongen.
Laget bør bare bli bedre utover i sesongen eller...? 8)

Jeg føler at Redfearn blir en slags backup som overtar  i tilfelle Milanic mislykkes. En god følelse.

Jeg føler at dette er en statement som har kommet hver bidige sesong med Leeds, og hver gang skjer det motsatte; vårsesongen er complete shit. Men denne gangen tror og håper jeg du har rett.  :)

auren
första säsongen vi har en bred trupp med kvalité, förra säsongen gick det skit från mitten av december, och de kunde spela i princip hur dåligt som helst för vi hade inte en bänk värd namnet, nu så spelar vi dåligt har vi  i princip lika bra spelare på bänken
 

auren

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #160 på: September 24, 2014, 20:42:56 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #161 på: September 24, 2014, 21:30:05 »
Han må gjerne ha gørr kjedelige post match intervjuer  hvis han bare vinner! Jeg tror engelsken fort blir bedre hvis han ser mye på SKYSPORT, og omringes av det engelske språket. Han er jo ansatt bl.a pga sin språkmektighet (fem språk). Hvis vi sammelikner med Warnock så hadde han uendelig mange unnskyldninger etter kamp, mens resultatene uteble. Til slutt gav ikke spillerne alt lenger.

Jeg er ikke i tvil om hva som er best: Vinne kamper og heller være fåmælt. :)
Redfearn kan ta seg av post match!

auren

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #162 på: September 24, 2014, 21:49:04 »
Han må gjerne ha gørr kjedelige post match intervjuer  hvis han bare vinner!
Selvsagt. Men det blir jo som om jeg skulle si at Cellino må bare sparke hver coach etter 70 dager så lenge vi rykker opp. Eller at laget kan fint bestå av spillere fra Mongolia, så lenge vi spiller i Premier League neste sesong.

Jada, litt kranglefant er jeg  ;) Bare litt lei av slike "floskler"...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Nørgaard

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #163 på: September 24, 2014, 22:10:33 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren

Southamptons succes manager sidste sæson Pochettino kunne ikke et ord engelsk  ;)

Torpe-do

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #164 på: September 24, 2014, 22:19:41 »
Og Mancini var vel også ganske begrenset, eller hugser jeg feil? Var vel gjerne ikke så ille som Milanic, men..

Det blir nok bedre, som Josch sier! :)

auren

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #165 på: September 24, 2014, 22:24:58 »
Jada, men det ble jo skrytt av at mannen kunne fem språk, og så er han såpass dårlig i engelsk...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Erik M

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #166 på: September 24, 2014, 22:55:01 »
Hva vil eventuellt poengtrekk og nekt av FA til å signe nye spillere i klubben føre til av arbeidsforhold for Milanic ? Dette kan bli et cenario fremover !? :-\
Skal Molde få poengtrekk fordi Røkke har en båt i USA som han burde ha betalt skatt for til USA i 2008???

Leeds får nok ikke poengtrekk eller handlenekt på grunn av skattesnusnk i Italia.  Foreløpige tall for 2013-2014 viser at Leeds totale underskudd er høyere enn det ligaen kan akseptere (var det 8 mill pund tro?).  Dermed kan transfer nekt og andre tiltak komme inn.  Skylden her ligger i tilfelle på gammelt regime og det helper dessverrre ikke at klubben skal være gjeldsfri nå.  Dette er en mulig grunn til den ville overgangsfesten mot slutten av vinduet.
 

Erik M

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #167 på: September 24, 2014, 23:03:52 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren

Hvordan denne mannen har sjarmert Cellino i senk i bare ett møte er et mysterium for meg.  Big mystery. En av styrkene skulle være språkkunnskapene hans....
 

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #168 på: September 24, 2014, 23:05:25 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren

Hvordan denne mannen har sjarmert Cellino i senk i bare ett møte er et mysterium for meg.  Big mystery. En av styrkene skulle være språkkunnskapene hans....

Denne kritikken er et mysterium for meg. 

Men for all del...........
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #169 på: September 24, 2014, 23:11:35 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren

Hvordan denne mannen har sjarmert Cellino i senk i bare ett møte er et mysterium for meg.  Big mystery. En av styrkene skulle være språkkunnskapene hans....

Denne kritikken er et mysterium for meg. 

Men for all del...........

...da må man ikke minst kritisere Massimo for hans engelsk!


Og Adryans engelsk er visstnok på Stoltenberg-nivå (bare uten ordforrådet) Men han kan visst til gjengjeld snakke med fotballene :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #170 på: September 24, 2014, 23:12:01 »
jeeeesss! ! om mannen er drit dårlig i engelsk gir jeg beng i !  så lenge han leverer varene som trener og får laget til å vinne kamper fremover ! Så får han heller gå på engelsk kurs på kveldstid !?  ;D

Gufrias

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #171 på: September 25, 2014, 16:44:23 »
Heldigvis er det ikke engelsk muntlig klubben vår konkurrerer i, men fotball.

Har litt tro på Darko, jeg. Rett og slett fordi gamle Jugoslavia og statene som det sprakk opp i har tradisjon for hurtig, teknisk og gjennombruddshissig fotball langs bakken, og en tendens til å overprestere en smule. I alle fall sammenlignet med britisk og skandinavisk fotball.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #172 på: September 25, 2014, 21:25:45 »
Vi er et av divisjonens 5-6 beste lag nå. Håper bare Milanic ikke roter dette til.

...det er jo bare to poeng opp til kvalik, for svingende. :) 
Og fire til direkteopprykk. I øyeblikket er jeg på bikket til å bli superoptimist (og som flere livredd for hva Milanic kan ødelegge...)
Skjerven som har sett det meste de siste årene mener han ikke har sett slik fotball med pasninger  som det på lørdag siden Champions League-laget vårt  :)





Da husker han dårlig....

Både under Macca og i Championship 2010/2011 under Grayson spilte vi hurtig fotball, men bevegelser uten ball og pasningsspill som kunne gå igjennom bakken...

Begge disse hadde lag som en sjelden gang hadde høyt nivå, det hadde Warnock i cupens også. Problemet var det vanvittige lave nivået under press. Graysons lag tapte seg nesten ut av opprykket i 2010, mens McAllister alltid har Histon.

Ã…rets lag har dradd seg opp fra Hockadayperioden med enorm innsats og vilje til å sentre motstanderne ut av stil og kamp. Det er kvalitet.

 :)

???

Skjerven snakker om 1 kamp med kvalitetsfotball, kampene før der var vel ikke akkurat et fyrverkeri.

Macca sitt lag spilte med stor offensiv kvalitet, men dessverre ikke så stor defensiv i mnd før alt gikk til hvelvete. Grayson sitt lag var ubeseiret nesten halve sesongen i League One og definitivt etter av de offensivt beste lagene i Championship året etterpå.

Warnock var aldri i nærheten av dette i noen av sine cupkamper, selv om vi hadde innsats.

Det at vi har spilt 1,5 kamp med pasninger av en viss kvalitet og da har slått Ian Harte og Lee Peltier med brukbar margin gjenspeiler nødvendigvis at dette er det beste laget Leeds har hatt siden CL...

Da tror jeg fallhøyden blir stor om du tror det.

Kilkenny, Johnson og Howson, sammen med Snodgrass, Becchio og Gradel var nok fortsatt farligere enn hva Bianchi, Cook og Austin er sammen med Sloth, Antenucci og Doukara - enn så lenge

Her er Gufrias innlegg i Når får Milanic sparken-tråden:
Sitat
Tråden "Når får Grayson sparken?" ble opprettet 22. mars 2010 etter 2-0 tap for Millwall i League 1. Laget hadde ikke vunnet på nesten en måned, og opprykket som hadde virket så garantert var på full fart ut av hendene våre. (Det ble allikevel sikret i siste serierunde.) Grayson hadde på dette tidspunktet sittet i 15 måneder, og skulle klare å holde på jobben til 1. februar 2012.

Forteller vel litt om Graysons tid som manager våren 2010!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #173 på: September 25, 2014, 23:00:25 »
http://hereisthecity.com/en-gb/2014/09/25/photo-leeds-manager-darko-milanic-fouling-arsenal-legend-thierry/?utm_medium=share%2Bbutton&utm_campaign=social%2Bmedia&utm_content=/en-gb/2014/09/25/photo-leeds-manager-darko-milanic-fouling-arsenal-legend-thierry/&utm_source=Twitter


#1525531 / gettyimages.com
 
Darko Milanic is the new Leeds United boss, but did you know he was a very successful footballer in his playing days?

Milanic was a Slovenian international, one who even captained his country at Euro 2000.

Playing his club football for Sturm Graz at the time, Milanic was involved in a memorable 3-3 draw with rivals Yugoslavia at the tournament - a country he even represented five times.

Milanic's Slovenia lost narrowly to Spain, 2-1, and drew with Norway 0-0, and went out bottom of the group with two points.

He won 42 caps for his country, and went toe to toe with a number of the world's best players, pictured above with Arsenal legend Thierry Henry, who put Leeds to the sword on several occasions.

Milanic won three Austrian Bundesliga titles with Sturm Graz as a player, and three Austrian Cups. It was this connection with the club which led him to being appointed as manager a year ago.



He had made his international debut for Yugoslavia all the way back in 1991, against Czechslovakia, a 0-0 draw in a friendly contest.

One of the matches he played for the now split international nation was against Brazil, when he lined up alongside Yugoslav teammates Dejan Savicevic and Predrag Mijatovic, landing up however losing 3-1.

It was in 1992 that Slovenia's national team was formed and he made his debut, eventually leading them to qualify for Euro 2000 thanks to a memorable play-off victory over an Andriy Shevchenko led Ukraine, going onto retire after the tournament.

His history of playing alongside and against many of the world's best footballers shows his experience, which he has taken into management, winning titles at Maribor and coaching the side in the Europa League.

Milanic's pedigree is a huge step up over former Forest Green boss Dave Hockaday, Leeds' owner Massimo Cellino's previous appointment.

Are you confident Milanic will be a success at Leeds?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik M

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #174 på: September 26, 2014, 18:17:08 »
Har nå sett det 17.minutters intervjuet med Milanic og Salerno. Småflaut å se på. Milanic har svake engelskkunnskaper og han hadde tydelig problemer med å skjønne enkelte spørsmål. En svært fåmælt, forsiktig og "defansiv" fyr, tar en kamp om gangen bla bla bla. Blir "gørrkjedelige" etterkampsintervjuer... :)

Dette sagt, så er det et "riktig" fokus han har; den neste kampen er den aller viktigste (selv om vi "hater" å høre det).

auren

Hvordan denne mannen har sjarmert Cellino i senk i bare ett møte er et mysterium for meg.  Big mystery. En av styrkene skulle være språkkunnskapene hans....

Denne kritikken er et mysterium for meg. 

Men for all del...........

Promo, din replikk dro med seg en rekke usaklige kommentarer. 

Det er klart fremtoningen, ordforråd og engelsk fremstillingsevne og oppfatningsevne er viktige egenskaper for en som skal lede og fronte en stor fotballklubb eller en annen stor bedrift.  Pressekonferanser, forhandlinger, intervjuer etc. Hvis han bare skal stå på treningsfeltet med fløyte og flytte på orange koner, så er språk ikke fullt så viktig.

Jeg syns det var et poeng når språkmektighet var fremsatt som en av hans sterke sider.

"- Darko, what attracted you to Leeds United?
-  No, no. You must ask someone else.  The president."
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #175 på: September 26, 2014, 18:40:57 »
språkmektighet var fremsatt som en av hans sterke sider.

"- Darko, what attracted you to Leeds United?
-  No, no. You must ask someone else.  The president."

...selv om det er et sidespor: Cellinos behandling av sine ansatte gjør at nettopp den setningen kan bli en standardfrase blant Leedsansatte i tiden fremover. Du er i Leedsshoppen og spør om du kan få kjøpe den siste hjemmedrakten... den unge jenta bak disken blir usikker, skjelvende og ber om å få ta en tlf først for å sjekke med hr Cellino om det er greit at du får kjøpe drakten for å ha ryggen fri om han senere skulle bli irritert over at hun solgte denne drakten til nettopp deg). Allerede i sommer opplevde pressen at man måtte sjekke med Cellino før han turte å uttale seg om den minste ting.

Det hadde ingenting med sitatet ditt å gjøre, Erik, men jeg måtte bare benytte anledningen når jeg så sitatet  ;D

En annen ting er jo, som YEP så ypperlig illustrerte denne uka, er hvor viktig språkmektigheten hans er på feltet. Mens to italienere fint kunne snakke seg imellom om Hockaday uten at noen i trenerapparatet oppfattet det, vil nå språkmektige Darko skjønne det meste. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #176 på: September 26, 2014, 20:08:20 »
"- Darko, what attracted you to Leeds United?
-  No, no. You must ask someone else.  The president."

Når du ser intervjuet så ser du jo at han ikke skjønner/får med seg spørsmålet og svarer på refleks!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #177 på: September 26, 2014, 20:09:34 »
språkmektighet var fremsatt som en av hans sterke sider.

"- Darko, what attracted you to Leeds United?
- No, no. You must ask someone else.  The president."

...selv om det er et sidespor: Cellinos behandling av sine ansatte gjør at nettopp den setningen kan bli en standardfrase blant Leedsansatte i tiden fremover. Du er i Leedsshoppen og spør om du kan få kjøpe den siste hjemmedrakten... den unge jenta bak disken blir usikker, skjelvende og ber om å få ta en tlf først for å sjekke med hr Cellino om det er greit at du får kjøpe drakten for å ha ryggen fri om han senere skulle bli irritert over at hun solgte denne drakten til nettopp deg). Allerede i sommer opplevde pressen at man måtte sjekke med Cellino før han turte å uttale seg om den minste ting.

Det hadde ingenting med sitatet ditt å gjøre, Erik, men jeg måtte bare benytte anledningen når jeg så sitatet  ;D

En annen ting er jo, som YEP så ypperlig illustrerte denne uka, er hvor viktig språkmektigheten hans er på feltet. Mens to italienere fint kunne snakke seg imellom om Hockaday uten at noen i trenerapparatet oppfattet det, vil nå språkmektige Darko skjønne det meste. :)

Cellino krever og leverer. Tror vi at han bedriver en fryktkultur mot sine ansatte?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Erik M

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #178 på: September 27, 2014, 00:24:23 »
"- Darko, what attracted you to Leeds United?
-  No, no. You must ask someone else.  The president."

Når du ser intervjuet så ser du jo at han ikke skjønner/får med seg spørsmålet og svarer på refleks!

Nemlig..
 

Erik M

Sv: Ny manager/head coach: Darko Milanic
« Svar #179 på: September 27, 2014, 00:29:39 »
språkmektighet var fremsatt som en av hans sterke sider.

"- Darko, what attracted you to Leeds United?
- No, no. You must ask someone else.  The president."

...selv om det er et sidespor: Cellinos behandling av sine ansatte gjør at nettopp den setningen kan bli en standardfrase blant Leedsansatte i tiden fremover. Du er i Leedsshoppen og spør om du kan få kjøpe den siste hjemmedrakten... den unge jenta bak disken blir usikker, skjelvende og ber om å få ta en tlf først for å sjekke med hr Cellino om det er greit at du får kjøpe drakten for å ha ryggen fri om han senere skulle bli irritert over at hun solgte denne drakten til nettopp deg). Allerede i sommer opplevde pressen at man måtte sjekke med Cellino før han turte å uttale seg om den minste ting.

Det hadde ingenting med sitatet ditt å gjøre, Erik, men jeg måtte bare benytte anledningen når jeg så sitatet  ;D

En annen ting er jo, som YEP så ypperlig illustrerte denne uka, er hvor viktig språkmektigheten hans er på feltet. Mens to italienere fint kunne snakke seg imellom om Hockaday uten at noen i trenerapparatet oppfattet det, vil nå språkmektige Darko skjønne det meste. :)

Cellino krever og leverer. Tror vi at han bedriver en fryktkultur mot sine ansatte?

Jeg tror Cellino er fantastisk talentfull.  Men jeg frykter at han ikke vet hva begrep som  kultur, struktur, langsiktighet betyr.