Skrevet av Emne: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?  (Lest 9894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« på: September 29, 2014, 08:46:16 »
13 poeng, midt på treet, 8 poeng fra nedrykk, 3 fra play-off, og 6 poeng fra direkte opprykk.

Kunne definitivt vært verre.

Kort oppsummert en svak sesongstart, skifte av ledelse, inn med nye spillere, opptur, og så en midt i trynet i helga, real knock.

Baserer mine inntrykk på 3 TV-kamper, og 1 kamp live på Elland Road (Hjemme mot Huddersfield).

Her er mine tanker:

Forumet diskuterer formasjoner, diamant, to sittende midtbanespillere, to spisser eller ikke. Jeg tror ikke formasjoner for dette mannskapet nødvendigvis er det som skiller suksess og fiasko . Tenker mer vi må snakke om spillestil og mannskap. Med nye, mer spillende typer inn, har vi lagt om til å være langt mer possession-orienterte bakfra. Spill langs bakken, en del ball-trilling, vente på åpninger, og så slå til. Ikke allverdens gjennombruddsorienterte med ball i laget.

Spillestilen har endret seg med mer spillende typer inn, som Cook, Bianchi, Bellusci, Berardi, Doukara, Sloth, og Antenucci. Sannsynligvis med Salerno som hjernen bak. Vi ser alle hva vi har fått, bedre ballspillere og mer possession. Men hva har vi mistet. Jo, i våre to fremste ledd har vi mistet mye fysikk. Høyere i banen taper vi langt mer dueller enn vi har gjort tidligere. Mot Huddersfield tapte ikke Hudson (bak i midten) en eneste duell i lufta. Faktisk ikke nært. De gangene vi ble tvunget til å slå langt, var vi rett og slett sjanseløse. Mot Bournemouth ble vi overkjørt i 60 minutter. Bournemouth sto høyt, presset oss til å slå langt, og vi mistet ballen. Aner meg noe av det samme mot Brentford i helgen, uten at jeg vet sikkert.

Med andre ord en spillestil det er relativt enkelt å ødelegge, spesielt for lag som spiller hjemme, hvor de ofte ønsker å sette presslinja høyt. På Elland Road er det tøffere å stå høyt så lenge, Huddersfield prøvde aldri. Innbiller meg at grunnen til at Redfearn så ut til å sende Morison foran Sharp i køen, er at han har sett det samme. Vi trenger mer pondus fremover. Doukara er sterk, Antenucci besitter andre egenskaper.

Cellino/Salerno trenger tid. Kanskje mest tid til å bli kjent med championship. De har hentet gode spillere. Disse spillerne må også passe i championship. Noen av dem er i ferd med å gjøre det (Bianchi, Antenucci?), andre trenger tid. Noen (Berardi?) passer kanskje rett og slett ikke inn.

Helt sikkert andre faktorer også som spiller inn, men jeg aner at balansen i laget denne sesongen ikke blir god nok til å kjempe helt der oppe. Vi er litt for veike, spesielt i lufta.

Tror nok vi slipper unna søvnløse netter med fare for nedrykk. Tror også vi kommer til å glede mange på Elland Road denne sesongen, hvor vi kanskje får plass til å spille vårt spill. Men tror det kan bli mange harde bortekamper mot tannløse midtstoppere.

Konkluderer med at ting ser langt lysere ut enn det gjorde mot Millwall i august. Men det er en del mangler, og det er faretruende hvordan vi er blitt kjørt over i noen kamper.
« Siste redigering: September 29, 2014, 08:54:42 av Kato »
 

Andersen

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #1 på: September 29, 2014, 12:06:41 »
Det kan bli : bedre / verre / vi rykker ikke ned denne sesongen , altså som det har vært noen sesonger nå . ;)

Kato

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #2 på: September 29, 2014, 12:23:39 »
Det kan bli : bedre / verre / vi rykker ikke ned denne sesongen , altså som det har vært noen sesonger nå . ;)

Ja, problemet med oss supportere er jo at vi ønsker langsiktighet og kontinuitet. Men vi vil jo aller helst rykke opp denne sesongen også. Vi, fordømte Leeds-supportere, feirer jo 10 år i evigvarende mørke. Så tålmodigheten er vel, naturlig nok, ikke all verden hos oss.

Det har vel vist seg noen sesonger nå, at det ikke finnes noen quick-fix i championship. Vi må ta tiden til hjelp.

Kanskje er det slik at vi trenger et par transfervindu til for å balansere stallen vår, og gi italienske spillere og eiere erfaring til å gå løs på "the great escape".
 

Leedsfan

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #3 på: September 29, 2014, 12:33:53 »
Deler dine tanker Kato!

Angående formasjon, diamant eller ikke. Jeg synes vi blir rævkjørt på flankene når vi ikke er det førende laget. Motstanderlagets backer overlapper og backene våre er i konstant undertall. Så slår vi langt, mister ballen og så er det på'n igjen med powerplay-fotball av motstanderlaget. Dette er mindre synlig når vi spiller 433 når vi angriper og 451 når vi forsvarer oss.
Når ikke Adryan spiller allikevel så hadde jeg skrinlagt diamanten. 433/451 eller 4-2-3-1 hadde fungert bedre og vi har jo mannskap til det!

Milanic sa at vi var "too long and not compact", han kunne sagt stretched så hadde alle skjønt hva han mente. Vi opptrer ikke kompakte og blir strekt hele tiden, dette har vel vært et problem i flere år.

Føler at vi blir avkledd taktisk mye oftere enn vi klarer å "kle av".

Det virker som vi har bedre spillere på lenge, dobbeldekning og mulighet til å variere.

Av den grunn håper jeg at Milanic gjør oss mer kompakte og vanskeligere å skape sjanser mot, Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #4 på: September 29, 2014, 13:18:12 »
Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.

Får vel komme med den slitte kommentaren; så lenge vi vinner hver kamp kan han spille til 8+ på børsen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #5 på: September 29, 2014, 13:38:21 »
Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.

Får vel komme med den slitte kommentaren; så lenge vi vinner hver kamp kan han spille til 8+ på børsen...

auren

Han kan gjerne gjøre det, men det kommer han ikke til å gjøre. Vi kan ikke bli totalt avhengig av feberredninger fra han hver kamp. Flere kamper som mot Hudderscum, lite involvert og null redninger..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #6 på: September 29, 2014, 14:40:36 »
Flott tråd!

Mine refleksjoner etter 9 kamper er at vi har et lag med stort potensiale. Dette laget har både et høyt toppnivå men (foreløpig) dessverre et kanskje enda lavere bunnnivå.  Det er slett ikke umulig at dette laget kan vinne 4-0 den ene uken for så å tape 0-6 den neste....

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har vært skeptisk til spillestilen, noe jeg er fortsatt. Skal vi opp tror jeg laget må omstille seg og det må utarbeides noen klare plan b & c når A ikke fungerer....
Jeg tror man skal ha fryktelig gode fotballspillere i alle ledd for å bli et vinnerlag med den type fotball det har vært lagt opp til hitill denne sesongen. Er svært spent på hva som vi skje når Milanic skal omsette sin filosofi i praksis

Jon R.

asLeeds

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #7 på: September 29, 2014, 15:36:49 »
Fornøyd. frykta dette kunne bli kampen for tilværelsen...
Det trur eg ikkje no lenger, faktisk skuffa om ikkje me lukter på play-off.

MOT
DALHEIM WHITES

Leedsfan

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #8 på: September 29, 2014, 15:37:15 »
Flott tråd!

Mine refleksjoner etter 9 kamper er at vi har et lag med stort potensiale. Dette laget har både et høyt toppnivå men (foreløpig) dessverre et kanskje enda lavere bunnnivå.  Det er slett ikke umulig at dette laget kan vinne 4-0 den ene uken for så å tape 0-6 den neste....

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har vært skeptisk til spillestilen, noe jeg er fortsatt. Skal vi opp tror jeg laget må omstille seg og det må utarbeides noen klare plan b & c når A ikke fungerer....
Jeg tror man skal ha fryktelig gode fotballspillere i alle ledd for å bli et vinnerlag med den type fotball det har vært lagt opp til hitill denne sesongen. Er svært spent på hva som vi skje når Milanic skal omsette sin filosofi i praksis

Milanic skal jo like å spille en kompakt, trygg og konservativ fotball. Lag som spiller bunnsolid med et par-tre outstanding spillere er vel de lagene som rykker opp?

De lagene som kan ta ledelsen og lett ri på denne, som vi gjorde mot Hudders, blir ikke utslitt.

Helt enig at dette kan gå fra å være magisk til miserabelt..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #9 på: September 29, 2014, 17:47:34 »
Deler dine tanker Kato!

Angående formasjon, diamant eller ikke. Jeg synes vi blir rævkjørt på flankene når vi ikke er det førende laget. Motstanderlagets backer overlapper og backene våre er i konstant undertall. Så slår vi langt, mister ballen og så er det på'n igjen med powerplay-fotball av motstanderlaget. Dette er mindre synlig når vi spiller 433 når vi angriper og 451 når vi forsvarer oss.
Når ikke Adryan spiller allikevel så hadde jeg skrinlagt diamanten. 433/451 eller 4-2-3-1 hadde fungert bedre og vi har jo mannskap til det!

Milanic sa at vi var "too long and not compact", han kunne sagt stretched så hadde alle skjønt hva han mente. Vi opptrer ikke kompakte og blir strekt hele tiden, dette har vel vært et problem i flere år.

Føler at vi blir avkledd taktisk mye oftere enn vi klarer å "kle av".

Det virker som vi har bedre spillere på lenge, dobbeldekning og mulighet til å variere.

Av den grunn håper jeg at Milanic gjør oss mer kompakte og vanskeligere å skape sjanser mot, Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.

To viktige ti g her:

I Brentford ble vi spilt ut av to statiske  vinger. De kom rundt på kanten gang etter gang. I tillegg virket det som vi ble rundstykker av de andre 8 utespillerne til The Bees. 

Vi var egentlig ikke så stretched eller long. Det var bare de bak som aldri kom seg frem og støttet noe som helst. Vi hadde mye ball, men lite fremdrift. Vi ble aldri kontreadmiral i senk, bare utspilt av et mobilt ball sikkert lag.


Taktisk sett var vi svært naive. Det er utrolig etter Hudds kampen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #10 på: September 29, 2014, 18:07:13 »
Flott tråd!

Mine refleksjoner etter 9 kamper er at vi har et lag med stort potensiale. Dette laget har både et høyt toppnivå men (foreløpig) dessverre et kanskje enda lavere bunnnivå.  Det er slett ikke umulig at dette laget kan vinne 4-0 den ene uken for så å tape 0-6 den neste....

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har vært skeptisk til spillestilen, noe jeg er fortsatt. Skal vi opp tror jeg laget må omstille seg og det må utarbeides noen klare plan b & c når A ikke fungerer....
Jeg tror man skal ha fryktelig gode fotballspillere i alle ledd for å bli et vinnerlag med den type fotball det har vært lagt opp til hitill denne sesongen. Er svært spent på hva som vi skje når Milanic skal omsette sin filosofi i praksis



Har enda tru på årets sesong. MOT

Promotion 2010

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #11 på: September 29, 2014, 20:28:18 »
Deler dine tanker Kato!

Angående formasjon, diamant eller ikke. Jeg synes vi blir rævkjørt på flankene når vi ikke er det førende laget. Motstanderlagets backer overlapper og backene våre er i konstant undertall. Så slår vi langt, mister ballen og så er det på'n igjen med powerplay-fotball av motstanderlaget. Dette er mindre synlig når vi spiller 433 når vi angriper og 451 når vi forsvarer oss.
Når ikke Adryan spiller allikevel så hadde jeg skrinlagt diamanten. 433/451 eller 4-2-3-1 hadde fungert bedre og vi har jo mannskap til det!

Milanic sa at vi var "too long and not compact", han kunne sagt stretched så hadde alle skjønt hva han mente. Vi opptrer ikke kompakte og blir strekt hele tiden, dette har vel vært et problem i flere år.

Føler at vi blir avkledd taktisk mye oftere enn vi klarer å "kle av".

Det virker som vi har bedre spillere på lenge, dobbeldekning og mulighet til å variere.

Av den grunn håper jeg at Milanic gjør oss mer kompakte og vanskeligere å skape sjanser mot, Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.

To viktige ti g her:

I Brentford ble vi spilt ut av to statiske  vinger. De kom rundt på kanten gang etter gang. I tillegg virket det som vi ble rundstykker av de andre 8 utespillerne til The Bees. 

Vi var egentlig ikke så stretched eller long. Det var bare de bak som aldri kom seg frem og støttet noe som helst. Vi hadde mye ball, men lite fremdrift. Vi ble aldri kontreadmiral i senk, bare utspilt av et mobilt ball sikkert lag.


Taktisk sett var vi svært naive. Det er utrolig etter Hudds kampen.

Spelling på telefonen er tingen. ☺
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #12 på: September 29, 2014, 21:21:05 »
Deler dine tanker Kato!

Angående formasjon, diamant eller ikke. Jeg synes vi blir rævkjørt på flankene når vi ikke er det førende laget. Motstanderlagets backer overlapper og backene våre er i konstant undertall. Så slår vi langt, mister ballen og så er det på'n igjen med powerplay-fotball av motstanderlaget. Dette er mindre synlig når vi spiller 433 når vi angriper og 451 når vi forsvarer oss.
Når ikke Adryan spiller allikevel så hadde jeg skrinlagt diamanten. 433/451 eller 4-2-3-1 hadde fungert bedre og vi har jo mannskap til det!

Milanic sa at vi var "too long and not compact", han kunne sagt stretched så hadde alle skjønt hva han mente. Vi opptrer ikke kompakte og blir strekt hele tiden, dette har vel vært et problem i flere år.

Føler at vi blir avkledd taktisk mye oftere enn vi klarer å "kle av".

Det virker som vi har bedre spillere på lenge, dobbeldekning og mulighet til å variere.

Av den grunn håper jeg at Milanic gjør oss mer kompakte og vanskeligere å skape sjanser mot, Silvestri kan ikke spille til 8+ på børsen i hver kamp.

To viktige ti g her:

I Brentford ble vi spilt ut av to statiske  vinger. De kom rundt på kanten gang etter gang. I tillegg virket det som vi ble rundstykker av de andre 8 utespillerne til The Bees. 

Vi var egentlig ikke så stretched eller long. Det var bare de bak som aldri kom seg frem og støttet noe som helst. Vi hadde mye ball, men lite fremdrift. Vi ble aldri kontreadmiral i senk, bare utspilt av et mobilt ball sikkert lag.


Taktisk sett var vi svært naive. Det er utrolig etter Hudds kampen.

Spelling på telefonen er tingen. ☺

Det hjelper lite at vi ikke ble kontreadmiralet i senk, så lenge vi ble rundstykket etter alle kunstens regler!  >:(
Jon R.

GeirO

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #13 på: September 29, 2014, 21:56:17 »
Jeg sa vel i sommer at vi må vente til november før laget har satt seg (med så mange nye spillere). For tiden er det ett skritt fram og ett tilbake. Om et par måneder blir det to skritt fram og ett tilbake. Og da ender det til slutt opp med en plassering mellom nr. 4 og nr. 9.

Men jeg er nok litt usikker på hvor fort Darko kommer i gang......det er den store usikkerheten akkurat nå.
MOT

Josch

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #14 på: September 29, 2014, 23:37:04 »
Trenden hittil er at vi klarer oss bra på hjemmebane men sliter borte mot lag som Watford, Millwall, Bradford og Brentford.  Dette er de de typiske engelske bortekampene med høyt tempo som utlendingene må venne seg til. Jeg savner en defensiv struktur på bortebane fra spissene og bakover.  Forsvaret ser litt rotete ut noen ganger og henger ikke sammen med midtbanen. Borteformen MÃ… forbedres snart. Heldigvis ligger vi ok an på tabellen, men vi kan fort havne bakpå. :(

AndyMathie

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #15 på: September 30, 2014, 12:48:38 »
Flott tråd!

Mine refleksjoner etter 9 kamper er at vi har et lag med stort potensiale. Dette laget har både et høyt toppnivå men (foreløpig) dessverre et kanskje enda lavere bunnnivå.  Det er slett ikke umulig at dette laget kan vinne 4-0 den ene uken for så å tape 0-6 den neste....

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har vært skeptisk til spillestilen, noe jeg er fortsatt. Skal vi opp tror jeg laget må omstille seg og det må utarbeides noen klare plan b & c når A ikke fungerer....
Jeg tror man skal ha fryktelig gode fotballspillere i alle ledd for å bli et vinnerlag med den type fotball det har vært lagt opp til hitill denne sesongen. Er svært spent på hva som vi skje når Milanic skal omsette sin filosofi i praksis



Har du ikke fullt med i timen Jon???? Vi kan da umulig tape 6-0 med Silvestre som bakerste mann. Det kommer ikke til å skje! Eller har du så lite tiltro til vår nye supermann?!
We are Leeds and we are proud of it!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #16 på: September 30, 2014, 15:06:48 »
13 poeng, midt på treet, 8 poeng fra nedrykk, 3 fra play-off, og 6 poeng fra direkte opprykk.

Kunne definitivt vært verre.

Kort oppsummert en svak sesongstart, skifte av ledelse, inn med nye spillere, opptur, og så en midt i trynet i helga, real knock.

Baserer mine inntrykk på 3 TV-kamper, og 1 kamp live på Elland Road (Hjemme mot Huddersfield).

Her er mine tanker:

Forumet diskuterer formasjoner, diamant, to sittende midtbanespillere, to spisser eller ikke. Jeg tror ikke formasjoner for dette mannskapet nødvendigvis er det som skiller suksess og fiasko . Tenker mer vi må snakke om spillestil og mannskap. Med nye, mer spillende typer inn, har vi lagt om til å være langt mer possession-orienterte bakfra. Spill langs bakken, en del ball-trilling, vente på åpninger, og så slå til. Ikke allverdens gjennombruddsorienterte med ball i laget.

Spillestilen har endret seg med mer spillende typer inn, som Cook, Bianchi, Bellusci, Berardi, Doukara, Sloth, og Antenucci. Sannsynligvis med Salerno som hjernen bak. Vi ser alle hva vi har fått, bedre ballspillere og mer possession. Men hva har vi mistet. Jo, i våre to fremste ledd har vi mistet mye fysikk. Høyere i banen taper vi langt mer dueller enn vi har gjort tidligere. Mot Huddersfield tapte ikke Hudson (bak i midten) en eneste duell i lufta. Faktisk ikke nært. De gangene vi ble tvunget til å slå langt, var vi rett og slett sjanseløse. Mot Bournemouth ble vi overkjørt i 60 minutter. Bournemouth sto høyt, presset oss til å slå langt, og vi mistet ballen. Aner meg noe av det samme mot Brentford i helgen, uten at jeg vet sikkert.

Med andre ord en spillestil det er relativt enkelt å ødelegge, spesielt for lag som spiller hjemme, hvor de ofte ønsker å sette presslinja høyt. På Elland Road er det tøffere å stå høyt så lenge, Huddersfield prøvde aldri. Innbiller meg at grunnen til at Redfearn så ut til å sende Morison foran Sharp i køen, er at han har sett det samme. Vi trenger mer pondus fremover. Doukara er sterk, Antenucci besitter andre egenskaper.

Cellino/Salerno trenger tid. Kanskje mest tid til å bli kjent med championship. De har hentet gode spillere. Disse spillerne må også passe i championship. Noen av dem er i ferd med å gjøre det (Bianchi, Antenucci?), andre trenger tid. Noen (Berardi?) passer kanskje rett og slett ikke inn.

Helt sikkert andre faktorer også som spiller inn, men jeg aner at balansen i laget denne sesongen ikke blir god nok til å kjempe helt der oppe. Vi er litt for veike, spesielt i lufta.

Tror nok vi slipper unna søvnløse netter med fare for nedrykk. Tror også vi kommer til å glede mange på Elland Road denne sesongen, hvor vi kanskje får plass til å spille vårt spill. Men tror det kan bli mange harde bortekamper mot tannløse midtstoppere.

Konkluderer med at ting ser langt lysere ut enn det gjorde mot Millwall i august. Men det er en del mangler, og det er faretruende hvordan vi er blitt kjørt over i noen kamper.





Jeg var forsiktig optimist helt til jeg leste dette...... ::)
Yeboahs vitne

enur

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #17 på: September 30, 2014, 22:33:48 »
Hvis man kun ser på poengfangsten, er vi omtrent der vi har vært de siste sesongene.
Poengfangsten etter 9 kamper de siste sesongene, har vært:

13/14: 11 poeng
12/13: 14 poeng
11/12: 14 poeng
____________
enur

Marching on together

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #18 på: September 30, 2014, 22:43:21 »
Hvis man kun ser på poengfangsten, er vi omtrent der vi har vært de siste sesongene.
Poengfangsten etter 9 kamper de siste sesongene, har vært:

13/14: 11 poeng
12/13: 14 poeng
11/12: 14 poeng
Det har uansett ikke vært høstene som har vært problemet  ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #19 på: September 30, 2014, 22:58:13 »
Hvis man kun ser på poengfangsten, er vi omtrent der vi har vært de siste sesongene.
Poengfangsten etter 9 kamper de siste sesongene, har vært:

13/14: 11 poeng
12/13: 14 poeng
11/12: 14 poeng

Og i år:

14/15: 13 poeng
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #20 på: Oktober 02, 2014, 21:33:08 »
Litt overraskende å se at det kun er 4 lag som har scoret mindre enn oss....hmmmm!
 

Leedsfan

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #21 på: Oktober 03, 2014, 00:26:45 »
Flere år med ulikt mannskap og med samme problem; være sjanseskapende og putta mange. Vi må vel tilbake til Grayson's tid med tanke på å være farlige offensivt store deler av kampene?

Det går for sakte fremover og vi er for lite farlige fremover, meget bekymringsverdig. Dette er jo noe andre lag vet og da regner jeg med at pep-talken før kamp akkurat går ut på dette, ta sjanser fremover da LUFC ikke er så farlige fremover.

Vi må jo være et at de mest effektive lagene foran mål? Vi putter vel fortsatt lite på dødball, spesielt på cornere.

Det er et stort forbedringspotensial.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #22 på: Oktober 03, 2014, 08:32:44 »
Flere år med ulikt mannskap og med samme problem; være sjanseskapende og putta mange. Vi må vel tilbake til Grayson's tid med tanke på å være farlige offensivt store deler av kampene?

Det går for sakte fremover og vi er for lite farlige fremover, meget bekymringsverdig. Dette er jo noe andre lag vet og da regner jeg med at pep-talken før kamp akkurat går ut på dette, ta sjanser fremover da LUFC ikke er så farlige fremover.

Vi må jo være et at de mest effektive lagene foran mål? Vi putter vel fortsatt lite på dødball, spesielt på cornere.

Det er et stort forbedringspotensial.

Hell Yeah!!!!!!!!!!!  :D
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #23 på: Oktober 03, 2014, 11:17:45 »
Oversikt over hvor skuddene kom fra - innen for eller utenfor 16-meteren - de første 10 kampene:

http://hereisthecity.com/en-gb/2014/10/02/stats-milanics-leeds-set-team-worst-season-record-in-key-area-ag/?

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #24 på: Oktober 08, 2014, 12:01:21 »
Bookie - This is what makes Leeds United ideal for promotion

Popular online bookmakers Bwin suggest Leeds United are the side to back in the Premier League promotion race.

The bookie argues that Leeds’ home form makes them a solid promotion candidate even though the team is still searching for a first win under new head coach Darko Milanic.

“There’s another price that has caught our eye, rating arguably better value than any of those mooted so far,” writes Bwin on their website.

“It’s the 20/1 about Leeds scaling the second-tier wall this season to reach the Premier League.”

“Their home form isn’t a million miles away from being promotion-worthy either.”



Leeds got off to a bad start under Milanic when they lost 2-0 away at Brentford but they responded well to that setback, avoiding defeat in their next two home games with draws against Reading and Sheffield Wednesday.

The Whites have lost only once at home this season, conceding just three goals, which has only been bettered by Ipswich Town who currently sit inside the play-off places.

“In Darko Milanic, the west Yorkshiremen may be about to embark on a surge of new manager-induced momentum that could easily see them bridge the small gap that stands between them and the upper echelons.”

Milanic admitted when he was first unveiled as the Leeds manager that it would take time for things to settle down at Elland Road as he gathered experience on his players and the learnt about how he wanted them to play.

SEE ALSO: VIDEO: Watch Adryan's goal for the Leeds United under-21 side last night

Slowly but surely the pieces are falling into place, but a win against Rotherham United when the international break is over is necessary and would ease the pressure over the Slovenian.

Of course the bookies only ever want your cash but if you do fancy a bet on Leeds, the Whites have a large squad, which is certainly capable of consistency over the rest of a very long season.

http://hereisthecity.com/en-gb/2014/10/08/bookie-this-is-what-makes-leeds-united-ideal-for-promotion/


Solid home form says Leeds United are a sterling promotion punt

A slow start has seen the Whites written out of the script, but they’re nowhere near as far behind as their price suggests. -

The international hiatus affords injured players time to recover, under-pressure managers a chance to mastermind that elusive victory and the tipping extraordinaires that run columns such as this a moment of reflection. We’ve decided to spend some of our downtime re-assessing the Championship promotion picture and here’s what we found out: Before a ball was kicked we sounded out Wolves, Reading and Ipswich as the three long-odds outfits worth keeping an eye on. With the first and last names of the trio just two points off the summit, things are going swimmingly for the bwinbetting.com tipping force. Club Friendlies

Wolves have shrivelled to 7/2 from the 13/2 we were singing the praises of earlier in the summer, while Ipswich are also slimming down, into 11/2 from 8/1.

But there’s another price that has caught our eye, rating arguably better value than any of those mooted so far. It’s the 20/1 about Leeds scaling the second-tier wall this season to reach the Premier League. They may have started slowly, but the Whites find themselves just four points from a play-off spot and six adrift of pacesetting Norwich. With 15 in the pocket already, they have more than double the haul of Fulham, for instance, yet the Cottagers rank as 14/1 shots to escape the second rung via the skylight. Brighton can be backed at the same price, despite being four points worse off than Leeds. Clearly, the big names still have the odds gurus scared, but the topsy turvy nature of the Championship, where everyone is beatable, which means siding with the favourites isn’t always advisable.

In Darko Milanic, the west Yorkshiremen may be about to embark on a surge of new manager-induced momentum that could easily see them bridge the small gap that stands between them and the upper echelons. Their home form isn’t a million miles away from being promotion-worthy either. Only one team has prevailed at Elland Road, where the Leeds backline has leaked just three goals, half the amount shipped by the table-topping Canaries. If they can find a way to patch up their away form, a skywards push won’t be too far away so have a flutter on the Whites now while the price is high. Leeds to be promoted @ 20/1 - See more at: http://bwinbetting.com/leagues/championship/form-leeds-sterling-promotion,62134.html#sthash.8SwIn15U.dpuf
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #25 på: Oktober 08, 2014, 15:36:48 »
Kvartårsvurdering retweetet av Tom Kirwin:

@cadillacjukebox: @Thomkirwin Silvestri A, Sam B-, Pearce B-, Bellusci B+, Warnock A, Austin B, Mowatt B+, Bianchi A, Sloth C, Antenucci B-, Doukara B- #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #26 på: Oktober 08, 2014, 16:39:14 »
Kvartårsvurdering retweetet av Tom Kirwin:

@cadillacjukebox: @Thomkirwin Silvestri A, Sam B-, Pearce B-, Bellusci B+, Warnock A, Austin B, Mowatt B+, Bianchi A, Sloth C, Antenucci B-, Doukara B- #lufc

 :)

Ikke så halvgæærn den der du, dog både interessant og overraskende at Warnock  får A!  :o
Jon R.

sportcarl1

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #27 på: Oktober 08, 2014, 16:46:27 »
Kvartårsvurdering retweetet av Tom Kirwin:

@cadillacjukebox: @Thomkirwin Silvestri A, Sam B-, Pearce B-, Bellusci B+, Warnock A, Austin B, Mowatt B+, Bianchi A, Sloth C, Antenucci B-, Doukara B- #lufc

 :)

Ikke så halvgæærn den der du, dog både interessant og overraskende at Warnock  får A!  :o
warnock har varit  bra men inte A, enda egentligen som skall ha  A är silvestri han har ju imponerat i princip varenda match, övriga kan få B allihopa skiljer väldigt lite på dom
 

Jon R

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #28 på: Oktober 08, 2014, 17:11:33 »
Kvartårsvurdering retweetet av Tom Kirwin:

@cadillacjukebox: @Thomkirwin Silvestri A, Sam B-, Pearce B-, Bellusci B+, Warnock A, Austin B, Mowatt B+, Bianchi A, Sloth C, Antenucci B-, Doukara B- #lufc

 :)

Ikke så halvgæærn den der du, dog både interessant og overraskende at Warnock  får A!  :o
warnock har varit  bra men inte A, enda egentligen som skall ha  A är silvestri han har ju imponerat i princip varenda match, övriga kan få B allihopa skiljer väldigt lite på dom

Har ikke sett nok kamper til å være bombastisk men verken Bianchi eller Silvestri var spesielt imponerende i de første kampene under Hock. Tror nok det er klare plusser og minuser på alle som er nevnt her og at de prestasjonene i de 5-6 siste muligens har farget karakterene i for stor stor grad.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Status etter 9 kamper av sesongen, hvor står vi?
« Svar #29 på: Oktober 08, 2014, 17:52:52 »
hade tyckt det varit lagom med en första  säsongsanalys efter 10 matcher, men väntar tills  15 matcher nu i och med vi bytt manager så han får lite tid att sätta ihop och samspela laget,