Skrevet av Emne: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45  (Lest 46613 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #180 på: Oktober 17, 2014, 22:57:59 »
1. Fakta dreper enhver diskusjon. Poengene vi ikke har fått forteller alt. Det var gigantisk feil å fjerne Neil Redfearn. Milanic imponerer ikke i det hele tatt på linja. Feile bytter. Pausen kom godt på etter å ha blitt trykket før, klarte ikke å endre en dritt etter det. Svømte motstrøms hele andre omgang uten å klare å forandre noe som helst. Doukara av alt for seint. Austin på heile veien var også feil. Bare tøv.

2. Lewis Cook var vår best før pause. Feil mann å ta av.

3. Adryan gir oss håp.

4. Billy Sharp surker over lite spilletid. Sluttå surk, begynn å levere.

5. Silvestri kongekeeper som vanlig.

6. Irriterte meg omtrent like mye over dommeren, som Steve Evans, som kommentatoren.

Du likte 1. omgangen Kato. Endeløs balltrilling i bakre ledd. Hele laget lå lavt, satset på kontringer.

Er det lurt å ligge så lavt mot et lag som spiller langt på en spiller som vinner alt i lufta? Er vel bedre at han vinner duellene på 30m enn rundt 16-meteren?

Etter 1. omgangen ventet jeg bare på denne 2. omgangen. Det eneste som kunne forandret kamputfallet var en kontring av oss hvor vi putta slik at Rotherham hadde falt sammen. Nå ble det ikke sånn.

Jeg synes vi spiller naiv, balltrillende tversoverfotball hvor vi ikke er farlige fremover. Klarer man å stoppe våre individualister så vinner man kampen!

Denne fotballen minner meg om den "nye" Godset-stilen, det eneste er at Godset har ballen mye på motstanderens banehalvdel!

Vi var milevis bedre første 30, enn siste 60. Vi avvæpnet Rotherham fullstendig, de ble løpende imellom. Lå lavt, hadde mye possession, og scoret på kontra. Tegnene kom siste 10 før pause. Primitiv måking, og dødballer. Vi gjorde ingenting for å stoppe det etter pause. Bianchi ingen stor dag, Austin og Doukara grusomme. Vi passer bedre i PL enn i championship slik vi spiller. Irriterende å tape mot et drittlag.
 

Sleivind

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #181 på: Oktober 17, 2014, 22:58:04 »
Marginer, marginer, marginer og marginer. Vi kunne godt ha ledet 2-0 etter 1.omgang, da hadde alt sett annerledes ut.

Nesten så jeg forstår at Warnock ikke har spilt de siste kampene. Ikke med fremover, bare støttepasninger og gjør en ELENDIG jobb på 2-1 målet.

Adryan er meget spennende!

Uforståelig at Cook blir tatt ut og ikke Mowatt.

Sharp burde tatt plassen til Doukara MYE før.

Dommeren er ubrukelig, ikke at han utgjør en forskjell på resultatet, men han er irritererende dårlig.

Silvestre er en fantastisk keeper.

Bellusci er 110% italiensk, både på godt og vondt.

To kamper og ett poeng, vi burde hatt seks ut i fra sjanser. We're not famous anymore? Sheff Wed og Rotherham gir 110%. vi gir 100%. De ti prosentene utgjør 5 poeng. Vi er et bedre lag enn både Sheff Wed og Rotherham, men de spiller som om det var en cupfinale. Og ekstra innsats utjevner kvalitetsforskjellen. Så mye bedre er vi ikke.

Spesielt at vi spiller to så forskjellige omganger.

Når får Darko sparken?

kongsmo

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #182 på: Oktober 17, 2014, 22:58:55 »
1. Fakta dreper enhver diskusjon. Poengene vi ikke har fått forteller alt. Det var gigantisk feil å fjerne Neil Redfearn. Milanic imponerer ikke i det hele tatt på linja. Feile bytter. Pausen kom godt på etter å ha blitt trykket før, klarte ikke å endre en dritt etter det. Svømte motstrøms hele andre omgang uten å klare å forandre noe som helst. Doukara av alt for seint. Austin på heile veien var også feil. Bare tøv.

2. Lewis Cook var vår best før pause. Feil mann å ta av.

3. Adryan gir oss håp.

4. Billy Sharp surker over lite spilletid. Sluttå surk, begynn å levere.

5. Silvestri kongekeeper som vanlig.

6. Irriterte meg omtrent like mye over dommeren, som Steve Evans, som kommentatoren.

Du likte 1. omgangen Kato. Endeløs balltrilling i bakre ledd. Hele laget lå lavt, satset på kontringer.

Er det lurt å ligge så lavt mot et lag som spiller langt på en spiller som vinner alt i lufta? Er vel bedre at han vinner duellene på 30m enn rundt 16-meteren?

Etter 1. omgangen ventet jeg bare på denne 2. omgangen. Det eneste som kunne forandret kamputfallet var en kontring av oss hvor vi putta slik at Rotherham hadde falt sammen. Nå ble det ikke sånn.

Jeg synes vi spiller naiv, balltrillende tversoverfotball hvor vi ikke er farlige fremover. Klarer man å stoppe våre individualister så vinner man kampen!

Denne fotballen minner meg om den "nye" Godset-stilen, det eneste er at Godset har ballen mye på motstanderens banehalvdel!

spot on
"SNIFFER"

Sølvreven

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #183 på: Oktober 17, 2014, 22:59:18 »
Helt på tryne dårlig. Man ser klart mangelen på gode vingbacker. Spillere som kommer seg fremover på banen. Se bare på hvor farlige Leeds var på tiden da vi hadde spillere som Dorigo. Nå er backene helt fraværende offansivt
Byram burde startet.

Nei, Byram er ikke god nok.
Byram er den beste vingbacken vi har. Berardi er en god back, men elendig offensiv, og vi trenger mål!

Men Byram er elendig defensivt..vært en del av tidenes dårligste Leeds forsvar i 2 år nå...ikke kun de 3 andre i Forsvaret sin skyld  :-\
Byram har vært  bortimot perfekt defensiv. Hvilke konkrete situasjoner tenker du på?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Cherry

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #184 på: Oktober 17, 2014, 22:59:31 »
Helt grei kamp av oss. Møter et lag som spiller steinalderfotball, og som scorer to heldige mål og har dommeren på sin side. Vi kommer sterkt tilbake. Adryan var meget bra idag.

Nei.... Vi møter Rotherham... Ikke Chelsea!
Etter pausen "overrasker"  Rotherham igjen med høyt press...... Jøss.... De ligger under og må jo score!!!!!!!
Hva slags fotball er Milanic vant til????

Redfearn  kjenner Championship.... D gjør helt klart ikke rookie Darko..... Fy f....... Skuffa!!!!
Han er under press etter 4- fire kamper....
 

Kato

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #185 på: Oktober 17, 2014, 22:59:44 »
Marginer, marginer, marginer og marginer. Vi kunne godt ha ledet 2-0 etter 1.omgang, da hadde alt sett annerledes ut.

Nesten så jeg forstår at Warnock ikke har spilt de siste kampene. Ikke med fremover, bare støttepasninger og gjør en ELENDIG jobb på 2-1 målet.

Adryan er meget spennende!

Uforståelig at Cook blir tatt ut og ikke Mowatt.

Sharp burde tatt plassen til Doukara MYE før.

Dommeren er ubrukelig, ikke at han utgjør en forskjell på resultatet, men han er irritererende dårlig.

Silvestre er en fantastisk keeper.

Bellusci er 110% italiensk, både på godt og vondt.

To kamper og ett poeng, vi burde hatt seks ut i fra sjanser. We're not famous anymore? Sheff Wed og Rotherham gir 110%. vi gir 100%. De ti prosentene utgjør 5 poeng. Vi er et bedre lag enn både Sheff Wed og Rotherham, men de spiller som om det var en cupfinale. Og ekstra innsats utjevner kvalitetsforskjellen. Så mye bedre er vi ikke.

Spesielt at vi spiller to så forskjellige omganger.

Når får Darko sparken?

Helt enig med deg.
 

Leedsfan

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #186 på: Oktober 17, 2014, 23:00:18 »
Helt på tryne dårlig. Man ser klart mangelen på gode vingbacker. Spillere som kommer seg fremover på banen. Se bare på hvor farlige Leeds var på tiden da vi hadde spillere som Dorigo. Nå er backene helt fraværende offansivt
Byram burde startet.

Nei, Byram er ikke god nok.
Byram er den beste vingbacken vi har. Berardi er en god back, men elendig offensiv, og vi trenger mål!

Men Byram er elendig defensivt..vært en del av tidenes dårligste Leeds forsvar i 2 år nå...ikke kun de 3 andre i Forsvaret sin skyld  :-
Byram har vært  bortimot perfekt defensiv. Hvilke konkrete situasjoner tenker du på?

Byram har ikke vært noe særlig siden Warnock forsvant. Sorry, men det er sannheten!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #187 på: Oktober 17, 2014, 23:01:01 »
Helt på tryne dårlig. Man ser klart mangelen på gode vingbacker. Spillere som kommer seg fremover på banen. Se bare på hvor farlige Leeds var på tiden da vi hadde spillere som Dorigo. Nå er backene helt fraværende offansivt
Byram burde startet.

Nei, Byram er ikke god nok.
Byram er den beste vingbacken vi har. Berardi er en god back, men elendig offensiv, og vi trenger mål!

Men Byram er elendig defensivt..vært en del av tidenes dårligste Leeds forsvar i 2 år nå...ikke kun de 3 andre i Forsvaret sin skyld  :-\
Byram har vært  bortimot perfekt defensiv. Hvilke konkrete situasjoner tenker du på?

Byram er for veik. Fin fart, men han har ikke tatt steg siste året.
 

Superfan

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #188 på: Oktober 17, 2014, 23:02:58 »
Helt grei kamp av oss. Møter et lag som spiller steinalderfotball, og som scorer to heldige mål og har dommeren på sin side. Vi kommer sterkt tilbake. Adryan var meget bra idag.

Nei.... Vi møter Rotherham... Ikke Chelsea!
Etter pausen "overrasker"  Rotherham igjen med høyt press...... Jøss.... De ligger under og må jo score!!!!!!!
Hva slags fotball er Milanic vant til????

Redfearn  kjenner Championship.... D gjør helt klart ikke rookie Darko..... Fy f....... Skuffa!!!!
Han er under press etter 4- fire kamper....
Også skuffet, men dette er ingen krise. Vi kommer tilbake. Vi prøver å spille fotball, og har gått bort fra å sparke fotball. Bra! Redfearn er vel endel av teamet til Darko?

Cherry

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #189 på: Oktober 17, 2014, 23:07:00 »
Marginer, marginer, marginer og marginer. Vi kunne godt ha ledet 2-0 etter 1.omgang, da hadde alt sett annerledes ut.

Nesten så jeg forstår at Warnock ikke har spilt de siste kampene. Ikke med fremover, bare støttepasninger og gjør en ELENDIG jobb på 2-1 målet.

Adryan er meget spennende!

Uforståelig at Cook blir tatt ut og ikke Mowatt.

Sharp burde tatt plassen til Doukara MYE før.

Dommeren er ubrukelig, ikke at han utgjør en forskjell på resultatet, men han er irritererende dårlig.

Silvestre er en fantastisk keeper.

Bellusci er 110% italiensk, både på godt og vondt.

To kamper og ett poeng, vi burde hatt seks ut i fra sjanser. We're not famous anymore? Sheff Wed og Rotherham gir 110%. vi gir 100%. De ti prosentene utgjør 5 poeng. Vi er et bedre lag enn både Sheff Wed og Rotherham, men de spiller som om det var en cupfinale. Og ekstra innsats utjevner kvalitetsforskjellen. Så mye bedre er vi ikke.

Spesielt at vi spiller to så forskjellige omganger.

Når får Darko sparken?

Helt enig med deg.




Innsats/ guts/ passion..... D er Championship..... Trille ball ser bra ut.... Men her er det å tråkke til som gjelder.
D gjør vi heller ikke i dag.
 

Leedsfan

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #190 på: Oktober 17, 2014, 23:10:19 »
1. Fakta dreper enhver diskusjon. Poengene vi ikke har fått forteller alt. Det var gigantisk feil å fjerne Neil Redfearn. Milanic imponerer ikke i det hele tatt på linja. Feile bytter. Pausen kom godt på etter å ha blitt trykket før, klarte ikke å endre en dritt etter det. Svømte motstrøms hele andre omgang uten å klare å forandre noe som helst. Doukara av alt for seint. Austin på heile veien var også feil. Bare tøv.

2. Lewis Cook var vår best før pause. Feil mann å ta av.

3. Adryan gir oss håp.

4. Billy Sharp surker over lite spilletid. Sluttå surk, begynn å levere.

5. Silvestri kongekeeper som vanlig.

6. Irriterte meg omtrent like mye over dommeren, som Steve Evans, som kommentatoren.

Du likte 1. omgangen Kato. Endeløs balltrilling i bakre ledd. Hele laget lå lavt, satset på kontringer.

Er det lurt å ligge så lavt mot et lag som spiller langt på en spiller som vinner alt i lufta? Er vel bedre at han vinner duellene på 30m enn rundt 16-meteren?

Etter 1. omgangen ventet jeg bare på denne 2. omgangen. Det eneste som kunne forandret kamputfallet var en kontring av oss hvor vi putta slik at Rotherham hadde falt sammen. Nå ble det ikke sånn.

Jeg synes vi spiller naiv, balltrillende tversoverfotball hvor vi ikke er farlige fremover. Klarer man å stoppe våre individualister så vinner man kampen!

Denne fotballen minner meg om den "nye" Godset-stilen, det eneste er at Godset har ballen mye på motstanderens banehalvdel!

Vi var milevis bedre første 30, enn siste 60. Vi avvæpnet Rotherham fullstendig, de ble løpende imellom. Lå lavt, hadde mye possession, og scoret på kontra. Tegnene kom siste 10 før pause. Primitiv måking, og dødballer. Vi gjorde ingenting for å stoppe det etter pause. Bianchi ingen stor dag, Austin og Doukara grusomme. Vi passer bedre i PL enn i championship slik vi spiller. Irriterende å tape mot et drittlag.

Uansett så må vi være farligere fremover for å bli tryggere bakover. Dette er sikkert ikke lett å få til!

Jeg synes de fleste lagene vi spiller mot tør å fosse fremover. Vi spiller sjelden kamper hvor vi fosser fremover med hele laget! Synes at vi alt for ofte blir avkledd taktisk også!

Den 1. omgangen du syntes det lukter opprykk av så ser jeg en helt annen kamp! Jeg ser svakheter hvor et feilspark vil koste oss ett mål. Ballen går på tvers i bakre ledd og den går alt for sakte. De nøytraliserte jo backene våre hver gang ballen ble spilt på tvers, noe som igjen burde bety at det kunne/burde vært plass sentralt, men det var det ikke. Hvorfor ikke?

Jeg tror det er fordi vi er for lite fremoverrettet og lite farlige fremover.

Jeg må innrømme at jeg hater slik møkkafotball, jeg er mer glad i en mer direkte fotball og det gjerne langs bakken!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #191 på: Oktober 17, 2014, 23:10:40 »
Helt grei kamp av oss. Møter et lag som spiller steinalderfotball, og som scorer to heldige mål og har dommeren på sin side. Vi kommer sterkt tilbake. Adryan var meget bra idag.

Nei.... Vi møter Rotherham... Ikke Chelsea!
Etter pausen "overrasker"  Rotherham igjen med høyt press...... Jøss.... De ligger under og må jo score!!!!!!!
Hva slags fotball er Milanic vant til????

Redfearn  kjenner Championship.... D gjør helt klart ikke rookie Darko..... Fy f....... Skuffa!!!!
Han er under press etter 4- fire kamper....
Også skuffet, men dette er ingen krise. Vi kommer tilbake. Vi prøver å spille fotball, og har gått bort fra å sparke fotball. Bra! Redfearn er vel endel av teamet til Darko?
resultatet var en bevikelse och hade aldrig i halvlek kunnat tro att vi skulle förlora.men däremot så  tycker jag från vissa tidigare säsonger att det är kul att se dem spela,  idag var det bara besvikelse äver resultatet, men förra säsongen när mat sett tvmatcher som mot rochdale, Millwall och Sheffiel W en uppgivelse och trötthet
 

Cherry

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #192 på: Oktober 17, 2014, 23:14:06 »
1. Fakta dreper enhver diskusjon. Poengene vi ikke har fått forteller alt. Det var gigantisk feil å fjerne Neil Redfearn. Milanic imponerer ikke i det hele tatt på linja. Feile bytter. Pausen kom godt på etter å ha blitt trykket før, klarte ikke å endre en dritt etter det. Svømte motstrøms hele andre omgang uten å klare å forandre noe som helst. Doukara av alt for seint. Austin på heile veien var også feil. Bare tøv.

2. Lewis Cook var vår best før pause. Feil mann å ta av.

3. Adryan gir oss håp.

4. Billy Sharp surker over lite spilletid. Sluttå surk, begynn å levere.

5. Silvestri kongekeeper som vanlig.

6. Irriterte meg omtrent like mye over dommeren, som Steve Evans, som kommentatoren.

Du likte 1. omgangen Kato. Endeløs balltrilling i bakre ledd. Hele laget lå lavt, satset på kontringer.

Er det lurt å ligge så lavt mot et lag som spiller langt på en spiller som vinner alt i lufta? Er vel bedre at han vinner duellene på 30m enn rundt 16-meteren?

Etter 1. omgangen ventet jeg bare på denne 2. omgangen. Det eneste som kunne forandret kamputfallet var en kontring av oss hvor vi putta slik at Rotherham hadde falt sammen. Nå ble det ikke sånn.

Jeg synes vi spiller naiv, balltrillende tversoverfotball hvor vi ikke er farlige fremover. Klarer man å stoppe våre individualister så vinner man kampen!

Denne fotballen minner meg om den "nye" Godset-stilen, det eneste er at Godset har ballen mye på motstanderens banehalvdel!

Vi var milevis bedre første 30, enn siste 60. Vi avvæpnet Rotherham fullstendig, de ble løpende imellom. Lå lavt, hadde mye possession, og scoret på kontra. Tegnene kom siste 10 før pause. Primitiv måking, og dødballer. Vi gjorde ingenting for å stoppe det etter pause. Bianchi ingen stor dag, Austin og Doukara grusomme. Vi passer bedre i PL enn i championship slik vi spiller. Irriterende å tape mot et drittlag.

.ja.... Enig! Ingen motgrep mot høyt press.......Men vi er i Championship.....!!
Må klare å spille ut Rotherham,,,,,, fucikin shite.... Rotherham!!!!  Vi er faktisk Leeds....
 

SirOlsen

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #193 på: Oktober 17, 2014, 23:14:23 »
Jeg var kraftig imot at Redfarn skulle vike plass for Darko på nåværende tidspunkt. Det er ikke derimot ensidig sagt at Redfarn ville levert bedre varer enn Darko over lengre tid. Men jeg synes det var feil av Cellino å røske ved steamen Redfarn var på vei i akkurat da.

Håper jo for all del at Darko skal klare snu trenden han har vist på sine 4 første, men jeg må innrømme at jeg ble meget betenkt etter det jeg fikk se i dag. Byttene hans, bortsett fra å få inn Adryan, opplevde jeg ikke som særlig taktiske. Selv om vi stort sett dominerte i førsteomgang, ble vi gang på gang liggende langt bak å slå pasninger langs bakre firer. Og til stadighet ble vår ballfører presset og hodedueller ble tapt. Dette utnyttet Roterham til gangs, noe som og ble banen vår i denne kampen. Dette mener jeg at Darko burde ha gjort grep for å endre på. Noe jeg ikke kan se han gjorde.. i alle fall lyktes han ikke. Og det mot selveste storlaget, ROTERHAM...

Nei... nok surmulig for meg for ikveld.. får håpe dette kan glemmes fort ved at det læres noe av denne kampen som vises i storseier neste kamp! MOT!
-SirOlsen-

TK20

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #194 på: Oktober 17, 2014, 23:22:06 »
Topp førsteomgang. Dritt andreomgang. Helt SYKT irriterende manager hos motstanderlaget. Irriterende kommentator, latterlig uflyt i avgjørende øyeblikk. Natta.

Cherry

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #195 på: Oktober 17, 2014, 23:26:34 »
Jeg var kraftig imot at Redfarn skulle vike plass for Darko på nåværende tidspunkt. Det er ikke derimot ensidig sagt at Redfarn ville levert bedre varer enn Darko over lengre tid. Men jeg synes det var feil av Cellino å røske ved steamen Redfarn var på vei i akkurat da.

Håper jo for all del at Darko skal klare snu trenden han har vist på sine 4 første, men jeg må innrømme at jeg ble meget betenkt etter det jeg fikk se i dag. Byttene hans, bortsett fra å få inn Adryan, opplevde jeg ikke som særlig taktiske. Selv om vi stort sett dominerte i førsteomgang, ble vi gang på gang liggende langt bak å slå pasninger langs bakre firer. Og til stadighet ble vår ballfører presset og hodedueller ble tapt. Dette utnyttet Roterham til gangs, noe som og ble banen vår i denne kampen. Dette mener jeg at Darko burde ha gjort grep for å endre på. Noe jeg ikke kan se han gjorde.. i alle fall lyktes han ikke. Og det mot selveste storlaget, ROTERHAM...

Nei... nok surmulig for meg for ikveld.. får håpe dette kan glemmes fort ved at det læres noe av denne kampen som vises i storseier neste kamp! MOT!

Bra observert!

Vi skal altså rykke opp først neste sesong... Greit nok.  Darko imponerer ikke ..Championship skjønner han ikke ennå... å ikke bytte ut Doukara tidlig, få inn Adryan tidlig.... Hvorfor ser man ikke dette og gjør grep som coach....  Han er rett og slett urutinert , og fatter ikke Championship ennå.  Pissa på av Rotherham....er så flau...
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #196 på: Oktober 17, 2014, 23:31:16 »
Au..au...au...jeg har så vondt i hjertet mitt...hadde liksom gleda meg i nesten to uker til denne kampen...det begynte bra...vi hadde kontroll første 40...men så...au...au...au...


MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Josch

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #197 på: Oktober 17, 2014, 23:51:08 »
Her ser vi litt av hva Championship handler om: Store, sterke spillere, innsats og intensitet. Den defensive midtbanen vår gjør en elendig andreomgang. Defensivt flyttes ikke folk i press kjapt nok og offensivt blir det for lite driv fremover med ball. Det er også bekymringsverdig at vi ikke endrer spillestil når det fungerer så elendig med possession uten bevegelse. Da skal naturligvis Morison/Sharp og Adryan inn tidligere.

Honnør til Rotherham som vinner kampen fordi de vil mest, og fordi de skambanker italienerne i hver ENESTE duell kampen igjennom.
Enig. Det er vel så enkelt som akkurat DETTE!! >:( Italienerne blir for puslete.

lowfields

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #198 på: Oktober 18, 2014, 09:18:53 »
Var heller litt skeptisk etter 1.omgangen igår. Flere ganger stod Rotherham høyt med 5-6 mann UTEN et enormt press på ballfører - ALLIKEVEL klarer vi ikke spille oss gjennom og inn på motstanders banehalvdel. Hvis vi skal spille denne type fotball, må tempoet/pasningsikkerheten og bevegelsen opp mange hakk.
Uenig at Mowatt burde bli byttet ut isf Cook - syntes Mowatt alt i alt var vår beste på midten igår selv om også han gjorde en del feil.
Av backene våre, var kun Berardi med ordentlig fram et par ganger - DET er for lite.
Bianchi hadde en off-dag.
Kan ikke skjønne annet enn at Adryan starter neste kamp.

Ser at en del irriterer seg over Steve Evans og kan forsåvidt "skjønne" dere. Men dette er lille Rotherham, og dagens fotball trenger absolutt fargeklatter som han. Alt i alt unnet jeg ham dette her - Rotherham vant fortjent igår.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Leedsfan

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #199 på: Oktober 18, 2014, 09:50:55 »
Var heller litt skeptisk etter 1.omgangen igår. Flere ganger stod Rotherham høyt med 5-6 mann UTEN et enormt press på ballfører - ALLIKEVEL klarer vi ikke spille oss gjennom og inn på motstanders banehalvdel. Hvis vi skal spille denne type fotball, må tempoet/pasningsikkerheten og bevegelsen opp mange hakk.
Uenig at Mowatt burde bli byttet ut isf Cook - syntes Mowatt alt i alt var vår beste på midten igår selv om også han gjorde en del feil.
Av backene våre, var kun Berardi med ordentlig fram et par ganger - DET er for lite.
Bianchi hadde en off-dag.
Kan ikke skjønne annet enn at Adryan starter neste kamp.

Ser at en del irriterer seg over Steve Evans og kan forsåvidt "skjønne" dere. Men dette er lille Rotherham, og dagens fotball trenger absolutt fargeklatter som han. Alt i alt unnet jeg ham dette her - Rotherham vant fortjent igår.

Da så vi samme kamp og spesielt samme 1. omgang.

1. omgang viste konturene av det som kunne skje og skjedde i 2. omgangen. Endeløs balltrilling i bakre firer-femmer uten tempo og uten spesiell mening. Ja, vi hadde ballen og det så vel ikke så verst ut til tider. Hadde denne balltrillingen noen spesiell effekt når vi ikke er farlige fremover eller får den inn på motstanderens banehalvdel. Jeg tror ikke Rotherham ble slitne av at vi hadde ballen når de "statisk" kunne dekke rommene, det var ikke slik at de måtte løpe seg ihjel.

Når det er sagt så ser det jo bedre ut enn endeløs pumping opp til en høy spiss og plukking av nedfallsfrukt slik vi har gjort de siste sesongen.

Hvis jeg hadde være Rotherham supporter i går, selv om stilen var primitiv, så hadde jeg sittet med en hard en gjennom hele kampen og avsluttet med en gigantisk utløsning. Som Leedsfan så ble det som det ofte blir, håpet som blir knust!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Joe Jordan

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #200 på: Oktober 18, 2014, 10:37:54 »
Jeg reagerte også på at det gikk for seint, spesielt i andre omgang. Selv om Rotherham sto høyt hele tiden så var det ikke noe voldsomt press på ballfører, allikevel ble det stort sett trillet ball på tvers i forsvaret. Når vi skulle fremover ble pasningene ofte for unøyaktige og vi mistet ball. Hvorfor det var Cook som ble byttet ut med Adryan er for meg en gåte....


Sent from my iPad using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

lowfields

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #201 på: Oktober 18, 2014, 12:27:52 »
Var det forresten Mel Sterland vi så på tribunen rett før kick-off?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

samadhi

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #202 på: Oktober 18, 2014, 13:03:12 »
Synes 1.omgang er bra. Da spiller vi sånn jeg synes man skal spille på bortebane i Championship.
Vi ligger lavt, forsvarer oss godt og slipper ikke hjemmelaget til de helt store sjansene.
Vi angriper hurtig når vi får ballen og tar de sjansene vi får og leder fortjent til pause. Var vel nærmere 0-2 enn 1-1 før hvilen.

Etter pause så blir vi dessverre tatt på senga av ett hardtarbeidene Rotherham som viser en mye større vilje til å vinne enn oss selv.

Skulle gjerne ønsket at vi brukte bredde i banen mye mer når vi kom fremover.
Vi spiller jo uten rene vinger og dessverre så blir ikke backene med noe særlig fremover heller.
Det vi skaper i 2.omgang kommer stort sett fra enkeltmannsprestasjoner av Adryan (først skudddet hans like utenfor, også forarbeidet til Antenucci som traff stolpen)
Spisse våre får alt for lite å jobbe med og bare Antenucci klarer å skape noe med farta si.
Doukara blir helt borte, og Sharp og Morisen har heller ikke mye å bidra med når vi aldri får ballen inn i feltet fra kant.
Skulle så gjerne hatt en Snodgrass og Gradel på hver sin kant i en 4-2-3-1 formasjon sammen med dagens mannskap.
Utifra det vi har tilgjengelig nå hadde jeg startet med følgende lag på tirsdag;

                     Silvestri
Byram - Bellusci - Pearce - Berardi
           Mowatt - Cook
    Bianchi - Adryan - Doukara
                  Antenucci

Når det er sagt var det en fryd å se Adryan i Leedsdrak. Tviler på at vi får beholde han særlig lenge om det han viste i går bare er begynnelsen  :)
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #203 på: Oktober 18, 2014, 14:32:38 »
- Defensiv midtbane var fraværende på de to baklengsmålene. Handler om å balansere midtbanen riktig i 100% av kampen, ikke 99%. Da går det som i går.
- Adryan var et frisk pust (spørs om han greier dette tempoet over 90 minutter)
- Bellusci fortsetter med sine 1-2 tabber i hver kamp, jeg har bedt han om å skjerpe seg. I tillegg er han en svak header, du vet aldri hvor ballen havner når han header (ofte rett opp eller bakover). Ellers er han meget bra.
- Antenucci er meget bra store deler av kampen, sliten på slutten
- Hva med å prøve Montenegro?
-Vi har en kjempekeeper

Sa i august at et nytt lag er ikke innspilt før november. Det nærmer seg nå og nå er vi inne i perioden "Dette har blitt bedre, vi spiller i lange perioder bra, men vi holder ikke helt fram ved at vi slipper inn for mange mål". Håper at en måned til gjør underverker.
MOT

sportcarl1

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #204 på: Oktober 18, 2014, 14:40:50 »
Synes 1.omgang er bra. Da spiller vi sånn jeg synes man skal spille på bortebane i Championship.
Vi ligger lavt, forsvarer oss godt og slipper ikke hjemmelaget til de helt store sjansene.
Vi angriper hurtig når vi får ballen og tar de sjansene vi får og leder fortjent til pause. Var vel nærmere 0-2 enn 1-1 før hvilen.

Etter pause så blir vi dessverre tatt på senga av ett hardtarbeidene Rotherham som viser en mye større vilje til å vinne enn oss selv.

Skulle gjerne ønsket at vi brukte bredde i banen mye mer når vi kom fremover.
Vi spiller jo uten rene vinger og dessverre så blir ikke backene med noe særlig fremover heller.
Det vi skaper i 2.omgang kommer stort sett fra enkeltmannsprestasjoner av Adryan (først skudddet hans like utenfor, også forarbeidet til Antenucci som traff stolpen)
Spisse våre får alt for lite å jobbe med og bare Antenucci klarer å skape noe med farta si.
Doukara blir helt borte, og Sharp og Morisen har heller ikke mye å bidra med når vi aldri får ballen inn i feltet fra kant.
Skulle så gjerne hatt en Snodgrass og Gradel på hver sin kant i en 4-2-3-1 formasjon sammen med dagens mannskap.
Utifra det vi har tilgjengelig nå hadde jeg startet med følgende lag på tirsdag;

                     Silvestri
Byram - Bellusci - Pearce - Berardi
           Mowatt - Cook
    Bianchi - Adryan - Doukara
                  Antenucci

Når det er sagt var det en fryd å se Adryan i Leedsdrak. Tviler på at vi får beholde han særlig lenge om det han viste i går bare er begynnelsen  :)
laget jag skulle vilja se på tisdag är
                 Silvestri
 Byram Bellusci Pearce Berardi
                  Cook
 Bianchi     Mowatt   Doukara
    Antonucci        Sharp
 jag skulle gärna se att Adryan får 45 minuter, tror dock inte å honom från start än då han verkar sakna tempo, men inhoppet igår var bra och han gynnades av att det var Hawaiifotboll med stora ytor, så lär det inte se ut från start i nästa match
 

Promotion 2010

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #205 på: Oktober 18, 2014, 23:44:24 »
Kampen ble spilt den 17. Sånt straffer seg.

Midtbanen var på tryne. Cook defensivt med Adryan på topp med Ante høres bra ut. Hold Austin på kanten og la ham løpe. Bianchi, Mowatt eller Dawson kan utgjøre forskjeller her.

Og Warnock. Bytt inn Berardi og Byram på rett plass.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #206 på: Oktober 19, 2014, 11:12:08 »
Helt på tryne dårlig. Man ser klart mangelen på gode vingbacker. Spillere som kommer seg fremover på banen. Se bare på hvor farlige Leeds var på tiden da vi hadde spillere som Dorigo. Nå er backene helt fraværende offansivt
Byram burde startet.

Nei, Byram er ikke god nok.
Byram er den beste vingbacken vi har. Berardi er en god back, men elendig offensiv, og vi trenger mål!

Men Byram er elendig defensivt..vært en del av tidenes dårligste Leeds forsvar i 2 år nå...ikke kun de 3 andre i Forsvaret sin skyld  :-\
Byram har vært  bortimot perfekt defensiv. Hvilke konkrete situasjoner tenker du på?

Byram må selvsagt brukes, ser han gjerne på høyre midtbane. Han setter fart framover, og har kapasitet til å jobbe hjem.
Doukara er spennende, men hold ikke i 90 min, kanskje 60 min. Sharp burde fått minst 30 min. Byttene burde kommet med en gang vi fikk 2-1 målet imot. Hater den passive holdningen fra manager.

Marching on together

Jostein.

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #207 på: Oktober 19, 2014, 11:20:55 »
En ting er i hvertfall sikkert, vi må ha mer løpskraft bak spissene. Det er der angrepet starter, viste litt tendenser men alt for lite mot Rotherham
Leeds Carajo!

Jostein.

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #208 på: Oktober 19, 2014, 11:25:27 »
              Silvestri
Berardi Bellusci Pearce Taylor
               Bianchi Cook
Byram/Adryan.              Doukara
       
     sharp.        Antenucci
Leeds Carajo!

Nørgaard

Sv: Kamp: Rotherham United vs Leeds United, fredag 17/10-14, kl. 20:45
« Svar #209 på: Oktober 19, 2014, 11:32:20 »
Jeg læser hele tiden alle steder "vi burde slå dem for vi er Leeds".
Hvorfor burde vi slå et lille hold bare fordi vi VAR en stor klub engang? Vi har måske ikke spillerne og coachen til det nu. Kan ærlig talt ikke se den store forskel på i år og de andre år når man kigger på tabellen.
Tænker storhedsvanvid.