Skrevet av Emne: Hva slags spillertyper trengs det egentlig  (Lest 3886 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« på: Desember 14, 2014, 16:32:11 »
Ser på manscum-looserpool på tv nå, og tenker litt på spillertyper og Leeds. Det jeg merker meg er mye bein og armer uten fremdrift på spillertper som f.eks Sterling. Så tenker jeg. Hva med Leeds.
Det jeg føler mangler er
En trygg sisteskanse.
Fart på sidebackene
En trygg stopper som alla f.eks Carrick.
En deffansiv midtbanespiller som rydder opp og fordeler enkle baller til andre på midten. Skulle aldri tro jeg noensinne sa dette navnet. Men i dag så imponerte Fellaini meg i den rollen.
2 kantspillere med fart.
1 spiss ved siden av Antenucci. Adryan i rollen som hengende spiss ved 4-5-1
Og for all del. Skrot dette søpplesystemet med en diamant. Gå for 4-4-2/4-5-1

Og hvis vi nå kryddrer dette laget med de beste, av de elendige i dagens stall. Ja da er vi på sporet av noe

raggen

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #1 på: Desember 14, 2014, 18:30:58 »
Ser på manscum-looserpool på tv nå, og tenker litt på spillertyper og Leeds. Det jeg merker meg er mye bein og armer uten fremdrift på spillertper som f.eks Sterling. Så tenker jeg. Hva med Leeds.
Det jeg føler mangler er
En trygg sisteskanse.
Fart på sidebackene
En trygg stopper som alla f.eks Carrick.
En deffansiv midtbanespiller som rydder opp og fordeler enkle baller til andre på midten. Skulle aldri tro jeg noensinne sa dette navnet. Men i dag så imponerte Fellaini meg i den rollen.
2 kantspillere med fart.
1 spiss ved siden av Antenucci. Adryan i rollen som hengende spiss ved 4-5-1
Og for all del. Skrot dette søpplesystemet med en diamant. Gå for 4-4-2/4-5-1

Og hvis vi nå kryddrer dette laget med de beste, av de elendige i dagens stall. Ja da er vi på sporet av noe

er også for og skrote diamant formasjonen.. når det gjelder spillertyper vi trenger så trenger vi etter min mening blanding av rutine og unge spillere noe vi forsåvidt har..
nå e det jo redders som ser gutta uke ut og uke inn på treningsfeltet men føler en spiller som sharp burde vi hatt plass til og som du etterlyser en ballfordeler på midten, der trodde jeg vi hadde bianchi men han har dalt utrolig i prestasjonene og trenger en pause og her burde det vært plass til tonge,som med sin rutine og ro kunne vært en fin balanse til ungutta.
på stopper plass er jeg helt enig og håper vi finner noe nytt der.. pearce er diskutert opp og i mente og pdd er vel bellusci og cooper det beste vi har og det føler jeg ikke er godt nok!!

men alt i alt så tror jeg vi har det vi trenger i troppen bortsett fra en pure class stopper

MOT
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #2 på: Desember 14, 2014, 18:49:37 »
Ser på manscum-looserpool på tv nå, og tenker litt på spillertyper og Leeds. Det jeg merker meg er mye bein og armer uten fremdrift på spillertper som f.eks Sterling. Så tenker jeg. Hva med Leeds.
Det jeg føler mangler er
En trygg sisteskanse.
Fart på sidebackene
En trygg stopper som alla f.eks Carrick.
En deffansiv midtbanespiller som rydder opp og fordeler enkle baller til andre på midten. Skulle aldri tro jeg noensinne sa dette navnet. Men i dag så imponerte Fellaini meg i den rollen.
2 kantspillere med fart.
1 spiss ved siden av Antenucci. Adryan i rollen som hengende spiss ved 4-5-1
Og for all del. Skrot dette søpplesystemet med en diamant. Gå for 4-4-2/4-5-1

Og hvis vi nå kryddrer dette laget med de beste, av de elendige i dagens stall. Ja da er vi på sporet av noe

er også for og skrote diamant formasjonen.. når det gjelder spillertyper vi trenger så trenger vi etter min mening blanding av rutine og unge spillere noe vi forsåvidt har..
nå e det jo redders som ser gutta uke ut og uke inn på treningsfeltet men føler en spiller som sharp burde vi hatt plass til og som du etterlyser en ballfordeler på midten, der trodde jeg vi hadde bianchi men han har dalt utrolig i prestasjonene og trenger en pause og her burde det vært plass til tonge,som med sin rutine og ro kunne vært en fin balanse til ungutta.
på stopper plass er jeg helt enig og håper vi finner noe nytt der.. pearce er diskutert opp og i mente og pdd er vel bellusci og cooper det beste vi har og det føler jeg ikke er godt nok!!

men alt i alt så tror jeg vi har det vi trenger i troppen bortsett fra en pure class stopper

MOT

Jeg tror det er lite som skal til, en hodesterk spiller inn for Doukara...burde aldri solgt Smith by the way! En sjef på midten inn for Cook. En hodesterk og solid midtstopper sammen med Belusci/Cooper.

auren

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #3 på: Desember 14, 2014, 20:20:46 »
Ser på manscum-looserpool på tv nå, og tenker litt på spillertyper og Leeds. Det jeg merker meg er mye bein og armer uten fremdrift på spillertper som f.eks Sterling. Så tenker jeg. Hva med Leeds.
Det jeg føler mangler er
En trygg sisteskanse.
Fart på sidebackene
En trygg stopper som alla f.eks Carrick.
En deffansiv midtbanespiller som rydder opp og fordeler enkle baller til andre på midten. Skulle aldri tro jeg noensinne sa dette navnet. Men i dag så imponerte Fellaini meg i den rollen.
2 kantspillere med fart.
1 spiss ved siden av Antenucci. Adryan i rollen som hengende spiss ved 4-5-1
Og for all del. Skrot dette søpplesystemet med en diamant. Gå for 4-4-2/4-5-1

Og hvis vi nå kryddrer dette laget med de beste, av de elendige i dagens stall. Ja da er vi på sporet av noe

Så du ønsker deg 8 nye klassespillere i førsteelleveren ja… Lite har forandret seg…  ::)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #4 på: Desember 14, 2014, 20:34:01 »
Vi trenger 2- to- sjefer.  En trygg midtstopper bak ..en midtbanegeneral som ødelegger som Michael Brown gjorde, men som har fotballhode som nevnte Brown ikke hadde..
Tror mye hadde vært på stell da gitt.

Vinger vil jo ikke våre managere ha ???
 

auren

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #5 på: Desember 14, 2014, 20:35:49 »
Likevel - du tar opp et interessant tema, selv om jeg er uenig i at vi bør bytte hele laget. Laget skriker etter en midtbaneSJEF. En nasty spiller som motstanderne frykter, men som også kan spille ball. Jeg har tidligere lansert Bellusci som en spiller jeg tror kunne bekledd en slik rolle, ihvertfall av de spillerne vi har i laget pt. Dette bør være førstepri i januarvinduet HVIS vi får hentet spillere. Cook er et spennende talent, men har langt i fra vært det ankeret som vi trenger.

Flere av de nye spillerne har dessverre sluknet etter en god start. Både Silvestri og Bianchi har vært dårlige den siste måneden eller to, mens Doukara har til tider vært usynlig. Jeg synes vi fint kan droppe alle tre for en periode og få inn Taylor, Bellusci/Austin og Sharp. Redfearn har vært lite flink i å rotere på spillerne så langt, og virker å holde seg til samme førsteellever uansett prestasjon.

En annen ting er jo både formasjon og spillestil. Er det Cellino som absolutt SKAL spille med diamant, og at NR ikke har noe han skulle ha sagt, eller spiller vi diamant i mangel på vinger? Har NR spilt med diamant-formasjon med akademiet de siste årene?

Savner virkelig spisskompetanse på topp i form av fysikk og fart. Synd vi solgte Matt Smith. Han hadde vært god å ha i kamper hvor vi jager et mål, slik som i går. Og jeg skulle gjerne sett en ving eller spiss med bra hurtighet som kunne truet bakrom. Vi er blitt alt for forutsigbare, og denne ball-kjælinga og tversoverpasningsorienterte stilen gir meg makk!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #6 på: Desember 14, 2014, 23:02:04 »
Når vi hadde Gradel og Snodgrass så manglet vi en sentral midtbane selv om Johnson og Howson var der. Vi har hatt midstoppere og manglet backer, så har vi hatt backer og manglet midstoppere osv osv!

Poenget er at vi har alltid manglet noe.. Føler at vi alltid mangler en spiller, kanskje vi kunne søkt FL om dispensasjon om å stille med 12 spillere fra start.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #7 på: Desember 15, 2014, 19:43:50 »
Vinnarskallar som visar vägen och lyftet hela laget och som de unga kan se och lära av, som exempel strachan, vad han måste ha betytt för speed och Batty måste varit enormnt i deras utveckling
 

Josch

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #8 på: Desember 15, 2014, 21:14:00 »
Den possesion stilen vi bedriver nå gir oss ikke mange poeng. Skal vi fortsette med denne stilen så må vi nok opp et par hakk i kvalitet og tøffhet for å matche engelske spisser og forsvarere. Nåværende lag er hakket for dårlig, dessverre.  At man henger med spillemessig holder ikke. Men nå er det jo embargo, så da blir det vel lånespillere?

Jeg ser det som problematiask å legge om til en typisk engelsk stil nå. Da må mange av spillerene byttes ut, og det er lite heldig.

Konklusjon:
Leeds må satse på samme stil og evt låne inn litt muskelkraft (grovarbeidere) , pluss håpe at nåværenede nøkkelspillere tilvenner seg den ch.ship-nivået snarest, og at U-spillere blomstrer og skaper knivskarp konkurranse i troppen!! Vi trenger også folk med erfaring nå.

Kanskje utenfor tema, men nå  skulle også  jeg sett en erfaren coach som hadde ch.chip nivået inne!! ;)

baste

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #9 på: Desember 15, 2014, 22:57:13 »
Vi kan jo begynne med å bruke Byram, der jeg synes han vil gjøre mest nytte for seg. På høyre midtbane.

Hvis vi klarer å skape mer, så avlaste vi Forsvaret ved det. I dag er ingen redd for hva vi leverer framover på banen, angrep er det beste forsvar

Bellusci kan spille sentralt og styre midtbanen. Mowatt til venstre..
Så denne midtbanen, ønsker jeg meg


Mowatt - Bellusci - Byram

          Adryan/ Doukara

På topp

             Sharp - Mirco



baste


Promotion 2010

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #11 på: Februar 03, 2015, 11:06:31 »
Hoofball...?


Ryan Pinnick   @RyanPinnicklufc 
Follow
We went from a small team to a team of giants, cani Morison Austin Bamba ngoyi, Taylor Byram Murphy wootton silvestri over 6ft too #lufc


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #12 på: Februar 03, 2015, 11:14:32 »
Vi kan jo begynne med å bruke Byram, der jeg synes han vil gjøre mest nytte for seg. På høyre midtbane.

Hvis vi klarer å skape mer, så avlaste vi Forsvaret ved det. I dag er ingen redd for hva vi leverer framover på banen, angrep er det beste forsvar

Bellusci kan spille sentralt og styre midtbanen. Mowatt til venstre..
Så denne midtbanen, ønsker jeg meg


Mowatt - Bellusci - Byram

          Adryan/ Doukara

På topp

             Sharp - Mirco



bellusci har ingen plats i laget som jag ser det, han är för ful i spelet och i munnen, filmar drar i tröjan tjafsar med domaren, och är avstängd och har säkert en lång avstängning till att vänta, han är i samma sits som alan smith var en gång det vill säga domarna har ögonen på honom,tycker spelmässigt han inte har imponerat heller, byt ut bellusci mot Cook så blir det bättre
 

Promotion 2010

Sv: Hva slags spillertyper trengs det egentlig
« Svar #13 på: Februar 04, 2015, 20:12:23 »
@LUFCDATA: GRAPHIC: The current first-team squad depth at Leeds United. #LUFC #Leeds http://t.co/kNAPCKeAs4

Får ikke tid denne grafen, men den viser hvilke posisjoner spillerne dekker.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973