Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Souleymane "Sol" Bamba  (Lest 76273 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Annesj

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #120 på: August 06, 2015, 12:14:57 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Annesj

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #121 på: August 06, 2015, 12:37:00 »
Syns ikke akkurat det er PL vibber av Keogh/Shotton evt Buxton i Derby heller. Men de er favoritter til PL.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #122 på: August 06, 2015, 13:28:29 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Hvilket stopperpar i The Championship gir deg slike vibrasjoner?
« Siste redigering: August 06, 2015, 13:57:35 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #123 på: August 06, 2015, 13:41:25 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #124 på: August 06, 2015, 13:52:38 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #125 på: August 06, 2015, 13:57:09 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!

På tide at vi vinner ballene litt høyere i banen og gir vårt forsvar litt enklere arbeidsbetingelser. Nå har jo vi vært beleiret rundt eget mål i årevis og da slipper man inn mål.

Håper at vi kan beleire, putte "enkle" mål og slippe inn færre med Uwe's stil kontra invitere mostanderen til vår banehalvdel og prøve å kontre med treige spillere.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #126 på: August 06, 2015, 14:21:03 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!

På tide at vi vinner ballene litt høyere i banen og gir vårt forsvar litt enklere arbeidsbetingelser. Nå har jo vi vært beleiret rundt eget mål i årevis og da slipper man inn mål.

Håper at vi kan beleire, putte "enkle" mål og slippe inn færre med Uwe's stil kontra invitere mostanderen til vår banehalvdel og prøve å kontre med treige spillere.

Et poeng selvsagt, men ingen unnskyldning for at fireren så ut som en dårlig tannregulering stort sett hele våren.
 

Annesj

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #127 på: August 06, 2015, 14:24:51 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!

På tide at vi vinner ballene litt høyere i banen og gir vårt forsvar litt enklere arbeidsbetingelser. Nå har jo vi vært beleiret rundt eget mål i årevis og da slipper man inn mål.

Håper at vi kan beleire, putte "enkle" mål og slippe inn færre med Uwe's stil kontra invitere mostanderen til vår banehalvdel og prøve å kontre med treige spillere.

Et poeng selvsagt, men ingen unnskyldning for at fireren så ut som en dårlig tannregulering stort sett hele våren.

Det hjalp vel enormt etter at Thompson kom inn? Vi slapp omtrent ikke inn mål i denne perioden. Raknet igjen da han fikk fyken. Jeg heller mot dårlig management.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #128 på: August 06, 2015, 14:37:03 »
Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!

På tide at vi vinner ballene litt høyere i banen og gir vårt forsvar litt enklere arbeidsbetingelser. Nå har jo vi vært beleiret rundt eget mål i årevis og da slipper man inn mål.

Håper at vi kan beleire, putte "enkle" mål og slippe inn færre med Uwe's stil kontra invitere mostanderen til vår banehalvdel og prøve å kontre med treige spillere.

Et poeng selvsagt, men ingen unnskyldning for at fireren så ut som en dårlig tannregulering stort sett hele våren.

Det hjalp vel enormt etter at Thompson kom inn? Vi slapp omtrent ikke inn mål i denne perioden. Raknet igjen da han fikk fyken. Jeg heller mot dårlig management.

Godt poeng. Men ikke hele sannheten. At vi slo Boro 1-0 borte var ikke på grunn av god defensiv organisering. Med normal uttelling hadde vi tapt 8-1.

Og det var noen solide krisekamper defensivt oppi det der. Ikke uten grunn Silvestri kanskje var vår beste forrige sesong.
« Siste redigering: August 06, 2015, 14:38:34 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #129 på: August 06, 2015, 16:43:11 »


Leeds United: Honesty has proven to be the best policy for Bamba


Sol Bamba.

published 14:00 Thursday 06 August 2015 

Though Sol Bamba prefers to define his actions as not confrontational just being honest as Phil Hay discovers.

In the end it was Sol Bamba who said what everyone was thinking. His outspoken interview on the final day of last season – a critique of the running of Leeds United – had the potential to kill his career at Elland Road; a player going out in a hail of bullets.

In that respect it is true to say that Bamba’s comments were for the benefit of everyone other than him. He wanted to turn his loan from Palermo into a permanent deal and his family were anxious to stay in England.
 
“I suppose there was a bit at stake,” he says, “but I wasn’t thinking like that.”

Bamba called for the club’s senior management and specifically owner Massimo Cellino to “take good decisions for the club and not for anyone personally. Just for the club.” It exposed a loss of patience in an experienced player who saw problems and agendas at Elland Road and refused to stay quiet.

“If (Cellino) thinks I shouldn’t say it, that’s up to him,” Bamba said. “I speak the truth.”

What Cellino thought of the interview is not known but the honesty of it might have resonated with him. Bamba was signed permanently in June, arriving despite protracted talks which Cellino was happy to stick with, and his choice remarks were not an issue. On the contrary, his transfer came with the captaincy.

The centre-back feels too that many of his bones of contention have been dealt with in the months since he spoke out. Leeds have a head coach with apparent authority and a substantial backroom team below him. The club’s signings have been sensible and more logical than the influx a year ago, if not so numerous.
 
Bamba, 30, does not regret speaking his mind. “It was clear to everyone what was happening,” he says. “It was a delicate moment for everyone involved with the club but what I said needed to be said, whether by me or by someone else.

“I wasn’t trying to cause trouble or make a name for myself. It just got to the stage where I wasn’t happy with a lot of what was going on, the way it was at Leeds. If the club did listen to that then I’m glad. I wasn’t trying to start a fight with anyone. I just wanted things to change. And to be fair, they have.

“If (people) upstairs aren’t doing their job then we can’t do ours either. This club deserves to be at the top and for that you have to be prepared from the bottom to the top. It’s the people at the top who take big decisions and they’re the ones who need to take good decisions. It starts from there and it comes all the way down.”

Bamba’s relationship with Cellino was unaffected by his remarks. The Italian was happy to retain him as a transfer target in May and persisted in finding a way to prise him out of his contract at Palermo.

“We’re absolutely fine,” Bamba says. “We’ve spoken. He knows I was only looking out for the interests of the club. It wasn’t about me.

“If you look at what I actually said, it was ‘I’m saying this even if it means I don’t join Leeds’. That’s how strongly I felt.”

Bamba’s performances in the second half of last season merited further investment in him. Signed in January on a half-season loan, he was one of the players used by then head coach Neil Redfearn to wage the fight against relegation from the Championship. The club won four of Bamba’s first five games and were comfortably clear of the bottom three by the end of March.

Bamba liked and respected Redfearn – the club’s former academy manager who is in dispute with Leeds after reclaiming that job and then resigning from it – but he has been impressed by Uwe Rosler too. Rosler, who replaced Redfearn as head coach on May 20, has a reputation for maintaining strict discipline and is in charge of a squad which did not always hold together last season.

“We’ve got a new manager with new ideas,” Bamba says. “They’re new ideas about how he wants to play but also new rules in the dressing room which is good. We need discipline here.
 
“Things have changed, definitely. The place feels much more positive. I can see a big difference and so can other players. I want that to continue.”

Bamba had two years remaining on his deal at Palermo but he was questioning his situation there from the off. Signed last summer, he made one league appearance and was never given a proper chance to play by coach Giuseppe Iachini. According to Bamba, Iachini told him what he wanted to hear but never used him.

“To be fair I don’t know what went on there,” Bamba says. “It was a good experience in some ways because I learned Italian and my kids did too. But from a footballing point of view it wasn’t what I expected.

“I was supposed to be there to play but I didn’t have any chance at all. It was very strange. But a bad thing led to a good thing because I’m at Leeds now.

“In my mind there was never any doubt that I wanted to come back here. I couldn’t have made that any clearer. I had a few offers but my target, my number one priority, was always to come back to Leeds.

“You don’t know if it will work out because nothing’s certain and these things always take time. It wasn’t totally easy but that’s negotiations and on both sides we wanted to get it done. At the end we did a deal so I’m very happy. I’d have been really disappointed if it hadn’t gone through. My family were desperate to come here too.”

Bamba realises that this season will test his defensive ability and his fitness. Rosler likes his teams to attack in numbers and at pace, asking much of the defensive line behind them. The tactics have taken the German to the play-offs twice before, once with Brentford and once with Wigan Athletic.

“I hope we’ll be a more dangerous team this season,” Bamba said, “although I’m a defender so I’m not concerned about that!

“Seriously though, we need to find the right balance. We have to be good going forward but we maybe need to be better at keeping the door closed when we go forward. I’ve got an important role to play and so have the other defenders here. The manager’s spoken a lot about that.”


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-honesty-has-proven-to-be-the-best-policy-for-bamba-1-7394756
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #130 på: August 06, 2015, 17:31:41 »

Solid hauset opp, nå også som kaptein. Får håpe det blir et lykkelig valg.

Et naturlig valg. En tydelig lederfigur og fin type, Sol Bamba!

Med full pre-season bak seg forventer jeg større stabilitet fra vår nye kaptein.  Men hurtigere og mer plasseringsdyktig forventer jeg dog ikke han har blitt over sommeren.  ;)

Er nok et naturlig valg når man ser på spillerstallen.

Dog får jeg ikke PL-vibber av komboen Samba/Bellusci eller Samba/Cooper.

Forventer du at vi har et PL stopperpar i CC???

PL-vibber betyr vel ikke at stopperparet er av PL-kvalitet. Mer ment at det ikke er av en kvalitet som skulle tilsi å være av de som lukter på direkte opprykk i championship.

Når det spørres etter hvilke stopperpar som er bedre i vår divisjon, så synes jeg store deler av våren viste at det ikke kan være så veldig mange som er så mye dårligere (dog forenklet da det er flere faktorer involvert, som backer, midtbane, generell struktur osv).

Mine betraktninger går direkte ut på hva jeg så i vår i tv-sendte kamper. Også jeg håper og tror selvsagt at det er kommet inn folk med langt bedre kompetanse på å organsiere et forsvar enn det vi viste til i fjor.

Men at Bamba løfter oss til opprykk, nope.

Har fått med meg tre kamper i preseason og jeg må si at jeg er imponert over Belluscis inntreden og ro i forsvaret.

Tror han kan heve seg med mer stabilitet rundt seg. Med Barardi og Taylor på backene og sammen med Bamba i midten så KAN dette bli bra.

Men igjen: Samme forsvar slapp inn 60 + i løpet av fjoråret!

På tide at vi vinner ballene litt høyere i banen og gir vårt forsvar litt enklere arbeidsbetingelser. Nå har jo vi vært beleiret rundt eget mål i årevis og da slipper man inn mål.

Håper at vi kan beleire, putte "enkle" mål og slippe inn færre med Uwe's stil kontra invitere mostanderen til vår banehalvdel og prøve å kontre med treige spillere.

Et poeng selvsagt, men ingen unnskyldning for at fireren så ut som en dårlig tannregulering stort sett hele våren.

Enig i at vi ikke har hengt sammen de siste årene, ikke i forsvar og ikke som lag!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #131 på: August 17, 2015, 15:58:43 »
Trodde ikke Bamba var av den lettskremte typen?

@WALMOT3: Sol Bamba (via @DoukaraOfficial) #LUFC https://t.co/B2l8wIQkwa

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cannavaro

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #132 på: August 17, 2015, 23:11:41 »
Bamba er en herlig type.  Han gir mye av seg selv i hver kamp. Husker han i noen dueller mot Hoffenheim ; han dundrer til med dødsforakt når motstanders spiss mottar oppspill feilvendt.  I form av hans trykk i disse duellene så vil han flere ganger gå over streken og få flust med kort denne sesongen om det fortsetter.  Tror han må lære seg å tenke litt teknisk smart fremover. Eventuelt at Røsler tar en prat med ham.  Røde kort til Bamba vil gi ubalanse i kamper der hvor dette eventuelt skjer.  Ellers liker jeg hans innstilling i kamper, han kommuniserer og prepper andre på laget i med- og motgang.  Dugandes kaptein.  Men, usikker på om viljen er større enn forstanden noen ganger.
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #133 på: August 19, 2015, 22:16:29 »
Bamba er en herlig type.  Han gir mye av seg selv i hver kamp. Husker han i noen dueller mot Hoffenheim ; han dundrer til med dødsforakt når motstanders spiss mottar oppspill feilvendt.  I form av hans trykk i disse duellene så vil han flere ganger gå over streken og få flust med kort denne sesongen om det fortsetter.  Tror han må lære seg å tenke litt teknisk smart fremover. Eventuelt at Røsler tar en prat med ham.  Røde kort til Bamba vil gi ubalanse i kamper der hvor dette eventuelt skjer.  Ellers liker jeg hans innstilling i kamper, han kommuniserer og prepper andre på laget i med- og motgang.  Dugandes kaptein.  Men, usikker på om viljen er større enn forstanden noen ganger.

Da var gult kort nr 3 i boks mot Bristol City - på 3 kamper ja.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #134 på: August 19, 2015, 22:19:51 »
Bamba er en herlig type.  Han gir mye av seg selv i hver kamp. Husker han i noen dueller mot Hoffenheim ; han dundrer til med dødsforakt når motstanders spiss mottar oppspill feilvendt.  I form av hans trykk i disse duellene så vil han flere ganger gå over streken og få flust med kort denne sesongen om det fortsetter.  Tror han må lære seg å tenke litt teknisk smart fremover. Eventuelt at Røsler tar en prat med ham.  Røde kort til Bamba vil gi ubalanse i kamper der hvor dette eventuelt skjer.  Ellers liker jeg hans innstilling i kamper, han kommuniserer og prepper andre på laget i med- og motgang.  Dugandes kaptein.  Men, usikker på om viljen er større enn forstanden noen ganger.

Da var gult kort nr 3 i boks mot Bristol City - på 3 kamper ja.....
Litt løs kanon, bra han har en rolig og fairspillende makker i Bellusci.. :)

Hallgeir *

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #135 på: August 19, 2015, 22:27:42 »
Bamba er en herlig type.  Han gir mye av seg selv i hver kamp. Husker han i noen dueller mot Hoffenheim ; han dundrer til med dødsforakt når motstanders spiss mottar oppspill feilvendt.  I form av hans trykk i disse duellene så vil han flere ganger gå over streken og få flust med kort denne sesongen om det fortsetter.  Tror han må lære seg å tenke litt teknisk smart fremover. Eventuelt at Røsler tar en prat med ham.  Røde kort til Bamba vil gi ubalanse i kamper der hvor dette eventuelt skjer.  Ellers liker jeg hans innstilling i kamper, han kommuniserer og prepper andre på laget i med- og motgang.  Dugandes kaptein.  Men, usikker på om viljen er større enn forstanden noen ganger.

Da var gult kort nr 3 i boks mot Bristol City - på 3 kamper ja.....
Litt løs kanon, bra han har en rolig og fairspillende makker i Bellusci.. :)

Dagens beste!  :D
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #136 på: August 27, 2015, 19:34:22 »

Sol Bamba interview: Leeds captain enjoying life at ‘a massive club’

By Adam Bate   Last Updated: 27/08/15 5:19pm

Sol Bamba is leading by example as Leeds look to the future

Leeds captain Sol Bamba is already a big fan-favourite at Elland Road. Adam Bate caught up with him to discuss his early years at Paris Saint-Germain, moving to Britain in search of success and his leadership role within the dressing room…

Former Leeds boss Neil Redfearn called him a 'fatherly figure' to his young team-mates at Elland Road. At 30, Bamba isn't quite sure about that, but the centre-back has made quite the impression on and off the field since joining the club, initially on loan, in January.

Asked about that leadership role, he tells Sky Sports: "I've got no choice because I'm one of the oldest in the dressing room! I've done it throughout my career anyway. When you're playing at the back you have to lead because you can see everything.

"It's a young squad and some of the players need that. They need that shoulder to lean on because I've been there before. With the young lads, if they want something from the manager they come to me. It's part of my job. I'm here to help.

"We've got a few Italians in the squad too and it's obviously easier for them to speak Italian. My language skills aren't too bad so I can help them on the pitch or if the gaffer need me to translate. It helps if I can bring the dressing room together. But I'm not that old!"

He is, however, experienced. A graduate of Paris Saint-Germain's youth system, he talks with enthusiasm about that challenge of testing himself against top-class players as well as learning from Colombian centre-back Mario Yepes. But opportunities were limited.

"I trained with the first team for three years, only playing a handful of games. I was very young and learning my trade. It was a good experience training with players like Ronaldinho and Jay-Jay Okocha. But obviously, it's a very different club now."

Bamba represented Ivory Coast at the 2014 World Cup in Brazil

He remains a PSG supporter – "it's where I was born and where I'm from" – which only makes his decision to leave the club in 2006 all the more admirable. At the age of 21, he sought out a club in Scotland and embarked upon a new adventure with Dundee United.

"I needed some first-team football," explains Bamba. "I could have stayed at Paris Saint-Germain and signed a five-year contract but I wanted to go on loan and they didn't want me to go out. I decided to turn it down and went to Scotland.

"It was good because I learnt the language and learnt how to play the British way. The way I've done it, if I could change anything I wouldn't, because I've learnt slowly, slowly. It's got me where I am now and I'm very happy."

Bamba's experiences with Palermo in Italy are helping Leeds on and off the pitch

It's certainly been a circuitous route. After impressing with Hibernian and Leicester, Bamba had spells in Turkey with Trabzonspor before getting a taste of Serie A with Palermo. But he's glad to be back in England with Leeds. Not least because of his partner.

"My missus is English and she was desperate to come back at some point. That's what we managed to do, so now she's happy and I'm very happy. I always missed the British football as I enjoyed my time at Leicester and in Scotland so it was always a target to come back.

"I played against some very good players and some very good teams in Turkey and in Italy as well. There has been the international games with the World Cup too so I feel I am a better player now. You're always improving but I've returned to England with better qualities."


Bamba shows his aerial prowess up against Everton's Ross Barkley in pre-season
Clear leader

Sol Bamba has made 39 clearances this season - more than any other player in the Championship.

Leeds are now feeling the benefit of that experience. Bamba ranked among the top 10 players in the Championship last season for both tackles and interceptions. In the current campaign, no player in the top two divisions has made more clearances.

It hints at the sort of dominant defensive performances that Leeds fans have come to enjoy. "I didn't know these stats," he admits. "But it's always good to hear. That's what I try to do everywhere I go. If you give everything the fans respond to that."

Those supporters have had to endure a lengthy period of upheaval at the club and Bamba doesn't shy away from those problems. But he does appear convinced that Leeds now find themselves on a better path.


"It's a massive club but the way it was run the last couple of years wasn't great at all. So now the club has made a few changes with the manager but also with the board, bringing in Adam Pearson, for example. It's a different club now."

Indeed, Bamba has already seen a change of manager with Uwe Rosler replacing Redfearn in the summer, but he's impressed with the new man. "What's very good about him and what we were missing last year, when you talk to people around the club, is discipline.

"He's brought discipline and organisation. It's also always better when the manager has been a player because he knows what he's talking about and he played at the top level as well. He can understand more easily and we can respond better to that."


He's brought discipline and organisation.

Bamba on Uwe Rosler

So are Leeds targeting promotion? "I'm not going to say we're going to win the league," says Bamba. "I think it's a bit too early to say that. We have to be realistic. We want to improve on last season and see where that takes us.

"But the league is tight and if you look at last season, I don't think anyone would've said Bournemouth would get promoted but they got in the mix and that's what we want to do. Deep down everyone wants Leeds to be in the Premier League.

"No disrespect to the other clubs I've played for, but in terms of history, fan base and the infrastructure of the stadium and training ground, it's right up there. It's a big club but it's been asleep for some reason. If we do well it'll be massive for everyone involved."




Bamba has established himself as a fan favourite already at Leeds


In truth, it's been a quiet start with four consecutive draws leaving Leeds in mid-table. "We need to start to win games as soon as possible, obviously. We haven't got a win yet but we are unbeaten so we're happy with that.

"Everyone knows it's a tough league. It's not about playing well, it's about winning when you don't play well. That's what gets you out of this division. With games every three days, you need to be fit. For me, it's more difficult than the Premier League because of that."

Regardless of how the season goes for Leeds, you sense they'll be better off as long as Bamba is around. And the good news is that he's looking for a lengthy stay in Yorkshire.

"I've signed a three-year contract and I want to see that out," he adds. "If I manage to do that and they want me to stay that would be great because I'm happy here and my family are settled. I see myself here for a long time."
http://www.skysports.com/football/news/11715/9967931/sol-bamba-interview-leeds-captain-enjoying-life-at-8216a-massive-club8217
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #137 på: August 31, 2015, 18:36:25 »
MoM mot Derby!

@WALMOT3: #LUFC http://t.co/EgyiIYF8KA

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #138 på: September 10, 2015, 20:00:35 »
"The Big Interview! :)

Big Interview with Leeds United’s Sol Bamba:

“Adam Pearson has been very important”

Posted on September 10, 2015 by Adam Ellis
in Featured, Features, Skybet Championship  | 


FOR a kid of 21, swapping the beautiful boulevards and boutiques of Paris for the slate grey skies of Dunfermline must have been a nasty shock, right?

“Hmm, not really,” laughs Sol Bamba, who first left his homeland for Scotland in 2006. “After all, I did move out of the house when I was 11 years old.”

Eleven? “Yes, 11,” explains the Leeds skipper, now 30 and a dad of three. “When I was young, I joined Paris St Germain. My family and I, we lived in central Paris, a commune called Ivry-sur-Seine.

“As you probably know, land in Paris is very expensive. No green spaces. Even clubs like PSG have nowhere to train or play, so their base was out in the countryside.

“My family had no car. It was too far to walk. So from Monday to Friday I lived at the academy. You went to school in the morning, finished at 4 o’clock. Then you went to train. After training you had dinner, then the next couple of hours were for doing homework. By then it was already time to sleep.

“That was Monday to Thursday. On Friday, after school and training, you finally got to go home at about 6 o’clock.

“Saturday was mine to do what I wanted. To see my friends and family. But early on Sunday morning, you had to go back because you always had a game to play in the afternoon.

“That was my life from 11 to 15 and I cannot lie – being away from home was not easy. I missed my brothers and sisters. My mum worried about me. I have three kids now; I wouldn’t want them to do what I did.

“But I wouldn’t change it, because it made me an adult from a very young age. I had to be responsible and look after myself. I do think that independence made me a better person.”

Not to mention a nomadic one. Imbued with an instinctive adaptability and unburdened by home ties, Bamba’s career has taken him from France and Scotland to England, Turkey and Italy.

“Let me think,” he says, when asked how many languages he speaks. “I do a bit of English (this is self-deprecating in the extreme), obviously French, Italian, a little Turkish and an African language. So five. I’m thinking about working for the UN when I finish playing!”

Not that Bamba is particularly diplomatic. Signed on loan from Palermo last January, he discovered a club riven by dressing room splits, a manager (Neil Redfearn) forced to work without an assistant and a chairman, in Massimo Cellino, making arbitrary and divisive decisions.

Too old and too principled to toe the party line, he first doled out a few home truths in the dressing room.

“It was a young side and I think they needed a leader,” he explains. “There were basically two groups – the Italian players and everybody else. They didn’t dislike each other, it was just hard to communicate. I spoke both languages, so I think that brought us together a bit more.”

Bamba then publicly lambasted Cellino, urging him to “do better for the sake of the supporters, even if it costs me a contract.”

“Everyone knows what I said last season and I stand by that,” says Bamba, who was re-signed by new manager Uwe Rosler in June and was immediately handed the captaincy.

“If the decisions at the top aren’t right, there’s no way what happens on the pitch can be right. It was a big struggle last year and that’s why.

“Now he (Cellino) has maybe taken a step back and I think bringing someone like Adam Pearson in as CEO has been very important. He knows the club, he knows English football. That’s helping the president.



“Everything is a lot more settled so they have done their part. Now we have no excuses. It is up to us to make it work on the pitch.”

And can they? After all, this is a side culled primarily from the academy, with the likes of Alex Mowatt, Sam Byram and Lewis Cook all relatively wet behind the ears.

“If we can keep the staff and players together, we could do something very big,” he insists. “We may not have much experience, but the talent is there.

“I’m not going to say we’re going to win the league or even that we will make the play-offs. But if we can do better and be in the mix, I think everyone will be more than happy.”

Bamba is a fan of Rosler and Redfearn, but saves his greatest praise for Sven Goran Eriksson – the man who first brought him to England with Leicester in 2011 and later made him a mainstay of the Ivory Coast back four.

“Sven has been huge for me,” says Bamba, who qualifies to play for the Ivory Coast national side through his parents.

“I’ve always said that I owe him everything. He took me down to England and picked me for the 2010 World Cup. And apart from all of that, he’s also a great man. I have great respect for him and he is still someone who I speak to regularly for advice.

“People who don’t know him might think his personality is cold or whatever.

“People who do know him realise he is just someone who loves football and is incredibly passionate about the game.

“I think a lot of people forget that Sven laid the foundations of what Leicester are today. He brought a lot of players with good pedigree and if he’d had the time, I believe 100 per cent he would have made it. Unfortunately, we all know football is a ruthless business.”

It was during his spell with Leicester that Bamba met his English wife, Chloe. So with firm ties to the UK and kids in school, is Bamba finally ready to put down some roots?

“It’s a good question,” he adds. “The truth is, we don’t know yet. We’re just buying a house in Leeds now, so it looks like I’ll be based here for a while. But we have a place in Paris as well.

“It really depends on the kids – how they make friends, how well they are doing at school. We enjoy our time here so, yeah, we’ll probably decide to stay.

“I’ve enjoyed everywhere I’ve been and made a lot of friends. Seeing these amazing places, bringing the kids to different countries and exposing them to other cultures. I wouldn’t change any of it.

“But I have to say that the UK is the place where I’ve been treated best. People talk about xenophobia and these things, but to me the English people have always been very friendly and welcoming.

“I also like the spirit of the game here; hard but fair, with respect for every player. There’s no better place to play football.”

And if anyone should know, then it is  Bamba.

by Chris Dunlavy

http://www.theleaguepaper.com/featured/2117/big-interview-with-leeds-uniteds-sol-bamba-adam-pearson-has-been-very-important/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #139 på: Oktober 02, 2015, 23:23:01 »
@PhilHayYEP: Another aspect of the centre-back debate - Sol Bamba is one yellow card away from a one-match ban. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #140 på: Oktober 03, 2015, 08:38:37 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

sportcarl1

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #141 på: Oktober 03, 2015, 09:48:19 »
cooper  är vår bästa innerback, bellusci har spelat färdigt i klubben, bamba är ok om han gör det han skall göra det vill säga försvara och dominera i strafforådet,
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #142 på: Oktober 03, 2015, 13:00:48 »
cooper  är vår bästa innerback, bellusci har spelat färdigt i klubben, bamba är ok om han gör det han skall göra det vill säga försvara och dominera i strafforådet,

Bellusci er ikke ferdig!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #143 på: Oktober 03, 2015, 13:11:53 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

Bamba hadde trengt å bli styrt av PS-kontrollen til Leedsfan så hadde mye vært gjort :)

Jon R

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #144 på: Oktober 03, 2015, 14:13:12 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

Bamba hadde trengt å bli styrt av PS-kontrollen til Leedsfan så hadde mye vært gjort :)
Wow! Hadde vært noe om den teknologien var tilgjengelig. Frykter dog kaos dersom x anntall tusen Leeds supportere med fjernkontroll får mulighet til å styre spillet ut fra eget hode.  ;D
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #145 på: Oktober 03, 2015, 14:51:37 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

Bamba hadde trengt å bli styrt av PS-kontrollen til Leedsfan så hadde mye vært gjort :)

:) Han spiller bra når jeg styrer han!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #146 på: Oktober 03, 2015, 16:09:06 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

Bamba hadde trengt å bli styrt av PS-kontrollen til Leedsfan så hadde mye vært gjort :)

:) Han spiller bra når jeg styrer han!

Det tror jeg også :)

RoarG

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #147 på: Oktober 03, 2015, 16:51:33 »
Bamba trenger en makker i midtforsvaret. Får vi det på plass, så tror jeg mye er gjort

Bamba hadde trengt å bli styrt av PS-kontrollen til Leedsfan så hadde mye vært gjort :)
Wow! Hadde vært noe om den teknologien var tilgjengelig. Frykter dog kaos dersom x anntall tusen Leeds supportere med fjernkontroll får mulighet til å styre spillet ut fra eget hode.  ;D
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #148 på: Oktober 24, 2015, 16:09:24 »
@LUFCDATA: Sol Bamba has completed more passes (370) than any other #LUFC player in the Championship this season. https://t.co/IYprzt3Wf8
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #149 på: November 21, 2015, 19:56:16 »
@PhilHayYEP: Evans is massively short of defenders now. Bamba has a fractured toe - Evans says that at a push, he might be able to play next weekend.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973