Skrevet av Emne: EX-Headcoach: Uwe Røsler  (Lest 120834 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Røsler sparket
« Svar #390 på: Oktober 19, 2015, 18:12:15 »
Jeg vet ikke om jeg orker mer. Jeg klarer vel neppe å kutte ut, men det er ingen tvil om at jeg burde distansere meg fra Leeds til Cellino er borte, for mitt eget beste.

Vi er så vant til å sparke managere at selv mange av våre supportere mener det er fornuftig å sparke sjefen etter 11 kamper. 11 kamper!!

Vi kommer ingensteds med Cellino. Vi starter på nytt nå. Evans får sparken ved nyttår. Så begynner vi igjen. Antar Cellino til sommeren sier at han gir seg selv to på å rykke opp, hvis ikke selger han. Som han har sagt et par ganger før.

Rösler var kanskje ikke løsningen (det får vi aldri vite!), men han var ikke problemet heller. Samme gjelder for de kommende managerne.

Oppfordrer alle til å investere pengene man ellers ville brukt på klubben (drakter, reiser o.l.), i LeedsFansUtd. Har spyttet inn 10 000 selv. Cellino må bort. Fansen må inn i klubben. Ellers dør den sakte, men sikkert. Den gamle storklubben, som nå er laughing stock.


Mine bidrag til OEF og forumet ellers falt bort når Cellino kom inn. Det er ikke noe jeg er stolt av,
heller litt trist, men jeg hadde foretrukket alle andre løsninger enn Cellino, nær sagt uansett hvilken betydning det hadde hatt for videre drift av klubben.

Jeg elsker klubben av hele mitt hjerte og vil alltid gjøre det, men jeg har en del andre hensyn å ta.
Det ga plutselig lite mening for meg personlig å diskutere Leeds United innenfor noe jeg bare ikke hadde den minste tro på.

Men all ære til dere som står på, og holder et egentlig veldig godt forum ved like.

hilsen
berlin
« Siste redigering: Oktober 19, 2015, 18:14:22 av berlin »

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #391 på: Oktober 19, 2015, 19:37:02 »
Henger meg på siste kommentar her nå. Cellino OUT!!!

Helt på linje der.

Blir litt søkt å bruke ordet tragisk i en sånn sammenheng, men for Leeds har "Cellino IN", med få unntak, vært helt katastrofe.
« Siste redigering: Oktober 19, 2015, 19:54:08 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Røsler sparket
« Svar #392 på: Oktober 19, 2015, 19:39:19 »
Men å ansette Evans må da være en skivebom

Cellino har etter hvert uttallige skivebom på samvittigheten.... and counting!  >:(
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Røsler sparket
« Svar #393 på: Oktober 19, 2015, 19:44:23 »
Utrulig mye kompetanse her på forumet.
Jeg tror personlig at ingen av oss her inne er kompetente nok til å avgjøre om Røsler var rett mann, relasjoner tar tid å bygge opp.
 at spillerene våre har underprestert, Serlig offensivt kan ha med manglende relasjoner å gjøre.
Det skal ikke mye nøling til i denne divisjonen før det ser dumt ut, det kunne kommet seg med mere samkjøring.
Hvem vet?
Dessverre tror jeg ikke vi får oppleve at noen tester ut relasjonsbygging i denne klubben før Cellno tar sin hatt og går.
Tja, hvis det kun er folk med trenerutdannelse som kan uttale seg her inne, tror jeg du får et svært lite og stille forum... folk må få lov til å ytre seg. Selvfølgelig er ingen her inne kompetente på faglig grunnlag evaluere Rösler. Det vi gjør er å danne oss synspunkter ut ifra det vi har sett av kamper, samt å ta en titt på tabellen. Alt dette basert på en enorm kjærlighet og omsorg for klubben.
Foppall handler om å vinne-ingenting annet. Det har aldri, eller kommer aldri til å deles ut stilpoeng i noen liga ;)

gulle

Sv: Røsler sparket
« Svar #394 på: Oktober 19, 2015, 20:14:36 »
Utrulig mye kompetanse her på forumet.
Jeg tror personlig at ingen av oss her inne er kompetente nok til å avgjøre om Røsler var rett mann, relasjoner tar tid å bygge opp.
 at spillerene våre har underprestert, Serlig offensivt kan ha med manglende relasjoner å gjøre.
Det skal ikke mye nøling til i denne divisjonen før det ser dumt ut, det kunne kommet seg med mere samkjøring.
Hvem vet?
Dessverre tror jeg ikke vi får oppleve at noen tester ut relasjonsbygging i denne klubben før Cellno tar sin hatt og går.
Tja, hvis det kun er folk med trenerutdannelse som kan uttale seg her inne, tror jeg du får et svært lite og stille forum... folk må få lov til å ytre seg. Selvfølgelig er ingen her inne kompetente på faglig grunnlag evaluere Rösler. Det vi gjør er å danne oss synspunkter ut ifra det vi har sett av kamper, samt å ta en titt på tabellen. Alt dette basert på en enorm kjærlighet og omsorg for klubben.
Foppall handler om å vinne-ingenting annet. Det har aldri, eller kommer aldri til å deles ut stilpoeng i noen liga ;)
engasjement er bra; misforstå meg rett, jeg er bare av den oppfatning av at det altfor tidlig ropes ut med treneren, relasjoner  er viktig i et lag og trenerene må få litt tid, og lov til å prøve ut.Gjør du to feilkjøp, så er det rett ut.  Da skal det enten mye flaks, eller mye penger til å lykkes.
Jeg har mye moro av å lese på forumet, her er mye følelser for klubben og sånn skal det være.
Nå rykker vi opp! Jasederja

lojosang

Sv: Røsler sparket
« Svar #395 på: Oktober 19, 2015, 21:54:31 »
Utrulig mye kompetanse her på forumet.
Jeg tror personlig at ingen av oss her inne er kompetente nok til å avgjøre om Røsler var rett mann, relasjoner tar tid å bygge opp.
 at spillerene våre har underprestert, Serlig offensivt kan ha med manglende relasjoner å gjøre.
Det skal ikke mye nøling til i denne divisjonen før det ser dumt ut, det kunne kommet seg med mere samkjøring.
Hvem vet?
Dessverre tror jeg ikke vi får oppleve at noen tester ut relasjonsbygging i denne klubben før Cellno tar sin hatt og går.
Tja, hvis det kun er folk med trenerutdannelse som kan uttale seg her inne, tror jeg du får et svært lite og stille forum... folk må få lov til å ytre seg. Selvfølgelig er ingen her inne kompetente på faglig grunnlag evaluere Rösler. Det vi gjør er å danne oss synspunkter ut ifra det vi har sett av kamper, samt å ta en titt på tabellen. Alt dette basert på en enorm kjærlighet og omsorg for klubben.
Foppall handler om å vinne-ingenting annet. Det har aldri, eller kommer aldri til å deles ut stilpoeng i noen liga ;)

Hadde glatt lest bloggen til Kato, jeg!  ;D
- Leif Olav

Blank_File

Sv: Røsler sparket
« Svar #396 på: Oktober 19, 2015, 22:07:41 »
Hva i svarte har det blitt av oss når folk sitter og sier at de samtykker med en sparking etter 11 kamper for et prosjekt som var ment å vare i 2 sesonger? Jeg blir så flau på vegne av mine egne at jeg dør inni meg. Selvfølgelig har det ikke sett bra ut til nå for Røsler, men jeg tror oppriktig talt man må være fra forstanden for å mene at dette var rett på nåværende tidspunkt. Særlig ikke når man ser hva vi får i retur.

Det er snarveien ut av Thorp Arch for de to største talentene våre. Det er i alle fall helt sikkert. Dersom Cook og Taylor velger å være med båten med videre nå så er de ikke så ettertraktet som jeg tror de er.

willum

Sv: Røsler sparket
« Svar #397 på: Oktober 19, 2015, 22:09:02 »
Hva i svarte har det blitt av oss når folk sitter og sier at de samtykker med en sparking etter 11 kamper for et prosjekt som var ment å vare i 2 sesonger? Jeg blir så flau på vegne av mine egne at jeg dør inni meg. Selvfølgelig har det ikke sett bra ut til nå for Røsler, men jeg tror oppriktig talt man må være fra forstanden for å mene at dette var rett på nåværende tidspunkt. Særlig ikke når man ser hva vi får i retur.

Det er snarveien ut av Thorp Arch for de to største talentene våre. Det er i alle fall helt sikkert. Dersom Cook og Taylor velger å være med båten med videre nå så er de ikke så ettertraktet som jeg tror de er.

+1 som det heter

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #399 på: Oktober 28, 2015, 21:03:54 »
@NVivas79: Interesting debutant for England U16s yesterday, Colin Rosler. Son of Uwe, named after Colin Bell and plays for Man City's academy too.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #400 på: November 19, 2015, 14:01:54 »
Ser at Evans forteller at han har fått til en mer avslappet tone i klubben og på TA. Sier at Uwe samlet spillerne tidlig(enten de kunne trene eller ikke) og holdt de på TA en stund uten at man alltid hadde arbeidsoppgaver å løse. I tøffe tider så er det ikke alltid lurt å samle "negativiteten" lengre enn det man må. Nå sier han at spillerne kommer, spiser, trener hardt og drar hjem etterpå.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #401 på: November 19, 2015, 15:35:44 »
Ser at Evans forteller at han har fått til en mer avslappet tone i klubben og på TA. Sier at Uwe samlet spillerne tidlig(enten de kunne trene eller ikke) og holdt de på TA en stund uten at man alltid hadde arbeidsoppgaver å løse. I tøffe tider så er det ikke alltid lurt å samle "negativiteten" lengre enn det man må. Nå sier han at spillerne kommer, spiser, trener hardt og drar hjem etterpå.

Psykologien i lagidrett er utrolig fascinerende. Hva som funker for en, funker ikke for en annen. Det samme til forskjellige tider.

Eksempelvis: i Swansea fikk Garry Monk kjempeskryt for å ha samlet troppene ved å kreve at man snakket engelsk (det var klikker med bl.a. nederlandske spillere), spiste ved samme bord i lunsjen og ingen mobiltelefoner på treningsfeltet.

Nå om dagen er det lite som stemmer i Swansea. Om det er disiplinen skal jeg ikke uttale meg om. Rednose hadde vel også et ganske strict regelverk i sin tid. Spillere kom og gikk, men suksessen vedvarte.
Marching on together!

AndyMathie

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #402 på: November 23, 2015, 14:42:43 »
@NVivas79: Interesting debutant for England U16s yesterday, Colin Rosler. Son of Uwe, named after Colin Bell and plays for Man City's academy too.

Merkelig trodde Uwes kone var norsk og han er vel tysk sjøl?! Hvorfor spiller Rosler da for England?! Norge eller Tyskland burde alternativene være!
We are Leeds and we are proud of it!

Kontakinte

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #403 på: November 23, 2015, 14:53:43 »
@NVivas79: Interesting debutant for England U16s yesterday, Colin Rosler. Son of Uwe, named after Colin Bell and plays for Man City's academy too.

Merkelig trodde Uwes kone var norsk og han er vel tysk sjøl?! Hvorfor spiller Rosler da for England?! Norge eller Tyskland burde alternativene være!
Hun er Norsk og fra Horten. Valg av landslag ser jeg på som en no-brainer=) Norge ræva!, tyskland gode? England ca. midt imellom.

Jon R

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #404 på: November 23, 2015, 23:46:56 »
@NVivas79: Interesting debutant for England U16s yesterday, Colin Rosler. Son of Uwe, named after Colin Bell and plays for Man City's academy too.

Merkelig trodde Uwes kone var norsk og han er vel tysk sjøl?! Hvorfor spiller Rosler da for England?! Norge eller Tyskland burde alternativene være!
Ikke hvis du er født i England og går fotballgradene der vel?
Jon R.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #406 på: Juli 30, 2016, 15:48:21 »
Uwe Rösler har fått seg ny jobb. Tyskeren er ny trener i League One-klubben Fleetwood Town (VG)

https://www.theguardian.com/football/2016/jul/30/use-rosler-appointed-fleetwood-manager-leeds-united-manchester-city

Betyr vel at Leeds slipper å betale lønna hans?? God nyhet!!! Fleetwood  møter Leeds i Ligacupen.
« Siste redigering: August 03, 2016, 16:53:15 av Josch »

rd1

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #407 på: Januar 28, 2017, 11:49:32 »
Linket til det norske landslaget.. vi er først i Norge med denne link?
"Who needs Cantona??"

DenHviteYeboah

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #408 på: Januar 28, 2017, 21:03:16 »
Linket til det norske landslaget.. vi er først i Norge med denne link?
Slett ikke et dumt forslag :)
For øvrig meget skeptisk til at Semb skal ansette landslagssjef.....

Hallgeir *

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #409 på: Mars 04, 2017, 21:05:24 »
Uwe Rösler gjør det bra for tiden.  :)

Uwe Rösler på opprykksplass
Den tidligere Lillestrøm-, Viking- og Molde-treneren Uwe Rösler har suksess med League One-klubben Fleetwood, på Englands tredje nivå. Lørdag tok de en sterk 2-0-seier borte mot Scunthorpe og ligger nå på 2.plass, fem poeng bak serieleder Sheffield United. Röslers menn er i strålende form og har ikke tapt på 18 kamper, på samme periode har de kun sluppet inn ni mål.

VG Nett
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #410 på: Mars 04, 2017, 21:33:27 »
Uwe Rösler gjør det bra for tiden.  :)

Uwe Rösler på opprykksplass
Den tidligere Lillestrøm-, Viking- og Molde-treneren Uwe Rösler har suksess med League One-klubben Fleetwood, på Englands tredje nivå. Lørdag tok de en sterk 2-0-seier borte mot Scunthorpe og ligger nå på 2.plass, fem poeng bak serieleder Sheffield United. Röslers menn er i strålende form og har ikke tapt på 18 kamper, på samme periode har de kun sluppet inn ni mål.

VG Nett
...og i mål står Alex Cairns :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #411 på: Mars 24, 2017, 10:07:25 »
http://www.tv2.no/sport/9015581/

Det utviklet seg til det beste for både oss og Uwe dette. Tror nok jeg ville valgt Monk uansett i et retrospektiv.

RoarG

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #412 på: Mai 09, 2017, 21:52:59 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #413 på: Februar 18, 2018, 11:03:30 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #414 på: Februar 18, 2018, 11:21:27 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
Likte Uwe!
Ser ikke bort fra at han kunne fått til litt hvis han hadde fått tid. Men det hadde jo ikke klovnen Cellino ;)

HåvardK

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #415 på: Februar 18, 2018, 11:56:26 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
Likte Uwe!
Ser ikke bort fra at han kunne fått til litt hvis han hadde fått tid. Men det hadde jo ikke klovnen Cellino ;)
Enig, DHY. Uwe hadde faktisk en klar plan, men slet med å få spillerne til å levere.

Leedsfan

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #416 på: Februar 18, 2018, 13:55:13 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
Likte Uwe!
Ser ikke bort fra at han kunne fått til litt hvis han hadde fått tid. Men det hadde jo ikke klovnen Cellino ;)

Uwe var en TC, en som ble så redd for å tape at han gjorde akkurat det; TAPTE!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #417 på: Februar 18, 2018, 14:30:33 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
Likte Uwe!
Ser ikke bort fra at han kunne fått til litt hvis han hadde fått tid. Men det hadde jo ikke klovnen Cellino ;)

Uwe var en TC, en som ble så redd for å tape at han gjorde akkurat det; TAPTE!
Helt uenig! Uwe hadde en klar plan, snakket ikke tull, satte krav og jattet ikke med ledelsen. TC oppfattet jeg som hyggelig, svak,veik,usikker og fornøyd med å være trener uansett...

Leedsfan

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #418 på: Februar 18, 2018, 14:32:24 »
Uwes engasjement er over i Fleetwood, også :(. Etter den 7. strake tapet, og en tabellposisjon på 20, ga Fleetwood-styret Røsler sparken. Røsler gjorde sine saker bra i Brentford, men fikk det trått i Leeds og Fleetwood. Bedre lykke neste gang, Uwe.
https://www.getwestlondon.co.uk/sport/football/football-news/former-brentford-wigan-leeds-manager-14304834
Likte Uwe!
Ser ikke bort fra at han kunne fått til litt hvis han hadde fått tid. Men det hadde jo ikke klovnen Cellino ;)

Uwe var en TC, en som ble så redd for å tape at han gjorde akkurat det; TAPTE!
Helt uenig! Uwe hadde en klar plan, snakket ikke tull, satte krav og jattet ikke med ledelsen. TC oppfattet jeg som hyggelig, svak,veik,usikker og fornøyd med å være trener uansett...

Jattet ikke med ledelsen:) Google "Belluschi's watch". Satt og sippa i kaffen sin på pressekonferansene og ble blekere og blekere. Klar plan? Aldri sett så feig fotball, skulle prøve å safe/stjele en seier hver gang.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: EX-Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #419 på: Desember 13, 2018, 22:03:44 »
Har gjort det bra etter Malmø-overtakelsen. Seriegull og suksess i Europa. Mange ex Leeds coacher / managers har gjort det bra.