Skrevet av Emne: 2015-16: Forventninger til sesongen  (Lest 70638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #120 på: August 03, 2015, 21:09:35 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....


Se hva som skjedde?

Klubben ble nummer 4 året etter de solgte Rooney og spile CL-kvalikk til 05/06 sesongen...

Selv Pool måtte selge Stearling når City kom, og Man Utd har solgt til Real Madrid i mange år... Det er ALLTID noen som er større, sterkere og rikere enn andre, det er slik verden er. På samme måte som vi var større, sterkere og rikere enn, West-Ham, Charlton, Coventry, Sunderland og Sogndal når vi støvsugde markedet for talentfulle spillere i 20 årene. Klubbene ville ikke selge, men tilbudet var for godt til å takke nei, eller spilleren selv presset igjennom overgangen.

Er det slik at du vil bli værende i divisjonen fordi vi ikke kommer til å konkurrere i toppen direkte fra Sky Bet Championship?
Nei, jeg mener man bør satse maksimalt på å rykke opp. Ã… bruke penger på å kjøpe kvalitetsspillere, fører sjelden til at man kommer lengre unna opprykk. Den økonomiske forskjellen på divisjonene er dssverre helt absurd ;)

Vi surret bort alle McCormackpengene på italienske lånespillere og en mengde rare innkjøp sommeren 2014!

Vi bruker pengene målrettet på Erwin, Wood og Dallas sommeren 2015!


Det er en reell forskjell på preseason 2014 og preseason 2015!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

gulle

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #121 på: August 03, 2015, 22:28:30 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....


Se hva som skjedde?

Klubben ble nummer 4 året etter de solgte Rooney og spile CL-kvalikk til 05/06 sesongen...

Selv Pool måtte selge Stearling når City kom, og Man Utd har solgt til Real Madrid i mange år... Det er ALLTID noen som er større, sterkere og rikere enn andre, det er slik verden er. På samme måte som vi var større, sterkere og rikere enn, West-Ham, Charlton, Coventry, Sunderland og Sogndal når vi støvsugde markedet for talentfulle spillere i 20 årene. Klubbene ville ikke selge, men tilbudet var for godt til å takke nei, eller spilleren selv presset igjennom overgangen.

Er det slik at du vil bli værende i divisjonen fordi vi ikke kommer til å konkurrere i toppen direkte fra Sky Bet Championship?
Nei, jeg mener man bør satse maksimalt på å rykke opp. Ã… bruke penger på å kjøpe kvalitetsspillere, fører sjelden til at man kommer lengre unna opprykk. Den økonomiske forskjellen på divisjonene er dssverre helt absurd ;)

Vi surret bort alle McCormackpengene på italienske lånespillere og en mengde rare innkjøp sommeren 2014!

Vi bruker pengene målrettet på Erwin, Wood og Dallas sommeren 2015!


Det er en reell forskjell på preseason 2014 og preseason 2015!
enig, tror ikke på opprykk i år,men det som gjør meg litt mere optimist enn tidligere er at vi ser mere lagbygging, det tar tid,men er nødvendig,når vi rykker opp,skal vi helst bli værende oppe.da må vi ha fundament som tåler rystninger i form av et spillersalg i ny og ne.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #122 på: August 03, 2015, 23:16:12 »
Horton: We've got top-six mentality

LEEDS, LATEST NEWS UPDATE: 6 HOURS 20 MINUTES AGO

Leeds head coach Uwe Rosler has spent much of pre-season instilling a top-six mentality at the club. Rosler announced a top-10 finish was his target this season after taking charge at the end of May, but summer signing Charlie Horton revealed the German is laying foundations for an eventual promotion push.

"The gaffer is trying to drill into us a top-six mentality and he's trying to do that every single day," American goalkeeper Horton said. "We're going into training every day with that top-six mentality and we want to carry that on to the pitch and that's massively important for us. "We understand we have to play well and that's on our shoulders, but we feel we've been put in a good position to do so.

"I think the team is really looking positive, we look like we're going to mount a real go at it."

Horton, 20, signed a two-year deal when arriving from Cardiff in June to become Rosler's first signing at Leeds after being given a glowing reference by USA head coach Jurgen Klinnsman. "I'm looking to develop," Horton added. "I'm looking to push and support Marco (Silvestre) and learn from him and Ross (Turnbull) and get games with the Under-21s and for me it's all about growth. "And in a year or so when I'm ready to take the next step I'm able to push on and stake a claim for a first-team place."

- See more at: https://www.clubcall.com/leeds-united/horton-weve-got-top-six-mentality-1776697.html?#sthash.wG2zKW0M.dpuf

Read more at: https://www.clubcall.com/leeds-united/horton-weve-got-top-six-mentality-1776697.html?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sveifors

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #123 på: August 04, 2015, 12:07:16 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....

Hadde jeg tenkt slik som deg så hadde jeg kuttet ut fotball, Leeds og begynt å engasjere meg i idretten Orientering.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Annesj

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #124 på: August 04, 2015, 12:46:06 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....

Hadde jeg tenkt slik som deg så hadde jeg kuttet ut fotball, Leeds og begynt å engasjere meg i idretten Orientering.

Nei, her var det ikke mye glede å spore. ::) :D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

sportcarl1

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #125 på: August 04, 2015, 13:16:15 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....

nu skall vi inte måla f-n på väggen, skulle vi gå upp och hemska tanke vi måste sälja pga ett bud som inte går att motstå, så ser jag inga problem om det investeras i nya spelare,  sedan kan vi ha en ägare som må kunna skrika nej nej nej varje gång en toppklubb vill köpa ifrån oss, men vad gör man om inte spelarna vill förlänga? släpper dom gratis? för mig är inte problemet vad som händer om vi går upp, utan mer vad som händer med våra bästa spelare om vi inte går upp
 

Sleivind

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #126 på: August 04, 2015, 15:00:47 »
Usikker på hvor jeg skulle legge denne, men for de som har Snapchat, legg til tv2.sporten. Der ligger det nå en "bakomvideo" fra TA da TV2 besøkte Rösler.

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #127 på: August 04, 2015, 19:47:03 »
Konkurrentene forts.

•   Hull City
Hull City, aka the Newcastle United retirement home. Hull have received near enough £20m for players they have sold this summer but still have quality players (for the championship anyway) in Hernandez, Dawson, Snodgrass and Huddlestone. Additions of Sam Clucas from Chesterfield and Ryan Taylor joins too. Still “the tigers” should do well, Steve Bruce is a pretty good manager i expect them to be up there. Prediction 1st – 6th

•   Ipswich Town
The big move in the summer for the tractor boys was Tyrone Mings departing for Bournemouth for £8m, Brett Pitman & Ryan Fraser on loan. They did quite well last year they were a pretty solid team flirted with the playoffs but ultimately weren’t good enough they are very much a team of journey men that Mick McCarthy got the best out of can he do that again? I think they will more likely be mid table. Prediction 8th – 14th

•   Middlesbrough
Blown off the park in the playoff final, something it seems “boro” are keen to avoid this term by spending big to push to them automatic promotion places. Stewart Downing has come in on a hefty £5.5m pricetag but boro have also been coveting Blackburn striker Jordan Rhodes, a fee that’s going to be at least 8 figures. They have only got rid of fringe players so look set to mount a challenge for the title as they came so close last year. Top scorer Patrick Bamford who was on loan from Chelsea wont be returning to the riverside that’s going to be hard to replace after scoring 17 last term 5 more than midfielder Grant Leadbitter. Prediction 1st – 4th


Read more at http://leedsallover.com/a-look-at-how-the-rest-of-the-championship-will-affect-leeds-part-5-hull-city-ipswich-town-and-middlesbrough/#DK8miMOLAm8euwtK.9


•   Milton Keynes Dons
Another of the promoted sides from League 1, I think they have done some good business in the summer bringing in a bit of championship experience with Simon church & Matthew Upson. Highly Rated Sam Gallagher is in on loan from Southampton. MK will lose “wonderkid” Dele Alli who moves to spurs after his January transfer that saw him loaned back to MK for the rest of last season. They are a young side with potential and an attractive playing style. I’m not sure they will have enough and will be fighting relegation. Prediction – 22nd – 24th

•   Nottingham Forest
I was shocked when doing my research that forest only finished a place above LUFC but looking at their results, Stewart Pearce started off with a bang not losing until game 12. Dougie Freedman winning the first 6 before it started to unravel at the city ground. Departures of Halford, Mackie, Collins, Harding and Abdoun replaced with Mills (Bolton) Ward (Derby) & Pinillos (Cordoba). I think Forest definitely have the squad but it’s about getting the best out of it. It seems to work for a while then tail off I think they will be finishing around mid table, maybe a push for the playoffs. Prediction 8th – 16th

•   Preston North End
Simon Grayson does it again. Want to get promoted from league one, this is your man. Preston have brought in Gallagher and Beckford in permanent after good loan spells last year and Greg Cunningham from fellow promoted side Bristol City. Kevin Davies has retired and 8 others have moved out on free transfers. I’m not sure Preston will be strong enough to stay up, they don’t have the class that leeds had in Gradel Snodgrass and Howson when Grayson came up and finished 7th. Prediction 20th – 24th


Read more at http://leedsallover.com/category/news/#wH0kCkW0o3c0RgR3.99
« Siste redigering: August 04, 2015, 19:52:13 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #128 på: August 04, 2015, 20:59:30 »
Det bygger seg opp:

@football_league: Approaching 72 hours to go until the first ball of Season 2015/16 is kicked! #FLKickOff
https://t.co/vAu3bMa5cC

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Borge

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #129 på: August 05, 2015, 09:48:42 »
Er blitt en smule optimistisk i det siste. Hvordan sesongen går tror jeg er avhengig hvordan første måneden bærer ad. Uwe R er avhengig av å vinne kamper for å få arbeidsro.

Først og fremst er jeg fornøyd med at vi nå faktisk ser ut til at Uwe R holder på å ta oss inn i den moderne fotballen.
Kollektiv tenking, når skal vi presse høyt, formasjoner, kontringer, alle kjenner oppgavene sine og kondis.

Ære være tidligere managerer, men vi har vært altfor lett å finne uta av og for avhengig av enkeltspillere.

Håper vi kan fortsette å bygge fra bunn til ett nytt storlag
Det kommer dessverre ikke til å skje....i hvert fall ikke med Cellino :( La oss si at Uwe gjør alt rett, de unge står frem som stjernespillere, og alle signeringer slår til i løpet av sesongen og vi rykker opp- hva skjer da? jo da kommer budene inn, og når budet er stort nok så selger Cellino. Dette er dessverre likt for alle lag i England bortsett fra 5-6 stykker som har flust med penger. Money Talks... Se hva som skjedde med Everton da Rooney var der og de hadde noe stort på gang, da kom budet på £30 mill, og klubben klarte ikke å si nei....siden har det vel bare gått nedover....dette er bare et eksempel, men det er mange andre. For å nå opp til de beste, så må man ha en eier som har råd til å si nei når de store budene kommer. Så enkelt-så vanskelig....


Se hva som skjedde?

Klubben ble nummer 4 året etter de solgte Rooney og spile CL-kvalikk til 05/06 sesongen...

Selv Pool måtte selge Stearling når City kom, og Man Utd har solgt til Real Madrid i mange år... Det er ALLTID noen som er større, sterkere og rikere enn andre, det er slik verden er. På samme måte som vi var større, sterkere og rikere enn, West-Ham, Charlton, Coventry, Sunderland og Sogndal når vi støvsugde markedet for talentfulle spillere i 20 årene. Klubbene ville ikke selge, men tilbudet var for godt til å takke nei, eller spilleren selv presset igjennom overgangen.

Er det slik at du vil bli værende i divisjonen fordi vi ikke kommer til å konkurrere i toppen direkte fra Sky Bet Championship?
Nei, jeg mener man bør satse maksimalt på å rykke opp. Ã… bruke penger på å kjøpe kvalitetsspillere, fører sjelden til at man kommer lengre unna opprykk. Den økonomiske forskjellen på divisjonene er dssverre helt absurd ;)

Vi surret bort alle McCormackpengene på italienske lånespillere og en mengde rare innkjøp sommeren 2014!

Vi bruker pengene målrettet på Erwin, Wood og Dallas sommeren 2015!


Det er en reell forskjell på preseason 2014 og preseason 2015!
Støtter den. Mener vi har en sterkere stall nå enn for et år siden - og det lover bra. Kanskje inn et par gode lånespillere på tampen så har jeg trua på topp 6.
Borge

Borge

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #130 på: August 05, 2015, 10:03:06 »
Konkurrentene forts.

•   Hull City
Hull City, aka the Newcastle United retirement home. Hull have received near enough £20m for players they have sold this summer but still have quality players (for the championship anyway) in Hernandez, Dawson, Snodgrass and Huddlestone. Additions of Sam Clucas from Chesterfield and Ryan Taylor joins too. Still “the tigers” should do well, Steve Bruce is a pretty good manager i expect them to be up there. Prediction 1st – 6th

•   Ipswich Town
The big move in the summer for the tractor boys was Tyrone Mings departing for Bournemouth for £8m, Brett Pitman & Ryan Fraser on loan. They did quite well last year they were a pretty solid team flirted with the playoffs but ultimately weren’t good enough they are very much a team of journey men that Mick McCarthy got the best out of can he do that again? I think they will more likely be mid table. Prediction 8th – 14th

•   Middlesbrough
Blown off the park in the playoff final, something it seems “boro” are keen to avoid this term by spending big to push to them automatic promotion places. Stewart Downing has come in on a hefty £5.5m pricetag but boro have also been coveting Blackburn striker Jordan Rhodes, a fee that’s going to be at least 8 figures. They have only got rid of fringe players so look set to mount a challenge for the title as they came so close last year. Top scorer Patrick Bamford who was on loan from Chelsea wont be returning to the riverside that’s going to be hard to replace after scoring 17 last term 5 more than midfielder Grant Leadbitter. Prediction 1st – 4th


Etter salget av Lee Tomlin må de være noe svekket - heldigvis...
Read more at http://leedsallover.com/a-look-at-how-the-rest-of-the-championship-will-affect-leeds-part-5-hull-city-ipswich-town-and-middlesbrough/#DK8miMOLAm8euwtK.9


•   Milton Keynes Dons
Another of the promoted sides from League 1, I think they have done some good business in the summer bringing in a bit of championship experience with Simon church & Matthew Upson. Highly Rated Sam Gallagher is in on loan from Southampton. MK will lose “wonderkid” Dele Alli who moves to spurs after his January transfer that saw him loaned back to MK for the rest of last season. They are a young side with potential and an attractive playing style. I’m not sure they will have enough and will be fighting relegation. Prediction – 22nd – 24th

•   Nottingham Forest
I was shocked when doing my research that forest only finished a place above LUFC but looking at their results, Stewart Pearce started off with a bang not losing until game 12. Dougie Freedman winning the first 6 before it started to unravel at the city ground. Departures of Halford, Mackie, Collins, Harding and Abdoun replaced with Mills (Bolton) Ward (Derby) & Pinillos (Cordoba). I think Forest definitely have the squad but it’s about getting the best out of it. It seems to work for a while then tail off I think they will be finishing around mid table, maybe a push for the playoffs. Prediction 8th – 16th

•   Preston North End
Simon Grayson does it again. Want to get promoted from league one, this is your man. Preston have brought in Gallagher and Beckford in permanent after good loan spells last year and Greg Cunningham from fellow promoted side Bristol City. Kevin Davies has retired and 8 others have moved out on free transfers. I’m not sure Preston will be strong enough to stay up, they don’t have the class that leeds had in Gradel Snodgrass and Howson when Grayson came up and finished 7th. Prediction 20th – 24th


Read more at http://leedsallover.com/category/news/#wH0kCkW0o3c0RgR3.99
Borge

Hallgeir *

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #131 på: August 05, 2015, 10:25:23 »
Det er som regel interessant å registrere hva forskjellige medier skriver om forventninger og antatte plasseringer før sesongen starter. Her er hva Tips Fotballextra mener om Leeds...


Mye rot i Leeds de siste sesongene, men med Uwe Rösler ved roret kan det fort bli ro og orden i rekkene. Chris Wood har hatt noen tunge sesonger i Leicester, men 23-åringen har definitivt kapasitet og håpes å slå tilbake etter å ha signert fireårskontrakt på Elland Road. Tom Adeyemi (lån fra Cardiff) er også en spennende tilvekst. Midtbanespilleren har opplevd noe nær samme utvikling som nevnte Wood, men også Adeyemi forventes å kunne ta nye steg i nye omgivelser. Stuart Dallas (43 kamper for Brentford forrige sesong) ble tirsdag gitt treårskontrakt. Rösler er i ferd med å stable et nytt lag på beina, og da får man bare håpe klubbens kontroversielle eier lar tyskeren pusle ferdig før han blander seg inn igjen. Mye trafikk inn- og ut dørene på Elland Road i sommer, og Rösler vil nok trenge tid.

Avisen mener vi blir nummer 11.

Og ellers...

1. Derby
2. Middlesbrough
3. Wolverhampton
4. Ipswich
5. Nottingham
6. Hull

Nedrykk: Huddersfield, MK Dons og Rotherham

Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #132 på: August 05, 2015, 10:59:32 »
finns det någon lättöverskådlig sida där man tydligt och lättöverskådligt kan se sommarens alla in and out transfer.
 

Annesj

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #133 på: August 05, 2015, 12:40:18 »
Det er som regel interessant å registrere hva forskjellige medier skriver om forventninger og antatte plasseringer før sesongen starter. Her er hva Tips Fotballextra mener om Leeds...


Mye rot i Leeds de siste sesongene, men med Uwe Rösler ved roret kan det fort bli ro og orden i rekkene. Chris Wood har hatt noen tunge sesonger i Leicester, men 23-åringen har definitivt kapasitet og håpes å slå tilbake etter å ha signert fireårskontrakt på Elland Road. Tom Adeyemi (lån fra Cardiff) er også en spennende tilvekst. Midtbanespilleren har opplevd noe nær samme utvikling som nevnte Wood, men også Adeyemi forventes å kunne ta nye steg i nye omgivelser. Stuart Dallas (43 kamper for Brentford forrige sesong) ble tirsdag gitt treårskontrakt. Rösler er i ferd med å stable et nytt lag på beina, og da får man bare håpe klubbens kontroversielle eier lar tyskeren pusle ferdig før han blander seg inn igjen. Mye trafikk inn- og ut dørene på Elland Road i sommer, og Rösler vil nok trenge tid.

Avisen mener vi blir nummer 11.

Og ellers...

1. Derby
2. Middlesbrough
3. Wolverhampton
4. Ipswich
5. Nottingham
6. Hull

Nedrykk: Huddersfield, MK Dons og Rotherham



Tror minst 1 av disse skuffer og ender lengre ned på tabellen. Kanskje 2. Følelse av at Hull skuffer. Kanskje også Ipswich.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Hallgeir *

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #134 på: August 05, 2015, 12:51:20 »
Det er som regel interessant å registrere hva forskjellige medier skriver om forventninger og antatte plasseringer før sesongen starter. Her er hva Tips Fotballextra mener om Leeds...


Mye rot i Leeds de siste sesongene, men med Uwe Rösler ved roret kan det fort bli ro og orden i rekkene. Chris Wood har hatt noen tunge sesonger i Leicester, men 23-åringen har definitivt kapasitet og håpes å slå tilbake etter å ha signert fireårskontrakt på Elland Road. Tom Adeyemi (lån fra Cardiff) er også en spennende tilvekst. Midtbanespilleren har opplevd noe nær samme utvikling som nevnte Wood, men også Adeyemi forventes å kunne ta nye steg i nye omgivelser. Stuart Dallas (43 kamper for Brentford forrige sesong) ble tirsdag gitt treårskontrakt. Rösler er i ferd med å stable et nytt lag på beina, og da får man bare håpe klubbens kontroversielle eier lar tyskeren pusle ferdig før han blander seg inn igjen. Mye trafikk inn- og ut dørene på Elland Road i sommer, og Rösler vil nok trenge tid.

Avisen mener vi blir nummer 11.

Og ellers...

1. Derby
2. Middlesbrough
3. Wolverhampton
4. Ipswich
5. Nottingham
6. Hull

Nedrykk: Huddersfield, MK Dons og Rotherham



Tror minst 1 av disse skuffer og ender lengre ned på tabellen. Kanskje 2. Følelse av at Hull skuffer. Kanskje også Ipswich.

At et par av de antatte opprykkskjemperne ikke kommer til å lykkes, kan man være ganske så sikker på. Dette skjer vel hver eneste sesong. De to du nevner, kan godt være en fulltreffer. Hull har f.eks. mistet flere sentrale spillere.

Og det kommer garantert et par overraskelser som kommer til å blande seg inn i kampen om play-off.
Super Leeds since 1968

ollan

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #135 på: August 05, 2015, 12:59:32 »
Store forventninger til sesongen som starter på lørdag ;) Stor fallhøyde også ;D
Ollan

Killa

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #136 på: August 05, 2015, 13:10:53 »
Jeg må (riktignok med noe skjelvende stemme) si det høyt at magefølelsen før det store kick-offet på lørdag er bedre enn på mange år!! NÃ… med det vel endelig være vår tur til en real opptur vel...?? MOT!!!

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #137 på: August 05, 2015, 19:09:59 »
Konkurrentene forts:

•   Queens Park Rangers
QPR have taken over West Brom as the yo-yo club of the premiership and championship they have had a summer clear out with players like Ferdinand, Barton, Taarabt (I cant help but think of Neil Warnock saying tara-but whenever I hear his name) Shaun Wright-Philips, Bobby Zamora and Richard Dunne all out of contract. Alex McCarthy has left for Crystal Palace for £3.5m . The players going out you have a good basis of a championship squad but I guess The Hoops will be happy for the wages they don’t have to pay on them players. The R’s still have a very good squad for this division including Green, Onuoha, Philips, Fer (Linked with Sunderland) Faurlin, Sandro, Diakite, Hoilett, Austin. They will be up there no doubt maybe creep automatic but I think maybe playoffs is more likely. Prediction 1st – 6th

•   Reading
Finishing 19th last season key players Federici, Pearce & Karachan but have been replaced well with Al-Habsi (Wigan), Bond (Watford), Quinn and Mcshane from hull, Orlando Sa (Legia Warsaw) & Lisandro Semedo (Sporting CP). Its Steve Clarks first pre season with the Royals and I think he will get them doing better than last year but will still be around mid table. Prediction 12th – 18th

•   Rotherham
Rotherham have signed Aidy White, they will surely go down. They are a team of Leeds and Sheffield Wednesday & forest rejects and im sick of us not being able to beat them. So they will beat us twice but go down. In – White (Leeds) Mattock, Maguire & Buxton (Sheff W) Collins & Halford (Forest) Ledesma (Boro) Thorpe (Man U) Prediction – 22nd – 24th


Read more at http://leedsallover.com/category/news/#SbzTyH6g1XutGsuP.99
« Siste redigering: August 05, 2015, 19:11:59 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #138 på: August 06, 2015, 19:54:05 »
Konkurrentene forts:

•   Sheffield Wednesday
The owls have a new owner that states they will be in the premier league in two years, a statement that a lot of championship clubs new owners have promised, but struggled to achieve. It’s not an easy division to get out of LUFC, QPR, Notts Forest, Reading will all vouch for this. They have dispensed with Stuart Gray, who’s mostly responsible for the owls being in this division, he’s been replaced with Carlos Carvalhal who has had spells in Portugal and Turkey with his only notable honour being the Portuguese cup winner in 07/08 with Vitória de Setúbal. We all know the championship is its own beast, not like any other league, I guess Wednesday fans will hope he has the right skills. A few purchases from Portugal alongside Lewis Mcgugan and Ross Wallace to replace the likes of Maguire, Buxton, Kirkland, Madine & mattock. For me Wednesday are a difficult one to predict although im swaying towards them struggling to stay up. Just for rocking the apple cart with Gray after finishing their highest for 6/7 years. Prediction – Lower than 13th to show getting a random coach in over one that’s done well with not a lot of play in the transfer window is unfair.

•   Wolverhampton Wanderers
The Diko Afobe Sako show has just lost a leg of the tripod the good thing for wolves is he’s been replaced with Liverpool youngster Sheyi Ojo who seems like a tricky winger and Experienced championship striker Adam Le Fondre both on loan. On the permanent side of things wolves have brought in Wallace (Portsmouth) Coady (Huddersfield) Deslandes (SM Caen) if they can carry on the form that got them within goal difference of the playoffs they will be there again. Prediction – 4th – 10th


Read more at http://leedsallover.com/category/news/#p4P5hqE3UHKkLqB7.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #139 på: August 06, 2015, 20:09:00 »
Phil Hay sin spådom for kommende sesong.....

YEP Leeds United writer Phil Hay makes his Championship predictions including where he thinks Leeds United will finish.

Champions : Middlesbrough

Stewart Downing is the signing of the summer in the Championship and should provide the sort of deadly service that the Teessiders need. Add to that the possible arrival of Jordan Rhodes, pictured, plus the fact that Boro were inches away last season, and it all adds up. They are the team to beat.

Runners-up: Derby County

A bit limp and underwhelming towards the end of Steve McClaren’s reign but Paul Clement is a fascinating, progressive appointment. He’s seen the world, he’s seen the unforgiving environment of Real Madrid and he inherits a decent squad which should have done better last season. Derby will go close.

Play-offs: Burnley, Wolverhampton Wanderers, Brentford, Bristol City

Wolves are dangerous and play in a fashion which often gets teams out of this division.

Brentford have undoubted quality and are investing quite heavily after reaching the play-offs.

Bristol City destroyed League One last season and teams who do that often come on strong.

And Burnley are Burnley – with a very able manager and tidy parachute payments.

Leeds United : Eighth, especually now that the club have done something about filling the left wing. It was the gaping hole in their team but even without Stuart Dallas, United’s starting line-up when everyone’s fit could consist of Silvestri, Berardi, Bamba, Bellusci, Taylor, Cook, Murphy, Mowatt, Byram and Wood. Man for man, it’s a very useful line-up.

Relegation: Bolton Wanderers, MK Dons, Huddersfield Town. Bolton are the wild pick.

From the outside looking in, the club haven’t been a hive of activity this summer and they weren’t exactly a mile from trouble last season. But expect the relegation battle to be far more of a scramble this time.
« Siste redigering: August 06, 2015, 20:14:15 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #140 på: August 06, 2015, 20:34:16 »
Phil Hay sin spådom for kommende sesong.....

YEP Leeds United writer Phil Hay makes his Championship predictions including where he thinks Leeds United will finish.

Champions : Middlesbrough

Stewart Downing is the signing of the summer in the Championship and should provide the sort of deadly service that the Teessiders need. Add to that the possible arrival of Jordan Rhodes, pictured, plus the fact that Boro were inches away last season, and it all adds up. They are the team to beat.

Runners-up: Derby County

A bit limp and underwhelming towards the end of Steve McClaren’s reign but Paul Clement is a fascinating, progressive appointment. He’s seen the world, he’s seen the unforgiving environment of Real Madrid and he inherits a decent squad which should have done better last season. Derby will go close.

Play-offs: Burnley, Wolverhampton Wanderers, Brentford, Bristol City

Wolves are dangerous and play in a fashion which often gets teams out of this division.

Brentford have undoubted quality and are investing quite heavily after reaching the play-offs.

Bristol City destroyed League One last season and teams who do that often come on strong.

And Burnley are Burnley – with a very able manager and tidy parachute payments.

Leeds United : Eighth, especually now that the club have done something about filling the left wing. It was the gaping hole in their team but even without Stuart Dallas, United’s starting line-up when everyone’s fit could consist of Silvestri, Berardi, Bamba, Bellusci, Taylor, Cook, Murphy, Mowatt, Byram and Wood. Man for man, it’s a very useful line-up.

Relegation: Bolton Wanderers, MK Dons, Huddersfield Town. Bolton are the wild pick.

From the outside looking in, the club haven’t been a hive of activity this summer and they weren’t exactly a mile from trouble last season. But expect the relegation battle to be far more of a scramble this time.


Utrolig at selveste Phil Hay tror vi vil kapre en 8.plass med 10 mann på banen:

Leeds United : Eighth, especually now that the club have done something about filling the left wing. It was the gaping hole in their team but even without Stuart Dallas, United’s starting line-up when everyone’s fit could consist of Silvestri, Berardi, Bamba, Bellusci, Taylor, Cook, Murphy, Mowatt, Byram and Wood. Man for man, it’s a very useful line-up.

Tenk hvis vi kan stille med 11 i hver kamp!!!!

Jeg spår opprykk!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #141 på: August 06, 2015, 21:13:14 »
Brentford?? Hvorfor har alle tro på Brentford?

Selv om de driver klubben som filmen "Moneyball" så betyr det vel ikke at dette funker i det The Championship!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #142 på: August 06, 2015, 22:31:15 »
En glimrende gjennomgang av Leeds' stall og forventninger til sesongen:

 http://championshipnorge.com/?p=8945

Skulle gjerne sett oss høyere!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #143 på: August 07, 2015, 09:45:02 »
Dette tipset er nok ikke langt unna sannheten. Etter Dallas kom tenker jeg en plass mellom 6 å 10. Men time will show. Leeeeeeenge siden jeg har sett så spent på en sesong som denne.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #144 på: August 07, 2015, 09:53:45 »
Tenker båten fremdeles pumpes for vann, men at slagsiden klart er i ferd med å rettes opp.

Tror vi må bygge en sesong til før vi er klar for det store steget.

La oss inderlig håpe Cellino tenker det samme ift Røsler.

10. plass.
 

Sydhagen

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #145 på: August 07, 2015, 10:09:42 »
Tenker båten fremdeles pumpes for vann, men at slagsiden klart er i ferd med å rettes opp.

Tror vi må bygge en sesong til før vi er klar for det store steget.

La oss inderlig håpe Cellino tenker det samme ift Røsler.

10. plass.

Realistisk sett enig, men klarer ikke å legge fra meg tanken på at vi faktisk kan klare å kjempe om opprykk denne sesongen. Vi har fått en god balanse i laget, men har kanskje litt tynn stall når skadene/suspensjonene kommer.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #146 på: August 07, 2015, 12:46:34 »
Tror vi er for svak offensivt, kan ikke helt se hvordan vi skal skape sjanser...

Nivået i Championship er ikke imponerende, har vi litt flyt og kanskje treffer med noen offensive spillere iløpet av året trenger vi ikke være så mange poeng unna toppen..
 

HåvardK

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #147 på: August 07, 2015, 14:55:38 »
Tror vi er for svak offensivt, kan ikke helt se hvordan vi skal skape sjanser...

Nivået i Championship er ikke imponerende, har vi litt flyt og kanskje treffer med noen offensive spillere iløpet av året trenger vi ikke være så mange poeng unna toppen..
Enig med Runar. Kampen mot Everton var på mange vis lovende, men som så mange ganger før de siste par årene, skaper vi få sjanser. Det er imidlertid ikke til å komme fra at det nå er en positiv aura rundt klubben, og det vil forhåpentligvis gi oss en del poeng allerede fra starten av sesongen.
Så dukker det vel opp noen lik fra skapet i løpet av høsten, som helt sikkert vil påvirke laget også. Så langt har Rösler imponert, nesten like mye som McDermott gjorde i sin første pre-season.

lojosang

Sv:
« Svar #148 på: August 07, 2015, 15:37:59 »
Svært positivt overrasket så langt denne sesongen. Kontinuitet i spillergruppa med få forsterkninger på viktige steder. Hvis eieren vår stort sett kan holde seg i bakgrunnen kan vi kanskje lukte på playoff.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: 2015-16: Forventninger til sesongen
« Svar #149 på: August 07, 2015, 19:15:25 »
Bbc har noen saftige punkter i dette programmet:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p02xkgly#play


1. Bamba chasing Bellusci through carpark i april. Var starten på streiken til Leedsspillerne mot Charlton.
2. Røsler met Redfearn "by accident" og fikk seg en skikkelig prat om laget Redfearn etterlot seg.
3. Silvestri ikke god nok - Cannot Commondore his area.
4. Bellusci cannot defend.
5. Doukara goes AWOL in games.
6. Antenucci har ikke det som skal til på vanskelige baner når det blir kaldt i England.

Punkt 1 og 3-6 må Røsler løse for å være en reell kandidat til play-off!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973