Skrevet av Emne: EX-Headcoach: Steve Evans  (Lest 321196 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

TK20

Headcoach: Steve Evans
« Svar #930 på: April 29, 2016, 21:18:09 »
Enig med siste YEP Podcast;

Finnes det?!?
*løper til itunes*

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #931 på: April 30, 2016, 19:43:58 »
Virker som om Evans vet han er ferdig i klubben på dette intervjuet etter kampen https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/638725602945621/

Leedsfan

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #932 på: April 30, 2016, 20:44:31 »
Virker som om Evans vet han er ferdig i klubben på dette intervjuet etter kampen https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/638725602945621/

Ser ut som det var siste opptreden på Elland Road som headcoach for Steve Evans!

Jeg kommer til å følge karrieren hans videre..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #933 på: Mai 01, 2016, 11:23:46 »
Hva som enn skjer. Cellino skylder klubben, fansen, og ikke minst Evans en avklaring raskt. Hvis det ikke er en topp manager som kommer inn porrten. Ja da kan vi heller prøve på det usannsynlige under Cellino. Gi Evans en ny ettårskontrakt

Gufrias

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #934 på: Mai 01, 2016, 12:43:43 »
I følge Daily Mail er Cannavaro ute av bildet. Men Evans vil ikke få fornyet kontrakten.

Sitat
Fabio Cannavaro's talks with Leeds United have fallen flat and the World Cup-winning captain is not set to take over from Steve Evans at the Championship club.

The 42-year-old Italian was in Leeds two weeks ago but discussions are believed to have broken down, with Sportsmail told it was due to disagreements over money.

The situation surrounding Evans will not change, however, with the head coach still set to be replaced in the summer.

A club insider said: 'The Cannavaro deal is dead and buried. Evans will go, his contract will not be renewed. A foreign coach will still be appointed.'

Cannavaro was a surprise candidate at the Yorkshire club.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3567842/Fabio-Cannavaro-talks-Leeds-broken-World-Cup-winner-fails-reach-agreement-manager.html#ixzz47Opp6bjy
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #935 på: Mai 01, 2016, 13:10:39 »
Føler det er greit at Evans pakker sakene sine.

Hvis Cellino mener noe med opprykkspraten så trenger vi inn et navn som gir et boost, og tro på det vi driver på med.

Evans er en middelmådighet, kred for at han berget oss fra nedrykksdrama. Men vi kommer ikke langt avgårde med han. Lite som tyder på at han er noe bedre enn andre på spillerlogistikk, vi henter som vanlig inn middelmådighet etter middelmådighet.

 

Dennis

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #936 på: Mai 01, 2016, 15:31:59 »
Føler det er greit at Evans pakker sakene sine.

Hvis Cellino mener noe med opprykkspraten så trenger vi inn et navn som gir et boost, og tro på det vi driver på med.

Evans er en middelmådighet, kred for at han berget oss fra nedrykksdrama. Men vi kommer ikke langt avgårde med han. Lite som tyder på at han er noe bedre enn andre på spillerlogistikk, vi henter som vanlig inn middelmådighet etter middelmådighet.

Evans har hentet tre spillere. Carayol er en bom, men om Bridcutt og Diagouraga anses som middelmådig i dagens stall, må det være for å underbygge eget poeng.

Andre anser disse to, spesielt Bridcutt, som nettopp en av grunnene til at vi ikke var i nedrykkstriden.

Om Evans ville levert får vi aldri vite. Han har aldri blitt backet. Nå skal derimot en ny nikkedukke inn og gjøre som MC ber om, antar jeg.

Kontinuitet får vi aldri under MC og med det heller aldri suksess. Hadde klubben beholdt Thompson under NR, hadde vi kanskje vært en PO-utfordrer neste år.

Bare trist at managere kommer og går, mens problemet består og peker ut skyldnere for sin egen udugelighet.

Marching on together!

Kato

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #937 på: Mai 01, 2016, 15:41:20 »
Føler det er greit at Evans pakker sakene sine.

Hvis Cellino mener noe med opprykkspraten så trenger vi inn et navn som gir et boost, og tro på det vi driver på med.

Evans er en middelmådighet, kred for at han berget oss fra nedrykksdrama. Men vi kommer ikke langt avgårde med han. Lite som tyder på at han er noe bedre enn andre på spillerlogistikk, vi henter som vanlig inn middelmådighet etter middelmådighet.

Evans har hentet tre spillere. Carayol er en bom, men om Bridcutt og Diagouraga anses som middelmådig i dagens stall, må det være for å underbygge eget poeng.

Andre anser disse to, spesielt Bridcutt, som nettopp en av grunnene til at vi ikke var i nedrykkstriden.

Om Evans ville levert får vi aldri vite. Han har aldri blitt backet. Nå skal derimot en ny nikkedukke inn og gjøre som MC ber om, antar jeg.

Kontinuitet får vi aldri under MC og med det heller aldri suksess. Hadde klubben beholdt Thompson under NR, hadde vi kanskje vært en PO-utfordrer neste år.

Bare trist at managere kommer og går, mens problemet består og peker ut skyldnere for sin egen udugelighet.



Enig i det meste av det du skriver. Om Bridcutt og Disgouraga kan det vel diskuteres i hvor stor grad de har lykkes. Greit nok, men de har ikke satt fyr på dette mannskapet. 1-2 mot nedrykkede Charlton er jo egentlig bare trist i siste hjemmekamp for sesongen
 

Dennis

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #938 på: Mai 01, 2016, 15:59:18 »
Visst er det trist.

Og jeg hopper ikke i taket av slike signeringer, men når det er tydelig politikk fra toppen at de mest verdifulle skal selges dyrt (det ryktes jo også sterkt at Cook var på vei ut men selv nektet) og kun vekslepengene skal reinvesteres, så er ikke det oppskrift på rask suksess.

Når i tillegg treneren byttes ut like ofte som søksmålene kommer inn, blir det heller aldri mulig å bygge et lag over tid.

Poenget mitt er ikke nødvendigvis at Evans er svaret, men han - som samtlige av sine forgjengere - har ikke fått sjansen.

Det samme vil gjelde for etterkommeren. Det er DET som er så håpløst.

Marching on together!

HåvardK

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #939 på: Mai 01, 2016, 16:02:29 »
Føler det er greit at Evans pakker sakene sine.

Hvis Cellino mener noe med opprykkspraten så trenger vi inn et navn som gir et boost, og tro på det vi driver på med.

Evans er en middelmådighet, kred for at han berget oss fra nedrykksdrama. Men vi kommer ikke langt avgårde med han. Lite som tyder på at han er noe bedre enn andre på spillerlogistikk, vi henter som vanlig inn middelmådighet etter middelmådighet.

Evans har hentet tre spillere. Carayol er en bom, men om Bridcutt og Diagouraga anses som middelmådig i dagens stall, må det være for å underbygge eget poeng.

Andre anser disse to, spesielt Bridcutt, som nettopp en av grunnene til at vi ikke var i nedrykkstriden.

Om Evans ville levert får vi aldri vite. Han har aldri blitt backet. Nå skal derimot en ny nikkedukke inn og gjøre som MC ber om, antar jeg.

Kontinuitet får vi aldri under MC og med det heller aldri suksess. Hadde klubben beholdt Thompson under NR, hadde vi kanskje vært en PO-utfordrer neste år.

Bare trist at managere kommer og går, mens problemet består og peker ut skyldnere for sin egen udugelighet.



Enig i det meste av det du skriver. Om Bridcutt og Disgouraga kan det vel diskuteres i hvor stor grad de har lykkes. Greit nok, men de har ikke satt fyr på dette mannskapet. 1-2 mot nedrykkede Charlton er jo egentlig bare trist i siste hjemmekamp for sesongen
Nå kan en vel ikke gi Bridcutt og Diougaraga alt ansvar for den dårlige prestasjonen i går, da (ikke det at jeg tror du mener det, heller). Jeg er enig med Kaizer i at akkurat disse to har hevet laget etter jul, og ikke minst balansert oss defensivt.

samadhi

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #940 på: Mai 01, 2016, 21:55:46 »
Kunne vært interessant å gitt en headcoach sjansen i mer enn ett transfervindu og samtidig få tid til å legge en plan som strekker seg utover noen måneder. Evans hadde vinduet i januar med begrensende midler noen måneder etter at han kom til klubben. Bridcutt, Carayol og Diagouraga har som det blir sagt ikke satt fyr på laget, men de har heller ikke vært helt borti natta. Uansett ikke rettferdig å dømme Evans på det han gjorde i januar.

Synes Evans har hatt bra utvikling både resutlat- og spillemessig, samt at han har kommet seg rent personlig. Orker ikke å starte forfra igjen.
marching on together,
derudaf forever...

Torpe-do

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #941 på: Mai 02, 2016, 08:14:39 »
Enig med siste YEP Podcast; Steve Evans har stått til godkjent gitt arbeidsforhold og forutsetninger. Kunne jeg valgt fra (realistiske navn) hvilken hylle jeg ville hadde det neppe blitt han, men jeg syns han skal få prøve seg i neste sesong.

Vi ser det gang på gang. I perioder hvor Cellino er mindre fremtredende, gjør laget det bedre.

Med det - igjen - menes at det er irrelevant hvem som trener klubben, så lenge MC blander seg for mye inn i det daglige. Om Evans erstattes av Cannavaro i sommer, er det kanskje et mer sexy navn som kommer inn, men jeg har ingen tro på at laget blir bedre stilt eller at VM-vinneren vil være "manager" på Elland Road neste sommer eller når vi skjærer opp juleribba.

Nei, la Evans få sommeren til å renske opp og hente nytt og back han for neste sesong (Cellino backer Evans med ro og noen slanter, altså). Så gjenstår det å se om sjefen klarer å holde på Taylor og Cook i sommer eller om vi settes tilbake to skritt igjen.

så sant, så sant...bra innlegg!  ;)

Jeg er enig. La Evans få jobbe videre. Spesielt sesongavslutningen sett under ett øye syns jeg vi ser skarpere ut. Blir for dumt å gjøre slike drastiske endringer på et lag i bedring.

Evans jobb sett under ett så har han fått oss fra nedrykkstriden til en (over forventet?) 15-plass (spådd av championshipnorge.no + fjorårets plassering) og inn på målet for sesongen, topp ti (tilnærmet, i alle fall)

Mener dette er viktig, la han få sjansjen.

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #942 på: Mai 02, 2016, 08:52:14 »
Har titta litt på kampene før Evans. Da Røsler hadde laget. Og får å være ærlig her. Han møtte jo kun lag som ligger pr dags dato over oss på tabellen, bortsett fra to lag. MK Dons borte ( tap 2-1 ), og Bristol City borte ( uavgjort 2-2 ). Selvsagt er ikke resultatene under Røsler gode nok for en klubb som Leeds United, men resultatene under Evans er heller ikke gode nok.
Så sett med tanke på resultater. Ja da har ikke Evans levert godt nok med tanke på å få lov til å fortsette som manager i Leeds United. Men av redsel for hvem Cellino henter inn. Ja da er jeg villig til å la Evans få lengre tid på seg. Men han bør ikke få lov til å kjøp inn spillere etter sitt eget valg ref tråd http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,21822.0.html

RoarG

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #943 på: Mai 02, 2016, 09:09:31 »
"Har ikke fått sjansen" er gjennomgangstonen her. Ã…, har han ikke det? Kan noen være så snill å presisere hva man legger i denne forslitte frasen.
Etter mitt syn har Evans fått sjansen, og ikke levert noe annet enn middelmådighet. Kampen mot Charlton er bevis på denne middelmådighet. Good riddance.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Torpe-do

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #944 på: Mai 02, 2016, 11:11:32 »
Om vi ser på tegnene for neste sesong, bør jo det også fortelle oss noe om ambisjonsnivået, og det BØR fortelle oss hvilket nivå en eventuell ny trener skal ligge på.

- Playoff-lovnader, ellers refundert 25% (var det det?) av sesongbilletter
- Taylor som håper på oppfølging for videre satsing, ref. playoff-lovnader, ellers forsvinner nok både han, Cook og muligens Mowatt. Ref. hans siste intervju på... var det weareleedsunited.com eller noe slikt?

Dersom det skal byttes, ser jeg det som høyest nødvendig med en ansettelse med fart i, som viser ambisjoner videre for overgangsvinduet og kontraktforlengelser. Bytter vi, og det blir en ny Hockaday, kan vi like godt selge ungstjernene og gi publikum 25% rabatt på sesongkortene deres med en gang.

Frode

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #945 på: Mai 02, 2016, 20:50:59 »
Er Walter Zenga mannen som skal erstatte Evans?  Så sier i alle fall ryktene ...
 

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #946 på: Mai 02, 2016, 20:58:16 »
Er Walter Zenga mannen som skal erstatte Evans?  Så sier i alle fall ryktene ...

Håper akkurat DET er en spøk:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walter_Zenga

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #947 på: Mai 02, 2016, 20:58:51 »
Er Walter Zenga mannen som skal erstatte Evans?  Så sier i alle fall ryktene ...
Han var jo en fantastisk keeper, men har han nok pondus...? det tror jeg ikke....hvis han da ikke henter en haug med gode spillere til en billig penge da.. :) Men, vi får vel gi Zenga ca 6 måneder også.. ;D

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #948 på: Mai 02, 2016, 21:15:53 »
Jeg sitter nå og ser på Dundee vs Dundee United, skotsk premier League. Herregud for et nivå....og herfra skulle altså Evans hente spillere fra...?
Tror det er like greit med en ny trener.. :)

samadhi

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #949 på: Mai 02, 2016, 23:50:29 »
Er Walter Zenga mannen som skal erstatte Evans?  Så sier i alle fall ryktene ...

Håper akkurat DET er en spøk:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walter_Zenga



Trener for 15 ulike klubber i 6 forskjellige land siste 18 årene. Høres ut som en mann i Cellino sin ånd.
Kan vise til seriegull som trener i båder Romania (2005) og Serbia (2006)
marching on together,
derudaf forever...

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #950 på: Mai 03, 2016, 01:09:57 »



Uansett veldig bra at vi ikkje signerte Claudio Ranieri for fire sesonger siden da han tilbydde sine tjenester... :-\ Usikker på om jeg hadde orket å vinne ligaen (Premier Ligaen) i kveld...føler meg nemlig ørlite pjusk...



Best å vente noen år ja... MOT!

There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kontakinte

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #951 på: Mai 03, 2016, 12:48:55 »
Jeg sitter nå og ser på Dundee vs Dundee United, skotsk premier League. Herregud for et nivå....og herfra skulle altså Evans hente spillere fra...?
Tror det er like greit med en ny trener.. :)
Så det samme, OBOS-liga!

rd1

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #952 på: Mai 03, 2016, 20:56:19 »



Uansett veldig bra at vi ikkje signerte Claudio Ranieri for fire sesonger siden da han tilbydde sine tjenester... :-\ Usikker på om jeg hadde orket å vinne ligaen (Premier Ligaen) i kveld...føler meg nemlig ørlite pjusk...



Best å vente noen år ja... MOT!


Og at vi tok oss råd til å gi Kasper god nok kontrakt.. Noe som forsåvidt gjelder Byram, Howson, Johnson, snodgras, bechford og ikke syntes han stopperen vi lot gå til uglene var god nok, og alle de jeg har glemt.. Sukk..
"Who needs Cantona??"

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #953 på: Mai 03, 2016, 21:52:53 »



Uansett veldig bra at vi ikkje signerte Claudio Ranieri for fire sesonger siden da han tilbydde sine tjenester... :-\ Usikker på om jeg hadde orket å vinne ligaen (Premier Ligaen) i kveld...føler meg nemlig ørlite pjusk...



Best å vente noen år ja... MOT!


Og at vi tok oss råd til å gi Kasper god nok kontrakt.. Noe som forsåvidt gjelder Byram, Howson, Johnson, snodgras, bechford og ikke syntes han stopperen vi lot gå til uglene var god nok, og alle de jeg har glemt.. Sukk..
Husk at det var Bates og Grayson som ville ha ut Kasper! de gikk jo til og med ut i media og sa han skulle selges, eller bli 3. keeper.....Fantastisk vurdering der altså.. >:(

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #954 på: Mai 03, 2016, 23:37:12 »
Kasper ble nok signet gratis  i 2010 for å skulle selges året etter. Alt på den tiden handlet om å tette sorte hull (gjeld). Ã… glemme at penger betydde noe i 2011 er å lure seg selv.  Han spilte meget bra for Leeds og prisen steg. I 2012 ville han gått gratis. Han hadde to års kontrakt. Rett tid å selge ham på. En god vurdering sett med økonomiske briller for  en klubb med masse gjeld.

lojosang

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #955 på: Mai 04, 2016, 01:56:33 »



Uansett veldig bra at vi ikkje signerte Claudio Ranieri for fire sesonger siden da han tilbydde sine tjenester... :-\ Usikker på om jeg hadde orket å vinne ligaen (Premier Ligaen) i kveld...føler meg nemlig ørlite pjusk...



Best å vente noen år ja... MOT!


Og at vi tok oss råd til å gi Kasper god nok kontrakt.. Noe som forsåvidt gjelder Byram, Howson, Johnson, snodgras, bechford og ikke syntes han stopperen vi lot gå til uglene var god nok, og alle de jeg har glemt.. Sukk..

Vent litt... Sier du den nyopprykkede League One-klubben Leeds skulle lagt på bordet en bedre kontrakt til Beckford enn Everton gjorde?
- Leif Olav

willum

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #956 på: Mai 04, 2016, 08:25:52 »
Kasper ble nok signet gratis  i 2010 for å skulle selges året etter. Alt på den tiden handlet om å tette sorte hull (gjeld). Ã… glemme at penger betydde noe i 2011 er å lure seg selv.  Han spilte meget bra for Leeds og prisen steg. I 2012 ville han gått gratis. Han hadde to års kontrakt. Rett tid å selge ham på. En god vurdering sett med økonomiske briller for  en klubb med masse gjeld.

Tøv. Vi hadde lav gjeld, om noe i det hele tatt, i 2011. Det var bare 4 års drift med nesten ingen investeringer (bortsett fra renovering av East Stand, men det ble finansiert av Delph) siden admin i 2007.

I 2011 var vi på vei opp og alt lå til rette for satsing. Vi hadde lave lønnsutgifter og langt høyere inntekter enn i dag. Men Bates grep ikke muligheten. I stedet lot han Johnson gå gratis, cashet inn for Schmeichel og Gradel og etter hvert Howson og Snodgrass.


Blank_File

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #957 på: Mai 04, 2016, 10:20:35 »
Det var ytterst få her som gråt da Bradley Johnsen forsvant. Meg selv inkludert. Schmeichel stilte vi oss vel noe mer undrende til, men kan ikke huske det ble ramaskrik akkurat. Snodgrass og Howson er en annen historie.

Leedsfan

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #958 på: Mai 04, 2016, 10:41:22 »
Det var ytterst få her som gråt da Bradley Johnsen forsvant. Meg selv inkludert. Schmeichel stilte vi oss vel noe mer undrende til, men kan ikke huske det ble ramaskrik akkurat. Snodgrass og Howson er en annen historie.

Kasper fikk jo tyn på mye av det samme som Silvestri, dårlig i feltet og distribusjonen var så som så. På strek var han jo knallbra. Ser at "lille" Kasper har blitt en mye bedre keeper med årene, kanskje det er håp for Silvestri?

Johnson ble for stasjonær for meg, i hvertfall når han spilte sentralt. Bradley er god som venstre midtbane med en overlappingsback av klasse, som han hadde i Norwich. Jeg gråt ikke og gråter ikke nå heller, £6mill pund for Bradley er galskap. Hadde hadde en grei sesong i PL og en sinnsyk sesong for Norwich når de rykka opp forrige sesong.

Snodgrass, for en spiller. Howson er også god, men Snoddy er hinsides!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #959 på: Mai 04, 2016, 12:41:11 »
Uten at jeg husker detaljene til det fulle, var det vel litt mer til Schmeichel-salget enn at "Bates og Grayson veide han for lett og kastet han ut".

Som det nevnes, kom han på 2 års-kontrakt. Husker jeg tenkte at Kasper må ha sett på Leeds (i situasjonen vi var og er i) som et springbrett i karrieren sin - ikke endestasjonen. Mediaoppvasken var vel et typisk latterlig Ken Bates-spill for å presse gjennom ny kontrakt eller - mer sannsynlig - et dårlig forsøk på å skylde på andre for at en solid spiller forsvant raskt. I alle fall slik jeg antok på den tida.

Bates - som Cellino - ønsker å cashe inn på spillerne og da kunne han jo ikke gå ut kontrakten, uansett om økonomien skulle være på den tida.

Howson og Snodgrass var mange ganger verre.
Marching on together!