Skrevet av Emne: Ex-spiller: Bailey Peacock-Farrell  (Lest 70899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #90 på: April 22, 2018, 11:28:15 »
E9. Gi han sjansen. Sats på han. Keeperplassen er spesiell. Handler mye om selvtillit samt det å bygge opp erfaring.

Så ønsker jeg vi får inn en bra type til som makker til han. En litt mer erfaren kar kanskje. En som backer opp BPF. En som kan steppe inn uten å gjøre seg bort.
En som ikke surner til av å sitte på benken.
Kanskje Leeds evt kan friste med jobb etter spillerkarrieren. Finnes han tro??
Alternativet blir å hente inn ett soleklart førstevalg. Men da bør det være en som er ett godt forbilde for BPF. En han vil strekke seg etter og ta over etter på sikt.

Torpe-do

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #91 på: April 22, 2018, 11:50:19 »
E9. Gi han sjansen. Sats på han. Keeperplassen er spesiell. Handler mye om selvtillit samt det å bygge opp erfaring.

Så ønsker jeg vi får inn en bra type til som makker til han. En litt mer erfaren kar kanskje. En som backer opp BPF. En som kan steppe inn uten å gjøre seg bort.
En som ikke surner til av å sitte på benken.
Kanskje Leeds evt kan friste med jobb etter spillerkarrieren. Finnes han tro??

Tja, sånn eg ser det så hadde me akkurat denne karen i stallen i fjor. Green.

HåvardK

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #92 på: April 22, 2018, 13:06:03 »
Fantastisk å se han gi Saiz det glatte lag i går. Trist å se Saiz. Uansett nivå så blir kamper vanskelige når man ikke en gang gidder.. var spesielt at kapteinen eller de andre seniorene ikke kjeftet på Saiz.
Men slik er det med et lag uten ledere og karakterer. Summerte opp sesongen egentlig.

Gleder meg til å se bailey som nr 1 neste år. For en utvikling. Nesten ikke til å tro. Her må vi tørre og satse.. da har vi divisjonens beste keeper om kort tid! Hvorfor se begrensninger når man kan se muligheter? Sesongens spiller for meg! Karakter, talent og vilje! Nydelig
Fikk ikke med meg akkurat den situasjonen, men syns BPF virker overraskende trygg og balansert i alle spillets faser. Ufattelig at han nærmest var avskrevet før han til slutt måtte få sjansen, for han har imponert fra første spark på ballen. Klart vi må satse på ham.

berlin

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #93 på: April 22, 2018, 13:51:27 »
Synes BPF skal stå neste sesong. Wiedwald er neppe den beste for å backe han (direkte konkurrent og antagelig litt språksvak). Kjenner ikke Lonergan godt nok, som "mentor", men han har erfaring da. Er det forresten mulig å kvitte seg med Wiedvald?

Selv om det var en annen tid, John Lukic så seg ikke tilbake når han fikk sjansen 18 år gammel i Leeds-buret,
13 oktober 1979 mot Brighton.

Vi kan vente oss noen blundere av BPF, men vi kan også vente oss at han blir bedre og bedre ved å spille,
og forhåpentligvis har vi en god keeper-trener.

Hvis mulig, kvitt oss med Wiedvald, og få evt. inn en eldre keeper som kan konkurrere med BPF,
men som er på hell av karrieren, slik at BPF uansett er fremtiden.

Leedsfan

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #94 på: April 22, 2018, 14:14:41 »
Fantastisk å se han gi Saiz det glatte lag i går. Trist å se Saiz. Uansett nivå så blir kamper vanskelige når man ikke en gang gidder.. var spesielt at kapteinen eller de andre seniorene ikke kjeftet på Saiz.
Men slik er det med et lag uten ledere og karakterer. Summerte opp sesongen egentlig.

Gleder meg til å se bailey som nr 1 neste år. For en utvikling. Nesten ikke til å tro. Her må vi tørre og satse.. da har vi divisjonens beste keeper om kort tid! Hvorfor se begrensninger når man kan se muligheter? Sesongens spiller for meg! Karakter, talent og vilje! Nydelig
Fikk ikke med meg akkurat den situasjonen, men syns BPF virker overraskende trygg og balansert i alle spillets faser. Ufattelig at han nærmest var avskrevet før han til slutt måtte få sjansen, for han har imponert fra første spark på ballen. Klart vi må satse på ham.

Han er god, la han få spille! Håper allikevel vi kvitter oss med Lonergan og Felix slik at vi får plass til en som er like god/bedre enn BPF!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ragnar

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #95 på: April 23, 2018, 13:06:51 »
Enig med de som mener at BPF må bli førstekeeper neste sesong med en erfaren ringrev som nr 2. Han viser nå i motgang at han tydeligvis har den rette mentaliteten og de rette kvalitetene. Kjør på!
*In El Loco we trust!*

Xern

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #96 på: April 23, 2018, 19:56:15 »
Nei, vi kan ikke ha en mentalitet som tilsier at man er 2. keeper fordi man ung. Da må det være fordi man ikke er god nok som 1. keeper. Hittil har jo BPF gjort en storartet jobb, gjort en flust med redninger og ikke minst viser han mange andre positive sider også. Det må tas vare på.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

enur

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #97 på: April 28, 2018, 19:00:37 »
Ser mange er positive til BPF. Må selv si jeg er noget skeptisk. Han har forsåvidt gjort det greit nok i vår, men er det virkelig en keeper som en god nok for et topplag The Championship?
____________
enur

Marching on together

HåvardK

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #98 på: April 28, 2018, 19:19:02 »
Ser mange er positive til BPF. Må selv si jeg er noget skeptisk. Han har forsåvidt gjort det greit nok i vår, men er det virkelig en keeper som en god nok for et topplag The Championship?
Han er vel ikke aktuell for et topplag, så vidt jeg vet.

enur

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #99 på: April 28, 2018, 19:24:24 »
Ser mange er positive til BPF. Må selv si jeg er noget skeptisk. Han har forsåvidt gjort det greit nok i vår, men er det virkelig en keeper som en god nok for et topplag The Championship?
Han er vel ikke aktuell for et topplag, så vidt jeg vet.

Presumptivt topplag.
____________
enur

Marching on together

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #100 på: April 28, 2018, 23:15:48 »
Ser mange er positive til BPF. Må selv si jeg er noget skeptisk. Han har forsåvidt gjort det greit nok i vår, men er det virkelig en keeper som en god nok for et topplag The Championship?

Megatabbe i dag. Meget lovende, men ikkje svaret for oss neste sesong.

Kato

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #101 på: April 28, 2018, 23:43:41 »
Altfor tidlig at han skal være førstekeeper neste sesong.
 

Hallgeir *

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #102 på: April 29, 2018, 00:02:10 »
Altfor tidlig at han skal være førstekeeper neste sesong.

Kanskje det, men vi kan ikke skylde på BPF for en svak vårsesong.

Ikke mange, om noen, har vært bedre enn unggutten med keeperhanskene.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #103 på: April 29, 2018, 08:57:57 »
Fikk ikke sett de siste 20. Sett andre målet i ettertid. Burde vel kanskje tatt den. Men fyren står jo på 7-8 meter og får skutt upresset. Er jo hinsides at vi ikke klarer å forsvare oss bedre. Er vel heller Tom Pearce som bør få skyld der.
Må jo klare å lære gutten til å stå tettere i press. Var ikke clapham venstreback selv?

HåvardK

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #104 på: April 29, 2018, 11:05:07 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

Kato

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #105 på: April 29, 2018, 12:00:40 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.
« Siste redigering: April 29, 2018, 12:05:52 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #106 på: April 29, 2018, 12:32:24 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.

Synes du bommer på siste punktet her, Kato.
Hvordan skaper man stabilitet over tid? Jo, nettopp ved å spille over tid.

Er selv usikker på om det vil være riktig å satse for fullt på BPF, men synes han har noe spesielt over seg. En autoritet i feltet og et tilslag/presisjon som er helt i toppen i denne divisjonen.
I tillegg har han hatt noen redninger som er helt utrolige.
Faren om vi ikke satser på han er at vi mister et stortalent på keeperplassen. Vi begikk en tabbe med Lees for noen år siden. Jeg ønsker ikke at vi skal gjøre samme tabben med BPF.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #107 på: April 29, 2018, 12:47:55 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.

Synes du bommer på siste punktet her, Kato.
Hvordan skaper man stabilitet over tid? Jo, nettopp ved å spille over tid.

Er selv usikker på om det vil være riktig å satse for fullt på BPF, men synes han har noe spesielt over seg. En autoritet i feltet og et tilslag/presisjon som er helt i toppen i denne divisjonen.
I tillegg har han hatt noen redninger som er helt utrolige.
Faren om vi ikke satser på han er at vi mister et stortalent på keeperplassen. Vi begikk en tabbe med Lees for noen år siden. Jeg ønsker ikke at vi skal gjøre samme tabben med BPF.

Jeg tror ikke vi skal gi han den erfaringen gjennom å være førstekeeper hos oss neste sesong. Det blir for mye opp og ned. Jeg ville kanskje lånt han ut en sesong til league one, med tilbakekallingsklausul.
 

HåvardK

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #108 på: April 29, 2018, 12:57:47 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.
1. Uenig i at han må ta tre på sin kappe. Hvis dette er kriteriene, må Wiedwald ta tredve på sin. (Ja, den var usaklig. Men du er alt for streng).
2. Den er jeg med på.
3. Hvis vi kan være enig i at han har vært stabilt god i alle kampene han har spilt, så er han vel stabil over tid?

Jeg er enig i at det er litt gambling å satse på BPF som førstekeeper uten noen seriøs konkurrent. Men jeg liker måten han fremstår på. Ser egentlig ingen klare svakheter i spillet hans, og vil spesielt trekke frem hvor rolig og presis han er med ballen i beina. Godt tilslag med begge bein har han også.
I mine øyne er dette sesongens positive overraskelse, og med det i bakhodet fortjener han å bli satset på.

Kato

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #109 på: April 29, 2018, 13:13:05 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.
1. Uenig i at han må ta tre på sin kappe. Hvis dette er kriteriene, må Wiedwald ta tredve på sin. (Ja, den var usaklig. Men du er alt for streng).
2. Den er jeg med på.
3. Hvis vi kan være enig i at han har vært stabilt god i alle kampene han har spilt, så er han vel stabil over tid?

Jeg er enig i at det er litt gambling å satse på BPF som førstekeeper uten noen seriøs konkurrent. Men jeg liker måten han fremstår på. Ser egentlig ingen klare svakheter i spillet hans, og vil spesielt trekke frem hvor rolig og presis han er med ballen i beina. Godt tilslag med begge bein har han også.
I mine øyne er dette sesongens positive overraskelse, og med det i bakhodet fortjener han å bli satset på.

Vært god ja som du sier. Bra med beina. Men med stabilitet over tid tenker jeg over flere sesonger. Vært noe rusk, og det er mangel på rutine. Skal vi være topp-6 er det ikke godt nok. Forskjellen på en kanonkeeper er 20 poeng i sesongen.
 

Blank_File

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #110 på: April 29, 2018, 19:45:26 »
BPF har vært vår beste spiller i alle kampene etter at han kom inn. Det sier litt om resten når majoriteten sier at han ikke bør satses på kommende sesong.

1. Han har spilt maks de lux av sin egen kapasitet. Likevel må han vel ta 3 på sin kappe denne våren.

2. Han har hatt mye å gjøre bak et vaklevorent forsvar, det gjør keepere bedre.

2. En førstekeeper i championship må ha stabilitet over tid, der er ikke denne unggutten.
1. Uenig i at han må ta tre på sin kappe. Hvis dette er kriteriene, må Wiedwald ta tredve på sin. (Ja, den var usaklig. Men du er alt for streng).
2. Den er jeg med på.
3. Hvis vi kan være enig i at han har vært stabilt god i alle kampene han har spilt, så er han vel stabil over tid?

Jeg er enig i at det er litt gambling å satse på BPF som førstekeeper uten noen seriøs konkurrent. Men jeg liker måten han fremstår på. Ser egentlig ingen klare svakheter i spillet hans, og vil spesielt trekke frem hvor rolig og presis han er med ballen i beina. Godt tilslag med begge bein har han også.
I mine øyne er dette sesongens positive overraskelse, og med det i bakhodet fortjener han å bli satset på.

Vært god ja som du sier. Bra med beina. Men med stabilitet over tid tenker jeg over flere sesonger. Vært noe rusk, og det er mangel på rutine. Skal vi være topp-6 er det ikke godt nok. Forskjellen på en kanonkeeper er 20 poeng i sesongen.
Men vi er enige om at han må få litt spilletid neste år også så bra som han har vist seg denne våren. Om det blir i Leeds eller i en annen klubb lenger nede er uvisst, men han må få noe igjen for det han har levert.

Xern

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #111 på: April 30, 2018, 23:09:24 »
Er godt mulig at det beste vi kan gjøre er å kjøpe inn en ny førsteskanse, og la BPF spille alle cupkamper. Om vi skal ha BPF som førstekeeper neste år må vi uansett ha noe bedre på benk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Gufrias

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #112 på: Mai 01, 2018, 11:01:03 »
Jeg har ny førstekeeper høyt oppe på min ønskeliste for neste sesong. BPF bør helst være andrevalg og cupkeeper, alternativt lånes ut som førstekeeper i L1/L2. Han stiller i hvert fall foran Wiedwald og Lonergan.
Hekta på Leeds siden 1974

ibster

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #113 på: Mai 01, 2018, 11:16:11 »
Er godt mulig at det beste vi kan gjøre er å kjøpe inn en ny førsteskanse, og la BPF spille alle cupkamper. Om vi skal ha BPF som førstekeeper neste år må vi uansett ha noe bedre på benk

Enig i dette. Og kjøp gjerne en på 33+ og signaliser til bpf at han tar over #1 trøya når gammern abdiserer. Slikleis kan man gjøre det «greit» å være andrekeeper.

RoarG

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #114 på: Mai 04, 2018, 20:20:40 »
Ã…ret unge spiller. Opplagt og veldig fortjent pris. Må vi få mye glede av han i åra som kommer. Blir mye lettere om vi rykker opp til PL, selvsagt.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-player-year-awards-14615961
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #115 på: Mai 16, 2018, 22:41:13 »
Twitter

Bailey Peacock-Farrell: from the National League to full international honours in a matter of months.

Precious few fairytales for us this season; this is by far the greatest of them. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #116 på: Mai 30, 2018, 21:25:06 »
Bailey Peacock-Farrell

Absolutely delighted to make debut for @NorthernIreland and to top it off with a clean sheet #GAWA

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #117 på: Mai 30, 2018, 21:27:57 »
Leeds United: Northern Ireland stopper Peacock-Farrell indebted to lower-league strikers

Published: 19:49 Wednesday 30 May 2018
 Leeds United and Northern Ireland goalkeeper Bailey Peacock-Farrell.
Leeds United and Northern Ireland goalkeeper Bailey Peacock-Farrell.
Goalkeeper Bailey Peacock-Farrell made his Northern Ireland debut on Tuesday night, and he owes a debt of gratitude to the non-league strikers that roughed him up last autumn.


Six months after completing a four-game loan spell with National League North side York, Leeds’ Peacock-Farrell came on against World Cup-bound Panama for his senior international bow.

The 21-year-old, who ended the campaign as the Whites’ number one, admitted his season began in “pretty bleak” fashion, but the opportunity to spend time with the Minstermen in October and November changed everything.

“I enjoyed that thoroughly,” he explained.

“It was certainly an eye-opener and it probably helped me prepare for what was to come later on in the season.

“It’s completely different to playing in the (under-)23s. It was good to just get battered about, left exposed.

“You’re coming for crosses and you’re just getting clattered. To deal with that, you almost realise this can prepare you for any other situation.

“There were a few moments where I would get kneed in the head in a one-on-one or completely wiped out on a cross, a boot to the chest and there was not even a yellow card.

“It was baffling but it’s what it is at that level, a lot more goes. You’ve got to get on with it and toughen up.”

Having been physically prepared for senior football, Peacock-Farrell had to show he could cope mentally too when he made just his second-ever Leeds appearance against eventual champions Wolves on TV at Elland Road in March.

Though the Whites lost 3-0, Peacock-Farrell earned rave reviews and would go on to keep his spot for the remaining 10 fixtures of the campaign.

“There’s a huge pressure and expectation from the fans – it’s a massive club, huge history,” the young Northern Irish stopper admitted.

“I kind of enjoy that kind of pressure that comes with the shirt, it can make you perform. Getting that first game against Wolves, top of the league, on TV ... you get thrown in at the deep end and you’ve got to swim sometimes.”

In a parallel universe, Peacock-Farrell might not be in Central America but back home in the north-east of England preparing for university exams like his friends.

A left-winger converted to a keeper when aged 12 at Middlesbrough, he was let go at 16 because, at 5ft 9in, he was deemed “too small”. Peacock-Farrell contemplated life away from the sport, and a career in corporate law or as an accountant, until Leeds picked him up and he grew to his current height of 6ft 4in.

“It was the worst six months to a year – the uncertainty of not knowing if you’re going to be a footballer or not,” the goalkeeper added.

“That’s at the time when you go into full-time football. Actually planning other avenues of education and things like that, it was a strange one to process as such but I had to have a back-up ready.

“I applied for my sixth form at school and was ready to go in at the start of September but thankfully I got my deal at Leeds done.

“All my mates are still at uni, and the workload they do ... I’m certainly in a much better position!”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #118 på: Juni 23, 2018, 13:19:40 »
Opportunity knocks for chance to be Leeds United’s No 1

Lee Sobot
Published: 06:55 Saturday 23 June 2018
 TOP MAN? Leeds United goalkeeper Bailey Peacock-Farrell. Picture: Nick Potts
TOP MAN? Leeds United goalkeeper Bailey Peacock-Farrell. Picture: Nick Potts
THIS week’s departure of Felix Wiedwald to Eintracht Frankfurt has left Leeds United with just two first-team goalkeepers ahead of the 
2018-19 campaign.


It is no secret that United are looking to add another.

But who will United land as that new addition and who will start as first-choice goalkeeper next term?

Wiedwald’s deficiencies had already been exposed long before the German left the Whites to return to the Bundesliga this week.

Despite keeping six consecutive clean sheets at the start of last season, a raft of subsequent errors cost the German his place in the team and then in the match-day squad as the 2017-18 campaign neared its conclusion.

Wiedwald’s demise was initially Andy Lonergan’s gain but after 21-year-old Bailey Peacock-Farrell was handed his opportunity, United then finished the season with another new face in between the posts.

GONE: Felix Wiedwald

Lonergan has already admitted there would “not be a chance” of him taking his younger rival’s place based on the displays he produced towards the end of 2017-18.

“I am doing my coaching badges now so I sort of see it in a different way as well,” said 34-year-old Lonergan last month.

“If you are not playing and Bailey is playing like that then there’s not a chance you can expect to play, which is fine.”

Peacock-Farrell certainly excelled in his 11 appearances for Leeds between March and May, continually making impressive saves and seemingly belying his tender years.

Wiedwald’s demise was initially Andy Lonergan’s gain but after 21-year-old Bailey Peacock-Farrell was handed his opportunity, United then finished the season with another new face in between the posts.

Lee Siobot
His displays have led to further progress with the Northern Ireland national side as he earned his first cap in the second half of a recent goalless draw in a friendly against Panama – England’s World Cup Group G opponents in Novgorod on Sunday.

Peacock-Farrell is battling it out with Motherwell’s Trevor Carson and moreover Norwich City’s Michael McGovern to be first choice for his country.

But Peacock-Farrell could be set for another battle with another goalkeeper with Norwich connections should United land what is seemingly their main target in Manchester City custodian Angus Gunn ,who made 46 appearances while on loan with the Canaries last term.

Leeds now want to sign the 22-year-old son of Norwich legend Bryan Gunn on a season-long loan deal and new Whites head coach Marcelo Bielsa’s close ties with City boss Pep Guardiola are an obvious help.

COMING HOME? David Stockdale has been linked with a move to hometown club Leeds United.

That said, Gunn is not the only goalkeeping option that United have been exploring due to the availability of Birmingham City’s Leeds-born goalie David Stockdale, who has been told he is surplus to requirements at Garry Monk’s Blues.

The former Leeds manager is also planning to sign a new goalkeeper, even though Stockdale’s performances in refent times have earned him plenty of admirers, including Leeds.

The 32-year-old featured 39 times for Birmingham last season taking his number of career appearances to 390.

The fact that Stockdale would be looking for first-team football is obvious, although his wages were seemingly over what United were prepared to pay to him.

Gunn, meanwhile, has impressed to such a degree that that he has been involved with Gareth Southgate’s England squad with the former Under-21 international drafted into Southgate’s squad for the friendly against Brazil in November.

Gunn had also been training with England ahead of their departure to the World Cup and next season will be crucial for his development.

LOAN OPTION? Angus Gunn. Picture: Simon Bellis/Sportimage

United hope that season will come at Elland Road which would mean major competition for Peacock-Farrell who, as it stands, remains United’s No 1.

Aware of the fact that they need strength in depth and competition for that jersey, Leeds are looking set to have more than one extremely viable option to fill that role next term.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Bailey Peacock-Farrell
« Svar #119 på: Juli 17, 2018, 17:30:57 »
Lee Sobot

BPF to LUTV on Blackman: "All Championship clubs always need at least 2 first choice goalkeepers now, that's how it is. He is coming here to play games but I'm here as well and I want to be playing games. It's going to be a nice healthy competition for the whole season" #lufc



Voksent av en 21-åring!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973