Skrevet av Emne: EX-spiller: Mika Vayrynen  (Lest 17946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #60 på: September 15, 2011, 22:32:43 »
Da jeg bor i Danmark ser jeg mange kampe med Grindheim, da han jo spiller for FC København, han ville ikke engang kunne styrke mit serie hold, han er virkelig dårlig (også bevist i DK-Norge  ;)) men lad os satse på vores nye finske ven er meget bedre end ham!

På begrunnelsen av å dømme spillere på et par kamper, så kan man også bekrefte at Simon Kjær er en middels Adecco-stopper og Niklas Bendtner er world class. ::)

Vi er ihvertfald enige om at Simon Kjær er dårlig.. jeg har set 10-12 kampe i år med Grindheim og jeg er slet ikke imponeret, synes han er rigtig dårlig!

Riktig dårlig, men god nok for å spille fast for Danmarks desidert beste fotballklubb?

Når det gjelder Vayrynen kan jeg hverken uttale meg negativt eller positivt. Så jeg venter med å rope noe som helst. Men i utgangspunktet ønsker jeg alle forsterkninger sentralt på midten hjertelig velkommen.

Jeg gir han noen kamper før jeg konkluderer.

Nu skal debatten jo helst ikke dreje sig om FCK, men ja han er ringe. FCK er dk's bedste hold men væsentligt ringere end sidste år og det bærer Grindheim en del af skylden for.

Nå har vel dere dansker aldri sett eller sagt noe positivt om norsk fotball overhodet.  :P
Jon R.

Dennis

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #61 på: September 15, 2011, 23:03:54 »
Nå har vel dere dansker aldri sett eller sagt noe positivt om norsk fotball overhodet.  :P

... selv når fotballen deres er tilnærmet lik det (de tror) Drillo står for (minus gjennombruddshissighet). Tre trekk i det bakre ledd før Flo/whatever)-pasningen kommer, kvalifiserer ikke til samba-fotball. Der nekter danskene å ha selvinnsikt. ;)
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #62 på: September 15, 2011, 23:04:25 »

Nå har vel dere dansker aldri sett eller sagt noe positivt om norsk fotball overhodet.  :P

..er ikke dine barn 50% danske? ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #63 på: September 16, 2011, 08:10:10 »
Så, så folkens. Vi må nok innrømme at Kimba har rett. Danskene er bedre i fotball enn oss! Og Grindheim har nok ikke prestert i København, det er derimot ikke sagt at han ikke er en habil fotballspiller.

Men tråden handler om Vayrynen. Jeg tror han starter morgendagens kamp i tospann med Howson. Dog har han lite matchtrening de siste månedene, så det kan godt hende det blir Brown som bekler en av midtbaneplassene. Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #64 på: September 16, 2011, 08:44:26 »
Så, så folkens. Vi må nok innrømme at Kimba har rett. Danskene er bedre i fotball enn oss! Og Grindheim har nok ikke prestert i København, det er derimot ikke sagt at han ikke er en habil fotballspiller.

Men tråden handler om Vayrynen. Jeg tror han starter morgendagens kamp i tospann med Howson. Dog har han lite matchtrening de siste månedene, så det kan godt hende det blir Brown som bekler en av midtbaneplassene. Time will show!

auren

Spennende å se om finnen spiller i morgen. Jeg mener at kampene mot Bristol City og Brighton er viktigere enn kampen mot Man Utd. Ã… spille en heroisk kamp med utladning deluxe og kanskje samtidig få et tap er kanskje ikke det vi trenger?

Jeg har tro på finnen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Joe Jordan

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #65 på: September 16, 2011, 09:45:15 »

Spennende å se om finnen spiller i morgen. Jeg mener at kampene mot Bristol City og Brighton er viktigere enn kampen mot Man Utd. Ã… spille en heroisk kamp med utladning deluxe og kanskje samtidig få et tap er kanskje ikke det vi trenger?

Jeg har tro på finnen...
[/quote]

Amen. Bare vi ikke taper med samme sifre som Gunners er det greit for min del. Ligaen er MYE viktigere.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #66 på: Oktober 07, 2011, 16:00:21 »
vill ni se Mika ikväll så spelar  han från start  i hemmamatchen mot sverige med start 18:15, visas på svensk och finsk tv bl a
 

Leechap

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #67 på: Oktober 08, 2011, 11:13:59 »
Både Vayrynen og Forssell var på banen mot Sverige. Vayrynen på det jevne, har litt igjen til toppformen, byttet ut i 2. omgang. Forssell inn på banen i 2. omgang. Noen gode touch av sistnevnte, men også et lite stykke til toppformen.
Banens beste - etter min mening, Roman Eremenko, Suomi.
« Siste redigering: Oktober 08, 2011, 18:11:16 av Leechap »

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #68 på: Oktober 18, 2011, 16:39:55 »
 Intervju med Vayrynen i YEP....


By Phil Hay
Published on Monday 17 October 2011 13:17



Mika Vayrynen is talking about tattoos, of which he has several.


Which footballer doesn’t these days? Leeds United’s dressing room is awash with bizarre ink but, Vayrynen says, “you always think yours are best”.

Click here to register and have your say on the Leeds United stories and issues that matter to you

In much the same way, players are never shy when it comes to assessing their own position in a club’s pecking order. They all want a shirt and all believe they are worthy of one. The problem is one of simple mathematics: 20-plus professionals into 11 starting places – or, for that matter, a squad of 16 – never goes.

Vayrynen is as assured and as confident as you would expect a 30-year-old with his CV to be. But on the subject of congestion in the centre of United’s midfield, he is also philosophical.

“It’s a hard team to get into,” he said, lodged behind two fixtures in Simon Grayson’s side.

The Finnish international has appeared and is happy to play in a variety of positions – “I was a shadow striker for a while” – but his preferred role would be in the middle of United’s team.

As he admits without prompting, he can expect no promises when Grayson’s current preferences are his club captain, Jonathan Howson, and Adam Clayton, a 22-year-old who Vayrynen goes so far as to call “one of the better players in the team”. He will find no arguments with that.

“It looks difficult when you have the club’s captain in there and one of the better players in the team in Adam,” Vayrynen said. “The first game I saw was against Bristol City and Adam caught the eye right away. His passing is skillful and clever, and he’s brave – not afraid to go forward. With his mentality he’ll have a very bright future.

“But there are a whole lot of games this season, far more than we played in Holland. You’ll see injuries and suspensions and other players will step forward. When that happens, it’s in your mind to make something of it.”

In all, United will contest no fewer than 50 competitive matches this season and 46 in the Championship alone. Last season, the 10th in succession which Vayrynen spent in the Dutch Eredivisie, his club Heerenveen played only 34 league games.

It is true to say that the Championship, and the Football League in general, provides one of the most demanding domestic schedules for professionals.

It was, nevertheless, Vayrynen’s choice to join the division and sign for Leeds. The club were one of two who presented him with an offer last month and his transfer to Elland Road was made at the expense of an opportunity at Austrian side Red Bull Salzburg.

“They had an offer ready and waiting for me,” he said. “But, football-wise, it seemed to me that coming to England was the right thing to do.

“Leeds were a great Premier League club and I watched a lot of their league games when I was younger. They had good players in the past and they’ve got good players here now. They look like they’re getting better again and in the end it was an easy choice.

“Playing in England has appealed to me for a while. I’ve heard a lot of good stories about English football and the English crowds. I used to dream about playing in Spain but lately, for me, England has been the number one place to be.”

He is not the only player or the only Finn to have taken that view recently. International team-mate Mikael Forssell joined Leeds a week before Vayrynen after undergoing the formality of a trial at Thorp Arch.

In Forssell’s case, a club in Greece were offering him a viable alternative but the player had prior experience of playing in England and was easily tempted back from German side Hannover.

There was a general assumption that the presence of Forssell at Thorp Arch helped to facilitate Vayrynen’s arrival on a one-year deal. But asked if they discussed the move, Vayrynen said: “Not much. It’s great to have a friend here but it was purely my decision.

“Of course I asked a couple of questions but he’d only been at the club for a week or so. He didn’t know so much more than me.

“But I did take good advice before I signed. I spoke to my old national coach, Stuart Baxter, and also to Mixu Paatelainen (the former Finland international who played for Bolton Wanderers, Wolverhampton Wanderers and several Scottish clubs). They told me what I expected to hear.”

On paper, Vayrynen’s track record makes for promising reading. Seven years and more than 150 appearances with Heerenveen were interspersed with a three-year spell at PSV Eindhoven, a notable transfer made more impressive by the fact that he was sourced and signed by Guus Hiddink, a coach of global repute.

Less well known is the story of a failed move to Derby County who agreed to take Vayrynen from PSV after their promotion to the Premier League in 2007. Derby abandoned the deal when the midfielder’s medical revealed an injury which would have taken several months to heal.

Vayrynen says that the collapse of that transfer made him “unhappy” but his three years at Eindhoven were a greater disappointment. An ankle injury sustained shortly after his arrival gave him no chance of integrating quickly, and Hiddink moved on a year later after agreeing to become Russia’s national coach.

“It wasn’t a successful time for me,” Vayrynen said. “Not at all. I’d had a good season with Heerenveen the year before and PSV was supposed to be a great move, a big move.

Suffered

“PSV are a big club in Europe but I had a lot of injuries at that stage and I suffered a big ankle injury as soon as I moved there. That meant a very slow start.

“Then the manager who wanted me left the club. He’s a top coach with great people skills. He’s someone who can keep all of his players happy and satisfied, and that’s a big talent. I’d have loved to play under him for longer.

“PSV got three championships in the time I was there and it was nice to be part of that but I didn’t play so much. It was a big disappointment.”

Vayrynen returned to Heerenveen in 2008 but decided at the end of last season that, after a decade in Holland, he was ready for a change of scene. His patient wait for a new club was down to “wanting the right opportunity”, an opportunity which finally arrived when he met with Grayson after United’s win over Crystal Palace.

Vayrynen’s value to Finland, meanwhile, was shown by his continuing appearance in their squads, despite him lacking a club.

“Somehow Finnish players seem to fit well into Dutch football,” he said. “I think it’s to do with the passing game they play and the technical side of things in Holland.

“It’s quite different to what you see in the Championship. It’s a good way of playing football and it’s all about possession but I’d had 10 years in Holland. It was time for a move.

“The Championship is a tough division but, from what I’ve seen, it’s still true that if you play good football, you’ve got a chance. I like that.”
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #69 på: Desember 14, 2011, 10:59:17 »
Nå når Howson og Brown er skadet bør denne mannen inn i varmen.

Neste kamp mot Reading ønsker jeg følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan
Connolly - Lees - O'Dea - Pugh
Clayton - Vayrynen
Sam - Snoddy - White
Becchio

Et slikt lag vil gruse Reading!
Viss Brown er klar til kamp så flyttes Vayrynen fram til Snoddys plass og Snoddy ut på høgrekanten igjen. Sam ofres da.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #70 på: Desember 14, 2011, 11:53:53 »
Nå når Howson og Brown er skadet bør denne mannen inn i varmen.

Neste kamp mot Reading ønsker jeg følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan
Connolly - Lees - O'Dea - Pugh
Clayton - Vayrynen
Sam - Snoddy - White
Becchio

Et slikt lag vil gruse Reading!
Viss Brown er klar til kamp så flyttes Vayrynen fram til Snoddys plass og Snoddy ut på høgrekanten igjen. Sam ofres da.



Veldig enig. Dog jeg gjerne vil ha McCormack tilbake igjen. Da går jeg evt. for ditt første alternativ, med Snoddy og White på vingene og Macca i offensiv rolle.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gufrias

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #71 på: Desember 14, 2011, 16:14:08 »
Nå når Howson og Brown er skadet bør denne mannen inn i varmen.

Neste kamp mot Reading ønsker jeg følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan
Connolly - Lees - O'Dea - Pugh
Clayton - Vayrynen
Sam - Snoddy - White
Becchio

Et slikt lag vil gruse Reading!
Viss Brown er klar til kamp så flyttes Vayrynen fram til Snoddys plass og Snoddy ut på høgrekanten igjen. Sam ofres da.



Veldig enig. Dog jeg gjerne vil ha McCormack tilbake igjen. Da går jeg evt. for ditt første alternativ, med Snoddy og White på vingene og Macca i offensiv rolle.

auren
Med Macca som offensiv midtbane er jeg redd vi blir seende ut som 4-4-2.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #72 på: Desember 14, 2011, 17:02:38 »
Nå når Howson og Brown er skadet bør denne mannen inn i varmen.

Neste kamp mot Reading ønsker jeg følgende lag i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan
Connolly - Lees - O'Dea - Pugh
Clayton - Vayrynen
Sam - Snoddy - White
Becchio

Et slikt lag vil gruse Reading!
Viss Brown er klar til kamp så flyttes Vayrynen fram til Snoddys plass og Snoddy ut på høgrekanten igjen. Sam ofres da.



Støtter det laget. Vil man ha Snoddy på høyre så blir jeg ikke lei meg for Nunez "som" Howson!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #73 på: Januar 10, 2012, 12:00:58 »
Svært delte meninger om Mikas prestasjoner i går. Så hva synes dere? Jeg synes egentlig hele midtbanen var nokså usynlig, men det var kanskje mest fordi de sjelden hadde ballen. Kjempet selvsagt bra defansivt. Mika hadde dog et fryktelig tilbakespill i andre omgang. Ble "hyllet" av trønderen i Viasat i pausen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #74 på: Januar 10, 2012, 12:19:57 »
Svært delte meninger om Mikas prestasjoner i går. Så hva synes dere? Jeg synes egentlig hele midtbanen var nokså usynlig, men det var kanskje mest fordi de sjelden hadde ballen. Kjempet selvsagt bra defansivt. Mika hadde dog et fryktelig tilbakespill i andre omgang. Ble "hyllet" av trønderen i Viasat i pausen.

auren
RASK!
Kun benkefyll.Men hvis vi fortsatt skal være middelhavsfarer i Npc er det vel ok...

Runar

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #75 på: Januar 10, 2012, 13:12:11 »
Midtbanen spilte mot de tre faste sentralemidtbanespillerne til Arsenal, så at midtbanen ikke dominerer er det en viss logikk i.

At vi ikke klarer å sette den rufsete backrekken til Arsenal under flere utfordringer er desverre litt skuffende
 

RoarG

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #76 på: Januar 10, 2012, 13:17:26 »
Synes vel han spilte OK. Har tydeligvis ikke formen helt inne. Han virket ganske sliten da han ble byttet ut. Håper han spiller seg skikkelig i form, nå som Howson er skadd. Synes Leeds bør spille i 4-5-1 på bortebane. Det fungerte rimelig bra mot Arsenal.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #77 på: Januar 10, 2012, 14:33:00 »
Svært delte meninger om Mikas prestasjoner i går. Så hva synes dere? Jeg synes egentlig hele midtbanen var nokså usynlig, men det var kanskje mest fordi de sjelden hadde ballen. Kjempet selvsagt bra defansivt. Mika hadde dog et fryktelig tilbakespill i andre omgang. Ble "hyllet" av trønderen i Viasat i pausen.

auren
RASK!
Kun benkefyll.Men hvis vi fortsatt skal være middelhavsfarer i Npc er det vel ok...

Mener du at han er rask eller at han er rask? ???

Syns Mika Vayrynen verken er spesielt rask eller rask, selv. Han er i alle fall ikke noe raskt rask, slik som Theo Walcott! ;)

Seriøst ment, han gjorde seg ikke bort i går. Et par store feil, men jobbet hardt helt til han var fullstendig utslitt ved byttet. Er nok, som DHY er inne på, en nPC-spiller at best (i alle fall slik han fremstår nå) men ikke umulig han blir en nyttig spiller i en lang vårsesong.
Marching on together!

Bites Yer Legs

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #78 på: Januar 10, 2012, 16:31:38 »
Var midtbanen usynlig?  :o  Det var jo der ALT skjedde! Grayson visste hva han gjorde da han puttet det trehodete monsteret i midten i går ( Clayton, Vayrynen, Pugh) De hadde en glimrende kamp defensivt, og spesielt i 1.omgang syntes jeg de holdt ballen bra i laget om det så var på "feil" banehalvdel. De spilte altså mot Song, Arteta og Ramsey, bare en langtidsskadet Wilshere gjorde deres sentrale midtbane ukomplett. Midtbanen tvang dem gang på gang til å heller prøve innlegg fra siden, der er bestandig Arsenal svak, og Lees, O'Dea og Lonergan hadde god kontroll.

Vayrynen gjorde en kjempeblemme, da var han tydelig ferdig for kvelden. Det var dumt, for uten han beholdt ikke de tre i midten den samme dynamikken, Brown brukte litt tid på å komme inn i kampen.
KEEP FIGHTING!!

4ever arcticwhite

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #79 på: April 16, 2012, 12:36:59 »
Oppryddingen er i gang.
Kontrakten kansellert "by mutual Consent".

http://www.leedsunited.com/news/20120416/duo-set-to-leave-elland-road_2247585_2737035

Lykke til i en annen klubb.
The future's so White I've got to wear shades 8)

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #80 på: April 16, 2012, 18:41:56 »
Bra , trist og miste en lokal gutt (Parker) men han må jo være god nok!!!!!!!!!!!!!

lojosang

Sv: Ny spiller: Mika Vayrynen
« Svar #81 på: April 16, 2012, 19:18:24 »
Bra , trist og miste en lokal gutt (Parker) men han må jo være god nok!!!!!!!!!!!!!

Mulig han er god nok også, men han må være FRISK nok. Man har vel ikke funnet en større forekomst av kjeks i en fotballspiller siden Seth Johnson la opp. Synd. Håper han får orden på helsa og karriæren et annet sted.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Mika Vayrynen
« Svar #82 på: Januar 09, 2018, 19:12:22 »
Mija V
I will always love the game.
But now it’s time for me to step off the field.
Thank you EVERYONE who made this journey unforgettable

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973