Skrevet av Emne: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet  (Lest 2668 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« på: Februar 08, 2016, 11:12:16 »
Utgangspunktet for tråden er dette utsagnet jeg klipper fra et intervju med Steve Evans i dagens Yorkshire Evening Post:

"This budget is very healthy. Back in July it was a top-six budget and it still is today. The reason you’re not in the top six is because of players, isn’t it? It’s not because you’ve not paid the money.”

Ifølge Evans har vi fremdeles en lønnsstruktur som er topp 6 i championship. Stallen vi har er relativt fersk, stor turnover. Med andre ord er de aller, aller fleste signert etter Cellinos ankomst (eller er kommet opp internt).

Vi kan da i relativt liten grad skylde på "gammel moro" som tidligere når det gjelder lønn. Kommer ikke på noen high-earners som sitter på tribunen.

Om Evans sine uttalelser er riktige, er vi jo klart konkurransedyktige på lønn i denne divisjonen.  Om pris og kvalitet på spiller henger sammen, skulle det jo også bety at kvaliteten på spillerne vi henter er god nok. Evt at vi betaler mer for mindre kvalitet enn andre gjør.

Avslutningsvis viser argumentasjonsrekka at vi er for dårlige på forholdet pris-kvalitet. Stabilt 15. plass med lønn i topp 6 er langt fra nok.

Steve Evans har siden ankomst ropt mye på forsterkninger. Senest lørdag var han ute og skyldte på for dårlige spillere. Unnskyldninger for tap fører ofte til kritikk av spillermateriellet, mens seire begrunnes med taktisk smartness (subjektivt vurdert, ikke sikkert det generelt sett er riktig).

Lønnsnivået viser vel at han tar feil (om pris-kvalitet henger sammen). Spillerne er ikke nødvendigvis dårlige, de har iallefall god lønn. En Diagouraga, som var årets spiller i en toppklubb i fjor, er vel neppe for dårlig.

Eller blir spillerne dårligere av å komme inn dørene hos oss? Vi har spekulert i at det er et spesielt press hos oss.

Mitt poeng er at det kan være feil å bare se på spillerne når man skal forklare en 15. plass. Det er vel ikke nødvendigvis bare å putte på og putta med nye signeringer og tro vi automatisk blir bedre.

Faktorer som formasjon og spillestil må nødvendigvis spille en viktig faktor i prestasjoner.

Så kanskje du tar feil Evans, når du hver gang vi taper roper etter nye spillere. Kanskje de vi har ikke er så dårlige, kan hende vi også må se litt på hvordan vi bruker dem.

 

AndyMathie

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #1 på: Februar 08, 2016, 11:16:22 »
Vi er gjerne vår egen verste fiende. Carayol fikk jo kjørt seg online før han hadde sparket en eneste ball og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å lykkes enn i andre klubber!

Tror vi supporterne hadde vunnet mye på å være supportere enn å være noen sytpeisa!
We are Leeds and we are proud of it!

Annesj

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #2 på: Februar 08, 2016, 11:59:24 »
Vi er gjerne vår egen verste fiende. Carayol fikk jo kjørt seg online før han hadde sparket en eneste ball og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å lykkes enn i andre klubber!

Tror vi supporterne hadde vunnet mye på å være supportere enn å være noen sytpeisa!

Uten å ha satt meg godt inn i andre lags supporterkultur så er jeg fullstendig enig i dette. Noen som kan no om dette på forumet her? Er vi værre enn andre klubber mtp fiendlighet mot våre egne spillere?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #3 på: Februar 08, 2016, 12:13:41 »
Vi er gjerne vår egen verste fiende. Carayol fikk jo kjørt seg online før han hadde sparket en eneste ball og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å lykkes enn i andre klubber!

Tror vi supporterne hadde vunnet mye på å være supportere enn å være noen sytpeisa!

Uten å ha satt meg godt inn i andre lags supporterkultur så er jeg fullstendig enig i dette. Noen som kan no om dette på forumet her? Er vi værre enn andre klubber mtp fiendlighet mot våre egne spillere?

Vi har ihvertfall en langt større fanbase med oss på bortekamper, enn snittet. Det i seg selv kan vel øke presset. Og disse bortesupporterne høres jo, på godt og vondt.
 

Annesj

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #4 på: Februar 08, 2016, 12:53:01 »
Vi er gjerne vår egen verste fiende. Carayol fikk jo kjørt seg online før han hadde sparket en eneste ball og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å lykkes enn i andre klubber!

Tror vi supporterne hadde vunnet mye på å være supportere enn å være noen sytpeisa!

Uten å ha satt meg godt inn i andre lags supporterkultur så er jeg fullstendig enig i dette. Noen som kan no om dette på forumet her? Er vi værre enn andre klubber mtp fiendlighet mot våre egne spillere?

Vi har ihvertfall en langt større fanbase med oss på bortekamper, enn snittet. Det i seg selv kan vel øke presset. Og disse bortesupporterne høres jo, på godt og vondt.

Absolutt. Tenker på hjemmekamper og fiendtlighet mot våre egne spillere. Er det værre hos oss enn hos andre klubber?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Runar

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #5 på: Februar 08, 2016, 13:08:31 »
Spørs om detver jold i virkeligheten at vi harvet top six budsjett. Mange rapporter og stemmer som har sagt noe annet de siste 7 årene.

Men logisk sett bør vi ha top six budsjett som den største klubben i Championship.
 

Lundewhites

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #6 på: Februar 08, 2016, 13:18:35 »
Vi er gjerne vår egen verste fiende. Carayol fikk jo kjørt seg online før han hadde sparket en eneste ball og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å lykkes enn i andre klubber!

Tror vi supporterne hadde vunnet mye på å være supportere enn å være noen sytpeisa!

Uten å ha satt meg godt inn i andre lags supporterkultur så er jeg fullstendig enig i dette. Noen som kan no om dette på forumet her? Er vi værre enn andre klubber mtp fiendlighet mot våre egne spillere?

Vi har ihvertfall en langt større fanbase med oss på bortekamper, enn snittet. Det i seg selv kan vel øke presset. Og disse bortesupporterne høres jo, på godt og vondt.

Absolutt. Tenker på hjemmekamper og fiendtlighet mot våre egne spillere. Er det værre hos oss enn hos andre klubber?

Husk på at vi er LEEDS UNITED. Vi HAR vært gode og fansen forventer at det kommer inn spillere som de i alle fall har hørt om. Nei vi er ikke verre en andre, flopper får kjørt seg like hardt andre steder.  Syns faktisk fansen har kommet seg voldsomt. Ikke mange andre "storklubber" hadde funnet seg så godt i hva som skjer.  Mildt sagt ustabile eier og trener som bygger opp forventningene og skuffer fansen hver gang. Det var ikke måte på hvor mange toppspillere som ønsket å komme til Leeds.... Og hva fikk vi.... Gråstein. Det er lov å si i fra når de betaler blodpris for en middelmådig produkt.  De må slutte å bare prate piss og begynne å levere.  Vi har en trener som klager på alt og alle unntatt seg selv og han som styrer nikkedokka. Klager på spillet til andre klubber og andre managere, men leder det laget med divisjonens kjedeligste fotball selv.  En seier på åtte kamper, 0,85 mål i snitt per kamp, 0,85 poeng i snitt per kamp.  Jeg skjønner i alle fall at fansen sier i fra!  En ting er at det ikke holder å hete Leeds United lenger når vi skal hente spillere, men hvem i all verden ønsker å komme til en klubb som virker til å være i totalt kaos, hvem vil komme til en klubb som har klovnen Evans som hovedtrener. Ikke de beste spillerne med høye ambisjoner i alle fall.  Og glem det at Italieneren har fått orden på økonomien, det er IKKE et salgsargument for å få spillere.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Lundewhites

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #7 på: Februar 08, 2016, 13:19:37 »
Spørs om detver jold i virkeligheten at vi harvet top six budsjett. Mange rapporter og stemmer som har sagt noe annet de siste 7 årene.

Men logisk sett bør vi ha top six budsjett som den største klubben i Championship.

Godt poeng Runar!  Jeg trur ikke på et ord av det som kommer ut av munnen på Evans. Han motsier seg jo selv hele tiden!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

willum

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #8 på: Februar 08, 2016, 14:27:31 »
Spørs om detver jold i virkeligheten at vi harvet top six budsjett. Mange rapporter og stemmer som har sagt noe annet de siste 7 årene.

Men logisk sett bør vi ha top six budsjett som den største klubben i Championship.

Godt poeng Runar!  Jeg trur ikke på et ord av det som kommer ut av munnen på Evans. Han motsier seg jo selv hele tiden!

I januar sa Evans at vi hadde penger til å kjøpe spillere. Så ble Byram solgt og vi hadde enda mer. Men i helga sa Evans at vi må redusere lønnsutgiftene for å investere i nye spillere.

Leedsfan

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #9 på: Februar 08, 2016, 16:34:01 »
Spørs om detver jold i virkeligheten at vi harvet top six budsjett. Mange rapporter og stemmer som har sagt noe annet de siste 7 årene.

Men logisk sett bør vi ha top six budsjett som den største klubben i Championship.

Godt poeng Runar!  Jeg trur ikke på et ord av det som kommer ut av munnen på Evans. Han motsier seg jo selv hele tiden!

I januar sa Evans at vi hadde penger til å kjøpe spillere. Så ble Byram solgt og vi hadde enda mer. Men i helga sa Evans at vi må redusere lønnsutgiftene for å investere i nye spillere.

+ at vi har for liten stall.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #10 på: Februar 08, 2016, 20:52:18 »

Eller blir spillerne dårligere av å komme inn dørene hos oss? Vi har spekulert i at det er et spesielt press hos oss.

Mitt poeng er at det kan være feil å bare se på spillerne når man skal forklare en 15. plass. Det er vel ikke nødvendigvis bare å putte på og putta med nye signeringer og tro vi automatisk blir bedre.

Faktorer som formasjon og spillestil må nødvendigvis spille en viktig faktor i prestasjoner.

Så kanskje du tar feil Evans, når du hver gang vi taper roper etter nye spillere. Kanskje de vi har ikke er så dårlige, kan hende vi også må se litt på hvordan vi bruker dem.



Det er noe i dette som Kato sier.
Flere nye Leeds-spillere blir forbausende tamme med Leeds-drakta på seg. Særlig på hjemmebane.  Ex Leeds  spiller Peter Lorimer sier at  nye Leeds-spillere MÃ… tåle presset på Elland Road og de mange lokaloppgjørene (hjemme og borte) . Det holder ikke å være god, man må ha psyke til å spille for Leeds i slike kamper, sier han. 8)

Så  dette med spillestil.
Med Cellinos modell (høyt forbruk av coacher) så bør jo Cellinos  spillestil ligge i bunnen. Deretter henter man spillere og så en coach som kan realisere dette, eller?. Nå har jo Evans fått bestmme noe, men stilen likner jo litt fra i fjor ennå. (mye sidelengs og tilbake, forsiktig fotball)
Med en manager så vil jo han bestemme spillestillen for det meste (blir ansatt for sitt fotballsyn), og spillere blir hentet inn på bakgrunn av hans filosofi. Eller han bruker de som er i klubben.

Personlig ønsker jeg meg tilbake til manager-rollen i Leeds der manager henter inn spillere som passer hans filosofi. Hvis klubben ønsker å spille på en bestemt  måte så ansetter man  en manager som har samme syn på fotball. 8)

Wilkinson hentet inn spillere etter hans filosofi, og de så straks gode ut etter "fiasko" i andre klubber. Jeg mener Wilko kjørte en rendyrket stil med flere spesialister på sitt felt.  Fysikk og organisering lå selvsagt i bunnen.

Jeg tror  en rendyrket stil , spillere med spesialkompetanser, gir de beste resultatene (Drillo), når man ikke kan kjøpe på øverste hylle. Derav mener jeg også man kan lykkes til en viss grad med lavt budsjett (middels spillere  med ekstreme ferdigheter) hvis man er tro mot sin spillestil (f.eks Norge 1990-94) .

Det er vel dette Kato etterlyser når han sier at vi bare kjøper og kjøper og ikke blir bedre (litt flåsete sagt av meg).  Eller?
« Siste redigering: Februar 08, 2016, 21:40:20 av Josch »

Leedsfan

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #11 på: Februar 08, 2016, 20:56:02 »

Eller blir spillerne dårligere av å komme inn dørene hos oss? Vi har spekulert i at det er et spesielt press hos oss.

Mitt poeng er at det kan være feil å bare se på spillerne når man skal forklare en 15. plass. Det er vel ikke nødvendigvis bare å putte på og putta med nye signeringer og tro vi automatisk blir bedre.

Faktorer som formasjon og spillestil må nødvendigvis spille en viktig faktor i prestasjoner.

Så kanskje du tar feil Evans, når du hver gang vi taper roper etter nye spillere. Kanskje de vi har ikke er så dårlige, kan hende vi også må se litt på hvordan vi bruker dem.



Det er noe i dette som Kato sier.
Flere nye Leeds-spillere blir forbausende tamme med Leeds-drakta på seg. Særlig på hjemmebane.  Ex Leeds  spiller Peter Lorimer sier at  nye Leeds-spillere MÃ… tåle presset på Elland Road og de mange lokaloppgjørene (hjemme og borte) . Det holder ikke å være god, men man må ha psyke til å spille for Leeds i slike kamper, sier han. 8)

Så er det dette med spillestil.
Med Cellinos modell (høyt forbruk av coacher) så bør jo Cellinos  spillestil ligge i bunnen. Deretter henter man spillere og så en coach som kan realisere dette, eller?. Nå har jo Evans fått bestmme noe, men stilen likner jo litt fra i fjor ennå. (mye sidelengs og tilbake, forsiktig fotball)
Med en manager så vil jo han bestemme spillestillen for det meste (blir ansatt for den han er), og spillere blir hentet inn på bakgrunn av hans filosofi. Eller han bruker de som er i klubben.

Personlig ønsker jeg meg tilbake til manager-rollen i Leeds der manager henter inn spillere som passer hans filosofi. Hvis klubben ønsker å spille på en bestemt  måte så ansetter man  en manger som har samme syn på fotball. 8)

Wilkinson hentet inn spillere etter hans filosofi, og de så straks gode ut etter "fiasko" i andre klubber. Jeg mener Wilko kjørte en rendyrket stil med flere spesialister på sitt felt.  Fysikk og organisering lå selvsagt i bunnen.

Jeg tror  en rendyrket stil , spillere med spesialkompetanser, gir de beste resultatene (Drillo), når man ikke kan kjøpe på øverste hylle. Derav mener jeg også man kan lykkes til en viss grad med lavt budsjett (middels spillere  med ekstreme ferdigheter) hvis man er tro mot sin spillestil (f.eks Norge 1990-94) .

Det er vel dette Kato etterlyser når han sier at vi bare kjøper og kjøper og ikke blir bedre (litt flåsete sagt av meg).  Eller?


Grayson hadde jo en offensiv og fin spillestil, naiv bakover, men det var underholdende og vi putta mange mål.

Han får det jo ganske bra til med Preston også!

Kan ikke den tidligere eieren til Southampton kjøpe oss og gjøre som han gjorde der?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #12 på: Februar 09, 2016, 18:28:04 »

Eller blir spillerne dårligere av å komme inn dørene hos oss? Vi har spekulert i at det er et spesielt press hos oss.

Mitt poeng er at det kan være feil å bare se på spillerne når man skal forklare en 15. plass. Det er vel ikke nødvendigvis bare å putte på og putta med nye signeringer og tro vi automatisk blir bedre.

Faktorer som formasjon og spillestil må nødvendigvis spille en viktig faktor i prestasjoner.

Så kanskje du tar feil Evans, når du hver gang vi taper roper etter nye spillere. Kanskje de vi har ikke er så dårlige, kan hende vi også må se litt på hvordan vi bruker dem.



Det er noe i dette som Kato sier.
Flere nye Leeds-spillere blir forbausende tamme med Leeds-drakta på seg. Særlig på hjemmebane.  Ex Leeds  spiller Peter Lorimer sier at  nye Leeds-spillere MÃ… tåle presset på Elland Road og de mange lokaloppgjørene (hjemme og borte) . Det holder ikke å være god, men man må ha psyke til å spille for Leeds i slike kamper, sier han. 8)

Så er det dette med spillestil.
Med Cellinos modell (høyt forbruk av coacher) så bør jo Cellinos  spillestil ligge i bunnen. Deretter henter man spillere og så en coach som kan realisere dette, eller?. Nå har jo Evans fått bestmme noe, men stilen likner jo litt fra i fjor ennå. (mye sidelengs og tilbake, forsiktig fotball)
Med en manager så vil jo han bestemme spillestillen for det meste (blir ansatt for den han er), og spillere blir hentet inn på bakgrunn av hans filosofi. Eller han bruker de som er i klubben.

Personlig ønsker jeg meg tilbake til manager-rollen i Leeds der manager henter inn spillere som passer hans filosofi. Hvis klubben ønsker å spille på en bestemt  måte så ansetter man  en manger som har samme syn på fotball. 8)

Wilkinson hentet inn spillere etter hans filosofi, og de så straks gode ut etter "fiasko" i andre klubber. Jeg mener Wilko kjørte en rendyrket stil med flere spesialister på sitt felt.  Fysikk og organisering lå selvsagt i bunnen.

Jeg tror  en rendyrket stil , spillere med spesialkompetanser, gir de beste resultatene (Drillo), når man ikke kan kjøpe på øverste hylle. Derav mener jeg også man kan lykkes til en viss grad med lavt budsjett (middels spillere  med ekstreme ferdigheter) hvis man er tro mot sin spillestil (f.eks Norge 1990-94) .

Det er vel dette Kato etterlyser når han sier at vi bare kjøper og kjøper og ikke blir bedre (litt flåsete sagt av meg).  Eller?


Grayson hadde jo en offensiv og fin spillestil, naiv bakover, men det var underholdende og vi putta mange mål.

Han får det jo ganske bra til med Preston også!

Kan ikke den tidligere eieren til Southampton kjøpe oss og gjøre som han gjorde der?

Er ikke han krøpet i pennalet, da? Vi får håpe det finnes noen som LEVER som evner å løfte klubben.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #13 på: Februar 09, 2016, 21:55:10 »
Trodde det var Nicola Cortese som kjøpte, men ikke for sine egne penger!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nicola_Cortese


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Spillerlogistikk - Pris og kvalitet
« Svar #14 på: Februar 09, 2016, 22:22:21 »
Trodde det var Nicola Cortese som kjøpte, men ikke for sine egne penger!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nicola_Cortese


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er fritt etter hukommelsen, men Cortese var så vidt jeg husker CEO eller direktør eller hva man kaller det. Arvingene til den faktiske eieren røk etter hvert uklar med Cortese. Han gjorde forøvrig en forbilledlig jobb.
- Leif Olav