Skrevet av Emne: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?  (Lest 10431 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« på: Februar 08, 2016, 23:14:10 »
Store klubber som Aston Villa, Sunderland og Newcastle står i fare for å rykke ned til Championship akkurat nå!!  

Sannsynligvis vil minst en av disse rykke ned, kanskje alle tre.

Hva betyr dette for Leeds' sjanser 2016/17?
Hva betyr dette for  divisjonen?
Blir det et høyere nivå med større klubber og arenaer?
Hva betyr dette for Leeds-fansen?
Hva er best for Leeds,  store eller små lag?

 ;)
Noen som vet?
« Siste redigering: Mai 12, 2016, 17:26:13 av Josch »

Eriksen55

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #1 på: Februar 08, 2016, 23:56:07 »
Store klubber som Aston Villa, Sunderland og Newcastle står i fare for å rykke ned til Championship akkurat nå!!  

Sannsynligvis vil minst en av disse rykke ned, kanskje alle tre.

Hva betyr dette for Leeds' sjanser 2016/17?
Hva betyr dette for  divisjonen?
Blir det et høyere nivå med større klubber og arenaer?
Hva betyr dette for Leeds-fansen?
Hva er best for Leeds,  store eller små lag?

 ;)
Noen som vet?

Klarer ikke finne en annen konklusjon enn at det ikke spiller noen rolle så lenge Cellino og GFH styrer skuta   

Ikke Newcastle er nok svaret mitt, basert på det sportslige  :)

Sydhagen

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #2 på: Februar 09, 2016, 08:48:56 »
Tror Newcastle unngår nedrykk. Tipper Norwich tar deres plass.
Villa tror jeg faktisk kommer til å slite veldig i championship neste sesong.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #3 på: Februar 09, 2016, 08:52:04 »
Aston Villa ser ferdige ut, selv med seier i helga.

Norwich har en fæl kurve.

Swansea tror jeg får trøbbel.

Alle de tre ovennevnte tror jeg raskt blir championshipklubber.

Villa sliter med økonomien, ingen forsterkninger i januar. Norwich ikke godt nok lag. Og Swansea hører hjemme her.

Big Sam vet hva som kreves, blir great escape for Sunderland.
 

DenHviteYeboah

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #4 på: Februar 09, 2016, 09:20:43 »
Herregud for en unødvendig tråd :o
Det spiller absolutt ingen trille hvem som rykker ned fra PL for vår del. Vi har ikke nubbetjangs til å rykke opp uansett >:(
Med klovner som styrer i alle ender og en grådig sleip akseeier(GFH) så er vi rævkjørt uansett >:(
Jeg er en mann som irriterer meg over mye her i livet, men nå har det gått så langt med klubben i mitt hjerte at jeg irriterer meg ikke mer. Det er bare resignasjon og apati. Vekk meg når vi har fått ny eier og trener ;)

Gufrias

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #5 på: Februar 09, 2016, 15:19:34 »
Herregud for en unødvendig tråd :o
Det spiller absolutt ingen trille hvem som rykker ned fra PL for vår del. Vi har ikke nubbetjangs til å rykke opp uansett >:(
Med klovner som styrer i alle ender og en grådig sleip akseeier(GFH) så er vi rævkjørt uansett >:(
Jeg er en mann som irriterer meg over mye her i livet, men nå har det gått så langt med klubben i mitt hjerte at jeg irriterer meg ikke mer. Det er bare resignasjon og apati. Vekk meg når vi har fått ny eier og trener ;)
Jeg har av og til irritert meg over negativitet på dette forumet. Men nå må jeg bare si meg enig.
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #6 på: Februar 09, 2016, 18:30:42 »
Chelsea, ManU og Liverpool. Hver eneste sesong.
- Leif Olav

Josch

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #7 på: Februar 09, 2016, 19:01:02 »
Store lag som rykker ned,  rykker som regel rett opp igjen og er suverene .  Er laget suverent i ch.ship blir nåløyet trangere for de andre.

Sunderland har rykket opp flere ganger de  siste  12 år.
Newcastle rykket rett opp igjen i 2010
Aston Villa (sannsynlig nedrykk) tror jeg rykker opp igjen direkte.

Lag som har rykket opp før klarer det gjerne igjen  (Norwich, Reading) . De siste år viser at man bør bli minst nr 3 for å ha en god sjans til opprykk. (nr 3 vinner flest finaler)

Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.

Det er en fordel for Leeds at klubber som klapper sammen i ch.ship etter nedrykk  rykker ned (f.eks det som skjedde med Fulham, Blackburn, Wolves etc). Store klubber legger beslag på tetplassene.

Forutsetningen er selvsagt at Leeds løfter seg og blir et  topp 6 lag i neste sesong. Da er det viktig hvem man konkurerer mot.
« Siste redigering: Februar 09, 2016, 19:27:22 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #8 på: Februar 09, 2016, 21:11:26 »
Store lag som rykker ned,  rykker som regel rett opp igjen og er suverene .  Er laget suverent i ch.ship blir nåløyet trangere for de andre.

Sunderland har rykket opp flere ganger de  siste  12 år.
Newcastle rykket rett opp igjen i 2010
Aston Villa (sannsynlig nedrykk) tror jeg rykker opp igjen direkte.

Lag som har rykket opp før klarer det gjerne igjen  (Norwich, Reading) . De siste år viser at man bør bli minst nr 3 for å ha en god sjans til opprykk. (nr 3 vinner flest finaler)

Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.

Det er en fordel for Leeds at klubber som klapper sammen i ch.ship etter nedrykk  rykker ned (f.eks det som skjedde med Fulham, Blackburn, Wolves etc). Store klubber legger beslag på tetplassene.

Forutsetningen er selvsagt at Leeds løfter seg og blir et  topp 6 lag i neste sesong. Da er det viktig hvem man konkurerer mot.

Jeg tror ikke vi karer direkte opprykk de neste årene. Men kanskje flakser oss opp i et lyst øyeblikk!


Prove me wrong!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #9 på: Februar 09, 2016, 21:55:46 »
spelar inte så stor roll, för de lag som åker ur PL gör det för att de inte är tillräckligt bra, oftast förlorar de sina bästa spelare med, viktigaste är att vi blir bättre
 

Josch

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #10 på: Februar 09, 2016, 22:12:13 »
Jeg tror Leeds kan klare topp 4 neste år. Flere lag har gått fra å være  midten eller dårligere  det ene året til en play off kandidat året etter. Det viser de tre siste seongene.

Dette året er det Sheff  W og  Brighton som har gjennomgått en forvandling,  jf 2014/15 sesongen.  Før det var det Bournemouth og Watford som rykket opp i fjor etter dårlige sesonger . Det finnes fler eksempler.

De som sutrer over Leeds og  Cellino/Evans i dag har tydeligvis ikke sett at det er mulig å gjøre neste sesong meget bra!! En 16. plass  nå betyr null og niks når vi starter  august 2016, hvis det gjøres grep om sommeren.  Det har faktisk skjedd større fotballundere  i historien enn at Leeds rykker opp.

Hvilke lag som kommer fra PL betyr også noe. Det er ikke bra med  Newcastle og Aston Villa i ch.ship.
Kun fordel med mer  publikum med dem.



« Siste redigering: Februar 09, 2016, 22:37:55 av Josch »

lojosang

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #11 på: Februar 09, 2016, 22:32:52 »
Store lag som rykker ned,  rykker som regel rett opp igjen og er suverene .  Er laget suverent i ch.ship blir nåløyet trangere for de andre.

Sunderland har rykket opp flere ganger de  siste  12 år.
Newcastle rykket rett opp igjen i 2010
Aston Villa (sannsynlig nedrykk) tror jeg rykker opp igjen direkte.

Lag som har rykket opp før klarer det gjerne igjen  (Norwich, Reading) . De siste år viser at man bør bli minst nr 3 for å ha en god sjans til opprykk. (nr 3 vinner flest finaler)

Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.

Det er en fordel for Leeds at klubber som klapper sammen i ch.ship etter nedrykk  rykker ned (f.eks det som skjedde med Fulham, Blackburn, Wolves etc). Store klubber legger beslag på tetplassene.

Forutsetningen er selvsagt at Leeds løfter seg og blir et  topp 6 lag i neste sesong. Da er det viktig hvem man konkurerer mot.

Nuvel. De tre siste år har henholdsvis 3. 4. og 5.plassen rykka opp.  ;D

Men seks av de siste 11 er vunnet av 3.plassen, så vi kan vel gi deg delvis rett.
- Leif Olav

Josch

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #12 på: Februar 09, 2016, 22:39:16 »
Delvis rett? Det er 100% rett.

Jeg sa : Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.  Det er jo riktig
« Siste redigering: Februar 09, 2016, 23:11:26 av Josch »

Lundewhites

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #13 på: Februar 10, 2016, 01:36:03 »
Delvis rett? Det er 100% rett.

Jeg sa : Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.  Det er jo riktig

Hvis det har skjedd de siste 3 åra, så er vel ikke sjelden rette ordet lenger.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kato

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #14 på: Februar 10, 2016, 08:45:02 »
Delvis rett? Det er 100% rett.

Jeg sa : Nr 4, 5 og 6 rykker sjelden opp.  Det er jo riktig

Hvis det har skjedd de siste 3 åra, så er vel ikke sjelden rette ordet lenger.


Det er ihvertfall 33% rett :)
 

Josch

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #15 på: Mai 04, 2016, 18:26:01 »
Noen har kalt dette for en "unøvendig tråd" og at  Leeds ikke har "nubbesjans"  til å rykke opp uansett hvem som rykker ned fra  PL. Jeg tror det er feil. Dette betyr noe.

Nå er det nesten klart : Minst to av de tre store klubbene jeg nevnte tidligere vil rykke  ned, kanskje alle tre.  I tillegg har  Leeds nå sagt at de satser på minst play off. Jeg mener at så store klubber som Sunderland, Villa og  N'castle i divisjonen påvirker Leeds' sjanser negativt til å rykke opp. Steve Evans sa også at  "ch.ship vil bli tøffere i 2016/17 når disse rykker ned" nå nettopp.

Alle klubber i ch.ship  med opprykkambisjoner følger med på  hvem som rykker ned nå.

Det er sannsynlig at  Leeds vil gjøre et seriøst forsøk på å nå minst play off, og da vil disse store klubbene påvirke muligheten (pga ressurser) for alle klubber.

Vanligvis er det 1-2 lag som får en fiaskosesong etter nedrykket  hvis de er middels store. Men store klubber rykker ofte rett opp igjen.

Det som skjer er derfor negativt for Leeds, selv om det blir noen "store kamper" mellom lagene.
« Siste redigering: Mai 05, 2016, 11:22:54 av Josch »

Cherry

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #16 på: Mai 04, 2016, 18:42:07 »
Aston Villa er i oppløsning, Norwich er ikke uslåelige....samme med Sunderland.
Værre med Newcastle , de har ressurser så d holder gjennom Sports Direct- eieren.

Uansett, alle får en fallskjerm når de rykker ned - meg bekjent 550 mill NOK / 48 mill £ ( bestemt fra 2013) over en 4 års periode etter nedrykk....

Ikke lett og konkurrere med for en middels Championship klubb.
 

DenHviteYeboah

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #17 på: Mai 04, 2016, 19:09:26 »
Historien viser jo at det 3 som rykker ned, veldig sjelden rykker rett opp igjen sammen....
Tror det blir verst for Aston Villa, alle kommer til å spille "cupfinale" mot de neste sesong. Jeg er nesten 100% sikker på at  Villa ikke kommer til å rykke opp på første forsøk!
Spennende å se hva bookmakere har for odds på Villa opprykk i 2017.... vi kommer nok dessverre ikke til å rykke opp så lenge Cellino styrer  >:(
Når det er sagt håper jeg ikke Newcastle rykker ned. De er litt som oss: fanatiske supportere, gal rik eier som tar stort sett gale avgjørelser ;)

Josch

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #18 på: Mai 11, 2016, 23:03:47 »
Nå er det klart. Newcastle, Norwich og Aston Villa rykker ned.

To av disse  er meget store og vil bli brysomme konkurrenter om de seks øverste plassen neste seong. Norwich, som er meget veldrevet,  er et "heislag" og vet hva som kreves for å rykke opp.

Alle disse er vanskelige motstandere for Leeds.  Med et godt Leeds-lag i 2016/17 så kan dette bli svært undeholdende  kamper på  banen og tribunen. :) :)

RoarG

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #19 på: Mai 12, 2016, 12:14:05 »
Norwich blir som Burnley. Beholder manageren og de fleste spillerne. Ingen katastrofe med nedrykk for dem, og de tok nok dette med fatning. Rykker rett opp igjen ved å vinne Championship.
Newcastles nedrykk virker nok mer som et sjokk på dem, da de tror at de er mye bedre enn hva de er. Har mange overbetalte spillere, som mener de er "for gode" for Championship, og vil bort. Her blir det oppvask, og Newcastle bør prise seg lykkelige om de klarer kvalik.
Aston Villa er nok i samme situasjon som Newcastle, og klubben virker som om den har smuldret opp. Bør klare topp 10.
Synes opprykk til PL neste sesong virker svært åpent, med unntak av Norwich, som blir favoritt. Med skikkelig ledelse, en bra manager, nødvendige utskiftinger/forsterkninger i stallen kan Leeds godt rykke rett opp som nummer 2.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #20 på: Mai 12, 2016, 12:18:24 »
Anser Norwich som den største rivalen pdd, i den grad Leeds kan regnes som utfordrer i toppen.

Aston Villa må passe seg for ikke å gå ned enda en divisjon på direkten, mens Newcastle antakelig vil gjennomgå enorme forandringer i sommer. Den neste treneren vil slite enormt med å bli kvitt dyre "stjerner" og bygge et nytt lag som er slagkraftige på direkten. Kanskje vil også enkelte spillere heller høste store lønninger på St. James' fremfor å gå ned i lønn andre steder? Har mange kvalitetsspillere som ikke har fungert som et lag. Spørsmålet er om de samles i bånn - de som måtte bli igjen.

Ellers blir det Derby, Brighton, Hull, Sheff Wed (de som ikke går opp) Ipswich etc som vil kjempe om den andre opprykksplassen og play off. Tror jeg.
Marching on together!

RoarG

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #21 på: Mai 12, 2016, 12:46:16 »
Anser Norwich som den største rivalen pdd, i den grad Leeds kan regnes som utfordrer i toppen.

Aston Villa må passe seg for ikke å gå ned enda en divisjon på direkten, mens Newcastle antakelig vil gjennomgå enorme forandringer i sommer. Den neste treneren vil slite enormt med å bli kvitt dyre "stjerner" og bygge et nytt lag som er slagkraftige på direkten. Kanskje vil også enkelte spillere heller høste store lønninger på St. James' fremfor å gå ned i lønn andre steder? Har mange kvalitetsspillere som ikke har fungert som et lag. Spørsmålet er om de samles i bånn - de som måtte bli igjen.

Ellers blir det Derby, Brighton, Hull, Sheff Wed (de som ikke går opp) Ipswich etc som vil kjempe om den andre opprykksplassen og play off. Tror jeg.
Synes ikke kvaliteten på de overnevnte klubber er all verden. Leeds burde være en like opplagt kandidat til å nevne i denne sammenhengen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

nord

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #22 på: Mai 12, 2016, 13:32:39 »
Jeg synes det fantastiskt godt for Leeds  at få både Newcastle og Aston Villa at lege med i næste år.

 

B_Ød

Sv: Hvem bør rykke ned til Championship for Leeds' del?
« Svar #23 på: Mai 12, 2016, 13:46:06 »
Det spiller ingen rolle hvem som rykker ned og ikke..vi må denge dem alle av banen læll, skal det bli opprykk  ;)
Ups & Ups!!

baste

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #24 på: Mai 13, 2016, 02:24:53 »
Leeds avslutter sesongen på en grei måte. De lagene som rykker ned, gjorde ikke det.
Tror vi lett kan være bedre rustet en dem, da vi har vært i denne drittligaen noen år nå, og vet hva vi har å se fram til.


MOT

Eriksen55

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #25 på: Mai 13, 2016, 06:31:21 »
Hva får noen til å tro at vi er en opprykkskandidat neste år?? Jeg har ikke fulgt med de siste 15 kampene, men har registrert at tabellsituasjonen forsett ikke er all verden.. Så sportslig sett er vi ingen kandidat.

Er det MC ord om opprykk i 2017 dere stoler på? Han har jo bevisst at han er til å stole på han...

Mulig jeg har gått glipp av noe. Hyggelig om noen kan forklare meg hva som har gjort Leeds til opprykkskandidat  :)

DenHviteYeboah

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #26 på: Mai 13, 2016, 09:15:03 »
Hva får noen til å tro at vi er en opprykkskandidat neste år?? Jeg har ikke fulgt med de siste 15 kampene, men har registrert at tabellsituasjonen forsett ikke er all verden.. Så sportslig sett er vi ingen kandidat.

Er det MC ord om opprykk i 2017 dere stoler på? Han har jo bevisst at han er til å stole på han...

Mulig jeg har gått glipp av noe. Hyggelig om noen kan forklare meg hva som har gjort Leeds til opprykkskandidat  :)
Dette har du helt rett i! Det er absolutt ingenting foreløpig som tilsier at vi skal være blant de 6 beste neste sesong. Da må en respektert trener inn samt 5-6 klassespillere komme, og ikke selge med en gang en PL klubb spør....da kan vi kanskje ha et lite håp om å ikke bli pissa på  ;)

B_Ød

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #27 på: Mai 13, 2016, 10:01:31 »
blir like forbauset hvert år jeg...medisinen er bestandig den samme...bytte manager, bytte halve laget.
Jeg tror ikke dette er veien å gå. Behold Evans...pluss maks 3 spillere inn..burde holde. Kan like gjerne forsøke å lage et lag av det vi har ,i all den tid klubben er som den er og eies/styres som den gjør.
Ups & Ups!!

Neo

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #28 på: Mai 13, 2016, 10:46:36 »
Veldig enig med et par av de siste tre talere!

Ã… fokusere på resultatutviklingen de avsluttende kampene i det som allerede var en tapt sesong som bare kan få èn karakteristikk;  - skuffelse, er bare å lure seg selv.
Vi vaker i det store intet som klubb, og er - i beste fall - en middelhavsfarer i Championship.

Ã… tenke tanken om at vi nå har etablert en slags "godfølelse" inn i sommeren (sågar mot ligastart helt til august) på grunn av noen relativt ubetydelige kamper som ga oss en midt-på-tabellen-plassering, det er "beyond me" i hvert fall.

Den eneste godfølelsen jeg sitter igjen med, er forventningen jeg har om at det faktisk kommer inn et nytt fotballhode (forhåpentligvis) som Coach, som kan gi meg det (muligens naive) snev av håp om fremgang, som har teften og skaffer de spillertyper vi trenger, som gir meg generell tro på at majoriteten av stallen har potensiale, som får ut noe uforløst, og som kan gi oss et løft spillemessig og resultatmessig.

Eiersits'en med Mr Cellino er bare et definert faktum.
Den kan ingen gjøre noe med - andre enn ham selv.
Det er trenersits'en som kan gjøres noe med. Og spillerne.
Ergo må ny Coach være av et kaliber som forstår rammebetingelsene i den tilstand en klubb som Leeds er i for tiden, og klarer å fikse kombinasjonen av en "løs kanon" av en triggerhappy eier, med forventningen fra samme eier og fans om å skape resultater og spillemessig fremgang.

- Det finnes ingen "quick-fix"?
Nei, mye mulig.
Men nå er det tid frem til sesongstart, og ny Coach - som forhåpentlig kjenner Championship og/eller har dette "it" for å bringe oss videre - har egentlig grei tid på å sette sitt stempel på både tropp, spillestil og ønsket retning for laget.

Så ja, jeg tror det er positivt for oss at "storheter" som Newcastle, Aston Villa og Norwich er lag vi skal bryne oss på neste sesong.
Det betyr bare at vi må satse og vise muskler for å kjempe blant topp-6.

Og jeg får faktisk de gode vibber når jeg tenker på Sunderland - som et eksempel.
(Joda, litt annen setting enn oss, men likevel).
Når Big Sam kommer inn og (nok en gang) evner med sin forståelse for divisjonen, skaffer de riktige spillertypene, endrer spillestil, skaper troen og optimismen....og får resultater. På kort tid. (Der Dick Advocaat fortalte spillerne at laget ikke var godt nok for Premier League).

Er kanskje ikke så mye som skal til.
Handler "bare" om å finne rett mann.

Dennis

Sv: Store lag rykket ned fra PL. Hva betyr det for Leeds' del?
« Svar #29 på: Mai 13, 2016, 10:54:36 »
Hva får noen til å tro at vi er en opprykkskandidat neste år?? Jeg har ikke fulgt med de siste 15 kampene, men har registrert at tabellsituasjonen forsett ikke er all verden.. Så sportslig sett er vi ingen kandidat.

Er det MC ord om opprykk i 2017 dere stoler på? Han har jo bevisst at han er til å stole på han...

Mulig jeg har gått glipp av noe. Hyggelig om noen kan forklare meg hva som har gjort Leeds til opprykkskandidat  :)
Dette har du helt rett i! Det er absolutt ingenting foreløpig som tilsier at vi skal være blant de 6 beste neste sesong. Da må en respektert trener inn samt 5-6 klassespillere komme, og ikke selge med en gang en PL klubb spør....da kan vi kanskje ha et lite håp om å ikke bli pissa på  ;)

Jeg tror ikke det er mange som virkelig tror at klubben skal gjøre det noe bedre neste år. Det er HÃ…P vi snakker om. Den siste rest av håp som gjør at man fortsatt gidder å bruke tid og energi på denne amatørstyrte klubben.

Nå kan det jo virke som klubben skal gjennom en ny (langvarig) salgsprosess igjen også. Enormt mye skal ryddes opp i eventuelt og da blir neppe spillerkjøp fokus i sommer.
Marching on together!