Skrevet av Emne: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00  (Lest 22519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #90 på: April 24, 2016, 01:45:04 »
"By no means a bad penalty. Excellent save." I følge Phil Hay

Se der ja? ☺


Det kommer tydeligvis an på øyet som ser...  8)

Kan se straffen her;
https://twitter.com/LeedsDublin?lang=no

Som hovudregel har jeg at en god straffe går i mål og en dårlig går ikke i mål.
Denne er ikke alt for hard i keeperhøyde som blir reddet. Med andre ord en dårlig straffe.

Eg er einig i at ein god straffe skal vere mål, men eg har sett mange straffer som er dårlegare enn denne, og som har gått i mål også.
Merkelig, hvordan kan en straffe som er dårligere enn en som blir reddet gå i mål?

Det er en straffe som stort sett blir reddet hvis keeper velger rett hjørne. For nær keeper og i keeperhøyde.
« Siste redigering: April 24, 2016, 01:47:10 av lojosang »
- Leif Olav

Kontakinte

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #91 på: April 24, 2016, 01:52:16 »
"By no means a bad penalty. Excellent save." I følge Phil Hay

Se der ja? ☺

Det kommer tydeligvis an på øyet som ser...  8)

Kan se straffen her;
https://twitter.com/LeedsDublin?lang=no

Som hovudregel har jeg at en god straffe går i mål og en dårlig går ikke i mål.
Denne er ikke alt for hard i keeperhøyde som blir reddet. Med andre ord en dårlig straffe.

Eg er einig i at ein god straffe skal vere mål, men eg har sett mange straffer som er dårlegare enn denne, og som har gått i mål også.
Merkelig, hvordan kan en straffe som er dårligere enn en som blir reddet gå i mål?
Vanskelig å si hva som skjedde. Det virket som en dårlig straffe, men kanskje  Wood ikke lyktes i å finte keeper til feil hjørne . Lykkes man med det så er det bare å slå en "dårlig " straffe motsatt. Selvsagt går "dårlige"   straffer også inn, hvis keeper velger feil. Pirlo setter dem midt i mål. Er det en dårlig straffe?

Du får ikke gjort noe værre enn å ikke skåre på straffe?!  ;) Var det jeg ment!! Vi har sett Wood ta straffe før. Det var ingen ting ved den som, hvis jeg fikk velge ville latt han prøve igjen ;)

Sydhagen

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #92 på: April 24, 2016, 07:59:15 »
Hadde det vært f.eks Cook som hadde bommet på straffe, så hadde det aldri blitt diskutert engang. Wood bomma. Slikt skjer av og til på straffe. Get over it.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #93 på: April 24, 2016, 10:15:58 »
Postivt at  Leeds nå har begynt  å score mål . Det renner inn 2-3 mål i hver kamp nå.  Noe har skjedd.

Merkelig at Steve Evans ikke får noe KRED når han har snudd et elendig angrepsspill til noe med håp!!!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #94 på: April 24, 2016, 10:55:51 »
Postivt at  Leeds nå har begynt  å score mål . Det renner inn 2-3 mål i hver kamp nå.  Noe har skjedd.

Merkelig at Steve Evans ikke får noe KRED når han har snudd et elendig angrepsspill til noe med håp!!!  :D
Enig. Og i tillegg for å gjøre gode bytter, som han har gjort i det siste.

Selv merker jeg at jeg er livredd (OK, det var å overdrive) hver gang jeg hører intervju med ham, rett og slett fordi MC har bestemt seg for at han "snakker for mye", og at han da skal si noe feil. Men hva skal han gjøre når han blir intervjuet? Holde kjeft? Jeg mener at han også her har blitt bedre. Mindre fokus på seg selv, og mer skryt av spillerne.

Leedsfan

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #95 på: April 24, 2016, 11:01:37 »
Postivt at  Leeds nå har begynt  å score mål . Det renner inn 2-3 mål i hver kamp nå.  Noe har skjedd.

Merkelig at Steve Evans ikke får noe KRED når han har snudd et elendig angrepsspill til noe med håp!!!  :D
Enig. Og i tillegg for å gjøre gode bytter, som han har gjort i det siste.

Selv merker jeg at jeg er livredd (OK, det var å overdrive) hver gang jeg hører intervju med ham, rett og slett fordi MC har bestemt seg for at han "snakker for mye", og at han da skal si noe feil. Men hva skal han gjøre når han blir intervjuet? Holde kjeft? Jeg mener at han også her har blitt bedre. Mindre fokus på seg selv, og mer skryt av spillerne.

Her er vi helt enig. Han blir stilt de samme vanskelige spørsmålene gang på gang og han svarer  på de med glimt i øyet uten å si for mye.

Etter Brighton er Big Steve og laget transformert. At man da ikke kan se alle de positive tingene som skjer nå om dagen må jo være en forbannelse for mange.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #96 på: April 24, 2016, 11:36:13 »
Postivt at  Leeds nå har begynt  å score mål . Det renner inn 2-3 mål i hver kamp nå.  Noe har skjedd.

Merkelig at Steve Evans ikke får noe KRED når han har snudd et elendig angrepsspill til noe med håp!!!  :D
Enig. Og i tillegg for å gjøre gode bytter, som han har gjort i det siste.

Selv merker jeg at jeg er livredd (OK, det var å overdrive) hver gang jeg hører intervju med ham, rett og slett fordi MC har bestemt seg for at han "snakker for mye", og at han da skal si noe feil. Men hva skal han gjøre når han blir intervjuet? Holde kjeft? Jeg mener at han også her har blitt bedre. Mindre fokus på seg selv, og mer skryt av spillerne.
Flott ros til Botaka i intervjuet etter kampen i går.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #97 på: April 24, 2016, 14:38:27 »
Postivt at  Leeds nå har begynt  å score mål . Det renner inn 2-3 mål i hver kamp nå.  Noe har skjedd.

Merkelig at Steve Evans ikke får noe KRED når han har snudd et elendig angrepsspill til noe med håp!!!  :D
Enig. Og i tillegg for å gjøre gode bytter, som han har gjort i det siste.

Selv merker jeg at jeg er livredd (OK, det var å overdrive) hver gang jeg hører intervju med ham, rett og slett fordi MC har bestemt seg for at han "snakker for mye", og at han da skal si noe feil. Men hva skal han gjøre når han blir intervjuet? Holde kjeft? Jeg mener at han også her har blitt bedre. Mindre fokus på seg selv, og mer skryt av spillerne.

Her er vi helt enig. Han blir stilt de samme vanskelige spørsmålene gang på gang og han svarer  på de med glimt i øyet uten å si for mye.

Etter Brighton er Big Steve og laget transformert. At man da ikke kan se alle de positive tingene som skjer nå om dagen må jo være en forbannelse for mange.

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #98 på: April 24, 2016, 16:23:52 »
Phil Hay
It was, seemingly, an apple core thrown at Berardi yesterday. Likely to be included in the referee's match report. #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #99 på: April 25, 2016, 20:47:46 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

eros

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #100 på: April 26, 2016, 06:47:17 »
61%-39% posession og resten av stats forteller meg at vi begikk ran på lørdag... :-)

Sydhagen

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #101 på: April 26, 2016, 08:42:47 »
61%-39% posession og resten av stats forteller meg at vi begikk ran på lørdag... :-)

Possession forteller egentlig fint lite i fotball.
Det som teller er hvor målfarlig du fremstår på banen. Nå er det godt mulig at Hull hadde en del mer sjanser enn Leeds, men Leeds tok sjansene sine. Viktig egenskap.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Frode

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #102 på: April 26, 2016, 10:00:18 »
61%-39% posession og resten av stats forteller meg at vi begikk ran på lørdag... :-)
Leicester blir seriemester med ca 40% posession i de fleste kampene ...  (men rett skal være rett: i de fleste tilfellene sier det jo noe om styrkeforholdet)
« Siste redigering: April 26, 2016, 11:59:25 av Frode »
 

Bjorn

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #103 på: April 26, 2016, 11:07:05 »
61%-39% posession og resten av stats forteller meg at vi begikk ran på lørdag... :-)
Leicester blir seriemester med ca 40% posession i de fleste kampene ...

Ran igjennom en hel sesong?  :D
Marching On! 4276

lojosang

Sv:
« Svar #104 på: April 26, 2016, 12:17:44 »
Var det ikke 20-5 i skuddstatistikk også? Ã… ha ballen betyr fint lite så lenge den stort sett er på egen halvdel, men når man slipper til 20 skudd er det i hvert fall nasking, om ikke ran.
- Leif Olav

auren

Sv:
« Svar #105 på: April 26, 2016, 14:10:52 »
Var det ikke 20-5 i skuddstatistikk også? Ã… ha ballen betyr fint lite så lenge den stort sett er på egen halvdel, men når man slipper til 20 skudd er det i hvert fall nasking, om ikke ran.

6-4 i shots on target og 7-0 i shots off target.

Slike stats er kun veiledende og betyr ofte nada. F.eks. telles et elendig skudd fra 30 meter som keeper fanger lett, som skudd på mål, mens et stolpetreff telles som skudd utenfor mål. Bommer man på ballen 1 meter fra mål, telles det ikke som skudd i det hele tatt.

Slik jeg forstod kampen var Hull det beste laget, men langt i fra noe ran med 2-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv:
« Svar #106 på: April 26, 2016, 15:09:50 »
Da er vi enige om nasking. Leeds idømmes samfunnstjeneste.
- Leif Olav

HåvardK

Sv:
« Svar #107 på: April 26, 2016, 15:24:38 »
Da er vi enige om nasking. Leeds idømmes samfunnstjeneste.
Burde ikke saken vært oppe i forliksrådet først?

lojosang

Sv:
« Svar #108 på: April 26, 2016, 16:12:30 »
Nei, på nettforum er det forhåndsdømming som gjelder.
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Kamp vs Hull City på KC Stadium lørdag 23.april 2016, kl 16.00
« Svar #109 på: April 26, 2016, 20:42:16 »
Helt ukjent fenomen for meg. ;)