Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira  (Lest 47599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #210 på: August 01, 2018, 09:29:17 »
Så noen artikler som sa at summen vi fikk for han var 7.7m pund. Det er ihvertfall mer enn nok penger til at det er riktig å selge.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #211 på: August 01, 2018, 09:30:43 »
Så noen artikler som sa at summen vi fikk for han var 7.7m pund. Det er ihvertfall mer enn nok penger til at det er riktig å selge.

Euro
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #212 på: August 01, 2018, 09:31:49 »
Så noen artikler som sa at summen vi fikk for han var 7.7m pund. Det er ihvertfall mer enn nok penger til at det er riktig å selge.

Euro

Sources at Elland Road say the offer was worth £7.7m – roughly eight million euros – and could rise to round £10m depending on add-ons. Reports in Italy quote a lower figure of around £6m. Leeds’ rationale was twofold: that Vieira did not figure at the front of Bielsa’s plans, a peripheral presence in pre-season, and was coming out of an underwhelming second year as a professional. In short, the club gambled on the chance that Sampdoria’s fee will be seen as good money.

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-phil-hay-on-ronaldo-vieira-s-unexpected-departure-from-elland-road-1-9278868
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #213 på: August 01, 2018, 10:20:37 »
Leser fra mange kilder at de fleste er kritiske til at vi selger Vieira. Man må vel bare bruke utrykket "only time will tell" da.

Vi er ganske godt forspent på midten, uten den helt store stjerna. Det har jo blitt sagt at Bielsa er flink til å gjøre spillere bedre, så kanskje Klich slår til i år?

Bjorn

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #214 på: August 01, 2018, 10:31:47 »
Leser fra mange kilder at de fleste er kritiske til at vi selger Vieira. Man må vel bare bruke utrykket "only time will tell" da.

Vi er ganske godt forspent på midten, uten den helt store stjerna. Det har jo blitt sagt at Bielsa er flink til å gjøre spillere bedre, så kanskje Klich slår til i år?

En kan jo kritisere så mye man vil. Det kommer ikke bort ifra at spillere kommer og går. Mulig han kunne utviklet seg mer hos oss, men tror tiden begynte å renne ut for han. Når et bud kommer så må man ta stilling til om det kan være det beste for begge parter. Vi går inn i et par veldig viktige sesonger som vil kreve at alle spillere leverer så godt opp mot 100% av kapasitet som mulig. Men de mange feilene som Vieira kan produsere, kan det være for stor risiko å reservere en plass i startelleveren til han. Jeg tror han selv har ambisjoner om egen utvikling og spilletid som går utover benken til Leeds.
Ønsker han MASSE lykke til og håper han tar den italienske serien med storm!
Marching On! 4276

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #215 på: August 01, 2018, 10:59:16 »
Et godt argument for å selge nå er at vi er bedre stilt ift FFP
i 2019.
Jon R.

Killa

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #216 på: August 01, 2018, 11:08:08 »
Et godt argument for å selge nå er at vi er bedre stilt ift FFP
i 2019.

Går du da ut fra at disse pengene fra salget av Vieira ikke skal reinvesteres Jon...?

Torpe-do

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #217 på: August 01, 2018, 11:10:20 »
Unnar Ronaldo å få prøvd seg i Serie A. Kjem nok til å halde eit ekstra auge med Sampdoria framover  ;)

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #218 på: August 01, 2018, 11:59:42 »
Et godt argument for å selge nå er at vi er bedre stilt ift FFP
i 2019.

Går du da ut fra at disse pengene fra salget av Vieira ikke skal reinvesteres Jon...?
Jo det er jo hele poenget. Pengene skal brukes på nye spillere men kanskje ikke før i neste transfervinduer. Uansett vil det gi oss større frihet til å handle nå eller i 2019.
Jon R.

Killa

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #219 på: August 01, 2018, 12:25:49 »
Et godt argument for å selge nå er at vi er bedre stilt ift FFP
i 2019.

Går du da ut fra at disse pengene fra salget av Vieira ikke skal reinvesteres Jon...?
Jo det er jo hele poenget. Pengene skal brukes på nye spillere men kanskje ikke før i neste transfervinduer. Uansett vil det gi oss større frihet til å handle nå eller i 2019.

Det har du selvsagt rett i, penger inn i kassa teller uansett positivt i FFP-sammenheng. Håper vi bruker pengene fra Vieira-salget nå i sommer, gjerne på en ny sentral midtbanespiller eller helst både det og en ny super-midtstopper!

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #220 på: August 01, 2018, 13:23:07 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)
Jon R.

Killa

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #221 på: August 01, 2018, 13:40:06 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

Eriksen55

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #222 på: August 01, 2018, 14:18:38 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

At Leeds svikter og Bielsa får sparken kan skje.. at RV blir nye Patrick Vieira skjer aldri. PV kunne lese spillet og sende strøkne passninger. RV treffer ikke Mjøsa selv fra Skiblanderbrygga  ;)

h.b

  • Gjest
Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #223 på: August 01, 2018, 14:21:55 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

At Leeds svikter og Bielsa får sparken kan skje.. at RV blir nye Patrick Vieira skjer aldri. PV kunne lese spillet og sende strøkne passninger. RV treffer ikke Mjøsa selv fra Skiblanderbrygga  ;)

Snakker vi Brygga på Gjøvik eller Eidsvoll

Eriksen55

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #224 på: August 01, 2018, 14:23:11 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

At Leeds svikter og Bielsa får sparken kan skje.. at RV blir nye Patrick Vieira skjer aldri. PV kunne lese spillet og sende strøkne passninger. RV treffer ikke Mjøsa selv fra Skiblanderbrygga  ;)

Snakker vi Brygga på Gjøvik eller Eidsvoll

Hamar

h.b

  • Gjest
Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #225 på: August 01, 2018, 14:24:45 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

At Leeds svikter og Bielsa får sparken kan skje.. at RV blir nye Patrick Vieira skjer aldri. PV kunne lese spillet og sende strøkne passninger. RV treffer ikke Mjøsa selv fra Skiblanderbrygga  ;)

Snakker vi Brygga på Gjøvik eller Eidsvoll

Hamar

Ja den er det litt verre å treffe fra

Kontakinte

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #226 på: August 01, 2018, 14:28:49 »
Et worst case scenario: Våre gjenværende SM spilllere feiler totalt og Bielsa får sparken i januar. Samtidig tar RV serie A med storm og får tilnavnet den nye Patrick Vieira. Går tik Juventus for 600 mill neste sommer.  ;)

Heldigvis meeeget tvilsomt begge deler.....

At Leeds svikter og Bielsa får sparken kan skje.. at RV blir nye Patrick Vieira skjer aldri. PV kunne lese spillet og sende strøkne passninger. RV treffer ikke Mjøsa selv fra Skiblanderbrygga  ;)
Enig med den analysen.  :)

Gufrias

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #227 på: August 01, 2018, 17:22:49 »
Jeg skulle gjerne ha sett at Vieira ble med videre, men skjønner jo at Bielsa ikke er imponert over forrige sesong. Og hvis vi tenker på at RV og Bamford har omtrent samme prislapp, synes jeg at vi har fått forholdsvis bra betalt.

Ettersom han drar til Sampdoria og ikke til en engelsk klubb, kan jeg også ønske ham ubetinget lykke til.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #228 på: August 01, 2018, 17:29:02 »
Jeg skulle gjerne ha sett at Vieira ble med videre, men skjønner jo at Bielsa ikke er imponert over forrige sesong. Og hvis vi tenker på at RV og Bamford har omtrent samme prislapp, synes jeg at vi har fått forholdsvis bra betalt.

Ettersom han drar til Sampdoria og ikke til en engelsk klubb, kan jeg også ønske ham ubetinget lykke til.

Nå har han reist, så det er lite man får gjort uansett.

Jeg hadde allikevel foretrukket en sesongs utlån først. Da hadde vi kunnet konstatere om Vieira hadde fått en positiv utvikling, og derfra konkludert med salg eller ei.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #229 på: August 01, 2018, 19:06:26 »
£ 7,7 millioner som kan økes til £ 10 mill er jo helt hinsides for en guttunge med 1 ganske god og 1 elendig sesong bak seg!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #230 på: August 01, 2018, 19:13:46 »
fornuftig av klubben og selge selv om det var en av mine favoritt spillere. talentet er utvilsomt der men forstår klubben og. lykke til i italia RV
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #231 på: August 01, 2018, 19:36:42 »
Kayce

FULHAM  (4-3-1-2) : Fabri; Christie, Odoi, Ream, Sessegnon; Seri, McDonald, Johansen; Kebano; Schurrle, Mitrovic. Coach : Jokanovic.

SAMPDORIA (4-3-1-2) : Audero; Bereszynski, Colley, Andersen, Murru; Praet, Vieira, Jankto; Ramirez; Quagliarella, Defrel. Coach : Giampaolo.





ER DET OFFISIELT?

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kai

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #232 på: August 01, 2018, 19:39:12 »
Er i feriemodus, så har ikke sett noe sted at han har skrevet under/blitt bekreftet.

Ser han spiller treningskamp for Sampdoria i kveld. Hva om han blir skadet der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #233 på: August 01, 2018, 19:50:29 »
Phil Hay
Vieira also trained with Sampdoria this morning, ahead of this friendly. Had permission to do so. Transfer is agreed but no announcement yet.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #234 på: August 01, 2018, 20:14:53 »
Jorge Mendes presented as being key to Leeds United exit, convinces club to pay

Sport Witness Team1st August 2018
On Wednesday morning Sky Sports were reporting Ronaldo Vieira could travel to Italy to complete a move to Sampdoria.

In fact, he’s already done that.

There were photographs published of the Leeds United player landing at Genoa’s airport on Monday evening. It’s then thought he flew to join Sampdoria at the club’s preseason training base in England, and he was spotted there too.

Whilst the move hasn’t been made official, it surely can only be a matter of time unless something goes very wrong indeed.

Italy’s Libero newspaper report that Jorge Mendes has had a big part to play in the transfer. It’s said to be the Portuguese agent who convinced Sampdoria to come up with €7m to sign the youngster.

It’s also suggested that Sampdoria may take a look at Romario Vieira, the 20 year old’s twin brother.

Romario is currently without a contract at a club, having been at Leeds United himself.

Gazzetta dello Sport report in their Wednesday edition that Ronaldo Vieira has already passed his Sampdoria medical and is now with his new teammates, but the deal is ‘missing some bureaucratic practice and will be made official in the next few hours’.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #235 på: August 01, 2018, 20:18:46 »
Offisielt nå:

Leeds United

 Ronaldo Vieira completes move to Sampdoria. Good luck Ronaldo






Den var kort!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #236 på: August 01, 2018, 20:37:28 »
Ikke nødvendig å si så mye mer vel? Ønsker Vieira all mulig lykke i Italia.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #237 på: August 01, 2018, 20:49:15 »
RONALDO VIEIRA JOINS SAMPDORIA

Midfielder joins Serie A side.

Ronaldo Vieira has joined Italian side Sampdoria for an undisclosed fee on a five year deal.

Vieira joined the Whites in September 2015 after impressing during a trial at the club's Academy, making his debut against Preston North End on the final day of the 2015/16 season.

Ronaldo went on to make 71 appearances for Leeds, scoring twice.

We wish Ronaldo and his family every success for the future.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #238 på: August 01, 2018, 20:55:51 »
Sampdoria deal done as Leeds United confirm Vieira exit

Phil HayPublished: 19:36
 Ronaldo Vieira after scoring for Leeds United at Norwich City in November 2016.
Ronaldo Vieira after scoring for Leeds United at Norwich City in November 2016.
Updated: 19:42 Wednesday 01 August 2018

Ronaldo Vieira has completed a transfer to Serie A side Sampdoria, Leeds United announced tonight.


The midfielder is understood to be joining Sampdoria on a five-year deal after passing a medical and agreeing personal terms yesterday.


Sampdoria have not formally confirmed his arrival but Vieira travelled to Italy on Monday to finalise the move and is already back in England after flying with their senior squad for friendlies against Fulham and Watford.

He was missing from the starting line-up for Sampdoria’s meeting with Fulham in Aldershot this evening but had permission to train with the club prior to the completion of the transfer and was put through his first session by head coach Marco Giampaolo earlier today.

Leeds have sold Vieira for a fee of more than £7m, ending the midfielder’s career at Elland Road after two seasons as a first-team player.

Vieira made his debut as an 18-year-old at Preston North End in 2016 and played 71 times for the club, earning himself a place in the England Under-21 squad in the process.

United sourced him from the i2i Academy who Vieira - a native of Guinea Bissau - joined after moving with his family to England as a youngster. He had previously spent time in Portugal with Benfica.

He received a new four-year contract from Leeds midway through 2017, just 24 hours after owner Andrea Radrizzani took control of the club, but has left on the back of a disappointing campaign last season.






£ 7,7 mill og kan øke til £ 10 mill
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: EX-SPILLER: Ronaldo Vieira
« Svar #239 på: August 02, 2018, 12:51:05 »
Vieira, den nye Cook eller den nye Mowatt? Legg merke til at Leeds avslo bud på 7 mill pund på Mowatt i '15, og måtte nøye seg med 500K pund i '17. Aldri godt å si hvilken utvikling talenter får. Etterpåklokskap er som kjent verdens mest presise vitenskap.

https://tbrfootball.com/ronaldo-vieira-exit-easily-go-way-alex-mowatts/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020