Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 181395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #630 på: Mars 19, 2017, 19:53:59 »
Hvassere etter pause i går enn før. Gode bytter. Setter tydeligvis skapet på plass i forhold til Jansson. Monk ser også ut til å være på tur ut av formduppen, selv om de første 20min i går var sjokkerende. Vi skal rett i strupen på alle vi møter på Elland Road.
Coaching i verdensklasse i går, altså tilbake der vi vet han hører hjemme.

Hva mener du med "setter skapet på plass"?

Mener ting tyder på at Jansson kan være noe "problematisk". Vi ser det litt på banen også. Det skal skuldre til å bære medgang, og bli kultfigur blant titusener av supportere. Kurven hans var svært stigende utover høsten. Fra juletider har det vært mer varierende. På banen havner han innimellom i unødvendige problemer som han lager selv. Holder for mye i ballen i trange situasjoner.

Ryktene om håndgemeng (om de er sanne) med Monk forsterker det inntrykket. Ferguson kvittet seg alltid med spillere som ble større enn klubben. Sier ikke Jansson er det, men der kan ligge tendenser.

Ut av dette kommer nok Monk med styrket autoritet, og forhåpentligvis Jansson med større ydmykhet og sult. Vinn-vinn.

Alternativet er at Jansson er ferdig (hvis en skikkelig bust-up med Monk bekreftes). Og at han var i troppen i går kun fordi vi var tynne på forsvarsspillere.

https://roblufc.org/2017/03/19/leeds-and-the-pontus-mystery-was-jansson-believing-his-own-publicity-by-rob-atkinson/


En som er inne på noe av det samme jeg har sett.
Interessant. Personlig syns jeg jo Pontus har vært mer "streit" i spillestilen de siste kampene, så for meg rimer ikke disse betraktningene helt. Men jeg stoler på at Monk nok en gang har gode grunner for å gjøre som han gjorde.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #631 på: Mars 19, 2017, 21:48:35 »
Hvassere etter pause i går enn før. Gode bytter. Setter tydeligvis skapet på plass i forhold til Jansson. Monk ser også ut til å være på tur ut av formduppen, selv om de første 20min i går var sjokkerende. Vi skal rett i strupen på alle vi møter på Elland Road.
Coaching i verdensklasse i går, altså tilbake der vi vet han hører hjemme.

Hva mener du med "setter skapet på plass"?

Mener ting tyder på at Jansson kan være noe "problematisk". Vi ser det litt på banen også. Det skal skuldre til å bære medgang, og bli kultfigur blant titusener av supportere. Kurven hans var svært stigende utover høsten. Fra juletider har det vært mer varierende. På banen havner han innimellom i unødvendige problemer som han lager selv. Holder for mye i ballen i trange situasjoner.

Ryktene om håndgemeng (om de er sanne) med Monk forsterker det inntrykket. Ferguson kvittet seg alltid med spillere som ble større enn klubben. Sier ikke Jansson er det, men der kan ligge tendenser.

Ut av dette kommer nok Monk med styrket autoritet, og forhåpentligvis Jansson med større ydmykhet og sult. Vinn-vinn.

Alternativet er at Jansson er ferdig (hvis en skikkelig bust-up med Monk bekreftes). Og at han var i troppen i går kun fordi vi var tynne på forsvarsspillere.

Var det ikke med Bartley det var ryktet en liten slåsskamp. De to la ut en smilebilde på Twitter sammen for å bekrefte vennskapet.

Alt-i-alt Sundt med vinnerskaller som viser temperament på trening og i kamp.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Reaney

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #632 på: Mars 19, 2017, 23:36:08 »
Leeds og Bristol City er de to eneste lagene uten tap i mars måned (2 seire - 2 uavgjort).
Gary Monk burde endelig bli "Manager of the Month".

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #633 på: Mars 20, 2017, 17:12:56 »
Leeds og Bristol City er de to eneste lagene uten tap i mars måned (2 seire - 2 uavgjort).
Gary Monk burde endelig bli "Manager of the Month".

Kanskje like greit at han ikke ble det. Fører jo som kjent til tap i kampen etter.  ;)
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #634 på: Mars 21, 2017, 14:06:45 »
Indykaila:
Exclusive: Leeds United have offered long term contract to Gary Monk #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bjorn

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #635 på: Mars 21, 2017, 14:08:52 »
Indykaila:
Exclusive: Leeds United have offered long term contract to Gary Monk #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Kan man trykke *Like* på denne, eller er det for tidlig?  :D :D
Marching On! 4276

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #636 på: Mars 21, 2017, 14:09:36 »
Indykaila:
Exclusive: Leeds United have offered long term contract to Gary Monk #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Kan man trykke *Like* på denne, eller er det for tidlig?  :D :D
Tror vi venter til noe er offisielt


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #637 på: April 07, 2017, 09:51:44 »
Håper virkelig en god kontrakt er skapt/utformet for Monk og teamet hans nå videre.
Så snart vi er klare for play off, så bør denne være signed and sealed - noe annet er galskap.

La Pep, James, Darryl og Garry nå ha ro i rekkene noen kamper til, men så snart plasseringen vår
ift top 6 er klar- så bør dette være agenda for våre eiere av klubben slik at det kan tenkes snarlig
på spillere man vil forsterke med - og helhet av tropp og planer for neste sesong!

VIKTIG!
 

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #638 på: April 07, 2017, 09:58:09 »
Håper det blir avklart snart. Men jeg må ærlig innrømme at jeg setter endel spørsmålstegn til Monks kvaliteter. Han mangler liksom en plan B. De andre lagene ser fort at ta ut den sentrale midt, så er halve krigen vunnet.
Så vil jeg ha med Monk videre. Svaret er ja, men tvilen gnager meg littegranne

Cherry

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #639 på: April 07, 2017, 10:12:21 »
Håper det blir avklart snart. Men jeg må ærlig innrømme at jeg setter endel spørsmålstegn til Monks kvaliteter. Han mangler liksom en plan B. De andre lagene ser fort at ta ut den sentrale midt, så er halve krigen vunnet.
Så vil jeg ha med Monk videre. Svaret er ja, men tvilen gnager meg littegranne

jeg forstår godt hva du mener h.b.

Ett eksempel på fantastisk Coaching fikk man denne uke av Pocchetino/Spurs, som la om formasjonen i pausen
og endret kampbildet mot Swansea radikalt. Det kaller jeg en klar plan B.
En ting er at man må ha spillere som kan brukes i andre formasjoner, og har forståelse for MER enn 1 rolle på banen,
en annen OM man har drillet nok på dette slik at endring kan gjøres ila få minutter...mulig det skorter litt der.

Vi har spilt mange bra 2. omganger, men sjelden endret selve formasjonen etter det jeg har fått med meg i år.
Monk er en ung manager, vi har ett ungt lag...man lærer underveis  ;)

 

B_Ød

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #640 på: April 07, 2017, 10:32:42 »
jeg forstår godt hva du mener h.b.

Ett eksempel på fantastisk Coaching fikk man denne uke av Pocchetino/Spurs, som la om formasjonen i pausen
og endret kampbildet mot Swansea radikalt. Det kaller jeg en klar plan B.
En ting er at man må ha spillere som kan brukes i andre formasjoner, og har forståelse for MER enn 1 rolle på banen,
en annen OM man har drillet nok på dette slik at endring kan gjøres ila få minutter...mulig det skorter litt der.

Vi har spilt mange bra 2. omganger, men sjelden endret selve formasjonen etter det jeg har fått med meg i år.
Monk er en ung manager, vi har ett ungt lag...man lærer underveis  ;)

var vel dette Whelan adresserte sist kamp, da han etterlyste 2 bra omganger, mente det ble vanskelig å vinne kamper, hvis det bare ble "møtt opp" til en omgang.
Stiller også et spørsmål om våre gode 2dre omganger kan ha noe med motstander da gjerne leder, og slipper seg langt ned mot egen 16, så vi "virker bedre" enn det vi egentlig er...??
Ups & Ups!!

Josch

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #641 på: April 07, 2017, 17:42:57 »
Leeds har rett og slett virket sterkere enn motstandere i 2. omgang på hjemmebane. Jeg tror vi får betalt for aggressivt forsvarsspill over hele banen i 1. omg. Til slutt gjør motstandere feil. Bytter i disse periodene etter 60 min har gitt et ekstra puff i presset og tippet kamper i vår favør. Denne taktikken har fungert 8 av 10 ganger. Ingen grunn til å endre det. Tabellen forteller at Monk har valgt rett . vi har det spillermateriellet vi har. Da kan vi ikka ha alle mulige formasjoner.  Vær tro mot spillestilen er min bønn til Monk.
« Siste redigering: April 07, 2017, 17:51:02 av Josch »

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #642 på: April 07, 2017, 18:58:42 »
Leeds har rett og slett virket sterkere enn motstandere i 2. omgang på hjemmebane. Jeg tror vi får betalt for aggressivt forsvarsspill over hele banen i 1. omg. Til slutt gjør motstandere feil. Bytter i disse periodene etter 60 min har gitt et ekstra puff i presset og tippet kamper i vår favør. Denne taktikken har fungert 8 av 10 ganger. Ingen grunn til å endre det. Tabellen forteller at Monk har valgt rett . vi har det spillermateriellet vi har. Da kan vi ikka ha alle mulige formasjoner.  Vær tro mot spillestilen er min bønn til Monk.
Veldig enig i det du sier her. Tror Monk har fått bortimot maks ut av det mannskapet han har til rådighet. Har et håp om at ting kan løsne for et par av de nye i de siste kampene. Barrow var faktisk et lyspunkt på onsdag; kunne faktisk ha scoret to mål med litt flaks.

Cherry

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #643 på: April 07, 2017, 20:06:49 »
Leeds har rett og slett virket sterkere enn motstandere i 2. omgang på hjemmebane. Jeg tror vi får betalt for aggressivt forsvarsspill over hele banen i 1. omg. Til slutt gjør motstandere feil. Bytter i disse periodene etter 60 min har gitt et ekstra puff i presset og tippet kamper i vår favør. Denne taktikken har fungert 8 av 10 ganger. Ingen grunn til å endre det. Tabellen forteller at Monk har valgt rett . vi har det spillermateriellet vi har. Da kan vi ikka ha alle mulige formasjoner.  Vær tro mot spillestilen er min bønn til Monk.

Det blir nok gjort endring ift presshøyde og  avstand som ikke er lett og se med d blotte øye i kamper, da tenker jeg på endringer underveis - men selve formasjon blir sjelden gjort noe med meg bekjent.

Ja, vi har den troppen vi har - og HVIS f eks Antonsson, Roofe , Grimes , Sacko m fl hadde holdt kampnivå som man kanskje forventet ...da kunne Monk sikkert fått mer ut av en plan B som etterlyses også ;)
 

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #644 på: April 11, 2017, 19:37:02 »
Radzziani eller hva han heter LIKTE denne:

Why do people get so carried away, listen GM has a X1 year ext to his contract that Leeds can trigger in June anyhow.Focus on the 5 matches!

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #645 på: April 11, 2017, 21:10:55 »
Radzziani eller hva han heter LIKTE denne:

Why do people get so carried away, listen GM has a X1 year ext to his contract that Leeds can trigger in June anyhow.Focus on the 5 matches!

 8)
Har fanget opp at ham kanskje heter Radikken.

lojosang

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #646 på: April 12, 2017, 08:03:13 »
Radzziani eller hva han heter LIKTE denne:

Why do people get so carried away, listen GM has a X1 year ext to his contract that Leeds can trigger in June anyhow.Focus on the 5 matches!

 8)
Har fanget opp at ham kanskje heter Radikken.
Men er det høflig å objektivisere ham slik?
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #647 på: April 12, 2017, 10:29:18 »
Radzziani eller hva han heter LIKTE denne:

Why do people get so carried away, listen GM has a X1 year ext to his contract that Leeds can trigger in June anyhow.Focus on the 5 matches!

 8)
Har fanget opp at ham kanskje heter Radikken.
Men er det høflig å objektivisere ham slik?
Absolutt ikke. Kan jo høres ut som om han har "exactly the same shape as a turnip".

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #648 på: April 12, 2017, 20:14:28 »
Joe Rawson

Gary Monk currently live on @WYSdaily giving a fascinating insight in to how he built his team to attack this season @APOPEY #lufc

Garry Monk tells @WYSdaily he identified the players weren't fit enough after a couple of pre season games. An easy way to improve #lufc

Monk tells @WYSdaily We want to win. That's the number one. We want to be the best in the sport and that's the mindset #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #649 på: April 12, 2017, 20:15:21 »
Phil Hay

Terrific hour of Garry Monk on Radio Leeds. Never fails to share the credit about but he's quite clearly the linchpin in all this.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #650 på: April 12, 2017, 21:44:18 »
Phil Hay

Terrific hour of Garry Monk on Radio Leeds. Never fails to share the credit about but he's quite clearly the linchpin in all this.

Kan høres her:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p04xrqvc


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #651 på: April 13, 2017, 00:28:27 »
#lufc GM: I'm not the type of person that wants to go from one job to another. I want a big project to succeed at & we have that at Leeds
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #652 på: April 13, 2017, 17:28:28 »
Radzziani eller hva han heter LIKTE denne:

Why do people get so carried away, listen GM has a X1 year ext to his contract that Leeds can trigger in June anyhow.Focus on the 5 matches!

 8)
Har fanget opp at ham kanskje heter Radikken.
Men er det høflig å objektivisere ham slik?
Absolutt ikke. Kan jo høres ut som om han har "exactly the same shape as a turnip".
Wicked boy!
- Leif Olav

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #653 på: April 14, 2017, 21:42:51 »
Hvassere etter pause i går enn før. Gode bytter. Setter tydeligvis skapet på plass i forhold til Jansson. Monk ser også ut til å være på tur ut av formduppen, selv om de første 20min i går var sjokkerende. Vi skal rett i strupen på alle vi møter på Elland Road.
Coaching i verdensklasse i går, altså tilbake der vi vet han hører hjemme.

Hva mener du med "setter skapet på plass"?

Mener ting tyder på at Jansson kan være noe "problematisk". Vi ser det litt på banen også. Det skal skuldre til å bære medgang, og bli kultfigur blant titusener av supportere. Kurven hans var svært stigende utover høsten. Fra juletider har det vært mer varierende. På banen havner han innimellom i unødvendige problemer som han lager selv. Holder for mye i ballen i trange situasjoner.

Ryktene om håndgemeng (om de er sanne) med Monk forsterker det inntrykket. Ferguson kvittet seg alltid med spillere som ble større enn klubben. Sier ikke Jansson er det, men der kan ligge tendenser.

Ut av dette kommer nok Monk med styrket autoritet, og forhåpentligvis Jansson med større ydmykhet og sult. Vinn-vinn.

Alternativet er at Jansson er ferdig (hvis en skikkelig bust-up med Monk bekreftes). Og at han var i troppen i går kun fordi vi var tynne på forsvarsspillere.

https://roblufc.org/2017/03/19/leeds-and-the-pontus-mystery-was-jansson-believing-his-own-publicity-by-rob-atkinson/


En som er inne på noe av det samme jeg har sett.

Noen objektive sjeler her inne (uten at jeg verken husker navn eller gidder å søke midt i kampen) begynte å kritisere Jansson for større feil og unødvendige gule kort for lenge siden. Tror jeg leste de første av disse allerede før jul, noe som ble veldig upopulært mottatt. Var vel blant annet en cupkamp mot Cambridge hvor han slet stort. På den tiden var synet på Jansson helt svart-hvitt, så det er bare flott å se at bildet på svensken har blitt mer nyansert.

Og om det skulle herske noen tvil; han har hatt en strålende sesong totalt sett OG en meget god førsteomgang i dag sammen med Bridcutt og Bartley.

Marching on together!

ragnar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #654 på: April 15, 2017, 12:46:26 »
Alle kan trenge en liten justering i ny og ne utenat det ligger noen stor dramatikk i det. Men viktige ord fra BB: side before self, every time.
*In El Loco we trust!*

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #655 på: April 15, 2017, 13:21:21 »
Kjempeviktig poeng i går. Men jeg savner vinnerskallen fra Monk. Det å forandre formasjon altettermotstanderne. Når Leeds ble så overkjørt på midten, ja da burde Monk sett at det trengtes mere muskler på midten. Kanskje bytta ut Bridcutt tidligere og kjørt Vieira opp som sentral midt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #656 på: April 15, 2017, 13:22:51 »
Kjempeviktig poeng i går. Men jeg savner vinnerskallen fra Monk. Det å forandre formasjon altettermotstanderne. Når Leeds ble så overkjørt på midten, ja da burde Monk sett at det trengtes mere muskler på midten. Kanskje bytta ut Bridcutt tidligere og kjørt Vieira opp som sentral midt.
Vieira var syk torsdagen og ble derfor tatt ut fra startoppstillingen, skrev Hay...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #657 på: April 15, 2017, 14:39:30 »
Kjempeviktig poeng i går. Men jeg savner vinnerskallen fra Monk. Det å forandre formasjon altettermotstanderne. Når Leeds ble så overkjørt på midten, ja da burde Monk sett at det trengtes mere muskler på midten. Kanskje bytta ut Bridcutt tidligere og kjørt Vieira opp som sentral midt.
han gjorde ju några förändringar  hyfsat tidigt och tog bort en defensiv mittfältare  och in med Doukara.  Det belönades
 

Leedsfan

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #658 på: April 15, 2017, 20:26:20 »
Kjempeviktig poeng i går. Men jeg savner vinnerskallen fra Monk. Det å forandre formasjon altettermotstanderne. Når Leeds ble så overkjørt på midten, ja da burde Monk sett at det trengtes mere muskler på midten. Kanskje bytta ut Bridcutt tidligere og kjørt Vieira opp som sentral midt.


Så hvis vi går bort fra det "trygge" og taper pga grepene, ja hva da?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #659 på: April 15, 2017, 20:32:33 »
Monk har gjort en fantastisk jobb med en begrenset gjeng.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."