Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #900 på: Mai 26, 2017, 19:55:04 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Avtalen var ett år med opsjon på ett år, ble den opsjonen utløst? Hva var avtalen utover det?

Monks folk meldte at Monk ikke var interessert i st klubben utløste denne avtalen. Det respekterte Rad'en og Monk slapp unna!

Og din kilde til det?
Oh come on Rudi, selv Hay har skrevet om dette:

Following that meeting Garry’s agent requested that the option was not exercised.

An earlier statement from Leeds said former Swansea City boss Monk tabled his resignation following a request from his agent “that the option was not exercised”.


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-owner-andrea-radrizzani-has-no-regrets-over-garry-monk-exit-1-8563683
« Siste redigering: Mai 26, 2017, 19:57:05 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #901 på: Mai 26, 2017, 20:10:18 »
Tydelig det har clinchet mellom Monk og Radz legger vi Monk's avskjedsbrev til grunn.
Det som hvertfall er tydelig er at Andrea har forholdt seg til den avtalen som ble forhandlet frem for et år siden, og at den avtalen ikke var bra nok for Monk lenger. Det et også tydelig at det var Monks valg å forlate klubben. Hvis han forlater klubben fordi han har fått et mer lukrativt tilbud et annet sted er det en helt fair ting å gjøre. I så fall burde han stå for valget sitt og kutte tåkepraten.

Avtalen var ett år med opsjon på ett år, ble den opsjonen utløst? Hva var avtalen utover det?

Monks folk meldte at Monk ikke var interessert i st klubben utløste denne avtalen. Det respekterte Rad'en og Monk slapp unna!

Og din kilde til det?
Oh come on Rudi, selv Hay har skrevet om dette:

Following that meeting Garry’s agent requested that the option was not exercised.

An earlier statement from Leeds said former Swansea City boss Monk tabled his resignation following a request from his agent “that the option was not exercised”.


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-owner-andrea-radrizzani-has-no-regrets-over-garry-monk-exit-1-8563683

Ok, men da betyr det at Radz ville ha Monk med videre og avskjedshilsenen fra Monk bare var piss altså, kjøper ikke den sånn uten videre, får vi en ny headcoach i samme liga som Monk er jeg med, kommer en ny inn flere hakk over Monk stiller det seg anderledes uansett hva Hay skriver, mitt utgangspunkt er at selvrespekten til Monk sa "her er jeg ikke ønsket nok" og gikk.

Og bare så det sakt så det ikke skal bli noen misforståelser, jeg er verken pro Monk eller anti Radz, prøver bare å se hele bildet :)
« Siste redigering: Mai 26, 2017, 20:13:51 av Rudi G. »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #902 på: Mai 26, 2017, 20:25:39 »

Ok, men da betyr det at Radz ville ha Monk med videre og avskjedshilsenen fra Monk bare var piss altså, kjøper ikke den sånn uten videre, får vi en ny headcoach i samme liga som Monk er jeg med, kommer en ny inn flere hakk over Monk stiller det seg anderledes uansett hva Hay skriver, mitt utgangspunkt er at selvrespekten til Monk sa "her er jeg ikke ønsket nok" og gikk.

Og bare så det sakt så det ikke skal bli noen misforståelser, jeg er verken pro Monk eller anti Radz, prøver bare å se hele bildet :)
Hvordan det hele er, er nok ikke godt å si ennå. Trolig 'feil' på begge sider (Rads skulle kanskje tilbudt lenger kontrakt i utgangspunktet).

Men ifølge Aidan Revies kilder (se lenger nede) har altså Monks folk vært reluctant helt siden februar og Monk prøvde nå å 'smoke him out' (finne ut hvor landet lå...) slik jeg tolker det...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #903 på: Mai 26, 2017, 21:16:36 »
Slik jeg forstår: Rad ville utløse opsjonen og deretter forhandle om en 3 års avtale. Hvis Monk har et tilbud om 3 år i en annen klubb så velger så klart det. Garantert samme lønn i 3 år. Med Rad sitt opplegg er det ingen garanti for 3 år i Leeds. "Vi skal forhandle" var ikke godt nok for Monk. Han hadde ikke overbevist nok til å få en lang avtale i Leeds. Jeg tror det er så enkelt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #904 på: Mai 26, 2017, 21:32:34 »
Garry Monk quit as Leeds United manager after the club lined up summer transfers behind his back, according to Sky Sports.
The broadcaster have claimed in a report on their website that their sources have learned that the Yorkshire giants were making plans without the knowledge of Monk and it contributed to him tendering his resignation.
Sky claim the 38-year-old was kept “out of the loop” on key areas such as transfers in and out of Leeds this summer as well as the appointment of new directors.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #905 på: Mai 26, 2017, 21:35:30 »
Da har Head Coachen mye makt om han skal regulere hvem som sitter i styret i klubben:


"Sky claim the 38-year-old was kept “out of the loop” on key areas such as transfers in and out of Leeds this summer as well as the appointment of new directors."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #906 på: Mai 26, 2017, 21:36:26 »
I Southampton fikser klubben spillere og treneren trener dem!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #907 på: Mai 26, 2017, 23:10:31 »
Den her er vanskelig og tyde.
Det kommer forskjellige versjoner fra agent og Vår nye eier.

At Monk "'ikke liker" et extension ble utløst, fordi han ville ha en lengre kontrakt .. javel.
Radrizzani hevder jo at dette var agenda, trigge forlengelse for så og få til en lengre kontrakt- altså binde opp Monk og bli enige om veien videre sammen slik at ingen kunne " snappe han opp".

Kan Monk ha fått " HIS head turned around", og fått "bad advice " fra sin agent - som Charlie Taylor?

Velger og stole på vår nye eier, at han vil klubbens beste- og tenker på akkurat det... klubben.
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #908 på: Mai 27, 2017, 20:03:13 »
Flere og flere signaler tyder på at Monk ikke var ønsket med videre av Radz, konkluderer ikke helt enda.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #909 på: Mai 27, 2017, 20:11:59 »
Flere og flere signaler tyder på at Monk ikke var ønsket med videre av Radz, konkluderer ikke helt enda.
Selv tror jeg han ikke var overivrig, men var innstilt på å gi ham kontrakt, ett eller tre år... - det spørs :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #910 på: Mai 27, 2017, 20:21:54 »
Flere og flere signaler tyder på at Monk ikke var ønsket med videre av Radz, konkluderer ikke helt enda.
Selv tror jeg han ikke var overivrig, men var innstilt på å gi ham kontrakt, ett eller tre år... - det spørs :o

Det tror ikke jeg :)

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #911 på: Mai 27, 2017, 21:46:45 »
-Monk fikk liten støtte i transfervinduet. Vi kunne klatret til nr 3 i januar.
-Monk skulle tilbys ett års kontrakt (utløse opsjonen)
-andre trenere ble kontaktet før Monk var i samtaler med Rad.
-nye spillere ble diskutert uten Monk til stede.

Ikke rart Monk tvilte på om han hadde en fremtid i Leeds.  Rad gjorde det litt annerledes enn Cellino når han kvittet seg med en trener . Mer rafinert.

Monk har også hatt feider med Jansson, Wagner, Stam, dommere og journalister når ting har gått i mot ham. Kanskje Rad vektlegger dette også hos en trener.

Noen ganger var Monk en dårlig taper.
« Siste redigering: Mai 27, 2017, 21:48:55 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #912 på: Mai 28, 2017, 14:19:58 »
WACCOE

The thing is Monk got it very wrong from January onwards, not playing Sako (or playing him when not fully fit) was perhaps just one of Monks faults.
I know hindsight is a wonderful thing and I was enjoying the ride last season as much as anyone, however it was clear after Sutton in the cup that something was amiss. It could be that Monk wasn't up to the job, he couldn't coach or manage forward play, great in defense woeful in attack would best describe last season. That could mean that there is a very good player within Sako, just need the right management to get the best out of him. €1.5m would be good business for me.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #913 på: Juni 03, 2017, 14:54:19 »
Derek Clark - Head of sports Yorkshire post

I'm led to believe Garry Monk & James Beattie have agreed to take over at Middlesbrough & should be announced in next few days #LUFC #UTB
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #914 på: Juni 03, 2017, 15:47:54 »
Derek Clark - Head of sports Yorkshire post

I'm led to believe Garry Monk & James Beattie have agreed to take over at Middlesbrough & should be announced in next few days #LUFC #UTB
- det kan altså være noe i ryktene fra noen på waccoe at det skar seg mellom Monk og Clotet på et tidspunkt i vinter... Og en som hadde vært på Thorpe Arch med ungene på sånn 'mulighetenes dag' hadde pratet med coacher der og fått høre at Monk internt ikke hadde vært så fryktelig populær...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #915 på: Juni 03, 2017, 16:19:19 »

 - det kan altså være noe i ryktene fra noen på waccoe at det skar seg mellom Monk og Clotet på et tidspunkt i vinter... Og en som hadde vært på Thorpe Arch med ungene på sånn 'mulighetenes dag' hadde pratet med coacher der og fått høre at Monk internt ikke hadde vært så fryktelig populær...

I'm not saying he's nailed on, just that the relationship between him and Monk broke down because he was a Cellino favourite and very much manoeuvring to get the job.
 
If Monk had stayed, he was going to be let go.
 
Probably said too much, but f**k it, info will dry up now Monk has left anyway.

.................................

This is interesting- could this apparent break down in Monk and Clotet's relationship have coincided with our downturn in form?
 
Secondly, if Clotet was manoeuvring to get the job whilst Monk was in charge, does this suggest that Clotet knew Monk would leave at the end of the season, as per @AidanRevie comments over the past week?

................................



Maybe so... I found out just prior to Wigan game that Clotet was on the out if Monk stayed.

...............................

Clotet in for the top job, on his own, no team ups with Ranieri, Beattie, A N Other.
 
He wants the managers job and was politicking for it when Monk was still in charge.

................................
(Sam Jackson på LEEDS UNITED / Facebook:
Was at Thorp Arch today for a junior training session (Took my godson). Word from the coaches there is they think and really hope Pep Clotet will get the job. They believe he was the reason for the vast improvement. Monk wasn't as popular within the Leeds family as fans may think. And from what they said I hope Pep gets the job.
« Siste redigering: Juni 03, 2017, 16:21:59 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #916 på: Juni 03, 2017, 22:20:31 »
WACCOE

We finished 7th and blew an 11 point lead over 7th, we went behind first 18 times and only managed to win one of those games
 
We fooked it up and then he walked out
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #917 på: Juni 09, 2017, 12:57:40 »

h.b

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #918 på: Juni 09, 2017, 13:04:15 »
http://www.bbc.com/sport/football/40220372


Ryktes om at Southampton vil ha Monk, så da lukter nok Monk Premir League, for så å våkne til realitetene om at det ikke stemmer. Og da etter å ha ikke sagt ja til Middlesbjørg pmgående, ja da står Monk uten jobb kommende sesong.
Ja man kan jo håpe

Borge

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #919 på: Juni 09, 2017, 13:15:20 »
Synes dette lukter Monkey business :D :D :D
Borge

Cherry

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #920 på: Juni 09, 2017, 14:47:12 »
Nå er nok Monk Boro- bound....

Vi får seda, med tabellen foran oss hvor lurt d var og ikke gi Gary lenger kontrakt og binde han til oss....i Mai neste år ::) ;)
 

DenHviteYeboah

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #921 på: Juni 09, 2017, 17:28:29 »
Synes dette lukter Monkey business :D :D :D
Dette lukter Money business! Det er bare penger som gjelder...dessverre >:(

Budda

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #922 på: Juni 09, 2017, 17:49:14 »
Money talks. Men har latt meg påvirke av ryktene om Monk og Clotet mm., i tillegg til kollapsen på slutten av sesongen, så er ikke deppet over at Monk er ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #923 på: Juni 09, 2017, 18:27:38 »
Monk velger selvsagt den jobben som gir ham mest, sportslig og økonomisk. Tilbudet han så for seg i Leeds var ikke bra nok.  Hvem hadde trodd at Leeds skulle miste  Monk til opprykksrival  M'boro for 16 dager siden? . Rad må "svare"  på dette  ved å ansette en topp coach i Leeds . Det er ydmykende for  Leeds at en rival "stjeler" vår  coach fordi Rad ikke la et god nok tilbud på bordet.  Jeg trodde Leeds ville tiltrekke Monk enda mer med ny eier, men jeg ble bare skuffet. Nå må Radrizzani ansette en  topp coach i Leeds (som han kanskje har planlagt) . Ellers blir dette en skandale.  >:(   Hvis man ansetter Parkinson nå så er skandalen et faktum.

Det blir spennde å se hvor lang kontrakt  Monk får i Middlesbrough. Det vil nok være bedre enn det Rad tilbød på ett år..

auren

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #924 på: Juni 09, 2017, 18:43:20 »
Monk velger selvsagt den jobben som gir ham mest, sportslig og økonomisk. Tilbudet han så for seg i Leeds var ikke bra nok.  Hvem hadde trodd at Leeds skulle miste  Monk til opprykksrival  M'boro for 16 dager siden? . Rad må "svare"  på dette  ved å ansette en topp coach i Leeds . Det er ydmykende for  Leeds at en rival "stjeler" vår  coach fordi Rad ikke la et god nok tilbud på bordet.  Jeg trodde Leeds ville tiltrekke Monk enda mer med ny eier, men jeg ble bare skuffet. Nå må Radrizzani ansette en  topp coach i Leeds (som han kanskje har planlagt) . Ellers blir dette en skandale.  >:(   Hvis man ansetter Parkinson nå så er skandalen et faktum.

Det blir spennde å se hvor lang kontrakt  Monk får i Middlesbrough. Det vil nok være bedre enn det Rad tilbød på ett år..

Ingenting som topper "skandalen" med å avskjedige McDermott og ansette Hockaday.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #925 på: Juni 09, 2017, 19:02:40 »
Monk velger selvsagt den jobben som gir ham mest, sportslig og økonomisk. Tilbudet han så for seg i Leeds var ikke bra nok.  Hvem hadde trodd at Leeds skulle miste  Monk til opprykksrival  M'boro for 16 dager siden? . Rad må "svare"  på dette  ved å ansette en topp coach i Leeds . Det er ydmykende for  Leeds at en rival "stjeler" vår  coach fordi Rad ikke la et god nok tilbud på bordet.  Jeg trodde Leeds ville tiltrekke Monk enda mer med ny eier, men jeg ble bare skuffet. Nå må Radrizzani ansette en  topp coach i Leeds (som han kanskje har planlagt) . Ellers blir dette en skandale.  >:(   Hvis man ansetter Parkinson nå så er skandalen et faktum.

Det blir spennde å se hvor lang kontrakt  Monk får i Middlesbrough. Det vil nok være bedre enn det Rad tilbød på ett år..

Ingenting som topper "skandalen" med å avskjedige McDermott og ansette Hockaday.

auren
Leeds 2014 og Leeds 2017 er helt forskjellig.  Da McDermott ble sparket hadde GFH drevet med overforbruk og vi ble straffet med embargo pga 13/14 sesongen. Leeds hadde egentlig ikke råd til McDermott. Nå er status en en helt annen. Vi er opprykkskandidater og milevis fra 2014-status.

Ove

 

Kickthemdown

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #927 på: Juni 09, 2017, 20:23:11 »

Monk til borough

http://uk.reuters.com/article/uk-soccer-england-mid-monk-idUKKBN1902BV?rpc=401&
Var ikke spesielt glad i Monk fra Februar og ut sesongen. Nå har han klatret inn på min topp 10 liste over ting jeg hater i engelsk fotball. Møkkamann.

Neo

Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #928 på: Juni 09, 2017, 20:48:46 »

Monk til borough

http://uk.reuters.com/article/uk-soccer-england-mid-monk-idUKKBN1902BV?rpc=401&
Var ikke spesielt glad i Monk fra Februar og ut sesongen. Nå har han klatret inn på min topp 10 liste over ting jeg hater i engelsk fotball. Møkkamann.

Enig!
Svakt av ham å ikke klare brasene med Leeds, med det fantastiske utgangspunktet vi hadde en stund.
Tenker han nådde sitt maksnivå med oss.
Og så var dessverre bunnivået så altfor svakt, når motgang kom og "satte litt krav til ham".

Anyway; - Cash is king.
De fleste hadde nok sagt ja til rammebetingelsene han har fått med seg i potten i "Middels-klubben".

Men at det blir en "hell of a fight" når han gjester oss 2017/18, er ikke å ta altfor hardt i.

veteranen

  • Gjest
Sv: Ex-headcoach: Garry Monk
« Svar #929 på: Juni 10, 2017, 02:10:23 »
Monk velger selvsagt den jobben som gir ham mest, sportslig og økonomisk. Tilbudet han så for seg i Leeds var ikke bra nok.  Hvem hadde trodd at Leeds skulle miste  Monk til opprykksrival  M'boro for 16 dager siden? . Rad må "svare"  på dette  ved å ansette en topp coach i Leeds . Det er ydmykende for  Leeds at en rival "stjeler" vår  coach fordi Rad ikke la et god nok tilbud på bordet.  Jeg trodde Leeds ville tiltrekke Monk enda mer med ny eier, men jeg ble bare skuffet. Nå må Radrizzani ansette en  topp coach i Leeds (som han kanskje har planlagt) . Ellers blir dette en skandale.  >:(   Hvis man ansetter Parkinson nå så er skandalen et faktum.

Det blir spennde å se hvor lang kontrakt  Monk får i Middlesbrough. Det vil nok være bedre enn det Rad tilbød på ett år..

Det finnes ikke noe «ydmykende» i at Monk går fra Leeds til Boro. Ikke i det hele tatt.

Radrizzani var nok ikke helt overbevist om Monks fortreffelighet. Og det tolker jeg som et oppløftende tegn. Garry Monk har i sine to manager-jobber vist et visst potensiale, men ikke noe mer.

Og en annen ting: Boro-sjef Steve Gibson – som jeg har stor sans for – har også tidligere bommet med sine manager-ansettelser, f.eks Tony Mowbray og Gordon Strachan. Og dette var jo folk som hadde mer å vise til enn Garry Monk.

Ikke glem at det lå helt spesielle forutsetninger til grunn når han fikk manager-jobben i Swansea – både på det organisatoriske og - ikke minst! – når det gjaldt spillestil.
Det hele begynte mange år tidligere (2007)  – i League One med Roberto Martinez som manager. Det var da «Swansea-fotballen» ble satt. Seinere ble spillestilen videreført og videreutviklet av folk som Paulo Sousa, Brendan Rodgers og Michael Laudrup – fordi Swansea-sjef Huw Jenkins hele tiden har vært bevisst på at det skal være en kontinuitet i klubbens fotball-kultur. Og Garry Monk var med hele tiden, som spiller.

I sin første fulle sesong tok Monk Swansea til en fin åttende plass. Men hvor mye av dette var Monks fortjeneste og hvor mye var et resultat av et grunnlag lagt av andre?
Vel uansett, i den (ofte avslørende) andre sesongen gikk det fullstendig i stå for Swansea og Monk. Etter kun tre seire på de femten første kampene, fikk han sparken.

Jeg sier ikke at Monk ikke kan bli en god manager/trener i fremtiden, men pr i dag fremstår han for meg som et av de mest opphausa manager-emnene i engelsk fotball.

Den finnes aldri fullt ut noen garanti for suksess ved manager/trener-ansettelser. Men jeg har likevel god tro på at Leeds Uniteds nye og godt kvalifiserte ledelse vil komme frem til en klok avgjørelse etter grundige evalueringer av de aktuelle kandidatene.