Skrevet av Emne: Ex-spiller: Kemar Roofe  (Lest 106825 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

flynn

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #120 på: August 27, 2017, 10:10:07 »
Flott at Roofe fikk mål på første første forsøk som Wood-erstatter (forrige helg var Wood fortsatt i klubben).
Mrr bevegelig på topp enn Wood, kanskje det passer oss godt? :)

Anyways, jeg skjønte ikke helt målfeiringen hans i går.
Han 'forklarer den vel her' (cooking that sauce) men jeg skjønner det fortsatt ikke...  :-\

Kemar Roofe‏
Verified account
 @roofe39  9h
9 hours ago
Cooking up that sauce
Text book away performance for the 3pts
#LUFC https://www.instagram.com/p/BYRg4Q4hu2a/

Sliter også med å skjønne den. Kan det ha noe med at han mener han er god nok og bør være Wood sin erstatter?

Liker Roofe og fint at han scorer. Men bidro han noe særlig utover målet i går?

Etter min mening, ja. Jeg synes Roofe gjorde mye bra. Han gikk på smarte løp inn bak forsvarsrekka deres (noe vi savnet med Wood), samtidig som han varierte med å komme mot å bli spilt opp på. Han klarte med noen få unntak å finne medspiller også når han fikk oppspillene. Han er så klart en helt annen type enn Wood, men akkurat i går ville jeg ikke byttet!

flynn

sportcarl1

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #121 på: August 27, 2017, 10:16:38 »
Klart godkänd debut i ligan  som ensam anfallare.snabb rörlig spelbar  och bra speluppfattningen.  Viktigast  är dock att leverera i mål och det gjorde han.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #122 på: August 27, 2017, 11:31:59 »
Flott at Roofe fikk mål på første første forsøk som Wood-erstatter (forrige helg var Wood fortsatt i klubben).
Mrr bevegelig på topp enn Wood, kanskje det passer oss godt? :)

Anyways, jeg skjønte ikke helt målfeiringen hans i går.
Han 'forklarer den vel her' (cooking that sauce) men jeg skjønner det fortsatt ikke...  :-\

Kemar Roofe‏
Verified account
 @roofe39  9h
9 hours ago
Cooking up that sauce
Text book away performance for the 3pts
#LUFC https://www.instagram.com/p/BYRg4Q4hu2a/

Sliter også med å skjønne den. Kan det ha noe med at han mener han er god nok og bør være Wood sin erstatter?

Liker Roofe og fint at han scorer. Men bidro han noe særlig utover målet i går?

Etter min mening, ja. Jeg synes Roofe gjorde mye bra. Han gikk på smarte løp inn bak forsvarsrekka deres (noe vi savnet med Wood), samtidig som han varierte med å komme mot å bli spilt opp på. Han klarte med noen få unntak å finne medspiller også når han fikk oppspillene. Han er så klart en helt annen type enn Wood, men akkurat i går ville jeg ikke byttet!

flynn
Gjør også en veldig god jobb som førsteforsvarer, og skaffer oss frispark i farlige posisjoner med sitt kjappe fotarbeid. Håper virkelig han fortsetter å vokse, og bidrar til at vi har flere spissalternativ.

ibster

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #123 på: Oktober 19, 2017, 22:58:07 »
Starter Roofe på topp snart? Han har ikke startet på topp siden Cardiff kampen hvor han putta et trøstemål.

Blank_File

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #124 på: Oktober 20, 2017, 11:12:25 »
Starter Roofe på topp snart? Han har ikke startet på topp siden Cardiff kampen hvor han putta et trøstemål.
Vi må være uredde i forhold til å fylle på i boksen før vi vraker Lasogga. Men om vi skulle spille med to spisser kunne det kanskje være spennende.

Leedsfan

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #125 på: Oktober 20, 2017, 11:26:14 »
Starter Roofe på topp snart? Han har ikke startet på topp siden Cardiff kampen hvor han putta et trøstemål.

4-4-1(Roofe)-1

Men hva gjør vi med Hernandez og Saiz?

Roofe er definitivt best sentralt, men som ensom spiss så er jeg ikke helt solgt. Som en mellomsromspiss som har en ganske fri rolle så ville han komme mer til sin rett.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #126 på: Oktober 20, 2017, 11:54:09 »
Starter Roofe på topp snart? Han har ikke startet på topp siden Cardiff kampen hvor han putta et trøstemål.

4-4-1(Roofe)-1

Men hva gjør vi med Hernandez og Saiz?

Roofe er definitivt best sentralt, men som ensom spiss så er jeg ikke helt solgt. Som en mellomsromspiss som har en ganske fri rolle så ville han komme mer til sin rett.

Saiz er såpass god at han fint kunne funket på en av flankene. Pablo bør spille i Saiz sin posisjon om han skal spille. Roofe er best som hengende spiss eller spiss. Tullete å spille ham på kanten. Får flashback til da vi brukte McCormack i samme posisjon. Bruk spillerne der de er best!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Trålern1975

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #127 på: Oktober 20, 2017, 15:00:51 »
Vil ha Roofe som spiss i en 3-5-2/3-1-4-2 formasjon.
Felix-Janson,Cooper,Chaughessy- Dallas,O`Kane,Saiz,Viera,Alioski- Roofe,Grot

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #128 på: Oktober 20, 2017, 18:50:10 »
Vil ha Roofe som spiss i en 3-5-2/3-1-4-2 formasjon.
Felix-Janson,Cooper,Chaughessy- Dallas,O`Kane,Saiz,Viera,Alioski- Roofe,Grot
Lasogga med 3 mål på 6 kamper må naturligvis vrakes til fordel for den eminente målsniken Grot.
Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #129 på: Oktober 21, 2017, 13:15:41 »
Vil ha Roofe som spiss i en 3-5-2/3-1-4-2 formasjon.
Felix-Janson,Cooper,Chaughessy- Dallas,O`Kane,Saiz,Viera,Alioski- Roofe,Grot
Lasogga med 3 mål på 6 kamper må naturligvis vrakes til fordel for den eminente målsniken Grot.
Aiaiai. Sarkasmealarm, antar jeg? ;D

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #130 på: Oktober 21, 2017, 13:40:51 »
Vil ha Roofe som spiss i en 3-5-2/3-1-4-2 formasjon.
Felix-Janson,Cooper,Chaughessy- Dallas,O`Kane,Saiz,Viera,Alioski- Roofe,Grot
Lasogga med 3 mål på 6 kamper må naturligvis vrakes til fordel for den eminente målsniken Grot.
Aiaiai. Sarkasmealarm, antar jeg? ;D
Ironi.  ;)
Jon R.

ibster

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #131 på: Oktober 21, 2017, 14:40:10 »
Starter Roofe på topp snart? Han har ikke startet på topp siden Cardiff kampen hvor han putta et trøstemål.

4-4-1(Roofe)-1

Men hva gjør vi med Hernandez og Saiz?

Roofe er definitivt best sentralt, men som ensom spiss så er jeg ikke helt solgt. Som en mellomsromspiss som har en ganske fri rolle så ville han komme mer til sin rett.

Tja. 4411 med Saiz og Roofe på topp?

Skulle gjerbe sett 4321 med f.eks klich som ankerplaymaker og med O Kane på en side og Phillips/Vieira på den andre. Klich som linker opp med angrepet mens Phillips/Vieira aggressivt jager ballfører og O Kane som balanserende midtbanespiller. Lasogga på topp og Roofe og Saiz som hengende spisser.

Ut i fra hva TC sa på pressekonferansen kan det virke som om vi ikke får noen store overraskelser mot Bristol. Fortsetter de dårlige resultatene får vi nok tidsnok se større endringer.

Jeg er glad for at vi ikke diskuterer hvorvidt han vil få fyken etter kampen...

ibster

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #132 på: Desember 09, 2017, 17:58:21 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.

I tilfelle er det ting på gang. Og Doukara må vi bli kvitt den dagen vi har muligheten. Har Roofe uansett, bøttet inn mål som spiss på Oxford.

Enig. Får vi 2,5 mill for Doukara bør vi selge, så lenge timingen ikke blir helt hinsides. Hvis Doukara får gå tyder det på at vi har spillere på vei inn før helgen.

Når Wood/Taylor/Doukara genererer såpass mye penger får Christiansen mulighet til å hente spillere som passer inn i spillestilen. Det er liten tvil om at det er behov for en targetman i Championship, men slik målene har kommet til nå kan det godt være at Roofe er aktuell som spiss. Hadde vært artig om han etablerte seg en gang for alle i elleveren. En par mål i kveld og mot Forest til helgen så er "The Roofe on fire"!

Kan godt selge Doukara. men ikke stol på Roofe. Litt forskjell fra Oxford og opp en divisjon. Roofe vil aldri bli en målsnik for Leeds

Den skal jeg huske på  ;D

Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.

Torpe-do

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #133 på: Desember 09, 2017, 18:23:17 »
Bør han få mer tillit på topp?

Slik jeg ser det passer det vel å spille med en kjapp, ok teknisk spiss foran 3 teknikkere (Hernandez, Alioski og Saiz) ?

To hatricks (det ene riktignok i cupen mot ett lag fra lavere divisjoner) sålangt i sesongen, ikke spilt mange kampene på topp.

Jeg syns han kunne fått litt mer tillit der oppe!

h.b

  • Gjest
Sv: Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #134 på: Desember 09, 2017, 18:32:18 »
http://sportwitness.co.uk/leeds-united-transfer-deal-close-completed-will-announced-soon/

Hvis tyrkisk presse har rett så er vi snart totalt spissløse.

I tilfelle er det ting på gang. Og Doukara må vi bli kvitt den dagen vi har muligheten. Har Roofe uansett, bøttet inn mål som spiss på Oxford.

Enig. Får vi 2,5 mill for Doukara bør vi selge, så lenge timingen ikke blir helt hinsides. Hvis Doukara får gå tyder det på at vi har spillere på vei inn før helgen.

Når Wood/Taylor/Doukara genererer såpass mye penger får Christiansen mulighet til å hente spillere som passer inn i spillestilen. Det er liten tvil om at det er behov for en targetman i Championship, men slik målene har kommet til nå kan det godt være at Roofe er aktuell som spiss. Hadde vært artig om han etablerte seg en gang for alle i elleveren. En par mål i kveld og mot Forest til helgen så er "The Roofe on fire"!

Kan godt selge Doukara. men ikke stol på Roofe. Litt forskjell fra Oxford og opp en divisjon. Roofe vil aldri bli en målsnik for Leeds

Den skal jeg huske på  ;D

Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger.

Sydhagen

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #135 på: Desember 09, 2017, 18:36:22 »
Bør han få mer tillit på topp?

Slik jeg ser det passer det vel å spille med en kjapp, ok teknisk spiss foran 3 teknikkere (Hernandez, Alioski og Saiz) ?

To hatricks (det ene riktignok i cupen mot ett lag fra lavere divisjoner) sålangt i sesongen, ikke spilt mange kampene på topp.

Jeg syns han kunne fått litt mer tillit der oppe!

Enig.
Han har blitt kjapt vraket som spiss når han har spilt en dårlig kamp der. Det er jo ikke måten å gjøre det på.
Gi han tillit på topp over flere kamper så tenker jeg at vi har en spiss som putter 20+ gjennom en hel sesong.
Nå vil vel kanskje dette fremtvinge seg uansett pga skaden til Ekuban?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #136 på: Desember 09, 2017, 18:36:52 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #137 på: Desember 09, 2017, 18:38:00 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.

Så klart han ikke er proven når han aldri får tillit på topp over flere kamper.
Gi mannen en fair sjanse på topp og han vil innfri.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #138 på: Desember 09, 2017, 18:39:56 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.

Så klart han ikke er proven når han aldri får tillit på topp over flere kamper.
Gi mannen en fair sjanse på topp og han vil innfri.

Men er han spissen som putter jevnt og trutt, eller spissen som putter flere mål i samme kamp hver sjette kamp

Hallgeir *

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #139 på: Desember 09, 2017, 18:41:35 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.

Så klart han ikke er proven når han aldri får tillit på topp over flere kamper.
Gi mannen en fair sjanse på topp og han vil innfri.

Med Ekuban ute igjen, vil Roofe bli brukt mye som spiss framover. Lasogga er jeg ikke trygg på, tror Roofe vil få flere sjanser nå.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #140 på: Desember 09, 2017, 18:42:11 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.

Så klart han ikke er proven når han aldri får tillit på topp over flere kamper.
Gi mannen en fair sjanse på topp og han vil innfri.

Men er han spissen som putter jevnt og trutt, eller spissen som putter flere mål i samme kamp hver sjette kamp

Har du et svar på det h.b?
Det har ingen et svar på siden han aldri har fått en slik sjanse.
Det målet som imponerte meg mest idag var da han knuste to fysisk sterke stoppere i en hodeduell. Magisk!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #141 på: Desember 09, 2017, 18:42:29 »
Roofe er i alle fall vår toppscorer per i dag. Så lenge Lasogga er ute mener jeg Roofe bør få mer tillit. Han scorer tre meget bra mål i dag, og med enda litt mer selvtillit putter han forhåpentligvis jevnere.

Sydhagen

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #142 på: Desember 09, 2017, 18:43:22 »
Han kunne faktisk puttet både 4 og 5 idag hadde Saiz gjort jobben sin.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Torpe-do

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #143 på: Desember 09, 2017, 18:44:38 »
Grattis til Roofe som scoret hattrick i dag igjen.
Alikevel ikke spissen Leeds trenger. (sitat h.b.)

Leeds trenger en prooven måljeger, men Kemar Roofe er et godt alternativ, kjapp og bevegelig som han er.

En slik type er viktig for laget.

Så klart han ikke er proven når han aldri får tillit på topp over flere kamper.
Gi mannen en fair sjanse på topp og han vil innfri.

Men er han spissen som putter jevnt og trutt, eller spissen som putter flere mål i samme kamp hver sjette kamp

Mer som Lasogga gjør, altså.
Jeg bemerker meg at, si de første 10-12 kampene eller deromkring, da noen påpekte at heller ikke Lasogga var det vi trengte, kom fort noen andre med statestikken, som jo var god. Men da hadde han vel (om jeg hugser rett) 3-4 av 6-7 mål de første to kampene, og deretter var det vel ganske stille.

Da hadde riktignok hele laget en kollektiv kollaps, da. Det skal sies i Lasoggas forsvar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #144 på: Desember 09, 2017, 18:44:53 »
Roofe er i alle fall vår toppscorer per i dag. Så lenge Lasogga er ute mener jeg Roofe bør få mer tillit. Han scorer tre meget bra mål i dag, og med enda litt mer selvtillit putter han forhåpentligvis jevnere.

Det er jeg enig i. Men alikevel bør laget se seg om etter en mere målfarlig spiss. Og gjerne en med muskler. Blir litt pinglete på topp, når spissen ikke kan holde på en ball

Eriksen55

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #145 på: Desember 09, 2017, 22:26:16 »
Roofe leverte i dag. Ofte når han har fptt prøvd seg som spiss fra start så har vi ikke vært gode. Han har en tendens til å legge seg langt ute til venstre. Han truer lite bakrom. Lite duellkraft. Gjennvinning av ball sånn at vi får ettertrykk er han ikke god på. God dribler, men sliter med å holde på ball sånn at laget kan komme etter. Enig med HB at han ikke er spissen vi trenger på lang sikt.

Ekuban har gjort mye riktig når han har spilt, men ikke scoret. Roofe nesten motsatt.

Nå får vi sikkert se fremover hvordan det går med Roofe på topp. Jeg er skeptisk. Men tar gjerne feil.

Buddy

Sv: Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #146 på: Desember 10, 2017, 01:02:12 »
Du har så rett, så rett. Useless!
Andre hattrick i høst. Sånt har vi ingen glede eller nytte av.

Blank_File

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #147 på: Desember 10, 2017, 01:05:50 »
Innbiller meg at svensken var bedre i sine offensive bevegelser enn slik angrepet så ut før skaden til Ekuban? Syns det er vanskelig å sette fingeren på, men det skjedde NOE med med løpene. Ekuban jobber og sliter men faller for langt ned i banen når han er eneste spiss i mange tilfeller. Roofe holdt seg på topp og fikk veldig ofte selskap av svensken.

HåvardK

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #148 på: Desember 10, 2017, 02:18:30 »
Roofe er i alle fall vår toppscorer per i dag. Så lenge Lasogga er ute mener jeg Roofe bør få mer tillit. Han scorer tre meget bra mål i dag, og med enda litt mer selvtillit putter han forhåpentligvis jevnere.

Det er jeg enig i. Men alikevel bør laget se seg om etter en mere målfarlig spiss. Og gjerne en med muskler. Blir litt pinglete på topp, når spissen ikke kan holde på en ball
Vi må altså få inn en som scorer mer enn tre pr kamp?

DenHviteYeboah

Sv: Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #149 på: Desember 10, 2017, 09:00:01 »
Du har så rett, så rett. Useless!
Andre hattrick i høst. Sånt har vi ingen glede eller nytte av.
Ironialarm  ;D ;D ;D