Skrevet av Emne: Ex-spiller: Kemar Roofe  (Lest 106837 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #270 på: Februar 16, 2019, 21:03:11 »
Hvis dette stemmer er han fort ute resten av sesongen. Da blir vi ekstremt avhengige av en skadeforfulgt Bamford og en ustabil Roberts. Krysser fingrene for at dette er et gammelt bilde...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #271 på: Februar 16, 2019, 21:05:17 »
Det tynnes tydeligvis ut, men tror vi evt. vil klare oss fint med Bamford. Roofe virker å være litt ute av form, med 1 mål på de siste 9 kampene.

Jaja, Roberts da som får være back up i en periode.

Han leverte jo en del mål forrige gang han måtte steppe inn. DA som førstevalget :o

Det har ikke kommet noen bekreftelse på skaden fra klubben.

Hehe, nei, ingen klubber gjør da slikt? :o

Men tipper Marcelo bekrefter det på torsdagens pressekonferanse.

Det twitterbildet var da neppe manipulert/gammelt?
I så fall vil dèt fort bli avslørt...
[/quote

I så fall superviktig at Bamford virker å være kraftig på gang nå.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #272 på: Februar 16, 2019, 21:48:51 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #274 på: Februar 17, 2019, 01:20:52 »
https://mobile.twitter.com/LUFCHistory/status/1096865324799004673/photo/1

Interessant!

auren





Får håpe dette stemmer!
Dette er bullshit av to grunner:
1. Det var ingenting som indikerte at Roofe var skadet da han gikk av banen sist.
2. De som startet mot Swansea har hatt fri fra trening de siste 3 dagene.

Så når skal dette ha skjedd?
Jon R.

Kato

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #275 på: Februar 17, 2019, 08:32:36 »
https://mobile.twitter.com/LUFCHistory/status/1096865324799004673/photo/1

Interessant!

auren





Får håpe dette stemmer!
Dette er bullshit av to grunner:
1. Det var ingenting som indikerte at Roofe var skadet da han gikk av banen sist.
2. De som startet mot Swansea har hatt fri fra trening de siste 3 dagene.

Så når skal dette ha skjedd?

Vet ikke om han er skadet, men tror det skjedde noe da Shackleton spilte han fri ut mot høyre og han skjøt utenfor.
 



veteranen

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #278 på: Februar 17, 2019, 16:38:22 »
Får virkelig håpe at det ikke er noe alvorlig!
Vi får kanskje svaret i morgen. Det blir en spennende dag for Josefine.

Men var det ikke egentlig veldig naivt å tro at både Roofe og Bamford skulle holde seg skadefrie resten av sesongen? Basert på det som skjedd så langt i sesongen så gir jo svaret seg sjøl.

Skulle Roofe nå bli utilgjengelig en tid, sitter vi igjen med kun Bamford som en naturlig spiss. Og han holder vel knapt nok en hel kamp ennå.


PS: Finner noen på nevne Roberts eller Harrison som mulige spissalternativer, vil jeg sterkt vurdere å anskaffe pistol!


Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #279 på: Februar 17, 2019, 17:12:51 »
Får virkelig håpe at det ikke er noe alvorlig!
Vi får kanskje svaret i morgen. Det blir en spennende dag for Josefine.

Men var det ikke egentlig veldig naivt å tro at både Roofe og Bamford skulle holde seg skadefrie resten av sesongen? Basert på det som skjedd så langt i sesongen så gir jo svaret seg sjøl.

Skulle Roofe nå bli utilgjengelig en tid, sitter vi igjen med kun Bamford som en naturlig spiss. Og han holder vel knapt nok en hel kamp ennå.


PS: Finner noen på nevne Roberts eller Harrison som mulige spissalternativer, vil jeg sterkt vurdere å anskaffe pistol!
Spar pistolen til det evt reelt viser seg å bli en spisskrise.  ;)

Roberts er et alternativ på spissplass, det beviste han tidligere i sesongen. Han er en annen type spiss enn Roofe men det er ingen tvil om at han har mål i seg. Jeg er ganske sikker på at også Bielsa  betrakter Roberts som et reelt alternativ, hvis ikke hadde han nok vært veldig tydelig på at han ønsket seg et spiss cover inn i januar. 3 spillere på en spissplass skal normalt holde, men av og til blir man tvunget til å finne løsninger som er utenfor den tenkte boksen.

Edmondson scorer mye for u-23, og er vel den neste i køen. Izzy kan også spille spiss. Han vil vi dog ha i 10er rollen. Kanskje det også finnes en ny «Alan Smith» i u-23, jeg tenker da på et ungt spisstalent som ikke har blitt hauset opp så mye men som allikevel tar steget når han blir kastet utpå.

Dette er en av flere sider ved Bielsas måte å tenke som er heftet med en viss risiko. Det er altså slik at han rett og slett ikke vil ha en stor tropp, i hans hode er det fler fordeler enn ulemper med en liten spillergruppe. Vi kan like det eller ikke, men slik er altså Bielsas filosofi. 

Vi får håpe Bielsa slipper å grave altfor dypt og at Roofe blir klar igjen om ikke så lenge, hvis han nå i det hele tatt er skadet da...
« Siste redigering: Februar 17, 2019, 17:18:03 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #280 på: Februar 17, 2019, 17:37:43 »
Jeg er fullstendig klar over hva som er Bielsas filosofi når det gjelder spillertropp, tro det eller ei. ;)

Edmondson har jeg flere ganger nevnt sjøl. Ideelt sett er nok dette en sesong for tidlig for ham, men jeg ville uansett valgt han foran både Roberts og Harrison som spiss, hvis både Bamford og Roofe skulle være utilgjengelig.
Meg om det.

Vi får avvente - og håpe at vi plutselig har fått litt flaks på skadefronten


auren

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #281 på: Februar 17, 2019, 19:30:51 »
Roofe er fort ute noen uker, i verste fall resten av sesongen. Bamford blir matchfit etterhvert og jeg tror Leeds vil fungerer greit med en annen enn Roofe i 10-er posisjon. Kanskje Brown nå blir kastet til ulvene allerede mot Bolton? Ville i utgangspunktet vært en grei kamp for ham å debutere i.

Enig med Jonnern med at dette er en type risiko Bielsa kalkulerer med. På samme måte som han sverger til å alltid spille seg ut bakfra, selv om han vet det vil gi en farlig situasjon stort sett i hver kamp vi spiller.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #283 på: Februar 18, 2019, 13:28:36 »
Bekreftet ute.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/24568/kemar-roofe-injury-update?fbclid=IwAR30YG2fq3eUS_wE05Ll8lRllbNbOgYDtqXS2ahMVvwSSSpmCTXzH_q0t0k

Klubben håper at han kommer tilbake før slutten av sesongen. Dvs at det er en realtivt alvorlig skade (sikkert minst 6 uker).

Da er vi avhengig av at Brown leverer fra dag 1 evt at Klich spiller bra i 10-er rollen.

Dårlig nytt dette og vi er dermed svekket i innspurten av sesongen  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #284 på: Februar 18, 2019, 13:29:14 »
Bekreftet ute.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/24568/kemar-roofe-injury-update?fbclid=IwAR30YG2fq3eUS_wE05Ll8lRllbNbOgYDtqXS2ahMVvwSSSpmCTXzH_q0t0k


Injury prognosis confirmed for forward.

Leeds United forward Kemar Roofe will face a period on the sidelines following confirmation that he damaged knee ligaments during the win over Swansea City last week at Elland Road.

Roofe will now work hard with the medical team at Thorp Arch to return to action as quickly as possible.
Jon R.

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #285 på: Februar 18, 2019, 13:37:03 »
Betyr vel at han i beste fall kan være ute i noen uker eller i verste fall resten av sesongen, avhengig av omfang og lokasjon. At dette ble oppdaget tidlig og akuttbehandling iverksatt umiddelbart vil naturligvis være positivt med tanke på prognosen. Uansett særdeles dårlig nytt!  :(
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #286 på: Februar 18, 2019, 13:53:48 »
Dette er en pokker så dårlig nyhet!

Nå har altså klubben satt seg i en situasjon der de er totalt avhengig av at en spiller som har vært skadet store deler av sesongen, holder seg både skadefri og i kampform resten av sesongen.
Og dette på toppen av at vi i utgangspunktet sliter både med å skape- og omsette sjanser i scoringer.
 
Og at vi har satt oss i denne vanskelige situasjonen kan vi stor grad takke tidenes mest patetisk gjennomførte transfervindu av en opprykksjagende storklubb for!

Og kom ikke til meg og snakk om etterpåklokskap!
Det var akkurat denne situasjonen jeg advarte mot - både før, under og etter januarvinduet.

Nå er jeg faktisk jævlig irritert - både på Bielsa, Orta og Radrizzani!

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #287 på: Februar 18, 2019, 14:36:20 »
Dette er en pokker så dårlig nyhet!

Nå har altså klubben satt seg i en situasjon der de er totalt avhengig av at en spiller som har vært skadet store deler av sesongen, holder seg både skadefri og i kampform resten av sesongen.
Og dette på toppen av at vi i utgangspunktet sliter både med å skape- og omsette sjanser i scoringer.
 
Og at vi har satt oss i denne vanskelige situasjonen kan vi stor grad takke tidenes mest patetisk gjennomførte transfervindu av en opprykksjagende storklubb for!

Og kom ikke til meg og snakk om etterpåklokskap!
Det var akkurat denne situasjonen jeg advarte mot - både før, under og etter januarvinduet.

Nå er jeg faktisk jævlig irritert - både på Bielsa, Orta og Radrizzani!
Gi nøkkelen til våpenskapet til en nabo, i tilfelle Bamford også blir skadet?  :o
Jon R.

Annesj

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #288 på: Februar 18, 2019, 14:43:42 »
Er dette krise? Synd for all del å miste en som har scoret jevnt å trutt, men hatt en dupp i form over tid nå roofe. Bamford tilbake å Roberts tror jeg også vil kunne gjøre en jobb. Samt Brown. Er kun en spiller jeg er veldig bekymret for om også blir ute lenge å det er Pablo. Roofe kan erstattes. Ã… synse om at andre også kan bli skadet blir hvisomattedersomatte. Sånt kan man ikke garantere.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

HåvardK

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #289 på: Februar 18, 2019, 15:14:30 »
Er dette krise? Synd for all del å miste en som har scoret jevnt å trutt, men hatt en dupp i form over tid nå roofe. Bamford tilbake å Roberts tror jeg også vil kunne gjøre en jobb. Samt Brown. Er kun en spiller jeg er veldig bekymret for om også blir ute lenge å det er Pablo. Roofe kan erstattes. Ã… synse om at andre også kan bli skadet blir hvisomattedersomatte. Sånt kan man ikke garantere.
Vi snakker om klubbens desiderte toppscorer, selv om han har hatt en formdupp.

Annesj

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #290 på: Februar 18, 2019, 15:19:28 »
Er dette krise? Synd for all del å miste en som har scoret jevnt å trutt, men hatt en dupp i form over tid nå roofe. Bamford tilbake å Roberts tror jeg også vil kunne gjøre en jobb. Samt Brown. Er kun en spiller jeg er veldig bekymret for om også blir ute lenge å det er Pablo. Roofe kan erstattes. Ã… synse om at andre også kan bli skadet blir hvisomattedersomatte. Sånt kan man ikke garantere.
Vi snakker om klubbens desiderte toppscorer, selv om han har hatt en formdupp.

Jepp. Ã… heldigvis er Bamford tilbake. Bor noen mål i han også å kanskje en mer rendyrket spiss enn roofe. Ser ingen krise her. Blir han også skadet igjen ere noe annet. Men igjen, vi har vært skadeplaget i hele år. Ã… det har gått? Time will show.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

SupALeedS

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #291 på: Februar 18, 2019, 15:32:02 »
Er det noen som ikke har blitt skadet denne sesongen? Begynner å lure på hvor hardt spillerne blir kjørt under Bielsa....tap å miste Roofe...
Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #292 på: Februar 18, 2019, 16:45:48 »
I 10'er-rollen er han i alle fall et alternativ...

Brown is the cure for Leeds’ Roofe blues
 

Date: 18th February 2019 at 2:58pm

Written by: Olivia Leigh

Many Leeds United fans were probably crying or at least felt like crying after their club was dealt a major injury blow with attacker Kemar Roofe being ruled out injured.
The Whites’ official website released a brief statement on the 26-year-old forward on Monday to share that the player had damaged his knee ligaments and was set for unspecified amount of time on the sidelines.
Given how important Roofe is to Marcelo Bielsa’s side, especially in relation to their Championship promotion hopes, it was a huge set-back that he is definitely going to be unavailable for a least a few games.

The forward has scored 14 goals in 27 outings this season and it’s not easy to find a player capable of matching his goal output.

However there may be a player just about ready to step in for Roofe and dry the eyes of Leeds’ supporters, in the form of Izzy Brown.

The 22-year-old attacker, who is on loan from Chelsea and yet to feature for the senior side this season due to injury, looked very sharp featuring for the U-23s on Monday.
Brown may not have got on the score sheet but he was showing all the rights signs and getting in the sort of positions that means goals are always likely to come for him.

The versatile attacker can seamlessly play in several different positions, including the one that was occupied by Roofe in the senior squad, and there’s no reason to suggest he couldn’t cover the player.
This is especially the case when you consider that while featuring the U-23s lately, he has been among the goals in his outing.

Also while Brown did give everyone a scare on Monday as he appeared to start limping near the end of the first-half of the U23’s latest outing, he soon ran that off much to everyone’s relieve.
The on loan Chelsea player was the subbed at half-time and just like Leeds Live journalist Beren Cross tweeted via his personal account, that seem to be more a good sign about his chance of featuring for the senior side on Saturday.

https://thisisfutbol.com/2019/02/blogs/championship/brown-is-the-cure-for-leeds-roofe-blues/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #293 på: Februar 18, 2019, 16:56:15 »
Hjelpes. Nå er vi 100 prosent avhengig av at Bamford holder seg skadefri.

Knee ligament damage = resten av sesongen
 

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #294 på: Februar 18, 2019, 16:57:45 »
Hjelpes. Nå er vi 100 prosent avhengig av at Bamford holder seg skadefri.
100 %? Det tror jeg ikke noe på at noen kan si med sikkerhet.  ???
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #295 på: Februar 18, 2019, 17:11:38 »
Hjelpes. Nå er vi 100 prosent avhengig av at Bamford holder seg skadefri.

Knee ligament damage = resten av sesongen

Ikke bare det. Jeg tror vi også er avhengig av at Hernandez holder seg skadefri.

Folk snakker om Brown, men han har ikke spilt førstelagskamper på 13 måneder. Ingen aner vel om han i det hele tatt kommer tilbake til det nivået han hadde før han ble skadet.

Sannheten er at klubben tabbet seg ut transfervinduet. Det kan komme til å koste oss et opprykk.

leedslife

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #296 på: Februar 18, 2019, 17:58:48 »
jaja.. ikke overrasket.
Da slipper vi å ta diskusjonen om Roofe fungerer i 10er rollen eller ikke.

Sjans for å hente tilbake Wilks? Eller er det Edmondson som blir flyttet opp til machtropp?

samadhi

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #297 på: Februar 18, 2019, 18:30:52 »
Veldig dårlige nyheter dette. Da må vi stole på at Bamford holder sesongen ut. Føler meg ikke trygg på at Roberts er god nok backup for ett lag som jager opprykk. Mange unggutter som har fått sjansen iløpet av sesongen, men ingen på spissplass. Får vi se Edmondsen og Kun??
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #298 på: Februar 18, 2019, 18:37:40 »
Veldig dårlige nyheter dette. Da må vi stole på at Bamford holder sesongen ut. Føler meg ikke trygg på at Roberts er god nok backup for ett lag som jager opprykk. Mange unggutter som har fått sjansen iløpet av sesongen, men ingen på spissplass. Får vi se Edmondsen og Kun??
Edmondson sitter kanskje på benken mot Bolton. Han debuterte allerede i fjor og har vel et innhopp denne sesongen. 17 år og uferdig men har fysikk som en voksen mann så vidt jeg husker fra det lille jeg har sett av han.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Kemar Roofe
« Svar #299 på: Februar 18, 2019, 18:56:23 »
Edmondson sitter kanskje på benken mot Bolton. Han debuterte allerede i fjor og har vel et innhopp denne sesongen. 17 år og uferdig men har fysikk som en voksen mann så vidt jeg husker fra det lille jeg har sett av han.

Jeg ville strengt tatt sagt meg enig i dette, men prøvde å sjekke litt rundt mht høyde. Eneste jeg finner er denne...

Der står det 182cm, men det er gjerne litt utdaterte tall? :o 

https://en.soccerwiki.org/player.php?pid=97108
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan