Skrevet av Emne: Ex-spiller: Conor Shaughnessy  (Lest 14598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ex-spiller: Conor Shaughnessy
« på: September 01, 2016, 17:47:59 »
Leeds har signert en ny ung spiller, Connor Shaughnessy. "Ny" er kanskje ikke helt presis formulering, siden han var trialist hos Leeds i sommer, og scoret mot Tadcaster Albion for ungdomslaget. Shaughnessy er irsk og har representert Irland i yngre aldersklasser. Shaughnessy spiller på midtbanen. Velkommen til Leeds skal du være, Connor.

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=459417
« Siste redigering: April 18, 2024, 18:50:37 av Hallgeir * »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Sv: Ny spiller: Connor Shaughnessy
« Svar #1 på: September 01, 2016, 21:59:16 »
Og lykke til med Leeds-karrieren.
Hekta på Leeds siden 1974

Rudi G.

  • Gjest
Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #2 på: August 08, 2017, 20:13:07 »
Har han virkelig ikke egen tråd? Det fortjener han.

Visste ikke om han før jeg så han i 2. omgangen mot Eibar i sommer, likte det jeg så, gjorde ett fint inntrykk mot Bolton også ser vi bort i fra trøyeholdingen, spiller helt sikkert i morgen også.


« Siste redigering: August 08, 2017, 20:48:09 av Promotion 2010 »

Promotion 2010

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #3 på: August 08, 2017, 20:21:39 »
Conor Shaughnessy, 20-year-old Irishman released by Reading, scored excellent goal for Leeds United under-21s

Mathew Nash @hitcmathewnash1 year ago
     
The trialist who scored a belter for Leeds' youngsters v Tadcaster Albion appears to be the lad from Galway.

Leeds United’s under-21s took on Tadcaster Albion yesterday evening, winning the game 2-0.

Leeds had the likes of Bailey Peacock-Farrell and Jack McKay in the line-up – but also had four trialists on show.

One of those trialists scored the opening goal – a screamer from just outside the box which will no doubt have caught the eye of Leeds United’s development management.

The player in question appears to be former Reading talent Conor Shaughnessy.

The 20-year-old retweeted this video of the strike on his Twitter account and has been named by The 72 as being the player in question.


https://www.google.no/amp/amp.hitc.com/en-gb/2016/07/20/conor-shaughnessy-20-year-old-irishman-released-by-reading-score/

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #4 på: August 08, 2017, 20:26:23 »
Leeds United: United youth international sets sights on first senior start Conor Shaughnessy LEE SOBOT Published: 18:55 Monday 05 September 2016

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-united-youth-international-sets-sights-on-first-senior-start-1-8106128


CONOR Shaughnessy has quickly set his sights on stepping out in front of a packed Elland Road after entertaining a rather smaller crowd gathered for Leeds United’s under-23s.

The 20-year-old central midfielder was released by Reading earlier this summer but impressed in a recent successful trial period with the young Whites. Shaughnessy, a Republic of Ireland international at youth level, then signed a one-year deal to join United’s Development Squad and was brought on as a second-half substitute during Friday night’s 1-1 draw for United’s under-23s against Crewe at Elland Road.

The match was watched by around 100 spectators and Shaughnessy faces stiff competition to earn a place in the first XI at a club chock full of midfielders. That, though, is not preventing the Irishman from being focused on forcing his way into head coach Garry Monk’s plans in the next few months. “I was delighted to get a chance to have a run out at Elland Road,” said Shaughnessy.

“It was a great feeling and I was happy to be on that pitch and playing in front of that crowd. “It was a little bit small but hopefully I will play in front of a bigger crowd. That’s the aim. “I have got to take it step by step and I just need to get my fitness up now with the under-23s and match fitness. “Then hopefully I can catch the manager’s eye and get given a chance to train with the first team and go from there. I’ve not had that as of yet. I have just been training with the under-23s but hopefully I will get that in the not too distant future.”

Explaining his style of play, six-foot-two Shaughnessy added: “I’m a centre midfielder who can get forward and back. “I prefer the no 8 role and I like to think I can score goals as well. “It’s a huge year for me and hopefully that transition from youth/under-23 football to first team. I’m hoping I can push on now in the next few months.”

Shaughnessy played 31 minutes on Friday after coming on for Jack McKay.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-united-youth-international-sets-sights-on-first-senior-start-1-8106128
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #5 på: August 08, 2017, 20:31:01 »
Leeds United's under-23 coach heaps praise on new signing Conor Shaughnessy
2016/september

Jason Blunt has been impressed by what he has seen from the big midfield man

It may not be one of their more well-known pieces of transfer business but Leeds United recently handed a one-year contract to Irish youngster Conor Shaughnessy.

The talented young midfielder spent much of the summer on loan at the club and impressed earlier in the summer. He scored an absolute screamer during an early pre-season friendly v Tadcaster Albion for the Leeds under-21s.

Now the player has been praised by Leeds’ under-23 boss Jason Blunt, who is pleased with what he has seen from the Galway lad early on in his Leeds career.

He told LUTV this week:

"Conor's got loads of qualities. He can dictate the game.

"He is six foot three, six foot four and he is another one who will be really good alongside some of the young players we've got."

The physicality of the young Irishman is certainly an impressive aspect of his game. He has however suffered an early injury, and will be hoping to swiftly put that behind him at Leeds.

Shaughnessy, who is the brother of St Johnstone left-back Joe Shaughnessy, was released by fellow Championship club Reading this summer after four years at the Berkshire club.

Leeds United will be hoping they have seen something in the rangy midfield operator that their Championship rivals have not – and perhaps uncover a gem this season.

 8) 8)
« Siste redigering: August 08, 2017, 20:33:36 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #6 på: August 08, 2017, 20:37:38 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #7 på: August 08, 2017, 20:40:33 »
Her er noe mer info:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Conor_Shaughnessy


Tror han startet som junior i Glasgow Celtic! Han er nevnt som Celtic-spiller i Galway Cup for noen år siden!


Heg er et intervju i fra LUTV i september 2016:

https://www.leedsunited.com/video/80634/conor-shaughnessy-1st-interview-5-9-16

« Siste redigering: August 08, 2017, 20:42:25 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #8 på: August 09, 2017, 09:47:24 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

willum

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #9 på: August 09, 2017, 09:58:59 »
En ire på twitter (@Mayo_GodHelpUs) påsto for et par dager siden at navnet uttales som "Shocknassy". Hvem vet.

Dennis

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #10 på: August 09, 2017, 10:49:30 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Marching on together!

Jon R

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #11 på: August 09, 2017, 10:50:53 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Ikke som 20 åring.  ;)

Fantastisk da, hvis vi har gjort et scoop her!
Jon R.

ollan

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #12 på: August 09, 2017, 11:17:03 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Warnock hadde vel flere spillere som han ikke så noe potensiale i

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Ollan

Dennis

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #13 på: August 09, 2017, 11:27:30 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Ikke som 20 åring.  ;)

Fantastisk da, hvis vi har gjort et scoop her!

Ikke ø'legg! ;)
Marching on together!

Xern

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #14 på: August 09, 2017, 12:36:12 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Ikke som 20 åring.  ;)

Fantastisk da, hvis vi har gjort et scoop her!

Ikke ø'legg! ;)
Hent tilbake Billy Paynter!! Vi har dumma oss ut!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #15 på: August 09, 2017, 15:51:43 »
Virker å ha en god pasningsfot, men spørs om han er god nok for  en topp 6 klubb. Reading så ihvertfall ikke potensiale i ham.

Blir spennende å se hvordan han løser oppgaven i morgen kveld.

auren
Hull så ikke potensiale i Vieira..  :)

Og Ferguson shippa Terry hjemover uten kontrakt. Det er flust av slike eksempler.
Ikke som 20 åring.  ;)

Fantastisk da, hvis vi har gjort et scoop her!

Ikke ø'legg! ;)
Hent tilbake Billy Paynter!! Vi har dumma oss ut!

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

 :o :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #16 på: August 10, 2017, 00:56:12 »
Må si jeg er litt imponert over denne karen. Vinner alt på hodet og god med ballen i beina. Så vidt jeg finner via Google har han ikke spilt stopper før. Han har selv uttalt at han anser seg selv som en typisk nr. 8 på CM. Kan det være hell i uhell at vi gikk tom for stoppere mot Bolton og at Shaughnessy "by accident" har funnet sin beste posisjon? Over 190 cm høy, god på bakken og bare 20 år. Han må jo bare rendyrkes som stopper!
Jon R.

rd1

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #17 på: August 10, 2017, 03:28:28 »
Må si jeg er litt imponert over denne karen. Vinner alt på hodet og god med ballen i beina. Så vidt jeg finner via Google har han ikke spilt stopper før. Han har selv uttalt at han anser seg selv som en typisk nr. 8 på CM. Kan det være hell i uhell at vi gikk tom for stoppere mot Bolton og at Shaughnessy "by accident" har funnet sin beste posisjon? Over 190 cm høy, god på bakken og bare 20 år. Han må jo bare rendyrkes som stopper!

Nåja.. sjekk hvem som blir knust i hodeduellen på målet til Port Vale! Han taper flere dueller og er sålangt ikke god nok! Hadde han vært av god standard hadde vi hatt 2 mindre baklengs i sesongstarten.
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #18 på: August 10, 2017, 06:31:57 »
Og så ble han 21 år i juni...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #19 på: August 10, 2017, 08:19:14 »
Må si jeg er litt imponert over denne karen. Vinner alt på hodet og god med ballen i beina. Så vidt jeg finner via Google har han ikke spilt stopper før. Han har selv uttalt at han anser seg selv som en typisk nr. 8 på CM. Kan det være hell i uhell at vi gikk tom for stoppere mot Bolton og at Shaughnessy "by accident" har funnet sin beste posisjon? Over 190 cm høy, god på bakken og bare 20 år. Han må jo bare rendyrkes som stopper!

Nåja.. sjekk hvem som blir knust i hodeduellen på målet til Port Vale! Han taper flere dueller og er sålangt ikke god nok! Hadde han vært av god standard hadde vi hatt 2 mindre baklengs i sesongstarten.
Jeg har også merket meg at han ikke er enormt god i lufta, lengden til tross - selv om det er drøyt å gi han skylda for baklengsmålet i går, da. Uansett er dette en ferdighet som kan trenes opp hvis han får spille jevnlig i den rollen. Er enig med Jon i at det er et åpenbart alternativ slik situasjonen er i dagens tropp.

Annesj

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #20 på: August 10, 2017, 08:33:26 »
Må si jeg er litt imponert over denne karen. Vinner alt på hodet og god med ballen i beina. Så vidt jeg finner via Google har han ikke spilt stopper før. Han har selv uttalt at han anser seg selv som en typisk nr. 8 på CM. Kan det være hell i uhell at vi gikk tom for stoppere mot Bolton og at Shaughnessy "by accident" har funnet sin beste posisjon? Over 190 cm høy, god på bakken og bare 20 år. Han må jo bare rendyrkes som stopper!

Nåja.. sjekk hvem som blir knust i hodeduellen på målet til Port Vale! Han taper flere dueller og er sålangt ikke god nok! Hadde han vært av god standard hadde vi hatt 2 mindre baklengs i sesongstarten.
Jeg har også merket meg at han ikke er enormt god i lufta, lengden til tross - selv om det er drøyt å gi han skylda for baklengsmålet i går, da. Uansett er dette en ferdighet som kan trenes opp hvis han får spille jevnlig i den rollen. Er enig med Jon i at det er et åpenbart alternativ slik situasjonen er i dagens tropp.

Ikke veldig god i lufta det som nei som folk påpeker. Han taper den første duellen, men mann nr to som får heade fritt til tonge er det Ayling som svikter i å være oppi. Generelt svakt forsvarsspill av flere i den situasjonen. Vi MÃ… få inn en ruvende stopper ala Flint.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Runar

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #21 på: August 10, 2017, 09:14:33 »
Må si jeg er litt imponert over denne karen. Vinner alt på hodet og god med ballen i beina. Så vidt jeg finner via Google har han ikke spilt stopper før. Han har selv uttalt at han anser seg selv som en typisk nr. 8 på CM. Kan det være hell i uhell at vi gikk tom for stoppere mot Bolton og at Shaughnessy "by accident" har funnet sin beste posisjon? Over 190 cm høy, god på bakken og bare 20 år. Han må jo bare rendyrkes som stopper!

Spilt stopper hele pre season, så neppe helt by accident. Kan ha en framtid som stopper, om Leeds handler ytterlige før sesongen er over så bør han lånes ut til en klubb han får spille. 21 år, han trenger 20+ seniorkamper de neste 10 mnd for å utvikle seg.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #22 på: August 15, 2017, 22:48:52 »
En ire korrigerer:  :)

Mol‏ @Mayo_GodHelpUs  2m
2 minutes ago
BTW @KatherineLeeds @NoelDavidWhelan It's pronounced 'Shocknessy'! Not 'Shawnessy'. Noel should know that being Irish. Nickname is 'Shaughs'
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #23 på: August 15, 2017, 22:58:38 »
En ire korrigerer:  :)

Mol‏ @Mayo_GodHelpUs  2m
2 minutes ago
BTW @KatherineLeeds @NoelDavidWhelan It's pronounced 'Shocknessy'! Not 'Shawnessy'. Noel should know that being Irish. Nickname is 'Shaughs'

Så Shocks, altså? ;)
Marching on together!

Jon R

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #24 på: August 15, 2017, 23:01:36 »
Imonerende stopperspill igjen. Hvorfor han har vært central midfielder frem til fylte 21 fremstår som et lite mysterium.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #25 på: August 15, 2017, 23:14:15 »
Phil Hay

Just before that, superb covering from Shaughnessy to deal with Neeskens after he broke through. Shaughnessy has been unbelievably good.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #26 på: August 15, 2017, 23:16:56 »
Nickname is 'Shaughs'

Twitternavnet hans også :)

@Conor_shaughs
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #27 på: August 15, 2017, 23:17:33 »
Hvis jeg ikke tar feil, så har han vel bare kontrakt ut året. Her er det bare å gi han en ny kontrakt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Kickthemdown

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #28 på: August 15, 2017, 23:17:42 »
.. Ã… måten han avsluttet matchen til Piazon på  :-*

Veldig god med ballen i bena. Noe for Pep?

Sydhagen

Sv: Spiller: Conor Shaughnessy
« Svar #29 på: August 15, 2017, 23:17:43 »
Shaughnessy. Knight him. Build a statue. Rename the stadium. #LUFC


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."