Skrevet av Emne: Spiller: Karl Darlow  (Lest 1761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Spiller: Karl Darlow
« på: Juli 29, 2023, 19:30:29 »
« Siste redigering: Januar 02, 2024, 17:03:27 av Hallgeir * »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #1 på: Juli 29, 2023, 19:34:13 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #2 på: Juli 29, 2023, 19:47:45 »
Klubbens første Karl, meldes det. Etterfølger 3*Carl (Harris, Shutt & Dickinson)

https://twitter.com/JRCooper26/status/1685344261011587072?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

karaba

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #3 på: Juli 29, 2023, 20:06:01 »
Fin signering til en tilsynelatende veldig god pris


Sent from my iPhone using Tapatalk

NT

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #4 på: Juli 29, 2023, 20:10:14 »
En topp signering ! Håper Meslier nå tar utfordringen og vil revansjere seg.  En veldig ny situasjon for han, og jeg har vanskelig for å tro at der er mange bud på han.  For Kristoffer sin del så må han nå videre for å få spilletid, også mtp han landslansposisjon.  Det må vel være en åpning nå i Rosenborg når Andre Hansen går til Odd ?!🙊

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #5 på: Juli 29, 2023, 21:24:51 »
Dette klippet har gått på twitter i ukevis (alle keepere gjør tabber innimellom altså men denne er vel av det flaue slaget av Karl :D )
Godt det ikke kom i Leedsdrakt :)

(NB! Først nå har eg sett hele angrepet, det endte jo bra jo) :D

https://twitter.com/MrPaulRobinson/status/1685366133224771584?s=20
« Siste redigering: Juli 29, 2023, 21:26:22 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #6 på: Juli 30, 2023, 14:10:33 »
Har jo vært på beddingen en stund, men det var godt å få den dealen i boks. Velkommen til Leeds, Karl.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #7 på: Juli 30, 2023, 14:20:42 »
Første Karl med K. Etter tidligere Carl Harris, Carl Shutt og Carl Dickinson. Som nevnt ovenfor ser jeg nå.
« Siste redigering: Juli 30, 2023, 14:22:46 av Reaney »

Killa

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #8 på: Juli 30, 2023, 14:41:58 »
Første Karl med K. Etter tidligere Carl Harris, Carl Shutt og Carl Dickinson. Som nevnt ovenfor ser jeg nå.

Hvis vi ikke regner med Karl Robinson...?

NT

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #9 på: August 01, 2023, 23:14:22 »
Litt analytiske betraktninger om Darlow vs Meslier i dagens TheAthletic.

https://theathletic.com/4732960/2023/08/01/leeds-karl-darlow-analysis/

Om du ikke har abonemnet eller gidder å lese, kort oppsummert. Mye av deres prestasjoner de siste sesonger er preget av lagets defensive form ( naturlig nok ) Supporteres syn preges av dette, men her på forumet er vi jo litt mer nyanserte :) Darlow har bra skussmål fra låneperioden med Hull, spilte 12 kamper, holdt nullen i 5. De siste 7 gav 14 bak, bl a 4-4,1-3, 1-3 mot gode lag Sunderland,Burnely Middlesb. Forbedret pasningskvalitet og holder på ball til medspillere er i posisjon. Jevnt statistisk med ball vs Meslier. Personlig liker jeg beskrivelsen "  Darlow was effective and in command, often showing leadership at the back, demanding and signalling his team-mates to get themselves in the correct positions, and when and where to show themselves. "

Meslier er mer utenfor 16 m og offensiv i feltet enn Darlow som er mer "på streken-keeper" . Darlow er konsekvent og treffsikker når han først går i felt, Meslier er oftere i felt med ulikt hell.
Darlow gis noe mer poeng som reaksjonsterk skudd stopper.  Begge gis sympati for at de i perioder har stått bak svake forsvar, konklusjonen er uansett at dette er ett godt keeperpar.  The Athletic gir inntrykk av ( min subjektive opplevelse som leser ) at Darlow bør foretrekkes, kanskje også fordi Meslier er ett naturlig salgsobjekt - om der er villige kjøpere. Vi er vel alle spent på hvordan Meslier tar utfordringen, men uten matcher med laget så starter vel Meslier på søndag.

Om han da spiller kanonbra i hver kamp, så blir han stående. Da kan 400`GBP signeringen være fantastisk om det er sparket bak som Meslier trengte. Dersom Meslier faller tilbake til
litt nonchelant holdnig, tvilsomme inngripen og litt det skylde-på-andre-blikket, så har vi da en 400` alternativ med 200 kamper i EFL og PL klar. Vi er mye sterkere nå, enn for 3 år siden med Kiko og Meslier.


Dennis

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #10 på: August 02, 2023, 12:27:38 »
Gode poeng her, NT!

Jeg mener dette er en knallgod signering til £400k om så Darlow skulle ende opp med å sitte på benken bak Meslier hele sesongen. Grunnen til det er erfaringen hans, som med all sannsynlighet vil ha stor effekt på treningsfeltet og holde Meslier (om han blir) skjerpet.

Darlow har ikke vært et klart førstevalg hele sin karriere, men han er ikke en "profesjonell andrekeeper" som Robles og Casilla i langt større grad var.

32 er heller ingen alder for en keeper. Jeg syns dette er - på papiret - et strålende stykke arbeid. Tidlig i vinduet ble det spekulert i opp mot £5 millioner for burvokteren. Dette var nok et godt stykke unna merket, men samtidig er det sikkert en slant med penger til Newcastle om vi skulle gå opp med Darlow også. Om det skulle være tilfelle, syns jeg det er veldig fornuftig med tanke på inntektsøkningen et opprykk medfører.
Marching on together!

ingve1960

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #11 på: August 02, 2023, 13:40:48 »
Fra dag  en har jeg stussa på at darlow er topp sign, det må i tilfeller gå på pris,vis det spekuleres i at melier går burde vi siktet høyere.

Skal ikke benekte statistikk men et par punkt kan diskuteres..

Jeg mener meslier har stått bak et dårligere forvar/def organisert lag helt siden en sta bielsa sendte gutta ut mot topplag med halve troppen ute.,og jessestyle hvar ikke lettere for en keeper.

En annen ting er alder,,de årene som sammenligner er meslier knapt 20 år som har stor betydning for kommunikasjon og feltarbeid .

Jeg har to kjenninger som er ihuga Newcastle fans,han ene har stått i mål på 4_5nivå i norge flere sesonger.
Han følger altid ekstra nøye med på keeper når han ser kamper og han er enig med meg på mange punkt.
Darlow ingen topp keeper, ikke god nok for pl vis vi rykker .

opp ..
Ikke bedre en meslier mann mann.
Ikke bedre en meslier med ball i beina, igangsetting osv..

Enig med dennis at det er en god mann å få inn i keeperteamet men meslier blir en bedre keeper.

Blir veldig overrasket vis ikke meslier blir 1valg så sant det ikke er noe utenomsportslig eller at han ønsker seg vekk..
MOT

Blank_File

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #12 på: August 02, 2023, 16:18:25 »
Jeg blir veldig overasket hvis Meslier er her når vinduet stenges.

NT

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #13 på: August 02, 2023, 16:49:02 »
Jeg blir veldig overasket hvis Meslier er her når vinduet stenges.

Tenker du da at han selges for at vi vil cashe inn gevinst, eller for at han vil være mer sikret 1.keeperposisjon ?   For å svare meg selv på det siste, så må alle keepere leve med en sådan konkuransesituasjon.  Hør med Ramsdale i Arsenal om hva han tenker om at de nå henter Raya fra Brentford, der er mange eksempler og klubbene bygger seg opp med sterke keeperteam. Hva kan vi få for Mesler ? Er han ett så hot salgsobjekt ? Som ingve1960 kommenterer så er hans alder kanskje det beste argument for videre utvikling allerede masse erfaring som 23 åring, det gjør han attraktiv. Personlig er jeg usikker på hans standing nå i markedet etter en uheldig sesong.

Blank_File

Sv: Ny spiller: Karl Darlow
« Svar #14 på: August 02, 2023, 18:49:37 »
Jeg blir veldig overasket hvis Meslier er her når vinduet stenges.

Tenker du da at han selges for at vi vil cashe inn gevinst, eller for at han vil være mer sikret 1.keeperposisjon ?   For å svare meg selv på det siste, så må alle keepere leve med en sådan konkuransesituasjon.  Hør med Ramsdale i Arsenal om hva han tenker om at de nå henter Raya fra Brentford, der er mange eksempler og klubbene bygger seg opp med sterke keeperteam. Hva kan vi få for Mesler ? Er han ett så hot salgsobjekt ? Som ingve1960 kommenterer så er hans alder kanskje det beste argument for videre utvikling allerede masse erfaring som 23 åring, det gjør han attraktiv. Personlig er jeg usikker på hans standing nå i markedet etter en uheldig sesong.
Jeg forstår hva du mener, men vi er ikke i en posisjon nå der vi kan gjøre noe slikt. Det er mange faktorer her som spiller inn. Jeg håper din teori stemmer, men fra close season tolket jeg Phil Hay som at både klubben og Meslier følte at det var rett at de skilles nå. Selvsagt med forbehold om at noen vil kjøpe for en ok pris. Meslier sa rett ut at han ønsket seg ikke til Chelsea for å sitte på benken. Darlow er klar på at han skal spille. Jeg er spent på om det lar seg gjøre at begge blir. Derfor er min tanke at jeg tror Meslier drar i dette vinduet.

Kato

Sv: Spiller: Karl Darlow
« Svar #15 på: Januar 05, 2024, 16:48:59 »
Bra uheldig Darlow. Venter på sjansen, så er det en kamp, så er han ute i sju uker.
 

Reaney

Sv: Spiller: Karl Darlow
« Svar #16 på: Januar 05, 2024, 17:00:42 »
Bare å bli kvitt og satse på ungdommen