Skrevet av Emne: Kamp vs Derby County@Elland Road Stadium, 13.01.2017 kl 20:45 TV-kamp  (Lest 43344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fra pressekonferansen:

As per, for those interested:
 
Lee Sobot YEP:
Monk on Cambridge: "We were happy to get through to the next round. It was a very difficult test
Monk on AFC Wimbledon or Sutton: "It will be similar to what we faced in the last round
Monk is set to meet with Cellino and Radrizzani in the next few days
Monk says there have still been no enquiries for any #lufc players - and that in any case - "that's not our focus."
Monk on Derby: "They are winning games and that's what you would expect with that squad
Monk: "We are getting big crowds and I think they are enjoying watching this team play. We are working as hard as we can.
Taylor not in contention to play Derby. Monk: "There's no point risking him for one game and then he might be out for longer.
Main news so far from presser is that Charlie Taylor will definitely miss the Derby game - still has a problem with Achilles
Monk on Liam Cooper for the Derby game: "We are still hoping that Coops might make it.
Asked about a timescale on signings - Monk smiled and said: "You will be the first to know." (Oooooooooh)
The players are on a second recovery day today and will train tomorrow - Monk will know more about Cooper then but is hopeful 
Hadi Sacko had a knock on his knee but was always going to miss the Cambridge game anyway. Monk hopeful he's fine for Derby game
 
 
Adam Pope:
GM says he will meet both owners in the next few days. Club working hard behind scenes to make signings.
GM says no indication of any enquiries from other clubs for his own players.
GM mentions the big crowd factor this Friday against a Derby side which he feels Steve McClaren has done very well with. #lufc
Charlie Taylor will not be fit for the visit of Derby. His Achilles injury is still painfu
Pontus Jansson starts a 2 game ban. Luke Ayling can cover centre back Liam Cooper who it's hoped will recover from a leg injury.
GM not happy with the constant rescheduling of #lufc fixtures. He will meet it head on, use it as a motivation & not use it as an excuse.
GM on Toumani Diagouraga who has been linked with Rotherham. "The best thing is is he moves but I'm not sure who he is linked with."
 
Phil Hay:
From Monk's presser - Taylor will be missing against Derby. Still suffering Achilles problem. Cooper not been ruled out yet
Nothing further to add on transfers. Monk saying again that Diagouraga can go. Rotherham are keen on him
Monk had a little pop at the scheduling this week and Leeds' fixture changes in general. "We must be the most moved team in the country.
Monk not seeing a huge amount of significance in Leeds potentially going 8 points clear on Friday. "The league table doesn't bother me."
Sacko is another player with a knock but Monk's hopeful that he'll be available. Decision on Cooper after training tomorrow. 
 
Derek Clark Radio Yorkshire:
Monk on transfers: "club working hard behind scenes,hopefully it'll happen sooner rather than later in a notoriously difficult window" 
Monk told me Charlie Taylor won't make Friday's game v Derby "no point risking a player for a game & risk being out for longer period" #LUFC
Hernandez on Monk: "He understands the players in the good and bad moments and talks with the players in training and in the games" 
 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Ønsker å hevne nederlaget tidligere i høst, men det kan bli vanskelig med sentrale forsvarsspillere ute. Redd vi taper 1-2.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sannsynlig lag:

Green - Coyle, Ayling, Bartley, Berardi - Vieira, Bridcutt - Roofe, Pablo, Dallas - Wood

Kan være at enten Sacko eller Doukara spiller. Da på bekostning av Dallas. Resten av laget sier seg nesten selv. Hvis Cooper plutselig skulle bli klar, går Ayling på backen til fordel for Coyle.

Lukter poengtap med dette forsvaret. Jeg blir litt overrasket hvis vi vinner på fredag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sølvreven

Vises den på Dplay?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Torpe-do

Livredd her. Tror vi taper. Vinner vi denne blir det for meg den endelige bekreftelse på at playoff er sikret for sesongen.

RoarG

Livredd her. Tror vi taper. Vinner vi denne blir det for meg den endelige bekreftelse på at playoff er sikret for sesongen.
Tror vi havner på play off, selv med tap her. Derimot tror jeg at mulighetene for direkte opprykk ryker med tap.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Vises den på Dplay?
Den går på Eurosport Norge  8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Allanclarke

Livredd her. Tror vi taper. Vinner vi denne blir det for meg den endelige bekreftelse på at playoff er sikret for sesongen.
Tror vi havner på play off, selv med tap her. Derimot tror jeg at mulighetene for direkte opprykk ryker med tap.
Vi kan vinne denne og havne utenfor playoff, eller vi kan tape og alikevell klare direkte opprykk. Ingenting står å faller på denne kampen. Fortsatt mange kamper igjen.  8)

Torpe-do

Livredd her. Tror vi taper. Vinner vi denne blir det for meg den endelige bekreftelse på at playoff er sikret for sesongen.
Tror vi havner på play off, selv med tap her. Derimot tror jeg at mulighetene for direkte opprykk ryker med tap.
Vi kan vinne denne og havne utenfor playoff, eller vi kan tape og alikevell klare direkte opprykk. Ingenting står å faller på denne kampen. Fortsatt mange kamper igjen.  8)

Selvsagt, selvsagt.

B_Ød

Vi kan vinne denne og havne utenfor playoff, eller vi kan tape og alikevell klare direkte opprykk. Ingenting står å faller på denne kampen. Fortsatt mange kamper igjen.  8)

Jepp...det er nok en sunnere innstilling mener jeg. Personlig tror jeg på direkte opprykk til det er matematisk umulig, da firer jeg og tenker det samme om play off.

Når det er sagt, er kun 3p godt nok i denne, de rundt oss vinner støtt og stadig, så topp laget og vinn kampen. 
Ups & Ups!!

Xern

Alltid kun 3 poeng som er godt nok  ;)  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Frode

Registrerer at de fleste har samme magefølelse: et sårbart forsvar og en kamp vi ender opp med å tape. Dessverre enig: 0-2.
 

B_Ød

Kan ikke se hvordan vi skal tape denne...at vi muligens ligger under ved halv-tid...what else is new?? Men her blir det 3p og fremdeles godt heng på topp 2 etter endte 90min.

Hell Yeah!!  8)
Ups & Ups!!

Sydhagen

Kan ikke se hvordan vi skal tape denne...at vi muligens ligger under ved halv-tid...what else is new?? Men her blir det 3p og fremdeles godt heng på topp 2 etter endte 90min.

Hell Yeah!!  8)

Følger deg på den.
Derby er inne i en liten formdupp nå med 1 poeng på 2 siste kampene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Frode

Blir det Coyle - Ayling - Bartley - Berardi i forsvarsfireren?
 

Xern

Blir det Coyle - Ayling - Bartley - Berardi i forsvarsfireren?
Med mindre Cooper rekker å bli klar, så er det sannsynlig ja.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cherry

Sannsynlig lag:

Green - Coyle, Ayling, Bartley, Berardi - Vieira, Bridcutt - Roofe, Pablo, Dallas - Wood

Kan være at enten Sacko eller Doukara spiller. Da på bekostning av Dallas. Resten av laget sier seg nesten selv. Hvis Cooper plutselig skulle bli klar, går Ayling på backen til fordel for Coyle.

Lukter poengtap med dette forsvaret. Jeg blir litt overrasket hvis vi vinner på fredag.

auren

..men heldigvis har vi blitt overrasket mange ganger i år!!
 

Klausen

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?

roaldv

Tror Pablo og Roofe er såpass på gang at vi tar 3p her. Og Wood scorer selvsagt  :)

Nørgaard

Registrerer at de fleste har samme magefølelse: et sårbart forsvar og en kamp vi ender opp med å tape. Dessverre enig: 0-2.

Enig og det bliver vores evigt dårlige første halveg der definerer kampen.

patricksangvik

Jeg har bursdag, fredag den 13., Leeds spiller på TV. Kan det bli bedre? Eller er kanskje spørsmålet: kan det bli værre?
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

stian

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?


Du svarer på ditt eget spørsmål. Hvis du tar de siste 10 kampene hadde de seks strake seire i de første 6, og kun en seier i de siste fire. De har dermed ikke den samme flyten som de hadde.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sen kamp i morgen. Sen trening i kveld.

Garry leker ikke sport. :)

(Dette har jeg jo lest om før, men det slo meg mht bildet av Andrea med spillerne, det er en GRUNN til at spillerne har sen trening i dag). :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sen kamp i morgen. Sen trening i kveld.

Garry leker ikke sport. :)

(Dette har jeg jo lest om før, men det slo meg mht bildet av Andrea med spillerne, det er en GRUNN til at spillerne har sen trening i dag). :)

Trodde faktisk først at den sene treningen gjaldt deg personlig.  :D
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Trodde faktisk først at den sene treningen gjaldt deg personlig.  :D
...når du sier det :D Finished rett før morgendagens kampstart :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Klausen

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?


Du svarer på ditt eget spørsmål. Hvis du tar de siste 10 kampene hadde de seks strake seire i de første 6, og kun en seier i de siste fire. De har dermed ikke den samme flyten som de hadde.

Vi kan se det enda snevrere hvis du vil og bare se på den siste kampen. 1 kamp, 1 seier. Man ser det man vil se. Jeg måler ikke flyt etter fire kamper.

Dette blir en vanskelig kamp, flyt eller ikke.

stian

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?


Du svarer på ditt eget spørsmål. Hvis du tar de siste 10 kampene hadde de seks strake seire i de første 6, og kun en seier i de siste fire. De har dermed ikke den samme flyten som de hadde.

Vi kan se det enda snevrere hvis du vil og bare se på den siste kampen. 1 kamp, 1 seier. Man ser det man vil se. Jeg måler ikke flyt etter fire kamper.

Dette blir en vanskelig kamp, flyt eller ikke.

De tapte forrige kamp 3-0...