Skrevet av Emne: Kamp vs Derby County@Elland Road Stadium, 13.01.2017 kl 20:45 TV-kamp  (Lest 43346 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Klausen

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?


Du svarer på ditt eget spørsmål. Hvis du tar de siste 10 kampene hadde de seks strake seire i de første 6, og kun en seier i de siste fire. De har dermed ikke den samme flyten som de hadde.

Vi kan se det enda snevrere hvis du vil og bare se på den siste kampen. 1 kamp, 1 seier. Man ser det man vil se. Jeg måler ikke flyt etter fire kamper.

Dette blir en vanskelig kamp, flyt eller ikke.

De tapte forrige kamp 3-0...
De tapte forrige ligamatch, men vant da vitterlig 2-1 mot West Brom nå sist i FA-cupen?

stian

Ikke den beste kampen å stille med en helt nykomponert firer, nei. Samtidig så skal vi huske at Derby ikke er i den samme flyten som de var i høst. De har kun en seier på de siste fire seriekampene og fikk overraskende juling av Norwich sist. De sliter også med å score mål. De har nok (dessverre) Nugent på plass i elleveren til fredag, og det vil være utgjort om han scoret mot oss.

I sum er jeg likevel ikke så veldig pessimistisk for kampen. Vi har vært på en meget god bølge, både resultat- og spillemessig i det siste og jeg ser for meg at dette er en kamp hvor Monk virkelig fyrer opp gutta til å vise fram toppnivået hjemme på ER.

Mitt tips for kampen: en tett og fysisk batalje som Leeds vinner 2-1.


Hvordan du får det til at Derby ikke har samme flyten som i høst, det skjønner jeg ikke? Det stemmer at de kun har én seier på de fire siste seriekampene, men la oss gå tilbake til forrige gang de møtte oss også ser vi på statistikken fra da til nå. De har spilt 13 seriekamper og en kamp i FA-cupen. På de 13 kampene så har de vunnet 9, spilt 3 uavgjort og tapt kun en gang. I tillegg vant de i cupen. Hvis ikke det er flyt, så vet ikke jeg.
Hvilken statistikk har vi hatt siden vi tapte mot Derby sist? På de 13 seriekampene siden har vi vunnet 9, spilt 2 uavgjort og tapt 2. I tillegg har vi spilt uavgjort(seier på straffer) og tapt i Ligacupen, samt en seier i FA-Cupen.
Hvis ikke Derby har flyt, så har vel ikke vi det heller da?


Du svarer på ditt eget spørsmål. Hvis du tar de siste 10 kampene hadde de seks strake seire i de første 6, og kun en seier i de siste fire. De har dermed ikke den samme flyten som de hadde.

Vi kan se det enda snevrere hvis du vil og bare se på den siste kampen. 1 kamp, 1 seier. Man ser det man vil se. Jeg måler ikke flyt etter fire kamper.

Dette blir en vanskelig kamp, flyt eller ikke.

De tapte forrige kamp 3-0...
De tapte forrige ligamatch, men vant da vitterlig 2-1 mot West Brom nå sist i FA-cupen?

OK, da sier vi ett tap på siste to

Sydhagen

Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?
Jeg ringte kona. Hun sa han kom seg opp av sengen i alle fall. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?

Sto vel en plass "Monk drops hint that Ayling plays with Bartley". Fant ikke linken.

Så det virker som Cooper ikke blir klar.

Tror kanskje jeg ville valgt den løsningen uavhengig av Coopers skade. Selv om Ayling har vært god på back, tror jeg vi er bedre med han i midten enn Cooper. Cooper uheldig som handser og får skylda mot Villa. Mot Cambridge mener jeg han var direkte dårlig. Flere som var det, men mangelen på fart og mangelen på kvalitet med ball i beina var svært tydelige akkurat der.
 

Sydhagen

Da blir det sannsynligvis med 3 av 4 ute mot Derby? (regner Ayling som "ute" i og med at det blir ny posisjon)

Berardi - Bartley - Ayling - Coyle

Håper Coyle holder en hel kamp nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Da blir det sannsynligvis med 3 av 4 ute mot Derby? (regner Ayling som "ute" i og med at det blir ny posisjon)

Berardi - Bartley - Ayling - Coyle

Håper Coyle holder en hel kamp nå.

Uheldig med så store omrokkeringer, ser helt klart den. Men om vi skal være med helt inn, så er vi avhengige av at 12.-18. spiller også leverer.
 

auren

Da blir det sannsynligvis med 3 av 4 ute mot Derby? (regner Ayling som "ute" i og med at det blir ny posisjon)

Berardi - Bartley - Ayling - Coyle

Håper Coyle holder en hel kamp nå.

Uheldig med så store omrokkeringer, ser helt klart den. Men om vi skal være med helt inn, så er vi avhengige av at 12.-18. spiller også leverer.

Enig. Med så store rokkeringer er vi også avhengig av en physical presence på midtbanen. Bridcutt og Vieira fra start takk! Hvis Monk starter like offansivt som i forrige hjemmekamp, så taper vi stort. Men han har lært av dette og jeg blir særdeles overrasket om noen andre enn Bridcutt og Vieira (evt. Phillips) starter på midten.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Matchday!!  8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Green

Coyle - Bartley - Ayling - Berardi

Bridcutt - Vieira

Sacko - Hernandez - Dallas

Wood

Tipper på disse i dag. Regner ikke med Monk var særlig imponert av Doukaras innsats sist og at han varmer benk. Sacko har vel slitt med en liten skade, så kan være at Roofe starter i stedet. Så sitter nok O'Kane, Mowatt og Phillips og tripper på benken.

Tror et case i dag er å ikke bli for nonchalante i den bakre firer og defensive midtbanen. Leeds går som regel ut med en strategi om å spille seg ut. Laget spiller som regel bedre andreomganger, hvor dette ofte justeres. Håper vi går ut noe mer direkte og aggressivt i dag. Viktig at man ikke gir gode offensive spillere på Derby enkle sjanser, selv om de har slitt en del med å score mål i år.

Heller ta kampen til dem, som dem sier.
Marching on together!

Sydhagen

Leser at Derby sliter stort med skader og suspensjoner og at hele 8 spillere kan være ute i dagens kamp.

http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/leeds-er-gode-nok-til-opprykk/3423301823.html
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Ups & Ups!!

B_Ød

Green

Coyle - Bartley - Ayling - Berardi

Bridcutt - Vieira

Sacko - Hernandez - Dallas

Wood

Tror et case i dag er å ikke bli for nonchalante i den bakre firer og defensive midtbanen (SOM READING VAR IGÃ…R!!).

mener bestemt dette laget, hvis det fyres på alle sylindre, er bra nok til å "see off" Derby.
Ups & Ups!!

Joe Jordan

Pontus ute og dersom Cooper ikke blir klar så blir jeg lettere nervøs. Og så er det TV-kamp og da er jeg av erfaring pessimist. Men det avhenger også om Derby kan stille med toppet lag eller om de også sliter med skader.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Sydhagen

Pontus ute og dersom Cooper ikke blir klar så blir jeg lettere nervøs. Og så er det TV-kamp og da er jeg av erfaring pessimist. Men det avhenger også om Derby kan stille med toppet lag eller om de også sliter med skader.

De sliter veldig med skader og suspensjoner, ref denne linken.
http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/leeds-er-gode-nok-til-opprykk/3423301823.html
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

satser på at vi klarer 3 p hjemme, på fredag den 13. Noe annet ville vært rart  ;D

Come on Leeds

Dennis

Green

Coyle - Bartley - Ayling - Berardi

Bridcutt - Vieira

Sacko - Hernandez - Dallas

Wood

Tror et case i dag er å ikke bli for nonchalante i den bakre firer og defensive midtbanen (SOM READING VAR IGÃ…R!!).

mener bestemt dette laget, hvis det fyres på alle sylindre, er bra nok til å "see off" Derby.

Vi har også et psykologisk overtak på form, samt at Derby er skadeutsatt. Satser på at laget går ut for å knekke motstanderen. Så veit vi jo at det aldri blir uspennende (i positiv forstand) når Leeds spiller kamper.
Marching on together!

Kato

Leser at Derby sliter stort med skader og suspensjoner og at hele 8 spillere kan være ute i dagens kamp.

http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/leeds-er-gode-nok-til-opprykk/3423301823.html

http://www.dcfc.co.uk/news/article/2016-17/mcclaren-admits-to-selection-headache-ahead-of-leeds-clash-3516054.aspx

Her er den andre siden. Nugent inn. Mange leverte da de snudde mot WBA. Will Hughes tilbake. Så basert på denne virker Maclaren å ha langt andre utfordringer.
 

Sydhagen

Leser at Derby sliter stort med skader og suspensjoner og at hele 8 spillere kan være ute i dagens kamp.

http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/leeds-er-gode-nok-til-opprykk/3423301823.html

http://www.dcfc.co.uk/news/article/2016-17/mcclaren-admits-to-selection-headache-ahead-of-leeds-clash-3516054.aspx

Her er den andre siden. Nugent inn. Mange leverte da de snudde mot WBA. Will Hughes tilbake. Så basert på denne virker Maclaren å ha langt andre utfordringer.

Regner med manageren har bedre kontroll på dette enn nettavisen  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Sacko også skadet i kneet...  :-X

Laget blir dette : Green - Coyle - Ayling - Bartley - Berardi - Bridcutt - Vieira - Roofe - Hernandez - Doukara - Wood.

Helt greit lag men skulle gjerne hatt Sacko fremfor Doukara. Ã… når skal vi få gleden av å stille med det antatt beste laget egentlig? Mye skader nå synes jeg...

« Siste redigering: Januar 13, 2017, 16:08:18 av Alta-White »

Jon R

Pontus ute og dersom Cooper ikke blir klar så blir jeg lettere nervøs. Og så er det TV-kamp og da er jeg av erfaring pessimist. Men det avhenger også om Derby kan stille med toppet lag eller om de også sliter med skader.

Hvis Ayling må spille stopper blir vi dobbelt svekket både i midtforsvar og høyre back. Jeg fatter ikke hva klubben har drevet med når det gjelder rekruttering av stoppere, eller snarere mangel på...

Dette kan koste oss opprykk!
Jon R.

RoarG

Sacko også skadet i kneet...  :-X

Laget blir dette : Green - Coyle - Ayling - Bartley - Berardi - Bridcutt - Vieira - Roofe - Hernandez - Doukara - Wood.

Helt greit lag men skulle gjerne hatt Sacko fremfor Doukara. Ã… når skal vi få gleden av å stille med det antatt beste laget egentlig? Mye skader nå synes jeg...
O'Kane?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sacko også skadet i kneet...  :-X

Laget blir dette : Green - Coyle - Ayling - Bartley - Berardi - Bridcutt - Vieira - Roofe - Hernandez - Doukara - Wood.

Helt greit lag men skulle gjerne hatt Sacko fremfor Doukara. Ã… når skal vi få gleden av å stille med det antatt beste laget egentlig? Mye skader nå synes jeg...

Du eller Monk som sier dette?
Ups & Ups!!

HåvardK

Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?

Sto vel en plass "Monk drops hint that Ayling plays with Bartley". Fant ikke linken.

Så det virker som Cooper ikke blir klar.

Tror kanskje jeg ville valgt den løsningen uavhengig av Coopers skade. Selv om Ayling har vært god på back, tror jeg vi er bedre med han i midten enn Cooper. Cooper uheldig som handser og får skylda mot Villa. Mot Cambridge mener jeg han var direkte dårlig. Flere som var det, men mangelen på fart og mangelen på kvalitet med ball i beina var svært tydelige akkurat der.
Er helt enig i dette, men ser ikke bort fra at Cooper blir ekstra straffet på det dårlige underlaget. Håper ER er i bedre forfatning.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  1h
1 hour ago
 
To Elland Road. "They're all big games" but, you know, this one's pretty chunky. Wrap up warm kids.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?

Sto vel en plass "Monk drops hint that Ayling plays with Bartley". Fant ikke linken.

Så det virker som Cooper ikke blir klar.

Tror kanskje jeg ville valgt den løsningen uavhengig av Coopers skade. Selv om Ayling har vært god på back, tror jeg vi er bedre med han i midten enn Cooper. Cooper uheldig som handser og får skylda mot Villa. Mot Cambridge mener jeg han var direkte dårlig. Flere som var det, men mangelen på fart og mangelen på kvalitet med ball i beina var svært tydelige akkurat der.
Er helt enig i dette, men ser ikke bort fra at Cooper blir ekstra straffet på det dårlige underlaget. Håper ER er i bedre forfatning.

Er TOTALT uenig i dette. Kan ikke se at det er bedre at vi svekkes på to plasser i backrekka, fremfor en...
Jon R.

Torpe-do

Sacko også skadet i kneet...  :-X

Laget blir dette : Green - Coyle - Ayling - Bartley - Berardi - Bridcutt - Vieira - Roofe - Hernandez - Doukara - Wood.

Helt greit lag men skulle gjerne hatt Sacko fremfor Doukara. Ã… når skal vi få gleden av å stille med det antatt beste laget egentlig? Mye skader nå synes jeg...
O'Kane?

Tror O'Kane kan spille en viktig rolle i dag, som terrier foran ett "nytt" forsvar

HåvardK

Noe nytt om Cooper? spiller han kampen idag?

Sto vel en plass "Monk drops hint that Ayling plays with Bartley". Fant ikke linken.

Så det virker som Cooper ikke blir klar.

Tror kanskje jeg ville valgt den løsningen uavhengig av Coopers skade. Selv om Ayling har vært god på back, tror jeg vi er bedre med han i midten enn Cooper. Cooper uheldig som handser og får skylda mot Villa. Mot Cambridge mener jeg han var direkte dårlig. Flere som var det, men mangelen på fart og mangelen på kvalitet med ball i beina var svært tydelige akkurat der.
Er helt enig i dette, men ser ikke bort fra at Cooper blir ekstra straffet på det dårlige underlaget. Håper ER er i bedre forfatning.

Er TOTALT uenig i dette. Kan ikke se at det er bedre at vi svekkes på to plasser i backrekka, fremfor en...
Mulig jeg var litt uklar: Mente at jeg var/er enig i at Cooper var direkte dårlig mot Cambridge. Håper han er klar i kveld; først og fremst fordi jeg helst vil ha Ayling på høyre back - selv om jeg tror han er minst like god som Cooper i midten.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Cooper not there tonight, Ayling it is
- waccoe

Det stemmer nok, dette...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Ankerjon15

Gleder meg til kamp og tror wood putter idag også, så får vi bare håpe på seier.