Skrevet av Emne: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen  (Lest 3217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« på: Januar 14, 2017, 10:47:46 »
14 sider i kamptråden, nettet hyller oss, og vi alle klyper oss i armen og spør hvor dette skal ende. Et tog som har stått i ro i 13 år er ikke bare å stoppe når det først begynner å rulle. Nuvel.

Hvor var vi så eksepsjonelt gode i går?

1 Gjenvinningsfasen

Har ikke sett maken til energi i denne delen av spillet tidligere. Vi var offensive i markeringene, sto mot høyt i banen, hver enkelt jobbe livet av seg for å vinne ballen tilbake så høyt som mulig. Meget energikrevende spillestil vi leverte i lengre perioder av kampen enn jeg kunne drømme om. Derby vet enda ikke hva som traff dem. Det var alltid en ny førsteforsvarer på plass.

2. Monk knekte 4-3-3 ved å stå høyt

I stort sett hele kampen låste vi av Derby ved å stå høyt. Gjerne med 4 mann. Genistrek. De kom aldri i gang. De fikk aldri midtbanespillerne inn i kampen. Nøkkelen i 4-3-3 med rettvendte indreløpere kom aldri til sin rett. Gode kantspillere som Ince fikk ikke utfordre rettvendt. Til slutt så det nesten bare ut som de ga opp. Backene fikk rundjuling feilvendt.

3. Et godt organisert forsvar er langt mer enn enkeltspillere

Når man får satt en ramme i den bakre firer, som ligger i skjelettet på det vi driver med, så blir vi mindre avhengig av enkeltspillere. Vi har fått på plass en struktur som ligger i bunn. Vi er trygge defensivt, og selv med tre høyrebacker i den fireren så vi bunnsolide ut.

Eneste bekymringen jeg nå ser, er på toppscorerlista vår. Wood med 17, neste er Bartley med 4. Flere må melde seg på, og vi må ha et alternativ til Wood hvis han skulle bli skadet.
« Siste redigering: Januar 14, 2017, 10:50:02 av Kato »
 

Leedsfan

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #1 på: Januar 14, 2017, 11:07:45 »
Når jeg ser oss spille så skjønner jeg egentlig ingenting. Det virker som Monk treffer med spillplanen hver gang og når han ikke treffer så gjør han noen små grep og plutselig så er vi på rett spor igjen.

Det virker som de har innarbeidet en struktur hvor alle vet hva de skal gjøre til enhver tid.

I flere år nå så har vi blitt beleiret og til tider rundspilt av gode og dårlige motstandere i store deler av kampene, men det skjer ikke lengre.

Flere trodde at det skulle bli en kamp for å unngå nedrykk igjen og jeg begynte også å lure etter Huddersfield-kampen, men dette har utviklet seg til å bli et eventyr.

Helt enig i at flere må "bidra" offensivt med mål, kan jo håpe at Roofe og Sacko begynner å putte flere og Hernandez fortsetter som hovmester.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #2 på: Januar 14, 2017, 11:41:03 »
Enig med analysene her. "Forcheckingen" var eksepsjonell mot Derby. Allerede når Wood løper mot  keeper eller en back som har ballen så gjør han det vanskelig for dem (man presser smart,  og de må slå langt eller spille "hjem") . Flere ganger fikk motstander med ballen 2-3 Leeds-spillere rundt seg, og vi vinner ball gunstig. Det har skjedd mange ganger i vinter. Vi gjenvinner langt oppe på banen.

Svakhet: jeg føler at noen kontringer blir kastet bort med hårreisende feilpasninger. Leeds vinner SÃ… mye ball i gunstig posisjon men klarer ikke å utnytte det.
« Siste redigering: Januar 15, 2017, 16:50:45 av Josch »

Sydhagen

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #3 på: Januar 14, 2017, 11:52:07 »
Må si meg helt enig her Kato.
FOR en manager vi har fått oss!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #4 på: Januar 14, 2017, 12:34:32 »
Litt av forklaringen kan også være at Monk har fått tid. Når spillerne skjønte at Monk ikke ble sparket etter den starten og vi lå under streken etter 6 kamper... Dem kjenner Cellino og visste at dem straks får ny sjef, igjen...det gjør noe med deg. Når så ikke skjer og Monk får fortsette så gjør det noe med gruppa og det har nok ført til at Monk har mer respekt og innflytelse enn han hadde i starten. Gruppen vil respondere helt annerledes på en Manager som du vet vil bli din sjef i lang tid, kontra enda en kortsiktig random sjef.

Det Monk viser nå av taktiske kunnskaper, behandling og omtale av spillere er en fryd.. det beste av alt er at vi er i startfasen. Dette vil bare bli bedre. Nye og bedre spillere vil komme og det er bare et tidsspørsmål før vi klarer et opprykk.

Dette ble mere generelt enn kun Derby kampen ser jeg..  :)

Heldigvis kom det inn noen som skjønte viktigheten av Kontinuitet i Mai  :)
« Siste redigering: Januar 14, 2017, 12:36:35 av eriksen55 »

h.b

  • Gjest
Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #5 på: Januar 14, 2017, 12:39:21 »
Og Monk sitter ut sesongen. Raddrien må skjønne her at Monk må få en kraftig forbedret kontrakt med minimum 5 års forlengelse. Det samme med de viktigste spillerne. Monk må få bindi spillere som f.eks Vieira til en fem års kontrakt

Leedsfan

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #6 på: Januar 14, 2017, 13:33:42 »
Og Monk sitter ut sesongen. Raddrien må skjønne her at Monk må få en kraftig forbedret kontrakt med minimum 5 års forlengelse. Det samme med de viktigste spillerne. Monk må få bindi spillere som f.eks Vieira til en fem års kontrakt

Monk har konstant 1 år igjen på kontrakten sin, så praktisk talt så har han en forvaringskontrakt i Leeds:)

Angående å signere alle som gjør det bra nå på 5-årskontrakter tror jeg er feil, vil du gi 5 år til Wood også da? Ved å gi noen langstidskontrakter med bedre betingelser og andre ikke er ikke alltid så lurt.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #7 på: Januar 14, 2017, 14:32:46 »
Stor sett enig med deg, Kato.

Når det gjelder punkt 3,  er dette gammelt nytt nå. Organiseringen har vært meget solid siden sept- okt, kanskje med unntak de få gangene Monk har gått bort fra suksessfaktoren med to sittende foran en standard 4er. Selv i de kampene/ omgangene vi har spilt ned mot bunnnivået vårt, har vi ikke gått opp i liminga. Organisatorisk mener jeg vi er på høyde med Brighton og bedre enn Newcastle.

At vi for første gang denne sesongen er oppe av startblokkene fra første spark på ballen og følger opp med å være gode i (nesten) to hele omganger i en hjemmekamp, viser at vi stadig forbedrer oss. Når det offensive spillet sitter som mot Derby tror jeg ingen lag i denne divisjonen er bedre enn oss.

Forbedringspunkter: En 4. stopper er fortsatt et must, når rusen legger seg tror jeg de fleste vil se det er for stor risiko å fortsette med kun 3 rendyrkede stoppere i troppen. Med heng på Newcastle mener jeg videre at Monk & co må jakte en utfordrer til Green, han er og blir vårt svakeste punkt i laget uansett hvordan noen prøver å snu og vende på det. Ønsker meg også en dugelig spiss til, gjerne en typisk bakromsspiller som kan tilføre oss noe vi ikke har fra før. Forøvrig fremstår troppen som nærmest komplett, med gode cover i alle posisjoner.

2010-11 var gøy. Tror nok allikevel jeg må tilbake til O'Learys dager for å finne en begeistring for noe Leeds lag, som den jeg kjenner på nå.  :)

« Siste redigering: Januar 14, 2017, 14:39:59 av Jon R »
Jon R.

HåvardK

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #8 på: Januar 14, 2017, 14:34:48 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Jon R

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #9 på: Januar 14, 2017, 14:41:36 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Du verden.  :)
Jon R.

HåvardK

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #10 på: Januar 14, 2017, 14:44:20 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Du verden.  :)
Trodde du repliserte annerledes på den serven, Jon. :)

Jon R

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #11 på: Januar 14, 2017, 14:50:02 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Du verden.  :)
Trodde du repliserte annerledes på den serven, Jon. :)
Tror du allerede har brukt opp de beste tabloide poengene, Håvard. Men lissepasninger er jo alltid en  god ting når vi snakker fotball, i motsetning til regelrette sleivspark.  :)
Jon R.

Kato

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #12 på: Januar 14, 2017, 14:57:03 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Jeg leste den serven, men velger å la den stå ukommentert på en herlig dag som denne.
 

Dennis

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #13 på: Januar 14, 2017, 17:23:53 »
Monk spiller på hele spekteret.

Mot ballspillende Reading som driver possessionorientert til det perverse - men som sliter med å bryte ned forsvar med den langsomme stilen - legger Leeds seg dypt og kjører kontringer. Monk vinner taktikk-kampen og utmanøvrerer Stam i hans medietull i etterkant.

I går er det motsatt. Gegenpressen til det fulle og Derby kommer ikke i gang. To farligheter fra Ince i første var det de klarte å fremskaffe. Og Derby er blant lagene med det beste offensive laget - på papiret.

Det er betryggende å se hvor ofte Monk treffer med taktikken. Ikke bare i forkant, men han er enda dyktigere til å endre kampbildet når det ikke stemmer helt fra start.

Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #14 på: Januar 14, 2017, 17:32:24 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)
Og jeg er superhappy med at stadig flere av våre skriveføre er back in business her inne. Mr Kaizer er jo også i full vigør igjen. Snart klarer nok ikke McMidjo å ti stille lenger heller.
Og flere stiger frem. :) #likeit
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #15 på: Januar 14, 2017, 17:40:14 »
Stor sett enig med deg, Kato.

Når det gjelder punkt 3,  er dette gammelt nytt nå. Organiseringen har vært meget solid siden sept- okt, kanskje med unntak de få gangene Monk har gått bort fra suksessfaktoren med to sittende foran en standard 4er. Selv i de kampene/ omgangene vi har spilt ned mot bunnnivået vårt, har vi ikke gått opp i liminga. Organisatorisk mener jeg vi er på høyde med Brighton og bedre enn Newcastle.

At vi for første gang denne sesongen er oppe av startblokkene fra første spark på ballen og følger opp med å være gode i (nesten) to hele omganger i en hjemmekamp, viser at vi stadig forbedrer oss. Når det offensive spillet sitter som mot Derby tror jeg ingen lag i denne divisjonen er bedre enn oss.

Forbedringspunkter: En 4. stopper er fortsatt et must, når rusen legger seg tror jeg de fleste vil se det er for stor risiko å fortsette med kun 3 rendyrkede stoppere i troppen. Med heng på Newcastle mener jeg videre at Monk & co må jakte en utfordrer til Green, han er og blir vårt svakeste punkt i laget uansett hvordan noen prøver å snu og vende på det. Ønsker meg også en dugelig spiss til, gjerne en typisk bakromsspiller som kan tilføre oss noe vi ikke har fra før. Forøvrig fremstår troppen som nærmest komplett, med gode cover i alle posisjoner.

2010-11 var gøy. Tror nok allikevel jeg må tilbake til O'Learys dager for å finne en begeistring for noe Leeds lag, som den jeg kjenner på nå.  :)

Det er ikke så lett å hente en spiller for å være et fjerdevalg, hvilken stopper vil du ha som er bedre enn Ayling (For han er vårt fjerdevalg i dag)? På 30 kamper har det vært behov for den fjerde stopperen 1,5 kamp. Hvorfor så redd for å bruke Ayling der, når du har Berardi og Coyle til å erstatte han på sidebackene?

Skal vi hente en stopper, synes jeg det først og fremst skal være en erstatter til Cooper som slik jeg ser det IKKE er noe bedre enn Ayling.

 
 

Leedsfan

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #16 på: Januar 14, 2017, 18:21:31 »
Stor sett enig med deg, Kato.

Når det gjelder punkt 3,  er dette gammelt nytt nå. Organiseringen har vært meget solid siden sept- okt, kanskje med unntak de få gangene Monk har gått bort fra suksessfaktoren med to sittende foran en standard 4er. Selv i de kampene/ omgangene vi har spilt ned mot bunnnivået vårt, har vi ikke gått opp i liminga. Organisatorisk mener jeg vi er på høyde med Brighton og bedre enn Newcastle.

At vi for første gang denne sesongen er oppe av startblokkene fra første spark på ballen og følger opp med å være gode i (nesten) to hele omganger i en hjemmekamp, viser at vi stadig forbedrer oss. Når det offensive spillet sitter som mot Derby tror jeg ingen lag i denne divisjonen er bedre enn oss.

Forbedringspunkter: En 4. stopper er fortsatt et must, når rusen legger seg tror jeg de fleste vil se det er for stor risiko å fortsette med kun 3 rendyrkede stoppere i troppen. Med heng på Newcastle mener jeg videre at Monk & co må jakte en utfordrer til Green, han er og blir vårt svakeste punkt i laget uansett hvordan noen prøver å snu og vende på det. Ønsker meg også en dugelig spiss til, gjerne en typisk bakromsspiller som kan tilføre oss noe vi ikke har fra før. Forøvrig fremstår troppen som nærmest komplett, med gode cover i alle posisjoner.

2010-11 var gøy. Tror nok allikevel jeg må tilbake til O'Learys dager for å finne en begeistring for noe Leeds lag, som den jeg kjenner på nå.  :)

Det er ikke så lett å hente en spiller for å være et fjerdevalg, hvilken stopper vil du ha som er bedre enn Ayling (For han er vårt fjerdevalg i dag)? På 30 kamper har det vært behov for den fjerde stopperen 1,5 kamp. Hvorfor så redd for å bruke Ayling der, når du har Berardi og Coyle til å erstatte han på sidebackene?

Skal vi hente en stopper, synes jeg det først og fremst skal være en erstatter til Cooper som slik jeg ser det IKKE er noe bedre enn Ayling.

En analyse som holder i massevis dette, langt over de fleste dette her...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #17 på: Januar 14, 2017, 18:24:21 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)
Og jeg er superhappy med at stadig flere av våre skriveføre er back in business her inne. Mr Kaizer er jo også i full vigør igjen. Snart klarer nok ikke McMidjo å ti stille lenger heller.
Og flere stiger frem. :) #likeit

Kommer medgangssupporteren jarle tilbake snart?

Neppe... han sitter i Monaco og drikker champagne med Bates!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #18 på: Januar 14, 2017, 21:14:45 »
14 sider i kamptråden, nettet hyller oss, og vi alle klyper oss i armen og spør hvor dette skal ende. Et tog som har stått i ro i 13 år er ikke bare å stoppe når det først begynner å rulle. Nuvel.

Hvor var vi så eksepsjonelt gode i går?

1 Gjenvinningsfasen

Har ikke sett maken til energi i denne delen av spillet tidligere. Vi var offensive i markeringene, sto mot høyt i banen, hver enkelt jobbe livet av seg for å vinne ballen tilbake så høyt som mulig. Meget energikrevende spillestil vi leverte i lengre perioder av kampen enn jeg kunne drømme om. Derby vet enda ikke hva som traff dem. Det var alltid en ny førsteforsvarer på plass.

2. Monk knekte 4-3-3 ved å stå høyt

I stort sett hele kampen låste vi av Derby ved å stå høyt. Gjerne med 4 mann. Genistrek. De kom aldri i gang. De fikk aldri midtbanespillerne inn i kampen. Nøkkelen i 4-3-3 med rettvendte indreløpere kom aldri til sin rett. Gode kantspillere som Ince fikk ikke utfordre rettvendt. Til slutt så det nesten bare ut som de ga opp. Backene fikk rundjuling feilvendt.

3. Et godt organisert forsvar er langt mer enn enkeltspillere

Når man får satt en ramme i den bakre firer, som ligger i skjelettet på det vi driver med, så blir vi mindre avhengig av enkeltspillere. Vi har fått på plass en struktur som ligger i bunn. Vi er trygge defensivt, og selv med tre høyrebacker i den fireren så vi bunnsolide ut.

Eneste bekymringen jeg nå ser, er på toppscorerlista vår. Wood med 17, neste er Bartley med 4. Flere må melde seg på, og vi må ha et alternativ til Wood hvis han skulle bli skadet.

Helt enig, dette var det som gjorde oss eksepsjonelt gode i går. Vil også tilføye det at vi:
- Faktisk kan spille ball. To ballsikre dype, og en gud/P.Hernandez som playmaker gjør mye av jobben i så måte.
- Er farlige på dødball!

For de spesielt interesserte legger jeg en liten liste med "høydepunkter" fra første omgang ved her. Dette er et knippe utvalgte eksempler på det som er nevnt her; godt spill og gjenvinning (+ noen bonuser). Høydepunkter i form av sjanser kan ses f.eks her: http://www.skysports.com/watch/video/sports/football/10727964/leeds-1-0-derby

14:25 - Et flott angrep som ender med Coyle-innlegg
17:00 - spill. Wood forsøker vegg
17:50 - Triller ball. Ender med Doukara-skudd
19:40 - Gjenvinning. Dette er nydelig press. Ender med bridcutt-skudd
22:55 - gjenvinning. Godt luktet av Roofe. Ender med Roofe-innlegg.
23:30 - her skal du vel score, Kyle..
26:40 - starter heldig, men ender med en fin overgang der coyle kommer til innlegg. Se på den vendingen av Bridcut!
27:05 - gjenvinning igjen. Camara med 4 mann rundt seg. Kommer ingen vei.
28:45 - viktig av green. Han Ince hadde forresten vært hyggelig (og urealistisk..) å ha i Leeds.
32:36 - bra spill, igjen.
35:40 - wait for it..
38:18 - en kombinasjon av press og dårlig av derby. Tar det med likevel
42:20 - wood spurter!
44:35 - wood scorer!

HåvardK

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #19 på: Januar 14, 2017, 22:21:32 »
For å si det litt tabloid: Kato og Jon R driver kampanalyse i en helt annen liga enn oss andre. 8) 8) 8)

Jeg leste den serven, men velger å la den stå ukommentert på en herlig dag som denne.
Må få understreke at jeg faktisk står inne for innholdet i "serven". Analysen med Jons kommentar var spot on, som så ofte før.

Jon R

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #20 på: Januar 14, 2017, 23:42:39 »
Stor sett enig med deg, Kato.

Når det gjelder punkt 3,  er dette gammelt nytt nå. Organiseringen har vært meget solid siden sept- okt, kanskje med unntak de få gangene Monk har gått bort fra suksessfaktoren med to sittende foran en standard 4er. Selv i de kampene/ omgangene vi har spilt ned mot bunnnivået vårt, har vi ikke gått opp i liminga. Organisatorisk mener jeg vi er på høyde med Brighton og bedre enn Newcastle.

At vi for første gang denne sesongen er oppe av startblokkene fra første spark på ballen og følger opp med å være gode i (nesten) to hele omganger i en hjemmekamp, viser at vi stadig forbedrer oss. Når det offensive spillet sitter som mot Derby tror jeg ingen lag i denne divisjonen er bedre enn oss.

Forbedringspunkter: En 4. stopper er fortsatt et must, når rusen legger seg tror jeg de fleste vil se det er for stor risiko å fortsette med kun 3 rendyrkede stoppere i troppen. Med heng på Newcastle mener jeg videre at Monk & co må jakte en utfordrer til Green, han er og blir vårt svakeste punkt i laget uansett hvordan noen prøver å snu og vende på det. Ønsker meg også en dugelig spiss til, gjerne en typisk bakromsspiller som kan tilføre oss noe vi ikke har fra før. Forøvrig fremstår troppen som nærmest komplett, med gode cover i alle posisjoner.

2010-11 var gøy. Tror nok allikevel jeg må tilbake til O'Learys dager for å finne en begeistring for noe Leeds lag, som den jeg kjenner på nå.  :)

Det er ikke så lett å hente en spiller for å være et fjerdevalg, hvilken stopper vil du ha som er bedre enn Ayling (For han er vårt fjerdevalg i dag)? På 30 kamper har det vært behov for den fjerde stopperen 1,5 kamp. Hvorfor så redd for å bruke Ayling der, når du har Berardi og Coyle til å erstatte han på sidebackene?

Skal vi hente en stopper, synes jeg det først og fremst skal være en erstatter til Cooper som slik jeg ser det IKKE er noe bedre enn Ayling.

Jeg er ikke redd for å bruke Ayling og var overhodet ikke overrasket over at han storspilte mot Derby (ref mitt innlegg i Liverpool tråden). Vil allikevel foretrekke at vi bruker divisjonens beste høyre back i hans faste posisjon ;)

20 ligakamper, FA cupen og svært sannsynlig play off. Det kan vise seg å bli for tynt når slitasjen virkelig setter inn, både med og uten Ayling. Vi er på en hvit sky nå men det ville komme tyngre dager utover våren, kanskje med langtidsskader. Husk, vi har knapt vært realistisk nærmere opprykk til PL enn vi er i dag. Det står om xxxxx millarder. Da er det ikke tiden for å spare seg til fant!

Hvem? Har ikke oversikt over stoppermarkedet, men håper da virkelig Monk og co har det.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #21 på: Januar 14, 2017, 23:46:44 »
Liker at vi kom inn på riktig emne igjen!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #22 på: Januar 15, 2017, 00:01:07 »
Våre to faste stoppere er begge på lån. Jeg skulle mene at det viktigste nå er å sikre at de begge blir i klubben. De blir garantert lagt merke til, både i egne klubber og hos andre. Dette er en high-risk situasjon som må håndteres!

flynn

Leedsfan

Sv: Tre ting Gary Monk lærte oss taktisk i Derby-kampen
« Svar #23 på: Januar 15, 2017, 08:48:33 »
Liker at vi kom inn på riktig emne igjen!!!


Men takhøyden ble senket;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.