Skrevet av Emne: Kampen om Play Off 2017  (Lest 49195 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #30 på: Februar 19, 2017, 12:50:49 »
Har vi kommet i form for tidlig? Ingen forventet topp 6 før sesongen. Nå ligger vi der, og folk forventer at vi skal klare play off. Detter vi ut av topp 6, vil nok kritikken komme. Jeg drister meg til den påstand om at vi hadde vært strålende fornøyd dersom vi hadde ligget på 9. plass med muligheter til å stjele en play off plassering mot slutten. Klarer ikke Leeds topp 6, vil Monk få kritikk, samtidig som forventningene blir skrudd opp et hakk til neste sesong. Suksess kan være tung å bære.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Nørgaard

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #31 på: Februar 19, 2017, 13:40:56 »
Har vi kommet i form for tidlig? Ingen forventet topp 6 før sesongen. Nå ligger vi der, og folk forventer at vi skal klare play off. Detter vi ut av topp 6, vil nok kritikken komme. Jeg drister meg til den påstand om at vi hadde vært strålende fornøyd dersom vi hadde ligget på 9. plass med muligheter til å stjele en play off plassering mot slutten. Klarer ikke Leeds topp 6, vil Monk få kritikk, samtidig som forventningene blir skrudd opp et hakk til neste sesong. Suksess kan være tung å bære.

Helt enig. Det er ikke længe siden der var flere herinde der snakkede om direkte opryk. Vi går mange svære kampe i møde og med den form vi er i nu ser det ikke for godt ud.
Håber Monk kan få styr på holdet igen.

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #32 på: Februar 19, 2017, 15:45:57 »
Har vi kommet i form for tidlig? Ingen forventet topp 6 før sesongen. Nå ligger vi der, og folk forventer at vi skal klare play off. Detter vi ut av topp 6, vil nok kritikken komme. Jeg drister meg til den påstand om at vi hadde vært strålende fornøyd dersom vi hadde ligget på 9. plass med muligheter til å stjele en play off plassering mot slutten. Klarer ikke Leeds topp 6, vil Monk få kritikk, samtidig som forventningene blir skrudd opp et hakk til neste sesong. Suksess kan være tung å bære.
Så du mener at det vi holder på med nå er suksess??? Ã… kanskje klare en playoff plass er liksom helt nirvana for Leeds United..? sorry, jeg er ikke der...ut i fra hvor vi er og har vært de 10 siste årene oppfatter ikke jeg at dette har noe med suksess å gjøre. Det som er nå er en lysning i forhold til foregående sesongers mareritt. Hvis det hadde vært Brentford, Ipswich eller noen av de andre klubbene så kunne jeg forstått det. Må si jeg føler med alle Villa supportere. Det klubben holder på med er jo bare flaut og skammelig, litt i samme spor som vi har holdt på i årevis :(
Det virker som om at folk tror at hvis vi ikke rykker opp eller kommer på playoff så gjør ikke det noe fordi vi skal samspille laget slik at de skal rykke opp neste sesong..? Vel, det som er problemet hver gang man ikke er i nærheten av opprykk er at de beste spillerne forsvinner til klubber i PL. Hvis verden hadde vært så enkel at INGEN klubber i PL hadde vært interessert i våre spillere etter at sesongen er over uten opprykk, så forstår jeg. Da kan man bygge videre på det man har. Men slik er ikke verden.....når klubbene vifter med lommeboka og tilbyr lønn i en helt annen virkelighet i forhold til oss, forsvinner spillerne. På grunn av den enorme økonomiske forskjellen mellom PL og championship blir dessverre virkeligheten slik for store klubber som satser på opprykk. For klubber som Brentford og Bristol City så blir ikke dette så avgjørende, fordi man satser egentlig ikke på å rykke opp. Et opprykk vil for disse klubbene være en lottogevinst ut av det blå. For oss, Mboro, Villa, Newcastle vil man alltid komme i en vanskelig situasjon ved et mislykket opprykk :(
For oss vil et opprykk være helt avgjørende for å fortsette det gode arbeidet. Et mislykket opprykk vil kunne sette oss flere steg tilbake sportslig og økonomisk. Håpet er at spillerne og Monk fortsetter uansett, men jeg tviler ;)

Nørgaard

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #33 på: Februar 19, 2017, 15:51:54 »
Det samme skete da vi lå til oplyk i League One. Vi kom ind i enorm lang krise, men Grayson fik til sidst reddet direkte opryk.

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #34 på: Februar 19, 2017, 16:16:28 »
Det er ingen krise. Vi har tapt noen kamper og de rundt oss på tabellen har vært gode. Vi vinner innimellom tapene, så jeg mener dette ikke er en sprekk. Vi må forvente en noe haltende form utpå nyåret. Det gjelder bare å minimere den. Vi har lite skader og nå er det ikke midtukekamp heller. Neste kamp kan bli meget bra igjen .

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #35 på: Februar 25, 2017, 20:58:19 »
Ut fra mine prediksjoner ligger vi 2 poeng bak skjema. Slår vi Birmingham kommer vi ajour.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #36 på: Februar 26, 2017, 08:43:58 »
Tabellen akkurat nå er ikke så ille. Leeds på 4. plass møter Reading i PO med hjemmebane i siste kamp. To andre Yorkshire lag gjør opp om den andre finaleplassen. Hvis Newcastle sprekker kan fort Huddersfield rykke direkte opp. Newcastle vil da bli klar favoritt i play off. Håper ikke det skjer.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #37 på: Februar 26, 2017, 11:17:41 »
Ut fra mine prediksjoner ligger vi 2 poeng bak skjema. Slår vi Birmingham kommer vi ajour.
Sitter og leser i  The Football League Paper -Birmingham fikk sin første borteseier på to mnd, mot struggling Wolves, så Zola har ikke fått noen god start akkurat. Kanskje greit å møte de nå. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #38 på: Februar 26, 2017, 11:26:01 »
Februar ble en måned med resultater litt under pari. Tre poeng tapt mot Cardiff var uventet, men Cardiff ser ut til å ha funnet formen og har skapt problemer for flere gode lag enn oss i februar (Derby og Fulham) og kan fort ta flere skalper i mars. Ellers er resultatene i februar innenfor det vi kan forvente, særlig med tanke på at vi vant sekspoengeren mot Wednesday.

I mars har vi Fulham borte og Brighton hjemme som de på papiret tøffeste oppgjørene. U mot disse to og seier mot Birmingham og QPR vil være akseptabelt og sementere posisjonen vår i playoff.

I elleveren ser det ut til at vi har de samme styrkene og svakhetene etter januarvinduet som vi hadde før. Vi har en keeper som er topp 5 i divisjonen, et stopperpar som er divisjonens beste, en offensiv midtbane (Pablo) som er topp to-tre av "boksåpnerne" i divisjonen, og vi har toppscoreren i serien på topp.

Svakheten ligger fortsatt på kantene. Det er for dårlig besluttsomhet, innleggskvalitet og målfarlighet fra kant. Det er naturligvis for tidlig å felle dom over de nye vingene, men de har i alle fall ikke tatt divisjonen med storm fra dag 1.

I den defensive midtbanen har vi mange spennende spillere, men jeg tror vi er avhengig av å få O'Kane i form som en defensiv general som også evner å sette fart i overganger gjennom å slå presise pasninger i bakrom eller på kant.

Monk har nå en utfordring som er ganske forskjellig fra tidligere i sesongen. Der det tidligere har vært "lite" forventningspress og fokus på å utvikle en nysammensatt 11'er, vil det nå bli mer forventninger og resultatfokus. Vi går en utrolig spennende vår i møte og nå får vi se syretesten på hvordan Monk klarer å inspirere gutta når det virkelig gjelder.

Ove

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #39 på: Februar 26, 2017, 17:44:24 »
Jeg satt og så på kampprogrammet til Leeds framover og ble litt deppet. Vi har igjen 5 hjemmekamper og 7 bortekamper. Og vi møter bl.a. Fulham, Brighton, Reading, Newcastle og Norwich.

Men etter å ha sett på konkurrentene så ble jeg litt mer optimstisk igjen. Norwich og Fulham som kjemper for å få en playoff-plass har kanskje et enda tøffere program igjen, og jeg misunner ikke Newcastle som i de tre neste kampene møter Brighton, Huddersfield og Reading, alle på bortebane, og deretter Fulham hjemme.

Det blir noen nervepirrende uker framover.
 

rd1

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #40 på: Februar 27, 2017, 19:21:45 »
Etter å ha sett de siste kampene er jeg bekymret over den sentrale midtbanen vår. Vi klarer ikke å styre kampene våre slik vi gjorde på vårt beste. Synes vi for ofte taper dueller, er på halvdistanse og generelt sliter. Mønstre er ofte: lang ball opp sentralt- vi taper duell- angrep imot.

For at vi skal rykke opp (som må være målet) håper jeg vi finner ut av det kjapt! Og at Taylor kommer kjapt i form, slik at venstresiden også blir farlig igjen!
"Who needs Cantona??"

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #41 på: Februar 27, 2017, 19:34:45 »
Etter å ha sett de siste kampene er jeg bekymret over den sentrale midtbanen vår. Vi klarer ikke å styre kampene våre slik vi gjorde på vårt beste. Synes vi for ofte taper dueller, er på halvdistanse og generelt sliter. Mønstre er ofte: lang ball opp sentralt- vi taper duell- angrep imot.

For at vi skal rykke opp (som må være målet) håper jeg vi finner ut av det kjapt! Og at Taylor kommer kjapt i form, slik at venstresiden også blir farlig igjen!
Viser vel hvor tynn stallen er i en såpass lang sesong som over 46 kamper. Når spillerne i 1. elleveren har en formdupp, har vi ikke gode nok backup-spillere å sette inn i stedet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #42 på: Februar 28, 2017, 19:26:37 »
Vi har" fortsatt" gode midtbanespillere!
Phillips som var strålende en periode har en formdupp, Bridcutt er opp og ned men går foran- mens Vieira tross sin unge alder stadig imponerer - selv om feilpasninger forekommer.
O' Kane viser fremgang, men holde ikke hel kamp ennå - MEN tilsammen bør denne midtbanen og valg Monk kan gjøre blant disse holde!

En midtbane er dog avhengig av flanker som jobber begge veier, og derfor er d like viktig at Roofe, Dallas og Doukara leverer og løper sokkene av seg i hver kamp i den formasjonen vi spiller.
Barrow og Pedraza får være ren bonus HVIS de slår til...
Belastningen i denne divisjonen er sykt tøff, og å forvente at alle er i form hele tiden er utopi, men jeg mener vi garantert har mannskap " nok" til PO ;)
 

Promotion 2010

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #43 på: Februar 28, 2017, 20:15:16 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #44 på: Februar 28, 2017, 21:14:36 »
Leicester som ble no 6, på målforskjell i siste serieomgang 12/13 sesongen... Og rykket opp.
Hvilken " reise" siden den gang.... Måtte vi rykke opp.... :D
 

Allanclarke

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #45 på: Februar 28, 2017, 21:28:52 »
Leicester som ble no 6, på målforskjell i siste serieomgang 12/13 sesongen... Og rykket opp.
Hvilken " reise" siden den gang.... Måtte vi rykke opp.... :D
Beklager å måtte pirke. Men Leicester røk i Playoff semien mot Watford det året. Ã…ret etter de rykket opp som mestere.

Cherry

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #46 på: Februar 28, 2017, 22:20:58 »
Leicester som ble no 6, på målforskjell i siste serieomgang 12/13 sesongen... Og rykket opp.
Hvilken " reise" siden den gang.... Måtte vi rykke opp.... :D
Beklager å måtte pirke. Men Leicester røk i Playoff semien mot Watford det året. Ã…ret etter de rykket opp som mestere.

Sorry, ble revet med... :)
 

Allanclarke

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #47 på: Februar 28, 2017, 22:38:06 »
Leicester som ble no 6, på målforskjell i siste serieomgang 12/13 sesongen... Og rykket opp.
Hvilken " reise" siden den gang.... Måtte vi rykke opp.... :D
Beklager å måtte pirke. Men Leicester røk i Playoff semien mot Watford det året. Ã…ret etter de rykket opp som mestere.

Sorry, ble revet med... :)
;D ;D ;D

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #48 på: Mars 04, 2017, 15:01:24 »
Med seieren mot B'ham er Leeds nå ajour poengmessig. Står fortsatt på prediksjonen om 83 poeng.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #49 på: Mars 04, 2017, 23:41:14 »
Da er den første 'kalkulatoren' klar, for sesongavslutningen. Her er det bare å plotte inn resultater. :)

http://thefishy.co.uk/calculator0.php?Competition=2







...the good thing, (i mine predictions), vi tok igjen Brighton, i poeng, men fortsatt med 10 mål dårligere målforskjell (gadd ikke spå målscoren, bare resultatet...). Men endte på tredje og skal møte Reading med hjemmekamp sist. Deretter blir det på Wembley mot vinneren av Hudds/Sheff.Wed.

...ikke det verste playoff-utkommet, det, :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #50 på: Mars 05, 2017, 00:00:29 »
Da er den første 'kalkulatoren' klar, for sesongavslutningen. Her er det bare å plotte inn resultater. :)

http://thefishy.co.uk/calculator0.php?Competition=2







...the good thing, (i mine predictions), vi tok igjen Brighton, i poeng, men fortsatt med 10 mål dårligere målforskjell (gadd ikke spå målscoren, bare resultatet...). Men endte på tredje og skal møte Reading med hjemmekamp sist. Deretter blir det på Wembley mot vinneren av Hudds/Sheff.Wed.

...ikke det verste playoff-utkommet, det, :)

Going Up as f**king Champions!!!

...blei utfallet i mine predictions...med ikke mindre enn 97 poeng vant vi ligaen gitt  ;D ;D   MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #51 på: Mars 05, 2017, 00:09:18 »
Billetter bestilt!
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Kato

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #52 på: Mars 05, 2017, 07:38:25 »
Tre neste:

Vi har Fulham (b), QPR (h) og Brighton (h).

Brighton har Rotherham (b), Derby (h) og Leeds (b).

Vi kan ligge svært nære direkte opprykk om 14 dager. Slår vi Fulham borte åpner en verden seg som vi knapt tør drømme om.
 

Leedsfan

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #53 på: Mars 05, 2017, 08:09:39 »
Tre neste:

Vi har Fulham (b), QPR (h) og Brighton (h).

Brighton har Rotherham (b), Derby (h) og Leeds (b).

Vi kan ligge svært nære direkte opprykk om 14 dager. Slår vi Fulham borte åpner en verden seg som vi knapt tør drømme om.

Fulham kampen og Fulham laget er noe jeg frykter. De spiller utrolig hurtig fin og effektiv fotball. Kan vi håpe på at forsvaret holder nullen og en dødball fra Hernandez til Pontus sitt hode, og 3 poeng?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #54 på: Mars 05, 2017, 08:12:34 »


Fulham (A)
QPR (H)
Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Jeg ser 22 poeng.... Totalt 86 poeng!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #55 på: Mars 05, 2017, 08:43:06 »


Fulham (A)
QPR (H)
Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Jeg ser 22 poeng.... Totalt 86 poeng!

Ja det er realistisk. Men holder neppe til topp 2. Jeg frykter mer våre egne prestasjoner enn de andre sine resultater. Skulle vi klare å vinne de 3 neste har vi alle muligheter til å rykke direkte opp.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #56 på: Mars 05, 2017, 09:25:10 »
Fulham kampen og Fulham laget er noe jeg frykter. De spiller utrolig hurtig fin og effektiv fotball. Kan vi håpe på at forsvaret holder nullen og en dødball fra Hernandez til Pontus sitt hode, og 3 poeng?
På LUTV ligger siste Lorimer's Bar tilgjengelig. Det var keeperne/keepertrenerne som stilte. Av lagene som har imponert mest trekker man selvfølgelig frem de vanlige suspects. I tillegg nevnes Fulham, som virkelig spilte god fotball når vi møtte dem.

Jeg har i alle fall fått øynene opp for at dette er et lag som kan spille god fotball.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

willum

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #57 på: Mars 05, 2017, 09:35:06 »
8 seire, 1 uavgjort og 2 tap på de elleve siste gir 89 poeng. Ett mer enn Brighton i følge denne predictoren. Ikke sannsynlig, men heller ikke umulig om vi virkelig finner igjen godformen (også spillemessig).

Jon R

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #58 på: Mars 05, 2017, 10:51:47 »
Fulham kampen og Fulham laget er noe jeg frykter. De spiller utrolig hurtig fin og effektiv fotball. Kan vi håpe på at forsvaret holder nullen og en dødball fra Hernandez til Pontus sitt hode, og 3 poeng?
På LUTV ligger siste Lorimer's Bar tilgjengelig. Det var keeperne/keepertrenerne som stilte. Av lagene som har imponert mest trekker man selvfølgelig frem de vanlige suspects. I tillegg nevnes Fulham, som virkelig spilte god fotball når vi møtte dem.

Jeg har i alle fall fått øynene opp for at dette er et lag som kan spille god fotball.
Fulham har imponert meg nesten hver gang jeg har sett dem, og jeg frykter at midtbanen deres kommer til å spille ball i hatt med vår.  Jeg har lenge sjekket resultatene til Fulham før jeg har sjekket resultatene til Brighton og Newcastle. Med seier mot oss og i sin hengekamp, vil de være helt i ryggen på oss. Uavgjort på Cottage C bør derfor feires som en seier. Skulle vi ta 3 poeng bør det danses på bordene og bades i fontenene.  :D
Jon R.

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #59 på: Mars 05, 2017, 16:31:40 »
Etter disse tabellene så tar vi i snitt 2 poeng pr kamp. Med 11 kamper igjen og utregning fra snittet så sanker vi 22 poeng i tillegg til de 64 vi har så ender vi opp i 86 poeng.
Så realiteten er nok ikke så langt unna som både Kato og Leedsfan uttrykker i sine innlegg.
Nå skal det også sies at de andre lagene vingler litt om dagen så med litt flaks så kan fortsatt direkte opprykk bli en realitet, la oss håpe.

                                                                                     


Formtabell
   
                                             10 poeng de 5 siste

                                                     5 siste
       
                                                                                                                                                                                     19 poeng de 10 siste                            
                                                                                                                                                                                                        10 siste.
                                                                                                           
                                            32 poeng de 15 siste


                                                     15 siste
« Siste redigering: Mars 05, 2017, 16:34:52 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje