Skrevet av Emne: Kampen om Play Off 2017  (Lest 49211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #60 på: Mars 05, 2017, 17:38:22 »


Fulham (A)
QPR (H)
Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Jeg ser 22 poeng.... Totalt 86 poeng!

Mange tøffe kamper i vente. Blir vanskelig å hente noen poeng borte mot Fulham, Reading og Newcastle. I tillegg blir det nok tøft borte mot Brentford, mens bortekamper mot Burton og Wigan i 3. siste og siste serieomgang kan bli svært tøffe hvis de kjemper i nedrykksstriden. Imidlertid bør vi kunne vinne de fleste hjemmekampene.

Mine predictions:

Fulham (A) 0 poeng
QPR (H) 3 poeng
Brighton (H) 3 poeng
Reading (A) 0 poeng
Brentford (A) 1 poeng
PNE (H) 3 poeng
Newcastle (A) 0 poeng
Wolves (H) 3 poeng
Burton (A) 3 poeng
Norwich (H) 3 poeng
Wigan (A) 1 poeng

20 poeng siste 11 kamper skal jeg være godt fornøyd med. Det blir viktig å ikke tape kampene mot Fulham og Reading, men ser ikke helt at vi har kvaliteten til dette når vi ble rundspilt mot et lag på nedre halvdell, som også var i dårlig form. Vi har slitt på bortebane mot topplagene i år (Brighton og Huddersfield), men hver kamp lever sitt eget liv i Championship så det forundrer meg heller ikke at Leeds plutselig spiller en superkamp mot Fulham...

Bet meg merke i en dialog på Twitter mellom Phil Hay og en annen:

@PhilHayYEP @MGlufc How are we gonna contain Fulham on Tuesday! Do you think he'll change formation @PhilHayYEP? Maybe 3 across the middle

@Rumoydin @MGlufc interesting question. Does need to combat that Fulham midfield. Suspect Vieira will start, hence resting him Friday

Kanskje legger Monk om og stiller med tre på midten? 4-5-1?

Green - Ayling, Bartley, Jansson, Berardi - Sacko, Vieira, Bridcutt, Phillips, Pedraza - Wood

Fart på kantene. Fysikk på midten. Mangler kreativitet i form av Pablo eller Roofe, men Pedraza og Sacko kan skape ting på egenhånd.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #61 på: Mars 05, 2017, 17:48:14 »
Vi må stoppe Johansen & co ja, og da må vi ha mer "power" sentralt. Vieira, Bridcutt og Philips sentralt er ingen dårlig ide, ei heller Pedraza og Sacko (evt Barrow) på kantene. Kjøper den.   :)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #62 på: Mars 05, 2017, 18:01:56 »
Enig i at dette kan være en god tanke mht midten. Og er ganske så sikker på at Vieira spiller mht 'restingen' på fredag.

Vel har Fulham gjort det bra i det siste, men på siste fem er vi bare 3 poeng (410 vs 311) bak,
siste 10 ett poeng bak (622 vs våre 613)
siste 15 fire foran (våre 10-2-3 vs 8-4-3), slik Terjes tabeller viser.
Vi ække så dum vi heller. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #63 på: Mars 05, 2017, 18:02:19 »


Fulham (A)
QPR (H)
Brighton (H)
Reading (A)
Brentford (A)
PNE (H)
Newcastle (A)
Wolves (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

Jeg ser 22 poeng.... Totalt 86 poeng!

Mange tøffe kamper i vente. Blir vanskelig å hente noen poeng borte mot Fulham, Reading og Newcastle. I tillegg blir det nok tøft borte mot Brentford, mens bortekamper mot Burton og Wigan i 3. siste og siste serieomgang kan bli svært tøffe hvis de kjemper i nedrykksstriden. Imidlertid bør vi kunne vinne de fleste hjemmekampene.

Mine predictions:

Fulham (A) 0 poeng
QPR (H) 3 poeng
Brighton (H) 3 poeng
Reading (A) 0 poeng
Brentford (A) 1 poeng
PNE (H) 3 poeng
Newcastle (A) 0 poeng
Wolves (H) 3 poeng
Burton (A) 3 poeng
Norwich (H) 3 poeng
Wigan (A) 1 poeng

20 poeng siste 11 kamper skal jeg være godt fornøyd med. Det blir viktig å ikke tape kampene mot Fulham og Reading, men ser ikke helt at vi har kvaliteten til dette når vi ble rundspilt mot et lag på nedre halvdell, som også var i dårlig form. Vi har slitt på bortebane mot topplagene i år (Brighton og Huddersfield), men hver kamp lever sitt eget liv i Championship så det forundrer meg heller ikke at Leeds plutselig spiller en superkamp mot Fulham...

Bet meg merke i en dialog på Twitter mellom Phil Hay og en annen:

@PhilHayYEP @MGlufc How are we gonna contain Fulham on Tuesday! Do you think he'll change formation @PhilHayYEP? Maybe 3 across the middle

@Rumoydin @MGlufc interesting question. Does need to combat that Fulham midfield. Suspect Vieira will start, hence resting him Friday

Kanskje legger Monk om og stiller med tre på midten? 4-5-1?

Green - Ayling, Bartley, Jansson, Berardi - Sacko, Vieira, Bridcutt, Phillips, Pedraza - Wood

Fart på kantene. Fysikk på midten. Mangler kreativitet i form av Pablo eller Roofe, men Pedraza og Sacko kan skape ting på egenhånd.

auren

... og funker ikke Sacko og Pedraza, så få inn Roofe og Pablo..og ha Barrow/ Doukara som cover.
Tror som Auren at vi MÃ… vinne midten i denne. Fulham scorer MYE mål... og de har gode servitører!
 

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #64 på: Mars 05, 2017, 18:25:03 »
Vi må stoppe Johansen & co ja, og da må vi ha mer "power" sentralt. Vieira, Bridcutt og Philips sentralt er ingen dårlig ide, ei heller Pedraza og Sacko (evt Barrow) på kantene. Kjøper den.   :)

Ja midtbanen er jo slite punktet i laget, håper Monk lar spillere som Bridcutt, Pablo og O`Kane får hvile denne gang.
For så vidt enig med deg bortsett fra Bridcutt som ikke har fungert de siste kamper.(tragisk at han har fått kapteins bindet også) Pedraza og Phillips gjorde et positivt innhopp sist og fortjener å starte fremfor flere andre som tydelig ikke har formen inne.
Fart får man fra Sacko og Barrow (som jeg synes bør få prøve seg og som definitivt skal være god nok), Vieira var ikke med sist og med friske bein så kan han være med på å gjøre en forskjell på midtbanen.
Klarer vi å temme midtbanen til Fulham så tror jeg vi har gode muligheter til å avgjøre denne kampen.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #65 på: Mars 05, 2017, 18:32:15 »
Enig i at dette kan være en god tanke mht midten. Og er ganske så sikker på at Vieira spiller mht 'restingen' på fredag.

Vel har Fulham gjort det bra i det siste, men på siste fem er vi bare 3 poeng (410 vs 311) bak,
siste 10 ett poeng bak (622 vs våre 613)
siste 15 fire foran (våre 10-2-3 vs 8-4-3), slik Terjes tabeller viser.
Vi ække så dum vi heller. :)

Det store spørsmålet er da hvem av oss som skal sende denne unike planen og lagoppstillingen til Monk da, jeg stemmer på deg Asbjørn.
Do your duty mate! ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #66 på: Mars 05, 2017, 18:34:59 »
Det store spørsmålet er da hvem av oss som skal sende denne unike planen og lagoppstillingen til Monk da, jeg stemmer på deg Asbjørn.
Do your duty mate! ;)

Hehe, husk at den som satte dette i gang var Phil Hay. Og det gjorde han nok ikke ut av eget hode - tipper han har hørt noe hvisking fra Thorp Arch :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #67 på: Mars 05, 2017, 19:05:05 »
Tre neste:

Vi har Fulham (b), QPR (h) og Brighton (h).

Brighton har Rotherham (b), Derby (h) og Leeds (b).

Vi kan ligge svært nære direkte opprykk om 14 dager. Slår vi Fulham borte åpner en verden seg som vi knapt tør drømme om.

Ja, slår vi Fulham borte tror jeg virkelig gutta begynner å tro på å hente inn Brighton og 2.plass.
Men jeg heller fortsatt til at Newcastle og Brighton blir hhv nr 1 og 2.

Utrolig morsomt å være Leeds-supporter nå, virkelig spennende. Er nervøs foran hver kamp,
men det er sånn det skal være. På denne tiden de siste 4-5 sesongene var det eneste vi tenkte på - å nå 50 poeng slik at vi var sikret plassen i Championship. Mye tyder på at det blir inntil 14 betydningsfulle kamper (inkl PO-finalen) fra nå og ut mai. Herlig!


Annesj

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #68 på: Mars 05, 2017, 19:47:28 »
Håper ingen a dere sender noen "plan" til monk. Jeezez! Han klarer seg bra. Bytte ditt å bytte datt. Stoler på monk som bare det. Fenomenale bytter sist å gjør stort sett alt riktig om dagen i mine øyne.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #69 på: Mars 05, 2017, 21:19:28 »
Håper ingen a dere sender noen "plan" til monk. Jeezez! Han klarer seg bra. Bytte ditt å bytte datt. Stoler på monk som bare det. Fenomenale bytter sist å gjør stort sett alt riktig om dagen i mine øyne.

Monk var nok komfortabel og fornøyd etter å blitt overkjørt i 70- 80 min :o Utrolig nok så klarte Leeds å holde nullen i 63 min. Jeg takker gud for at Wood fikk 2-1 målet servert på sølvfat av innbytter Phillips få minutter etter utligningen.
Saker å ting begynte først å skje etter at byttene kom, og da klarte Leeds endelig å treffe medspiller med pasninger, dette resulterte til mål der innbytterne var involvert i det meste. Så bytte ditt og datt hjelper når spillerne ikke fungerer, men...dette burde egentlig vært gjort leeeenge før byttene ble gjort. Monk kan takke forsvaret og en god Green for at kampbilde ble som det ble, det var ikke taktikken hans som ga oss seieren til slutt.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #70 på: Mars 05, 2017, 21:23:14 »
Taktikken var det sikkert ingenting å si på, utførelsen derimot.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #71 på: Mars 05, 2017, 21:41:40 »

Monk var nok komfortabel og fornøyd etter å blitt overkjørt i 70- 80 min :o Utrolig nok så klarte Leeds å holde nullen i 63 min. Jeg takker gud for at Wood fikk 2-1 målet servert på sølvfat av innbytter Phillips få minutter etter utligningen.
Saker å ting begynte først å skje etter at byttene kom, og da klarte Leeds endelig å treffe medspiller med pasninger, dette resulterte til mål der innbytterne var involvert i det meste. Så bytte ditt og datt hjelper når spillerne ikke fungerer, men...dette burde egentlig vært gjort leeeenge før byttene ble gjort. Monk kan takke forsvaret og en god Green for at kampbilde ble som det ble, det var ikke taktikken hans som ga oss seieren til slutt.

At 'noe' skjedde ca midtveis i omgangen så vi jo. På waccoe pågikk det en interessant diskusjon om dette skyldtes innbyttet av Phillips eller Zolas omlegging til to spisser (og dermed en mindre på midten).
Mulig det var en kombinasjon av de to, interessant anyways...

Noen fasit skal ikke jeg komme med... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #72 på: Mars 07, 2017, 22:58:27 »
Med 1 poeng på Craven Cottage er play off-toget godt i rute.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

testo

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #73 på: Mars 07, 2017, 23:17:10 »
Tabellen der 10 runder gjenstår



Form tabellen sier at vi vil møte number one formlaget QPR til lørdag, er vel på tide å få nedover for her skal de ikke være.



Leeds United sine gjenstående kamper:

Liker å leke litt med det uforutsigbare og drister meg til å tro at vi kan ta poeng i samtlige kamper her så lenge Leeds spøkelse er på ferie.
Det er ikke ueffent at vi kan ta hjem seieren her i 7-8 av kampene og kanskje ett poeng i 2-3 av de andre.
Hvis formen begynner å stige med resultatene våre så tror jeg vi fort kan skremme en og annen i toppen der.
Jeg går for direkte opprykk..... inntil videre ;)

« Siste redigering: Mars 07, 2017, 23:37:30 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

flynn

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #74 på: Mars 08, 2017, 00:08:36 »
De neste 6 kampene ser vriene ut. Ligger vi fortsatt godt plassert etter dem ser de siste fire litt greiere ut.

flynn

Dennis

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #75 på: Mars 08, 2017, 08:29:02 »
Det som bekymrer meg er at laget ikke virker å ha eget spill for tiden. Vi har fått veldig godt betalt for å ligge dypt og score på få sjanser. Det kan utvilsomt være en god strategi: Leicester vant serien på den måten, men det var noe langt mer "maskinelt" over revene i fjor. Selv om de ikke hadde ballinnehav, var det like ofte fullt fortjent at de vant ettersom de slapp ekstremt lite til defensivt, samtidig som Mahrez/Vardy var livsfarlige hver gang.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at Leeds skal kjøre over lag, men det er litt bekymringsverdig at Monk/Clotet velger å gi fra initiativet i samtlige kamper nå. Borte mot Fulham er som forventet og det er nok feil tidspunkt å påpeke det, men borte mot et svakt B'ham (som røyk hjemme for Wigan i går) var mer overraskende og skuffende. Litt skuffende også hjemme mot Sheff Wed, selv om de - med unntak av straffa - ikke truet målet på samme måte som Fulham i går eller B'ham.

Monk har vært dyktig til å balansere laget etter motstanderen og ikke minst endre kampbildet underveis. Samtidig er det jo kun resultatet som teller til slutt, men i det siste føler jeg Leeds får meget godt betalt i forhold til kampbildet. Jeg tror laget må ta tilbake kampbildet oftere, om play off skal sikres.

Marching on together!

berlin

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #76 på: Mars 08, 2017, 08:37:27 »
Det som bekymrer meg er at laget ikke virker å ha eget spill for tiden. Vi har fått veldig godt betalt for å ligge dypt og score på få sjanser. Det kan utvilsomt være en god strategi: Leicester vant serien på den måten, men det var noe langt mer "maskinelt" over revene i fjor. Selv om de ikke hadde ballinnehav, var det like ofte fullt fortjent at de vant ettersom de slapp ekstremt lite til defensivt, samtidig som Mahrez/Vardy var livsfarlige hver gang.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at Leeds skal kjøre over lag, men det er litt bekymringsverdig at Monk/Clotet velger å gi fra initiativet i samtlige kamper nå. Borte mot Fulham er som forventet og det er nok feil tidspunkt å påpeke det, men borte mot et svakt B'ham (som røyk hjemme for Wigan i går) var mer overraskende og skuffende. Litt skuffende også hjemme mot Sheff Wed, selv om de - med unntak av straffa - ikke truet målet på samme måte som Fulham i går eller B'ham.

Monk har vært dyktig til å balansere laget etter motstanderen og ikke minst endre kampbildet underveis. Samtidig er det jo kun resultatet som teller til slutt, men i det siste føler jeg Leeds får meget godt betalt i forhold til kampbildet. Jeg tror laget må ta tilbake kampbildet oftere, om play off skal sikres.

Ganske så enig.

Slik vi spiller om dagen så må vi antagelig slite til oss de nødvendige 3-poengerne for PO-plass.

Pr i dag så er det 5 lag som kjemper om 4 plasser til PO, gitt at Newcastle og Brighton besetter de 2 første plassene.

Selvsagt har lag som Norwich og Derby slett ikke gitt opp PO, men hvis vi ikke tryner skikkelig siste 10 kamper
skal vi greie å samle nok poeng til PO, uavhengig av de andre lagene, d.v.s samle sammen ca 15 poeng.

Kampprogrammet ut sesongen bryr jeg mer lite om, stort sett kommer vi til å møte lag som har mye å spille for
så ingen kamp blir direkte lett.

berlin

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #77 på: Mars 08, 2017, 08:41:19 »
btw:

Hengekampen til Fulham går 14.mars, hjemme mot Blackburn.
I utg.pkt rått parti, men Blackburn kjemper nå for livet for å unngå nedrykk.



Sydhagen

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #78 på: Mars 08, 2017, 08:42:34 »
btw:

Hengekampen til Fulham går 14.mars, hjemme mot Blackburn.
I utg.pkt rått parti, men Blackburn kjemper nå for livet for å unngå nedrykk.

Blackburn har faktisk en oppadgående kurve nå etter skifte av manager.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #79 på: Mars 08, 2017, 08:52:45 »
QPR (H) 0 poeng
Brighton (H) 1 poeng
Reading (A) 3 poeng
Brentford (A) 3 poeng
Preston (H) 3 poeng
Newcastle (A) 1 poeng
Wolves (H) 3 poeng
Burton (A) 3 poeng
Norwich (H) 3 poeng
Wigan (A) 3 poeng

21 poeng på de siste kampene tror jeg. Dette skal da holde inn! Ikke noe supervanskelig kampoppsett dette her, vi er ikke vanvittig uheldige eller noe slikt. Her må vi enkelt og greit gjøre jobben selv  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #80 på: Mars 08, 2017, 09:04:42 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

auren

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #81 på: Mars 08, 2017, 09:23:35 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

Satser på at Hudds rykker direkte opp og at vi klår Sheffield Wednesday i play off finalen  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #82 på: Mars 08, 2017, 09:45:18 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

Satser på at Hudds rykker direkte opp og at vi klår Sheffield Wednesday i play off finalen  :)

auren
Jeg tror dessverre at det ikke spiller noen rolle hvem vi møter i en eventuell finale...vi er dømt til å tape :( Sorry....

Sydhagen

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #83 på: Mars 08, 2017, 09:48:49 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

Satser på at Hudds rykker direkte opp og at vi klår Sheffield Wednesday i play off finalen  :)

auren
Jeg tror dessverre at det ikke spiller noen rolle hvem vi møter i en eventuell finale...vi er dømt til å tape :( Sorry....

For et sytete innlegg.

Om vi møter Sheff Wed i en eventuell finale så har vi et psykisk overtak på dem.
Vi har faktisk slått dem i begge oppgjør hittil i sesongen.

Møter vi Huddersfield i en finale, så har de et psykisk overtak på Leeds.

De jeg absolutt IKKE vil møte i en finale er Brighton eller Fulham.

Uansett, i en finale vil dagsformen avgjøre.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #84 på: Mars 08, 2017, 09:49:00 »
Det som bekymrer meg er at laget ikke virker å ha eget spill for tiden. Vi har fått veldig godt betalt for å ligge dypt og score på få sjanser. Det kan utvilsomt være en god strategi: Leicester vant serien på den måten, men det var noe langt mer "maskinelt" over revene i fjor. Selv om de ikke hadde ballinnehav, var det like ofte fullt fortjent at de vant ettersom de slapp ekstremt lite til defensivt, samtidig som Mahrez/Vardy var livsfarlige hver gang.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at Leeds skal kjøre over lag, men det er litt bekymringsverdig at Monk/Clotet velger å gi fra initiativet i samtlige kamper nå. Borte mot Fulham er som forventet og det er nok feil tidspunkt å påpeke det, men borte mot et svakt B'ham (som røyk hjemme for Wigan i går) var mer overraskende og skuffende. Litt skuffende også hjemme mot Sheff Wed, selv om de - med unntak av straffa - ikke truet målet på samme måte som Fulham i går eller B'ham.

Monk har vært dyktig til å balansere laget etter motstanderen og ikke minst endre kampbildet underveis. Samtidig er det jo kun resultatet som teller til slutt, men i det siste føler jeg Leeds får meget godt betalt i forhold til kampbildet. Jeg tror laget må ta tilbake kampbildet oftere, om play off skal sikres.

Som med Ranieris`Leicester i fjor, hvis det er dette som funker for oss denne sesongen - med det mannskapet man rår over .....så fortsett med det!
Fulham er - ref Whelan " det best spillende laget i divisjonen" og her kommer vi til kort. Når det er sagt så har vi ett forsvar, og en defensiv struktur som funker`for oss der særlig Bartley/Jansson har vært bautaer denne sesongen.
Det er 10 kamper igjen. 
Stick to gameplan , and work your socks off! ;)
 

berlin

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #85 på: Mars 08, 2017, 10:07:06 »
Det som bekymrer meg er at laget ikke virker å ha eget spill for tiden. Vi har fått veldig godt betalt for å ligge dypt og score på få sjanser. Det kan utvilsomt være en god strategi: Leicester vant serien på den måten, men det var noe langt mer "maskinelt" over revene i fjor. Selv om de ikke hadde ballinnehav, var det like ofte fullt fortjent at de vant ettersom de slapp ekstremt lite til defensivt, samtidig som Mahrez/Vardy var livsfarlige hver gang.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at Leeds skal kjøre over lag, men det er litt bekymringsverdig at Monk/Clotet velger å gi fra initiativet i samtlige kamper nå. Borte mot Fulham er som forventet og det er nok feil tidspunkt å påpeke det, men borte mot et svakt B'ham (som røyk hjemme for Wigan i går) var mer overraskende og skuffende. Litt skuffende også hjemme mot Sheff Wed, selv om de - med unntak av straffa - ikke truet målet på samme måte som Fulham i går eller B'ham.

Monk har vært dyktig til å balansere laget etter motstanderen og ikke minst endre kampbildet underveis. Samtidig er det jo kun resultatet som teller til slutt, men i det siste føler jeg Leeds får meget godt betalt i forhold til kampbildet. Jeg tror laget må ta tilbake kampbildet oftere, om play off skal sikres.

Som med Ranieris`Leicester i fjor, hvis det er dette som funker for oss denne sesongen - med det mannskapet man rår over .....så fortsett med det!
Fulham er - ref Whelan " det best spillende laget i divisjonen" og her kommer vi til kort. Når det er sagt så har vi ett forsvar, og en defensiv struktur som funker`for oss der særlig Bartley/Jansson har vært bautaer denne sesongen.
Det er 10 kamper igjen. 
Stick to gameplan , and work your socks off! ;)

Jepp. Sånn er det. Vi må være "up for it" hver kamp, da vil den innstilligen gi oss de nødvendige poengene til PO-plass.
Med en slik innstilling går vi ikke på en "langvarig smell", men vi kommer til å tape noen kamper.
6-1-3 vil holde i massevis, 5-2-3 også. Det burde vi klare.

Dennis

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #86 på: Mars 08, 2017, 10:13:20 »
Det som bekymrer meg er at laget ikke virker å ha eget spill for tiden. Vi har fått veldig godt betalt for å ligge dypt og score på få sjanser. Det kan utvilsomt være en god strategi: Leicester vant serien på den måten, men det var noe langt mer "maskinelt" over revene i fjor. Selv om de ikke hadde ballinnehav, var det like ofte fullt fortjent at de vant ettersom de slapp ekstremt lite til defensivt, samtidig som Mahrez/Vardy var livsfarlige hver gang.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at Leeds skal kjøre over lag, men det er litt bekymringsverdig at Monk/Clotet velger å gi fra initiativet i samtlige kamper nå. Borte mot Fulham er som forventet og det er nok feil tidspunkt å påpeke det, men borte mot et svakt B'ham (som røyk hjemme for Wigan i går) var mer overraskende og skuffende. Litt skuffende også hjemme mot Sheff Wed, selv om de - med unntak av straffa - ikke truet målet på samme måte som Fulham i går eller B'ham.

Monk har vært dyktig til å balansere laget etter motstanderen og ikke minst endre kampbildet underveis. Samtidig er det jo kun resultatet som teller til slutt, men i det siste føler jeg Leeds får meget godt betalt i forhold til kampbildet. Jeg tror laget må ta tilbake kampbildet oftere, om play off skal sikres.

Som med Ranieris`Leicester i fjor, hvis det er dette som funker for oss denne sesongen - med det mannskapet man rår over .....så fortsett med det!
Fulham er - ref Whelan " det best spillende laget i divisjonen" og her kommer vi til kort. Når det er sagt så har vi ett forsvar, og en defensiv struktur som funker`for oss der særlig Bartley/Jansson har vært bautaer denne sesongen.
Det er 10 kamper igjen. 
Stick to gameplan , and work your socks off! ;)

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, Cherry! Selv om jeg gjerne skulle sett Leeds spille som Dortmund gjorde under Klopp, med ekstremt tempo og voldsom presshøyde, mener jeg selvsagt ikke det er feil å vinne kamper ved å være defensivt strukturert og kynisk. Leicester, Island og Atletico Madrid sjarmerte langt mer i ånd av å være underdogs, fremfor spillestil. Mourinhos Chelsea ble "slaktet" for å spille defensivt, selv om de tre eksemplene ikke nødvendigvis er helt sammenlignbare. Resultatet var likevel at de vant kamper.

Jeg føler derimot de fire lagene var langt vanskeligere å bryte ned - sett i lys av divisjon/nivåforskjell. Det er ikke vanskelig å ligge dypt på banen, men det er stor forskjell på om motstander skaper tosifret antall sjanser eller om det er maks en til to muligheter og ditt eget lag er farlige på kontringer og dødball. I går ble vi tilsynelatende utspilt i stor deler av kampen. Det samme - som nevnt langt mer bekymringsverdig - mot svake Birmigham. Faktum er at vi var veldig heldig som tok poeng i går, samt at kampen mot Brum like fult kunne endt med tap.

Et lignende eksempel var mot Reading, hvor Monk bevisst lot laget ligge dypt mot et spillende Reading-lag som ikke vet hva de skal gjøre når de spiller ballen frem fra backlinja. Der var strategien en suksess til det fulle.

Selv om vi har et forsvar med meget gode duellspillere, tror jeg ikke Leeds skal belage seg på å ligge dypt i hver eneste kamp. Jeg håper man går i strupen på QPR til helga, for med det antallet sjanser man har hatt mot seg mot B'ham og Fulham, kunne laget like gjerne hatt null poeng i protokollen. Og dersom sjansene begynner å sitte for motstanderne, begynner det plutselig å bli langt frem til motstanderens mål for forsvarsvante Leedsspillere.

Så skal det også sies at dersom man kommer "out on top" i flesteparten av kampene over en hel sesong, er det ikke tilfeldigheter.
« Siste redigering: Mars 08, 2017, 10:16:38 av Dennis »
Marching on together!

B_Ød

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #87 på: Mars 08, 2017, 10:31:01 »
Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, Cherry! Selv om jeg gjerne skulle sett Leeds spille som Dortmund gjorde under Klopp, med ekstremt tempo og voldsom presshøyde, mener jeg selvsagt ikke det er feil å vinne kamper ved å være defensivt strukturert og kynisk. Leicester, Island og Atletico Madrid sjarmerte langt mer i ånd av å være underdogs, fremfor spillestil. Mourinhos Chelsea ble "slaktet" for å spille defensivt, selv om de tre eksemplene ikke nødvendigvis er helt sammenlignbare. Resultatet var likevel at de vant kamper.

Jeg føler derimot de fire lagene var langt vanskeligere å bryte ned - sett i lys av divisjon/nivåforskjell. Det er ikke vanskelig å ligge dypt på banen, men det er stor forskjell på om motstander skaper tosifret antall sjanser eller om det er maks en til to muligheter og ditt eget lag er farlige på kontringer og dødball. I går ble vi tilsynelatende utspilt i stor deler av kampen. Det samme - som nevnt langt mer bekymringsverdig - mot svake Birmigham. Faktum er at vi var veldig heldig som tok poeng i går, samt at kampen mot Brum like fult kunne endt med tap.

Et lignende eksempel var mot Reading, hvor Monk bevisst lot laget ligge dypt mot et spillende Reading-lag som ikke vet hva de skal gjøre når de spiller ballen frem fra backlinja. Der var strategien en suksess til det fulle.

Selv om vi har et forsvar med meget gode duellspillere, tror jeg ikke Leeds skal belage seg på å ligge dypt i hver eneste kamp. Jeg håper man går i strupen på QPR til helga, for med det antallet sjanser man har hatt mot seg mot B'ham og Fulham, kunne laget like gjerne hatt null poeng i protokollen. Og dersom sjansene begynner å sitte for motstanderne, begynner det plutselig å bli langt frem til motstanderens mål for forsvarsvante Leedsspillere.

Så skal det også sies at dersom man kommer "out on top" i flesteparten av kampene over en hel sesong, er det ikke tilfeldigheter.

her er hvertfall vi veldig enige Dennis, selv om jeg OT'et det inn i en annen tråd  :o
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #88 på: Mars 08, 2017, 11:27:13 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

Satser på at Hudds rykker direkte opp og at vi klår Sheffield Wednesday i play off finalen  :)

auren
Jeg tror dessverre at det ikke spiller noen rolle hvem vi møter i en eventuell finale...vi er dømt til å tape :( Sorry....

For et sytete innlegg.

Om vi møter Sheff Wed i en eventuell finale så har vi et psykisk overtak på dem.
Vi har faktisk slått dem i begge oppgjør hittil i sesongen.

Møter vi Huddersfield i en finale, så har de et psykisk overtak på Leeds.

De jeg absolutt IKKE vil møte i en finale er Brighton eller Fulham.

Uansett, i en finale vil dagsformen avgjøre.
Har du fulgt med på Leeds United og finaler de siste 40 år...?

auren

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #89 på: Mars 08, 2017, 11:51:11 »
For jævlig at vi ikke skal klare å rykke opp  >:( Hater playoff, og får helt vondt innvendig av å tenke på nok en tapt opprykksfinale :( Hvis det blir som jeg frykter, nemlig at Hudds slår oss ut, så vil det være nesten umulig å bære :(

Satser på at Hudds rykker direkte opp og at vi klår Sheffield Wednesday i play off finalen  :)

auren
Jeg tror dessverre at det ikke spiller noen rolle hvem vi møter i en eventuell finale...vi er dømt til å tape :( Sorry....

For et sytete innlegg.

Om vi møter Sheff Wed i en eventuell finale så har vi et psykisk overtak på dem.
Vi har faktisk slått dem i begge oppgjør hittil i sesongen.

Møter vi Huddersfield i en finale, så har de et psykisk overtak på Leeds.

De jeg absolutt IKKE vil møte i en finale er Brighton eller Fulham.

Uansett, i en finale vil dagsformen avgjøre.
Har du fulgt med på Leeds United og finaler de siste 40 år...?

Slår du en terning tre ganger på rad, og ikke får en sekser, så vil ikke det automatisk si at du ikke får en sekser på det fjerde kastet  ;)

Hvis Leeds går til play off finale så tror jeg vi vinner. Sjansen er mindre for at vi går til selve play off finalen, enn det er å vinne den!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.