Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330235 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #150 på: Desember 20, 2017, 10:27:25 »
Barnsley på vei mot høydare
https://www.irishtimes.com/sport/soccer/english-soccer/barnsley-taken-over-by-group-including-moneyball-pioneer-billy-beane-1.3332863
Eller som Blackburn...


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Kan gå den veien. Men eiern har gjort Champions league lag av Nice. Og det tyder på kunnskap og kløkt
Kunnskap og penger er jo en god kombinasjon. Merkelig valg av klubb egentlig. Billig kanskje?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hvorfor er vi immune mot milliardærer som har peiling i foppall faget, og som er villige til å bruke pund....?  >:(

TK20

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #151 på: Desember 20, 2017, 10:30:05 »
Hvorfor er vi immune mot milliardærer som har peiling i foppall faget, og som er villige til å bruke pund....?  >:(

Er du misfornøyd med Radrizzani?

Sydhagen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #152 på: Desember 20, 2017, 10:32:13 »
Hvorfor er vi immune mot milliardærer som har peiling i foppall faget, og som er villige til å bruke pund....?  >:(

Er du misfornøyd med Radrizzani?
Høyst merkelig om så er tilfelle...
Radrizzani har gjort en unik jobb på bare 6 mnd.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #153 på: Desember 20, 2017, 10:43:17 »
Hvorfor er vi immune mot milliardærer som har peiling i foppall faget, og som er villige til å bruke pund....?  >:(

Er du misfornøyd med Radrizzani?
Nei, bedre enn narssisisten Cellino, men jeg er avventende.....det viktigste er tross alt om vi rykker opp innen et par år....vi får se....

h.b

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #154 på: Desember 20, 2017, 12:31:01 »
Hvorfor er vi immune mot milliardærer som har peiling i foppall faget, og som er villige til å bruke pund....?  >:(

Er du misfornøyd med Radrizzani?

Er nok ikke misfornøyd med Raddiken. Men han har begrensede økonomiske muskler. Bedre økonomiske muskler tilsier lettere å rykke opp

kalle_92

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #155 på: Desember 20, 2017, 13:18:39 »
Jeg vil heller ha en eier som bruker midler fornuftig, som opptrer redelig og inspirerende og som har et lengre tidsperspektiv. Ja, økonomi er viktig for å kunne bygge et lag sterkt nok til opprykk, men ikke for enhver pris. Ville dere f.eks likt det dersom Red Bull kjøpte klubben vår? Se på Leipzig og Salzburg. Klubbene er vel omtrent ikke til å kjenne igjen. Jeg vil ikke vinne på et slikt premiss.

berlin

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #156 på: Desember 20, 2017, 13:27:37 »
Barnsley er den av naboklubbene (+ Bradford) som jeg har litt sans for, så ønsker de alt godt.
Burnley er fra "gamle dager" en litt merittert klubb, men kan Burnley, Bournemouth, Huddersfield klamre seg fast i PL,
så kan Barnsley. De har i alle fall bra fans, og jeg liker Oakwell godt. Veldig intim og god atmosfære, fin stadion.

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #157 på: Desember 20, 2017, 15:45:18 »
Jeg vil heller ha en eier som bruker midler fornuftig, som opptrer redelig og inspirerende og som har et lengre tidsperspektiv. Ja, økonomi er viktig for å kunne bygge et lag sterkt nok til opprykk, men ikke for enhver pris. Ville dere f.eks likt det dersom Red Bull kjøpte klubben vår? Se på Leipzig og Salzburg. Klubbene er vel omtrent ikke til å kjenne igjen. Jeg vil ikke vinne på et slikt premiss.

Neivel...velkommen til 2017...Alt dreier seg om penger i foppallen nå, dessverre. I utgangspunktet er jeg enig med deg, men da er konsekvensen evig L1 eller championship. Jeg har vært Leedsfan i over 40 år, og har blitt så desperat at jeg gir blanke i om det er Bill Gates som øser ut penger slik at vi kan få noe suksess. Se på de 6 store lagene i PL...de eneste som er i nærheten av fornuftig økonomiisk drift er Arsenal, resten er gjennomsyret av rike sjeiker og onkler....

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #158 på: Desember 20, 2017, 18:42:04 »
Interresant oversikt:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #159 på: Desember 20, 2017, 18:57:40 »
Av og til høres det ut som om vi bare må bestemme oss for at Leeds bør bli en "kjøpeklubb", så blir det sånn. Og dessverre er forsøk på diskusjon ofte preget av polarisering. Selv om vi måtte ønske noe annet (eller ikke), har Radrizzani helt klart forespeilet en strategi basert på økonomisk edruelighet.

Gitt at det blir slik:
Tottenham er en klubb til etterfølgelse og en klubb Leeds kan (og bør?) relatere seg til. De var på vei opp, solgte Bale og Modric og gikk ett skritt tilbake og så tok de som et følge av det to kvantesteg frem. Ikke umiddelbart, men i løpet av noen få sesonger. For ambisiøse (les: utålmodige) og sulteforede fans som oss virker fire-fem sesonger ulidelig lenge, men ser man bakover de siste femten årene må jeg si at fem år med stødig fremgang hadde vært særdeles lett å svelge. Fordi en oppoverpekende pil skaper engasjement og positiv støy. Bare se endringen siden Cellino/GFHc/Bates! Og det er uten verken pokaler eller opprykk.

Tottenham ordnet mer eller mindre samtidig en av divisjonens mest spennende managere, bygget ny stadion og reinvesterte i stallen - i spillere som enten var fra hylle to eller store, litt uforløste talent - uten å legge hodet på stabben. Realøkonomien og spillerkjøpene er ikke sammenlignbart med en Championshipklubb, men Spurs konkurrerer ikke med tabellrivalene sine (Chelsea, Man Utd, Arsenal og Liverppol) verken i overgangsforbruk (netto) eller lønn. Likevel er det kun City og kanskje Arsenal på sitt beste som matcher angrepsspillet når det virkelig svinger av de liljehvite.

Spurs har nok for tynn stall til å konkurrere i både PL og CL, noe som antakelig resulterer i at de ikke henger med helt inn i noe av konkurransene. Da kan man selvsagt argumentere for at Levy bør åpne sekken, men man kan også velge å se litt annerledes på det: At bærekraftig økonomi og en "hyping" og modernisering av klubben faktisk kan gi ekstremt mye glede for supporterne. Jeg tror heller ikke Spurs blir mindre relevante med det første, når ny arena og dermed mer toppklubb-identitet står klart. Stadionbygging er ferdig, økte inntekter kan gi økt lønnsbudsjett osv. Dermed kan det likevel bli mer materielle resultater enn heder og ære på nye White Hart Lane med tiden. Se derimot på en klubb av Man Utds status og økonomi. De har brukt rundt 7 mrd kroner på spillere siden Fergie la opp for fem år siden. Mot WBA var sju av elleve startende kjøpt før skotten satte seg høyere opp på tribunen. Og det har verken blitt flere Premier eller Champions League-trofeer selv om klubben kastet de økonomiske retningslinjene på sjøen.

Rent økonomisk er det ikke slik at det pøses inn milliarder, enten via rike onkler eller banklån, eller så må det pantes flasker. Det er uansett Radrizzani som styrer linja og personlig tror ikke jeg at Leeds' suksess er tapt av den grunn. Dessuten tror jeg klubben kjapt kan få eksterne investorer, når Andrea har "vist verden" klubbens potensial.
« Siste redigering: Desember 20, 2017, 19:14:31 av Dennis »
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #160 på: Desember 20, 2017, 21:15:00 »
Av og til høres det ut som om vi bare må bestemme oss for at Leeds bør bli en "kjøpeklubb", så blir det sånn. Og dessverre er forsøk på diskusjon ofte preget av polarisering. Selv om vi måtte ønske noe annet (eller ikke), har Radrizzani helt klart forespeilet en strategi basert på økonomisk edruelighet.

Gitt at det blir slik:
Tottenham er en klubb til etterfølgelse og en klubb Leeds kan (og bør?) relatere seg til. De var på vei opp, solgte Bale og Modric og gikk ett skritt tilbake og så tok de som et følge av det to kvantesteg frem. Ikke umiddelbart, men i løpet av noen få sesonger. For ambisiøse (les: utålmodige) og sulteforede fans som oss virker fire-fem sesonger ulidelig lenge, men ser man bakover de siste femten årene må jeg si at fem år med stødig fremgang hadde vært særdeles lett å svelge. Fordi en oppoverpekende pil skaper engasjement og positiv støy. Bare se endringen siden Cellino/GFHc/Bates! Og det er uten verken pokaler eller opprykk.

Tottenham ordnet mer eller mindre samtidig en av divisjonens mest spennende managere, bygget ny stadion og reinvesterte i stallen - i spillere som enten var fra hylle to eller store, litt uforløste talent - uten å legge hodet på stabben. Realøkonomien og spillerkjøpene er ikke sammenlignbart med en Championshipklubb, men Spurs konkurrerer ikke med tabellrivalene sine (Chelsea, Man Utd, Arsenal og Liverppol) verken i overgangsforbruk (netto) eller lønn. Likevel er det kun City og kanskje Arsenal på sitt beste som matcher angrepsspillet når det virkelig svinger av de liljehvite.

Spurs har nok for tynn stall til å konkurrere i både PL og CL, noe som antakelig resulterer i at de ikke henger med helt inn i noe av konkurransene. Da kan man selvsagt argumentere for at Levy bør åpne sekken, men man kan også velge å se litt annerledes på det: At bærekraftig økonomi og en "hyping" og modernisering av klubben faktisk kan gi ekstremt mye glede for supporterne. Jeg tror heller ikke Spurs blir mindre relevante med det første, når ny arena og dermed mer toppklubb-identitet står klart. Stadionbygging er ferdig, økte inntekter kan gi økt lønnsbudsjett osv. Dermed kan det likevel bli mer materielle resultater enn heder og ære på nye White Hart Lane med tiden. Se derimot på en klubb av Man Utds status og økonomi. De har brukt rundt 7 mrd kroner på spillere siden Fergie la opp for fem år siden. Mot WBA var sju av elleve startende kjøpt før skotten satte seg høyere opp på tribunen. Og det har verken blitt flere Premier eller Champions League-trofeer selv om klubben kastet de økonomiske retningslinjene på sjøen.

Rent økonomisk er det ikke slik at det pøses inn milliarder, enten via rike onkler eller banklån, eller så må det pantes flasker. Det er uansett Radrizzani som styrer linja og personlig tror ikke jeg at Leeds' suksess er tapt av den grunn. Dessuten tror jeg klubben kjapt kan få eksterne investorer, når Andrea har "vist verden" klubbens potensial.
Veldig bra innlegg.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #161 på: Desember 20, 2017, 21:23:21 »
Og i Swansea har man gitt Paul Clement sparken etter 12 mnd i jobben.
https://www.nettavisen.no/sport/fotball/bekreftet-clement-sparket-i-swansea/3423400033.html
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #162 på: Desember 21, 2017, 00:14:16 »
Interresant oversikt:



Kolonne en på Bournemouth må jo være feil, skal sikkert være 32 mill, hvis 12 er riktig er de jo på topp..

jaho

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #163 på: Desember 21, 2017, 00:23:14 »
Og i Swansea har man gitt Paul Clement sparken etter 12 mnd i jobben.
https://www.nettavisen.no/sport/fotball/bekreftet-clement-sparket-i-swansea/3423400033.html

Jøss, hadde ikke fått med meg at Nigel Gibbs, assistent hos oss under Mc Dermott var assistent i Swansea..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #164 på: Desember 23, 2017, 22:40:31 »
Hah!  Monk fått sparken i 'boro :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #165 på: Desember 23, 2017, 22:53:56 »
Har vel egentlig bare ventet på at Monk fikk sparken i Boro ! Klubben har brukt penger , og Monken har tydlig vis ikke fått resultatene klubben ville ha !?

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #166 på: Desember 23, 2017, 23:06:46 »
Spesielt å bli sparket etter en seier...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #167 på: Desember 23, 2017, 23:08:37 »
Hah!  Monk fått sparken i 'boro :o

Middlesborough ligger på 9. plass ved halvspilt serie, og Monk får sparken.

Jeg skjønner jo at klubben har høye ambisjoner etter å ha investert tungt i nye spillere, men det blir litt patetisk å kvitte seg med Monk nå, synes jeg. Play-off er innen rekkevidde fremdeles.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #168 på: Desember 23, 2017, 23:09:52 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #169 på: Desember 23, 2017, 23:37:27 »
Lineker

Manchester City’s 13 point lead is the largest at Christmas in top flight history.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #170 på: Desember 24, 2017, 02:02:28 »
Monk who???
Manchester who???

We are Leeds...MOT!!!  ;D ;D ;D ;D ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #171 på: Desember 24, 2017, 08:16:05 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Ja du har helt rett. Penger har ingenting med suksess å gjøre. De beste lagene i PL og championship bruker omtrent ikke penger, og de som pøser ut kommer alltid langt ned på tabellen. Moro å se at Manchester lagene som nesten ikke bruker penger gjør det så bra. Wolves i vår divisjon har også gått på sparebluss i flere år. Nei, å bruke penger og investere i dyre spillere fører ingensteds hen ;)

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #172 på: Desember 24, 2017, 10:33:12 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Ja du har helt rett. Penger har ingenting med suksess å gjøre. De beste lagene i PL og championship bruker omtrent ikke penger, og de som pøser ut kommer alltid langt ned på tabellen. Moro å se at Manchester lagene som nesten ikke bruker penger gjør det så bra. Wolves i vår divisjon har også gått på sparebluss i flere år. Nei, å bruke penger og investere i dyre spillere fører ingensteds hen ;)

Og like tradisjonelt som jula selv, får du hvert eneste innlegg om penger til å handle om enten-eller. ;) ;) ;)
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #173 på: Desember 24, 2017, 10:40:07 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Ja du har helt rett. Penger har ingenting med suksess å gjøre. De beste lagene i PL og championship bruker omtrent ikke penger, og de som pøser ut kommer alltid langt ned på tabellen. Moro å se at Manchester lagene som nesten ikke bruker penger gjør det så bra. Wolves i vår divisjon har også gått på sparebluss i flere år. Nei, å bruke penger og investere i dyre spillere fører ingensteds hen ;)

Og like tradisjonelt som jula selv, får du hvert eneste innlegg om penger til å handle om enten-eller. ;) ;) ;)
Tja, hva med deg selv...?

raggen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #174 på: Desember 24, 2017, 10:45:06 »
Monk Who ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #175 på: Desember 24, 2017, 10:52:05 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Ja du har helt rett. Penger har ingenting med suksess å gjøre. De beste lagene i PL og championship bruker omtrent ikke penger, og de som pøser ut kommer alltid langt ned på tabellen. Moro å se at Manchester lagene som nesten ikke bruker penger gjør det så bra. Wolves i vår divisjon har også gått på sparebluss i flere år. Nei, å bruke penger og investere i dyre spillere fører ingensteds hen ;)

Og like tradisjonelt som jula selv, får du hvert eneste innlegg om penger til å handle om enten-eller. ;) ;) ;)
Tja, hva med deg selv...?

Hvis jeg over et dusinvis innlegg de siste åra vedrørende temaet ikke har gjort det klart at jeg mener det er noe mer nyansert enn det - senest i et langt innlegg i en annen tråd - så har jeg tydeligvis vanskelig for å gjøre meg forstått.
Marching on together!

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #176 på: Desember 24, 2017, 11:54:07 »
Er altså ikke mye tålmodighet og muligheter til kontinuitet i Boro' heller da....
Monk fikk vel handle spillere ganske ukritisk i forkant av sesongen , og når resultater uteblir ( man ikke er topp 6) så blir dette brukt mot den som har hovedansvaret, i Boro' er det manager...

Nå er det jo slik i Leeds at det er Orta som har hovedansvar for rekruttering av spillere, men TC har laguttak ut fra tropp han innehar. Det må vel være en viss kommunikasjon hvis kjemi ift spillere/ personligheter skal stemme....tenker jeg.

Litt snodig at Monk får sparken etter kampen i går der Boro' snudde kamp på bortebane og vant- mot en sterk opprykkskandidat som sliter ennå mer.... er d en kandidat/ manager som har blitt ledig på markedet som ledelsen ønsker mon tro'....??

Glad vi beholdt Thomas i vår tunge periode, men han er Coach -  ikke Manager da...ansvaret for resultater blir da muligens mer fordelt hos oss..... :o ::) :D
 

GeirO

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #177 på: Desember 24, 2017, 12:05:44 »
Og her blir man til stadighet påminnet på at bare man kaster masse penger på problemet, så blir det suksess? :o

De får punge ut en halv milliard til i januar, så løser det seg nok automatisk.
Enig, ingen automatikk i dette, men ofte en fordel.
MOT

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #178 på: Desember 24, 2017, 12:22:01 »
Spesielt å bli sparket etter en seier...

auren
De spilte bra også, i en vanskelig kamp der de lå under.

Det er nok de foregående 22 som har vært utslagsgivende. Og fansen har ikke vært nådige mot Monk og prestasjonene til laget  hans. Det ironiske er at Monk angivelig forlot Leeds fordi han ikke fikk nok innflytelse over spillerkjøp. I boro fikk han innflytelse og må følgelig ta mer av støyten når resultatene ikke står i stil med satsingen.
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #179 på: Desember 24, 2017, 12:53:10 »
Wednesday må ha ny manager....

Sheffield Wednesday head coach Carlos Carvalhal has left the club by “mutual consent”.

The Portuguese boss leaves on the back of a 2-1 home defeat by Middlesbrough in the Championship on Saturday.

http://www.derbytelegraph.co.uk/sport/football/football-news/championship-sheffield-wednesday-middlesbrough-after-972717
Super Leeds since 1968