Skrevet av Emne: Kva skjedde?  (Lest 4332 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SOL

Kva skjedde?
« på: April 17, 2017, 18:58:27 »
Heilt sidan november har me vore i playoff-posisjon. Etter "episoden" med Jansson - kva no det måtte vere - har ikkje laget eller Jansson vore like dominerande (etter mi meining). Kva var det eigentleg som skjedde, og kva har det betydd for laget og lagmoralen? Det har ikkje vore den same gløden i kampane eg har sett i alle fall.

Elles er eg bekymra for midtbanen vår når me startar med to djupe/defensive spelarar. Bridcutt har lett for å bli altfor defensiv etter min smak. Når pasningskvaliteten i tillegg er for dårleg, pådreg me oss mykje spel imot.

Kva var eigentleg poenget med å få inn Barrow? Er Pedraza mykje betre enn Doukara? Eg skal vedgå at eg i blant spør meg sjølv om Doukara verkeleg er ein fotballspelar - han er i stand til å dumme seg heilt ut på enkle ting for så å klare det "umoglege.
Truleg er det mangel på ein eller to kvalitetsspelarar i januarvindauget som no blir avgjerande om me klarer ein playoff-plass eller ei. Vinn me dei tre siste er me likevel klare ... Men så er det dette med Leeds og finalar då ...
 

Leedsfan

Sv: Kva skjedde?
« Svar #1 på: April 17, 2017, 19:02:34 »
Vi har ikke vært overbevisende siden Derby!

Vi er bedre med Doukara og uten Bridcutt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #2 på: April 17, 2017, 19:14:57 »
Vi har ikke vært overbevisende siden Derby!

Vi er bedre med Doukara og uten Bridcutt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Synes vi var veldig bra mot Brighton.
Enig angående Douk og Bridcutt.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Kva skjedde?
« Svar #3 på: April 17, 2017, 19:27:27 »
Vi har ikke vært overbevisende siden Derby!

Vi er bedre med Doukara og uten Bridcutt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi var vel ikke overbevisende før Derby heller.
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Kva skjedde?
« Svar #4 på: April 17, 2017, 19:29:04 »
Vi har ikke vært overbevisende siden Derby!

Vi er bedre med Doukara og uten Bridcutt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Synes vi var veldig bra mot Brighton.
Enig angående Douk og Bridcutt.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Lang sesong.
Klarer vi PO så er jo sesongens mål nådd.
Midtbanen er " cluet" vårt, Monk finner ikke alltid rette kjemi- og i hjemmekamper SKAL vi være offensive, noe annet er uhørt... I hvertfall mot lag av Wolves kaliber..
I dag florerte det dessverre med feilpasninger igjen, og mange fra Bridcutt.
Det blir en viktig uke på treningsfeltet, der tilslutt Monk må sette sammen de mest sultne og combative muskelgutta' vi har... for og møte ett hardtkjempende Nigel Clough's Burton.
 

DenHviteYeboah

Sv: Kva skjedde?
« Svar #5 på: April 17, 2017, 19:36:03 »
Vi har ikke vært overbevisende siden Derby!

Vi er bedre med Doukara og uten Bridcutt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig med deg her  :)
Kryss i taket ;D

Promotion 2010

Sv: Kva skjedde?
« Svar #6 på: April 17, 2017, 19:37:06 »
Sikret minst 7.plass nå!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Kva skjedde?
« Svar #7 på: April 18, 2017, 09:11:09 »
Vi hørte en del om at Pontus og Kyle scora i første halvdel av sesongen. Når scora de sist? Har vi endret noe på corner taktikken? Eller er det bare tilfeldig?
Marching On! 4276

Lucas the Kop Cat

Sv: Kva skjedde?
« Svar #8 på: April 18, 2017, 13:05:44 »
Vi hørte en del om at Pontus og Kyle scora i første halvdel av sesongen. Når scora de sist? Har vi endret noe på corner taktikken? Eller er det bare tilfeldig?
Lenge siden vi kunne si "corner er mål". Enten har vi endret corneroppstilling eller så er alle motstandere blitt oppmerksom på taktikken.

h.b

  • Gjest
Sv: Kva skjedde?
« Svar #9 på: April 18, 2017, 13:32:04 »
Vi hørte en del om at Pontus og Kyle scora i første halvdel av sesongen. Når scora de sist? Har vi endret noe på corner taktikken? Eller er det bare tilfeldig?
Lenge siden vi kunne si "corner er mål". Enten har vi endret corneroppstilling eller så er alle motstandere blitt oppmerksom på taktikken.

Mest det siste. Og da er det bare å ta ut Hernandez fra kampen, og så er halve slaget vunnet

raggen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #10 på: April 18, 2017, 15:39:13 »
tror du har rett i mye av det med hernandez ut av kampen så er mye gjort. men tror og det med at bridcutt inn i laget igjen så så vi en nedadgående form(merkelig nok) men føler bridcutt har fungert som en 5 forsvarer og skal hele tiden ned og hente ball og være ballfordeler. det ser ikke bra ut i mine øyne. i tillegg virker det som om når det blir mere krig i kampene så har monk vist lite vilje til og sette inn på/forandre laget for og ruste beste opp og justere underveis i kampene(slik som han bel geni erklært før)
Dette må gjøres noe med da alle kamper i championship stort sett er "kriger"
Men krysser fingrene for 2 seire av de siste 3 og at det holder til play off.


MOT
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Kva skjedde?
« Svar #11 på: April 18, 2017, 18:13:13 »
tror du har rett i mye av det med hernandez ut av kampen så er mye gjort. men tror og det med at bridcutt inn i laget igjen så så vi en nedadgående form(merkelig nok) men føler bridcutt har fungert som en 5 forsvarer og skal hele tiden ned og hente ball og være ballfordeler. det ser ikke bra ut i mine øyne. i tillegg virker det som om når det blir mere krig i kampene så har monk vist lite vilje til og sette inn på/forandre laget for og ruste beste opp og justere underveis i kampene(slik som han bel geni erklært før)
Dette må gjøres noe med da alle kamper i championship stort sett er "kriger"
Men krysser fingrene for 2 seire av de siste 3 og at det holder til play off.


MOT

Veldig svak midtbane i går. Og ingen av dem spilte sentralt.

Bridcutt som ligger oppi Forsvaret og Phillips som løper litt uten mål og mening blir bare svakt.

Et stort tomrom på midten ble utnyttet 100 prosent av Wolves.

Vi mangler oppspillpunktet som distribuerer ballene litt bak Pablo.

Pablo selv var ikke svak MEN DESSVERRE den eneste boksåpneren vi har OVER HELE BANEN!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Kva skjedde?
« Svar #12 på: April 18, 2017, 18:40:33 »
Det virker som om hele midtbanen har kollapset! Og frykter at vår kjære manager sliter like mye med å forstå det som oss. Har omtrent vært ny versjon av midtbane med vinger hver kamp nå.

Og januarvinduet ble vel en fiasko.
"Who needs Cantona??"

Nørgaard

Sv: Kva skjedde?
« Svar #13 på: April 18, 2017, 19:40:10 »
Det virker som om hele midtbanen har kollapset! Og frykter at vår kjære manager sliter like mye med å forstå det som oss. Har omtrent vært ny versjon av midtbane med vinger hver kamp nå.

Og januarvinduet ble vel en fiasko.

Tror nok han er klar over det.
Januarvinduet blev vores downfall for alle hold blev svært forstærket undtaget os. Slider nok med træthed og mange spillere er tæt på suspension.

DenHviteYeboah

Sv: Kva skjedde?
« Svar #14 på: April 18, 2017, 22:32:54 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....

Sydhagen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #15 på: April 18, 2017, 22:37:23 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....
Kjør med Vieira/Phillips resten av sesongen. Da blir det playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Kva skjedde?
« Svar #16 på: April 18, 2017, 23:22:42 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....
Kjør med Vieira/Phillips resten av sesongen. Da blir det playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Vieira ja. Men ikke feilpasningens far deluxe. Så må vi ha større tyngde fremover. Denne helvetes defansive holdningen koster oss en play off plass

Sydhagen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #17 på: April 18, 2017, 23:26:49 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....
Kjør med Vieira/Phillips resten av sesongen. Da blir det playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Vieira ja. Men ikke feilpasningens far deluxe. Så må vi ha større tyngde fremover. Denne helvetes defansive holdningen koster oss en play off plass
Si hva du vil. Det vat de to som spilte hovedrollen på midtbanen i vår beste periode denne sesongen når vår kaptein var skadet i 3-4 mnd. Vi gikk fra bunn til playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Kva skjedde?
« Svar #18 på: April 18, 2017, 23:30:22 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....
Kjør med Vieira/Phillips resten av sesongen. Da blir det playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Vieira ja. Men ikke feilpasningens far deluxe. Så må vi ha større tyngde fremover. Denne helvetes defansive holdningen koster oss en play off plass
Si hva du vil. Det vat de to som spilte hovedrollen på midtbanen i vår beste periode denne sesongen når vår kaptein var skadet i 3-4 mnd. Vi gikk fra bunn til playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Grei nok den. Men nå kan alle formasjonen til Leeds. Galskap å bruke Hernandez når vi har 2 defansive. Da taper vi midten

Sydhagen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #19 på: April 18, 2017, 23:32:18 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....
Kjør med Vieira/Phillips resten av sesongen. Da blir det playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Vieira ja. Men ikke feilpasningens far deluxe. Så må vi ha større tyngde fremover. Denne helvetes defansive holdningen koster oss en play off plass
Si hva du vil. Det vat de to som spilte hovedrollen på midtbanen i vår beste periode denne sesongen når vår kaptein var skadet i 3-4 mnd. Vi gikk fra bunn til playoff.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Grei nok den. Men nå kan alle formasjonen til Leeds. Galskap å bruke Hernandez når vi har 2 defansive. Da taper vi midten
Ja, tror faktisk Roofe spilte i 10'er rollen i vår beste periode. Pablo var vel skadet da.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

raggen

Sv: Kva skjedde?
« Svar #20 på: April 19, 2017, 07:19:32 »
Synes aldri og huske at bridcutt var så defensiv da han var på lån og storspilte.. kan være monk som ønsker det slik eller bridcutt selv som ønsker og ha mere ball og involvert. MEN han burde være høyere i banen
Forever Leeds United!!!!!!!!

ollan

Sv: Kva skjedde?
« Svar #21 på: April 19, 2017, 10:46:36 »
Det har vel ikke skjedd så veldig mye, vi har lagt på plassene 4-7 de siste 4-5 mnd.  Sesongen under ett har vi ikke hatt mange kamper der vi har dominert og vært spillemessig overlegne.
Så kan vi si at vi har overprestert i noen kamper og underprestert i andre, men på generelt grunnlag så kan vi jo slå fast  (ser vi vekk fra N´caste og Brigthon) så er de fleste lag på øvre halvdel ganske så jevnt over er like dårlig/god.
I min verden så har LU overrasket positivt denne sesongen (mitt tips var 7-12 plass) og ligger utenfor PO på målforskjell pr.d.d.
Kampprogrammet som gjenstår sier at LU kan avgjøre dette selv i og med at Wedensday har siste mot Fullham 7.mai og må en av de må avgi poen til fordel oss. Samtidig har de fleste lag rundt oss hatt noen smeller også.... De siste 10 runder for oss har gitt 14 poeng, med full pott til de andre hadde vi vært hektet av nå, heldighvis viser statistikken at de andre rundt oss ikke vinner hele tiden.

MOT har enda troen at det kan bli play off og tur til Wembley 29.mai
Ollan

Bjorn

Sv: Kva skjedde?
« Svar #22 på: April 19, 2017, 11:16:12 »
Det har vel ikke skjedd så veldig mye, vi har lagt på plassene 4-7 de siste 4-5 mnd.  Sesongen under ett har vi ikke hatt mange kamper der vi har dominert og vært spillemessig overlegne.
Så kan vi si at vi har overprestert i noen kamper og underprestert i andre, men på generelt grunnlag så kan vi jo slå fast  (ser vi vekk fra N´caste og Brigthon) så er de fleste lag på øvre halvdel ganske så jevnt over er like dårlig/god.
I min verden så har LU overrasket positivt denne sesongen (mitt tips var 7-12 plass) og ligger utenfor PO på målforskjell pr.d.d.
Kampprogrammet som gjenstår sier at LU kan avgjøre dette selv i og med at Wedensday har siste mot Fullham 7.mai og må en av de må avgi poen til fordel oss. Samtidig har de fleste lag rundt oss hatt noen smeller også.... De siste 10 runder for oss har gitt 14 poeng, med full pott til de andre hadde vi vært hektet av nå, heldighvis viser statistikken at de andre rundt oss ikke vinner hele tiden.

MOT har enda troen at det kan bli play off og tur til Wembley 29.mai

Enig med du. Det blir nok noen 'Twists and Turns' mellom nå og sesongslutt. Ikke bare vi som vil kjenne presset av å ligge rundt playoff plass. Min billett til London er fortsatt booket. Har ikke pakket tannbørsten ennå, men lever i håpet om at jeg kan det! Sesongen har gått slik jeg trodde den kunne gjøre. Playoff Finale er bonus.
Marching On! 4276

Cherry

Sv: Kva skjedde?
« Svar #23 på: April 19, 2017, 13:09:44 »
Det har vel ikke skjedd så veldig mye, vi har lagt på plassene 4-7 de siste 4-5 mnd.  Sesongen under ett har vi ikke hatt mange kamper der vi har dominert og vært spillemessig overlegne.
Så kan vi si at vi har overprestert i noen kamper og underprestert i andre, men på generelt grunnlag så kan vi jo slå fast  (ser vi vekk fra N´caste og Brigthon) så er de fleste lag på øvre halvdel ganske så jevnt over er like dårlig/god.
I min verden så har LU overrasket positivt denne sesongen (mitt tips var 7-12 plass) og ligger utenfor PO på målforskjell pr.d.d.
Kampprogrammet som gjenstår sier at LU kan avgjøre dette selv i og med at Wedensday har siste mot Fullham 7.mai og må en av de må avgi poen til fordel oss. Samtidig har de fleste lag rundt oss hatt noen smeller også.... De siste 10 runder for oss har gitt 14 poeng, med full pott til de andre hadde vi vært hektet av nå, heldighvis viser statistikken at de andre rundt oss ikke vinner hele tiden.

MOT har enda troen at det kan bli play off og tur til Wembley 29.mai

Bra betraktninger dette.
Fulham er farlig sterke da, tror at Reading eller Wednesday er de som må "sprekke" siste 3..
 

Square Ball

Sv: Kva skjedde?
« Svar #24 på: April 19, 2017, 13:49:13 »
Vi kan ikke starte og forandre gameplan nå,det er tross alt en organisering og en satt spillestil som
har brakt oss dit vi er.Stam har og fått mye kritikk for sin spillestil og gått på noen store nederlag
(sjekk målforskjell),likevel stått på sitt.Huddersfield spiller heavymetalfotball(og har tapt en del idet siste)
Dessverre tror jeg de to ovenevnte er sikret PO nå.Her er det ørsmå marginer,slitasje,nerver og mentalitet
er avgjørende for hvem som tar de siste to POplassene av oss,Fulham og SheffW.

Vi har lagt grunnlaget med god defensiv organisering,samt to av divisjonens beste stoppere og etterhvert keeper.
Tidligere i sesongen skapte lag knapt målsjanser mot oss,det syns jeg har endret seg de siste måneder.
Litt skeptisk til både Phillips/Vieira spiller så mye nå,de svinger voldsomt i prestasjona.Merkerlig at O`Kane er
så ute i kulda.har tross alt mer erfaring og vært med på dette før i Bournemth.

Hernandez har fortsatt en meget god dødballfot,her tror heller på marginer at ikke Bartley/Jansson har goalet.
Monk holder på strukturen og ideene,og bytter inn mer offensive anlagte spillere ,uten å få uttelling.
Blir vanvittig spennende til helga.Tøffe kamper for alle POsonen.Lille Burton mot mighty Leeds,huff syns jeg
tabloidoverskriftene alt


h.b

  • Gjest
Sv: Kva skjedde?
« Svar #25 på: April 19, 2017, 19:31:58 »
Vi kan ikke starte og forandre gameplan nå,det er tross alt en organisering og en satt spillestil som
har brakt oss dit vi er.Stam har og fått mye kritikk for sin spillestil og gått på noen store nederlag
(sjekk målforskjell),likevel stått på sitt.Huddersfield spiller heavymetalfotball(og har tapt en del idet siste)
Dessverre tror jeg de to ovenevnte er sikret PO nå.Her er det ørsmå marginer,slitasje,nerver og mentalitet
er avgjørende for hvem som tar de siste to POplassene av oss,Fulham og SheffW.

Vi har lagt grunnlaget med god defensiv organisering,samt to av divisjonens beste stoppere og etterhvert keeper.
Tidligere i sesongen skapte lag knapt målsjanser mot oss,det syns jeg har endret seg de siste måneder.
Litt skeptisk til både Phillips/Vieira spiller så mye nå,de svinger voldsomt i prestasjona.Merkerlig at O`Kane er
så ute i kulda.har tross alt mer erfaring og vært med på dette før i Bournemth.

Hernandez har fortsatt en meget god dødballfot,her tror heller på marginer at ikke Bartley/Jansson har goalet.
Monk holder på strukturen og ideene,og bytter inn mer offensive anlagte spillere ,uten å få uttelling.
Blir vanvittig spennende til helga.Tøffe kamper for alle POsonen.Lille Burton mot mighty Leeds,huff syns jeg
tabloidoverskriftene alt

En ting som er bra med å forandre kamp plan nå er at vi da overasker motstanderne deluxe

Tom S

Sv: Kva skjedde?
« Svar #26 på: April 20, 2017, 11:53:03 »
Tabben var å stille med 3.laget i Fa-køppen.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: Kva skjedde?
« Svar #27 på: April 20, 2017, 12:33:00 »
Kommer aldri til å forstå hvorfor Bridcutt ble kaptein...altså bankers i startoppstilling hvis skadefri. Hans bidrag denne sesongen har i mine øyne vært lite imponerende....

Utover Kyle Bartley ser jeg ikke helt hvem andre som lyser noe mer leder enn Bridcutt heller. Og det er fortsatt problemet. For få bretter opp ermene når det virkelig gjelder.
Marching on together!