Skrevet av Emne: Next season  (Lest 13198 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Next season
« Svar #60 på: Mai 10, 2017, 10:27:14 »
Tenker at det blir en 3-års kontrakt med den betingelsen at det må bli opprykk i løpet av de 3 årene. Om det ikke skjer, så får han ikke ny kontrakt etter den 3-års perioden. Blir for vanskelig å kreve at vi skal rykke opp neste år, vi vet alle at CH er veldig krevende, og det er mye som kan skjære seg. Ã… rykke opp i løpet av 2 år er litt mer realistisk, men vil fjerne press å gi ham 3 år. Om jeg gjetter riktig ang kontraktsbetingelsene vil jeg være fornøyd ihvertfall.

Kravet må da bli å rykke opp. Play off neste sesong er for dårlig. Tape finalen i play off ikke akseptabelt. Ikke nå playoff er en skandale og krever umiddelbart Monk sin avskjed.
Hva skjer da om et år. jo da sier vi at vi skal rykke opp innen tre år. Slik har vi holdt på i de siste årene, og for en fiaskotur det har vært. Så direkte opprykk bør være et krav

Det høres veldig enkelt ut å rykke opp. Bare for å ta noen eksempler. Newcastle måtte slite til runde 44 før de var klare for opprykk. Det var blant annet med en Jonjo Shelvey til 80 000 pund i uka. Og godt at vi ikke vet hva Mitrovic og resten av gjengen hadde. Aston Villa endte opp som middelhavsfarer med et lønnsbudsjett som resten av divisjonen bare kan drømme om.

Jordan Rhodes koster 10 mill pund. 18 kamper og 3 mål for Wednesday. Og hvem vet hva han henter i lønn. Det er omtrent samme statistikk som Omar Bogle har etter å ha blitt hentet fra Grimsby til Wigan. Prislappen der var 875 000 pund, og lønna sikkert en fjerdedel.

Så penger er ikke alt. Mye viktigere enn hvor mye man bruker, er hvordan man bruker det man har. Som i det økonomiske livet ellers tror jeg det er slik at jo mindre man har, jo mer fornuftig bruker man det man har.

Men jeg fornekter ikke at økonomi spiller en viktigere og viktigere rolle. Heldigvis betyr det ikke riktig alt. Et opprykk fra championship kan ikke bestilles. Og baksiden av medaljen er at satser du steinhardt økonomisk, og mislykkes med opprykket, er avgrunnen nær. Noe vi burde vite alt om.



« Siste redigering: Mai 10, 2017, 10:36:49 av Kato »
 

Xern

Sv: Next season
« Svar #61 på: Mai 10, 2017, 11:16:07 »
Og derfor mener jeg det er urealistisk å regelrett kreve opprykk på så kort tid. Jeg er mer opptatt av litt kontinuitet, jeg vil bygge lag rundt en manager som gjør sine valg selv, det er da vi får utrettet ting på sikt. Er lett å glemme at vi har ihvertfall 10 lag i samme divisjon med samme visjon som oss, men på en treårs periode med Monk som bygger lag, er jeg trygg på at det er oppnåelig på sikt.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Nørgaard

Sv: Next season
« Svar #62 på: Mai 10, 2017, 11:35:07 »
Og derfor mener jeg det er urealistisk å regelrett kreve opprykk på så kort tid. Jeg er mer opptatt av litt kontinuitet, jeg vil bygge lag rundt en manager som gjør sine valg selv, det er da vi får utrettet ting på sikt. Er lett å glemme at vi har ihvertfall 10 lag i samme divisjon med samme visjon som oss, men på en treårs periode med Monk som bygger lag, er jeg trygg på at det er oppnåelig på sikt.

Enig!
Tænk på hvor lang tid det tog Brighton

GeirO

Sv: Next season
« Svar #63 på: Mai 15, 2017, 22:44:54 »
Til neste sesong frykter jeg at vi må ha to nye midtstoppere. Tror vel verken Bartley eller Jansson er i Leeds når august kommer....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #64 på: Mai 15, 2017, 23:05:58 »


Coral‏
Verified account
 @Coral  3h
The Championship 2017/18, add in either SheffWed/Hudd and possibly Bradford.

Got to feel for the Cardiff/Bristol City fans.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Next season
« Svar #65 på: Mai 24, 2017, 21:14:56 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #66 på: Mai 24, 2017, 22:04:30 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Next season
« Svar #67 på: Mai 24, 2017, 22:13:58 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Nei  :-X ::)
« Siste redigering: Mai 24, 2017, 22:15:35 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #68 på: Mai 24, 2017, 22:15:05 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Nei  :-X ::)
:-X  That's the reality of life  :P
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Next season
« Svar #69 på: Mai 24, 2017, 22:15:42 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Nei  :-X ::)
:-X  That's the reality of life  :P
Jepp!  Hu fikk litt sjokk når jeg nevnte prisene på 4000+  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #70 på: Mai 24, 2017, 22:24:22 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Nei  :-X ::)
:-X  That's the reality of life  :P
Jepp!  Hu fikk litt sjokk når jeg nevnte prisene på 4000+  ;D
Hehe, var nok ikke det hun så for seg :D 
Men, så får hun ha klar maten når du kommer hjem :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Next season
« Svar #71 på: Mai 24, 2017, 22:28:39 »
Sesongkort sikret, midt i North Stand  8)
Fikk du oppfylt ambisjonene om sesongkort * 2 ? :)
Nei  :-X ::)
:-X  That's the reality of life  :P
Jepp!  Hu fikk litt sjokk når jeg nevnte prisene på 4000+  ;D
Hehe, var nok ikke det hun så for seg :D 
Men, så får hun ha klar maten når du kommer hjem :)

2017 nå Asbjørn, når Xern kommer hjem sitter fruen hans og venter på at han skal lage maten ;D....hva er det som skjer med verden  :o

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #72 på: Mai 24, 2017, 22:30:15 »

2017 nå Asbjørn, når Xern kommer hjem sitter fruen hans og venter på at han skal lage maten ;D....hva er det som skjer med verden  :o
*venter i spenning på rapport fra Martin i august 2017* :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Next season
« Svar #73 på: Mai 25, 2017, 00:54:31 »

2017 nå Asbjørn, når Xern kommer hjem sitter fruen hans og venter på at han skal lage maten ;D....hva er det som skjer med verden  :o
*venter i spenning på rapport fra Martin i august 2017* :D
Det blir ingen mat i August, såvidt jeg kan se.  ;D ;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #74 på: Mai 25, 2017, 01:26:40 »
Hyggelig chat her gutter ;D


Selv klarte jeg ikke vente til terminliste-slippet 21.juni...så jeg har booka fly & hotell 27-30.oktober...
50% sjanse for hjemmekamp...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #75 på: Mai 25, 2017, 08:23:10 »
Selv klarte jeg ikke vente til terminliste-slippet 21.juni...så jeg har booka fly & hotell 27-30.oktober...
50% sjanse for hjemmekamp...MOT!!!
Flyet mitt lander 4.august.
Returen er ikke kjøpt ennå... :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #76 på: Mai 25, 2017, 09:32:51 »
Andrea om kommende sesong:

Except he didn't, he said he felt 14/15 teams will have budgets that can challenge for promotion, I don't think he said our budget was any more or less than them, unless I heard wrong.

 ....
Just to clarify, he was talking about there being around 14 teams that dream of promotion, all with similar budgets to us. He didn't say we had the budget of a 14th place club, rather we're able to compete with those 14 clubs aiming for promotion.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Nørgaard

Sv: Next season
« Svar #77 på: Mai 25, 2017, 13:12:36 »
Andrea om kommende sesong:

Except he didn't, he said he felt 14/15 teams will have budgets that can challenge for promotion, I don't think he said our budget was any more or less than them, unless I heard wrong.

 ....
Just to clarify, he was talking about there being around 14 teams that dream of promotion, all with similar budgets to us. He didn't say we had the budget of a 14th place club, rather we're able to compete with those 14 clubs aiming for promotion.

Hørte jeg også og manden har vel ret.

Kato

Sv: Next season
« Svar #78 på: Mai 29, 2017, 20:49:00 »
Kontinuiteten er borte, så vi er plutselig satt endel tilbake. Vi får ikke bygd videre på fjorårssesongen når der gjelder spillestil. Plutselig har vi det travelt før sesongen starter.
 

Jon R

Sv: Next season
« Svar #79 på: Mai 29, 2017, 20:59:55 »
Kontinuiteten er borte, så vi er plutselig satt endel tilbake. Vi får ikke bygd videre på fjorårssesongen når der gjelder spillestil. Plutselig har vi det travelt før sesongen starter.
Forskjellen er at i fjor hentet vi treneren før vi hentet resten av støtteapparatet. Bravo og Kinnear er antagelig godt i gang med å forberede neste sesong. Big difference!   :)
Jon R.

lojosang

Sv: Next season
« Svar #80 på: Mai 30, 2017, 00:13:48 »
Kontinuiteten er borte, så vi er plutselig satt endel tilbake. Vi får ikke bygd videre på fjorårssesongen når der gjelder spillestil. Plutselig har vi det travelt før sesongen starter.
Forskjellen er at i fjor hentet vi treneren før vi hentet resten av støtteapparatet. Bravo og Kinnear er antagelig godt i gang med å forberede neste sesong. Big difference!   :)

Er det noen som har sett noen indikasjoner på at Bravo skal gjøre noe annet enn å sitte i styret?
- Leif Olav

Jon R

Sv: Next season
« Svar #81 på: Mai 30, 2017, 00:23:37 »
Kontinuiteten er borte, så vi er plutselig satt endel tilbake. Vi får ikke bygd videre på fjorårssesongen når der gjelder spillestil. Plutselig har vi det travelt før sesongen starter.
Forskjellen er at i fjor hentet vi treneren før vi hentet resten av støtteapparatet. Bravo og Kinnear er antagelig godt i gang med å forberede neste sesong. Big difference!   :)

Er det noen som har sett noen indikasjoner på at Bravo skal gjøre noe annet enn å sitte i styret?
Han er her for å hjelpe eieren å bygge klubb.

Radrizzani said Bravo would offer “a wealth of knowledge and expertise gained from leading roles at the very highest levels of the game”, saying: “I look forward to working closely with Ivan as the club comes together to build on the progress achieved this season.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-bravo-capture-is-radrizzani-s-first-significant-move-since-buying-into-the-elland-road-club-1-8511582
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Next season
« Svar #82 på: Juni 04, 2017, 18:34:21 »
WACCOE

Looking to next season, of the last 39 teams promoted from this division 11 had a first season manager and only four of those did it via automatic.

Four or five of those 11 had parachute payments and one of them was that 2010 Newcastle team that kept all their players from the PL.

Jakanovic is the only first season manager to gain auto promotion in the last 7 years.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Next season
« Svar #83 på: Juni 05, 2017, 17:44:01 »
Fin oppdatering fra Hay:

 Leeds United: Chris Wood, pre-season and a continental recruitment plan among key issues for new boss

 Phil Hay Email 13:36 Monday 05 June 2017

 The speed of the summer is demonstrated by the fact that Leeds United are already a fortnight out from the publication of the 2017-18 fixtures. Pre-season starts in a month’s time, reminding the club that they have a short window in which to find a new manager. Leeds are 11 days into their hunt for Garry Monk’s replacement after the 38-year-old’s sudden resignation began a process which new owner Andrea Radrizzani did not expect. Early links to Aitor Karanka - a free agent, a friend of Leeds’ director of football Victor Orta and a coach who won promotion from the Championship with Middlesbrough - were quickly dismissed by United and the club are yet to show their hand after compiling a shortlist of replacements for Monk.

 Monk’s overnight departure was not a complete surprise. He had spoken in the closing stages of his year in charge of seeking assurances about Radrizzani’s intentions as owner and clarity about various matters at Elland Road. Here are the main issues which will confront a new manager as and when Leeds unveil Monk’s successor: Decisions on Monk’s backroom team. Convention says that a departing head coach takes his staff with him but Leeds have delayed decisions on the future of assistant Pep Clotet, first-team coach James Beattie and goalkeeping coach Darryl Flahavan.

Clotet, who also worked as Monk’s No 2 at Swansea City, is understood to be keen to stay with United and Leeds think highly of his ability as a coach but despite the vacancy above him, the club are not giving serious consideration to the option of offering the Spaniard the chance to replace Monk as head coach.
His deal runs to the end of this month and the retention of Clotet will be dictated by Monk’s replacement.

Beattie remains on board but might choose to follow Monk to another club and despite his influence on the form and finishing of Chris Wood, Leeds are likely to allow him to move on. Flahavan, however, is seen as an extremely promising goalkeeping coach having impressed in the job at the first time of asking. The former Southend United keeper joined Monk’s staff last summer after opting to retire and Leeds might recommend that any incoming boss gives thought to leaving Flahavan in place.

Organising pre-season. The arrangement of last summer’s friendlies was a challenge for Leeds and complicated by the late timing of Monk’s appointment on June 2. Massimo Cellino was able to line up a home game against Italian club Atalanta but United found other meaningful fixtures harder to come by. Two matches in Dublin, where the League of Ireland season was in full flow, played out against predominantly second-string and youth-team players from Shelbourne and Shamrock Rovers and Leeds staged games against Guiseley and Peterborough United in the space of less than 24 hours, sending different squads to both venues. Whether that schedule was a factor in Leeds’ slow start to the Championship season is for Monk to know but it was not his intention to adopt a similar programme this summer and Austria was mentioned as a potential tour destination. United have already looked at potential friendlies and a new manager will not find pre-season planning completely cold but training will resume around the beginning of July and finalising a pre-season schedule is a major priority.

Wood has two years left on his contract and Jansson will take up a three-year deal with Leeds on July 1. Both are effectively the club’s property but both are interesting clubs in the Premier League and United will need to address the length of Wood’s deal or risk the prospect of the 30-goal striker running it into its final 12 months next June. Radrizzani has ruled out any chance of Leeds selling Wood, telling the YEP last month: “Can you find me another Chris Wood? That is your answer. Our priority is to keep our best players.”

United are also adamant that despite much talk about Jansson’s transfer from Torino, the move is watertight and will go ahead as planned. Radrizzani has already killed speculation about Ronaldo Vieira by handing the teenager a new four-year contract. United’s next manager would want to know that most of the spine of Monk’s squad will remain intact.

Leeds are moving transparently towards a continental recruitment model after appointing Orta as their director of football. Reports in Spain say he will be joined at Leeds by Dani Salas, a former professional who made precious little impact as a defender with Sevilla and Eibar but has integrated himself into Sevilla’s respected recruitment team. Salas focussed on scouting in Portugal and South America and has also been involved in Sevilla’s recent pursuit of Besiktas’ Oguzhan Ozyakup, the former Arsenal midfielder. United have one transfer in the bag already - the permanent signing of loanee Hadi Sacko from Sporting Lisbon - but new additions will wait until a head coach is on board.

Radrizzani laid out his plans for investing in players by saying: “It will be a rational approach. I’ve seen many cases of new owners coming in, injecting money quickly and without a plan or a project. They went bust pretty soon and in the Championship you see a lot of turnover of owners. “That’s the last thing I wish for. I wish to give continuity here so I need to be stable and plan rational investment. That means investing in players at the right age to develop, not in an old player who comes here with no desire, big wages and in a few years we are bankrupt. We need to be under control.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-chris-wood-pre-season-and-a-continental-recruitment-plan-among-key-issues-for-new-boss-1-8578788
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Next season
« Svar #84 på: Juni 05, 2017, 18:41:54 »
Finfin oppdatering. Bare å glede seg til fremtiden! Håper jeg.

Nørgaard

Sv: Next season
« Svar #85 på: Juni 05, 2017, 18:46:41 »
Meget fornuftig opdatering, men vi skal snart have en ny head coach.

Promotion 2010

Sv: Next season
« Svar #86 på: Juni 07, 2017, 21:02:58 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Next season
« Svar #87 på: Juni 18, 2017, 17:58:39 »
Vanskelig å være så veldig optimistisk:

Worst case:
Ut med Monk, Wood og Janson selges, krangel mellom eierne og cash fra salg går ikke til nye spillere. Alle lånespillere reiser hjem og Taylor går. Inn kommer div rask.

Base case:
Monk fortsetter, Janson selges, Taylor går, Bartley kjøpes, pengene fra Janson salg brukes til 1 midtstopper, en sentral midtbane og 1 ving. Vi gambler på nytt i lånemarkedet på 1 midtstopper, 1 ving og 1 spiss, samt finner et eller annet på venstre back. Eierne får til et greit  samarbeid.

Best case:
Monk fortsetter, Taylor går, Celino går, cash injection nok til å signe Bartley, samt topp spillere på venstre back, sentral midtbane, begge vingene, pluss cover for Wood og midtstoppere.

60% sjanse for base case, 30% for Worst case og 10% for best case..

Foreløpig mellom worst case og base case, med overvekt mot Worst case! Ny status om 4 uker.
"Who needs Cantona??"