Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 214024 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TK20

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #990 på: Januar 16, 2018, 18:17:00 »


Hvis Lasogga på 15K i uka er vår top earner sier det litt om jobben TC gjør. Helt ny i ligaen og hevder godt seg mot klubber som stiller i en annen klasse når det kommer til pengebruk.

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #991 på: Januar 16, 2018, 19:33:51 »


Hvis Lasogga på 15K i uka er vår top earner sier det litt om jobben TC gjør. Helt ny i ligaen og hevder godt seg mot klubber som stiller i en annen klasse når det kommer til pengebruk.
Vel, de andre klubbene rykker jo opp...det har ikke vi gjort...

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #992 på: Januar 16, 2018, 19:47:39 »


Hvis Lasogga på 15K i uka er vår top earner sier det litt om jobben TC gjør. Helt ny i ligaen og hevder godt seg mot klubber som stiller i en annen klasse når det kommer til pengebruk.
Vel, de andre klubbene rykker jo opp...det har ikke vi gjort...

Litt £, tålmodighet og stabilitet over tid belønnes gjerne med opprykk, vi har vært stabil i 6 mnd....

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #993 på: Januar 16, 2018, 19:58:58 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.
Misforstått og historieløst i denne sammenheng! «Dirty Leeds» handlet ikke om spytting og off ball incidents men om å vinne for enhver pris, om nødvendig med brutale taklinger og «grisete» duellspill. Det var «Norman bites your legs», ikke «Norman The spitter», «Norman The headbutter» eller «Norman The moaner».

Hvem i all verden er det som har forklart deg at jeg sammenligner spytting med legenden Norman Hunter?

På 60- og 70-tallet var Leeds klart best også Off The Ball, med hard kjemping og ufinheter. Dagens lag mangler både finspill, vinnervilje og grisespilling...

...dessverre!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #994 på: Januar 16, 2018, 22:14:34 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.
Misforstått og historieløst i denne sammenheng! «Dirty Leeds» handlet ikke om spytting og off ball incidents men om å vinne for enhver pris, om nødvendig med brutale taklinger og «grisete» duellspill. Det var «Norman bites your legs», ikke «Norman The spitter», «Norman The headbutter» eller «Norman The moaner».

Hvem i all verden er det som har forklart deg at jeg sammenligner spytting med legenden Norman Hunter?

På 60- og 70-tallet var Leeds klart best også Off The Ball, med hard kjemping og ufinheter. Dagens lag mangler både finspill, vinnervilje og grisespilling...

...dessverre!
Men Kalvin syns de er tøffe, da.

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #995 på: Januar 16, 2018, 23:21:51 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.
Misforstått og historieløst i denne sammenheng! «Dirty Leeds» handlet ikke om spytting og off ball incidents men om å vinne for enhver pris, om nødvendig med brutale taklinger og «grisete» duellspill. Det var «Norman bites your legs», ikke «Norman The spitter», «Norman The headbutter» eller «Norman The moaner».

Hvem i all verden er det som har forklart deg at jeg sammenligner spytting med legenden Norman Hunter?

På 60- og 70-tallet var Leeds klart best også Off The Ball, med hard kjemping og ufinheter. Dagens lag mangler både finspill, vinnervilje og grisespilling...

...dessverre!


Det er ikke helt riktig. Noen av de styggeste episodene på  70-tallet var med Leeds i hovedrollen.
Bremners (Charity Shield 1974) og Hunters slossing (mot  Derby) sjokkerte hele fotball-England , selv om alt ikke var deres feil.




auren

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #996 på: Januar 16, 2018, 23:27:22 »
Skjønner ikke at noen kan forsvare slåssing og stygge taklinger fra Dirty Leeds perioden på 60/70-tallet. Bare fordi vi var så gode da, og hadde dette imaget, så var det OK og kult? Hører ingen sted hjemme slike ting! Akkurat som spytting, filming og klaging på dommeren.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #997 på: Januar 17, 2018, 07:36:33 »
Skjønner ikke at noen kan forsvare slåssing og stygge taklinger fra Dirty Leeds perioden på 60/70-tallet. Bare fordi vi var så gode da, og hadde dette imaget, så var det OK og kult? Hører ingen sted hjemme slike ting! Akkurat som spytting, filming og klaging på dommeren.

auren

Selvsagt helt enig  ::)

RoarG

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #998 på: Januar 17, 2018, 12:39:17 »
Skjønner ikke at noen kan forsvare slåssing og stygge taklinger fra Dirty Leeds perioden på 60/70-tallet. Bare fordi vi var så gode da, og hadde dette imaget, så var det OK og kult? Hører ingen sted hjemme slike ting! Akkurat som spytting, filming og klaging på dommeren.

auren

Selvsagt helt enig  ::)
Er vel i seneste ute med moralske pekefingre nå?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #999 på: Januar 17, 2018, 20:08:21 »
Skjønner ikke at noen kan forsvare slåssing og stygge taklinger fra Dirty Leeds perioden på 60/70-tallet. Bare fordi vi var så gode da, og hadde dette imaget, så var det OK og kult? Hører ingen sted hjemme slike ting! Akkurat som spytting, filming og klaging på dommeren.

auren
Det var ikke kult da og er ikke kult nå. Fra en tid da listen for hva som var tillatt på en fotballbane lå milevis høyere enn nå. Don Revies «The Leeds familiy mot resten av verden» attityden var dog litt kult da og skapte nok noe av grunnlaget for den konspiratoriske tankegangen som Leeds supportere har båret med seg siden 60 tallet, og som fortsatt mange har med seg i dag!
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1000 på: Januar 20, 2018, 16:48:42 »
Belager, men dette holder ikke. TC må vekk

Sydhagen

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1001 på: Januar 20, 2018, 16:51:42 »
Belager, men dette holder ikke. TC må vekk

Ja, har nå endret min standpunkt fra tålmodig til svært utålmodig.

Det er helt klart et dårlig humør innad i laget nå. Frustrasjonen lyser lang vei på banen.
« Siste redigering: Januar 20, 2018, 16:54:48 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1002 på: Januar 20, 2018, 16:54:38 »
Belager, men dette holder ikke. TC må vekk

Ja, har nå endret min standpunkt fra tålmodig til svært utålmodig.
Ikke TC sin feil at vi får røde kort for ting andre ikke får frispark på engang. Dette er idiotisk dårlig dømming
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1003 på: Januar 20, 2018, 16:55:55 »
Belager, men dette holder ikke. TC må vekk

Ja, har nå endret min standpunkt fra tålmodig til svært utålmodig.
Ikke TC sin feil at vi får røde kort for ting andre ikke får frispark på engang. Dette er idiotisk dårlig dømming

Vel. Cooper burde ha direkte rødt på den taklinga da. Så ikke skyld på dommern her

Eriksen55

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1004 på: Januar 20, 2018, 16:57:00 »
Liker TC. måten han omtaler klubb og spillere på. Bra type. I utgangspunktet fornøyd med hvor vi ligger på tabellen med heng på opprykk.. Men tross det, så har jeg også nå gått lei. Dette holder ikke. Vi er gode når vi er gode, men det er vi altfor sjelden og vi har et ekstremt lavt bunnivå.

Jeg er helt sikker på at spillerne er bedre, mye bedre enn dette. Han får ikke nok ut av dette mannskapet.

Eriksen55

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1005 på: Januar 20, 2018, 17:01:01 »
Belager, men dette holder ikke. TC må vekk

Ja, har nå endret min standpunkt fra tålmodig til svært utålmodig.
Ikke TC sin feil at vi får røde kort for ting andre ikke får frispark på engang. Dette er idiotisk dårlig dømming

Så reprisen i pausen. Ikke mye å si på det kortet.

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1006 på: Januar 20, 2018, 17:31:06 »
Tar TC for lett på kampene mon tro. Laget er jo helt forvandla etter pause. Og hvis det er peptalken som har gjort at spillerne har snudd kampen, ja da er det nettopp slik peptalk han bør ha før kampen starter. Han må evne å motivere laget i 90 minutter

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1007 på: Januar 20, 2018, 17:58:10 »
Tar TC for lett på kampene mon tro. Laget er jo helt forvandla etter pause. Og hvis det er peptalken som har gjort at spillerne har snudd kampen, ja da er det nettopp slik peptalk han bør ha før kampen starter. Han må evne å motivere laget i 90 minutter

Og nå er han sikkert klovn igjen?

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1008 på: Januar 20, 2018, 18:00:31 »
Tar TC for lett på kampene mon tro. Laget er jo helt forvandla etter pause. Og hvis det er peptalken som har gjort at spillerne har snudd kampen, ja da er det nettopp slik peptalk han bør ha før kampen starter. Han må evne å motivere laget i 90 minutter

Og nå er han sikkert klovn igjen?

Nei, men han må evne å motivere laget. Og vi skulle aldri bytta ut en spiss mot en defansiv på slutten. Da mista vi oppspillspunktet og presset på topp. Milwall kunne da igjen legge seg høyere, og dermed kom vinnermålet

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1009 på: Januar 20, 2018, 18:00:45 »
Tar TC for lett på kampene mon tro. Laget er jo helt forvandla etter pause. Og hvis det er peptalken som har gjort at spillerne har snudd kampen, ja da er det nettopp slik peptalk han bør ha før kampen starter. Han må evne å motivere laget i 90 minutter

Og nå er han sikkert klovn igjen?
For noen har han vært det veeeldig lenge....

Dennis

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1010 på: Januar 20, 2018, 20:27:47 »
Mange ønsker hodet til Christiansen, men hvilke realistiske trenere kan eventuelt ta over? Mange høygafler, men få forslag enn så lenge.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1011 på: Januar 20, 2018, 20:32:56 »
Mange ønsker hodet til Christiansen, men hvilke realistiske trenere kan eventuelt ta over? Mange høygafler, men få forslag enn så lenge.
Ingen sak og få respekterte trenere til denne klubben hvis det satses. Men så lenge man kjører den samme linja med å få tak i en som er billig, som ikke setter krav, kanskje kan bli noe, og er fornøyd med å være trener i Leeds uansett, så er det håpløst. Når det er sagt, så trur jeg faktisk Grayson hadde fått mer ut av denne troppen ;) TC har jeg aldri hatt tro på, men det kan jo hende jeg tar feil :)

Dennis

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1012 på: Januar 20, 2018, 20:40:04 »
Mange ønsker hodet til Christiansen, men hvilke realistiske trenere kan eventuelt ta over? Mange høygafler, men få forslag enn så lenge.
Ingen sak og få respekterte trenere til denne klubben hvis det satses. Men så lenge man kjører den samme linja med å få tak i en som er billig, som ikke setter krav, kanskje kan bli noe, og er fornøyd med å være trener i Leeds uansett, så er det håpløst. Når det er sagt, så trur jeg faktisk Grayson hadde fått mer ut av denne troppen ;) TC har jeg aldri hatt tro på, men det kan jo hende jeg tar feil :)

Grayson hadde tatt Leeds til Premier League (i det minste play off), om han hadde fått litt backing i et januarvindu for det som virker som tjue år siden. Han gjorde en veldig god jobb på Elland Road i en mørk tid. Var vel også habilt det han fikk til med Preston, før han tok over Sunderland - et valg som har vært like idiotisk som å ta over Leeds var i mange år. At han ikke fikk det til der, sier ingenting om ferdighetene i mine øyne.

Generelt ikke så glad i å gå tilbake til gamle dager, men dette kunne vært et spenstig forsøk. Ser ikke på Grayson som noen stor taktikker, men han manet laget til innsats og spillestilen var vel ganske morsom; høyt tempo og direkte.

Så er det dette med manager vs coach. Han er vel mer en typisk track suit type, men hvordan hadde han jobbet med direktører over seg? Neppe mer autoritære forhold enn Bates, via håndlageren Harvey, likevel??

Spørsmålet er om det er et steg tilbake med mer tradisjonell, britisk fotball (antakelig) eller om Grayson har noe uoppgjort på ER?
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1013 på: Januar 20, 2018, 20:46:37 »
Mange ønsker hodet til Christiansen, men hvilke realistiske trenere kan eventuelt ta over? Mange høygafler, men få forslag enn så lenge.
Ingen sak og få respekterte trenere til denne klubben hvis det satses. Men så lenge man kjører den samme linja med å få tak i en som er billig, som ikke setter krav, kanskje kan bli noe, og er fornøyd med å være trener i Leeds uansett, så er det håpløst. Når det er sagt, så trur jeg faktisk Grayson hadde fått mer ut av denne troppen ;) TC har jeg aldri hatt tro på, men det kan jo hende jeg tar feil :)

Grayson hadde tatt Leeds til Premier League (i det minste play off), om han hadde fått litt backing i et januarvindu for det som virker som tjue år siden. Han gjorde en veldig god jobb på Elland Road i en mørk tid. Var vel også habilt det han fikk til med Preston, før han tok over Sunderland - et valg som har vært like idiotisk som å ta over Leeds var i mange år. At han ikke fikk det til der, sier ingenting om ferdighetene i mine øyne.

Generelt ikke så glad i å gå tilbake til gamle dager, men dette kunne vært et spenstig forsøk. Ser ikke på Grayson som noen stor taktikker, men han manet laget til innsats og spillestilen var vel ganske morsom; høyt tempo og direkte.

Så er det dette med manager vs coach. Han er vel mer en typisk track suit type, men hvordan hadde han jobbet med direktører over seg? Neppe mer autoritære forhold enn Bates, via håndlageren Harvey, likevel??

Spørsmålet er om det er et steg tilbake med mer tradisjonell, britisk fotball (antakelig) eller om Grayson har noe uoppgjort på ER?
Ville helst hatt Strachan, men han vil sikkert ikke. Grayson hadde fått til ting idag. Tenk hvor kjipt han hadde det, fikk ikke kjøpe en eneste bra speller. Bare vrakgods fra andre klubber. Unntaket var vel Schmeichel? Dessuten hadde han krevd at alle skulle blø for drakta i minst 90 minutter i hver kamp.
« Siste redigering: Januar 20, 2018, 20:49:26 av DenHviteYeboah »

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1014 på: Januar 20, 2018, 21:12:47 »
Mange ønsker hodet til Christiansen, men hvilke realistiske trenere kan eventuelt ta over? Mange høygafler, men få forslag enn så lenge.
Ingen sak og få respekterte trenere til denne klubben hvis det satses. Men så lenge man kjører den samme linja med å få tak i en som er billig, som ikke setter krav, kanskje kan bli noe, og er fornøyd med å være trener i Leeds uansett, så er det håpløst. Når det er sagt, så trur jeg faktisk Grayson hadde fått mer ut av denne troppen ;) TC har jeg aldri hatt tro på, men det kan jo hende jeg tar feil :)

Strachan er en kjernekar (traff han i kø på Kings Cross i London i 2000), men hva har han egentlig å vise til som manager?

Gjorde det ganske bra i Coventry. Som landslagssjef for Skottland - vet ikke helt?

Tror vi eventuelt må finne andre løsninger, dessverre.

Grayson hadde tatt Leeds til Premier League (i det minste play off), om han hadde fått litt backing i et januarvindu for det som virker som tjue år siden. Han gjorde en veldig god jobb på Elland Road i en mørk tid. Var vel også habilt det han fikk til med Preston, før han tok over Sunderland - et valg som har vært like idiotisk som å ta over Leeds var i mange år. At han ikke fikk det til der, sier ingenting om ferdighetene i mine øyne.

Generelt ikke så glad i å gå tilbake til gamle dager, men dette kunne vært et spenstig forsøk. Ser ikke på Grayson som noen stor taktikker, men han manet laget til innsats og spillestilen var vel ganske morsom; høyt tempo og direkte.

Så er det dette med manager vs coach. Han er vel mer en typisk track suit type, men hvordan hadde han jobbet med direktører over seg? Neppe mer autoritære forhold enn Bates, via håndlageren Harvey, likevel??

Spørsmålet er om det er et steg tilbake med mer tradisjonell, britisk fotball (antakelig) eller om Grayson har noe uoppgjort på ER?
Ville helst hatt Strachan, men han vil sikkert ikke. Grayson hadde fått til ting idag. Tenk hvor kjipt han hadde det, fikk ikke kjøpe en eneste bra speller. Bare vrakgods fra andre klubber. Unntaket var vel Schmeichel? Dessuten hadde han krevd at alle skulle blø for drakta i minst 90 minutter i hver kamp.
Super Leeds since 1968

Buddy

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1015 på: Januar 21, 2018, 01:19:56 »
Grayson kunne intet om organisering av forsvaret. Det ga en rekke katastrofale resultater. Det er hva jeg husker han for.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1016 på: Januar 21, 2018, 10:07:20 »
Grayson kunne intet om organisering av forsvaret. Det ga en rekke katastrofale resultater. Det er hva jeg husker han for.

+ 1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1017 på: Januar 21, 2018, 10:52:14 »
Poenget er hvor man havner på tabellen . Hvis vi scorer 3 og motstander scorer 2 så er Grayson en god trener. Han har minst 3 opprykk med sine klubber i tillegg til gode tabellplasseringer med Leeds . og fantastisk innsats i cupen mot PL-lag.  Grayson står ikke tilbake for TC hvis man legger foreløpige Leeds-resultater til grunn.

Kunne TC gitt oss en cup-opplevelse mot Arsenal eller Man U slik Grayson gjorde?

Dennis

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1018 på: Januar 21, 2018, 11:23:56 »
Dagen derpå og jeg har fått ned blodtrykket litt. Om to spillere ikke hadde mista hodet og ødelagt for resten av laget, tror jeg Leeds hadde vunnet de to siste kampene. Tendensen var god mot Ipswich, laget startet også best i går.

Med seks poeng i de to kampene, ville det vært femte plass.

Mye hvis-om-atte-dersom-atte, men det er det ved et hypotetisk trenerskifte også. Flere av de som har kritisert TC lengst, kritiserer samtidig svak stall. Spørsmålet blir derfor om andre trenere da hadde fått så veldig mye ut av dagens tropp. I tillegg kommer tidsbruken på ny stab, nye rutiner, relasjonsbygging etc. Jeg er ikke så sikker på at det er så vanvittig langt unna og studiene. De Bock ser lovende ut, Forshaw kan forhåpentligvis yte noe på midten og kanskje våknet Lasogga i går? Nå får også Pennington sjansen til å vise om det tospannet blir bedre.

Sløy sklitaklingene, høyere opp i motstander - play off er fortsatt innenfor rekkevidde.

Marching on together!

Sydhagen

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1019 på: Januar 21, 2018, 11:38:28 »
Mitt argument mot TC er:
Hvorfor er ikke spillerne "på" på samme måten som de var med 10 mann i 2.omgang igår i hver eneste kamp?
Så lenge kreftene varte så var vi faktisk best med 10 mot 11. Vi tok dem stadig i ubalanse på kantene. Det burde da være mulig å gjøre dette med 11 mann også??

Igår, med 10 mann, la vi om til en 3'er bak og Alioski/De Bock på vingbackene. Begge to fungerte bra i denne rollen synes jeg. Spesielt Alioski fløy jo fremover i en fart jeg aldri har sett ham i før.
Jeg må si meg enig med h.b. Legg om til en 3'er bak, men jeg vil kjøre en 3-4-3 formasjon som Chelsea med Saiz (når han er tilbake) og Roofe herjende bak Lasogga. Lasogga var rett og slett dritgod i 2.omg igår med Roofe og Alioski i nærheten. Han fikk ta imot ballen og flikke kjapt videre før han stormet i angrep.

Hører du meg, TC???
« Siste redigering: Januar 21, 2018, 11:40:10 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."