Skrevet av Emne: Ex-spiller: Samuel Saiz  (Lest 111117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #180 på: April 04, 2018, 12:05:49 »
i de tilfeller han velger å være lagspiller er han absolutt bra nok, men så er det disse andre tilfellene da.....

Enig, og selv om han er blitt bedre til og slippe ballen tidligere - så gjør han det for får ganger.
I tillegg syter han jo fortsatt når han blir vippet vekk i dueller...han er jo spansk...men det kommer seg. 
 

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #181 på: April 04, 2018, 20:40:57 »
Syns Saiz var glimrende etter pause. Mener han er blitt klart bedre på å slippe ballen tidligere.
Synes han var en av våre svakeste i nærmere en time. Blomstret voldsomt etter dobbeltbyttet.
Jon R.

Josch

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #182 på: April 04, 2018, 21:52:28 »
Syns Saiz var glimrende etter pause. Mener han er blitt klart bedre på å slippe ballen tidligere.
Synes han var en av våre svakeste i nærmere en time. Blomstret voldsomt etter dobbeltbyttet.

Akkurat DET er en av hans svakheter. Kan bli anonym i perioder. Fulham så ut til å passe godt på ham i 1 omg. Trives dårlig med fysisk spill. Veldig god med store rom.

Torpe-do

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #183 på: Mai 09, 2018, 09:35:34 »
Burde me selge Saiz?

Han har hatt, spelemessig, ein god sesong må ein kunne sei. Men kan det hende at folk ser seg litt blind på teknikk og avsluttningseigenskapane? Kan det hende at balansen i laget vil bli betre utan Saiz? Me vil vel dessutan kunne forvente litt pengar for han?

Sydhagen

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #184 på: Mai 09, 2018, 09:39:29 »
Burde me selge Saiz?

Han har hatt, spelemessig, ein god sesong må ein kunne sei. Men kan det hende at folk ser seg litt blind på teknikk og avsluttningseigenskapane? Kan det hende at balansen i laget vil bli betre utan Saiz? Me vil vel dessutan kunne forvente litt pengar for han?

Det kommer litt ann på hvordan PH har tenkt å spille. Skal han spille 4-3-3 eller 4-4-2 så tror jeg ikke at Saiz vil passe inn.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #185 på: Mai 09, 2018, 09:40:21 »
Hvis det er noe å få for ham, så er det ikke meg imot. Blir for lett, kombiner det med holdningsproblemer/egoisme..så gir vel svaret seg selv. Ja, brukbar i store rom, men det får vi ikke som regel ikke mot andre lag enn de som kjemper mot nedrykk.
Ups & Ups!!

Blank_File

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #186 på: Mai 09, 2018, 10:43:49 »
Ã… stille spørsmålet er for meg et tegn på tung sokkerøyking.

berlin

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #187 på: Mai 09, 2018, 10:52:38 »
PH roste Saiz for sin ærlige attitude og vilje til å lære for en drøy måned siden. Sa han var en komplett ærlig fyr.
Så, om ikke Saiz ønsker seg vekk, tror jeg ikke han blir solgt.

Kato

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #188 på: Mai 09, 2018, 11:09:38 »
Jeg vil svært gjerne beholde vår beste spiller.
 

Bjorn

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #189 på: Mai 09, 2018, 11:26:14 »
Det er en helhetsvurdering som klubben gjør og sikkert har gjort allerede. Er sikker på at han blir med mindre vi skulle få inn et silly offer.
Marching On! 4276

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #190 på: Mai 09, 2018, 15:35:57 »
Jeg vil svært gjerne beholde vår beste spiller.

Vår beste spiller er han kanskje, men er ikkje mykje hjelp i det når han ikkje presterer bedre enn til terningkast 2. God i noen kamper mot Burton og slikt, ellers har han underprestert massivt.

Cherry

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #191 på: Mai 09, 2018, 15:43:13 »
Jeg vil svært gjerne beholde vår beste spiller.

Saiz er dritgo - men han går ikke akkurat foran.....
Virket som om han var tappet for energi i mange kamper på slutten- men bevares det var det mange andre som gjorde også.

Håper han lærer og har erfart hva EFL nå er og hva som venter - kan nok være en fordel å trene litt mer styrke , samt
forstå at taklinger og fysikk er det flust av ...UTEN og gestikulere og syte så mye lenger.
 

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #192 på: Mai 09, 2018, 18:24:20 »
Jeg vil svært gjerne beholde vår beste spiller.

PH snakker om et lag som er god uten ball! Sist kamp så spilte vi uten Saiz og Pablo, og da lirte PH ut av seg: "endelig kunne jeg stille med et lag som var gode uten ball"!

Vi beholdt Pablo og da forsvinner vel Saiz. Eneste som er litt surt er vel at han har tapt 5-10mill pund på overgangssummen sin siden spytteepisoden!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #193 på: August 12, 2018, 19:48:27 »
The South Stand Assassin

Roofe, Klich, Philips, Cooper, Douglas all been immense the first 2 games but Saiz has been the key player for me.. He leads the charge from defence to attack and is literally unstoppable when he’s running at players. Work rate has been second to none too #lufc


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #194 på: August 12, 2018, 19:59:01 »
The South Stand Assassin

Roofe, Klich, Philips, Cooper, Douglas all been immense the first 2 games but Saiz has been the key player for me.. He leads the charge from defence to attack and is literally unstoppable when he’s running at players. Work rate has been second to none too #lufc


 ;D
Tenk på at undertegnede ønsket å selge han for et par uker siden. Jeg gremmes :o. Saiz bør bli utnevnt til æresborger av Leeds, og få utdelt byens nøkler. Ã… ja, så bør han få ny kontrakt asap.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #195 på: August 12, 2018, 20:28:19 »
Vi blir enda bedre når han slipper ballen ennå litt tidligere.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #196 på: August 12, 2018, 20:48:39 »
Vi blir enda bedre når han slipper ballen ennå litt tidligere.
Det blir vi. Har blitt flinkere, noe vi så på vårt første mål i går, men har fortsatt litt å gå på. Uansett en fantastisk start på sesongen.

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #197 på: August 12, 2018, 22:23:39 »
Vi blir enda bedre når han slipper ballen ennå litt tidligere.
Det blir vi. Har blitt flinkere, noe vi så på vårt første mål i går, men har fortsatt litt å gå på. Uansett en fantastisk start på sesongen.
Glimrende overblikk. Enorm arbeidsmoral med fantastiske løp hjemover, teknikk på små flater av en annen verden, gode pasninger i lengderetningen. Mange svake avslutninger trekker helhetsinntrykket en god del ned. Synes jeg.
Jon R.

leedslife

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #198 på: August 12, 2018, 22:50:25 »
Synes han har blitt bedre til å slippe ball, men har fortsatt litt å gå på. Ser Hernadez blir veldig frustrert til tider. Og jobbingen hjem er jo noe helt annet enn i fjor.
Men synes han virker litt tam i avslutningsfasen. Han leverer assister, men vi trenger mål av han også.
Hva var den lobben i går? Er jo åpen kasse! Dunk til!

auren

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #199 på: August 12, 2018, 22:57:18 »
Saiz preges av at han har en ubrukelig venstrefot. Derfor kommer det en del merkelige avslutningsforsøk med høyrefoten, der han heller burde benyttet venstrefoten. Den rare lobben i går skjønte jeg lite av! Men det returløpet han hadde mot slutten av første omgang gav meg frysninger. Aldri har jeg sett et slikt returløp av ham før. KLASSE!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #200 på: August 12, 2018, 23:43:31 »
Veldig spent, og litt usikker, på om Saiz klarer å holde dette nivået oppe over tid. Han har vært stor i perioder tidligere, for så å forsvinne. Autoriteten til Bielsa kommer nok godt med for å holde ham på tå hev. Det er tidlig å tenke på dette i august, men hvis han holder oppe et så høyt nivå over tid kommer det til å tikke inn skyhøye bud fra PL i januarvinduet. Regner med at han fikk 4-årskontrakt da han kom til klubben?


Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #201 på: August 13, 2018, 07:16:35 »
Veldig spent, og litt usikker, på om Saiz klarer å holde dette nivået oppe over tid. Han har vært stor i perioder tidligere, for så å forsvinne. Autoriteten til Bielsa kommer nok godt med for å holde ham på tå hev. Det er tidlig å tenke på dette i august, men hvis han holder oppe et så høyt nivå over tid kommer det til å tikke inn skyhøye bud fra PL i januarvinduet. Regner med at han fikk 4-årskontrakt da han kom til klubben?


Jepp 4 år! Kontrakt til 2021!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #202 på: August 13, 2018, 09:53:35 »
Veldig spent, og litt usikker, på om Saiz klarer å holde dette nivået oppe over tid. Han har vært stor i perioder tidligere, for så å forsvinne. Autoriteten til Bielsa kommer nok godt med for å holde ham på tå hev. Det er tidlig å tenke på dette i august, men hvis han holder oppe et så høyt nivå over tid kommer det til å tikke inn skyhøye bud fra PL i januarvinduet. Regner med at han fikk 4-årskontrakt da han kom til klubben?


Jepp 4 år! Kontrakt til 2021!

Da kan Radrizzani glede seg til å blankt avvise bud i klassen +20mp. 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #203 på: August 13, 2018, 18:07:42 »
FOTF

Rumours are that Ledley is still looking for Saiz. #LUFC #DCFC


 ;D ;D ;D ;D ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #204 på: August 26, 2018, 23:55:26 »
Jeg satte meg ned for å se Norwich kampen i reprise i kveld. Ingen andre interessante kamper i dag :)

I og med at jeg visste resultatet så prøvde jeg å kikke litt på andre ting, deriblant Saiz. Så litt rundtomkring at han fikk kritikk etter kampen. Han var ikke like dominerende som i de to første, men han har hatt, også nå mot Norwich en mann som tydeligvis har Saiz som jobb. Han får ikke like god tid. Det som Saiz virkelig er god på er gjennvinng av ballen. Flere ganger løper han opp og snur spillet. Han løper mye og presser knallhardt. Vet ikke hvor mange dårlige passninger han tvang frem, men det ble en del.

Men det er en ting med Saiz, og det har vi sett i alle kamper. Tror også dette kan være grunnen til at han er i Leeds og ikke i en toppklubb i Spania eller PL. Han holder veldig lenge på ballen hver gang. Når det lykkes ser det bra ut. Men de siste kampene har det blitt en touch eller fire for mye. Han pleier alltid å skape noe, men likevel blir det ofte litt lite end product fra han. For all del, en kjempespiller likevel. Men håper det jobbes med at han skal søke litt enklere løsninger innimellom. Samtidig er det viktig at han prøver på det lille ekstra og det litt utradisjonelle. Men i enkelte kamper, som mot Swansea så bør det være mulig noen ganger å velge enklere alternativ.

På tross av dette en fantastisk herlig spiller å se på. Skal ha ros for disiplinen i år. Oser vinnervilje, men lite gestikulering og fakter mot dommer, alt og alle. Tydelig  at Bielsa har plukket dette av han. Disiplinen generelt er jo enestående. Hvor mye han og laget har endret seg får vi vel først se når det butter i mot.

Saiz er absolutt en av de første jeg ville tatt ut på laget. Men skal han virkelig få ut sitt fulle potensiale må han justere litt, tror jeg da.
« Siste redigering: August 26, 2018, 23:57:43 av eriksen55 »

HåvardK

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #205 på: August 27, 2018, 10:11:18 »
Jeg satte meg ned for å se Norwich kampen i reprise i kveld. Ingen andre interessante kamper i dag :)

I og med at jeg visste resultatet så prøvde jeg å kikke litt på andre ting, deriblant Saiz. Så litt rundtomkring at han fikk kritikk etter kampen. Han var ikke like dominerende som i de to første, men han har hatt, også nå mot Norwich en mann som tydeligvis har Saiz som jobb. Han får ikke like god tid. Det som Saiz virkelig er god på er gjennvinng av ballen. Flere ganger løper han opp og snur spillet. Han løper mye og presser knallhardt. Vet ikke hvor mange dårlige passninger han tvang frem, men det ble en del.

Men det er en ting med Saiz, og det har vi sett i alle kamper. Tror også dette kan være grunnen til at han er i Leeds og ikke i en toppklubb i Spania eller PL. Han holder veldig lenge på ballen hver gang. Når det lykkes ser det bra ut. Men de siste kampene har det blitt en touch eller fire for mye. Han pleier alltid å skape noe, men likevel blir det ofte litt lite end product fra han. For all del, en kjempespiller likevel. Men håper det jobbes med at han skal søke litt enklere løsninger innimellom. Samtidig er det viktig at han prøver på det lille ekstra og det litt utradisjonelle. Men i enkelte kamper, som mot Swansea så bør det være mulig noen ganger å velge enklere alternativ.

På tross av dette en fantastisk herlig spiller å se på. Skal ha ros for disiplinen i år. Oser vinnervilje, men lite gestikulering og fakter mot dommer, alt og alle. Tydelig  at Bielsa har plukket dette av han. Disiplinen generelt er jo enestående. Hvor mye han og laget har endret seg får vi vel først se når det butter i mot.

Saiz er absolutt en av de første jeg ville tatt ut på laget. Men skal han virkelig få ut sitt fulle potensiale må han justere litt, tror jeg da.
Artig å lese slike analyser, eriksen! Særlig når konklusjonen stemmer med mine antagelser. Det at han stort sett har lagt av seg gestikuleringa og klaginga av dommeren har vært veldig synlig, men det andre du nevner er jo minst like viktig, særlig siden høyt og tidlig press er en så essensiell suksessfaktor i vårt spill.
Jeg undrer meg også over hvorfor Saiz ikke avslutter tidligere av og til. Samtidig syns jeg han er blitt bedre til å slippe ballen til medspiller tidligere, men faller av og til tilbake til gamle synder.
Til tross for at han ikke skinte like sterkt på lørdag, er og blir han en utrolig viktig spiller for oss. Samtidig er det godt å se at andre står frem når han ikke lykkes 100%.

berlin

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #206 på: August 27, 2018, 10:38:35 »
Hvis Saiz hadde skåret mot Norwich, så hadde mange plukket ut han som en av Leeds' beste mot Norwich.

Saiz var et konstant uromoment for Norwich-spillerne. Han løper og presser, både forover og bakover, noe som hindret
eller gjorde at Norwich-spillere ikke fikk oversikt og ro til å gi  bra pasninger eller gå på løp inn i siste 1/3 del.
Og på en eller annen måte, beholder han ballen når han blir presset av både en og flere spillere.

Noen ganger funderte jeg på hvorfor han presset keeperen deres på tilsynelatende enkle tilbakespill fra Norwich-forsvaret.
Skulle likt å vite hvor mye Saiz løp i den kampen.

Helt enig, en veldig viktig spiller, og jeg irriterer meg ikke så ofte over at han holder på ballen, for jeg ser at han kan plutselig kan skape gode sjanser for våre. Og fansen digger Saiz, det gjør jeg også.

RoarG

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #207 på: August 27, 2018, 11:13:31 »
Hvis Saiz hadde skåret mot Norwich, så hadde mange plukket ut han som en av Leeds' beste mot Norwich.

Saiz var et konstant uromoment for Norwich-spillerne. Han løper og presser, både forover og bakover, noe som hindret
eller gjorde at Norwich-spillere ikke fikk oversikt og ro til å gi  bra pasninger eller gå på løp inn i siste 1/3 del.
Og på en eller annen måte, beholder han ballen når han blir presset av både en og flere spillere.

Noen ganger funderte jeg på hvorfor han presset keeperen deres på tilsynelatende enkle tilbakespill fra Norwich-forsvaret.
Skulle likt å vite hvor mye Saiz løp i den kampen.

Helt enig, en veldig viktig spiller, og jeg irriterer meg ikke så ofte over at han holder på ballen, for jeg ser at han kan plutselig kan skape gode sjanser for våre. Og fansen digger Saiz, det gjør jeg også.
Ingen er perfekte. Saiz er et konstant uromoment for våre motstandere. De kan ikke slippe han av syne et sekund. Det gjør at andre Leeds-spillere får mer rom. Uvurderlig for laget. Holder han denne steamen hele sesongen? Nei, tror ikke det. Han er bare et menneske. Så får andre spillere steppe opp å ta det ansvaret når formen hans en gang daler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #208 på: August 29, 2018, 22:22:28 »
Dagens piece fra Moscowhite handler om Samuel Saiz. A different Samuel Saiz fra forrige sesong...

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-2-preston-north-end-nothing-changes/

For example: in the 92nd minute Samu Saiz lost possession on the edge of Preston North End’s penalty area. The player who dispossessed him started taking the ball upfield, initially outpacing Saiz. But Saiz was determined to get the ball back, and sprinted aggressively after him to the halfway line, where he got close enough to make contact. When Saiz first started playing for Leeds last season, I was struck by how much, from a distance, he looked like a young David Batty, but I never thought I’d see him doing this: he scrambled his way between the Preston player and the ball, knocking his opponent over and wrapping his feet around the prize; he’d won it back and was facing Preston’s goal again. He dribbled towards the centre, swerving through two tackles, and was fouled by the third; he sprang to his feet, offered his hand and pulled the player who had fouled him back to his feet, then put the ball down for the free-kick, desperate to play.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #209 på: September 18, 2018, 23:58:33 »
Lufcdata

Samu Saiz vs. Preston:

78% pass accuracy
62 touches
41 passes
20/25 attacking third passes
4 chances created
2 shots
2 crosses

Mesmerising at times tonight. Caused Preston endless problems.  #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973