Skrevet av Emne: Ex-spiller: Samuel Saiz  (Lest 111162 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #210 på: September 19, 2018, 13:20:01 »
Saiz er såååå viktig for oss, arkitekten må jo være et godt kallenavn på han. Skulle bare ønske han fikk et mål eller tre snart slik at det løsner på det planet også!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #211 på: September 23, 2018, 19:21:32 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #212 på: September 25, 2018, 10:34:33 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Så bra at han scorer i neste kamp da. Så kan slike bekymringer legges til side.
Marching On! 4276

jaho

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #213 på: September 25, 2018, 10:51:08 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Så bra at han scorer i neste kamp da. Så kan slike bekymringer legges til side.

og assisten til Alioski sist viste overblikk og klasse.. men truffet nettet for sjelden..scoret jo en del i begynnelsen i fjor..bl.a. ett hat-trick i ligacupen, og en løs ball fra ultrakort hold mot Bham etter lasoggas superstrike fra spiss vinkel..men lenger mellom drammene etter det..
Klassespiller, men har fortsatt en STOR jobb å gjøre med å legge av seg surving. T.o.m. etter gult kort gir han seg ikke. Så bedre ut tidlig i sesongen, men sett mer antydninger siste kamper. Dette må bort ASAP!!!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #214 på: September 25, 2018, 11:23:49 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Så bra at han scorer i neste kamp da. Så kan slike bekymringer legges til side.

og assisten til Alioski sist viste overblikk og klasse.. men truffet nettet for sjelden..scoret jo en del i begynnelsen i fjor..bl.a. ett hat-trick i ligacupen, og en løs ball fra ultrakort hold mot Bham etter lasoggas superstrike fra spiss vinkel..men lenger mellom drammene etter det..
Klassespiller, men har fortsatt en STOR jobb å gjøre med å legge av seg surving. T.o.m. etter gult kort gir han seg ikke. Så bedre ut tidlig i sesongen, men sett mer antydninger siste kamper. Dette må bort ASAP!!!

Han kan vel ikke noe særlig engelsk, så savnet av Pablo er stort!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #215 på: September 25, 2018, 19:57:19 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Vinner vi 2-0 på fredag og han får 2 assists så troner han alene på assisttoppen i divisjonen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #216 på: September 25, 2018, 22:17:26 »
Sitter med eit inntrykk av at han kanskje har ganske bra "score" på 3. sist og 4. siste berøring før mål? Nokon som veit kvar ein kan finne slik statestikk, om det finns?

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #217 på: September 27, 2018, 13:13:14 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Vinner vi 2-0 på fredag og han får 2 assists så troner han alene på assisttoppen i divisjonen!

Går en kamp samtidig så påstanden trenger ikke å være rett!

Skjønner meg ikke på Leedsfans til tider, Saiz har kanskje ikke vært på sitt beste, men er en spiller vi ikke kan spille uten. Samme fansen hakker på Alioski, selv om han har putta 3 mål og har 2 assists i ligaen! Begge disse spillerne har nok godt av litt hvile i blant, men å "benke" de for at de ikke lykkes 100% i hver kamp er for meg så forunderlig at jeg klarer ikke å forklare det!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #218 på: September 27, 2018, 14:05:00 »
Bielsa discussed his recovery by comparing Forshaw's capabilities with fellow midfielder Mateusz Klich and used playmaker Saiz as an example of someone who is irreplaceable in the United squad. "Forshaw can play as Klich and Klich can play as Forshaw does," the Argentine replied. "Klich is a complete player. He can play on each level of the pitch. He can defend and attack. He can play in the axis and can play on the side. Forshaw is the same kind of player, he is very dynamic and flexible. "When he has to build offensive responses he's as important as when he has to build defensive ones. The physical performance is very important. They are not players who can make a difference by themselves. "They make the difference by associating with their team-mates.

They can't do what Samu Saiz does, I think the only player who can do what Samu Saiz can do is himself.

They are all midfielders but Forshaw and Klich have different features to Saiz."

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #219 på: September 27, 2018, 19:25:11 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Vinner vi 2-0 på fredag og han får 2 assists så troner han alene på assisttoppen i divisjonen!

Går en kamp samtidig så påstanden trenger ikke å være rett!

Skjønner meg ikke på Leedsfans til tider, Saiz har kanskje ikke vært på sitt beste, men er en spiller vi ikke kan spille uten. Samme fansen hakker på Alioski, selv om han har putta 3 mål og har 2 assists i ligaen! Begge disse spillerne har nok godt av litt hvile i blant, men å "benke" de for at de ikke lykkes 100% i hver kamp er for meg så forunderlig at jeg klarer ikke å forklare det!
Leedsfan diskuterer med seg selv? Artig vri!  ;D

Forøvrig litt enig med deg men ikke helt. Jeg tror vi kan spille bra uten Saiz men det blir veldig vanskelig så lenge både Pablo og Roofe er ute samtidig.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #220 på: September 27, 2018, 21:53:37 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Vinner vi 2-0 på fredag og han får 2 assists så troner han alene på assisttoppen i divisjonen!

Går en kamp samtidig så påstanden trenger ikke å være rett!

Skjønner meg ikke på Leedsfans til tider, Saiz har kanskje ikke vært på sitt beste, men er en spiller vi ikke kan spille uten. Samme fansen hakker på Alioski, selv om han har putta 3 mål og har 2 assists i ligaen! Begge disse spillerne har nok godt av litt hvile i blant, men å "benke" de for at de ikke lykkes 100% i hver kamp er for meg så forunderlig at jeg klarer ikke å forklare det!
Leedsfan diskuterer med seg selv? Artig vri!  ;D

Forøvrig litt enig med deg men ikke helt. Jeg tror vi kan spille bra uten Saiz men det blir veldig vanskelig så lenge både Pablo og Roofe er ute samtidig.


Ble litt tilleggsinfo som støttet mitt syn og måtte jo så klart ha det med.

Jeg ønsker Pablo, Saiz og Roofe samtidig. Saiz vil komme enda mer til sin rett sammen med de gutta der.

Aldri sagt at vi ikke kan spille bra uten Saiz:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #221 på: September 27, 2018, 22:43:28 »
Rodz Lufc

Contraversial to many #LUFC fans maybe, and not knee jerk after today, but, it's now 301 days since Saiz scored in the championship.
Only 2 assists this season.

Don't get me wrong he's a helluva player & game changer, but his final ball, his shooting and passing are woeful.

Vinner vi 2-0 på fredag og han får 2 assists så troner han alene på assisttoppen i divisjonen!

Går en kamp samtidig så påstanden trenger ikke å være rett!

Skjønner meg ikke på Leedsfans til tider, Saiz har kanskje ikke vært på sitt beste, men er en spiller vi ikke kan spille uten. Samme fansen hakker på Alioski, selv om han har putta 3 mål og har 2 assists i ligaen! Begge disse spillerne har nok godt av litt hvile i blant, men å "benke" de for at de ikke lykkes 100% i hver kamp er for meg så forunderlig at jeg klarer ikke å forklare det!
Leedsfan diskuterer med seg selv? Artig vri!  ;D

Forøvrig litt enig med deg men ikke helt. Jeg tror vi kan spille bra uten Saiz men det blir veldig vanskelig så lenge både Pablo og Roofe er ute samtidig.


Ble litt tilleggsinfo som støttet mitt syn og måtte jo så klart ha det med.

Jeg ønsker Pablo, Saiz og Roofe samtidig. Saiz vil komme enda mer til sin rett sammen med de gutta der.

Aldri sagt at vi ikke kan spille bra uten Saiz:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Saiz er god og viktig, men samtidig må det være lov å mene at han har en dårlig skuddfot og har en del å gå på hva angår end product. Gjør mye fancy og ser bra ut på banen,  men noen ganger er han nødt til å velge enklere løsninger. Blu mer effektiv rett og slett.

Kanskje derfor han spiller i Leeds og ikke PL eller en topp klubb i La Liga. Ingen har større potensiale i Leeds enn Saiz. Klarer Bielsa å forbedre Saiz på dette så har vi en stjernespiller...Eller en som kan gi oss mye cash ved salg!

ar9

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #222 på: September 28, 2018, 22:49:07 »
Enig. En spiller med helt fantastiske ferdigheter og utrolig slapt skuddbein.
Var ikke Erik Mykland litt der også?

sportcarl1

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #223 på: September 29, 2018, 00:05:27 »
Han får ta för stort ansvar nu när Pablo är skadad. Öppningen till Klich mål kan man tacka Saiz för
 

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #224 på: September 29, 2018, 17:46:16 »
Et forsøk på å beskrive hele mannen: Etter mitt syn «ødelegger» han minst like mange sjanser som han skaper. Når han skaper noe er prestasjonene ofte tatt fra aller øverste hylle. Håpløse avslutninger og bad eller late decicionmaking gjør han til en frustrerende figur. Arbeidsmoralen hans trekker helhetsinntrykket kraftig opp etter mitt syn. Kroppsspråket hans når han er misfornøyd med noe er umåtelig irriterende, reaksjonen hans på Forshaws håpløse avslutning vitner om dårlig selvinnsikt. Glemte jeg noe?  ::)
« Siste redigering: September 29, 2018, 17:49:01 av Jon R »
Jon R.

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #225 på: September 29, 2018, 18:00:36 »
Et forsøk på å beskrive hele mannen: Etter mitt syn «ødelegger» han minst like mange sjanser som han skaper. Når han skaper noe er prestasjonene ofte tatt fra aller øverste hylle. Håpløse avslutninger og bad eller late decicionmaking gjør han til en frustrerende figur. Arbeidsmoralen hans trekker helhetsinntrykket kraftig opp etter mitt syn. Kroppsspråket hans når han er misfornøyd med noe er umåtelig irriterende, reaksjonen hans på Forshaws håpløse avslutning vitner om dårlig selvinnsikt. Glemte jeg noe?  ::)

50 % av Alioskis offsider er et resultat av at Saiz velger en ekstra touch eller holder ballen det halve sekundet for lenge.

HåvardK

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #226 på: September 29, 2018, 19:03:21 »
Et forsøk på å beskrive hele mannen: Etter mitt syn «ødelegger» han minst like mange sjanser som han skaper. Når han skaper noe er prestasjonene ofte tatt fra aller øverste hylle. Håpløse avslutninger og bad eller late decicionmaking gjør han til en frustrerende figur. Arbeidsmoralen hans trekker helhetsinntrykket kraftig opp etter mitt syn. Kroppsspråket hans når han er misfornøyd med noe er umåtelig irriterende, reaksjonen hans på Forshaws håpløse avslutning vitner om dårlig selvinnsikt. Glemte jeg noe?  ::)

50 % av Alioskis offsider er et resultat av at Saiz velger en ekstra touch eller holder ballen det halve sekundet for lenge.
Dette er et godt poeng. Burde gå greit å justere.

B_Ød

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #227 på: September 29, 2018, 19:30:17 »
Et forsøk på å beskrive hele mannen: Etter mitt syn «ødelegger» han minst like mange sjanser som han skaper. Når han skaper noe er prestasjonene ofte tatt fra aller øverste hylle. Håpløse avslutninger og bad eller late decicionmaking gjør han til en frustrerende figur. Arbeidsmoralen hans trekker helhetsinntrykket kraftig opp etter mitt syn. Kroppsspråket hans når han er misfornøyd med noe er umåtelig irriterende, reaksjonen hans på Forshaws håpløse avslutning vitner om dårlig selvinnsikt. Glemte jeg noe?  ::)

50 % av Alioskis offsider er et resultat av at Saiz velger en ekstra touch eller holder ballen det halve sekundet for lenge.
Meget bra poeng,  og observert dette!
Ups & Ups!!

Bellini

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #228 på: September 29, 2018, 22:15:38 »
Jeg synes Saiz skaper mer en han ødelegger,  han er ekstremt god 1 mor 1 og det gjør at han binder og drar på seg flere spillere nesten vær gang og det gir plass for andre som Klich, men han kunne vært bedre til å variere med å slippe ballen tidligere inni mellom. Og han slår inni mellom noen geniale passninger. Han spiller også mye bedre med Pablo på banen.

Cannavaro

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #229 på: September 29, 2018, 22:56:46 »
Men hva betyr det vel ikke for et lag å ha en energisk, offensiv drivkraft ?   En som viser vilje til å få laget i angrep, inn i den siste tredel av banen ?  Om Kalvin eller Klich leverer ballen til Samu så vet de at han kan bidra til å skape noe fremover, dra av en mann, skape ubalanse hos motstanderen og skape ROM for andre ?? Han har godt tempo og et jæklig fint "drive" i seg som  jeg liker veldig godt. Jeg også ønsker og håper at han lykkes enda mer med avslutningene sine og den siste forløsende pasningen, og jeg er sikker på at det kan løsne også for Saiz målmessig etterhvert.  Alle våre spillere har svakheter, også Saiz, men det kan være vanskelig å skjule iblant.  Jeg er happy med Saiz, og hvordan starten på sesongen her har vært (og særlig om jeg skal sammenligne hva han gjorde for oss fra januar til mai iår).  Han passer godt sammen med Pablo og Roofe når de er skadefrie også.
MFLU - Miracles For Leeds United

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #230 på: September 29, 2018, 23:18:57 »
Et forsøk på å beskrive hele mannen: Etter mitt syn «ødelegger» han minst like mange sjanser som han skaper. Når han skaper noe er prestasjonene ofte tatt fra aller øverste hylle. Håpløse avslutninger og bad eller late decicionmaking gjør han til en frustrerende figur. Arbeidsmoralen hans trekker helhetsinntrykket kraftig opp etter mitt syn. Kroppsspråket hans når han er misfornøyd med noe er umåtelig irriterende, reaksjonen hans på Forshaws håpløse avslutning vitner om dårlig selvinnsikt. Glemte jeg noe?  ::)

50 % av Alioskis offsider er et resultat av at Saiz velger en ekstra touch eller holder ballen det halve sekundet for lenge.
Meget bra poeng,  og observert dette!

Dette stemmer nok...men siden den godeste Samuel putter et par-tre mål i uke 40 så skal jeg pinadø være så raus at jeg ikkje bruker det mot ham  ;D ;D   MOT 
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #231 på: September 29, 2018, 23:28:10 »
Men hva betyr det vel ikke for et lag å ha en energisk, offensiv drivkraft ?   En som viser vilje til å få laget i angrep, inn i den siste tredel av banen ?  Om Kalvin eller Klich leverer ballen til Samu så vet de at han kan bidra til å skape noe fremover, dra av en mann, skape ubalanse hos motstanderen og skape ROM for andre ?? Han har godt tempo og et jæklig fint "drive" i seg som  jeg liker veldig godt. Jeg også ønsker og håper at han lykkes enda mer med avslutningene sine og den siste forløsende pasningen, og jeg er sikker på at det kan løsne også for Saiz målmessig etterhvert.  Alle våre spillere har svakheter, også Saiz, men det kan være vanskelig å skjule iblant.  Jeg er happy med Saiz, og hvordan starten på sesongen her har vært (og særlig om jeg skal sammenligne hva han gjorde for oss fra januar til mai iår).  Han passer godt sammen med Pablo og Roofe når de er skadefrie også.


Holder en knapp på denne. Saiz er helt utrolig i 1 mot 1 og flytter spillet fra side til side og forsvar til angrep med store ferdigheter.

Det skapes noe rundt Saiz! Sist kamp sto han for 5 sjsbser selv.

Han spiller på den delen av banen hvor det natur lig nok gjøres mest feil. Jeg synes han løser det meget bra! Som Bielsa sier: Vi har ingen andre som Saiz!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #232 på: September 29, 2018, 23:37:18 »
Men hva betyr det vel ikke for et lag å ha en energisk, offensiv drivkraft ?   En som viser vilje til å få laget i angrep, inn i den siste tredel av banen ?  Om Kalvin eller Klich leverer ballen til Samu så vet de at han kan bidra til å skape noe fremover, dra av en mann, skape ubalanse hos motstanderen og skape ROM for andre ?? Han har godt tempo og et jæklig fint "drive" i seg som  jeg liker veldig godt. Jeg også ønsker og håper at han lykkes enda mer med avslutningene sine og den siste forløsende pasningen, og jeg er sikker på at det kan løsne også for Saiz målmessig etterhvert.  Alle våre spillere har svakheter, også Saiz, men det kan være vanskelig å skjule iblant.  Jeg er happy med Saiz, og hvordan starten på sesongen her har vært (og særlig om jeg skal sammenligne hva han gjorde for oss fra januar til mai iår).  Han passer godt sammen med Pablo og Roofe når de er skadefrie også.


Holder en knapp på denne. Saiz er helt utrolig i 1 mot 1 og flytter spillet fra side til side og forsvar til angrep med store ferdigheter.

Det skapes noe rundt Saiz! Sist kamp sto han for 5 sjsbser selv.

Han spiller på den delen av banen hvor det natur lig nok gjøres mest feil. Jeg synes han løser det meget bra! Som Bielsa sier: Vi har ingen andre som Saiz!!!

Har sendt deg en PM , Promo.  :)
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #233 på: September 29, 2018, 23:37:22 »
Absolutt og ingen tvil om at Saiz er en veldig god fotballspiller. Han ser ofte ut som en million utpå banen, men når regnskapet skal gjøres opp er det ikke mange tusenlapper i kassa!

Han må bli mer effektiv. Han må spille ballen tidligere. I starten av sesongen fikk han til dette. Da lagde han alene 3-4 sjanser i h er kamp. Nå er det bingo. Det hjelper lite å drible bort 2-3 spillere når han så i neste trekk ofte lager kontring i mot.

Når Saiz er god, vinner vi. Men en spiller som han skal jeg påstå det er mulig å erstatte. Ikke en som er ser like fancy og god ut, men en som er mer effektiv, forutsigbar og stabil.  Håper Izzy Brown er mannen som kan gi Saiz en hard kamp om 10'er plassen. Ihvertfall være en som kan steppe inn for Saiz så han kan få hvile når han trenger det. Han har en krevende stil og han løper mye. En uthvilt Saiz kontra litt tung Saiz er stor forskjell.

Spiller man i 10'er rollen så må vi forvente et mye bedre skuddbein. Han er i posisjon til å skyte mange ganger i løpet av en kamp. Når lag legger seg bakpå, er ofte skudd utenfra en viktig faktor.
Ser flere klager på Roberts. 2 mål og 1 assist på 4 kamper som spiss. Saiz har 2 assist på 9-10 kamper som playmaker..Statistikk viser ikke alt, men det gir en indikasjon. Den viser at Saiz må levere flere målpoeng. Tror det er viktigere å få orden på enn å hevde at 19 årige Roberts er en av grunnene til at vi har tatt 7 poeng mindre enn ønsket..

« Siste redigering: September 29, 2018, 23:43:22 av eriksen55 »

Jon R

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #234 på: September 30, 2018, 02:51:54 »
Tror ALLE mener at Saiz har et potensiale som går utenpå det meste i denne divisjonen. Pr i dag er han på sett og vis vår Jack Grealish, fantastisk en mot en når han har dagen, en som skaper mye rundt seg, men som i alt for ofte ender med lite end product. Av de to ville jeg valgt Saiz hvilken dag som helst. Jeg har trua på Saiz jeg, kort og godt fordi han har en av de aller beste i gamet til å coache han. Tipper målpoengene tar seg opp etterhvert.
Jon R.

Eriksen55

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #235 på: September 30, 2018, 09:37:51 »
Tror ALLE mener at Saiz har et potensiale som går utenpå det meste i denne divisjonen. Pr i dag er han på sett og vis vår Jack Grealish, fantastisk en mot en når han har dagen, en som skaper mye rundt seg, men som i alt for ofte ender med lite end product. Av de to ville jeg valgt Saiz hvilken dag som helst. Jeg har trua på Saiz jeg, kort og godt fordi han har en av de aller beste i gamet til å coache han. Tipper målpoengene tar seg opp etterhvert.

+1

berlin

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #236 på: September 30, 2018, 10:44:17 »
Jeg er en stor fan av Saiz. Det er utrolig hvordan han greier å krangle ballen med seg i hardt pressede situasjoner, ofte ikke bare forbi en, men 2-3 motspillere. Han mister sjelden ballen. Han har ikke mange langpasninger, men leverer enten en stikker på ving eller kort til en av de andre mb-spillerne. Saiz er ikke spilleren med det suverene overblikket, men det skjer ting, og Leeds kommer etter med mange spillere når han "herjer" ved 25 meter, uansett om det feilvendt eller rettvendt.

Jeg hører, også når jeg ser Leeds live, at folk skriker "pass the ball, you feckin genious", men jeg er ikke alltid enig. Han binder opp en haug med spillere, og det skaper rom for andre slik at når avleveringen kommer, enten det er direkte eller via en medspiller, så får vi en stor sjanse.

Det er lettere for motstander å organisere seg defensivt, om han skal spille den "opplagte (forventede) pasningen".
Jeg tror ikke Bielsa terper på Saiz skal spille annerledes enn han gjør. Jeg tror at vi er gode i år bl.a fordi vi ikke er forutsigbare,
vi har mb-spillere med forskjellige hovedkvaliteter, og det er gull verdt.

Saiz kommer til å score, men avslutteregenkapene er hans svake side. Heldigvis har vi Klich i superform der, han kommer på gjennomløp og har en god skuddfot, slik som mot Sheff W.

GeirO

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #237 på: September 30, 2018, 11:14:09 »
Saiz er ganske enkel å beskrive:

Han gjør mye bra og en god del dårlige ting i løpet av en kamp. Stort sett hver kamp, sånn sett er han stabil.

Positivt:
Han er en skapende kraft og ser hele tiden etter muligheter, og er god til å komme seg forbi motspillere. Motstanderne hater de gangene han tar med seg ballen og fosser framover.

Negativt:
Han ødelegger mange angrep ved enten å rote seg inn i situasjoner som ofte har to utveier. Enten mister han ballen eller så beholder han ballen, men alle løpene til medspillerne er over for lengst, og vi må starte forfra igjen.
« Siste redigering: Oktober 03, 2018, 21:14:51 av GeirO »
MOT

leedslife

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #238 på: September 30, 2018, 11:17:11 »
Saiz er ganske enkel å beskrive:

Han gjør mye bra og en god del dårlige ting i løpet av en kamp. Stort sett hver kamp, sånn sett er han stabil.

Positivt:
Han er en skapende kraft og ser hele tiden etter muligheter, og er god til å komme seg forbi motspillere. Motstanderne hater de gangene han tar med seg ballen og fosser framover.

Negativt:
Han ødelegger mange angrep ved enten å rote seg inn i situasjoner som ofte har to utveier. Enten mister han ballen eller så beholder han ballen, men alle løpene til motspillerne er over for lengst, og vi må starte forfra igjen.

1+
Ganske godt oppsummert.

Saiz har drivet til å fosse gjennom en lagdel.
Pablo har skaperkraften og overblikket. De to sammen har vi et stk perfekt offensivt kaliber

HåvardK

Sv: Spiller: Samuel Saiz
« Svar #239 på: September 30, 2018, 16:35:22 »
Saiz er ganske enkel å beskrive:

Han gjør mye bra og en god del dårlige ting i løpet av en kamp. Stort sett hver kamp, sånn sett er han stabil.

Positivt:
Han er en skapende kraft og ser hele tiden etter muligheter, og er god til å komme seg forbi motspillere. Motstanderne hater de gangene han tar med seg ballen og fosser framover.

Negativt:
Han ødelegger mange angrep ved enten å rote seg inn i situasjoner som ofte har to utveier. Enten mister han ballen eller så beholder han ballen, men alle løpene til motspillerne er over for lengst, og vi må starte forfra igjen.
Evt medspillere.