Skrevet av Emne: Hvem skal ut?  (Lest 5529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjorn

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #30 på: Juli 20, 2017, 18:13:42 »
Mitt svar... ingen flere skal gå. Vi trenger bredden.
Tror det var en av styrkene til Newcastle ifjor.
Marching On! 4276

Kickthemdown

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #31 på: Juli 20, 2017, 19:08:50 »
O'Kane, Cooper,  Doukara, Dallas og Antonsson er overflødige i det som bygges opp nå. Erwin og Dave har heldigvis allerede fått beskjed om å finne seg en ny klubb.

stian

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #32 på: Juli 20, 2017, 19:56:01 »
I forsvaret er det ingen som kan selges per i dag, der må det heller komme noen inn. Sentralt på midten har vi et luksusproblem. Økonomisk sett er det nok O'Kane og Bridcutt som ligger nærmest et salg, siden de sannsynligvis vil være salgbare ganske raskt. Phillips bør gå på lån dersom han ikke er aktuell for elleveren, han har fortsatt bra potensial.

Det smarteste vil i mine øyne imidlertid være å beholde de vi har på midten fram til jul for å ha muligheten til å prøve ut hva som fungerer. Vieira bør være selvskreven som defensivt anker. Ellers er det relativt åpent og konkurransen kan gi et løft for de som tåler den.

På kantene ligger det an til at Dallas et på vei ut dersom de nye slår til og Roofe tar et nytt steg. Doukara har jeg egentlig aldri likt, men han har vist seg som en anvendelig spiller og bidrar med mye muskler noe som mange ganger kan være viktig å ha i bakhånd for å ha en god gameplab mot enkelte lag, eller sette inn for å endre et kampbilde i Championship.

Antonsson er ferdig med mindre han får opp effektiviteten og bøtter inn mål i resten av preseason. Jeg tviler på det. Ekuban er et såpass ukjent blad at jeg mener vi fortsatt mangler målscoreren som kan avlaste Wood.

I sum deler jeg vurderingene til dere som vektlegger bredden i stallen. For første gang på lenge virker det som vi har en stall som faktisk kan bite skikkelig fra seg, og hvor vi har nok kvalitet til å tåle formsvikt og skader på enkeltspillere.

Runar

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #33 på: Juli 20, 2017, 20:27:47 »
Mitt svar... ingen flere skal gå. Vi trenger bredden.
Tror det var en av styrkene til Newcastle ifjor.

Bredden var neppe styrken, de hadde 19 spillere som spilte 5 kamper fra start eller mer, det samme som Leeds.

Kvaliteten i de 11 på banen var nok større. Derfor Leeds ikke trenger flere spillere som er like god, men flere som er bedre. I dag har vi 6 spillere til to plasser på midtbanen, så det går neppe utover bredden dersom vi slipper en av disse.
 

stian

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #34 på: Juli 20, 2017, 23:40:22 »
Mitt svar... ingen flere skal gå. Vi trenger bredden.
Tror det var en av styrkene til Newcastle ifjor.

Bredden var neppe styrken, de hadde 19 spillere som spilte 5 kamper fra start eller mer, det samme som Leeds.

Kvaliteten i de 11 på banen var nok større. Derfor Leeds ikke trenger flere spillere som er like god, men flere som er bedre. I dag har vi 6 spillere til to plasser på midtbanen, så det går neppe utover bredden dersom vi slipper en av disse.

Godt observert. Så skal vi finne de 11 som fungerer godt sammen, og det kan fort ta litt tid av høstsesongen. Derfor best å vente med rengjøringen til vi vet hva som er de sterkeste kortene under TCs spillestil.


Runar

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #35 på: Juli 20, 2017, 23:55:42 »
Mitt svar... ingen flere skal gå. Vi trenger bredden.
Tror det var en av styrkene til Newcastle ifjor.

Bredden var neppe styrken, de hadde 19 spillere som spilte 5 kamper fra start eller mer, det samme som Leeds.

Kvaliteten i de 11 på banen var nok større. Derfor Leeds ikke trenger flere spillere som er like god, men flere som er bedre. I dag har vi 6 spillere til to plasser på midtbanen, så det går neppe utover bredden dersom vi slipper en av disse.

Godt observert. Så skal vi finne de 11 som fungerer godt sammen, og det kan fort ta litt tid av høstsesongen. Derfor best å vente med rengjøringen til vi vet hva som er de sterkeste kortene under TCs spillestil.

Selvfølgelig, men det jeg er redd for er at vi skal begynne å rullere så ukritisk på laget og dermed aldri finne ut hva som funker best. Siden troppen er stor og det på flere plasser er jevnt om hvem som er best blir det fort en litt for stor usikkerhet. Vi husker det i 14/15 sesongen når vi hadde 9 sentrale midtbanespillere i troppen (Cook, Austin, Norris, Tonge, Mowatt, Sloth, Murphy, Adryan og Dawson)... Murphy trente med ulaget i en periode fordi Redfearn ikke kunne ha tredve spillere på trening.

Det er ingen garanti for at resultatene til TC er førsteklasses fra start, og da må ha gjerne endre på noe, men dersom vinglingen blir for stor så går fort hele høsten uten riktige resultater. Derfor vil jeg at det skal være en liten opprydning før vinduet stenger. Det trenger ikke ha noen annen betydning om det er Dallas eller Doukara (som eksempel) som blir værende enn at en mann mindre gir en annen dynamikk og ro for spillere og trenere i hverdagen.
 

stefan

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #36 på: Juli 25, 2017, 19:41:56 »
Det er gøy å spekulere,men jeg må petsonlig si at jeg aldri har vært så usikker på stallen som i år. Jeg håpet den holdet inn til play off, ihvertfall. Men det kan kanskje som vi har et pronlem sentralt at vi ikke har en udiskutabel leder?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Leedsgutt

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #37 på: Juli 26, 2017, 19:06:11 »
Erwin og Diagouraga var ikke med til Østerrike (dermed kan vi vel forvente at de drar)
Antonsson har vel ikke spilt all verden heller, og er vel sikkert på vei bort.

Det er vel disse 3 som evt går ut.

Tror ikke Radz selger hvis vi får bud på spillere som vi har tenkt å beholde. (Berardi,Wood...osv)

Johnnyj

Sv: Hvem skal ut?
« Svar #38 på: Juli 26, 2017, 19:59:53 »
Erwin og Diagouraga var ikke med til Østerrike (dermed kan vi vel forvente at de drar)
Antonsson har vel ikke spilt all verden heller, og er vel sikkert på vei bort.

Det er vel disse 3 som evt går ut.

Tror ikke Radz selger hvis vi får bud på spillere som vi har tenkt å beholde. (Berardi,Wood...osv)

Bridcutt må ut.
Likte han veldig godt da han var på lån her, og vant det som var av dueller. På våren og nå i sommer ser han ikke like sulten ut lenger.
For seint inn i mange situasjoner, og er VELDIG statisk. Utenom duellkraft og taklingsstyrke har han ingen andre kvaliteter vi vil savne.

Vieira og Phillips er begge blitt eldre, er mer bevegelige og passer bedre spillestilen til TC.
O'Kane vil jeg gjerne beholde. Han var blant våre beste spillere i høst. Etter skaden i vinter ble han aldri den samme igjen, men nå som han har vært skadefri kan han fort bli veldig viktig for oss igjen.
Selv ser jeg ikke på Saiz som en utfordrer til de defensive plassene. Phillips, O'Kane, Vieira og Anita kan dermed sloss om de 2 plassene i midten.

Douk er en av våre mest undervurderte spillere, men når vi også har fått inn Alioski på lønningslista kan jeg ikke se at vi har plass til han. Roofe, Sacko, Dallas og Alioski er alle veldig spennende/gode spillere, og alle fortjener spilletid. Douk kan være en backup til Wood, men da får har han nok ikke mye spilletid. Hørt noen vil ha ut Stuart Dallas, MEN han har den beste innleggsfoten i troppen og vet å kombinere godt med Wood. Fin å ha i knokkelkamper også. Må derfor beholdes.

Jeg ender på Douk og Bridcutt UT.

« Siste redigering: Juli 26, 2017, 20:01:55 av Johnnyj »