Skrevet av Emne: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45  (Lest 36569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #330 på: September 27, 2017, 12:29:00 »
Cooper må av og til få lov å være bare den Cooper'n vi kjenner fra før...som i dag...
TC må nok lære 'the hard way' at Leeds på hjemmebane er alles cupfinale...
Hjemmedommere finnes overalt...bare ikke på Elland Road... :o :o ...grusom dømming i dag..
Penningtons innhopp var solid!
Alioski skulle hatt mange frispark...men litt 'overspilling' gjør at han lett blir mistrodd...LÆR!!!..
Berardi nærmer seg scoring!!!  8)

Vi kommer fryktelig tilbake etter dagens forestilling...mye å lære for mange...stein på stein sørger for at vi ...the Allmighty Leeds United snart er tilbake i det beste selskap...PL  ;D

MOT
Denne typen argumentasjon - støttet av flere her inne - forstår jeg ikke. At Cooper mister besinnelsen én gang får så være, men når han mister hodet så totalt som ved den andre, og mye mer ufarlige situasjonen, må han tåle kritikk. Han svikter først og fremst lagkameratene. Med 11 mot 11 i 45 minutter til kunne vi faktisk ha snudd dette.

Ellers syns jeg Pennington gjorde et meget godt innhopp. Det blir bra å få inn ham for Cooper i tre kamper nå. Pontus leverte en solid kamp, og står fortsatt uten kort.

Cooper får vel heldigvis bare 1 kamp. I fjor var Jansson slik som Cooper var i går, da var det bare kuult.
Seriøst? Jeg husker ikke at Pontus meide ned noen med vilje to ganger på kort tid. Han ble vel heller ikke utvist i hele fjor. Uryddig var han av og til, men ikke hodeløs.

Hvordan kan du mene at han feier ned med vilje? Han gjør i begge taklingene et ærlig men dårlig forsøk på å klarere ball...

Hadde han løpt etter ballen med en gang så hadde han vært først! Han nøler litt og så tror jeg at han tror at han kan ta ballen først og ta med seg Cardiff-spilleren i dragsuget slik han gjorde på det første gule kortet. Så bommer han med 0,5 sekunder og resten er historie, helt hjernedødt vil jeg kalle det.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Square Ball

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #331 på: September 27, 2017, 13:08:52 »
Blitt flere baklengs de siste kampa.Dette henger sammen med bedre motstand,i kombinasjon med et høyere press.Kan slå en del likhetstegn mellom Burnley,Ipswich og Cardiff.Ikke alle takler det høye presset like godt.Jansson har en fantastisk ro og tro på egne ferdigheter.Mens feks Cooper
og O`Kane(mot Ipswich)sliter mer,da de ikke innehar de tekniske ferdighetene etc.

Hodeløst av Cooper med 5 min mellomrom gjøre noe sånt.Luktet litt rødt av den første,hva slags tackling er dette?Presterer Pennington
bra mot SheffW,kan han bli i startellveren.

Cardiff scorte på de to første sjansene sine.Det første ødela mye for oss,hadde Klich på joggesko?Etter en håpløs bom på en 5m pasning i 2 omg,ristet TC på hodet og byttet han ut.Kanskje en Sacko/Bortwick behandling følger nå,tøff der TC.

Syns vi slet på begge backene,især Ayling med Hoilett.Laing (månedens spiller championship august) på andre kant var og lynrask og god.Vi var sloppy i hele første omg og manglet tempo.Syns det ble temposvakt med Klich/Phillips.Pablo preget av noen smeller og Alioski ikke helt på.Bamba i ny rolle,hadde time of his life.Faktisk syns jeg Roofe og Dallas var mest positive framover.Roofe scorer igjen og er helt klart i form,men ryker til helga mot Lasogga til helga?
Vi var bedre i 2 omg med 10 mann,og hadde vi satt dobbeltsjansen på stillinga 2 0 kunne det sett annerledes ut? I stedet scorer Cardiff med en gang etter.

Tar vi et poeng mot SheffW så har vi kommet godt ut av et litt tricky program i det siste.Spår målfattig oppgjør der.Sheff fikk fire i sekken på hjemmebane sist og vil være forsiktige.Her starter både Lasogga,Saiz.O Kane Pennington,det gjør oss sterkere

HåvardK

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #332 på: September 27, 2017, 13:21:11 »
Blitt flere baklengs de siste kampa.Dette henger sammen med bedre motstand,i kombinasjon med et høyere press.Kan slå en del likhetstegn mellom Burnley,Ipswich og Cardiff.Ikke alle takler det høye presset like godt.Jansson har en fantastisk ro og tro på egne ferdigheter.Mens feks Cooper
og O`Kane(mot Ipswich)sliter mer,da de ikke innehar de tekniske ferdighetene etc.

Hodeløst av Cooper med 5 min mellomrom gjøre noe sånt.Luktet litt rødt av den første,hva slags tackling er dette?Presterer Pennington
bra mot SheffW,kan han bli i startellveren.

Cardiff scorte på de to første sjansene sine.Det første ødela mye for oss,hadde Klich på joggesko?Etter en håpløs bom på en 5m pasning i 2 omg,ristet TC på hodet og byttet han ut.Kanskje en Sacko/Bortwick behandling følger nå,tøff der TC.

Syns vi slet på begge backene,især Ayling med Hoilett.Laing (månedens spiller championship august) på andre kant var og lynrask og god.Vi var sloppy i hele første omg og manglet tempo.Syns det ble temposvakt med Klich/Phillips.Pablo preget av noen smeller og Alioski ikke helt på.Bamba i ny rolle,hadde time of his life.Faktisk syns jeg Roofe og Dallas var mest positive framover.Roofe scorer igjen og er helt klart i form,men ryker til helga mot Lasogga til helga?
Vi var bedre i 2 omg med 10 mann,og hadde vi satt dobbeltsjansen på stillinga 2 0 kunne det sett annerledes ut? I stedet scorer Cardiff med en gang etter.

Tar vi et poeng mot SheffW så har vi kommet godt ut av et litt tricky program i det siste.Spår målfattig oppgjør der.Sheff fikk fire i sekken på hjemmebane sist og vil være forsiktige.Her starter både Lasogga,Saiz.O Kane Pennington,det gjør oss sterkere
Ser at du deler mye av min oppfatning. Backene fikk det tøft, og ellers så solide Ayling ble avslørt på fart gang på gang. Er dog usikker på om det blir et målfattig oppgjør på søndag, med tanke på hvor mange baklengs vi har røket på i det siste. Har dog tro på at Pennington og Pontus kan fungere godt sammen. Saiz og Lasogga tilfører nok også laget noe vi manglet i går; kombinasjonen kreativitet og kraft.

Kato

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #333 på: September 27, 2017, 13:35:27 »
Cooper må av og til få lov å være bare den Cooper'n vi kjenner fra før...som i dag...
TC må nok lære 'the hard way' at Leeds på hjemmebane er alles cupfinale...
Hjemmedommere finnes overalt...bare ikke på Elland Road... :o :o ...grusom dømming i dag..
Penningtons innhopp var solid!
Alioski skulle hatt mange frispark...men litt 'overspilling' gjør at han lett blir mistrodd...LÆR!!!..
Berardi nærmer seg scoring!!!  8)

Vi kommer fryktelig tilbake etter dagens forestilling...mye å lære for mange...stein på stein sørger for at vi ...the Allmighty Leeds United snart er tilbake i det beste selskap...PL  ;D

MOT
Denne typen argumentasjon - støttet av flere her inne - forstår jeg ikke. At Cooper mister besinnelsen én gang får så være, men når han mister hodet så totalt som ved den andre, og mye mer ufarlige situasjonen, må han tåle kritikk. Han svikter først og fremst lagkameratene. Med 11 mot 11 i 45 minutter til kunne vi faktisk ha snudd dette.

Ellers syns jeg Pennington gjorde et meget godt innhopp. Det blir bra å få inn ham for Cooper i tre kamper nå. Pontus leverte en solid kamp, og står fortsatt uten kort.

Cooper får vel heldigvis bare 1 kamp. I fjor var Jansson slik som Cooper var i går, da var det bare kuult.
Seriøst? Jeg husker ikke at Pontus meide ned noen med vilje to ganger på kort tid. Han ble vel heller ikke utvist i hele fjor. Uryddig var han av og til, men ikke hodeløs.

Hvordan kan du mene at han feier ned med vilje? Han gjør i begge taklingene et ærlig men dårlig forsøk på å klarere ball...
Ikke slik jeg ser det; i hvert fall ikke i den andre situasjonen. Kunne ha replisert "hvordan kan du mene at han forsøker å klarere ball", men fastslår heller at vi er uenige. Mitt hovedpoeng var at ingen av inngripenene var situasjoner hvor det var tvingende nødvendig å trøkke til hardt, spesielt ikke den siste.

Jeg velger å forsvare Cooper. På den første tar han ball og mann. Greit nok med gult, men ingen grisetakling. På den andre ser det ut til at han egentlig har full kontroll. Han feilbedømmer nok farta til Cardiff-spilleren, og kommer derfor for seint inn. Greit gult kort og utvisning, men absolutt ingenting å nagle Cooper for.
 

Xern

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #334 på: September 27, 2017, 17:21:50 »
Helt enig med Kato her. Som kommentatorene på Sky sa også, for bare noen år siden hadde den første taklingen vært helt ok - og på den siste tror jeg han bare er uheldig. Jeg så på reprisen noen ganger, og det ser ut som at Cooper ikke helt ser/ikke ser i det hele tatt at Cardiffspilleren er så nærme. Han har vært en del av en vegg i flere kamper nå, og dette ødelegger ikke mitt inntrykk av fyren.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Cardiff City, tirsdag 26/9 2017 kl. 20:45
« Svar #335 på: September 27, 2017, 17:49:24 »
Så ikke kamp i går, fulgte kun med her på forumet. Gruet meg til å se hva Wiedwald hadde stelt i stand basert på innleggene her.

Hvis han burde tatt noen av målene i går, så blir det mange av baklengsmålene denne sesongen han blir å få skylda for.
Noen av oss forsøker å løfte blikket, og analysere lagets prestasjoner - ikke bare enkeltspillere. Tapet i går skyldes en kombinasjon av personlige feil og en kollektiv svikt.
Når det er sagt, syns jeg tendensen med svake utspark/pasninger fortsatte i går. Flere ganger så vi at FW vinket spillerne frem på banen (noe jeg tolket som et signal på at han skulle sparke ut langt), for så å levere en høy og svak "lompe" som såvidt kom over midtbanen, og langt unna våre spillere. Hans pasningsforsøk, gjerne i retning Ayling på høyre side, ble også IGJEN for korte i mange tilfeller.
2-0-målet kunne han ha avverget på en god dag, noe kommentatorene også påpekte. Men det var ingen tabbe.
Jeg liker også godt at han trekker langt ut og gjør seg spillbar i den oppbyggende fasen av spillet. Det tyder på et offensivt hode, og er absolutt noe å bygge videre på.

Jeg synes Wiedwald virkelig har begynt å spre usikkerhet inn i forsvarsfireren. Stadig blir spillerne der bak spilt inn i vanskelige situasjoner på svært trange områder.

Ferdighetene til Pontus, Cooper og Berardi kommer svært lite til sin rett da. Anita har vist sec å være mer balksikjer enn Berra. Men han mangler mye på fysikken.

FW har ikke tilslag og presisjon nok til å slå langt. Når du bommer med 20 meter på spissen gang på gang så sier det sitt.

Han fungerer som en slags sweeper når vi ligger høyt, som vi gjorde i lange perioder i går. Men når panikken brer seg så er han milevis bak Green, etter min mening.

Både tilslag og snert på utspark er svake. Han tok et frispark fra egen dødlinje og ballen gikk som ventet i en høy bue før den falt ned på et Cardiff-hode.

På mål 1 så svikter alle! Cardiff blåser gjennom uten at en eneste forsvarer presser ballfører ut til siden. Hodeløst.
På mål 2 svikter Cooper i blokken og FW viser at rekkevidden er veldig liten. Det er noe vi har sett siden treningskampene.
På mål 3 lar vi Cardiff dytte ball rett gjennom midtforsvaret som en varm machete i smør.

Ingen holder hodet kaldt lenger i de bakre rekker. Cardiff hadde vel 3-5 gode sjanser og skåret på tre av dem, mens vi skapte et par halvsjanser mer og skåret ett "deflected" mål. Dårlig presisjon i avgjørende faser over hele banen.

Vi lot Millwall fremstå som Barcelona. I går var Cardiff svært underlegne i possession, men eksploderte midt i ansiktet vårt akkurat slik de hadde lyst til. Og som de har gjort i hele sesongen hittil.

Hvor ble det av defensiv trygghet?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973