Skrevet av Emne: EX- spiller: Jack Clarke.  (Lest 80465 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #150 på: Januar 21, 2019, 13:41:09 »
Ført CP, nå Southampton med skambud på vår perle. 20 mp er nok noe mere i retning av riktig vurdering. Men skulle Leeds mot all fornuft selge til 5 mp, ja da kan Raddikken pakke seg langt unna Leeds
https://www.footballinsider247.com/exclusive-southampton-table-5m-bid-for-leeds-player/
£5M er et skambud, ja. Kan allikevel ikke se noen grunn til at Rad skulle pelle seg vekk fra Leeds i tifellet salg. Til det driver Leeds slik selv.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #151 på: Januar 21, 2019, 13:44:53 »
Ført CP, nå Southampton med skambud på vår perle. 20 mp er nok noe mere i retning av riktig vurdering. Men skulle Leeds mot all fornuft selge til 5 mp, ja da kan Raddikken pakke seg langt unna Leeds
https://www.footballinsider247.com/exclusive-southampton-table-5m-bid-for-leeds-player/
£5M er et skambud, ja. Kan allikevel ikke se noen grunn til at Rad skulle pelle seg vekk fra Leeds i tifellet salg. Til det driver Leeds slik selv.

Clarke går nok ingen steder før sommeren uansett. CP var vel bekreftet at var på banen. S'oton er vel bare et rykte og ett jeg tar med en klype salt. Chill ned H.B. ;)
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #152 på: Januar 23, 2019, 07:25:33 »
Rykter og bud angående Clarke ville selvfølgelig dukke opp i dette overgangsvinduet. Leeds har som kjent avslutt skambud fra Crystal Palace og Soton. Nå har de røde også hengt seg på "Meg også ha"-karusellen. Kan ærlig talt ikke se at denne overgangen skjer.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/transfer-news/man-utd-transfer-news-clarke-15718195
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #153 på: Januar 23, 2019, 15:45:33 »
Og i denne tweeten dreper Clarkes agent, Ian Harte, alle spekulasjoner om et evt. salg av Clarke i dette vinduet. Nå skal det sies: det er media som spekulerer. Og de har egen agenda.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/01/23/ian-harte-says-leeds-jack-clarke-going-nowhere/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #154 på: Januar 24, 2019, 10:10:50 »
Hehe, Leeds Utd ønsker fortsatt å bruke pressen for å få frem et poeng:

 
Phil Hay
‏@PhilHayYEP

Replying to @scobienz1
all I’d say is that Leeds contacted me yesterday to specifically reiterate the fact that he won’t be sold, not the other way round.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #155 på: Januar 24, 2019, 10:28:27 »
Hehe, Leeds Utd ønsker fortsatt å bruke pressen for å få frem et poeng:

 
Phil Hay
‏@PhilHayYEP

Replying to @scobienz1
all I’d say is that Leeds contacted me yesterday to specifically reiterate the fact that he won’t be sold, not the other way round.


Litt usikker på mine tanker her.
Selges Clarke, ja da bør det minimum 20 mp inn kontant. Ikke fordelt over tid. Clarke bør da lånes tilbake til Leeds ut sesongen. Og de 20 mp som vi får, ja de bør innvesteres i minimum 3 spillere.
En forsvarsspiller, en i 10`r rollen og en spiss. Og dette er spillere i kaliberen rett inn på laget spillere.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #156 på: Januar 24, 2019, 10:34:00 »
Hehe, Leeds Utd ønsker fortsatt å bruke pressen for å få frem et poeng:

 
Phil Hay
‏@PhilHayYEP

Replying to @scobienz1
all I’d say is that Leeds contacted me yesterday to specifically reiterate the fact that he won’t be sold, not the other way round.


Litt usikker på mine tanker her.
Hehe, hvis de ti siste signalene sier at veggen er hvit, hvorfor diskuterer du da om veggen er svart??? :o


Sitat
Selges Clarke, ja da bør det minimum 20 mp inn kontant. Ikke fordelt over tid. Clarke bør da lånes tilbake til Leeds ut sesongen. Og de 20 mp som vi får, ja de bør innvesteres i minimum 3 spillere.
En forsvarsspiller, en i 10`r rollen og en spiss. Og dette er spillere i kaliberen rett inn på laget spillere.

Noen ganger ser en klubb seg tjent med å selge e spiller fordi man får inn nok penger til totalt å styrke stallen.

(ikke at det har noen Clarke-relevans i dette vinduet, som Hay skriver)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #157 på: Januar 24, 2019, 11:49:00 »
Hehe, Leeds Utd ønsker fortsatt å bruke pressen for å få frem et poeng:

 
Phil Hay
‏@PhilHayYEP

Replying to @scobienz1
all I’d say is that Leeds contacted me yesterday to specifically reiterate the fact that he won’t be sold, not the other way round.


Litt usikker på mine tanker her.
Hehe, hvis de ti siste signalene sier at veggen er hvit, hvorfor diskuterer du da om veggen er svart??? :o


Sitat
Selges Clarke, ja da bør det minimum 20 mp inn kontant. Ikke fordelt over tid. Clarke bør da lånes tilbake til Leeds ut sesongen. Og de 20 mp som vi får, ja de bør innvesteres i minimum 3 spillere.
En forsvarsspiller, en i 10`r rollen og en spiss. Og dette er spillere i kaliberen rett inn på laget spillere.

Noen ganger ser en klubb seg tjent med å selge e spiller fordi man får inn nok penger til totalt å styrke stallen.

(ikke at det har noen Clarke-relevans i dette vinduet, som Hay skriver)
Til sommeren kan mye ha endret seg, eller ikke:
Leeds kan ha rykket opp. Betyr: 1). Clarke ønsker å bli. 2). Prisen stiger betraktelig, og et salg kan lettere forsvares økonomisk.
Leeds forblir i divisjonen: Clarke er da høyst sannsynlig tapt. Altfor god for Championship, og han bør få utvikle seg videre i PL. Prisanslag? Leeds vurderer han til £12 millioner pund. Får kanskje 8-10 millioner + evt. klausuler? Noe salg av nøkkelspillere i dette vinduet med denne muligheten til å rykke opp, tror jeg ikke noe på.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #158 på: Januar 24, 2019, 13:48:26 »
Hehe, Leeds Utd ønsker fortsatt å bruke pressen for å få frem et poeng:

 
Phil Hay
‏@PhilHayYEP

Replying to @scobienz1
all I’d say is that Leeds contacted me yesterday to specifically reiterate the fact that he won’t be sold, not the other way round.


Litt usikker på mine tanker her.
Hehe, hvis de ti siste signalene sier at veggen er hvit, hvorfor diskuterer du da om veggen er svart??? :o


Sitat
Selges Clarke, ja da bør det minimum 20 mp inn kontant. Ikke fordelt over tid. Clarke bør da lånes tilbake til Leeds ut sesongen. Og de 20 mp som vi får, ja de bør innvesteres i minimum 3 spillere.
En forsvarsspiller, en i 10`r rollen og en spiss. Og dette er spillere i kaliberen rett inn på laget spillere.

Noen ganger ser en klubb seg tjent med å selge e spiller fordi man får inn nok penger til totalt å styrke stallen.

(ikke at det har noen Clarke-relevans i dette vinduet, som Hay skriver)
Til sommeren kan mye ha endret seg, eller ikke:
Leeds kan ha rykket opp. Betyr: 1). Clarke ønsker å bli. 2). Prisen stiger betraktelig, og et salg kan lettere forsvares økonomisk.
Leeds forblir i divisjonen: Clarke er da høyst sannsynlig tapt. Altfor god for Championship, og han bør få utvikle seg videre i PL. Prisanslag? Leeds vurderer han til £12 millioner pund. Får kanskje 8-10 millioner + evt. klausuler? Noe salg av nøkkelspillere i dette vinduet med denne muligheten til å rykke opp, tror jeg ikke noe på.

1 svak kamp fra start og ALTFOR god forChsmpionship?  :D

Jeg gjentar: ingen kamper for aldersbestemte lag  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #159 på: Januar 26, 2019, 22:30:10 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #160 på: Januar 26, 2019, 23:20:49 »
Synes det er på tide at Clark kommer inn som innbytter igjen.
Virker som det mangler endel i samspillet og løpinga uten ball.
Så litt frustrasjon blandt medspillere idag.

Dessuten blir det vanskeligere for ham når han må starte. Mot Stoke f.eks. hadde de en kamplan som gikk ut på dobling på han.
Dermed fikk han ingen rom eller tid.

Hvis han igjen kan komme inn som innbytter mot litt mer slitne motstandere som ikke har lagt inn i kampplanen at ‘Clark skal tas’ vil han kunne blomstre igjen.
Kanskje har han fått for mye ansvar på sine skuldre. La han komme inn m litt mindre press på seg og til bedre forutsetninger så kan han fort få mer ut av de 30 siste min enn kampens 60 første.

La Harrison, Roberts, Alioski eller noen andre gjøre grovjobben. Så kommer Clark ‘in for the kill’.

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #161 på: Januar 26, 2019, 23:34:55 »
Synes det er på tide at Clark kommer inn som innbytter igjen.
Virker som det mangler endel i samspillet og løpinga uten ball.
Så litt frustrasjon blandt medspillere idag.

Dessuten blir det vanskeligere for ham når han må starte. Mot Stoke f.eks. hadde de en kamplan som gikk ut på dobling på han.
Dermed fikk han ingen rom eller tid.

Hvis han igjen kan komme inn som innbytter mot litt mer slitne motstandere som ikke har lagt inn i kampplanen at ‘Clark skal tas’ vil han kunne blomstre igjen.
Kanskje har han fått for mye ansvar på sine skuldre. La han komme inn m litt mindre press på seg og til bedre forutsetninger så kan han fort få mer ut av de 30 siste min enn kampens 60 første.

La Harrison, Roberts, Alioski eller noen andre gjøre grovjobben. Så kommer Clark ‘in for the kill’.
Enig med siste taler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #162 på: Januar 26, 2019, 23:37:49 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...

ragnar

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #163 på: Januar 27, 2019, 00:04:48 »
Clarke er enda en juniorspiller. Enig i at det passer bedre for han å komme inn i andre omgang når motstanderen er mer sliten og det er større rom for han.
*In El Loco we trust!*

Jon R

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #164 på: Januar 27, 2019, 00:32:24 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
«The teenager has no luck down the flank and it was a good move by his manager to ends his game early.».

Jeg er både enig og uenig og uenig i dette. Som jeg har skrevet tidligere (nevner dette for ikke bare å fremstå som etterpåklok) må det være bedre å bruke Clarke som supersub mot trette bein, ettersom han ennå ikke har vært i nærheten av å holde nivået i 90 minutter. Jeg tror vi ville sett en annen og bedre versjon av Clarke hvis han hadde kommet inn en gang etter 45. Ergo, «the best move» av Bielsa ville vært å starte med Clarke på benken. Håper det blir sånn mot Norwich.
Jon R.

Jon R

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #165 på: Januar 27, 2019, 00:35:57 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...
Har stusset over det samme flere anledninger. Roberts var fortsatt tenåring for bare 15 dager siden!!
Jon R.

ar9

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #166 på: Januar 27, 2019, 12:39:23 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...
Har stusset over det samme flere anledninger. Roberts var fortsatt tenåring for bare 15 dager siden!!

Setter man Roberts og Clark ved siden av hverandre i underbuksa vil jeg tro man hadde tippet på at det var 10 års forskjell.
Roberts har vel dessuten mer senior erfaring. Både med Wales, Leeds og WBA.

Uansett så handler vel dette først og fremst om Clark.
Gi han muligheten til ‘vokse’ som spiller og ikke kaste han ut på dypt vann for tidlig slik at selvtilliten hans knekker.
Ikke sikkert han trenger så mye tid men litt må vi vel kunne gi ham?

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #167 på: Januar 27, 2019, 13:26:28 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...
Har stusset over det samme flere anledninger. Roberts var fortsatt tenåring for bare 15 dager siden!!

Setter man Roberts og Clark ved siden av hverandre i underbuksa vil jeg tro man hadde tippet på at det var 10 års forskjell.
Roberts har vel dessuten mer senior erfaring. Både med Wales, Leeds og WBA.

Uansett så handler vel dette først og fremst om Clark.
Gi han muligheten til ‘vokse’ som spiller og ikke kaste han ut på dypt vann for tidlig slik at selvtilliten hans knekker.
Ikke sikkert han trenger så mye tid men litt må vi vel kunne gi ham?
Clarkes styrke er å komme rettvendt i fart en mot en. Der er han helt enorm. Warne forsto dette, og kjørte raskt to mann oppi han. Det hjalp ikke å bytte side heller. Tror vi nok får se at flere lag har studert Clarke, og har lært seg hvordan han stoppes. Best som supersub i siste 30 - 45 minutter. Ser gjerne at Roberts får flere starter, da vi trenger å få han skikkelig i gang.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #168 på: Januar 27, 2019, 16:20:25 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...
Har stusset over det samme flere anledninger. Roberts var fortsatt tenåring for bare 15 dager siden!!

Setter man Roberts og Clark ved siden av hverandre i underbuksa vil jeg tro man hadde tippet på at det var 10 års forskjell.
Roberts har vel dessuten mer senior erfaring. Både med Wales, Leeds og WBA.

Uansett så handler vel dette først og fremst om Clark.
Gi han muligheten til ‘vokse’ som spiller og ikke kaste han ut på dypt vann for tidlig slik at selvtilliten hans knekker.
Ikke sikkert han trenger så mye tid men litt må vi vel kunne gi ham?
Clarkes styrke er å komme rettvendt i fart en mot en. Der er han helt enorm. Warne forsto dette, og kjørte raskt to mann oppi han. Det hjalp ikke å bytte side heller. Tror vi nok får se at flere lag har studert Clarke, og har lært seg hvordan han stoppes. Best som supersub i siste 30 - 45 minutter. Ser gjerne at Roberts får flere starter, da vi trenger å få han skikkelig i gang.

To mann på Clarke betyr en mann for lite en annen plass.....
 

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #169 på: Januar 27, 2019, 16:56:12 »
Phil Thompson slakter Clarke. Bra, kanskje han kan overbevise gamleklubben om å la være å by på han i sommer?

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/championship/thompson-pans-clarkes-performance/
Hvorfor tror alle at Tyler Roberts er så mye eldre enn han er. Noe rare greier det der...
Har stusset over det samme flere anledninger. Roberts var fortsatt tenåring for bare 15 dager siden!!

Setter man Roberts og Clark ved siden av hverandre i underbuksa vil jeg tro man hadde tippet på at det var 10 års forskjell.
Roberts har vel dessuten mer senior erfaring. Både med Wales, Leeds og WBA.

Uansett så handler vel dette først og fremst om Clark.
Gi han muligheten til ‘vokse’ som spiller og ikke kaste han ut på dypt vann for tidlig slik at selvtilliten hans knekker.
Ikke sikkert han trenger så mye tid men litt må vi vel kunne gi ham?
Clarkes styrke er å komme rettvendt i fart en mot en. Der er han helt enorm. Warne forsto dette, og kjørte raskt to mann oppi han. Det hjalp ikke å bytte side heller. Tror vi nok får se at flere lag har studert Clarke, og har lært seg hvordan han stoppes. Best som supersub i siste 30 - 45 minutter. Ser gjerne at Roberts får flere starter, da vi trenger å få han skikkelig i gang.

To mann på Clarke betyr en mann for lite en annen plass.....
Jada. Det er bare det at når det er han som har ballen, vil han lett miste den til de to.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #170 på: Januar 27, 2019, 19:05:09 »
For håpe psyken til Clarke er sterk.
Båret rundt på gullstol og være jaktet av city, Spurs og liverpool den ene uka til det han presterte i går. Det er vel noe av det skraleste jeg har sett av en utespiller for Leeds denne sesongen.

Håper han slår tilbake igjen mot norwich!

Cannavaro

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #171 på: Januar 27, 2019, 19:40:06 »
Jack Clarke er en spiller for fremtiden.  Han er ung og i en læreperiode, det er viktig å huske på.  Etter noen gode innhopp og mål i Championship, samt PL klubber som legger inn bud, så kan det bli litt trøbbel med det mentale, eller les : forstyrrelse.  Ettersom vi har hatt en del skader og han har gjort tingene sine bra så ville Bielsa starte ham.  Det er mulig litt urettferdig også å bruke ham fra start ?  Uansett så vil jo prestasjonene til en ung spiller svinge en god del, og særlig som angreps spiller, da vil man som publikummer se lett om man har dagen eller ikke.  Derfor bør man normalt være litt forsiktig med matchingen av yngre spillere.  Jeg er sikker på at Clarke kommer tilbake ved en senere anledning og kan påvirke kamper mot slutten igjen som han har gjort tidligere (impact sub). Vi må ha litt tålmodighet med en slik spiller.
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #172 på: Januar 29, 2019, 12:43:15 »
Vi selger INGEN av disse to:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #173 på: Januar 29, 2019, 14:23:10 »
Vi selger INGEN av disse to:


Nei, det gjør vi ikke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #174 på: Januar 30, 2019, 18:44:28 »
Jack Clarke having breakout season at Leeds

Watch Leeds vs Norwich live on Sky Sports Football from 5.15pm on Saturday.



Jack Clarke may have made just 15 senior appearances, but the winger has made a huge impression at Leeds this season. We take a look at why the 18-year-old is so special...

It took a couple of months of the season for Clarke to make his debut. As injury problems mounted Marcelo Bielsa was forced to turn to the academy and the youngster was given 20 minutes at the end of their 1-1 draw with Brentford on October 6, helping them salvage a late draw.

A few more cameos would follow but his first major impact would come at the start of December when he came on to set up the only goal of the game against Sheffield United.

 
We take a look at some of Jack Clarke's impressive moments for Leeds this season.
His real breakout performance was against Aston Villa, though, in a blockbuster clash just before Christmas. Leeds were trailing by two goals when he was introduced at half-time, but a stunning solo effort - his first senior goal - turned the match at Villa Park on its head and they went on to grab a vital 3-2 win.

"When I started to look at his skills I didn't imagine that he could make the difference as he's making the difference now," Bielsa said after their win over Villa.

Latest Sky Bet odds

Check out all the latest EFL odds and more from Sky Bet here...

"As every young player, I think he can improve a lot, but at the same time he has to confirm his level and he has to show what he is capable of."

A second goal would follow in a 4-2 defeat to Nottingham Forest on New Year's Day, and against Derby on January 11 - in a game dominated by the 'Spygate' build-up and fallout - he was handed his first start by Bielsa and took his opportunity with both hands as he played a crucial role in both goals in a 2-0 win. He set up the first for Kemar Roofe then helped create the second for Jack Harrison.

Key stats

Clarke's stats are already impressive. His key quality is dribbling and he is already third best in the Championship for dribbles completed per 90 minutes (2.96) for the entire season and second best since his debut.


For Leeds, he has also proven himself to be a key figure. Since his debut he has had more touches in the opposition box per 90 minutes than any other member of Bielsa's squad (6.55) - Kemar Roofe is second (5.43) and Jack Harrison is third (4.79).

He has also almost completed more dribbles per 90 minutes than the next three combined - Harrison (1.35), Pablo Hernandez (1.12) and Mateusz Klich (1.05).

Per 90 mins   Leeds rank
Touches in opp box   6.55   1st
Completed dribbles   2.96   1st
Goals + assists   0.62   =2nd
Chances created   1.87   3rd
Clarke also has the joint-second most goal involvements per 90 minutes since his debut (level with Kemar Roofe on 0.62), with only Hernandez (0.81) ahead of them, and he has created the third most chances from open play (1.72), compared with Hernandez (2.23) and Ezgjan Alioski (1.80).

'Unpredictability the key'

Andy Hinchcliffe has been impressed. The Sky Sports pundit was in the commentary box for the games against Aston Villa and Derby, and believes it is Clarke's unpredictability that has been his key asset so far.

"Clarke is a genuine wide player but he can operate down the right and left," he said. "You saw against Aston Villa and Derby how much impact he can have on either side.

Clarke scoring against Aston Villa
Clarke scoring against Aston Villa
"Most wingers now are either naturally wide or naturally used to playing on the opposite side and coming in, so if you can do both it gives you a huge advantage against your full-back, because he won't know which way to force you.

"Now he has a bit of a reputation and he is a bit less on an unknown quantity, though. So it will be interesting to see how he adapts to that."

Hinchcliffe understands the attention that Clarke is getting due to the dramatic impact he has had, but he feels the best place for him right now is to stay at Leeds and learn under Bielsa.

Leeds vs Norwich


February 2, 2019, 5:15pm

Live on Sky Sports Football HD

"We are seeing a lot of these young players now in the Championship getting noticed because they are playing well and playing regularly in an extremely competitive league," the Sky Sports pundit continued.

"He is so young and his game will develop, but he is learning from the very best and he will improve very quickly. Bielsa will put the same demands on him as every other player, regardless of his age, and that will help him grow up on and off the pitch.

"He has played so few games but his confidence has grown immensely and it will be good to see how much he can develop between now and the end of the season if he keeps playing regularly.

"He looks so mature and comfortable already, and he has a massive future ahead of him."


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #175 på: Februar 09, 2019, 16:11:35 »
Phil Hay

Worrying news - it's Jack Clarke who's been taken to hospital. Bielsa about to speak now. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #176 på: Februar 09, 2019, 16:13:54 »
Phil Hay

Worrying news - it's Jack Clarke who's been taken to hospital. Bielsa about to speak now. #lufc
Er ved bevissthet.Kjørt til sykehus for en nærmere sjekk.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #177 på: Februar 09, 2019, 16:17:14 »
Leon Wobschall

Bielsa doing press early, set to go straight to hospital afterwards to check out Clarke #lufc #Boro







Bielsa the man!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Går nok bra med Clarke. Men liten støkk der!

auren

 
Phil Hay
@PhilHayYEP

Worrying news - it's Jack Clarke who's been taken to hospital. Bielsa about to speak now. #lufc

Bielsa on Clarke: "What we know is that he didn't feel well. We don't know the reasons yet. But when he was taken to the dressing room he was better. He was taken to hospital to see if he is alright." #lufc
Sikkert uaktuell til onsdag, i verste fall i lang tid, frykter jeg. Vi får krysse fingrene.
MOT

RoarG

Sv: Spiller: Jack Clarke
« Svar #179 på: Februar 09, 2019, 16:37:19 »
Leon Wobschall

Bielsa doing press early, set to go straight to hospital afterwards to check out Clarke #lufc #Boro







Bielsa the man!  8)
Yes, he is :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020