Skrevet av Emne: Ex-spiller: Yosuke Ideguchi  (Lest 21009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ragnar

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #61 på: Juli 03, 2018, 20:19:40 »
Lært han noe spansk tro under oppholdet?
*In El Loco we trust!*

Gufrias

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #62 på: Juli 03, 2018, 21:03:44 »
Jeg hadde egentlig mentalt avskrevet ham som en av de som går rett fra ny til ex, men jeg tar gjerne feil.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #63 på: Juli 29, 2018, 14:20:30 »
Et av Japans største talenter, men hva nå Yosuke....


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #64 på: Juli 29, 2018, 14:43:36 »
Et av Japans største talenter, men hva nå Yosuke....




Kun i stallen, grunnet markedet som er enormt i asia

RoarG

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #65 på: Juli 29, 2018, 15:00:04 »
Viktig å selge trøyer. Leeds bør sikte seg enda mer inn på det asiatiske markedet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #66 på: Juli 29, 2018, 15:03:59 »
Viktig å selge trøyer. Leeds bør sikte seg enda mer inn på det asiatiske markedet.

Men da må man heve ambisjonene kraftig ved å signe enda bedre spillere enn Ideguchi.

RoarG

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #67 på: Juli 29, 2018, 15:05:36 »
Viktig å selge trøyer. Leeds bør sikte seg enda mer inn på det asiatiske markedet.

Men da må man heve ambisjonene kraftig ved å signe enda bedre spillere enn Ideguchi.
Absolutt. Finne et eller annet kinesisk stortalent hadde vært bra. Bare å scoute verdensdelen, det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Trålern1975

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #68 på: August 05, 2018, 23:01:36 »
Utfra pressekonferansen tel Bielsa bør Ideguchi sette sæ ned med engelskboka å lære litt språk om det ska være noe håp...
Tungt å kommunisere på feltet når gutten hverken skjønna engelsk eller spansk..

Xern

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #69 på: August 06, 2018, 11:12:34 »
Utifra det Bielsa sa, er nok språk det viktigste ja. Også håper jeg at Ideguchi sikter seg inn på å bli for å jobbe seg inn på laget! Profesjonelle og jordnære spillere trenger vi. Er vel uansett lite å hente på å slippe ham eller et eventuelt salg
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #70 på: August 06, 2018, 11:21:48 »
Utifra det Bielsa sa, er nok språk det viktigste ja. Også håper jeg at Ideguchi sikter seg inn på å bli for å jobbe seg inn på laget! Profesjonelle og jordnære spillere trenger vi. Er vel uansett lite å hente på å slippe ham eller et eventuelt salg
Lån ut til en L1-klubb. Da kommer han både inn i språket og den engelske fotballkulturen. Han er jo ung, og bør ha lettere for å lære. Man kan sette spørmålstegn til rekrutteringen her. Hente inn en spiller som mangler de nødvendige språkferdighetene. Føler litt med Ideguchi her. Bare komme til en ny klubb i et nytt land, for så bare å bli skyflet ut igjen. Regner med at man hjelper til med å få han til og finne seg til rette, og booker han inn på et intensivt engelsk-kurs.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #71 på: August 06, 2018, 11:22:59 »
Utifra det Bielsa sa, er nok språk det viktigste ja. Også håper jeg at Ideguchi sikter seg inn på å bli for å jobbe seg inn på laget! Profesjonelle og jordnære spillere trenger vi. Er vel uansett lite å hente på å slippe ham eller et eventuelt salg
Lån ut til en L1-klubb. Da kommer han både inn i språket og den engelske fotballkulturen. Han er jo ung, og bør ha lettere for å lære. Man kan sette spørmålstegn til rekrutteringen her. Hente inn en spiller som mangler de nødvendige språkferdighetene. Føler litt med Ideguchi her. Bare komme til en ny klubb i et nytt land, for så bare å bli skyflet ut igjen. Regner med at man hjelper til med å få han til og finne seg til rette, og booker han inn på et intensivt engelsk-kurs.
At han kommer til England er jo en sjanse man bare må ta, som Ideguchi selv sa. Er helt enig i forslaget ditt her, lån ut til L1, send på engelsk-kurs. Dette kan jo bli en meget god spiller på sikt!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #72 på: August 21, 2018, 16:13:40 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #73 på: August 21, 2018, 16:17:02 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..

Xern

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #74 på: August 21, 2018, 16:36:36 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..
Enig, dette skjønner jeg lite av. Kunne jo PRØVD å lære fyren engelsk ihvertfall? :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #75 på: August 21, 2018, 16:53:32 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..
Enig, dette skjønner jeg lite av. Kunne jo PRØVD å lære fyren engelsk ihvertfall? :o

Option to buy visstnok. Så da gir det mer mening.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #76 på: August 21, 2018, 19:26:51 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..
Enig, dette skjønner jeg lite av. Kunne jo PRØVD å lære fyren engelsk ihvertfall? :o

Option to buy visstnok. Så da gir det mer mening.

auren
Syns litt synd i fyren likevel jeg. Dårlig gjort å hente en slik spiller, bare for å ikke satse på fyren  :-X
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #77 på: August 21, 2018, 20:01:14 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..
Enig, dette skjønner jeg lite av. Kunne jo PRØVD å lære fyren engelsk ihvertfall? :o

Option to buy visstnok. Så da gir det mer mening.

auren
Syns litt synd i fyren likevel jeg. Dårlig gjort å hente en slik spiller, bare for å ikke satse på fyren  :-X
Hentet inn under Christiansen. Ideguchi har sett 2 managere gå mens han har vært Leeds-spiller. Etter Bielsas ankomst var det ikke lenger bruk for han. Surt, men sånn er profesjonell fotball. Han er ennå ung (21), så det er ikke sikkert at dette har så stor negativ innvirkning på karrieren hans.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Ny Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #78 på: August 21, 2018, 20:11:01 »
Sendes ut på lån igjen. Denne gangen til Tyskland.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/yosuke-ideguchi-leeds-united-transfer-15055836

Hadde man sett en fremtid i han så burde han vel blitt utleid til en Engelsk klubb. Litt lettere å lære seg Engelsk i England, enn Spania og Tyskland..
Enig, dette skjønner jeg lite av. Kunne jo PRØVD å lære fyren engelsk ihvertfall? :o

Option to buy visstnok. Så da gir det mer mening.

auren
Syns litt synd i fyren likevel jeg. Dårlig gjort å hente en slik spiller, bare for å ikke satse på fyren  :-X
Hentet inn under Christiansen. Ideguchi har sett 2 managere gå mens han har vært Leeds-spiller. Etter Bielsas ankomst var det ikke lenger bruk for han. Surt, men sånn er profesjonell fotball. Han er ennå ung (21), så det er ikke sikkert at dette har så stor negativ innvirkning på karrieren hans.
Får håpe ikke det. Virker som at det er språk som gjør det uaktuelt å bruke fyren, trist når vi mangler en midtbanespiller også. Menmen!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #79 på: September 15, 2018, 15:04:16 »
Greuther Furth

60' Das ist mal ein Einstand! @Atangadavid20 legt mit der Hacke vor, Yosuke #Ideguchi baut die Führung für´s Kleeblatt aus. Auf geht´s, dran bleiben jetzt!
---
2:0 #SGFKSV #kleeblatt

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #80 på: September 15, 2018, 15:13:43 »
Så fint for Yoseuke endelig å få positive opplevelser.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #81 på: Oktober 03, 2018, 00:00:59 »
Japaner på vei hjem:


Greuther Furth

Kreuzbandriss bei Yosuke #Ideguchi!  Wir wünschen ihm alles Gute!

Yosuke #Ideguchi suffered a rupture of his posterior cruciate ligament!  Get well soon!

#kleeblatt

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #82 på: Oktober 03, 2018, 13:24:02 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Trålern1975

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #83 på: Oktober 04, 2018, 18:36:34 »
Medfører dette at lånet blir avbrutt og spilleren blir sendt i retur til Leeds?

RoarG

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #84 på: Oktober 04, 2018, 18:39:35 »
Medfører dette at lånet blir avbrutt og spilleren blir sendt i retur til Leeds?
Kanskje like greit. Så han kan få medisinsk behandling i Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #85 på: Oktober 16, 2018, 09:32:18 »
No surgery for Yosuke Ideguchi - but Leeds United midfielder faces lengthy injury absence

Phil Hay
Published: 06:00 Tuesday 16 October 2018
 Leeds United midfielder Yosuke Ideguchi who is beginning a long lay off with a knee injury.
Leeds United midfielder Yosuke Ideguchi who is beginning a long lay off with a knee injury.
Yosuke Ideguchi has avoided surgery but is beginning a lengthy period of rehabilitation after injuring a knee ligament during his loan in Germany.


The Leeds United midfielder is in the early stages of his recovery and preparing to miss much of this season having seen his spell at Bundesliga 2 club Greuther Furth halted last month.

Ideguchi was a handful of appearances into his year-long stay with the German club when he limped out of a 1-0 win at Dynamo Dresden on September 30.

The Japan international was diagnosed with a damaged posterior cruciate ligament (PCL), the same injury sustained by Leeds forward Patrick Bamford.

Bamford is out until January at the earliest and Ideguchi looks set to be missing until the spring, despite avoiding the need for an operation.

Leeds sent him to Germany in search of regular football and some impetus after an unrewarding start to his career at Elland Road.

Ideguchi, who moved to England from Gamba Osaka in January, finished last season on loan at Spanish club Cultural Leonesa but a lack of game time there cost him his place in Japan’s squad for the World Cup.

Leeds head coach Marcelo Bielsa chose not to involve him in his first-team squad this season and Ideguchi left for the continent shortly before England’s August transfer deadline.

He made just three starts for Greuther Furth and his injury is another blow to his hopes of finding his feet in Europe.

Ideguchi is the second United loanee to suffer a serious injury after Eunan O’Kane was ruled out for the rest of the term by a double leg fracture.

O’Kane underwent surgery having been hurt in a League One game bewteen Luton Town and Bristol Rovers on September 15.

O’Kane had moved to Luton just two weeks earlier and was making his fourth appearance.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #86 på: Januar 09, 2019, 13:33:23 »
Ideguchis skade verre enn antatt. Får jo hele karrieren ødelagt av skader, den gutten.

http://sportwitness.co.uk/bad-news-leeds-united-player-suffers-setback-cruciate-operation-may-necessary/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #87 på: Mai 09, 2019, 10:04:08 »
Endelig tilbake på banen:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #88 på: Juni 17, 2019, 14:01:51 »
Ideguchi returnerer til Japan. Det var det Europa-oppholdet, det. Trist for Ideguchi, og trist for Leeds. Må være en av de mest mislykkete signeringene ever.

https://footballleagueworld.co.uk/club-make-formal-offer-for-leeds-united-player/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Yosuke Ideguchi
« Svar #89 på: Juni 17, 2019, 15:18:18 »
Ideguchi returnerer til Japan. Det var det Europa-oppholdet, det. Trist for Ideguchi, og trist for Leeds. Må være en av de mest mislykkete signeringene ever.

https://footballleagueworld.co.uk/club-make-formal-offer-for-leeds-united-player/

Mere trist fordi klubben stinker på å finne skjulte skatter der ute. Egentlig var kanskje dette et forsøk på å komme seg inn på det asiatiske markedet