Skrevet av Emne: Kamp: vs Burton Albion @ Pirelli Stadium tirsdag 26. desember 2017 kl 16:00 -TV  (Lest 21483 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Kampene kommer tett som hagl i jula, og Burton er motstander på Boxing Day.

Strikers Liam Boyce (knee) and Joe Mason (inflamed appendix) remain the only players unavailable to Burton Albion manager Nigel Clough.

Stephen Warnock, Kyle McFadzean, Matt Palmer, Hope Akpan and Sean Scannell are all pushing for places as Albion chase a third straight league win.

Leeds hope to have Spanish midfielder Samu Saiz fit after a calf problem.

Replacement Pablo Hernandez scored the winner against Hull and may continue, but Stuart Dallas is missing.

Match facts
Burton's only previous home match against Leeds was their 2-1 win over the Whites in the Championship last season.
Leeds won 5-0 against Burton in September at Elland Road, their biggest league win since November 2004 (6-1 against QPR).
Nigel Clough's only previous Football League win on Boxing Day was against Leeds in 2011 as Derby boss - he's lost four and drawn one of his other five matches.
Leeds have won only two of their last 10 league games on Boxing Day (D4 L4). However, the Whites won their most recent Boxing Day clash last year against Preston (4-1) - the first time they'd netted four in a game on this date since 1990 vs Chelsea (4-1).

http://www.bbc.com/sport/football/42406716
« Siste redigering: Desember 25, 2017, 23:53:04 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Jon R

"Strikers Liam Boyce (knee) and Joe Mason (inflamed appendix) remain the only players unavailable to Burton Albion manager Nigel Clough."

Luke Murphy kan vel heller ikke spille denne? Han stod i hvertfall over kampen på ER i høst fordi han fortsatt er under kontrakt med oss.
Jon R.

Hallgeir *

"Strikers Liam Boyce (knee) and Joe Mason (inflamed appendix) remain the only players unavailable to Burton Albion manager Nigel Clough."

Luke Murphy kan vel heller ikke spille denne? Han stod i hvertfall over kampen på ER i høst fordi han fortsatt er under kontrakt med oss.

BBC hadde nok ikke husket på Murphy, de heller.  ;)
Super Leeds since 1968

auren

Bør vel bli litt rokeringer i morgen. Hva med følgende lag?

Wiedwall - Anita, Jansson, Cooper, Berardi - O'Kane, Vieira - Alioski, Saiz, Hernandez - Roofe

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Burton Albion er litt ukjent for meg. Kunne trengt litt info fra Arne S. Men han har kanskje juleferie??

Jon R

Burton Albion er litt ukjent for meg. Kunne trengt litt info fra Arne S. Men han har kanskje juleferie??
Ja han har juleferie. Befinner seg på balløya. Tror ikke vi skal forvente trivia denne gangen.  :P
Jon R.

Jon R

B U R T O N   T R I V I A;)

Burton er kjent for øl.  Punktum.  Bryggeribyen framfor noen i England.  Heter egentlig Burton-Upon-Trent.  Har ca 75.000 innbyggere.  Burton ligger på den østlige grensen av Staffordshire, og er nærmere Derby enn Stafford.
Historisk ble byen anlagt rundt Burton Abbey, og var ganske søvnig fram til man på tidlig 1700-tall gjorde det mulig å seile på Trent helt opp til Burton.

Det ble starten på ølbryggingens gode år i Burton.  Ølet kunne fraktes på elven til Hull, og derfra videre.  Ikke bare til London og resten av England, men også til Baltikum, Russland og Prøyssen.

Allsop Brewery fikk forespørsel fra East India Company om de kunne utvikle et ekstra humlet øl som tålte turen til India.  IPA var født.

Det er i dag fortsatt 8 bryggerier i byen.  Bass er kjøpt av Coors, og produserer nå bl.a Carling.   Marston's (Hobgoblin), Burton Bridge, Tower, Gate, Old Cottage, Black Hole og White Shield er de andre.   Pubkjedene Punch (med over 4000 puber) og Spirit (800 puber) har også base i Burton.

Foruten øl, er dekkprodusenten Pirelli en stor arbeidsgiver i Burton.

Burton RFC ble stiftet i 1870, og er blant landets eldste rugbyklubber.   Burton hockeyklubb ble stiftet i 1899.  Byen har også aktive kano- og vektløfterklubber. 

Ikke flust med kjentfolk fra byen.  Ølgrunderne er noen.  Musiker Joe Jackson.  Bandet The Leisure Society.  David Nish som i 1972 ble Englands dyreste spiller da Derby betalte £225.000 til Leicester for ham.

Vennskapsbyer er  Rochefort (Ostebyen i Frankrike), Elkhart (Indiana), Lingen Ems (Tyskland), Bielawa (Polen), Blantyre (Malawi) og Toyserkan (Iran).


B u r t o n  A l b i o n "The Brewers" (selvsagt) ble stiftet så sent som i 1950.  Spilte først på Eton Park, men flyttet til nye Pirelli Stadium i 2005.  Dette har kapasitet på bare 6.912.  Ikke så lite kanskje, med tanke på at klubben i 2005 befant seg i Conference bare på 3. året.  Klubben hadde levd et liv på nivå 6-8 da Nigel Clough ble spillende manager i 1998.  Han tok dem til Conference, der klubben var fram til 08-09.  Clough hadde forlatt dem til fordel for Derby, men Roy McFarland klarte med et nødskrik å hanke i land seier og opprykk til EFL.    Da Clough forlot klubben i januar den sesongen ledet de med 19 poeng...

Suksesshistorien har fortsatt etter opprykket til League 2 også.  Først noen stabiliserings-sesonger, før Gary Rowett tok dem til fjerdeplass i 12-13.  Både da og sesongen etter ble det play-off uten suksess.  Rowett gikk til Birmingham, og Jimmy Floyd Hasselbaink ordnet League 2 mesterskap i 14-15, og opprykk til League 1.  JFL gikk til QPR i desember 15, Clough returnerte, og tok klubben til Championship på første forsøk.

Slo Coalville Town12-1 i 1954
Tapte 0-10 for Barnet i 1970
Richie Barker har 159 mål på 60-tallet
Darren Stride 646 kamper
Jackson Irvine kostet £250.000 fra Ross County sommeren 2016
Fikk £200.000 av Derby for Andy Legzdins i 2011


Med en så kort suksesshistorie er det nødvendigvis få kjente spillere fra klubben.  Luke Varney og Luke Murphy spiller for dem nå. 

Nigel Clough, Lee Camp, Steve Cotterill, Rory Delap,

De slo oss 2-1 sist vi spilte her, på våren i fjor.
« Siste redigering: Desember 25, 2017, 16:01:04 av Jon R »
Jon R.

ar9

Takker Så den første IPA en ble brygget i Burton - upon - Trent ! Da har vi en knagg å henge den byen på.

stian

Bør vel bli litt rokeringer i morgen. Hva med følgende lag?

Wiedwall - Anita, Jansson, Cooper, Berardi - O'Kane, Vieira - Alioski, Saiz, Hernandez - Roofe

auren

Har Ayling karantene eller er det prestasjonen sist som gjør at du foretrekker Anita? Hvis han er spilleklar tror jeg Ayling starter.

O’Kane trenger en start, så den er jeg enig i. Jeg synes han var god på slutten mot Hull og vi trenger litt rutine på midten.


auren

Bør vel bli litt rokeringer i morgen. Hva med følgende lag?

Wiedwall - Anita, Jansson, Cooper, Berardi - O'Kane, Vieira - Alioski, Saiz, Hernandez - Roofe

auren

Har Ayling karantene eller er det prestasjonen sist som gjør at du foretrekker Anita? Hvis han er spilleklar tror jeg Ayling starter.

O’Kane trenger en start, så den er jeg enig i. Jeg synes han var god på slutten mot Hull og vi trenger litt rutine på midten.

Ayling litt rusten sist ja (ut i fra rapportene). Har også spilt alle kampene, unntatt 1 (?) og kan ha godt av litt hvile. Benkspillerne våre trenger litt matchtrening i tillegg og Anita kan være god å ha i gang. Ny kamp allerede på lørdag igjen, og så to dager deretter, så kampene kommer tett. Vi bør rullere litt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Torpe-do

Bør vel bli litt rokeringer i morgen. Hva med følgende lag?

Wiedwall - Anita, Jansson, Cooper, Berardi - O'Kane, Vieira - Alioski, Saiz, Hernandez - Roofe

auren

Har Ayling karantene eller er det prestasjonen sist som gjør at du foretrekker Anita? Hvis han er spilleklar tror jeg Ayling starter.

O’Kane trenger en start, så den er jeg enig i. Jeg synes han var god på slutten mot Hull og vi trenger litt rutine på midten.

Ayling litt rusten sist ja (ut i fra rapportene). Har også spilt alle kampene, unntatt 1 (?) og kan ha godt av litt hvile. Benkspillerne våre trenger litt matchtrening i tillegg og Anita kan være god å ha i gang. Ny kamp allerede på lørdag igjen, og så to dager deretter, så kampene kommer tett. Vi bør rullere litt.

auren

Enig! Tror ikke Ayling hadde hatt veldig vondt av en liten pause. Og Anita trenger kamptrening.
Dessuten har jeg inntrykket av at Ayling er en type som har et ego/selvtillit som tåler rullering.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Jeg tipper Cibicki og Phillips byttes ut mot Saiz og O'Kane, ellers uforandret.

Men kampene kommer tett, så det kan være at Thomas tenker på en annen måte.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase i Championship Norge om kampen i morgen...

Burton med to seire på rad, et lag som da har ligget bakpå og kontret inn mål (BEWARE, LEEDS). Men HJEMME får de det ikke til.
Vel, over til Eirik:

Burton Albion – Leeds United
Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner: Liam Boyce og Joe Mason er ute hos vertene. Stuart Dallas er ute hos gjestene, mens Samuel Saiz ventes klar.

At Burton Albion skulle vinne borte mot Reading på lørdag hadde jeg aldri trodd. Uavgjort kunne det fort bli, men at de skulle ta med seg samtlige poeng hjem fra Berkshire fikk i hvert fall meg til å sperre opp øynene. Burton fikk knapt låne ballen på Madejski Stadium, men forsvarte seg på imponerende vis mot et ballbesittende Reading-lag. I tillegg var The Brewers effektive når de først fikk muligheten fremover på banen. Gultrøyene tok dermed sin andre strake seier, og er i ferd med å gjøre meg til latter etter nedrykkskommentarene jeg har skrevet om de i det siste. Nå ligger Burton på en 21. plass med 20 poeng, men veien til nedrykk er på bare ett poeng. Hjemme på Pirelli Stadium har de fæle 2-1-8, og det gjør de til ligaens svakeste hjemmelag. Samtlige syv siste hjemmekamper har endt med tap.
Burtons siste kamper:
Reading – Burton 1-2 (Flanagan, Naylor)
Bolton – Burton 0-1 (Dyer)
Burton – Preston 1-2 (Akins)
Derby – Burton 1-0
Burton – Sunderland 0-2
Det finnes vakre scoringer, fantastisk scoringer og så finnes det scoringer som den Pablo Hernandez vartet opp med mot Hull City på lørdag. På aller frekkeste vis lobbet han inn det som skulle vise seg å bli kampens eneste mål. Leeds United vant 1-0 mot tigrene fra Humberside, og nå har Leeds tre strake seiere i ligaen. De har ikke tapte noen av sine fem siste kamper, og den flotte formen har ført The Peacocks opp på play-off plass igjen. De har nå åtte poeng opp til direkte opprykk, mens det bare er ett poeng ned til den vonde syvendeplassen som ikke gir play-off. På bortebane har Leeds 6-0-5, hvor begge de to siste på fremmed gress har endt med seier mot henholdsvis Barnsley og Queens Park Rangers. Leeds valset over Burton tidligere i høst, men på Pirelli Stadium tapte de forrige sesong. Får de revansj på Boxing Day?
Leeds siste kamper:
Leeds – Hull 1-0 (Hernandez)
Leeds – Norwich 1-0 (Jansson)
QPR – Leeds 1-3 (Roofe x3)
Leeds – Aston Villa 1-1 (Jansson)
Barnsley – Leeds 0-2 (Alioski, Saiz)
Vurdering: Burton Albion med to sterke seiere på rad. På hjemmebane har de derimot vært elendige over lengre tid. Syv hjemmetap på rad vitner om et lag som ikke er komfortable med å skulle angripe foran egne supportere. Her møter de et Leeds-lag som kommer til å være meget ivrige på å utnytte de overgangsmulighetene som dukker opp. Her ser jeg for meg et kampbilde som kommer til å passe Leeds perfekt. Jeg markerer for borteseier på Pirelli Stadium. Dersom Samuel Saiz blir spilleklar til denne kampen, tror jeg det kan bli ekstra trivelig for Leeds-fansen.
Tips: B (2.10 @ Nordicbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

LEO

Kampen går på TV 15.50 i morgen 8)
 

roaldv

Kampdag og valgets kval: 1. Lure seg inn på TV-stua for å se på kampen under familieselskap eller 2. Sette på opptak, skru av Fotmob, og generelt holde seg unna sosiale og mobile enheter fram til bølgene har lagt seg i 11-12 tida i kveld? Alt. 1 innebærer også å jage bort en hel haug med unger fra PlayStation, noe som kan gi uforutsigbare konsekvenser for det øvrige selskap...

For ordens skyld, så ble beslutningen om å arrangere juleselskap på Boxing Day tatt over mitt hode!
« Siste redigering: Desember 26, 2017, 09:38:46 av roaldv »

GeirO

Kampdag og valgets kval: 1. Lure seg inn på TV-stua for å se på kampen under familieselskap eller 2. Sette på opptak, skru av Fotmob, og generelt holde seg unna sosiale og mobile enheter fram til bølgene har lagt seg i 11-12 tida i kveld? Alt. 1 innebærer også å jage bort en hel haug med unger fra PlayStation, noe som kan gi uforutsigbare konsekvenser for det øvrige selskap...

For ordens skyld, så ble beslutningen om å arrangere juleselskap på Boxing Day tatt over mitt hode!
Har samme problem, skal bort i julemiddag. Det betyr at jeg ser kampen i opptak i kveld. Ikke bra, men ingen katastrofe. Stenger alle medier imens.
MOT

Ankerjon15

Skal på besøk til min sønn for å se Leeds forhåpentlig fortsetter med å ta en ny seier, gleder meg til kamp.Come On LEEDS. ;D ;D ;D

moty

Her er det også juleselskap,men nå skal jeg bruke rollen som mannen i huset for alt den er hvert!
Tv apparatet blir på til kl 18 i ettermiddag ......God jul.
 

ArneS

B U R T O N   T R I V I A

Burton er kjent for øl.  Punktum.  Bryggeribyen framfor noen i England.  Heter egentlig Burton-Upon-Trent.  Har ca 75.000 innbyggere.  Burton ligger på den østlige grensen av Staffordshire, og er nærmere Derby enn Stafford.
Historisk ble byen anlagt rundt Burton Abbey, og var ganske søvnig fram til man på tidlig 1700-tall gjorde det mulig å seile på Trent helt opp til Burton.

Det ble starten på ølbryggingens gode år i Burton.  Ølet kunne fraktes på elven til Hull, og derfra videre.  Ikke bare til London og resten av England, men også til Baltikum, Russland og Prøyssen.

Allsop Brewery fikk forespørsel fra East India Company om de kunne utvikle et ekstra humlet øl som tålte turen til India.  IPA var født.

Det er i dag fortsatt 8 bryggerier i byen.  Bass er kjøpt av Coors, og produserer nå bl.a Carling.   Marston's (Hobgoblin), Burton Bridge, Tower, Gate, Old Cottage, Black Hole og White Shield er de andre.   Pubkjedene Punch (med over 4000 puber) og Spirit (800 puber) har også base i Burton.

Foruten øl, er dekkprodusenten Pirelli en stor arbeidsgiver i Burton.

Burton RFC ble stiftet i 1870, og er blant landets eldste rugbyklubber.   Burton hockeyklubb ble stiftet i 1899.  Byen har også aktive kano- og vektløfterklubber. 

Ikke flust med kjentfolk fra byen.  Ølgrunderne er noen.  Musiker Joe Jackson.  Bandet The Leisure Society.  David Nish som i 1972 ble Englands dyreste spiller da Derby betalte £225.000 til Leicester for ham.

Vennskapsbyer er  Rochefort (Ostebyen i Frankrike), Elkhart (Indiana), Lingen Ems (Tyskland), Bielawa (Polen), Blantyre (Malawi) og Toyserkan (Iran).


B u r t o n  A l b i o n "The Brewers" (selvsagt) ble stiftet så sent som i 1950.  Spilte først på Eton Park, men flyttet til nye Pirelli Stadium i 2005.  Dette har kapasitet på bare 6.912.  Ikke så lite kanskje, med tanke på at klubben i 2005 befant seg i Conference bare på 3. året.  Klubben hadde levd et liv på nivå 6-8 da Nigel Clough ble spillende manager i 1998.  Han tok dem til Conference, der klubben var fram til 08-09.  Clough hadde forlatt dem til fordel for Derby, men Roy McFarland klarte med et nødskrik å hanke i land seier og opprykk til EFL.    Da Clough forlot klubben i januar den sesongen ledet de med 19 poeng...

Suksesshistorien har fortsatt etter opprykket til League 2 også.  Først noen stabiliserings-sesonger, før Gary Rowett tok dem til fjerdeplass i 12-13.  Både da og sesongen etter ble det play-off uten suksess.  Rowett gikk til Birmingham, og Jimmy Floyd Hasselbaink ordnet League 2 mesterskap i 14-15, og opprykk til League 1.  JFL gikk til QPR i desember 15, Clough returnerte, og tok klubben til Championship på første forsøk.  Det endte med en 20. plass, og ny sesong i Championship.  Sliter denne sesongen også, men er i skrivende stund på 21. plass, rett over streken.

Slo Coalville Town12-1 i 1954
Tapte 0-10 for Barnet i 1970
Richie Barker har 159 mål på 60-tallet
Darren Stride 646 kamper
Liam Boyce kostet £500.000 fra Ross County sommeren 2017
Fikk £200.000 av Derby for Andy Legzdins i 2011



Med en så kort suksesshistorie er det nødvendigvis få kjente spillere fra klubben.  Stephen Warnock, Luke Varney og Luke Murphy spiller for dem nå. 

Nigel Clough, Lee Camp, Steve Cotterill, Rory Delap, Peter Ward
Den 17. mann

jaho

Faen...drakta til Saiz ikke å se fra Dressing Room...

Hallgeir *

Faen...drakta til Saiz ikke å se fra Dressing Room...

Kunne ikke se den, jeg heller.

Da vil vel ikke Thomas risikere å bruke han i dag. Klar mot Birmingham på lørdag sannsynligvis.
Super Leeds since 1968

John I

Dagens lag;

Wiedwald, Ayling, Jansson, Cooper, Berardi, Vieira, O'Kane, Cibicki, Hernandez, Alioski, Roofe
Marching on together

John I

Benken

Lonergan, Pennington, Anita, Lasogga, Grot, Phillips, Shaughnessy.
Marching on together

DenHviteYeboah

Dagens lag;

Wiedwald, Ayling, Jansson, Cooper, Berardi, Vieira, O'Kane, Cibicki, Hernandez, Alioski, Roofe
Ser bra ut! Håper bare at Roofe er med idag fra start. Mot Hull var han helt hjelpesløs >:( Hadde ikke dagen.

auren

Trist at Saiz ikke ble fit. Dette blir en knalltøff kamp. Har ikke helt tro på seier i dag etter det skrale spillet sist, selv om motstanderen er en del svakere...

Tips: 3-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LEO

 

TK20

Ble umiddelbart skeptisk til dette laget. Vi var dårlige mot Hull, allikevel stiller vi den samme elleveren (regner ikke O'Kane som et bytte, siden han spilte 45 sist).

Hadde håpet Cibicki eller Alioski skulle få hvile til fordel for Sacko eller helst Saiz eller Dallas hvis de hadde vært klare. Synes også Lasogga kunne startet for Roofe, og at Ayling/Berardi fikk hvile.

Rotasjon er det viktigste og vanskeligste i Championship. Tror Christiansen bommer her.

Lucas the Kop Cat

Warnock på benken. Da starter Burton uten ex-Leeds-spillere som jo har en tendens til å score mot sitt gamle lag.

baste

Came on, denne kan og bør vinnes


MOT

dansale

http://livestream4u.pw/reddit/bein12.php sturkelink om nokon skulle vara interessert
Forza Leeds!