Skrevet av Emne: Ex-spiller: Aapo Halme  (Lest 17815 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #30 på: August 24, 2018, 14:28:52 »
Hvis denne karen er så god som forespeilet , så er det jo akkurat der vi trenger back up utover...
Spennende, og som en NY signering.
 

Milou

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #31 på: August 24, 2018, 15:01:11 »
Det var nesten mer forståelig før google translate...

Finlands Leeds-forsvarer sier om sin store begivenhet: "Har det noen gang skjedd med alle i sinnet? Er det fortsatt mulig å leke

Fire og et halvt års kontrakt signert Aapo Halme startet av Leeds United i begynnelsen av januar.

Aapo Halme ble skadet med en gang. Fothoppet led ham lenge fra lagøvelser.

Nå er den 20 år gamle topper bra.
- Jeg har hatt overvinne sin skade og i stand til å trene et par uker full. Jeg håper neste uke jeg skal spille spillet, forhåpentligvis sier Halme.

Leeds-laget under 23 år møtes QPR neste mandag.

Halmes år, som har flyttet til England fra HJK, har vært ekstremt mentalt utfordrende.
- Jeg måtte kutte i april. Hele sommeren rehabiliterte jeg nesten det her i England. Det er ikke en forferdelig sommerferie, sier Halme.

- Nå er det ok, rett tilbake til feltet.

Det var en liten spenningsbrudd på båtets lave ben der skruen ble montert. Operasjonen ble gjort i London.
Et par uker gikk med hælene. Legemusklene måtte opprettholdes. Fishy ting fungerer på treningsstudioet.
- Det var mentalt vanskeligste - ikke fysisk i seg selv.

Foten klarte ikke å komme inn først. Halme trente treningsutstyr. Ryggraden, sporene og piggerne forblir intakte.
Running akselerert rehabilitering.
- Det er en tredemølle som blåser i luften - den tar av seg vekten din. Det kalles et alter-G, sier Halme.

Vektreduksjonen begynte på 60 prosent og endte etter fire uker til 100 prosent. Da måtte Halme løpe ut.
For to uker siden begynte han lag trening under 23 år.
- Det var fint å være tilbake på banen og sparke ballen og være med laget spesielt. Det har vært litt ute når det ikke har vært i spill og trening

Hardtår

Ã…ret 2018 har vært et hektisk år. Ti måneder har gått siden siste kamp.
- Tross alt er det alt i tankene - kan det fortsatt spille, og når det kommer tilbake, hvordan å rulle igjen, føler Halme.

Hun tror hun har overvunnet hennes skader.
- Jeg spår at jeg er mentalt mye sterkere når det ikke har vært sånn stadig vanskeligere å spore.

Fysikk har blitt mer forankret med gymnastikk. Hans kjære venn Mikael Soisalo nevnte at han hadde kjøpt seks pund kjøtt i Middlesbrough i England i åtte måneder.

Halma har ikke kommet til det samme.
- En vektøkning, ja, da jeg gjorde hallene, men når jeg har begynt å kjøre igjen, er fettet gått mye tid, sier Halme.
- Nå er det sanne lys følelse, og jeg er mye sterkere.

Halme har vokst opp som en idrettsutøver.
- Nå må jeg bekymre seg om min egen. Ønsker ikke lenger noen bøller. Virkelig tenk på søvn, og mat og service over hele den siste.


Det er godt han ikke ønsker noen bøller, men fortsetter han å være så svak i engelsk så kommer de garantert tilbake!  ;)

Eller kanskje han blir et ikon der folk ser på intervjuene hans om igjen og om igjen!  ;D

Med 100% vektreduksjon så spørs det om vi ser Halme igjen? Ikkje rart at han måtte løpe ut.  ;D ;D ;D

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #32 på: August 24, 2018, 16:11:36 »
Halme, Struijk og Shaugnessy i bakhånd. Bare fryden.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #33 på: August 24, 2018, 20:41:18 »
Leeds United defender Aapo Halme opens up over injury problems

Joe Urquhart
Published: 14:45 Friday 24 August 2018
Leeds United defender Aapo Halme has revealed the extent of his injury problems and says he is hoping to make his Whites debut next week for the under-23s side.


Leeds added the highly rated Finnish defender to their ranks in January from HJK Helsinki with the 6ft 4in centre-back signing a four-year contract in West Yorkshire.



Leeds United defender Aapo Halme opens up over injury problems.

The 20-year-old is yet to feature in any capacity for United after picking up a foot injury that has kept him sidelined for nearly 10 months. Halme is now hoping to make his comeback on Monday for the under-23 side as they welcome Queens Park Rangers to Nethermoor Park for their Professional Development League fixture.

After returning to training two weeks ago following a gruelling period of gym work following surgery in London on his foot, Halme told Finnish website Iltaleht: "I've had to overcome the injury and [I've been] able to train a couple of weeks fully now.

"I hope next week I will play the game [against QPR], hopefully. It seems good to be back on the pitch and kick a ball and be with the team especially. I've been outside [the team] because I haven't been involved in games or training.

Leeds United head coach Marcelo Bielsa 'very happy' with Patrick Bamford

"All summer I rehabilitated in England mostly. It's not a terrible summer vacation!."

The former Finland under-19 international has spent the last few months working to regain his fitness using the Alter-G machine amid a lot of gym work at Thorp Arch preparing for his return.

Halme though admitted that mentally it had been one of the toughest periods of his young career: "It's all in the mind: can I still play? And when I come back: how will it feel again?. I predict that I am mentally much stronger than before but it's been a difficult time for me."
« Siste redigering: August 24, 2018, 20:43:43 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #34 på: September 03, 2018, 15:37:44 »
Joe Urquhart
@JoeUrquhartYEP

Joe Urquhart Retweeted Leeds United
A first start for Aapo Halme at Cardiff today. #lufc


Leeds United
Verified account
@LUFC

 | #LUFC U23s look to continue their unbeaten run today as they face @CardiffCityFC from 2pm


https://twitter.com/LUFC/status/1036594656740630528

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #35 på: September 03, 2018, 15:40:10 »
Blir spennende å se om han greier seg bra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #36 på: Oktober 01, 2018, 16:19:42 »
Marcelo Bielsas Fan Account

Halme looks a class act. Pontus-style central defence domination with nice distribution and a desire to get forward where possible. Think he'll get his chances before the end of the season.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #37 på: Oktober 01, 2018, 20:02:55 »
Marcelo Bielsas Fan Account

Halme looks a class act. Pontus-style central defence domination with nice distribution and a desire to get forward where possible. Think he'll get his chances before the end of the season.

Vi trenger flere cover på midtstopperplass, så det hadde vært flott om han snart banker på døra til A-laget.

Har forøvrig sendt deg en PM, Promo.  8)
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #38 på: Oktober 01, 2018, 20:18:25 »
Så 2. omgang og Halme imponerte meg, stor og sterk!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #39 på: Oktober 02, 2018, 19:10:18 »
Leeds United

| #LUFC Academy defender Aapo Halme has been called upto the Finland national squad for their fixtures against Georgia and Lithuania


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #40 på: Oktober 02, 2018, 19:11:06 »
Leeds United

| #LUFC Academy defender Aapo Halme has been called upto the Finland national squad for their fixtures against Georgia and Lithuania





Dette er Finland U21:

Lufcyouth
Well done to #lufc u23 centre half Aapo Halme on his call up for Finland u21s

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #41 på: November 22, 2018, 20:46:33 »
Alternativ stopper:


Leeds Youth

 Aapo Halme (20) is expected to make his #LUFC debut this weekend.

 Signed for £500,000 in January
 36 Appearances for @HJKHelsinki
 Finland U21 International
 Aerially Dominant
 Positive On The Ball

He’ll More Than Hold His Own.

#LeedsYouth
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Killa

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #42 på: November 23, 2018, 09:21:21 »
Alternativ stopper:


Leeds Youth

 Aapo Halme (20) is expected to make his #LUFC debut this weekend.

 Signed for £500,000 in January
 36 Appearances for @HJKHelsinki
 Finland U21 International
 Aerially Dominant
 Positive On The Ball

He’ll More Than Hold His Own.

#LeedsYouth

Kan vi få se han mot Bristol C i mårra altså??

Xern

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #43 på: November 23, 2018, 19:38:28 »
Alternativ stopper:


Leeds Youth

 Aapo Halme (20) is expected to make his #LUFC debut this weekend.

 Signed for £500,000 in January
 36 Appearances for @HJKHelsinki
 Finland U21 International
 Aerially Dominant
 Positive On The Ball

He’ll More Than Hold His Own.

#LeedsYouth

Kan vi få se han mot Bristol C i mårra altså??
Tviler. Phillips går ned som midtstopper
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #44 på: November 23, 2018, 20:43:45 »
Alternativ stopper:


Leeds Youth

 Aapo Halme (20) is expected to make his #LUFC debut this weekend.

 Signed for £500,000 in January
 36 Appearances for @HJKHelsinki
 Finland U21 International
 Aerially Dominant
 Positive On The Ball

He’ll More Than Hold His Own.

#LeedsYouth

Kan vi få se han mot Bristol C i mårra altså??
Tviler. Phillips går ned som midtstopper
Kanskje på benken.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #45 på: November 24, 2018, 23:28:22 »
Debutant:

Lufcdata

Aapo Halme vs. Bristol City:

64 mins played
85.3% pass accuracy
45 touches
34 passes
6 ball recoveries
3 aerial duels won
3 clearances
2 blocked shots

Solid Leeds debut. #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #46 på: November 25, 2018, 00:06:15 »
Litt nerver og noen avklareringer i vilden sky. Men ellers en brukbar deby

Hallgeir *

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #47 på: November 25, 2018, 00:47:53 »
Litt nerver og noen avklareringer i vilden sky. Men ellers en brukbar deby

Klarte seg greit i sin første kamp for klubben.

Tiden vil vise om han blir en av våre to faste i midten.
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #48 på: November 25, 2018, 08:23:32 »
Strålende fornøyd med det han leverte. Aldri før vært i kamptroppen, fullsatt Elland Road, vi kom rett fra 1-4, rett inn fra start.

Kanskje en behagelig motstander, men Johnson sa Bristol City prøvde å spille mot Halme og Huffer.
 

DenHviteYeboah

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #49 på: November 25, 2018, 09:42:30 »
Strålende fornøyd med det han leverte. Aldri før vært i kamptroppen, fullsatt Elland Road, vi kom rett fra 1-4, rett inn fra start.

Kanskje en behagelig motstander, men Johnson sa Bristol City prøvde å spille mot Halme og Huffer.
Enig der! Synes Halme virket ganske trygg med tanke på hans unge bakgrunn. Vi har sett mange ganger opp igjennom årene spillere som ikke har taklet trykket på ER  :(
Halme taklet det veldig bra synes jeg ;)

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #50 på: November 25, 2018, 11:39:17 »
Halme, ingen stråmann 8).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #51 på: November 25, 2018, 12:40:02 »
Bra debut, men vanskelig å få noe pekepinn på nivået. Ble jo knapt satt på prøve bak.
Ser jo at han blir tatt litt på senga av tempoet noen ganger. Samme når det gjelder duellspill. Vippes litt lett unna på dødballer. Men blir sikkert en bra stopper når han får litt mer erfaring.

Huffer virket solid. Keeperteknisk veldig bra. Forståelig nok litt nervøs med ball i beinene. Mister jo en dimensjon der når Bailey ikke står. Men man kan vel se at det blir en meget habil keeper av Huffer.

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #52 på: November 26, 2018, 15:51:15 »
På banen igjen mot Reading:

Leeds Youth

 Aapo Halme (20) displayed a promising debut for #LUFC on Saturday.

 34 Passes
 85.3% Passing Accuracy
 1 Tackle
 3 Clearances
 2 Blocks
 3 Aerial Duels Won
 Clean Sheet

Big Future.

#LeedsYouth

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #53 på: Desember 01, 2018, 18:20:39 »
Her har vi en kommende stjerne i laget. Imponerer stort idag i en veldig tøff kamp!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jackbauer68

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #54 på: Desember 02, 2018, 13:01:02 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.


Annesj

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #55 på: Desember 02, 2018, 13:51:35 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #56 på: Desember 02, 2018, 14:11:30 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Tror Bielsa ser an alle U-23 spillere, jeg. U-23 treneren har innprentet U-23 spillerne at de må være rede å hjelpe A-laget når som helst.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #57 på: Desember 02, 2018, 14:16:24 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Tror Bielsa ser an alle U-23 spillere, jeg. U-23 treneren har innprentet U-23 spillerne at de må være rede å hjelpe A-laget når som helst.

I tend to agree med Bauerns synspunkter her (ang. Aapo) men sliter med å mene så mye om rangeringen blant U23-stopperne.

Men Shaughnessy er vel i frågan her også...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #58 på: Desember 02, 2018, 14:38:07 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Tror Bielsa ser an alle U-23 spillere, jeg. U-23 treneren har innprentet U-23 spillerne at de må være rede å hjelpe A-laget når som helst.

I tend to agree med Bauerns synspunkter her (ang. Aapo) men sliter med å mene så mye om rangeringen blant U23-stopperne.

Men Shaughnessy er vel i frågan her også...
Det er sikkert mange talentfulle, men Bielsa må nok bare velge en. Valget har falt på Halme, som har gjort sine saker bra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jackbauer68

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #59 på: Desember 02, 2018, 16:17:18 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.

L O L

Så nå skal vi slutte å mene noe?