Skrevet av Emne: Ex-spiller: Aapo Halme  (Lest 17715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #60 på: Desember 02, 2018, 16:20:26 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Tror Bielsa ser an alle U-23 spillere, jeg. U-23 treneren har innprentet U-23 spillerne at de må være rede å hjelpe A-laget når som helst.

I tend to agree med Bauerns synspunkter her (ang. Aapo) men sliter med å mene så mye om rangeringen blant U23-stopperne.

Men Shaughnessy er vel i frågan her også...
Det er sikkert mange talentfulle, men Bielsa må nok bare velge en. Valget har falt på Halme, som har gjort sine saker bra.

Valget falt på Halme når Jansson var ute. Kanskje det blir annerledes når Cooper er ute. Struijk spiller også med venstrefoten. Imponerte stort mot Sheffield Utd i U23 forrige uke

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #61 på: Desember 02, 2018, 16:21:51 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.
Tror Bielsa ser an alle U-23 spillere, jeg. U-23 treneren har innprentet U-23 spillerne at de må være rede å hjelpe A-laget når som helst.

I tend to agree med Bauerns synspunkter her (ang. Aapo) men sliter med å mene så mye om rangeringen blant U23-stopperne.

Men Shaughnessy er vel i frågan her også...
Det er sikkert mange talentfulle, men Bielsa må nok bare velge en. Valget har falt på Halme, som har gjort sine saker bra.

Valget falt på Halme når Jansson var ute. Kanskje det blir annerledes når Cooper er ute. Struijk spiller også med venstrefoten. Imponerte stort mot Sheffield Utd i U23 forrige uke
Fint at vi har flere gode å velge i blant.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

veteranen

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #62 på: Desember 02, 2018, 17:38:48 »
Er enig med Bauer når det gjelder Halme's nåværende mangler og begrensninger.

Men det er uansett ikke sikkert at hverken Halme eller Struijk blir å finne i startelleveren mot QPR. Tror det er vel så sannsynlig at Bielsa i akkurat den kampen vil satse på Janson og Phillips som stopperpar, Forshaw i en mer defensiv rolle på midten - og Saiz inn i en "tier-posisjon" bak Roofe.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #63 på: Desember 02, 2018, 17:46:41 »
Er enig med Bauer når det gjelder Halme's nåværende mangler og begrensninger.

Men det er uansett ikke sikkert at hverken Halme eller Struijk blir å finne i startelleveren mot QPR. Tror det er vel så sannsynlig at Bielsa i akkurat den kampen vil satse på Janson og Phillips som stopperpar, Forshaw i en mer defensiv rolle på midten - og Saiz inn i en "tier-posisjon" bak Roofe.

Det tror eg også. Som mot Reading. Nå med Saiz.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #64 på: Desember 02, 2018, 17:49:22 »
Er enig med Bauer når det gjelder Halme's nåværende mangler og begrensninger.

Men det er uansett ikke sikkert at hverken Halme eller Struijk blir å finne i startelleveren mot QPR. Tror det er vel så sannsynlig at Bielsa i akkurat den kampen vil satse på Janson og Phillips som stopperpar, Forshaw i en mer defensiv rolle på midten - og Saiz inn i en "tier-posisjon" bak Roofe.

Det tror eg også. Som mot Reading. Nå med Saiz.
Svaret på det er jo hvor mange spisser QPR stiller med. Har de èn stiller vi med to midtstoppere, har de to så stiller vi med tre.

Bielsa er enkel å lese slik.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #65 på: Desember 02, 2018, 18:43:31 »
Lufcdata

Aapo Halme v Sheff Utd:

70 mins played
76% pass acc
37 touches
16/21 successful passes
4 clearances
3 interceptions
2 tackles won
2 ball recoveries
2 aerial duels won
2 fouls
1 shot on-target
1 yellow

Very difficult game to come into but did tremendously well & nearly scored



Uredd!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #66 på: Desember 03, 2018, 10:04:24 »
Enig i at han imponerer ut i fra alder, rutine og andre forutsetninger. Men er ikkje i nærheten god nok ennå. God i lufta, men det skulle jo bare mangle med den høyden. På bakken er han småklumsete og til tider nølende med ball. Med Cooper ute tror eg det ville vært bedre å beholde Jansson på høyre og bruke Pascal Struijk som venstre stopper.



Kjenner at jeg heller stoler på Bielsas vurdering her asså.

L O L

Så nå skal vi slutte å mene noe?

Hvor står det i denne kommentaren at man ikke kan mene no?  ::) Fordi jeg er uenig så leser du det sånn?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

kolstad

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #67 på: April 16, 2019, 14:04:03 »
Lenge siden vi har hørt om han.
Er han skadet eller er han i ut i kulden.
Har heller ikke sett at han har spilt for U23 laget.
Samme med Will Huffer.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #68 på: April 16, 2019, 14:09:50 »
Lenge siden vi har hørt om han.
Er han skadet eller er han i ut i kulden.
Har heller ikke sett at han har spilt for U23 laget.
Samme med Will Huffer.

Halme er visstnok skadet igjen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #69 på: Juli 02, 2019, 18:35:31 »
Ari Virtanen

Transfer news! Aapo Halme will get a permanent deal moving from Leeds United to Barnsley FC.

Toivottavasti Halme pääsee nyt paikkaan, jossa saa hyvän roolin ja peliaikaa. #Huuhkajat #pikkuhuuhkajat #lufc #barnsleyfc #championship


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #70 på: Juli 02, 2019, 21:29:31 »
Et lån ville vært smart. Tror Halme kommer til å bli en meget god spiller (PL-nivå). Her får vi vel mindre enn 1 mill pund. Tipper 500-750000.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #71 på: Juli 02, 2019, 22:08:51 »
Et lån ville vært smart. Tror Halme kommer til å bli en meget god spiller (PL-nivå). Her får vi vel mindre enn 1 mill pund. Tipper 500-750000.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Her var det vel noen selvmotsigelser? Hvilke kvaliteter kan gjøre han til en god PL spiller og så går han så billig?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #72 på: Juli 02, 2019, 22:17:58 »
Ifølge flere her så er dette den nye Sami Hyypiä...nå selges han til gigantklubben Barnsley altså...

Promotion 2010

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #73 på: Juli 02, 2019, 22:19:54 »
Ifølge flere her så er dette den nye Sami Hyypiä...nå selges han til gigantklubben Barnsley altså...


Lang, tynn og mye armer og bein! Litt bedre enn Shaughnessy! Ikke akkurat stortalent!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #74 på: Juli 02, 2019, 23:07:30 »
Dersom Bielsa lar han gå, mener han vel at Struijk og White er bedre enn Halme. Så enkelt er det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #75 på: Juli 02, 2019, 23:15:19 »
Ifølge flere her så er dette den nye Sami Hyypiä...nå selges han til gigantklubben Barnsley altså...

I Finsk media og finsk fotball så ble han kalt det. Men det er ikke alltid det går slik man tror.

Tror det blir et lån. Uansett, bare å si lykke til!

auren

Sv: Spiller: Aapo Halme
« Svar #76 på: Juli 03, 2019, 02:31:54 »
Et lån ville vært smart. Tror Halme kommer til å bli en meget god spiller (PL-nivå). Her får vi vel mindre enn 1 mill pund. Tipper 500-750000.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Her var det vel noen selvmotsigelser? Hvilke kvaliteter kan gjøre han til en god PL spiller og så går han så billig?

Han har et stort potensiale. Har sett ham i flere U-kamper i tillegg til A-lagskamper, og han er taklingssterk, duellsterk og har en fin pasningsfot. At han om 3-5 år er PL-spiller? Ingen umulighet.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #77 på: Juli 03, 2019, 16:16:17 »
Lufc

 #LUFC defender Aapo Halme has today joined Barnsley on a permanent transfer for an undisclosed fee

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #78 på: Juli 03, 2019, 16:16:53 »
Defender departs.

Leeds United defender Aapo Halme has today joined fellow Sky Bet Championship side Barnsley on a permanent transfer for an undisclosed fee.

The centre-back joined Leeds from HJK Helsinki in January 2018 and went on to make five appearances for the club, scoring one goal.

Everyone at the club would like to thank Aapo for his efforts and wish him all the best for the future.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #79 på: Juli 03, 2019, 16:40:40 »
Vel, det var det Leeds-oppholdet for Aapo. Ønsker han lykke til videre i karrieren.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #80 på: Juli 03, 2019, 18:12:26 »
Tipper klubben har tjent noen kroner på den gode Halme. Finner ikke noe i denne tråden om hva han kostet da han kom. Noen som vet?

Bromancer

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #81 på: Juli 03, 2019, 19:16:23 »
Tipper klubben har tjent noen kroner på den gode Halme. Finner ikke noe i denne tråden om hva han kostet da han kom. Noen som vet?

Ca £500 000 var det vel

Jon R

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #82 på: Juli 03, 2019, 23:18:43 »
Tipper klubben har tjent noen kroner på den gode Halme. Finner ikke noe i denne tråden om hva han kostet da han kom. Noen som vet?
Neppe tjent veldig mye. I beste fall gått omtrent i null tipper jeg.
Jon R.

RoarG

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #83 på: August 14, 2019, 23:12:48 »
Halme har fått en treg start i Barnsley. Har ikke spilt i de 2 første seriekampene, men fikk sin debut i Carabao-cupen mot Carlisle. Det gikk ikke så bra. Barnsley tapte 0-3, og Halme var skyld i det første baklengsmålet.

https://tbrfootball.com/leeds-fans-react-as-aapo-halme-endures-nightmare-debut-for-barnsley/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #84 på: August 15, 2019, 08:08:26 »
Halme har fått en treg start i Barnsley. Har ikke spilt i de 2 første seriekampene, men fikk sin debut i Carabao-cupen mot Carlisle. Det gikk ikke så bra. Barnsley tapte 0-3, og Halme var skyld i det første baklengsmålet.

https://tbrfootball.com/leeds-fans-react-as-aapo-halme-endures-nightmare-debut-for-barnsley/

Denne var god: "If he's a footballer, I'm the Pope"

Bjorn

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #85 på: August 15, 2019, 08:18:18 »
Halme har fått en treg start i Barnsley. Har ikke spilt i de 2 første seriekampene, men fikk sin debut i Carabao-cupen mot Carlisle. Det gikk ikke så bra. Barnsley tapte 0-3, og Halme var skyld i det første baklengsmålet.

https://tbrfootball.com/leeds-fans-react-as-aapo-halme-endures-nightmare-debut-for-barnsley/

Denne var god: "If he's a footballer, I'm the Pope"

Ja tastaturkrigerne i England er raskt ute med mobbekulturen sin som de selv mener er ''friendly banter''..  :-\
Uansett teit å danne et bilde av Halme etter en opptreden i cupen.
Får håpe han reiser seg og viser seg verdifull for dem.
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Ex-spiller: Aapo Halme
« Svar #86 på: August 15, 2019, 11:34:02 »
Halme har fått en treg start i Barnsley. Har ikke spilt i de 2 første seriekampene, men fikk sin debut i Carabao-cupen mot Carlisle. Det gikk ikke så bra. Barnsley tapte 0-3, og Halme var skyld i det første baklengsmålet.

https://tbrfootball.com/leeds-fans-react-as-aapo-halme-endures-nightmare-debut-for-barnsley/

Denne var god: "If he's a footballer, I'm the Pope"

Ja tastaturkrigerne i England er raskt ute med mobbekulturen sin som de selv mener er ''friendly banter''..  :-\
Uansett teit å danne et bilde av Halme etter en opptreden i cupen.
Får håpe han reiser seg og viser seg verdifull for dem.
Tabber kan alle gjøre. Han tar seg sikkert inn igjen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020